Co do pierścieni i szczotek, to fakt, że są nowe, może powodować, że wirnik kręci się tak sobie? Tzn. przed naprawą chodził na prawdę luźno. Opukaj lekko obudowę wzdłuż osi. Ściągnąłeś ją śrubami i teraz jest napięta. Jak lekko pouderzasz, to łożysko się przesunie i nie będzie prężyć.
Motronic osobiście zakładam a jak uszkodzony wymieniam na inny. Raczej nie ma powodu żeby to wyrzucać chociaż czasami jest to blokada na pozostałości po szczotkach.P
http://obrazki.elektroda.net/82_12263411... Z CARGO sprowadzą.P
To są wszystkie.P http://obrazki.elektroda.net/86_12202856... http://obrazki.elektroda.net/12_12202857...
Witam . Wygląda to na klasyczną prądnicę 3 fazową . Uzwojenie wzbudzenia na stojanie odbiór napięcia z wirnika za pomocą szczotek z pierścieni ślizgowych . Takie same rozwiązanie jest w PAD8 , PAD16 i wiele innych starszych agregatach . Co do regulatora trzeba by pomierzyć . Odpal agregat , ustaw obroty na 1500obr/min , podaj napięcie na uzwojenie wzbudzenia...
Pierścień nie jest jeszcze taki zły ale po przetoczeniu niewiele go zostanie bo i tak trzeba będzie go stoczyć do najmniejszego wymiaru. Co do pierścieni ślizgowych to są dostępne na popularnym serwisie aukcyjnym jako pierścień ślizgowy do Bosch/Iskra. Mają tam dwa wymiary, większe (32 mm) do alternatorów starego typu z zewnętrznym regulatorem napięcia...
Witam. Nie ma nic prostszego od pierścieni ślizgowych i szczotek. Należy zastosować szczotki od alternatora i przy takich obrotach mamy żywotność około 20 lat. Pzdr.
Jak powiedział ci Marchewka do testów diody muszą być odseparowane od stojana. Tu masz na początek filmik poglądowy https://www.youtube.com/watch?v=UlavAPK_... .Jedyna uwaga to ja stosuję żarówkę reflektorową do sprawdzania diod . W tym alternatorze diody padają bardzo rzadko. Na twoim miejscu zainteresowałbym się stanem pierścieni ślizgowych wirnika...
Sprawdzałeś mostek prostowniczy może któraś dioda padła. Miałem podobny problem, ładowanie 13,5 - 13,8V ale nie miałem problemów z niedoładowaniem akumulatora, niestety padło sprzęgiełko i ze względu na stan łożysk i pierścieni ślizgowych zmieniłem alternator na 8 lat młodszy ładowanie 14,2 - 14,4V, niestety nie zagłębiałem się co było przyczyną niskiego...
6303 od strony koła pasowego, 6203 od strony pierścieni ślizgowych
Ale po co dorabiać?Tak wyglądają nowe: http://img242.imageshack.us/my.php?image... zrywasz stare,zakładasz nowe,przetoczyć i po bólu
zobacz układ od każdego zwijacza od odkurzacza tam są pierścienie
Kupiłem i wymieniłem regulator napięcia wraz z szczotkami.Ładowania nadal nie ma, kontrolka nadal się świeci, napięcie na akumulatorze jest 12.4 volta.Czy przyczyną braku ładowania może być tylko moze gdzieś po drodze coś jest niepodłaczone albo przerwany kabelek , a jak ten znajomy sprawdzał ten alternator ? jestes pewny ze jest sprawny ? wyjmij całkiem...
To by się zgadzało, największym problemem jest tutaj ocena przebiegu pierścieni bo mam kilka sztuk które były prawdopodobnie kiedyś przetoczone stąd nie ma na nich rowków po szczotkach a samych pierścieni do podstawy jest nie za wiele. Chciałbym uniknąć sytuacji w której będę za kilka miesięcy musiał go od nowa wyciągać i szukać drugiego wirnika bo...
Dzięki za wszystkie sugestie. W weekend będę na działce to rozmontuję ile się da, przerysuję pomierzę i się podzielę. Co do pierścieni ślizgowych to podejrzewałem, że są one po drugiej stronie wirnika. Nie mniej jednak byłby to bardzo dziwna konstrukcja, bo nie byłoby dostępu do szczotek. Pozdrawiam
Kolego Tos nie neguję tego co narysowałeś , pewnie napiecie bedzie , ale przy turbinie o srednicy śmigieł 6,5m i marnej jakści szczotkotrzymacza i pierścieni ślizgowych wolę mieć kontrolę 3 faz , przy wichurze byłby duży problem zatrzymać taka siłę w razie awarii chociażby 1 szczotki wole dmuchać na zimne.
Czy odwrotne wlutowanie pierścieni ślizgowych wirnika może powodować brak wzbudzenia?Po przekręceniu kluczyka w DF regulatora pojawia się napięcie ,ale jak połącze przewód między regulator a stojan napięcie wzbudzenie spada do 0,5 volta.
Mój wiatrak pracuje od grudnia 2011 więc niebawem 4 lata i jest tutaj : https://www.youtube.com/watch?v=sQ2PLcb_... Nie mam tam żadnych pierścieni ślizgowych ani szczotek. wszystko wyjaśniłem w filmiku ,który nagrałem dosłownie przed chwilą, tam się pomyliłem mówiąc ,że od grudnia 2012roku . Wyjaśnię tylko ,że z prądnicy aż do domu czyli ponad 40 metrów...
Problem jest w wymyśleniu, jak puścić prąd do obracanego przewodu. Po co wymyślać koło od nowa? Trzeba zrobić tak jak jest zrobione na pierwszej fotce. Jest stała szpula, z niej wychodzi kabelek , który jest nawijany obracającą się obudową. Nie potrzeba żadnych pierścieni ślizgowych itp. wodotrysków .
Witam i proszę o informację w temacie wykonania falownika mechanicznego, aby prąd DC tanio przetworzyć na AC, również 3-fazowy. Jak ktoś zna takie konstrukcje, to poproszę o lekturę lub linki. Rozważam budowę w celach doświadczalnych, a potem może użytkowych takowego, który składa się z pierścieni ślizgowych i komutatora, a całość umieszczona na wspólnym...
Witam ! W końcu udało się znaleźć trochę czasu aby rozebrać to "sprzęgiełko" (i napisać tych parę słów). Faktycznie na wieloklinie się to zacierało. Ale okazało się też, że okładzina sprzęgła jest już znacznie podtarta i zasprzęglenie następuje także na nadbiegunnikach elektromagnesu, który wykazywał spore namagnesowanie. Z uwagi na krótki czas, który...
Typowo kończą się szczotki w regulatorze plus jeden z pierścieni ślizgowych ma wyryty rów (warto wymienić). Regulator czasem przeżyje brak kontaktu/przerywany kontakt pierścień ślizgowy - szczotka a czasem nie. Wymania samych szczotek jest możliwa choć trudna (lutowanie/zgrzewanie miedzi do aluminium). Jak chcesz robić eksperymenty to kup sobie drugi...
Też się nad tym zastanawiałem czy wybrać czujnik wiatru czy obrotów. Pewnie masz rację lepiej anemometr zawiesić i tym się kierować :) Dodano po 2 Ogólnie i tak chciałem go powiesić na maszcie ale nie niżej prądnicy, w takim wypadku nie musiałbym przerabiać pierścieni ślizgowych bo kopułę mam już prawie gotową. Czyli anemometr- Arduino - siłownik. Na...
(at)ug40 Ja nic do kosza nie wyrzucam, drogi kolego. Tym bardziej cudzych postów. Nie mam takiej możliwości. Coś się koledze poplątało. A zdjęć bezspornie udowadnajacych istnienia pierścieni ślizgowych dla odbioru AC z wirnika jak nie ma, tak nie ma. :cry:
Pomysł że strzykawką wedle mnie jest dobry bo zbiornikiem i ciśnieniem można by zrównoważyć dość precyzyjnie grawitację ale nie chciałbym stosować tłoków z uszczelkami. Postanowiłem zrezygnować z pierścieni ślizgowych w dolnej rurce i przedłużyć ją do 20 cm i w całej długości tej rurki umieścić sprężynę, a w środku tej sprężyny ośka tłoka mieszającego....
Dokładając kolejna krańcówkę tym razem wyłączająca zasilanie po jednym obrocie uzyskam chyba 2 wykluczające się czujniki? Czy to się nie gryzie? Nie, jeżeli jest wybrany poprawny concept mechanizmu twojego napędu. Zastanów się na jakiej zasadzie pracuję mechanizm wycieraczek samochodowych, nie wiele zmieniany lecz usprawniany w przeciągu co najmniej...
Pierwszy silnik zamontowany. Wszystko poszło jak należy, oprócz jednego detalu, o który chciałem dopytać. Moje rolety, oryginalnie podnoszone sznurkiem, nie miały zamontowanych pierścieni ślizgowych na rurze ośmiokątnej. Chodzi mi o coś takiego: https://obrazki.elektroda.pl/4177485300_... Instalując napęd elektryczny, postanowiłem nałożyć...
Główną ich zaletą jest brak szczotek i pierścieni ślizgowych które to się zużywają. Wadami są: Niska wydajność prądowa w stosunku do gabarytów. Wydajność prądowa jest jeszcze bardziej zależna od obrotów (im niższe tym niższa). Za to poza łożyskami w takich alternatorach nie ma co się psuć.
Przyczyną okazał się alternator. Jeden z pierścieni ślizgowych był praktycznie całkowicie wytarty.
"i zostaw tylko jedno podłączone do dwóch pierścieni" Trochę nie rozumiem tego stwierdzenia... albo nie rozumiem budowy silnika pierścieniowego... Ja rozumiem to tak, że początku uzwojeń są połączone do pierścieni ślizgowych a końce połączone w punkcie zerowym... Dobrze myślę? "(zakładam, że tam jest trójkąt ale nie sprawdzałem)" Trójkąta tam nie ma...
Heh po temacie myślałem że będzie coś na mikro-kontrolerze :) A co do tych pierścieni ślizgowych jakie było oryginalne rozwiązanie?? Też szczotki tylko może słabej jakości?? Pozdrawiam
Jakie jest bicie pierścieni ślizgowych wirnika alternatora (nie magneta!)? Czy stojan pewnie siedzi w korpusie silnika? Jak i czym mierzyłeś te 6 mm wyprzedzenia?
No nie. w skojarzonym w trójkąt uzwojeniu stojana prądnicy synchronicznej trójfazowej. A w powyższym przykładzie uzwojenie stojana jest uzwojeniem wzbudzenia (prądu stałego). Trójfazowe jest uzwojenie wirnika. Zreszta dziwne rozwiązanie aby moc (duze prady i napięcia) odbierać szczotkami z pierścieni ślizgowych wirnika. A wzbudzenie o małej mocy umieścic...
Numer szczotek: CQ1030034, Numer pierścieni ślizgowych CQ1070003 pamiętaj że pierścienie trzeba przetoczyć po zmianie żeby nie miały bicia, jak nigdy tego nie robiłeś to oddaj to komuś kto ma pojęcie ;)
Witam Każdy alternator to prądnica trójfazowa, która ma standardowo 6 szt diod prostowniczych głównych oraz 3 szt tzw. "przepięciówki". Tu sytuacja jest odwrotna jak w normalnej pradnicy tzn. wiruje stojan a wirnik czyli to co na zewnątrz jest nieruchome. Muszą też być szczotki do pierścieni ślizgowych - jedna zwarta do masy druga do zasilania (regulator,...
Witam Przepraszam że ciut nie na temat ale też o alternatorach Zabrałem się za regeneracje alternatora w swoim autku. Rozebrałem alternator magneti marelli, i nie było tego klina na ośce wirnika jest na niego miejsce, ale na kole pasowym nie ma miejsca na klin, jest miejsce na klin tylko na tej tarczy wentylatora i podkładce.Czy tak ma być? Może warto...
Po wyjęciu regulatora masz do stęp do pierścieni ślizgowych wirnika. Amperomierz i 2 śrubokręty.
Koniec szczotek lub pierścieni ślizgowych. Alternator do naprawy.
Najtrwalsze rozwiązanie doprowadzenia prądu do lampek to wykorzystanie pierścieni ślizgowych z alternatora - przy takich obrotach byłyby nie do zdarcia.
Witam To że szczotki szybciej ulegają zużyciu , to zależy z jakiego materiału są wykonane,oraz stanu pierścieni ślizgowych wirnika. Kondensator widoczny na zdjęciu,jest kondensatorem przeciwzakłóceniowym często montowanym na alternatorach .Jeżeli wsuwka oczkowa nowego regulatora ma oczko(Φ6mm),to zapewne należy podłączyć ją do zacisku B+ alternatora,wsuwka...
Sprawdź stan pierścieni ślizgowych wirnika a w szczególności ich bicie promieniowe.
Nie znam się na tym zbyt dobrze . Favoritek miałem chyba z 5 sztuk . Kupowałem troche rozbite , robiłem i sprzedawałem :D W jednej sztuce był problem z ładowaniem . Po wymianie diod wzbudzenia i regulatora kontrolka świeciła . Pytałem tu i tam , aż w końcu poradzono mi żeby do pierścieni ślizgowych wirnika na chwilke podać napięcie .I... ruszyło :D...
Kolego, krótko i bez pierdoł. Jeżeli alternator masz sprawny, czyli nie ciekła na niego ropa albo olej z pompy wspomagania, a tym samym nie masz zdartych szczotek, zużytych pierścieni ślizgowych i nadpalonego szczotkotrzymacza to winę masz wiązce, zawsze problem był na tym odcinku, gdzie wiązka trzypinowej wtyczki alternatora umocowana jest do płyty...
USTERKA: uszkodzony regulator napięcia, dodatkowo zostały wymienione dwie szczotki grafitowe, doprowadzające prąd do pierścieni ślizgowych uzwojenia wzbudzenia alternatora oraz pierścienie ślizgowe były tak samo wyeksploatowane. PODZIENKOWAŁ :)
Kolego czasem oprócz regulatora wycierają się pierścienie ślizgowe. I to morze być przyczyną "Przerwa w uzwojeniu magneśnicy( w okolicy pierścieni ślizgowych)". Jak jesteś pewien za regulator to alternator na stół i dokładne oględziny pierścieni ślizgowych i mostka za jednym razem. Jak nie wiesz jak to zrobić to polecam ci wizytę u elektryka samochodowego...
Pomożecie mi? A dasz nam szansę ci pomóc??? Zdjęcia, pomiary bicia pierścieni ślizgowych i samego czopa wału.
Witam. Jedynym rozwiązaniem jest zastosowanie pierścieni ślizgowych np. produkcji Hottinger lub wykonać je we własnym zakresie. Pzdr.
Ok to może zapytam tak: chodzi mi o dane kontrolne: średnica pierścieni ślizgowych nowy/min długość szczotek nowy/min rezystancja uzwojenia wzbudzenia rezystancja uzwojenia stojana
Witam, posiadam alternator Hitachi 100A i chciałbym wymienić regulator na nowy łącznie ze szczotkami. Po otwarciu okazało się że jeden z pierścieni ślizgowych posiada rów i stara szczotka jest do niego przystosowana. W związku z tym nie zamontowałem tego regulatora. Chciałbym najpierw wymienić ten pierścień. O ile z dostępnością części widzę że nie...
Może obroty wzrastają bo napięcie ładowania spadło. Proponuje sprawdzić długość szczotek i stan pierścieni ślizgowych.
wymiana pierścieni ślizgowych łożyskach ślizgowych ślizgowych tocznych
kontrolka kolumna kierowniczy prądnica bocznikowy zaciskarka aliexpress
viessmann aquahome viessmann aquahome
Schemat układu zapłonowego BMW X5 E70 - gdzie znaleźć? Kontrolka ESP i tryb awaryjny: przyczyny i diagnostyka