Nie ma czegoś takiego jak docieranie pierścieni w czterotakcie i nigdy nie było. We współczesnych silnikach w zasadzie docieranie wcale już nie występuje.
Mam pytanie co się stanie jak nie będę docierał pierścieni w simsonie ? Czy zmniejszy się kompresja ? Dodam, że planuje zmienić je na nowe gdyż na obecnych mam już zrobione 13 tyś km.
Jeździć spokojnie, nie pałować do odcięcia. Gdy silnik jest zimny, to nie wsiadać od razu i ruuurrraa, tylko poczekać z minutę czy dwie (niech pchnie olej). Nie przekraczać okolic połowy obrotów maksymalnych i nie obciążać silnika maksymalnie. Tak przejeździć z 500km i wymienić olej. Potem tak samo przejechać 1000km i znów wymienić olej. Potem można...
Cylinder wykonany z rury siłownikowej utwardzanej precyzyjnej dodatkowo wnętrze zostało przechonowane aby ułatwić docieranie pierścieni.
Posiadam skuter z silnikiem minarelli horizontal lc Kupiłem cylinder Malossi Sport 50 w zestawie z głowicą pierścieniami swożniem itp. Po przejechaniu 100km z prędkościoł 30-40km/h Pocisnąłem go do 60km/h. Po tym skuter osłabł na drugi dzień. Zacząłem słyszeć metaliczny odgłos pierścieni jakby. Co może być tego przyczyną? Dodam że przy ostatnim tankowaniu...
Dobry olej nie tworzy nagaru. Źle pierścienie dobrane do tulei i silnik nie był docierany. Niedotarty pierścień ma małą powierzchnię odprowadzania ciepła, powstają lokalne ogniska na których się przypala olej. Pierścienie uszczelniające są za sztywne, za duży zamek po wyjęciu z cylindra. Ile mm ma odstęp pomiędzy końcami pierścienia po wyjęciu z cylindra...
Witam. Mam zamiar zakupić nowe pierścienie do mojego malca. Jak wygląda docieranie pierścieni w tym autku. To znaczy ile kilometrów na dotarcie itp. Pozdrawiam.
Wymień od razu na 2 nowe, wystarczy 100km na dotarcie pierścieni...
Odnosząc się do wcześniejszych postów chciałbym zaznaczyć, że jeśli zbiornik powietrza był długo nieużywany lub rdza się z niego sypie równo, to dopiero trzeba ten zbiornik konserwować od środka. W innym przypadku nawet wizualnie spora ilość rdzy w czasie przyszłej eksploatacji zostanie zniwelowana przez nasze sprężarki(:D) które w większości skutecznie...
Witam. Mam pytanie czy dobrze docieram silnik po wymianie cylindra, tłoka, pierścieni? Docieram w następujący sposób mieszanka bogatsza w olej jadę 7-8km później przerwa 10min jeżdżę ok 30km/h czasami przycisne go narazie już 41km nalatane mocy nie ubyło :)
No to pierścionki nie siadły w tulejach. Był docierany? Pierścienie mierzone w cylindrach ? Tłoki nowe? Na jaki wymiar zrobione cylindry ? Jakie dobrane tłoki i pierścienie? Luzy zaworowe ustawione?
Jeśli wymieniłeś tłoki i pierścienie a tuleje zostały stare to tak będzie trochę pojeździsz po robisz i powinno mu przejść (pierścienie dotrą się do tulei) , a czy docierałeś zawory w głowicy ?? to też może być przyczyną.
Jak same panewki to bez docierania, chyba że pierścienie dasz nowe to tak. Nowe pierścienie Primy są ciaśniejsze niż przewiduje DTR, ja je delikatnie w A50 dopasowałem bo bałem się, że jak dostanie po tyłku to popękają. Nie wiem jak robią to w fabryce, czy w ogóle jeszcze stosują się do dawnych zaleceń. Ja docierałem pierścienie przez około 10 godzin...
Nafty można nalać i od góry przez dolot i wydech tylko trzeba ustawić wał na gmp pracy. Jak ucieknie pamiętać by wydmuchać z cylindra. A co pierścieni nowe nie znaczy że będzie ciśnienie. Te silniki po remoncie trzeba długo i delikatnie docierać. W 330 wójka pękły pierścienie jak poszła do orki po 2 mth. Fakt dostała pełna moc przez 1-2h potem na jedynce...
powierzchnie na wydechu nie przylegają całe bo są wrzery Na całym obwodzie grzybka zaworu (w połowie skośnej płaszczyzny grzybka) oraz jego gniazda ma być jednolity matowy pierścień po docieraniu, jak masz wżery to docieranie nic nie da trzeba szlifować i frezować
pozdrawiam Za duża ilość wyrzucanego oleju jak na docieranie się pierścieni - sprężarka składana kilka razy i za każdym razem to samo. Czy przyczyną może być korbowód sprężarki / wizualnie wygląda ok /?
Przy zmianie pierścienia trzeba lekko prze honować cylinder. Najlepiej nie papierem ściernym, a choćby ręczną honownicą z kamieniami, z Allegro za 50 pln zapiętą do wkrętarki (ładnie robi rysy honownicze na 1 biegu wolne obroty 400 RPM). Dwa przed odpaleniem dobrze jest podlać olejem 2T przez otwór świecy na tłok. Tak około 1 cm3 wystarczy. Najlepiej...
Musisz, to lekko przeszlifować, do podanego wymiaru. Lepiej byłoby zrobić to na trzonku zaworu. W tym silniku 0.05 mm, to praktycznie brak luzu. Luz, zmniejszył się po docieraniu zaworów.
Różne szkoły docierania są. Traktor po 200 kilku mtg dotarty jest porządnie, ale tak minimum 50 mtg. Niech chodzi pyrka, po kilku zacznij nim jeździć by i silnik miał różne zakresy obrotów i chłodzenie lepsze. Ja pamiętam swoją 28 po remoncie góry, czyli regeneracja głowicy, nowe tuleje, tłoki, pierścienie docierałem coś z 40 kilka mtg, ale juz po 25...
Albo jeszcze źle wyregulowane zawory, albo nie były docierane.
Według mnie, to któryś z pierścieni poszedł, albo po prostu zatarł go. Nie zapominajmy że, po wymianie cylindra, trzeba docierać ok 1000km.
To pół zbiornika powinno być na docieranie. Znów można wymienić cylinder, tłok, pierścienie lub sprawdzić świecę zapłonową.
pierścienie Goetza panewki Glyco sprawdzić średnice czopów na wale czy trzymają wymiar sprawdzić średnicówką cylindry czy nie ma jaja poprawić honownicą głowica do obróbki tzn poprawienie gniazd, ewentualne szlifowanie zaworów i docieranie całości nie zapomnij o nowych uszczelniaczach na zaworach bedzie problem pisz
Witam. Mam do was pytanie jak docierać MZ 150 po wymianie tłoka i pierścieni. Nigdzie tego nie mogę znaleźć. Interesuje mnie jeszcze taka rzecz a mianowicie, Przy docieraniu manetka może mnie za bardzo kusić co mogę zrobić aby: trzymając manetkę gazu do końca motor maił jedynie np. ¾ gazu. Gdzie to ustawić. Bardzo proszę o pomoc. Gdyż nigdy tego...
o wiadomo, ty mówisz co się dzieje po rozruchu i nagrzaniu silnika..., nie rozumiemy się. Po rozruchu w ciągu 5 sekund olej dociera do pierścieni i je uszczelnia i jest w stanie podnieść kompresję. Auto stoi pod chmurką...cała noc mija jest np +5stopni wsiadam odpalam od strzała, jednak gdy robię to samo gdy temp jest np -2stopnie wsiadam i kręcę z...
Silnik w samochodzie to nie silnik w traktorze .Żeby AKL nie brał oleju(podrzucanie pierścieni nic nie da) trzeba wymienić tłoki gdyż rowki pierścieniowe są wybite I bd pobierał olej pomiędzy tłokiem A pierścieniem.Komplet nowych pierścieni na nowe tłoki,i nowe tuleje,które mają charakterystyczne rysy(po honowaniu) to właśnie poprzez docieranie tych...
poza tym należy składać cylinder z tłokiem na sucho, symbolicznie smarując olejem. Mógłbyś wytłumaczyć cel tego ograniczania ilości oleju przy montażu? powoduje dotarcie się pierścienia do tłoka na ich dolnych powierzchniach i prawidłowe doszczelnienie podczas pracy. A tu o co chodzi? Docieranie pierścienia do tłoka? Na dolnych powierzchniach? Jeśli...
Jakie docieranie? Sprawdź szerokość górnego rowka na pierścień uszczelniający. Jaki jest luz.
Przyłącze się.Nie nic się nie stanie.Olej po 300km wymienia się dlatego gdyż przez pierwsze 300km silnik sie najbardziej intrenstywnie dociera jest najwieksze tarcie opór i temperatura.A proces technologiczny nie jest idealny i na cylindrze tłoku i pierścieniach zostana jakies nie rownosci ktore muszą się spasować.I w oleju są śladowe ilości opiłków...
Przez uszczelniacze zaworowe może ci się dostawać olej do komory spalania. Lub przez pierścienie. Docierać przydałoby się delikatnie.
Poczytaj troche o pierscieniach minutowych(minutenring).i skręceniu pierscienia.Pierscien minutowy (z fazką ) jako drugi.. Napisem TOP do góry w strone komory spalania.Napis jest wazny bo bywają pierscienie z górna i dolną fazką(skręcanie dodatnie i ujemne). Jak sie dobrze przyjzysz temu pierscieniowi to zauwazysz ze jego powierzchnia pracujaca z cylindrem...
Panowie i Panie zwracam się z prośbą o poradę: Silnik jak pił olej tak pali i to nawet w większych ilościach niż wcześniej. Moje pytanie brzmi, czy dalej pchać się w remont tego silnika ( wymiana pierścieni, docieranie zaworów) czy szukać innej jednostki. Weźcie pod uwagę, że cała góra jest wyremontowana.
Świeca wskazuje na zbyt bogatą mieszankę - gaźnik do regulacji albo dajesz za dużo oleju do mieszanki a cylinder faktycznie zmęczony. Pewnie masz przedmuchy na pierścieniach. Pokaż jaki jest ich stan. Jeździsz na fabrycznym filtrze powietrza? Cylindra wyjmować nie będę, ciężko później włożyć tłok z pierścieniami z powrotem. Filtr powietrza oryginalny,...
Sory mam pytanie czy przy docieraniu ciągnika c360 były wymienione tuleje pierścienie i tłoki czy powinien wyrzucać olej z kolektora proszę o pomoc
Jak jest dobrze poskładane to nic złego nie ma prawa się stać. Są różne szkoły, ja zawsze silniki po remontach docierałem "na ostro", chodzi o to, aby pierścienie (które uszczelniają się pod wpływem ciśnienia w komorze spalania) jak najlepiej przylegały do ściany cylindra. Pomaga to utrzymać stopień sprężania na odpowiednim poziomie, zmniejsza ilość...
Silnik nie pobiera czasem oleju?. Jeśli silnik był zbytnio wysilony w czasie docierania to pierścienie mogą być zapieczone. Silnik spala olej i dymi na niebiesko.
W takim razie masz typowe objawy zatarcia silnika. Efekt przegrzania. Nowy silnik wymaga docierania, z mieszanką o większej ilości oleju i częstymi przerwami w pracy. Jedyna nadzieja że tylko pierścień jest zaklinowany w rowku tłoka. Musisz rozebrać silnik wyjąć tłok z cylindra i sprawdzić. Jeżeli możesz, to zrób jakieś zdjęcia. Gdy uszkodzony jest...
Docierałeś go po zmianie cylindra czy od razu ogień ? Stawiam na pierścienie, tłok lub regulacja gaźnika tam niema co innego się zepsuć. Masz chłodzenie cieczą lub olejem wraz z chłodnicą ? Kolega miał zumico gr 500 i dosyć je katował, motor przeżył 4 silniki z czego z 15 razy zmieniane cylindry a tłoki i pierścienie... z 40 razy zmianiał.
Wymiana uszczelniaczy coś pewnie pomoże ale czy załatwi problem brania oleju tego nie wiem No to jak nie wiesz, to nie zabieraj głosu. Wymiana pierścieni zabije ten silnik. Zanim zostało cokolwiek zrobione, należało raz sprawdzić ciśnienie sprężania, a dwa wykluczyć ubytki oleju spowodowane nieszczelnością turbiny. Ale skoro ktoś z nudów wymienia sobie...
Bo kopci na zimnym na niebiesko i wymieniałem uszczelniacze, popychacze, docierałem zawory i grzechem byłoby nie sprawdzić pierścieni czy czasem nie popękane.
W tym silniku zrób głowicę, uszczelniacze, docieranie zaworów- weryfikacja prowadnic zaworowych. I pierścienie do wymiany.
Z tego co się orientuję to po generalnym remoncie mam tu na myśli głównie szlif cylindra i docieranie silnika to po procesie docierania zalecana jest ponowna wymiana pierścieni a i czasem zdarza sie tylko to nie jest typowe dzwonienie przepustnica ma luz w gaźniku i wydaje takie dziwne stukania dzwonienia.
Jedna z większych bzdur - docieranie silnika na postoju. Podstawowe zasady docierania : bogatsza mieszanka, małe obciążenie i małe prędkości( bez przesady). Dla dotarcia pierścieni wystarczy ok. 200 km. Sworznia i tłoka nie dociera się.
Kiepskim doleganiem pierścieni do gładzi cylindra. Właśnie dla tego silnik się dociera. Przejdzie ale będziesz się musiał z tym trochę pomęczyć.
Świeca fabryczna to CPR8E (P to wysunięte elektrody), trochę niskie ciśnienie na tłoku powinno być większe od 7 u ciebie 6,5 .Jeżeli cylinder po szlifie z nowym tłokiem to powinno być przynajmniej 9 przed docieraniem .Jaka szczelina na pierścieniach, może za duża ?
Planuje po złożeniu zalać go olejem Mobil S 10w40. Może po takich przejściach zalać go już mineralnym. Jak radzicie? Powiedzcie mi jeszcze jakie są procedury po wymianie pierścieni? Trzeba je docierać czy też nie?
Witam. Chciałem się zorientować, czy dymek i wypluwanie oleju z bagnetu po remoncie silnika to powód do problemów? W silniku był szlif bloku, nowe pierścienie, panewki, głowica też po obróbce. Docieram go i przejechałem dopiero 60 km. Z wydechu nie kopci na żaden kolor, pali od strzała, pierścienie prawidłowo zamontowane. Trochę się obawiam, ale z drugiej...
Sprawdziłem za Autora jaka powinna być mieszanina benzyny i oleju w okresie docierania silnika. Instrukcja zaleca stosunek 1:16. Także kolego wcale nie dziwne, że zaciera się silnik. Nowy tłok i pierścienie, prawdopodobnie niedobrane wymiarowo do cylindra (wymiary naprawcze), a kolega leje sobie mieszaneczkę taką, jak do dotartego silnika. Kolega prosi...
pasując nowe dorobione pierścienie. Pierścieni inaczej nie założyłem(Top-zawsze do góry) To w końcu jakie są pierścienie ? Nowe czy dorobione ? Potrzebuje kupić podkładki miedziane pod komorę wirową o rozmiarach 45x37x1,5(1,5 +/- 0,5mm) Najszybciej dorobisz u tokarza.
Pierścienie muszą się ułożyć (dotrzeć) w rowkach tłoka, inaczej puszczają kompresję. Sprawdź kręcąc silnikiem przy pomocy korby — musisz za każdym razem (suw sprężania) mieć efekt cofania się wału korbowego pod wpływem kompresji. Jeśli jest opór na kompresję, ale wał nie odbija z powrotem, to znaczy że nie jest idealnie szczelny. NIE DOCIERAJ SILNIKA...
panowie mam problemik mały kupiłem nowe pierścienie i mimo że na tulei nie ma progu to luz na nich jest od 0.45 na uszczelniającym do 0.6/0.7 na olejowym, cylindry maja jajko nieznaczne ale tulejowanie odpada brak kasy i nie pisać że je... jestem tylko pytanko następujące mogę dobra pierścienie z laguny 2.0 16v o wymiarze 83 u mnie w clio 82.7, pierścienie...
Witam. Mam traktorek z silnikiem B&S 17.5hp. Silnik sporo brał oleju zrobiłem mały remont nowa uszczelka głowicy, docieranie zaworów uszczelniacze planowanie głowicy nowe pierścienie, honowanie cylindra. Wielkiej poprawy nie ma chodzi jak zegarek ale po 3 godz. koszenia pół miarki oleju weźmie niby mniej ale czy to się uspokoji czy pomału myśleć na...
Skoro zadajesz takie pytania to wygląda, że naprawy nie wykonasz sam. Niewiele wyjaśnia nasze wypowiedzi na odległość. Sam wiesz w jakich warunkach pracowałeś. Ja na pierwszy rzut podejrzewałbym uszkodzenie (zatarcie lub popękanie) pierścieni tłokowych. Konieczny demontaż i weryfikacja. Teoretycznie może się skończyć na wymianie pierścieni. TZW docieranie...
Suwak jest ba bank, mam właśnie wersję do szlifowania. Jutro zajrzę to mechanicznej części C3 jeszcze raz i zacznę składać DPS do valtry. Tylko teraz tak, czy mógłbym zostawić te pierścienie które dorabiałem? Są z materiału poliamid. Testowałem je pod ciśnieniem 12bar sprężonego powietrza i jest baaardzo szczelnie. Troszkę ciężej się teraz kręci wałek,...
Jeśli brak turbo to olej w wydechu może pojawiać się tylko z winy pierścieni, raczej innej drogi nie ma
Jaki to sprzęt? Jakie powinno być sprężanie? Nie dało się dokupić samych pierścieni. Być może producent tłoka przewiduje takie pierścienie na proces docierania a potem wymiana na prawidłowe albo ktoś się machnął pakując.
Witam, już drugi tydzień walczę z Golfem. VCDS pokazuje wypadanie zapłonu na drugim cylindrze na niskich obrotach. Po dodaniu gazu komputer już nie pokazuje wypadania, dzieje się to jedynie na biegu jałowym. Silnik strasznie faluje, cały się trzęsie i czasem potrafi zgasnąć. Do tej pory było zrobione: - wymiana cewki - wymiana przewodów zapłonowych -...
Kolega chyba żartuje, płytki trzeba zdemontować i sprawdzić czy nie są wyklepane. Olej dociśnie płytki nawet bez sprężyn. Płytki w ostateczności można obrócić na drugą stronę ale oszczędność jest śmieszna w porównaniu do nakładu pracy. Docierania gniazd się nie uniknie.
W McCullochach jest to możliwe i często spotykane. Daj zdjęcie wnętrza cylindra. Ten "zamek" daj od strony gaźnika, po pewnym czasie w tej szczelinie powstanie trochę nagaru i ustabilizuje pierścień. Czy to normalne że muszę ścisnąć pierścień przed nałożeniem cylindra, czy ma luźno wchodzić. Po założeniu pierścienia i kilku zaciągnięciach linki na...
Ale panowie zeszli na orki temat. Ja pisząc o prądzie i o ekologiczne, energooszczędne pojazdy typu sam. Świadectwo energetyczne A+++ w tym przedziale i grupie się znajduję. I zalety wymieniam jak to wygląda prawidłowo korzystanie z akumulatora i silnika. Szanowny Panie Vodiczka, moi klienci mają się dobrze, a nawet ratuję ze złomu i odkupuję silnik...
Tak zgadzam się całkowicie jak kupować to tylko Bosch-a i też taki maiłem zamiar niestety pan sprzedawca zaskoczył totalnie że Bosch-a na stanie nie mają. Mają tylko zamienniki a bosch jest dostępny tylko że w przedziale kwoty od około 5000zł do 9000zł w zależności od źródła i jak to dalej twierdził muszę mieć ten sam model który mam aktualnie zamontowany...
Któryś zawór tam jest podpierany przez dekompresator. Jak tam w środku jest takie bagno to ja bym zdjął sprężyny i sprawdził jakie luzy ma zawór na trzonku bo jest opcja ze tam pompuje. Osłona sprężyn to jest jednocześnie zawór odmy. Jak zawory maja luz to szkoda inwestować za chwilę będzie to samo. Ożłopie się oleju i zakleszczy pierścienie. Luz zaworowy...
Gdyby kompresor był dwu-tłokowy/cylindrowy mógłbyś ten odpowietrznik zablokować. Dodano po 48 Jeśli więcej wydmuchuje powietrza niż wpada to: winy szukał bym raczej w układzie tłok cylinder pierścienie. Pierścienie wymienione wiec nie jest raczej możliwe żeby były nie szczelne. Jeśli kompresor bardzo "spracowany" to wymiana samych pierścieni jeszcze...
Silnik docieramy po wymianie tłoka, cylindra, pierścieni, wału korbowego (jeżeli nie wymieniliśmy wału, silnik również należy docierać), z góry zakładam że docieranie jest konieczne. Polega ono na poprawnym dopasowaniu się części do siebie. Silnik docieramy poprzez poprawną jazdę motorowerem przez minimum 500 km. Podczas docierania stosujemy mieszankę...
Wymieniłem całe zestawy tuleja +tłok+pierścienie . Na ta chwile się dociera i zobaczymy co będzie:-) Pozdrawiam
(at)mierzejewski46 czyli by wychodziło żeby go zostawić na parę godzin na docieraniu na ok 2000 obrotów tak dobrze rozumiem ?
Bzdura czy nie po wymianie kompletów silnik 60-ki często ciągnie olej przez pierścienie do tego stopnia ze dociera aż do kolektora. Nic w tym dziwnego. Po wymianie samych pierścieni jest to prawie murowane. Zanika po dotarciu,dopasowaniu pierścieni do gładzi cylindra. Konstrukcja odmy w 60-ce jest taka że praktycznie nie zdarza się żeby wydmuchiwało...
Witajcie, sprzęt to quad ale liczę na Waszą pomoc. Dzwoniłem nawet do serwisu z tym problemem ale nikt nie jest w stanie mi pomóc. CF MOTO 500, quad podczas pracy na wolnych czasem "kicha" Często utrzymuje się na obrotach ale bywa, że zgaśnie i wał lekko odbija w drugą stronę co powoduje głośne pier...nięcie w łożysko kierunkowe rozrusznika. Sprawdziłem...
Na razie czekam na fachowca, który miał być w poniedziałek, ale nie dojechał. Mam pytanie, na czym polega docieranie zaworów. Do jednej głowicy kupiłem wydechowy z prowadnicą, jak się go dociera. Ponadto jak ocenić czy wymiana samych pierścieni jest potrzebna, czy coś to da czy może wymienić już cylindry i tłoki w całości. Czy da się gołym okiem ustalić...
Na początek wymiana pierścieni tłokowych. Często zdarza się, że silnik zużywa dużo oleju, mechanik stwierdzi, że należy wymienić pierścienie. W wielu wypadkach będzie miał rację. Jednak jest tu małe „ale”, które polega na tym, że naprawa, która polega tylko na wymianie pierścieni jest naprawą krótkotrwałą. Po pierwsze podczas pracy silnika,...
spaliny są koloru czarnego, poczekam jeszcze trochę i zobaczę czy w miarę docierania dalej będzie ciekło, jak tak to wyjmę tłok i sprawdzę pierścień zgarniający, dzięki za wskazówki
Witam posiadam cylinder aluminiowy nicasil. Skończył mi się pierścień. Już zamówiłem drugi tłok. Tu moje pytanie, jak go docierać po zmianie tłoka???
Witam zainteresowanych podpowiedzią :-) Docieranie precyzyjne: Docieram (pierścienie) na płycie z żeliwa sferoidalnego GGG-40 z pastami diamentowymi od 40 mikronów do 1. W związku ze skonstruowaną ostatnio po dłuższych "badaniach" automatyczną docierarką mam ochotę jeszcze bardziej wgłębić się w temat i obejrzeć pod mikroskopem ziarno w paście diamentowej...
silnik Fiat Bravo HGT 2.0 20V prod 96 wymienione były panewki, pierścienie, głowica planowana, obróbka gniazd zaworowych, docieranie, uszczelniacze itp. osiowanie bloku i wału, pierścienie dystansujące nowe, blok był wymierzony w zakładzie i próg mieścił się w granicach tolerancji (nie był wyczuwalny goła ręką) i dlatego nie była przeprowadzona obróbka...
Jeśli napięcie tak w tej rurce na końcu tych dwóch białych przewodów. To się odkręca ten czarny pierścień? Bardzo dziękuję za pomoc
Uszczelniacze zaworowe będą odpowiedzialne za zwiększone zużycie oleju, ale nie będą odpowiedzialne za niską kopresję. Ja oprócz pierścieni, sprawdziłbym głowice. Najprawdopodobniej massz powypalane gniazda zaworowe. Jeśli już masz zdjętą głowicę, to nalej do kanałó ssących i wylotowych po trochę nafty i odstaw głowicę na jakiś czas. Następnie odwróć...
W zasadzie powinno się to sprawdzać bez tłoka. Pierścienie, szczególnie niedotarte lub bez luzu dają spory opór. Jednak gdy silnik już coś pracował i dostał olej, to opory tarcia pierścieni szybko spadają - docieranie. Nie obraź się, ale widzę, że nie masz o tym pojęcia. Trzeba zacząć się uczyć i poprawiać wcześniejsze błędy. Odnośnie ściśnięcia wału...
Można tanio wsadzić tylko pierścienie jak ma się szczęście i cylinder trzyma w miarę wymiary i rowki pod pierścienie w tłoku nie rozjechane. I zrobić kilkaset km, po czym zezłomować silnik, bo zrobi się jeszcze gorzej. Wtedy zmiana honowanie cylindra wkrętarką I co to pomoże? pobór oleju spada do tych akceptowalnych 0,3 - 1 litr na 15 000km. Jak już...
Dobra. Sytuacja tego typu: Mowa o silniku od 126p. Nowe cylindry, nowe tłoki +nowe pierścienie. Wszystko nominał. Odpaliłem ten agregat bez głowicy (niektórzy to ładnie nazywają docieraniem na zimno) Na Jednym tłoku minimalne ślady oleju. Na drugim olej na całym obwodzie tłoka. Po 5 minutach pracy na 3/4 denka tłoka warstewka oleju. Pierścienie, założone...
Jeśli nowy pierścień ma 0,3 mm luzu, to silnik nadaje się jedynie do szlifu. Czyli nowe tłoki, pierścienie. Czemu piszesz półsłówkami, tak by coś napisać, ale żeby mało z tego wynikało? Co to za rada, że silnik do szlifu i nowe tłoki z pierścieniami ? Najprościej oddać cały silnik do fachowców, ale nie o to mi przecież chodzi. 0,3 mm na zamku to nie...
Robiłem taki remont w tamtym roku, pierścienie i tłok na pewno dokupisz w firmie jak kolega wyżej podał w linku. Ja zakładałem tylko nowe pierścienie koszt ok 200zł, tłok był ok.(cena nowego 200zł). Wstawienie nowej tulei+ szlif na wymiar do pierścieni 200zł, głowica- wstawienie nowych prowadnic zaworów+ docieranie zaworów+ uszczelniacze na obydwóch...
Kompresja była sprawdzana. Tak w ogóle to głowicą była zdejmowana, zawory docierane, planowane. Wymieniane były pierścienie, bo strasznie kopcił. Jak to zimny VAG? Co to znaczy? W sumie to cewek tak dokładnie to nie patrzyłem. Wypadałoby wymienić wszystkie na nowe? W VAG sprawdzić korekty, tylko muszę popatrzeć, która to zakładka. Dodano po 1 Kompresję...
Najgorsze co może zrobić to docierać wg instrukcji. Sądziłem że obecnie docieranie odbywa się fabrycznie ? Ze skuterami tak nie jest ? W zasadzie tak jest, ale docieranie to kończy się na honowaniu czyli przyspieszonym dotarciu gładzi cylindra, natomiast prawidłowe dotarcie pierścieni które są kluczowym elementem w zachowaniu szczelności pozostaje nam....
Pierwotnie miała być robiona sama głowica (uszczelniacze, prowadnice docieranie zaworów) . Powiedzmy że w miarę logiczne posunięcie, warunek właściwa diagnoza. ale jak już tyle było rozbebeszone to doszliśmy do wniosku żeby sprawdzić cylindry i pierścienie żeby się nie okazało że za miesiąc znów będzie trzeba rozbierać. . Idąc tym tropem można było...
no mój też po remoncie: -rozrząd : tylko łańcuch, reszta elementów w dobrym stanie (w końcu rozrząd na łańcuszku to rozwiązanie "wieczyste" :) ) -uszczelnienie silnika tj uszczelki: pod głowicą, pod miskę olejową, kolektory ssący i wydechowy, simeringi, pod pokrywą oraz uszczelniacze zaworów i oczywiście pierścienie tłokowe - nowe paski napędowe, olej,...
Przyczyną jest niedotarty i puchnący tłok - proponuję po prostu odpowiednio dotrzeć tłok i spasowanie pierścieni jeżdżąc trochę wolniej na niższych obrotach. Docieranie silnika jest w takim wypadku niezbędne.Oczywiście można założyć troszkę większy wentylator i będzie chodził i jeździł dłużej - ale i tak istnieje możliwość zatarcia.
Problem rozwiązano, po prostu po wymianie pierscieni traktor trzeba było dotrzec, po docieraniu przez 2 dni 330 chodzi jak nowa. Bardzo dziekuje za rady.
Jaki jest stan silnika? Ciśnienie w cylindrach - jego częściowy brak też może powodować taki wygląd świec, zwiększone zużycie paliwa, nierówną pracę i żadne regulacje nie pomogą. Tak mam u siebie. Żadne regulacje nie zmniejszyły zużycia LPG. Czeka mnie teraz docieranie zaworów, bo pierścienie są w porządku. Potem liczę na minimum 2 litry mniej (teraz...
Nie mam zamiaru się sprzeczać bo to nie ma sensu Po wymianie, zasadnej wymianie, podkreślę zasadnej wymianie, silnik pracuje jak należy nic nie musi się układać. Po wymianie mamy coś takiego jak docieranie. Sam pierścień jako element rozprężny musi się dotrzeć powierzchniowo do tulei. Mamy jeszcze kolejną kwestie związaną z docieraniem, bo sworzeń tłoka...
No to już sam nie wiem czy mechanik ciśnie mi kit o mierzeniu owalizacji cylindra ,czy może nowe pierścienie mają się jeszcze ułożyć.
Auto poskładane na tłokach o tych samych numerach części (jest wiele tłoków wizualnie identycznch ale różnych numerach tłoków- czym poza rozmiarami pierścieni się różnią nie doszedłem), ale różnych grupach selekcyjnych i chodzi. Przez okres docierania zużycia oleju nie zaobserwowano.
Na moje rozumowanie to powinieneś częściej odpalać i po chwili gasić na postoju i w ten sposób powoli docierać gładż cylindra.Nowy cylinder i pierścienie jeszcze się nie dopasowały -a olej jeśli się nie spalił to zostaje w tłumiku. Pewnie wlałeś trochę więcej tak jak to powinno być na dotarciu.Ja proponuję trochę cierpliwości i jak wszystko złożyłeś...
A więc tak pomiary ciśnienia sprężania na zimnym od rozrządu: 1- 13 bar 2 - 6 bar 3 15,5 bar 4-15,5 bar Próba olejowa na drugim silnik zimny: 2 - 8bar reszty nie sprawdzałem. Silnik ciepły po ok 60[km] 2 - 11bar Próba olejowa na ciepłym 2- 12 bar. Silnikiem nadal trzęsie ale troszeczkę mniej może to moje subiektywne odczucie. Czy jest możliwe że pierścienie...
Witam, Zaczęło się od tego że miałem pękniętą membrane (syczał silnik, falowały obroty itd), kupiłem na allegro wymieniłem i niby ok ale silnik zaczoł brac olej... Kupiłem cały zawór odmy pobór oleju pozostał lekko zasysało powietrze do silnika... Gumka w tym całym zestawie jest dość sztywna... wymianiełem na tę z allegro cieniutka i miękka... ale dalej...
To jest taka niepisana zasada , jak się pierścienie dotrą do gładzi cylindrycznej to przestanie wyrzucać olej wydechem , w moim c-330 takie docieranie trwało 100 mtg .
+ uszczelki kolejna stówka z górką, a docierasz tak jak nowy silnik, zobacz w instrukcji obsługi od swojego sprzętu.
Witam co do roboty takiego silnika to uszczelniacze na zaworach i docieranie zaworów i do tego na pewno pierścienie. Dodano po 1 A jest gaz wym aucie?
Musisz poszukać przyczyny dlaczego nie chodzi na benzynie. Benzyna w ogóle dociera z baku do silnika? Co sprawdzałeś?
Remont jak remont wymieniłem pierścienie na tłoku bo tuleja jeszcze była w miarę ok, do tego docieranie zaworów na paście, wymiana końcówki wtrysku i tulejka główki korbowodu no i wiadomo uszczelka pod głowicę była zmieniana.
Silnik do La 300 w tym roku mi jakiś chłopak robił, wymiana pierścieni (podobno od jakiegoś silnika Kuboty) i docieranie zaworów. Gaźnik sam adoptowalem bo stary prychać i i strzelać. Jak masz ten sam silnik to gaźnik załóż na te 2sposoby . Albo rozwierc kruciec (kolano) albo rozwierc mocowania gaźnika . Bo pomiędzy kolanem (oryginalnym) a gaźnikiem...
pierścieni ślizgowych docieranie pilarki docieranie głośnika
zgłoszenie energa wymiana symetryzator insignia automat
renesas programowanie thomson 26hu5253
Jak włączyć Wi-Fi na różnych urządzeniach? Instrukcja obsługi stacji pogodowej Nor-tec 73409/2566124