Na przylgni zaworu widać dookólne rowki. Czy docierałeś; ręcznie czy wiertarka wkrętarką. Przy docieraniu zaworów nie można kręcić w koło .
Cześć, zabieram się za naprawę zapasowej głowicy, po wstępnym sprawdzeniu luzu zaworów w prowadnicach stwierdziłem ze ssące zostawię a wymienię tylko prowadnice wydechowe. Chciał bym dopytać czy jak już ładnie wyczyszczę zawory żeby można było docierać w gnieździe to czy docierać je już po wymianie prowadnic czy jeszcze na starych?
Małe wyjaśnienie chodzi o pastę korundową do docierania zaworów w silnikach spalinowych.;-)
Warto się podzielić efektem
Musisz, to lekko przeszlifować, do podanego wymiaru. Lepiej byłoby zrobić to na trzonku zaworu. W tym silniku 0.05 mm, to praktycznie brak luzu. Luz, zmniejszył się po docieraniu zaworów.
Witam,w gaźnikach walbro jedynie co można zrobić to; jeżeli gniazdo zaworka iglicowego jest mosiężne a zaworek metalowy to je spróbować dotrzeć przy pomocy pasty do docierania zaworów (dokładnej) i kawałka plastikowej rurki igielitowej, w którą to można obsadzić końcówkę zaworka przy docieraniu,nie w każdym przypadku to pomaga.
Gdyby był problem ze smarowaniem, to zatarły by się koniki klawiatury a nie zawór, po to są uszczelniacze na trzonkach żeby olej się do nich nie dostawał. Tak naprawdę widzę dwie opcje: Pierwsza, to nie dokładnie umyta głowica po docieraniu zaworów i pasta ścierna dostała się do prowadnicy, druga to uszkodzona, żle rozwiercona prowadnica. W tym silniku...
Panowie, wasze przypuszczenia okazały się trafne przyczyną opisanych problemów była uszczelka pod głowicą. Przy okazji wymiany uszczelki o co jeszcze warto zadbać, jaki inne czynności należałoby wykonać, żeby zakończyć pracę z przekonaniem że obsługa była rzetelna? Co najmniej obróbka głowicy (planowanie, docieranie zaworów, kontrola prowadnic zaworowych,...
Odnośnie zaworu zwrotnego, najlepszym możliwym jest ten istniejący w głowicy kompresora. Mnie przyjemność naprawienia go u tokarza kosztowała 40 zł + pasta do docierania zaworów. Samo wytoczenie nie daje mu należytej szczelności. Wszelkie próby stosowania zaworów zwrotnych od instalacji wodnych są tylko niepotrzebnym wyżucaniem pieniędzy.
Do docierania zaworów to lepiej wężyk wiertarka z czymś pod wymiar i dwa cybanty. Jeśli idzie o zawór iglicowy to może dało by się przerobić na wersje z uszczelką.
Szlifu nie było bo wszystko nominał i zostały założone standardowe panewki główne jak i korbowodowe. Głowica zrobiona na gotowo tzn. planowanie, sprawdzanie szczelności, wymiana uszczelniaczy zaworowych, docieranie zaworów, sprawdzenie gniazd zaworowych, regulacja zaworów. Głowica skręcona na nowych śrubach.
U mnie papier się zawija nawet po regulacji. A mógłbyś powiedzieć, co to za metody, bo na moją logikę to ten backlapping bez pasty może dać się zrobić, tak jak docieranie zaworów bez pasty też jest możliwe.
Uszczelniacze zaworowe będą odpowiedzialne za zwiększone zużycie oleju, ale nie będą odpowiedzialne za niską kopresję. Ja oprócz pierścieni, sprawdziłbym głowice. Najprawdopodobniej massz powypalane gniazda zaworowe. Jeśli już masz zdjętą głowicę, to nalej do kanałó ssących i wylotowych po trochę nafty i odstaw głowicę na jakiś czas. Następnie odwróć...
Drugie tyle planowanie głowicy, docieranie zaworów, wymiana uszczelniaczy, sprawdzenie szczelności. Może być jeszce i tak, że uszczelka cała ale mikropęknięcie w głowicy się zrobiło. Ok. 5 lat temu robiłem głowicę w Renault Megan po awarii paska rozrządu 1900 zł, pół roku temu Yaris 1,4D-4D 2200 zł.
Koło jest aluminiowe, wał stalowy. Stosownie dokręcone nakrętką, nie obróci się bez żadnych guseł, typu docieranie stożka pastą do zaworów.
Witam. Mam traktorek z silnikiem B&S 17.5hp. Silnik sporo brał oleju zrobiłem mały remont nowa uszczelka głowicy, docieranie zaworów uszczelniacze planowanie głowicy nowe pierścienie, honowanie cylindra. Wielkiej poprawy nie ma chodzi jak zegarek ale po 3 godz. koszenia pół miarki oleju weźmie niby mniej ale czy to się uspokoji czy pomału myśleć na...
Gaźnik nowy uszczelnienia nowe i jak na starym tak na nowym gaźniku to samo się dzieje filtr też nowy i nie pomogło nic Regulacja zaworów, uszczelniacze wału tłokowo-korbowego, albo ewentualnie docieranie zaworu do gniazda zaworu ssącego, ew. wydechowego.
Kup pastę Tempo lub do docierania zaworów , najlepiej ze dwie o różnej gradacji.. Ta druga z twojego linku nie nadaje się .
Pierwotnie miała być robiona sama głowica (uszczelniacze, prowadnice docieranie zaworów) . Powiedzmy że w miarę logiczne posunięcie, warunek właściwa diagnoza. ale jak już tyle było rozbebeszone to doszliśmy do wniosku żeby sprawdzić cylindry i pierścienie żeby się nie okazało że za miesiąc znów będzie trzeba rozbierać. . Idąc tym tropem można było...
Do demontażu zaworów potrzebny jest "ściskacz"- taki przyrządzik do naciśnięcia na talerzyk oporowy sprężyny zaworu (wieczorem może wrzucę zdjęcie). Do wykonania własnym sumptem jeśli masz spawarkę lub dostęp do niej. Przyda się jeszcze uchwyt do docierania zaworów i pasty do docierania ( po 1 zł za opakowanie kiedyś były)- w każdym razie nie są drogie)....
Ok, a szlifowanie,docieranie zaworów na 2-3 przylgnie.Wiem, że robi się to w motorsporcie w celu delikatnego zwiększenia przepływu.Na czym to dokładnie polega?
zdejmuj głowice i wszystko będzie jasne. albo jak wolisz czekaj az zawór sie rozpadnie i wtedy mogą zacząć sie problemy w tym silniku naprawde mozna to zrobic sprawnie w jeden dzien jak niemasz doswiadczenia, razem z docieraniem zaworów
Klin jest aluminiowy wiec przy dokręcaniu powinien się docisnąć. Wczoraj trochę dotarłem koło i wał pastą do docierania zaworów i silnik odpalił parę razy i nawet parę minut chodził. Zobaczymy czy to coś pomoże na dłuższą metę.
Mają w prawie każdym warsztacie samochodowym do docierania zaworów. I nie tylko.
Jeżeli głowice są fabrycznie nowe to w technologi produkcji głowic nie ma operacji docierania zaworów i zawory są szczelne. Luzy na zaworach są dobrze ustawione ?
Tak, ale ocenić to można jak się ma już jakąś wiedzę w tym temacie, a ja to robię pierwszy raz, więc doświadczenie raczej nikłe w docieraniu zaworów
W tym silniku zrób głowicę, uszczelniacze, docieranie zaworów- weryfikacja prowadnic zaworowych. I pierścienie do wymiany.
To wymieniaj uszczelki obie i od razu docieranie zaworów wymiana uszczelnień na zaworach itd.Zrób pełny zestaw. A jaki masz silnik 3,3 czy 3,8
Nie bredzę tylko stwierdzam fakt który potwierdzi ci każdy mechanik. Docieranie zaworów wiertatką to partactwo i przykro mi że popierasz to partactwo. Czy każda informacja w necie chociażby o jakichś przjściówkach do wiertarek jest dla ciebie wiarygodna. Technologia docierania zaworów nia pozwala na docieranie cały czas w jedną stronę. Dlatego w/g mnie...
Remont jak remont wymieniłem pierścienie na tłoku bo tuleja jeszcze była w miarę ok, do tego docieranie zaworów na paście, wymiana końcówki wtrysku i tulejka główki korbowodu no i wiadomo uszczelka pod głowicę była zmieniana.
Tak może być że zawory w wyniku przestawionego rozrządu podgieło zawory. Robiłem matiza takiego z takim samym problemem. Wymiana zaworów ssacych tam była i uszczelniaczy zaworowych oraz jednej prowadnicy , oraz docieranie zaworów
Jak odwozisz do warsztatu to niech zrobią co trzeba, docieranie zaworów, wymiana uszczelniaczy, planowanie i co tam jeszcze trzeba...
Mimo że nowe głowice to i tak je trzeba bardzo dokładnie umyć przed montażem bo jest kupę różnych pozostałości po obróbce. Docieranie zaworów ta metoda za króla ćwieczka. Dziś się tego nie robi obrabia się na gotowo w trzech płaszczyznach jednym podejściem nożna i ma być szczelna i jest. Czasy kiedy robiło się to frezami odeszło dawno temu w zapomnienie,...
2tys to wiem że na forum porting robią głowicy I docieraniem zaworów i planowaniem. Jeżeli ktoś to zrobi dobrze może nawet w stodole zrobić;)) A vwgolf napisze najwyzej. Głowicę zrobi w zimę A auto odpala dopiero na wiosnę.
pierścienie Goetza panewki Glyco sprawdzić średnice czopów na wale czy trzymają wymiar sprawdzić średnicówką cylindry czy nie ma jaja poprawić honownicą głowica do obróbki tzn poprawienie gniazd, ewentualne szlifowanie zaworów i docieranie całości nie zapomnij o nowych uszczelniaczach na zaworach bedzie problem pisz
Kolizyjny. Naprawa nie droga - zawory po kilkanaście zł, dźwigienki grosze - najdrożej wyjdzie robocizna, docieranie zaworów do gniazd, plus montaż i demontaż głowicy. Nawet nie wszystkie będzie trzeba wymieniać. Tak apropos - 1,6 ponoć jest niekolizyjny, a zdarzyła mi się pęknięta dźwigienka po pasku - w dodatku rozpięła zawór...
Witam mam problem z moim Clio 1.2 8V. Wymieniałem głowice. Było robione w niej wszystko: planowanie, docieranie zaworów, wymiana uszczelniaczy. Złożyłem wszystko i nie jestem pewien czy dobrze ustawiłem rozrząd bo auto jest słabe... Wie ktoś gdzie znajde taki schemat albo gdzie szukac znakow do ustawienia owego rozrządu? tzn znaki sa widoczne no ale...
Skoro masz już głowice "ztąconą" to wymieniasz prowadnice, docierasz zawory, zmieniasz uszczelniacze na trzonkach zaworów. Uszczelniacze będą mnie kosztowały 16zł Elring lub 30zł Reinz. I z tym nie ma problemu. Raczej wezmę te za 16zł. Komplet prowadnic Freccia 104zł w sklepie, a w warsztacie powiedział mi 120zł za prowadnice z wymianą, ale zapomniałem...
Trzeba po mojemu sprawdzić, czy sygnał przełączający dociera do cewki zaworu przełączającego na grzanie, czy też wyłączającego chłodzenie (nie mam schematu) i tym sposobem ustalić czy winna jest elektryka, czy zacinanie zaworu mechaniczne. Prześledź całą drogę sterowania od termostatu, do elementu wykonawczego.
Któryś zawór tam jest podpierany przez dekompresator. Jak tam w środku jest takie bagno to ja bym zdjął sprężyny i sprawdził jakie luzy ma zawór na trzonku bo jest opcja ze tam pompuje. Osłona sprężyn to jest jednocześnie zawór odmy. Jak zawory maja luz to szkoda inwestować za chwilę będzie to samo. Ożłopie się oleju i zakleszczy pierścienie. Luz zaworowy...
Jeżeli zrywa klin to trzeba dotrzeć odrobinę koło np. przy pomocy pasty do docierania zaworów, dobrze wyczyścić i dokręcić. powinno trzymać. Siła tarcia potrafi bardzo wiele.
Witam.Mam kolejny problem,a mianowicie pojawia mi się olej w zbiorniczku wyrównawczym głowica po planowaniu wymianie uszczelniaczy i docieraniu zaworów nowa uszczelka elring nowe śruby do głowicy oraz komplet uszczelek do turbiny i kolektorów wymienione oringi na pompowtryskach silnik chodzi równo nie kopci żadnych błędów na ktsie o co tu chodzi czy...
W sumie to co chcesz robić??? Szlif wału+panewki Szlif cylindrów+nowe tłoki,pierścienie itp Remont głowicy+planowanie,uszczelka,uszczelniac... zaworowe,docieranie zaworów Wszelakie uszczelki,uszczelniacze itp Jak tak to wniosek prosty nie opłaca sie. Lepiej kupić silnik.
Głowica miała być robiona gdyby cos było potrzeba. Mówiłem o regulacji zaworów - mówili ze są Ok.uszczelniacze tez Ok. Docieranie zaworów mówili nie konieczne - jest Ok. Sprawdzę jeszcze raz sam tą odmę. Jesli to nie będzie to - pojadę do nich niech zrobią tak jak mówisz pomiar ciśnienia sprężania i próbę olejową.
Nie Wojek, luzu nie ma. Prędzej to, że był zawalony filtr i puszczał drobiny, które się osadzały i działały jak pasta do docierania zaworów. Juro ci pokażę fotkę jak wyśtrajbowała dołek.
zgadzam sie jeśli przed remontem nie paliło oleju to po powinno być lepiej ....a głowica była zplanowana czy tylko papierkiem i uszczelka koszt około 70 zł a czasem pomaga ale pasta do docierania zaworów pozostawiona na prowadnicy narobiła by ambarasu
Witam co do roboty takiego silnika to uszczelniacze na zaworach i docieranie zaworów i do tego na pewno pierścienie. Dodano po 1 A jest gaz wym aucie?
Na razie czekam na fachowca, który miał być w poniedziałek, ale nie dojechał. Mam pytanie, na czym polega docieranie zaworów. Do jednej głowicy kupiłem wydechowy z prowadnicą, jak się go dociera. Ponadto jak ocenić czy wymiana samych pierścieni jest potrzebna, czy coś to da czy może wymienić już cylindry i tłoki w całości. Czy da się gołym okiem ustalić...
Czyli przy wymianie uszczelki ,konieczne jest planowanie głowicy,docieranie zaworów i ich regulacja . Szanujący się mechanik/warsztat nie zabiorą się za wymianę samej uszczelki bez kompleksowej naprawy głowicy.Na naprawę dają gwarancję.
Gniazdo tylko spoleruj papierem ściernym 400 lub 600 To może niech od razu młotkiem poprawi? Próbuj dotrzeć na pastę do docierania zaworów. Papierem ściernym narobisz rys i wtedy to już zupełnie nie uszczelnisz. Ideałem byłoby wymienić, jeśli się da, albo przynajmniej przefrezować i założyć nowy tłoczek.
Odebrałem z naprawy.Planowana głowica,jeden zawór nowy drugi wyprostowany,docieranie zaworów,uszczelki,płyn chłodzący,robocizna 500zł. Niedopilnowanie terminu wymiany rozrządu kosztowało niepotrzebnie 500zł. Silnik pracuje poprawnie. Temat zamykam.Dziękuję.
Palnik ma szanse bo palisz od dołu. Natomiast do napędu głowicy można by użyć wiertarki. Kiedyś odstawiłem takie coś do docierania zaworów w głowicy ze stelaża na wiertarkę ojca produkcji, który był mocowaniem wiertarki do napędu maszynki do mięsa i tokarką do produkcji szczebelków do mego pierwszego łóżeczka.
Po co te wszystkie kombinacje. Jest na to bardzo prosty sposób. W miejsce uszkodzonego krzyżyka na łbie śruby wystarczy nałożyć odrobinę pasty do docierania zaworów. Pasta zawiera drobiny korundu który powoduje powstanie dużego oporu w miejscach przyłożenia śrubokręta. Nie miałem jeszcze takiej śruby by to nie pomogło. Pozdrawiam i powodzenia.
Głowice z reguły mają wgłębienia które wskazują do jakiego momentu należy je planować.Oddając głowicę do szlifierni masz wykonaną pełną obsługę czyli demontaż zaworów, planowanie,sprawdzanie szczelności,szlifowanie i docieranie zaworów,wymiana uszczelniaczy itd. Po odebraniu zakładasz uszczelkę ,składasz i po sprawie. Ja tak robię i nigdy nie mam problemu...
Jak już się dobierzesz do tych zaworów, sprawdź czy gniazdo zaworowe się nie rusza z bloku silnika, bo szczerze "Ja też jestem przekonany że to wina zaworu wydechowego". Czasami robi się nalot nagaru na trzonku zaworu co spowalnia ruch zaworu. Taki zestaw do docierania zaworów kupisz za 30 zł. Jeśli luzy będą za duże to już serwis, bo frezy do zaworów...
Z tym pewnym efektem to różnie bywa, a chcąc się czegoś nauczyć to trzeba samemu do pewnych rzeczy dość A co to chcesz zmienić profesje na mechanika?? Po drugie to co robicie to jest nic 0 strat kasy. Po pierwsze docieranie zaworów, po drugie uszcelnienie od góry, po trzecie nafta i szczelność do sprawdzenia.
Panowie i Panie zwracam się z prośbą o poradę: Silnik jak pił olej tak pali i to nawet w większych ilościach niż wcześniej. Moje pytanie brzmi, czy dalej pchać się w remont tego silnika ( wymiana pierścieni, docieranie zaworów) czy szukać innej jednostki. Weźcie pod uwagę, że cała góra jest wyremontowana.
Silnik do La 300 w tym roku mi jakiś chłopak robił, wymiana pierścieni (podobno od jakiegoś silnika Kuboty) i docieranie zaworów. Gaźnik sam adoptowalem bo stary prychać i i strzelać. Jak masz ten sam silnik to gaźnik załóż na te 2sposoby . Albo rozwierc kruciec (kolano) albo rozwierc mocowania gaźnika . Bo pomiędzy kolanem (oryginalnym) a gaźnikiem...
Witam, już drugi tydzień walczę z Golfem. VCDS pokazuje wypadanie zapłonu na drugim cylindrze na niskich obrotach. Po dodaniu gazu komputer już nie pokazuje wypadania, dzieje się to jedynie na biegu jałowym. Silnik strasznie faluje, cały się trzęsie i czasem potrafi zgasnąć. Do tej pory było zrobione: - wymiana cewki - wymiana przewodów zapłonowych -...
Ok, czyli na pewno zmieniam, bo zależy mi, żeby moto trochę pojeździł, dzięki za pomoc :) Dodano po 1 Orientujesz się, czy pasty ''malwa'' do docierania zaworów są dobre? jest na allegro komplet 0, 1 i 2 za 10 zł, powinny się sprawdzić?(postanowiłem, że sam to dotrę, nie będę tego już nigdzie woził)
Po pierwsze zawory nie wypalają się tak nagle w tracie , dzieje się to powoli i efekty tego czuć coraz bardziej np.słabo zaczyna przepalać słychać klepanie itd. Druga sprawa jeżeli masz jakieś tam klucze nic nie ździałasz do wyjęcia zaworów potrzebne są specjalne narzędzia następnie docieranie zaworów kontrola szczelności planowanie głowicy itd. Jak...
Witam, temat trochę stary ale może się przyda posiadam traktorek z silnikiem BRIGGS & STRATTON 282707 typ 0170-01 11hp i sprawa wyglądała nastepujaco posiłkowałem sie opinia różnych opinii na temat czy " tulejować cylinder" podpowiedzi były najbardziej. Otóż powiedzenie jak sam się nie przekonasz to nie bedziesz wiedział. W moim silniku cylinder jest...
Robiłem taki remont w tamtym roku, pierścienie i tłok na pewno dokupisz w firmie jak kolega wyżej podał w linku. Ja zakładałem tylko nowe pierścienie koszt ok 200zł, tłok był ok.(cena nowego 200zł). Wstawienie nowej tulei+ szlif na wymiar do pierścieni 200zł, głowica- wstawienie nowych prowadnic zaworów+ docieranie zaworów+ uszczelniacze na obydwóch...
Witam mam problem z fiatem ducato silnik 1.9 disel rok 1998 . po naprawie głowicy wymianie uszczelniaczy uszczelki i docieraniu zaworów regulacji wtrysków i sprawdzaniu głowicy na ciepło bo było podejrzenie pęknięcia głowicy i robiony rozrząd .Po przejechaniu 300 kilometrów okazało się że silnik bierze około 1.5 litra oleju kopci na początku na niebiesko...
Uszkodzenie sprżegła? No to byłbyś fenomenem, aby uszkodzić sprzegło, bo to jest tylko kawałek rury z wlotami i wylotami. Jeżeli ciepło nie dociera do zaworu mieszającego to oznacza, że pompa podłogówki kręci zimną wodą z powrotu podłogówki. Poszukaj w ustawieniach sterownika Tech i3 kierunku działania zaworu, bo zawór jest cały czas zamknięty. Możliwe,...
Zanim zaczniesz docierać zawory, musisz sprawdzić czy gniazda nie są wyklepane,to znaczy czy nie powiększyła się szerokość przylgni zaworu(powinno być1,0 do1,4 dla zaworów dolotowych i 1,4 do 1,8 dla wydechowych)jeżeli tak trzeba je przefrezować. Sam, niestety, tego nie zrobisz, chyba, że masz zestaw frezów do gniazd zaworowych. Załóżmy jednak, że nie...
Witam. Z powodu lekkiego wypalenia u.p.g. w moim aucie zmuszony byłem do zdjęcia głowicy, przy okazji zrobiłem mały porting głowicy + docieranie zaworów + oczywiście nowe uszczelniacze. Po złożeniu wszystkiego do kupy, silnik ładnie gada lecz niestety po dłuższym postoju kopci przez chwile na niebiesko. Ciśnienie sprężania to 14-14,5-14-15 bar, trzy...
Zastanawiam się, czym może grozić jazda z tym objawem? Silnik ładnie pracuje, tylko po schyleniu słychać ten nieszczęsny odgłos. A jak zdejmę głowicę, to od razu wypada zrobić wszystkie uszczelki, uszczelniacze zaworowe, planowanie głowicy, docieranie zaworów, i bóg wie co jeszcze). Już włożyłem sporo pieniędzy w różne "drobnostki" w tym silniku, na...
Witam i proszę o pomoc, przy nie codziennym zjawisku, pacjentem jest Opel Meriva A 1.3 CDTI, Samochód nie miał kompresji na jednym tłoku, został zrobiony remont silnika, planowanie głowicy,docieranie zaworów, nowe pierścionki nowe panewki, używany blok (orginalnego nie opłacało się ratować z racji na koszty) samochód złożony silnik na swoim miejscu,...
Reklamacje zgłaszałem, raczej bez odzewu. Zrzucili winę na uderzenie nożami jeśli chodzi o klin. Nie zlecałem im docierania zaworów a strzelanie w gaźnik u nich nie wystąpiło więc klasyfikuje to jako odrębną naprawę. Nie jest to problem żebym dał im do roboty jeszcze raz ale uważam takie naprawy powinienem sam potrafić zrobić. Dodano po 17 Uzupełniam...
Witam panowie, całkiem nie dawno kupiłem , VW T4 z silnikiem VR6 ten sam co w Sharanie (ma inny wałek rozrządu) , problem jest taki że auto po osiągnięciu temp. 30*C przestaje palić na jeden cylinder (chodzi kulawo) podłączony pod VAG-a nie pokazuje żadnych błędów w aucie przez poprzedniego właściciela było robione: wymiana rozrządu, uszczelki pod głowicą,...
Jaki jest stan silnika? Ciśnienie w cylindrach - jego częściowy brak też może powodować taki wygląd świec, zwiększone zużycie paliwa, nierówną pracę i żadne regulacje nie pomogą. Tak mam u siebie. Żadne regulacje nie zmniejszyły zużycia LPG. Czeka mnie teraz docieranie zaworów, bo pierścienie są w porządku. Potem liczę na minimum 2 litry mniej (teraz...
Poprostu rozbierasz gaźnik na elementy pierwsze i polerujesz papierem 2000 wodnym a następnie ścierną pastą do polerowania lakieru samochodowego, można też użyć pasty do docierania zaworów. A żeby wypolerować gardziel musisz zdemontować przupustnice wraz z jej ośką. I następnie wkładasz palucha owiniętego szmatką zwilzoną pastą polerską. Możesz też...
Czyli dodatkowe koszta. Co do opon to na takich go kupiłem. Przednie miał jeszcze gorsze ale od razu je wymieniłem jak odebrałem prawo jazdy ;) Kolego tzok fakt wyciągnąć co lepsze a potem wyzłomować to nie taki głupi pomysł.. Ale czy przyjmą mi budę bez silnika na szrocie? Auto co prawda jest mocno zgniłe i zaniedbane ale silnik niecałe 10tyś km temu...
jak chcesz mieć pewność że wszystko będzie ok, to wymień wszystko, ale potem musisz docierać przylgnie zaworów, więc jeżeli nie robiłeś takich rzeczy to lepiej głowicę oddaj do zakładu, który sie w tym specjalizuje
Ty piszesz o szlifowaniu zaworów czy docieraniu? Bo to różnica i to wielka.
Witam, otóż wczoraj złożyłem silnik w swoim maluchu po wymianie uszczelniaczy, docieraniu zaworów i planowaniu głowicy o 2mm i tu pojawia sie problem, ponieważ rozrusznik nie daje rady przekręcić silnikiem, aku jest na pewno dobre bo probowalem juz na 3, rozrusznik wykrecilem i tez kreci dobrze.jednak jak wykrece swiece z cylindrów to silnik normalnie...
A tam nie masz zmiennych faz? Sprawdź czy zawory do kół nie puszczają oleju i zmienia ci się kąt. Bo to też możliwa przyczyna? Dodano po 8 Nie wiem jak wygląda spływ oleju i powrót z głowicy z samoregulatorów do bloku. Sprawdziłbym jeszcze uszczelkę pod głowicą jaką miałeś i tą którą założyłeś ( oczywiście w sklepie motoryzacyjnym). Może kanał spustowy...
(at)neo_mx: najpierw jedz na hamownie sprawdzic ile jeszcze Ci kucy zostalo. Jezeli wyjdzie Ci duzo mniej pomierz kompresje - w zaleznosci od wyniku czapki w gore i nowe pierscienie + docieranie zaworów. w miedzy czasie wyczyscisz caly ten syf ktory jest w srodku, naprawisz odmy olejowe. Ale mimo wszystko najlepsze efekty da lanie markowego, dobrego...
Pomiar ciśnienia nic nie da, silnik kulawo chodzi bo wypadają zapłony przez wodę dostającą się do komory spalania. Biała maź pod korkiem oleju nie powinna znajdować się w tak ciepłe dni, ubyło płynu bo dostał się na tłok, biały dym z rury to para z wody. Masz na pewno uszkodzoną uszczelkę pod głowicą. Z Wadowic do żor nie jest daleko, więc jakbyś chciał...
Moim zdaniem jeśli podczas kręcenia orbitrolem nie wzrasta ciśnienie w układzie HP to do pompy nie dociera sygnał LS , orbitrol niesprawny albo zawór hamulca przyczepy blokuje LS Zajrzyj do tego zaworu , może coś się zacięło albo zapchało .
Nie rozumiem Ciebie, ponieważ wielokrotnie pisałem o pochodzeniu obliczeń a powyżej masz je przed sobą wraz z komentarzem o ich zastosowaniu. Zaproponowałem przykładowe rozwiązanie którego nie zauważasz. Zresztą ta propozycja przewinęła się już we wcześniejszej korespondencji i wymagała może korekty w zakresie kilku stopni. Czy akceptujesz 19^C przed...
Witam wrzystkich Mam problem z wolnymi obrotami, nieraz jest ok trzyma te 900 obr,nieraz troche wiecej ale przeważnie to skaczą z900 na 400 i na odwrót. Dzieje się tak zarówno na bęzynie jak i na gazie ztą rużnica że na gazie podczas wachlowania nie można ruszyć z miejsca, strasznie sie dusi. Padłanczałem sie pod komputer i niby wrzystko jest ok, wymieniłem...
Jeżeli prąd nie dociera do zaworów, prześledź wiązkę, połączenia (czy wtyczki dobrze siedzą, nie sa pomylone), bezpieczniki, czy napięcie wychodzi z centralki. Gazu nie ma bo zawory nie sa otwarte. Najprostsze wytłumaczenie: źle złożone. Po poprawnym ponownym montażu musi działać.
Dzięki za odpowiedź. Mam jeszcze jedno pytanie. Jako że nie robiłem nigdy takich napraw to zastanawiam się czy gniazdo po frezowaniu takim sprzętem na odpowiednie kąty nadaję się od razu do docierania zaworów czy jednak należy najpierw jeszcze je przeszlifować szlifierką do gniazd zaworowych np. maszyną z tej samej produkcji czyli SMD-6. Bo właśnie...
Przy składaniu zwróć uwagę na kolektor ssący od strony 1 cylindra. Nie robię tego sam, ale zaprzyjaźniony warsztat; właściciel dobry chłopina, ale straszny bałaganiarz. Ja mu miałem tylko spiąć elektrykę po wyciąganiu silnika. Była ściągana głowica (planowanie i docieranie zaworów) i wymieniał pierścienie zgarniające i simmering od strony zamachu....
jak długo stał to mógł zawór podgnić, i nie domyka się, i jak pisze kol. "Strumien swiadomosci" może po prostu nie masz kompresji przez to, możesz próbować psikać wd40 i zawór naciskać, a tłokiem go cofać i tak kilkadziesiąt razy, może się rozrusza, a nie to ściąganie głowicy i zaworów i czyszczenie, docieranie itd
Witajcie, sprzęt to quad ale liczę na Waszą pomoc. Dzwoniłem nawet do serwisu z tym problemem ale nikt nie jest w stanie mi pomóc. CF MOTO 500, quad podczas pracy na wolnych czasem "kicha" Często utrzymuje się na obrotach ale bywa, że zgaśnie i wał lekko odbija w drugą stronę co powoduje głośne pier...nięcie w łożysko kierunkowe rozrusznika. Sprawdziłem...
Jeżeli były obrabiane lub docierane gniazda zaworów to nie można przekroczyć pewnego nadwymiaru bo grzybek zaworu bedzie się chował głębiej w gniazdo a drugi koniec zaworu będzie wyżej wystawał i może się pojawić taki efekt. Bardzo duże znaczenie może miec też grubość uszczelki pod głowicą.
Witam, to znowu ja. Głowica jest już zwalona i czeka na remont na Krasnobrodzkiej w Warszawie. Stwierdzone luzy na prowadnicach zaworów. Na wszystkich 24. Więc robota obejmuje wymianę 24 prowadnic, docieranie wszystkich zaworów i gniazd, wymianę uszczelniaczy no i planowanie. Wstępna wycena 1300 zł. Dzwoniłem jeszcze do innych warsztatów, nie tylko...
Witam, uporałeś się z problemem?Ja mam identyczne objawy , po zmianie uszczelki jak były mrozy -10 to odpalał za5,6 obkręceniem wału.Przy czym bardzo chrypoił silnik w srodku, po paru min zaczynał równo chodzić i z 20 sek bardzo kopcił na szaro.Jak teraz jest cieplej to odpala powiedzmy dobrze, bo myślę że wcześniej na dotyk odpalał.Co ciekawe mechanik...
Głowicy nie ściągałeś? Zaworów nie docierałeś?
Witam serdecznie Jestem posiadaczem silnika 1hc102, i mam problem, mianowicie, do bloku silnika przedostaje się ropa, prawdopodobnie przez pompę wtryskiwaczy, dostaje się jej dość dużo w ciągu 10dni dostało się około 5l :/ jest to bardzo duży kłopot, zwłaszcza przy tej cenie paliw, silnik pracuje bez zarzutów, nie ma żadnych zastrzeżeń, problem pojawił...
Generalnie zamierzam wymienić triaki oraz przekaźniki na płytce. Przekaźniki zostaw, co do triaków, zamień ten sterujący zaworem z sąsiadem i będziesz wiedział. druga z żył w ogóle nie dociera do żadnego styku na sterowniku I nie musi, do wysterowania zaworu wystarczy jeden przewód, drugi może być współdzielony w instalacji. Pytanie czy brak zasilania...
Sam też teraz wymieniam uszczelkę pod głowicą przy okazji robiona jest głowica docieranie zaworów wymiana uszczelniaczy itd. Moje koszta są śmieszne ponieważ płace tylko za cześci cała głowica wyniesie mnie około 450zł. Powedź ile ta E3 ma przejechane bo patrząc na zdj. to faktycznie jak by ktoś oleju nie wymieniał i jak moge coś doradzic to uważaj...
zobacz czy weże łaczace chłodnice i silnik mocno puchną ...jak puchna to uszczelke masz dmuchnieta jak siema ...wydmuchiwanie uszczelek jest przypadłoscia silników vectrach A ... u mnie taki podmuch kosztował 600 pln ( szlif głowicy , docieranie gniazd zaworów ...ustawienie kompa który wskoczył sobie w tryb servisowy) ....
Opisz po kolei ten mały remont, co było robione i jak, jak docierany, ustawiane zawory- możliwe podparcie zaworów. Po co był ten mały remont?.
Witam. W styczniu tego roku miałem robioną uszczelke pod głowicą. Planowanie głowicy, sprawdzanie szczelności, docieranie zaworów, wymiana prowadnic oraz uszczelniaczy. Wszystko chodziło dobrze aż na początku sierpinia zaczęlo ubywać płynu. Niby płyn uciekał koło króćca od nagrzewnicy, dociągnąłem obiemke ale problem nie ustał. Zbagatelizowałem sprawe...
Jeśli do zaworu rozprężnego nie dociera 100% cieczy to masz spadek wydajności układu. Jeśli rurociąg cieczowy nie jest zalany w 100% cieczą też może dochodzić do jej wrzenia. Najlepiej jest sprawdzić same przechłodzenie czynnika i ile ono wynosi tuż za wyjściem z wymiennika.
Oto moja konstrukcja. Silnik zbudowany na podstawie własnego projektu (otworki rozrządcze i ramię korby wyznaczone wykreślnie). Cały model powstał praktycznie z odpadów. Tokarz wykonał wał, koło zamachowe, tłok i cylinder. Kocioł powstał z miedzianej tuby na pipety pomiarowe, jedno denko jest fabrycznie zaprasowane na korpusie, drugie należało wyklepać...
docieranie zaworów głowicy docieranie pierścieni docieranie pilarki
klawiatura zalać spirytus błąd pamięć masowy iveco daily problemy klimatyzacja
Konfiguracja pinów złącza drzwi Hyundai ix35 Lokalizacja modułu świateł dziennych w Suzuki Vitara 2003 2.0 TD