Wzbudzenie (D+) podpinasz poprzez żarówkę a następnie przełącznik do + akumulatora oczywiście 12v. Tak obudowa to -
Mam powazne watpliwosci czy takie polaczenie alternatorow jest w ogole mozliwe - ze wzgl. na problemy w pracy regulatorow. Regulator alternatora porownuje on napiecie na wyjsciu mostka z wewnetrznym wzorcem i w zaleznosci od tego czy jest ono mniejsze czy wieksze od tego wzorcowego to zalacza badz wylacza uzwojenie wzbudzenia w wirniku. Wyjscia mostkow...
Każdy alternator ma regulator napięcia i on dba o to żeby było ono w widełkach. Nieważne czy alternator na magnesach czy na uzwojeniu wzbudzenia. Nie każdy ma regulator (małe i/lub stare silniki), ale prawie każdy. Są też widełki (+- 0.1V) i widły (+- 0.6V). Te drugie tyczą właśnie alternatorów z magnesami trwałymi i typowymi regulatorami na tyrystorach....
Witam , odnawiałem traktorek mtd jn 200 at- całą blacharkę , pewnie przez przypadek przy skręcaniu jakiś kabelek dostał po uszach , po sprawdzeniu miernikiem wykazuje brak ładowania , światła działają więc alternator jest dobry , moja prośba czy też pytanie jest taka- jak podpiąć dodatkowy przewód wychodzący z alternatora ( Dc output )(czerwony) i bezpośrednio...
koledzy schemat podłączenia tego alternatora też jest dobry, ja podłączam trochę inaczej, na alternatorze jest zacisk 67 ( wychodzący z szczotek)i jego podłączyć pod zacisk regulatora 67, drugi zacisk z regulatora 15 pod stacyjkę po zapłonie. Kontrolkę ładowania należy podłączamy jeden przewód pod stacyjkę po zapłonie tak jak zacisk 15 z regulatora,...
Bez sensu, ile tam zostaje gwintu, dwa zwoje ? Przecież alternator jest przykręcony "na sztywno" do bloku silnika, po co dodatkowa masa ?, to nie stary Opel
Bo to nie jest zwykły alternator i nie jest to zwykły regulator jeśli zewrzesz te przewody w regulatorze to napięcie będzie błędnie mierzone ze względu choćby na sposób regulacji napięcia w tym ustrojstwie, dlaczego chcesz sobie utrudniać. Czy myślisz, że producenci ten dodatkowy i wg Ciebie niepotrzebny przewód dodają bo im się coś ubzdurało? Przy...
Po pierwsze pół godziny webasta nie wykończy sprawnego akumulatora. Dodatkowy podłącz poprzez separator. To że pół godziny Webasta nie rozładuje akumulatora to wiem ale dlaczego go odłącza? I drugie pytanie czy nie wywali błędu jak alternator będzie musiał ładować dwa akumulatory? W zwykłym starym aucie to robiłem takie podłączenie przez separator...
Dużo zależy od tego jak masz rozwiązana instalacje w kamperze i ile i jakich masz odbiorów. Ten bezpiecznik co ma zabezpieczać? Akumulator czy kable pomiędzy akumulatorem a skrzynką z bezpiecznikami? Masz możliwość połączenia akumulatora kabinowego z silnikowym w razie potrzeby pomocy przy rozruchu?. Jeżeli tak to 100 A będzie za mało. Chcę zabezpieczyć...
A może skoro kolega ma chęć majsterkować podłączyć ten dodatkowy alternator i przynależny mu akumulator w szereg z aktualnym urządzeniem i instalacją tylko na potrxeby owych foteli. Trochę to zabawne ale możliwe. Warunkiem będzie odizolowanie od obecnych układóóów i łłłłączenie tylko dla potrzeb zasilenia odbioru 24 V. W określonych okolicznościach...
Numer 3 sterowanie rozrusznika , do zacisku 2- żadna masa, nic nie podłączone dodatkowo.
ten wolnu zacisk od kontrolki musisz go podłączyć inaczej nie wzbudzisz alternatora Pozdrawiam
a nie lepiej kwasowy zastosować jakiejś mniejszej pojemności tak aby alternator wyrobił zładowaniem?
Drugi alternator odpada ze względu na napędzenie go dodatkowym paskiem klinowym. Wiąże się to z wymianą koła napędowego ( szajby) i dodatkowy problem umiejscowienie alternatora. Co jest największym problemem. Pomijam już połączenie elektryczne. Jedyny sensowny sposób to wymienić alternator na mocniejszy. Skoro już masz alternatory 70A to nie staraj...
Schematu nie posiadam ,ale sprawa nie jest beznadziejna , czasami jest to wyprowadzenie na alternatorze i nie podłączone popatrz jakiej firmy masz alternator i obejrzyj go, jeśli go nie ma to też nie problem, możesz rozebrać alternator i podłączyć dodatkową diodę i wyprowadzić drugi koniec na zewnątrz i już masz impulsy na obrót .Robiłem coś takiego...
Witam specjalistów! Dostosowałem VW T4 Caravelle do warunków mini-kampera. Od 3 sezonów jeżdżę nim turystycznie i w drugim sezonie zamontowałem dodatkowy aku z całą instalacją, pociągniętą od podstawowego aku. Sprzęt: - jeden, firmowy alternator (120A) + podstawowy aku 74Ah (kwasowo-ołowiowy), - dodatkowy aku 110 Ah, żelowy głębokiego rozładowania,...
, alternator ma ograniczenie napięcia do 14,5V, ale utrzymuje to napięcie tylko powyżej określonych obrotów i do określonej wartości prądu. Wg kolegi alternator ma jakiś ogranicznik prądu? Wskaże go kolega na jakimś schemacie? Bo plecie kolega farmazony.... Idąc tym tokiem rozumowania żarówka 3W/12V oraz 55W/12V też powodują taki sam przepływ prądu?...
Ok, dzięki . Z plusem po zapłonie będzie problem, jeśli nie wystartuje będę musiał dodatkowy przewód poprowadzić. Jeszcze jedno pytanie, taką wtyczkę to od jakiego auta szukać na szrocie? Jakie marki mają podobne alternatory? Czy w osobówkach też są takie wtyczki czy tylko przy tirach bo ten altek jest od jakiegoś Iveco? Byłem na szrocie ale nic takiego...
A jak wygląda sprawa podlączenia 2 alternatora? Chcesz aby dwa alternatory ładowały dwa akumulatory? Czy aby fabryczny alternator ładował akumulator ten fabrycznie zamontowany a ten dodatkowy ładował drugi akumulator?
Na "zwykłej" diodzie krzemowej w kierunku przewodzenia wystąpi spadek napięcia około 0,7V. Jakie napięcie ładowania wychodzi z prądnicy? Jeżeli 7,5÷8,5V lub trochę więcej, to można podłączyć diodę bez obaw, że akumulator nie będzie nie doładowany. Jeżeli napięcie zbyt małe, to podregulować regulator napięcia tak, aby napięcie za diodą było właściwe....
Znalazłem coś bardzo przydatnego. http://www.tobulus.de/w124/dzm/index.htm Nie jestem orłem z niemiecekiego, ale wygląda na to, że tutaj ktoś przerabia układ tak, aby działał obrotomierz zamiast zegarka. Z powyższej instrukcji wynikają dwa istotne fakty: 1. Należy wyprowadzić dodatkowy przewód od alternatora 2. Należy zmienić wartości poszczególnych...
A gdyby podłączyć rownolegle dodatkowy akumulator 12 V do jednego z akumulatorów i podłączyc pod to windę ? Teoretycznie zwiększamy tylko pojemność jednego z akumulatorów , obciążamy trochę więcej alternator , lecz jak to będzie wyglądalo w praktyce ?
Witam Podał pan mało danych, więc odpowiedź daję ogólną. Po pierwsze należy sprawdzić czy ten dodatkowy akumulator na pewno nie jest ładowany, robi się to następująco: najpierw mierzymy napięcie gdy silnik stoi,następnie gdy silnik pracuje, akumulator jest ładowany gdy podczas pracy silnika napięcie na akumulatorze rośnie. Co do połączenia dodatkowo...
Należy dodać że najlepsze wyniki w trakcie jazdy z wpełni naładowanym akumulatorze następują po zamontowaniu świateł do jazdy dziennej z żarówkami LED.Oszczędności oraz małe zużycie prądu powodują że można podłączyć jakiś dodatkowy odbiornik prądu.Nic nie ma za darmo a wszystko jest policzalne.Dwie żarówki na bazie żarników to jest moc sumaryczna około...
Tego to już chyba nie da się pomylić :D D+ z altka na 86, plus z plusem na 30 i 87 a 85 na masę. Jak na D+ pojawi się napięcie (czyli silnik chodzi i alternator 'kręci') to przekaźnik działa i łączy plusy akumulatorów i ładowany jest dodatkowy akumulator.
Witam! Z załączonego schematu wynika, że mamy alternator 6-cio diodowy. Wyjście z alternatora oznaczone na schemacie symbolem prądu przemiennego "~" służy tylko do gaszenia lampki kontrolnej ładowania. Wzrost napięcia przemiennego powoduje rozwarcie styków przekaźnika w regulatorze napięcia i lampka gaśnie. Jeśli problem nie został rozwiązany po wymianie...
To jest używane tylko i wyłącznie na odpalonym aucie a alternator ma moc 120A. Stosuje się to żeby płyn szybciej się nagrzewał. Jeśli chodzi o podgrzewacz ma on dodatkowy uchwyt którym jest przykręcony do silnika w związku z tym masa jest cały czas na świecy.
Rzeczywiście, jednak trzeba podłączyć alternator bezpośrednio do klemy akumulatora. Cała reszta będzie za wyłącznikiem, w tym i pompa paliwa, a więc silnik się zatrzyma. (Pierwsza myśl jest zawsze najtrafniejsza). Ponieważ to ma być samochód rajdowy, to do odłączenia alternatora na (długim) postoju, aby nie było rozładowania akumulatora prądem wstecznym...
Zico63 dziękuję za pomocne odpowiedzi wraz ze schematami i to sobie wydrukuję. Widzę, że robiłeś coś takiego w maluchu. Ja kiedyś założyłem coś takiego ze Skody, na dodatkowym kole przykręconym do prądnicy i dodatkowy pasek. Zdawało to egzamin ale często pękał mi wspornik naciągu paska, a gdy go zrobiłem z płaskownika 8, to oberwało mi uchwyt w alternatorze....
Dziękuję za kolejną odpowiedź! Teraz wiem już prawie wszystko co potrzebuję. Wiem, ze to nie tanie rozwiązanie ale czy nie lepiej byłoby zainwestować w nieduży spalinowy agregat jednofazowy? Takiego agregatu oczywiście nie można przewieźć samolotem (lub można całkowicie "na sucho", ale to oczywiście dodatkowy koszt bagażu oprócz samego urządzenia),...
wszystko pięknie..... tylko na świecie już robią samochody na hho (hydrogen) i jakoś nic nie wylatuje w powietrze... 1) wydaje mi się, że przy wykorzystaniu hho do napędzania samochodu wystarczy mały elektrolizer z blach kwasoodpornych , pobierający ok. 60 VA (3A*20A) przez pierwsze 30 sekund - tak przynajmniej wynika z doświadczeń różnych ludzi (polecam...
Pomysł z diodami nie jest najlepszy. Radiator do takiego zestawu będzie ogromny. Już lepiej byłoby założyć dodatkowy alternator na 12V dla tego akumulatora. Poza tym co z tego, że instalacja został wykonana profesjonalnie, jak były przyjęte błędne założenia dot. zasilania. To tak jakby postawić piękny wieżowiec na bagnach...
chce zbudować na dach małe turbiny i do nich podłączyć alternator do autobusu 24v 85A lub coś podobnego następnie do tego podłączyć akumulator następnie ten prąd z alternatora i akumulatora podłączyć do silnika 24v który będzie napędzał prądnice 3x220v prądu zmiennego i wtaki sposób uzyskuje stabilne obroty na prądnicy. Po co tak? Można bezpośrednio...
Witam! Chcialbym zalozyc dodatkowy aku do zasilania Webasto i dmuchawy podczas postoju auta. Jest to diesel, alternator powyzej100A, akumulator glowny 74Ah, a dodatkowy 60Ah. Z uwagi na to, ze jest zima i nie ma czasu na eksperymenty mam pytanie: czy musze zastosowac jakies ograniczenie pradowe ladowania drugiego aku?[ Oczywiscie ladowanie bedzie wlaczal...
Instalacji nie zniszczy,ale stanowić będzie dodatkowy odbiornik mocy,który pobiera prąd rzędu mA ale ważne jest czy 10 czy 20 mA,bo przez godzinę to pobiera swoje mAh.Akumulator i alternator muszą sprostać zadaniu,czyli bilans energetyczny musi być zachowany.Ja kiedyś na postoju ,bardzo lubiłem słuchać muzyki z kasety,i to nie zbyt cicho.Po powrocie...
po pierwsze kto od razu mówi ze alternator będzie pracował na pełnej mocy , poza tym prąd bedzie pobierany z aku dodatkowego a jest ono po to by nie obciążać instalacji samochodu , dodatkowy altek by ładował nasze aku ,, a "spadek mocy silnika " ja miałem tak w kaszlu i spadków nie odczułem , a mój kaszl pod koniec użytkowania stracił pierwszy bieg,...
Witam ;) Planuję podłączyć w samochodzie dodatkowy zasilacz 230V/14,5V. Będę go używał często do słuchania muzyki na postoju i do podładowania akumulatora, w każdym razie chciałbym aby na postoju działał jak alternator w czasie jazdy, czyli wytwarzał napięcie 14,5V. Będzie podłączony do zacisków zasilania przetwornicy. Chciałbym wiedzieć czy podczas...
Naklej na radiatorze ostrzeżenie - Uwaga może poparzyć! :D Kol. Krzysiu, przy obciążeniu do 3A to jakieś 45W strat zamienionych w ciepło, spoko ten radiator odprowadza. Robiłem też wersję 15A na trzech sztukach, stosowałem radiator z wiatrakiem zakupionym w sklepie komputerowym. Nie było żadnych problemów. Jednak najbardziej niezawodna moja konstrukcja...
W książce napraw fiata 125p są dwa typy alternatorów: starszy z 6 diodami w alternatorze i nowszy z 9 diodami . W obydwu jest mechaniczny regulator i w starszym zacisk 15 regulatora idzie przez stacyjkę na plus akumulatora, a w nowszym idzie na wyprowadzenie dodatkowych trzech diodek z alternatora. Zacisk 67 w obydwu typach idzie przez szczotkę na wirnik.
Wyjaśnienie oznaczeń pinów w wtyczce alternatora Na podstawie diagramu, który podałeś, wtyczka alternatora (prawdopodobnie Bosch lub Valeo z Mercedesa, np. z modeli ciężarowych lub vanów jak Sprinter w wersji 24V) ma piny oznaczone L, S i DFM (oprócz znanych Ci W i 15). Te oznaczenia są standardowe dla wielu alternatorów Bosch używanych w Mercedesach,...
Te dwa dodatkowe, to smarowanie czyli musisz wejście jedno podpiąć pod magistralnie olejową a drugi wyjście oleju podłączona do skrzyni korbowodowej. Podłączenie tak jak turbiny.
Dobrze że zamontowane altereaktor, gdyż Prądnica to już przeżyjesz. Ma mniej mocy niż alternator, i jest bardziej awaryjna.Przy alternatorze można podłączyć więcej odbiorników (dodatkowe światła i.t.p).Jeżeli tylko ma się pieniądze (nie każdego czasem stać na taki wydatek ),to jestem na TAK , nie mieć kłopotów z odpaleniem, bo akumulatory niedoładowane,lub...
Ecu ma regulator w sobie i nie obleci 2 alternatorów. Stara sie utrzymać te 14V .Jak zepniesz 2 uzwojenia wirników zrobi sięz 3-4 , 1-1,5ohm i coś pewnie poleci.Po co robić sobie pod górę? I tak zmota w teren tak? Dopasuj mocowanie podłącz plus i wszystko. Do wciągarki starczy.
Zwróć uwagę żeby silniki nie miały bieguna na swojej obudowie, bo to może nabruździć. Dodatkowo masz 2 źródła energii, więc jeden bezpiecznik na akumulatory (jak pisałem), a drugi możesz dać przy alternatorze, chociaż akumulatory są tu najgroźniejsze.
Koniec! Trzeba po prostu użytkownika poprowadzić za rękę i wytłumaczyć raz a porządnie. Masz taki alternator: https://obrazki.elektroda.pl/4364903000_... który ma 9 diód. Masz na nim złącza 15 oraz 67. Poniżej, zaznaczyłem na Twoim zdjęciu które jest które: https://obrazki.elektroda.pl/7438214300_... Następnie - zakup...
Jakby ktoś miał podobny problem to wrzucam propozycję swojego rozwiązania: Kupiłem zamiennik oryginalnego regulatora briggs i po zamontowaniu do traktorka w wersji tylko z diodą (diodę zostawiłem) mam 14,15 V na średnich i wysokich obrotach oraz prąd ładowania ok. 1,3 A. Poniżej obrazek jak to u siebie podłączyłem: https://obrazki.elektroda.pl/6402116000_...
Podłączasz w ten sposób: WZB DF -> W (rosyjska litera SZ) masa B- -> M D+ -> B3 54 - nigdzie nie podłączasz Ten regulator RA2/12V PAL jest od Jawy 350 i on nie ma wyjścia na kontrolkę ładowania, potrzebny jest dodatkowy przekaźnik, którego cewka powinna być zasilana z środkowego połączenia trzech uzwojeń alternatora. Takiego styku w Twoim alternatorze...
W alternatorze do sprawdzenia szczotki i uzwojenie wzbudzenia. Jeśli wzbudzenie ciągnie prąd a alternator nie generuje energii to uzwojenie stojana i mostek diodowy. Do amperomierza mogą być podłączone dodatkowe przewody, do odbiorników w instalacji. Zależnie po której stronie amperomierza będą podłączone, wskazania będą inne. Po stronie akumulatora...
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Czy lepiej będzie podłączyć ten gruby kabel bezpośrednio do klem akumulatora z przodu, czy może lepiej podłaczyć je przy wyjściu alternatora ? Z alternatorem chodzi o to, żeby czasie uruchomienia silnika prąd nie musiał płynąć "na około" przez kabel do akumulatora i dopiero do tyłu auta ? Podczas "pożyczania" prądu do rozruchu i tak większość energii...
Tak tylko bez podłączenia do M regulatora,bo to jest dodatkowa masa alternator regulator.
Witajcie forumowicze Przychodzę z takim pytaniem odnośnie ładowania alternatorem baterii LiFePO4 100 Ah. Chciałbym podłączyć ładowanie z alternatora samochodu VW T4 1998, aby w trakcie jazdy ładował mi dodatkowy akumulator. Chciałem zamontować separator, aby w razie czego w trakcie postoju nie rozładował mi głównego samochodowego. W trakcie postoju...
Z wadliwego alternatora. Jeżeli dźwięk z innego źródła - mp3 jest prawidłowy, to nie koniecznie, jest wina alternatora. Zakłócenia z alternatora powinny "wchodzić" również na "inne źródła" dźwięku - radio powinno "gwizdać" przy dodawaniu gazu. Ja bym do testów odłączył +12V zasilania radia z instalacji samochodu i zasilił radio z dodatkowego akumulatora...
Jęśli ten alternator jest szescio diodowy to do podłączenia kontrolki ładowania bedzie potrzebny dodatkowo przekaźnik
Obudowa alternatora ,,-" D+ przez żaróweczkę 3W do Plusa zasilania , B+ wyjście na dowolny odbiornik (żarówka , przekaźnik itp.). Wiedz tylko , że przekręcenie koła pasowego alternatora dłonią nie wytworzy Ci 12V proponuje nałożyć nasadke na wiertarkę i nasadkę założyć na śrubę koła pasowego alternatora. W ten sposób jakieś tam napięcie uzyskasz. Żeby...
Ładowanie w aucie jest napięciem stałym 14,4V, podobnie w ładowarkach elektronicznych które na wyjściu też mają napiecie stałe (przebieg linia prosta) natomiast ładowanie prostym prostownikiem napieciem pulsującym wynosi ok. 16V. Delikatnie się wtrącę. W rzeczywistości w aucie akumulator też nie jest ładowany napięciem (a ściślej prądem) stałym, którego...
->Mototronic: proponuje podłączyć odwrotnie pierścienie w SG15L... albo w innym alternatrze z dodatkowymi magnesami stałymi na wirmiku i sprawdzić wydajność alternatora :-)
Do takiego włącznika świateł dołóż dodatkowy lub wymień znajdujący się w nim przekaźnik na taki 40A, choć wielce prawdopodobne że już tam taki będzie. Unikaj automatów sterowanych z kontrolki ciśnienia oleju lub alternatora, wybierz taki z detektorem progowym napięcia ładowania.
Musisz na alternatorze osiągnąć obroty około 5000 obr /min a następnie zbudować część instalacji oraz podłączyć akumulator do wzbudzenia tego alternatora poprzez regulator napięcia. Dodano po 1 Musisz na alternatorze osiągnąć obroty około 5000 obr /min a następnie zbudować część instalacji oraz podłączyć akumulator do wzbudzenia tego alternatora poprzez...
Witam Dioda to za mało, jako kontrolkę zastosuj żarówkę 1.2 - 3W. Jak już koniecznie chcesz jako kontrolkę mieć diodę LED to dodatkowo musisz dopiąć odpowiedni rezystor. Jutro mogę sprawdzić jak to było w starych VW i podeśle Ci schemat.
Interesują cię TYLKO: B+ - zacisk prądowy, do akumualtora D+ - zacisk wzbudzenia B- - masa alternatora, która też musi być pewnie podłączona. W cię NIE INTERESUJE. Masz obrotomierz? Znasz przełożenie między kołami, by pokazywał prawidłowo? Która dodatkowa wsuwka?
Witam W capku masz + na mase wiec po 1 zamień bieguny po 2 zacisk 30 to ładowanie polaczgo przewodem przynajmniej 6 kwadrat z + na rozruszniku po 3 teraz wzbudzenie mozesz to zrobić na 2 sposoby 3.1 wtkorzystaj regulator z poldka --taka duza puszka zasil ja na 15 z + przez stacyjke tak zeby dostawala napiecie po włozeniu kluczyka drugi zacisk 67 polacz...
Twój zasilacz całkiem się do tego nie nadaje. Żadnej filtracji. Prawdopodobnie w trakcie swoich testów zniszczyłeś regulator. Dodatkowo Twój miernik chyba nie działa prawidłowo, może tylko słaba bateria, żarówki nie powinny się przepalić nawet przy napięciu 30V. Moim zdaniem było dużo wyżej.
Jak mozesz to podaj kto jest producentem tego traktorka oraz jego model. Tak ma być jak na schemacie poniżej z prądnicy idzie na wyłącznik i do lamp. A drugi przez diodę do ładowania na akumulator Tam podrodze w niektórych był dodatkowo amperomierz.
W T4 jest takie fabryczne rozwiązanie, przekaźnik podłączony pod D+ alternatora, zaczyna ładować drugi akumulator po odpaleniu auta i wzbudzeniu alternatora
Witam . To masz alternator do którego należy podłączyć regulator zewnętrzny mechaniczny ,lub elektroniczny z Fiata 125p,Polonez.Należy jeszcze sprawdzić czy jest to alternator 6-cio diodowy ,czy 9-cio diodowy.Jak podłączysz regulator do alternatora sprawdź miernikiem jakie jest napięcia na tym konektorze izolowanym.Jeżeli jest tyle samo co na akumulatorze...
Jak podłaczysz diody do istniejącego akumulatorka to wiadomo, że dodatkowo go obciążysz ale jak dołączysz do kół dodatkowe obciążenie mechaniczne w postaci prądniczki (jaka by nie była - silnik, alternator) to też zapotrzebowanie na moc z akumulatorka wzrośnie. Fizyka to równowaga - nie da się wziąć energii i nie dołożyć jej w innym miejscu.
Kolego "manta", bo namieszamy "tykesowi" w głowie. W mojej odpowiedzi wspomniałem o diodach wzbudzenia, czyli wszystko co podałem dotyczy wyłącznie alternatora 9-diodowego . Jeżeli już poruszyłeś temat alternatora 6-diodowego, to zacisk 67 do szczotki, zacisk 15 do plusa po stacyjce (włączenie prądu wzbudzenia), ale trzeba dodać, że w układzie występuje...
Obecnie jest zamontowany Magneti Marelli 100A, gdzieś wyczytałem że fabryczny to 55A. Podłączenie to stały plus, D+ i W gdzie D+ to kontrolka a W to sygnał obrotomierza (tak przynajmniej myślę). Sygnał W podłączony bezpośrednio do płyty wyświetlacza (zegarów) - nadmienię że wyświetlacz elektroniczny. Po przełączeniu na dokładne wyświetlanie obrotów...
(at)pkorol Masz do wykorzystania tylko tyle ile bierze alternator. Wytrzymałość jak masz pasek który wytrzymuje 10 kW napędzając klimę pompę wody i alternator przekazując alternatorowi 3 kW z tego to jak podłączysz silnik 10 kW to będziesz miał przekroczone obciążenie o 7 kW. A gdzie 10 kW stawia alternator. Chyba w ciężarówce. 14 V 150 A to dopiero...
Dzień dobry Mam pytanie o dość nietypowe podłączenie alternatora – nietypowe, bo nie potrzebuję kontrolki ładowania. Mam do pojazdu doinstalowany dodatkowy alternator 24V: Mahle AAN5838 (11.204.411). Nie potrzebuję kontrolki ładowania, bo w systemie jest miernik mierzący prąd i napięcie ładowania/rozładowania akumulatorów. Niestety z niepodłączonym...
Witam W alternatorze powinien być regulator,jeżeli tyle ładuje ,może być uszkodzony.Alternator który współpracuje z regulatorem osobnym (nie wbudowanym)powinien mieć wyjście dodatkowo DF.
A jak wcześniej pytałem czy można osobnym ( dodatkowym )kabelkiem podłaczyć alternator z + akumulatora ? czy on jeszcze jakoś inaczej przebiega .
To jest kompletny alternator jak w samochodach z integrowanym regulatorem i nie potrzebuje dodatkowego regulatora typu RNA-1.
Przekaznik jest na pewno ;) poza tym nie pradnica a alternator.
Na niebiesko zaznaczyłem miejsce, gdzie wpiąłem się cewką przekaźnika. Wydaje mi się, że regulatorowi to nie powinno zaszkodzić, bo pobieram tylko dodatkowe 50 mA, które wydostają się z alternatora przez diody wzbudzenia. I tak to powinno być podłączone. Regulator nie ma tu nic do rzeczy. Takie połączenia są często w autach ciężarowych wykorzystywane...
Jeśli wsadzisz 80l skrzynie do bagażnika i podłączysz wzmacniacz 200W, basy będziesz słyszał znakomicie, inni, którzy będą obok samochodu także. Tylko pytanie, czy warto pomniejszać pojemność bagażnika, dodatkowo obciążać alternator i akumulator (na postoju).... możesz spróbować jeśli masz zbędną gotówkę. "Strojenie na wyższe" niewiele da, wyższe częstotliwości...
Sprawa prosta jak drut kolczasty ;) Dajesz normalnie jednym kabelkiem to automatyczne ssanie do druta idącego z alternatora a drugi kabelek do opornika tego 15 omowego. drugi koniec opornika na masę. Oczywiście regulator pozostawiasz na miejscu. Aha, tam widać był jeszcze jakiś inny dodatkowy elektryczny podgrzewacz gaznika. Oznaczony na schemacie jako...
po pierwsze sprawdź stan szczotek i uzwojenia wirnika(sprawdż poprostu czy popłynie prąd pomiędzy komutatorami) jeśli tam jest wszystko ok i kontrolka nie zawsze świeci to na 95% siedzi regulator pozostałe 5% to może być gdzieś nie łaczyć kabelek od wzbudzenia, nie wiem dokładnie jaki tam masz alternator ale ostatnio płaciłem za regulator napięcia w...
Dodatkowo gdybyś chciał mieć kontrolkę ładowania, to przekaźnik za stykiem NC, cewka pomiędzy konektor N (środek gwiazdy) alternatora a masę a styki do obwodu lampki
Jak najlepiej podłączyć dodatkowy kabel od śruby Fi 8 na alternatorze do plusa na aku?
(at)ElektrodaBot Jak ,,dobrać się" do alternatora, w WV T4 1,9 TD . Muszę go wyjąć. AI: Jaki jest rok produkcji Twojego VW T4? 1996 rok produkcji. Ciężarówka, waga: 2565 kg. AI: Czy masz dostęp do specjalistycznych narzędzi, takich jak klucze dynamometryczne lub podnośnik? Mam dostęp do wszelkich kluczy. Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Aby wymontować...
Z pewnością ma śrubę M8 lub podobną. Z niej idzie ok +13,5V i ładuje akumulator. Biegun ujemny jest na obudowie. Dodatkowo alternator potrzebuje tzw. napięcia wzbudzenia. Zazwyczaj robi się to tak, że styk wzbudzenia podpina się przez żarówkę powiedzmy 5W 12V do dodatniej klemy akumulatora. Gdy alternator się wzbudzi i zacznie ładować wtedy ta żarówka...
Chcialbym sprawdzic polski alternator (ponoc od malucha),wykorzystujac np:wiertarke.Jak nalezy to podlaczyc.(czy potrzeuje dodatkowego nap.-do wzbudzenia)Sory,ale robie to po raz pierwszy.
Witam, Zrobiłem kilka prób: 1. Podłączyłem "+" i "-"do alternatora i jest ok. 2. Podłączyłem obudowę alternatora bezpośrednio z minusem akumulatora dodatkowym przewodem, "+" i "-" miernika podłączyłem do akumulatora, napięcie 13.9V 3. Podłączyłem "+" miernika do alternatora, a "-" do akumulatora, napięcie ok (to samo, gdy podłącze do karoserii). Sprawdzę...
Witam! Chcialbym podlaczyc dodatkowa kontrolke ladowania do alternatora. Czy wpiecie malej zaroweczki 5W pomiedzy zaciski D+ i B+ nie zaszkodzi niczemu? Mowa o alternatorze bosch 120A o ile ma to jakiekolwiek znaczenie. Pozdrawiam
Masa. Alternator zapewne jest mocowany na gumowych tulejkach dlatego musi być podłączony dodatkowo przewód masowy który często lubi się pokryć tlenkami metali.
Nie chce zasilać tylko podaje przykład że tyle można wyciągnąć z alternatora max+ obecnie pobierający prąd samochód. Lepiej popatrzeć na moc alternatora i ile pradu pobiera samochód. Ale wykonałem skrót myślowy że pewnie tyle można pobrać z samochodu dodatkowo bez konsekwencji. Ale tak bym nie ładował. Po prostu założyłem że tyle bezpiecznie dodatkowo...
Jeśli chodzi o alternatory to stare T-25 miały alternator 6-cio diodowy a wszystkie nowsze 9-cio diodowy. Różnica była w wyprowadzeniach przewodów. Sześcio-diodowy miał wyprowadzeń 6. Trzy z nich to wyprowadzenia fazowe, jedno odbiór prądu ładowania, jedno masowe i jedno sterowanie z regulatora napięcia. Regulator napięcia był na zewnątrz pod zestawem...
dzięki wielkie okazało się że jednak mam alternator z wbudowanym regulatorem. był on podłączony najwidoczniej dodatkowo. przerobiłem całą instalację według schematu i wszystko gra.
Dla jasności, zakladana jest cala instalacja sześćdziesiątkowa ? Tak zwana cewka czy też automat rozrusznika dziala jak przekaźnik z tym że dodatkowo wypycha bendix. Dając prąd na zacisk 50a rozrusznika zalączamy ten przekaźnik, który zwiera dwie grube śruby, tą polączoną grubym kablem z akumulatorem i tą która polączona jest z kabelkiem idącym do środka...
Tak; jednak jest to półśrodek: co prawda ładowanie jest szybciej rozpoczynane, lecz i tak w zakresie małych obrotów wydajność pozostaje niewielka i niezmieniona. Problemem mogą być: * późne rozpoczynanie ładowania. * mała wydajność na niskich obrotach (częsta praca w polu z małymi obrotami - zbieranie płodów rolnych itp. po zmroku). * mała całkowita...
czyli jak akumulator ma rano 13V to jest naladowany do pelna czy tylko tak wygląda Jak akumulator ma 13V to ma 13V i nic poza tym. Więcej nie jesteś w stanie z tego wyczytać. A nie pójdzie jesli np odpale auto (z podłączonym dodatkowym akumulatorem) i bezpośrednio po rozruchu? Dodatkowy akumulator ma być odłączony od instalacji podczas rozruchu. Także...
Fabrycznie automat ssania jest podłączony pod uzwojenie alternatora, więc na przewodach pojawia się napięcie zmienne podczas pracy silnika. Dodatkowo automat ssania może być podłączony poprzez rezystor ograniczający prąd i przedłużający czas pracy układu ssania. W niektórych Yamahach stosowano dodatkowy moduł elektroniczny wpięty w wiązkę pomiędzy instalacją...
Gdybym się w to bawił, to inaczej bym do tego podszedł. Jeżeli to jest osobny akumulator, tylko na potrzeby kampera, to instalację kampera podłączyłbym z akumulatorem za pomocą przekaźnika odłączającego instalację, gdy napięcie na nim spadnie poniżej określonej granicy. Panele, ja bym zastosował 12V i podłączyłbym z akumulatorem poprzez przekaźnik odłączający...
Podepnij go prosto z alternatora , po drodze bezpiecznik i wyłącznik odpowiednim prądzie lub przekaźnik.
Ja zaproponowałbym takie rozwiązania dwa: (ale niech specjaliści to zweryfikują) Modernizacje tylko przy energobloku. Pinout na podstawie EVS 15/12 1. ręczne. Przewód od lodówki (X3 pin 1) przełącznikiem do wejścia akumulatora II (X3 pin 11 lub 12) to teoretycznie powinno zapewnić prace lodówki podczas postoju z akumulatora II ( w moim przypadku ten...
6 diod musi być zawsze, 3 dodatkowe mogą być. Masz alternator 9-cio diodowy.
bardzo podobny jest w huyndaiu Pony tylko ten ma chyba dodatkowe wyjscie wirnika do podlaczenia obrotomierza. Ten gruby bialy to wiadomo bezposrednio do akumlatora. styk L to kontrolka ladowania wpieta pomiedzy L a 12v po stacyjce styk S to prawdopodobnie napiecie odniesienia i podlacza sie typowo to do styku +12v po stacyjce Ale ostatnio mialem w rece...
Walka trwa, na tą chwilę przegrywam... Ciągle szumi i po dodaniu gazu wyją tylne głośniki. Kilka słów o tym co ostatnio zrobiłem: dodatkowa masa z aku do karoserii, podłączenie bezpośrednio alternatora pod aku (-), dodatkowa masa do obudowy radia poprowadzona ze wzmocnienia auta, filtr pętli masy RCA - dodany. Skutki- dalej szumi i słychać przy przyśpieszaniu,...
dodatkowy alternator alternator dodatkowy światła dodatkowy wyświetlacz podłączyć
alpine kostki gniazda diagnostycznego renault odbieranie danych bluetooth
kartki okolicznościowe regulator napięcia
Podłączenie wentylatora bezpośrednio do zasilacza a działanie płyty głównej Zastosowanie tranzystorów BD139GR16 w WS432