Np. Valeo 140A wstaja same potrzebuja tylko plusa .
Wzbudzenie (D+) podpinasz poprzez żarówkę a następnie przełącznik do + akumulatora oczywiście 12v. Tak obudowa to -
Najprościej obciążyć instalację odbiornikami ( dmuchawa , ogrzewanie szyby i siedzeń , światła ) i kontrolować temperaturę klem w miejscu zaciśnięcia na przewodzie. Jak jest problem , to po 15 min jest bardzo gorące.
A czasem nie przez same silniki? Bo dodatkowych alternatorów to raczej nie ma.
Każdy alternator ma regulator napięcia i on dba o to żeby było ono w widełkach. Nieważne czy alternator na magnesach czy na uzwojeniu wzbudzenia. Nie każdy ma regulator (małe i/lub stare silniki), ale prawie każdy. Są też widełki (+- 0.1V) i widły (+- 0.6V). Te drugie tyczą właśnie alternatorów z magnesami trwałymi i typowymi regulatorami na tyrystorach....
Volvo F12 nie potrzebuje drugiego alternatora ,natomiast potrzebuje dobrego chlodzenia . Gdyż czesto jest tak ze kierowcy wydoją akumulatory i potem przez pół dnia sa ładowane. Alternator ma wtedy ponad 100' po 2 minutach i tak przez pół dnia. Regulator wewnętrzny tego nie wytrzymuje gdyż non stop dmucha na niego brudem- strumien powietrza . Lecz nawet...
Witam! Trzeba wzbudzić alternator żarówką lub opornikiem! Wszystko sie zgadza - ruszył i ładuje! Nie ma to jak elektroda! Dzięki Panowie za pomoc! Pozdrawiam.
http://forum.chryslerminivan.net/archive... 120 amper.
do zasilania np dodatkowego oświetlenia
Ja nie kombinowałem nic z altkiem u siebie więc dokładnie Ci nie powiem ale musze kiedyś wymienić kable altek - akumulator, silnik - buda auta i akumulator - buda auta bo to jest wąskie gardło mojej instalki. Tak to zasilanie mam 2 x 16 mm2 i 2 x 25 mm2 ...
Może być dużo przyczyn i nikt tego nie napisze bez dodatkowych informacji. - łożysko alternatora - łożysko sprężarki klimatyzacji - wirnik turbosprężarki - napinacz paska klinowego wielorowkowego lub coś w silniku...
Moze sobie zasilić z dodatkowego alternatora na ten przykład. O co zasada zachowania energii przestanie wtedy obowiązywać?
Ale po co? Ci co potrzebują spawarki w terenie zazwyczaj montują w samochodzie dodatkowy alternator...
To jest uzwojenie wzbudzenia. Ma je każdy alternator.
Numer 3 sterowanie rozrusznika , do zacisku 2- żadna masa, nic nie podłączone dodatkowo.
w oplach najlepiej dorobić dodatkową masę do alternatora ta fabryczna często szwankuje.
Wygląda mi to na śrubę do przykręcenia dodatkowej masy na alternatorze :)
Z pewnością ma śrubę M8 lub podobną. Z niej idzie ok +13,5V i ładuje akumulator. Biegun ujemny jest na obudowie. Dodatkowo alternator potrzebuje tzw. napięcia wzbudzenia. Zazwyczaj robi się to tak, że styk wzbudzenia podpina się przez żarówkę powiedzmy 5W 12V do dodatniej klemy akumulatora. Gdy alternator się wzbudzi i zacznie ładować wtedy ta żarówka...
Jeśli o separatorze to on przekazuje całe napięcie z aku głównego, czyli ponad 14v Przekazuje napięcie z alternatora. A 14v (nawet ponad) to normalne napięcie ładowania jest również dla akumulatorów żelowych.
Spalanie ma mniejsze znaczenie przy używaniu żarówek firmowych poprawiających barwę i widoczność.Te co kosztują ok 75 zł za H4 np. na portalu aukcyjnym .Przy rocznym przebiegu 30000km,te żarówki wytrzymują ok 15000km,więc 2 razy w roku muszę je wymienić.Mając wskaźnik ładowania w aucie widać jak latem,na światłach,z klimą,w mieście,gdzie częste korki,wentylator...
Romek, przecież to zwykły fiatowski alternator, różni sie tylko stojanem i wirnikiem. Oryginalnie ma prąd 26A, ale przewiniesz go na około 35A
Oczywistym jest, że w przypadku ładowania stałym napięciem, tak jak ma to miejsce w aucie, w początkowej fazie ładowania rozładowanego akumulatora pobierany prąd jest znaczny, a następnie pobór prądu spada. I choćbyś miał ogromny alternator to i tak nic to nie zmieni, bo po osiągnięciu pewnego poziomu naładowania, aby naładować akumulator do maksymalnej...
Przesyłam załącznik porównawczy oznaczeń w alternatorach różnych producentów mających to samo znaczenie.Pozdr. http://obrazki.elektroda.net/13_11656840...
Zaryzykowałbym taką; https://tooles.pl/pl/products/przetworni... Dodatkowy akumulator 200-225 Ah (najlepiej AGM głębokiego rozładowania), przy pełnym naładowaniu powinien wystarczyć na około pół godziny godzinę pracy. Dobrym rozwiązaniem byłoby zamontowanie dodatkowego alternatora 100-150A do ładowania...
Zmień pasek i raczej koło pasowe alternatora bo V tam nie ma juz dawno raczej 0 .Dodatkowo zmień też przewód masowy alternator-głowica.
Nie bardzo. Obrotomierz w dieslu dostaje impulsy z dodatkowego wyjścia z alternatora. Inny będzie współczynnik impulsy/obrót. Poszukaj oryginału, na pewnym portalu aukcyjnym bywa tego sporo. V.
Chyba tylko styczniki od wciągarek mają przełączne styki na duże prądy, większość styczników ma jeden styk normalnie otwarty. Czy w tym aucie można zamontować dodatkowy alternator 24V? Czy brałeś pod uwagę opcję stałego połączenia 2 akumulatorów 12V w szereg, wyjście 12/24V z odczepów, a drugi akumulator ładowany z instalacji auta przez przetwornicę...
Najlepiej zapalić gromnicę w intencji... Ciężko wpaść samemu na myśl, że trzeba porządnie wyczyścić końcówki oczkowe, a jak to nic nie da, to je uciąć i zarobić od nowa? A jakbyś się jeszcze bardziej wytężył , to może wpadł byś na pomysł, by poprowadzić dodatkowy przewód łączący bezpośrednio alternator z akumulatorem.
Potrzebujesz odpowiedni regulator napięcia. Jeżeli alternator będzie miał sprawny regulator napięcia to powinien wystarczyć. Musisz policzyć przekładnię tak by przy słabym i silnym wietrze, obroty alternatora utrzymywały się w dopuszczalnym zakresie. Jeżeli zachodzi potrzeba ochrony alternatora przed przekroczeniem górnej granicy obrotów co jest możliwe...
Witam otóż ostatnio nie mam ładowania w moim Case tzn. jak wezmę kabelek od + na akumulatorze i dam do wyjscia na kontrolkę to ładowanie już jest, A kontrolka nie jest spalona? Jest poprawnie załaczana przez stacyjkę? Tam gdzie jest ten żółty kabelek do czego to wyjście z alternatora. Obrotomierz?
Dodatkowy alternator 240A-275A,,np. Vivaro 3,vw golf v, mb s400, 500,international
hotelowe aku Proszę o wyjaśnienie. Podczas jazdy lodówkę można zasilać z alternatora (gniazdo zapalniczki). Na postoju - z dodatkowego akumulatora, który może być ładowany w hotelu. W hotelu lodówkę zasilić można z sieci. To mi się wydaje proste i realne rozwiązanie.
Chociaż mierzysz to po amerykańsku to ewidentnie widać straty na instalacji, tylko nie wiem skąd masz taką różnicę na masie skoro twierdzisz że pociągnąłeś dodatkową masę pomiędzy alternatorem a akumulatorem.P
myślę żeby dać dodatkowy przewód między alternatorem, a akumulatorem, gdyby się na to zdecydował to jaki bezpiecznik najlepiej zastosować? Żaden - tam nie ma i nigdy nie było bezpiecznika, tylko oryginalny przewód jest w 2 kawałkach (alternator - rozrusznik i rozrusznik - akumulator). Dajesz dodatkowy przewód równolegle do starego, najlepiej w peszlu...
5 dodatkowych amperów to jest nic dla tego alternatora.
problemem w tych oplach bywa słaba masa na alternatorze czasami trzeba ją poprawić albo dać dodatkowy kabel proponuję zmierzyć napięcie ładowania bezpośrednio na alternatorze jak będzie wyższe niż na akumulatorze popraw tą mase[/b]
Mam passata b3 silnik 1,8(idealny do istalcji dodatkowego alternatora oraz generatora!!!) na wodorze auto pracuje bardzo cicho. Dodatkowy alternator zalatwia wszystko.
częst pomaga dodatkowa masa do korpusu alternatora . Szczotki masz razem z regulatorem napięcia -tam gdzie wchodzi kostka .Pozdrawiam
System ładowania dodatkowego akumulatora - separator - nie tylko do samochodu, przyczep i samochodów kempingowych Urządzenie ma za zadanie ładować dodatkowy akumulator podczas pracy silnika samochodu i nie dopuścić do rozładowania głównego akumulatora podczas postoju. Urządzenie monitoruje napięcie głównego akumulatora - jeśli wykryje jego wzrost ponad...
Jak bym puścił z filtra powietrza to by sie mogło okazac że by wciągało do silnika poprzez alternator , który zreszta nie miał by chłodzenia. Bo silnik w jedną a wiatrak alt, w drugą by ciągnął. Lepiej dodatkowy filtr, nawet stożkowy by wystarczył.
Jeśli wsadzisz 80l skrzynie do bagażnika i podłączysz wzmacniacz 200W, basy będziesz słyszał znakomicie, inni, którzy będą obok samochodu także. Tylko pytanie, czy warto pomniejszać pojemność bagażnika, dodatkowo obciążać alternator i akumulator (na postoju).... możesz spróbować jeśli masz zbędną gotówkę. "Strojenie na wyższe" niewiele da, wyższe częstotliwości...
Jeśli wymieniałeś kable alternator-akumulator to możesz te 25 zostawić gdyż wystarczą. Jeśli uważasz że firmowe przewody tyle mają to chyba tylko w czołgu. Na razie wymień alternator, jeśli przewidujesz zmianę głośników i zasilenie ich z dodatkowego wzmacniacza to alternator 120 Amper może wtedy już nie starczyć i pomyślał bym o 150-160 A. Po założeniu...
Koledze (at)Megawe chodzi o regulator tzw. stratny, który zwiera przemienne napięcie wyjściowe alternatora do masy. Moim zdaniem lepiej byłoby zastosować dodatkowy prostownik półsterowany na tyrystorach i z niego uzyskać 12V.
Dzień dobry Mam pytanie o dość nietypowe podłączenie alternatora – nietypowe, bo nie potrzebuję kontrolki ładowania. Mam do pojazdu doinstalowany dodatkowy alternator 24V: Mahle AAN5838 (11.204.411). Nie potrzebuję kontrolki ładowania, bo w systemie jest miernik mierzący prąd i napięcie ładowania/rozładowania akumulatorów. Niestety z niepodłączonym...
Dwie rury od klimy przylegają do pokrywki alternatora i dlatego nie widzę innej opcji niż odkręcenie alternatora. Co do napinacza na sprężynie do paska, to znaczy, że jakoś mogę docisnąć ten Tensioner i poluzować napięcie paska bez odkręcania dodatkowych śrub?
No i jak, ma Kolega ten rysunek? Bo ja znalazłem Koledze coś takowego: http://obrazki.elektroda.pl/4739442300_1... Tak więc regulator jest wbudowany w alternator Toyoty - ten z rysunku Kolegi dodatkowy przed alternatorem polskim - wyrzucamy, lampka idzie od " 15 " stacyjki Ursusa do " L "; również z tego " 15 " stacyjki traktora pobieramy...
W książce napraw fiata 125p są dwa typy alternatorów: starszy z 6 diodami w alternatorze i nowszy z 9 diodami . W obydwu jest mechaniczny regulator i w starszym zacisk 15 regulatora idzie przez stacyjkę na plus akumulatora, a w nowszym idzie na wyprowadzenie dodatkowych trzech diodek z alternatora. Zacisk 67 w obydwu typach idzie przez szczotkę na wirnik.
Miałem tak kiedyś w swoim aucie i wszystko było OK. Oryginalny alternator ładował oryginalny akumulator natomiast cały sprzęt grający zasilany był z akumulatora w bagażniku, który ładował dodatkowy alternator, wszystko było "spięte" wspólną masą.
Połącz dodatkowym 1 przewodem obudowę alternatora z karoserią i 2 przewodem karoseri z - akumulatora. Jeżeli nic się nie poprawi to dopiero wtedy przyczep się alternatora. Mam w swoim samochodzie trochę sprzętu , który przy nie pracującym silniku gra około 10-15 min. Po odpaleniu silnika nie ma problemu.
czyli jak akumulator ma rano 13V to jest naladowany do pelna czy tylko tak wygląda Jak akumulator ma 13V to ma 13V i nic poza tym. Więcej nie jesteś w stanie z tego wyczytać. A nie pójdzie jesli np odpale auto (z podłączonym dodatkowym akumulatorem) i bezpośrednio po rozruchu? Dodatkowy akumulator ma być odłączony od instalacji podczas rozruchu. Także...
Włączasz dmuchawę to dodatkowe obciążenie do alternatora który musi dodatkowo naładować aku.
Ja uważam że coś takiego da się zrobić, łatwo choć nie tanio, i będzie działać. Tylko sensu brak. Rozładowany akumulator powinien zostać wymieniony lub naładowany prostownikiem. Inaczej można dodatkowo alternator wykończyć.
Zależy co masz w chwili obecnej. Najlepsze rozwiązanie to dodatkowy alternator i aku. Pozdrawiam.
Żarówka kontrolna nie ma 5W -taka jest w światłach pozycyjnych. Żarówka kontrolki ma 2W. Założenie żarówki 5W powoduje wytopienie gniazda kontrolki. Poza tym ten schemat dla sześciu diod będzie inny. Bzdura totalna. Tak się robiło w maluchach by się wzbudzał bez gazowania. Nawet jak bym podłączył H4 pomijając to że się nie zmieści to też w normalnych...
Sprzedawca wysłał mi sprawny. Po zamontowaniu, od razu ładowanie na wolnych obrotach. Niesprawny odesłany za darmo. Jeszcze będzie zwrot za dodatkowy demontaż alternatora u mechanika. Dzięki za odzew i pozdrawiam.
W naszym klimacie zimą problemem jest też brak ogrzewania i parujące zamarzające szyby. Taki silnik pneumatyczny na pewno się w czasie pracy nagrzewa, ale tego ciepła jest dużo mniej niż w tradycyjnym silniku. Silnik mógłby napędzać dodatkowy alternator wytwarzający energię elektryczną do podgrzewania, ale wówczas zasięg takiego samochodu może znacznie...
Ewentualnie zamontować dodatkowy alternator 12V razem z dodatkowym akumulatorem 12V przeznaczonym wyłącznie do urządzeń 12V. KOlego to jest ta chwila że się zastanawiam ze większej głupoty nie czytałem na elektrodzie.
Układ sygnalizacji stanu alarmowego. Działa z czujnikiem przegrzania silnika (styk w czujniku temperatury silnika) oraz z czujnikiem ciśnienia oleju silnikowego. Dość oryginalne rozwiązanie układowe. Zadziałanie któregoś z czujników powoduje podanie masy na przerywacz i zadziałanie piszczyka oraz kontrolek ostrzegawczych STOP. Zasilanie do przerywacza...
Witaj! Napięcie prawidłowe powinno się utrzymywać w granicach 14,2-5v a nie 18v. Regulacja napięcia odbywa się za pomocą regulatora napięcia,które jest połączone przez pierścienie wirnika i ono ustala wysokość napięcia. A więc sprawdził bym szczotko trzymacz.Szczotki ich wysokość. /podmienił bym szczotko trzymacz/ dalej wstawiłbym drugi akumulator by...
Czy mogę dołożyć dodatkowy przewód "plus" bezpośrednio między alternatorem i akumulatorem żeby rozwiązać problem? Tak możesz , tylko odpowiedni przekrój 16mm2 i zakute i zalutowane kabeloczka.
To niekoniecznie wina alternatora. Ten układ (alternator 6-diodowy, zasilanie regulatora napięcia z instalacji pojazdu, a nie z diod wzbudzenia) jest czuły na wszelkie pogorszenie styków w obwodzie alternatora. Jeśli są gdzieś nadmierne spadki napięcia regulator może wpadać w oscylacje, a jeśli na zacisku 15 regulatora napięcie jest zaniżone, to ładowanie...
Oby się nie okazało że te konie mechaniczne też "chińskie" bo wtedy dodatkowy alternator zabierze połowę mocy silnika .
Tam podłączasz tylko kostkę, tę na dole, może ktoś coś wcześniej kombinował z jakąś masą dodatkową
Mozna zmienic funkcje turba, aby zamiast tloczyc powietrze, zasilalo dodatkowy alternator.
No ciepło się robi! I na dodatek chcąc mieć dodatkowy alternator wywaliłem klimatyzacje....
Bardziej martw się o przekrój przewów, bo alternator się wyrobi.
Stosunkowo łatwo byłoby mnożyć x 3 ale wtedy zamiast 1000 będzie 1140 przy 380. Może dodatkowo należałoby zmienić przełożenia między alternatorem a silnikiem ? Różnica średnic kół byłaby niewielka.
W epoce lamp kiedy montowano w samochodach radiotelefony lampowe pobierające 200-300 watów instalowano dodatkowe prądnice - po to żeby mocy do zasilania wystarczyło. Może w tym przypadku chodzi o dodatkowy alternator np. 24V lub 48V ?
Był na to środek zaradczy , cytat -"Przy wysokich temperaturach (zewnętrznych) może się zdarzyć, że żel we wtyku modułu sterowania silnika może stać się płynny i dostać się między styki wtyku. W ten sposób przerwany zostaje kontakt elektryczny i moduł sterowania silnika rejestruje nieprawidłowe działanie P0093" i dwie wiązki w zależności od alternatora...
Witam, Chciałbym poprowadzić dodatkowy przewód masowy od alternatora do ujemnej klemy akumulatora. Chciałbym doradzić się czy miejsca zaznaczone na zielono (jedno albo drugie) jest dobrym punktem przyłożenia konektora oczkowego dodatkowego przewodu masy. http://obrazki.elektroda.net/70_12868716... Pozdrawiam, Michał
(at)pkorol Masz do wykorzystania tylko tyle ile bierze alternator. Wytrzymałość jak masz pasek który wytrzymuje 10 kW napędzając klimę pompę wody i alternator przekazując alternatorowi 3 kW z tego to jak podłączysz silnik 10 kW to będziesz miał przekroczone obciążenie o 7 kW. A gdzie 10 kW stawia alternator. Chyba w ciężarówce. 14 V 150 A to dopiero...
Jeżeli wirnik ma około 4 omy to trzeba uznać że jest dobrze.Lepiej nic nie podważać bo wtedy można dodatkowo uszkodzić kolego malriolee.
Dziękuje za szybką pomoc i informacje. Będę wdzięczny za dodatkowe dane kolasz_xl(at)wp.pl
Jak często albo do czego używał będziesz aku dodatkowego. Będzie on mocno rozładowywany, czy tylko sporadycznie i wymagał będzie tylko doładowania? Dodatkowo, czytając opis urządzenia widać, że posiada ono logikę aby ładować dodatkowy akumulator tylko w przypadku naładowania głownego. Na twoim miejscu nie dawałbym dodatkowego alternatora.
To z założenia mały alternatorek 45A, na wolnych obrotach (na tzw. luzie) ledwo pokrywający bieżące zapotrzebowanie pojazdu. Chyba brak możliwości domontowania dodatkowego alternatora; jedynie zamiana na większy coś z Corolli D. W każdym razie: napęd od silnika rokuje tu marnie.
czesc gosciu. W maluchu przewidziany jest akumulator 32-37Ah i na tyle wyliczony jest regulator jakbys nawet zastosowal ak.100 Ah to alternator nigdy ci go niedoladuje,tak ze musisz pomyslec o konkretnym alternatorze problem bedzie tylko w rozwiazaniu konstrukcyjnym bo wiesz jak w maluchu jest zamontowany ow alterek narazka
standardowo był Alternator 90A który też nie jest zbyt ciekawy bo daje 13,8V na obciążeniu tylko świateł Więć masz zepsutą instalacje lub sam alternator. I większy nic nie pomoże.
W wielu autach do których zaglądałem koło pasowe alternatora było dwa razy mniejsze niż koło na wale silnika, wobec tego nie jestem pewien czy przy 3000obr./min ten alternator wyda z siebie taki prąd, raczej bez przekładni się nie obejdzie. Dodatkowo alternator nie jest dedykowany do pracy ciągłej i chyba lepiej kupić nowszy alternator o prądzie rzędu...
Witam. Posiadam auto Opel Vectra B 96r i chciałbym dołożyć 2 alternator ponieważ w bagażniku chciałbym potężną dawkę mocy. Posiadam 4 Ground Zero GZRW 30. Czy jest możliwość zamontowania w owym aucie dodatkowego alternatora? Pozdrawiam.
DOdaj przewód od alternatora do akumulatora i dodatkowy masowy z alternatora wprost. ALternator od diesla z jak najmniejszym kółkiem pasowym.
A myślał ktoś zasilać nagłośnienie ew. oświetlenie LED z samochodu, przez przetwornice? Ew. w aucie dodatkowy alternator/ry? Spalanie na biegu jałowym to 0,5-1l /h Impreza 6godzinna to koszt od 15zł do 30zł, więc nie jest tak źle. Pytanie tylko, jaka będzie różnica spalania gdy dojdą dodatkowe alternatory? A następnie jaką moc by można otrzymać? Wiem,...
co do lodówki to głownie parkuje bez dostepu do 230V. Gaz tankuje na stacji lpg i z niego zasilam tez lodówke wiec nie jest źle jeśli o to chodzi. Zastanawiam się czy podłączenie mocnego alternatora pomoże, że w czasie jazdy będzie mocno podładowywał zestaw baterii, a w czasie postoju głownie solary. Czy dodatkowy alternator mocno obciąża silnik?
Jedyne co mi przychodzi do głowy, to dodatkowy akumulator i, nie wiem dodatkowy alternator ? Bardzo dobrze kombinujesz, tylko tak bym to robił. Alternator z Opla 120A używany kupisz za 100zł, bateria nowa- powiedzmy 300zł.
Szczotki występują razem z modułem, koszt około 200zł (Renault Master) . Trzeba rozbierać cały alternator . Pewnego razu kolega pożyczał prądu innemu kierowcy i spalił uzwojenie, zabezpieczenie nie zadziałało. Powiedzmy że auto stoi 12h bez odpalania ,jest mróz tak jak dzisiaj –10. Odpalam silnik ładowane są dwa akumulatory + światła +podgrzewane...
Doszukałem się iż ten silnik występował w WMD 75107 PT . Trochę mnie hamuje dodatkowy wydatek , poszedł alternator w aucie wydatek 1.100zł z robocizną.
Tak tylko bez podłączenia do M regulatora,bo to jest dodatkowa masa alternator regulator.
Dorzuciłem dziś ten dodatkowy kabel i trochę się poprawiło tzn przy obciążeniu było 13,70V a teraz jest trochę ponad 13,80V na gorącym silniku jeśli to ma znaczenie.
Zastosowanie 2 alternatorów to również większa sprawność ,a dla sceptyków pytanie pomocnicze-dodatkowy alternator to procentowo o ile większe obciążenie? P=120W = 0.1632KM Daewoo Matiz 0,8l - 52KM Stosunek mocy pobieranej z silnika przez alternator 120W(0.1632KM) do mocy całkowitej silnika 52KM, to 0,318%. Jeśli można wiedzieć to skąd te 120W?
A jak zamontujesz jeszcze 2 dodatkowe alternatory?Bo ten w aucie daje na maxa 34 Ampery,a jeszcze na światła,zaplon musi wystarczyć?
witam ponownie ja mam antenę 1,40 na dachu masę o której wspominałem złapałem z pod śruby w bagazniku - u mnie to było powodem, miałem luźną śrubę któa dociskała masę w antenie - przy dodatkowym przewodzie jest gicio - hmm nie wiem czy u was to się sprawdzi - chcę jeszcze dodatkowo wyciszyć alternator, wtedy będę móg zrobić testy.
No i doszedłem do tego że moduł ładowania nie ładuje tego małego aku. To teraz ustal dlaczego? A zacznij od tego w jaki sposób odbywało się to do tej pory? Po prostu przy wymianie alternatora i/lub akumulatorów nie podłączono ładowania małego aku? Według dokumentacji ładowanie akumulatora tego małego sterowane jest z przekładni kierowniczej, idzie...
Jest on trudno dostępny bez kanału. Ja dałem dodatkowe przewody masy dostępne od góry ( widoczne od razu bez zbędnej gimnastyki). Mam dwa dodatkowe alternator-karoseria i silnik-karoseria.
Gdzie ma regulator tego nie wiem ,Jest to altek 9-cio diodowy jak na zdjęciach poniżej. http A sprawa moze i prosta ale dla Ciebie ;)))Prosze o łopatologiczny schemat (nie zapominaj ze jest to drugi(dodatkowy) alternator w instalacji) Regulamin pkt 10,11 link usunięto
Perpetum mobile nie istnieje, wiec jeżeli pobierasz jakąś moc, coś musi jej dostarczać. Jako ciekawostkę podam, że np. elektryczne modele RC samochodów nie maja dodatkowych hamulców. Hamowanie odbywa się poprzez zwieranie uzwojeń silnika napędowego. Podobnie niektóre elektryczne pojazdy szynowe stosują hamowanie silnikiem oddając dodatkowo energie do...
Podsumowując , ładuje akumulator dodatkowy nie ładuje akumulatora w samochodzie. Czyli alternator sprawny. Ładowanie tylko dodatkowego akumulatora a brak ładowania po podpięciu całej instalacji samochodu co powoduje większe obciążenie alternatora sugeruje problem z napięciem paska alternatora lub ze sprzęgiełkiem jeśli występuje. Akumulator w bagażniku,...
Dodatkowo padł regulator w alternatorze. Teraz ładuje.
Załóż amperomierz cęgowy na alternatorze. Sprawdzasz dzięki temu czy masz faktycznie taki pobór prądu. Dodatkowo przy dużym poborze prądu zobaczysz rosnące czasy wtrysków.
Chyba odświeżę - próbował ktoś zamontować klimatyzator przenośny po małym demontażu w autku. Co lepsze - dodatkowy alternator czy napęd sprężarki na pasek? Moc chłodnicza to jakieś 2,5 kW, pobierana 800-900 W.
Prad jest - dodatkowy alternator 100A + akumulator niestety jeszcze zwykla samochodowka. Musze gdzies dopasc jakiegos stingera albo optime i bedzie ok. Wczoraj podczas testow przy Sla-1500, EXT i dwoch Alpinach 3544 napiecie tak siadalo, ze pasek od alternatora dymil czasami aly tylko przy dzwiekach z generatora. Aku ma tylko 350 max pradu ale fajnie...
No widzisz to coś się wyjaśniło. Na wale gdyby dało się włożyć drugi pasek osobny dla dodatkowego alternatora a ten napędzający pompę zostawić w tej formie jak jest. Ale z tego co widzę to lepiej było by nagrzewnicę wstawić i układ chłodzenie silnika wykorzystać. Trzeba by pokopać po katalogach tyle że najprędzej by kulkowe znalazł.
podłączyć dodatkowy alternator dodatkowy grzejnik dodatkowy subwoofer
naprawa electrolux odkurzacz radio honda civic radio ogniwo tesla
generator iskier technics najlepszy
Falownik Spirvent Wolta – zmiana napięcia AC/DC, ustawienia Volt-Var, kompensacja faz Ferroli Zefiro Eco 11 E3 Error: Combustion Start-Up Failure, Ignition & Ionisation Faults