Sprawdzałeś czy chłodnica od razu się nagrzewa co oby oznaczało otwarty obieg?
Pomimo, że kontrolka gaśnie, świece jeszcze dogrzewają i jest to normalne.
Świece Ty popaliłeś. Po uruchomieniu zimnego świeczki jescze chwilę dogrzewają.
A chłodnica klimy jest przed czy za główną bo jak przed to zwyczajnie dogrzewa tą z układu chłodzenia.
Więć był lużny i po upalaniu codziennym w końcu strzelił. Jako że świece rano dogrzewają zapewe jak to w Isuzu.
Jeśli byś nie miał ładowanie to po 30km autko by zgasła. W tym autku jest dogrzewanie.
Zrób jeszcze jeden pomiar napięcia po pięcio minutowej pracy silnika, ponieważ posiadają one tak zwane dogrzewanie silnika świecami żarowymi.
Sprawdź termostat. Pewnie daje pełny obieg cieczy przez chłodnicę nawet jak jest zimny i dla tego tak się nie dogrzewa.
Bo siada mu zasilanie po stacyjce? Widzi kolejny raz przekręcenie kluczyka. Pamiętasz, że tam jest funkcja dogrzewania świec?
DTI na pompie VP dogrzewa silnik? Wątpie.
Dobra dzięki. Dodano po 1 a o co chodzi z tym dogrzewaniem?
Myślę że raczej nie ma powodu dawać większego alternatora /tym bardziej że cena jest dwukrotnie wyższa/, ale po naprawie lub zamontowaniu nowego zastanowił bym się nad małą modyfikacją systemu dogrzewania. /znajdziesz ,temat często poruszany z konkretnymi wskazówkami/.P
Takie rozwiązanie jest w Opel Astra 1,7 TD Isuzu. Schemat jest na forum.
kolego napisz jaki masz czujnik temperatury ten na termostacie prawdopodobnie 2 przewodowy sprawdz jak się zachowuje podczas nagrzewania oporność bo w moim combo 1;7 d isuzu bez turbo jest trochę inaczej 1 przewodowy wtedy pomyślimy jak oszukać ten układ by wyłączyć wcześniej dogrzewanie
14.1 to napięcie z obciążeniem czy bez /na ten typ za niskie/ , jak długo grzeją świece - być może uszkodzony system dogrzewania/ zbyt długie grzanie powoduje niedoładowywanie akumulatora, będzie wykańczać alternatory/.P
wygląda na to, że znów poszedł mostek. Możesz relamować, ale tego nikt nie uwzględni, wg mnie nierozważnie użytkujesz auto, isuzu ma to do siebie, że mostki mogą siadać co pół roku. Musisz wiedzieć, że po zapaleniu świece grzeją tu do kilku minut, co za tym idzie, nie powinno się włączać od razu świateł, dmuchawy na wysokie biegi lub co gorsza ogrzewanej...
A masz dogrzewanie elektryczne tj. grzałki nurkowe lub nagrzewnica elektryczna?
W/w przewód może właśnie byc podłączony do ster.św żarowych .( corsa,astra). Jeśli świece nie dogrzewają zbyt długo to przewód nie musi byc podłączony.
jezdze jakies 6 km trasy i skoro swiece potrafia grzac mi sie te 7 minut to cala troche sa praktycznie grzane.... A ladowanie akumulatora(w pelni naladowanego) podczas grzania jest w okolicy 12,3V(sprawdzane w dwoch autkachz tym alternatorem) podczas gdy swiece przestana grzac jest juz prawidlowo gdzies w okolicy 13,98V takze... Moze pomoga uzytkownicy...
Przede wszystkim musisz kupić dobrej jakości mostek i napewno 70A bo są identyczne tylko że są 50Ą i wtedy szybko padają.Co do dogrzewania świec to w isuzu grzeją do czasu aż silnik osiągnie 60stC, ale tylko wtedy gdy auto stoi ale podczas jazdy dogrzewanie się wyłącza.
Na dzień dobry zdemobilizuj dogrzewanie pozwoli to na dłuższe życie alternatora.
Zagadzam się z przedmówcą,. Możo to żadna pomoc ale w tym silniku jest stosowane dogrzewanie silnika świacami po rozruchu.
Tam jest o ile pamiętam dogrzewanie świecami silnika i tak może się zachowywać.
Co do przekaźnika no to był wymieniony na nowy jak pisałem wyżej. Co do alternatora no to pisałem wyżej, że jak świece przestają być dogrzewane to światła dalej mrugają.
Też mi to podpowiadali. Nie grzeją się wyglądają na zadbane jakby nowe. Myślę że to wina tego dogrzewania brak pomysłu mechanicy rozkładają ręce 😕
Mam konkretne pytanie do kogoś kto zna zasadę działania podgrzewacza w filtrze paliwa w Astrze II diesel. Wkład filtra jest wymienny obudowa plastikowa a podgrzewacz jest na górze obudowy. Z tego co obczaiłem, to chyba tą sprężynką przy górze obudowy dotykając do części metalowej wkładu filtra następuje rozgrzewanie, chyba że się mylę? Ale zależy mi...
Najpierw poczytaj o dogrzewaniu silnika ISUZU, a później zakładaj temat.P
Miałem ten sam problem i wstawiłem "ręczny wyłącznik" dogrzewania świec i jak jest poniżej 0 stopni i po odpaleniu wyłączę grzanie to silnik pracuje "nienormalnie" trzęsie się i zaraz głośniej chodzi niż ze świecami. Wyłączam dogrzewanie po przejechaniu około 2 km.
I odepnij z sterownika świec (za blachą w boczku obok nóg pasażera) przewód niebieski z białym paskiem. Nie będzie dogrzewania po rozruchu,alternator dłużej pożyje.
Tak.Ten kabelek podaje plusa po rozruchu i sterownik świec wie że auto chodzi,ładuje i dogrzewa świece.Taki sam motyw jest w Astrach,Vectrach A i B,Combo itp.
tak, za każdym razem listwa była rozpinana i świece były każda z osobną sprawdzane probówką bądź przewodem ( na iskrzenie) Dodano po 11 a czy może być tak, ze któraś nie dogrzewa ? da się to sprawdzić ?
Gdy zaczęły się mrozy, to Astra 1,7tdi Isuzu rano jest problem z odpaleniem. Jak podam prąd na świece na krótko z akumulatora to załapie. Kontrolka świec żarowych po pięciu sekundach gaśnie i nie dogrzewa świec. Co mam wymienić, by odpalał?
W astrze z silnikiem isuzu najpierw świece włączają się na jakieś 15-20 sek. potem odpalamy silnik a potem przełączają się na dogrzewanie czyli na napięcie 6V i grzeją do momentu aż silnik osiągnie temp.ok50-60 stC
szkoda że tak późno odpowiadam na to zapytanie ale problem tkwi w termostacie. tez jeźdżę taką astrą i rozwiazaniem tymczasowym jest zasłonięcie chłodnicy. W okresie przejściowym połowe, a w zimie niemal całą i to daje efekty. Innaczej samochód w ogóle nie dogrzewa się pozdrawiam.
Jęśli pomiar był na zimnym silniku to wszystko jest ok bo działa dogrzewanie silnika i dlatego taki spadek. A jeśli na ciepłym no to uszkodzony alternator.
Miałem podobny problem z Astra 3 cdti, silnik 1,3 90KM. Przyczyna banalna silnik się nie dogrzewał, a OPEL zrezygnował z wskaźnika temperatury silnika... .
sprawdz naciag paska, ewentualnie moze byc cos z regulatorem napiecia. Tam jest samonapinacz panie kolego,to raz,po drugie pasek jest Micro-V. A może by się kto zapytał jakiego producenta jest alternator? tak, ale gdy pasek wyciągnięty, albo uwalony napinacz to paska nie naciągnie. Ale nie ważne bo post już dawno nie ważny. Dodano po 2 Witam. Mam taki...
A czy ten model nie ma podgrzewacza płynu w układzie nagrzewnicy? Tu nie istotne, nie ten przekaźnik. Uwierz że nie wielu o tym wie, że tdi dogrzewa sobie świecami po mocniejszym dociśnięciu gazu. Wielu nie wie, część wie, że dogrzewa, niemniej myśli że tak jak w Astrze 1,7 czasowo a nie po dodaniu gazu... Ja sam wiem o tym przez przypadek.
Dołączę się z pytaniem do tematu. Moja asterka 1,7cdti 2005r zachowuje się dokładnie inaczej. Gdy przyszły mrozy po porannym odpaleniu auta mam napięcie ok12V. Po przejechaniu jakichś 2km (jakieś 5-10min od odpalenia) w mieście wskakuje samo na 13,9-14V i później jest dobrze. Przy kolejnym odpaleniu jest dobrze. Gdy auto postoi dłużej problem powraca....
Co do odległości pokonywanych to jest to codziennie 2x35km, także silnik się dogrzewa. To co leci z rury to sprawdzę chyba tak jak mówisz.
Przyczyną zadziwiająco wielu problemów z rozruchem w niskiej temperaturze jest w przypadku nowszych diesli rozrusznik. Póki silnik nie osiągnie minimalnej ilości obrotów, komputer nie pozwoli na start. Rozrusznik potrafi się tak dokumentnie zasyfić w środku, że jego opory ruchu istotnie wpływają na prędkość obrotową. Drugą dość częstą przyczyną jest...
Witam.Zrób porządek z tym co masz.To służy nietylko do grzania świec do rozruchu ale też pużniej do dogrzewania silnika,nawet do pięciu minut.Jest dobierany do konkretnych świec i śilnika.
W mojej astrze 1.4 wentylator załącza się gdy temperatura wynosi 98st. A normalna praca auta to 92st Kilka miesięcy temu wymieniłem termostat bo auto sie nie dogrzewało(80st), termostat sie otwierał, ale zbyt szybko. Sprężyna w termosracie straciła swoje właściwości.
Napięcie mierzyłem na akumulatorze. Jutro jeśli uda znaleźć mi się chwile to zmierzę na alternatorze. viper555 dogrzewanie świec jak najbardziej działało, jedyną zmianie jaką zauważyłem to świecenie kontrolki podczas kręcenia rozrusznikiem.
Udało mi się usunąć usterkę, która powodowała, że nie było ładowania o odpaleniu (dopiero po przegazowaniu wskakiwało - zaśniedziałe styki). Pozostał problem rosnącego napięcia razem z obrotami silnika. Zauważyłem jeszcze jak juz byłem na kanale, że alternator jest cały spocony, chyba nie trzyma uszczelka od vacum-pomy - tak bynajmniej to wygląda. Zdecydowałem...
A powinny być takie miękkie jak po dłuższym postoju. Dymienie może być lekkie (nie mówie o takim widocznym w tylnim lusterku) - w końcu gdzieś musi iść płyn. A świece suche? Choć ja ostatnio robiłem UPG w astrze F ale nie grzał mi się nic a nic więcej niż zwykle choć ciśnienie było konkretne i zawór na zbiorniku płynu syczał. Oczywiście płynu ubywało,...
mam problem auto szarpie po 2 tys obrotów i w ogole nie ma mocy turbina gwiżdże poza tym nie dogrzewa się od początku jak go mam do 90stopni tylko jest przed kreska
Otarć na wirniku nie zauważyłem,a co myślicie o regulatorze na zewnątrz(pomijając brak obrotomierza i dogrzewania silnika po odpaleniu)od czego by się nadał?
Czujni od grzania świec jest na głowicy pod wężami z chłodnicy i interculera,Jest to taki czujnik z dwoma kabelkami. Świece w tym silniku grzeją do tęperatury ok 40st.C więc po zapaleniu silnika spokojnie grzeją jeszcze jakieś 5-10 minut. tyle że po zapaleniu przechodzą w tryb dogrzewania i grzeją napięciem 6V.sterownik i 2 przekażniki znajdują się...
Zamontowałem regulator typu ARE2032. Jest znacznie lepiej, na zimnym na wolnych obrotach ma 13,85 V, może być błąd pomiarowy miernika +- 0,1 V, bo dogrzewają świece żarowe do czasu rozgrzania silnika takimi impulsami, jak podłączę żarówkę zamiast świecy żarowej to mruga. Pomiar przy włączonych światłach mijania.
juz po remoncie. usterka: uszczelka pod glowica, przerwana do kanalu splywu oleju i miedzy cylindrem 3 i 4. przy okazji wymiana termostatu, auto od razu sie lepiej dogrzewa i wskazowka nie wisi juz non stop na niebieskim polu. pozdr silver111
Witam Miałem kiedyś astre F z silnikiem 1.4 C14NZ z 91 roku Masz chyba podobny silnik ale nowszy model Astra osiąga wyższe temperatury niż 100stC docelowo jest to chyba ze 120 i dlatego dolewanie wody w dużych ilościach nie jest wskazane Na twoim miejscu sprawdziłbym dodatkowo stan rury wydechowej... czy nie jest mokra i okopcona zaolejona... to możne...
Sorki za odkopanie tematu, ale mam pytanie co do tego szacher-macher :) Jak to sie ma do odpalania na mrozie? Wiadome jest ze jako dogrzewanie silnika w tym aucie spełniają role i swiece żarowe i grzałka w kolektorze dolotowym. Jak silnik pracuje bez tego na mrozie zaraz po odpaleniu?
Autor wspomina raczej o małym aucie. Kolego , ta dyskusja na temat niedogrzanego silnika dotyczyła jego mercedesa E-klasy 3,0 190KM!!! Stad moje dygresje na temat dogrzewania. Przeczytaj dokładnie temat.
PRZEPRASZAM MAM SYSTEM W JEZYKU ANGIELSKIM PROSZE O WYROZUMIALOC ,ALE CHCE POMOC JESLI ALTERNATOR JEST HITACHI I MA 4 PRZEWODY TO WINA SA DIODY ALBO MASA NA MOSTKU ALTERNATORA PO WYLANCZENIU DOGRZEWANIA (SYGNAL TEZ LECI Z ALTERNATORA)POWINIEN SIE POJAWIC OBROTOMIERZ TAK JAK NAPISAL PRZEMO 21
to z prawej za boczkim jest sterownik a przekaźniki wykonawcze są pod maską to się zgadza. to popatrz dokładnie z prawej może być trochę wyżej ale musi tam być taka skrzynka. Jak ją wypniesz to po załącvzeniu stacyjki nie oświeci się kontrolka.`świece te dogrzewają po zapaleniu nawet do 3,5 minuty ale po załaczeniu stacyjki kontrolka powinna świeciś...
Termostat w tym aucie ma bardzo wysoką temperaturę otwarcia (104*C), dlatego zainstalowano w nim grzałkę, która dogrzewa termostat, by w razie potrzeby otwierał się wcześniej. Grzałką steruje sterownik silnika. Nie wiem jak i czy w ogóle wpływa awaria czujnika poziomu płynu na sterownie tą grzałką ale warto tę usterkę wyeliminować. Po wymianie zbiorniczka...
Najprawdopodobniej diody, ale skoro już raz był naprawiany i padł znowu, to możesz go już na śmietnik wyrzucić, niestety ale te altki to padlina jak zresztą wszystko co wyprodukowało hitachi (takie moje zdanie). Kup nowy i będziesz miał spokój przynajmniej na dłuższy czas, a i przy okazji wymiany pozbądź się funkcji dogrzewania silnika, jak to zrobić...
Witaj, jeździsz na wodzie, czy na płynie ? Jeśli na wodzie to prawdopodobnie nagrzewnica już zaszła kamieniem, a wtedy albo wymiana albo sprawdzony przeze mnie sposób: 5l octu + 5l wody zagotować i przepuścić przez nagrzewnicę od strony ściany grodziowej. Potem przepłukać bieżącym strumieniem i z powrotem założyć wężyki na nagrzewnicę. Układ zalać płynem...
widocznie też masz padnięty termostat, żeby miec pewność to odpal zimne auto, maska w góre i chwyć za wąż wychodzący od strony rozrządu i idący do chłodnicy-jeśli bedzie sie robił ciepły wraz z nagrzewaniem silnika to termostat do wymiany- jesli jednak zrobi sie ciepły dopiero gdy temp wg wskaźnika podejdzie na ok 90 stopni to musisz szukać innej przyczyny...
Kolega coś słyszał o dogrzewaniu świec po uruchomieniu w tym samochodzie? Temat wałkowany wiele razy, przez kolegę Elektrita między innymi. Wszystko pięknie wyłożone, encyklopedia wręcz. Alternator i jego usterki też pięknie opisał. Poszukaj, warto.
Ale to dogrzewanie jest idealną sprawą a co do alternatoró źle działa na nie woda z pod auta jak w starych isuzu był okryty płytą to chodził wiecznie nawet w starych trooperach jest wieczny to poprostu niemcą nieudało się zamontować idealnie motoru.
Przykładowa astra po rozruchu włączała impulsowo świece żarowe dopóki silnik nie osiągnął temp 50 czy 60 stopni stąd aku znajomemu zdychał. W silniku TC4EE1 (X17DT) był ten system. Całkiem nowatorski jak na owe czasy. Z przekaźnika świec wystarczyło odłączyć jeden z kabli, aby wyłączyć dogrzewanie świec już po uruchomieniu silnika. W ten sposób łatwo...
Witam, posiadam od niedawna Astre 1,7 DTI, po zakupie wymieniłem wszystkie płyny eksploatacyjne i po jakimś czasie zauważyłem, że w zbiorniczku wyrównawczym pojawiła się czarna maź. Zastanawiam się czy to uszczelka pod głowicą tylko, że wogóle nie kopci a wyczytałem gdzieś na forum że jeżeli pokonuje się krótkie odcinki takim dieslem to silnik nie dogrzewa...
Nic nie ma uszkodzonego te silniki po prostu tak maja są tak odprężeone że sie nie dogrzewają. Sam ma taką astrę z tym silnikiem, do tego sprawdzone na trzech inny do pierwszej kreski i stoi dopiero po mieście sie podnosi jak sie w korku postoi.
podłącze się do tematu.. mam ten sam problem z astrą 1,4. Tam Podobno są 2 czujniki temperatury? jeden do komputera i drugi na wskazówkę w liczniku? Według wskazań temperatury przez wskazówkę w liczniku silnik się nie dogrzewa( termostat wymieniony na nówkę więc jest ok) i czasami nie chce odpalić. Wnioskuje iż należy wymienić czujnik temp. do komputera?...
Może puźno ale odnośnie napięcia na akumulatorze to jest dlatego niskie bo tam występuje dogrzewanie silnika gdy jest zimny a jak jest akumulatorek do wymiany to właśnie się tym obiawia tym bardziej że piszesz że aku pada po krutkiej chwili kręcenia rozrusznikiem. wymień akumulator i powinno być po sprawie ewentualnie sprawdz połączenia alternator>akumulator.
Alternator został podłączony przez jeden kabel, w efekcie brak kontrolki ładowania i poziomu oleju na desce. Dodatkowo jednak pojawił się problem ze słabym dogrzewaniem świec żarowych, objawia się to problemem z odpadaniem nawet po kilkugodzinnym postoju w ciepłe dni, po nocy silnik trzeba kilkukrotnie kręcić. Przed awarią wymieniony został alternator...
I własnie to jest przyczyną że mostki lecą. Po naprawie alternatora zawsze tak modyfikuję instalację że nie ma dogrzewania komory wstępnej. Każda świeca zarowa pobiera około 15A.W sumie razem 60. Do tego dojdzie jeszcze z 25 akumulator,światła, i inne odbiorniki.Wiesz co się dzieje przy takim poborze prądu?
1,7 DTI czyli to będzie kod silnika Y17DT, silnik isuzu pompa denso, wtryski delphi. Z Twojego opisu wynika że niby wszystko ok. Sprawdź dokładnie układ podgrzewania świec, przy tej temp kontrolka świec żarowych powinna w tym silniku zaświecić się na sekundę lub dużej, ale to nie jest wyznacznik. Niech Ci ktoś sprawdzi czy napewno grzeją. Y17DT jak...
Silnik 1,7 ma dogrzewanie swiec po zapaleniu do momentu osiągniecia przez silnik pewnej temperatury z tąd tez dlatego na początku po zapaleniu możesz mieć mniejsze wskazania ładowania bo pobór prądu jest duży. Pamiętaj o tym że samo napięcie nie przesądza o stanie akumulatora. Podjedź do kogoś kto sprzedaje akumulatory i niech Ci go naładowanego sprawdza...
ja zrobilem tak w astrze 17 tds isuzu w przewod który idzie do grzania swiec wpiolem mocny wylacznik który jest załanczany rencznie tylko podczas rozruchu zimnego silnik . Po odpaleniu silnika odczekuje okolo 5 sekund i wylanczam grzanie swiec działa mi to juz 5 lat i nie pali mi juz swiec.to samo zrobilem u syna silnik 1,5 td isuzu.
W tym modelu zastosowano dogrzewanie świecami żarowymi po odpaleniu jakieś 5 minut i wtedy jak mierzysz to ładowania nie ma, Sprawdz jeszcze raz po odczekaniu tych 5 minut jakie jest ładowanie jak zgaśnie ta lampka jakie wtedy jest pewno prawidłowe. Najczęsciej dochodzi do usterki modułu od podgrzewania świec p,o prostu coraz dłużej grzeje świecami...
Witam Mam problem z dogrzewaniem silnika.Jak było w miarę ciepło na polu to na postoju i podczas jazdy skazówka lekko się podnosiła od temperatury.Teraz przy -16 zapaliłem samochód i chodził na postoju ok. 15 min i nawet nie drgnęła.Ciepłe powietrze zaczęło lecieć ale jak ruszyłem to podczas jazdy zaczęło się nawet lekko schładzać. Kiedyś jechałem trasą...
Dodam, że chodzi tu o kabel idący do alternatora (4ro pinowa wtyczka). Musisz jednak się nieco wysilić i poszukać samemu opisu tej wtyczki- jest to na forum. Można też zewrzeć czujnik temperatury silnika idącym do sterownika świec. Czujnik ten jest na głowicy (z prawej strony, stojąc przodem do silnika) obok czujnika sterującego wskazaniem temperatury....
Siema, też ostatnio czyściłem kolektor i też rozważam wylogowanie EGR. Samo zaślepienie nie jest dobrym pomysłem, bo ten zawór powoduje zubożenie mieszanki paliwowo-powietrznej z racji tego, że spaliny są mniej kaloryczne niż czyste powietrze, więc ECU jest do tego dostosowany. Dodatkowo przydałoby się, żeby na wolnym biegu ustawić 1000 obrotów na minutę...
Witam ,po wymianie termostatu bo stary nie dogrzewał silnika temperatura utrzymuje się na 95* dawniej jak stary był jeszcze sprawny temperatura utrzymywała się na 90*,pytałem tego mechanika co wymieniał i mówi że można tak jeździć bo ten nowy termostat tak trzyma temperaturę .Proszę o opinię czy to nie za wysoka temperatura jak na silnik benzynowy>
Ja bym się jeszcze upierał przy świecach, jeżeli grzeją to napięcie dochodzi, ale to są świece szybko-grzejne, jeśli ich nie wymieniałeś na nowe to mogą być już zużyte i nie dogrzewają, więc wykręć je i sprawdź na nich rezystancje powinno być od 0,2-0,4 om. W przeciwnym razie do sprawdzenia kąt wtrysku i pompa w zbiorniku o ile taką posiadasz może w...
Osad na korku - szczegolnie biały jest wtedy jak nie dogrzewa sie silnik, czyli np: po nocy jedziesz kawałek do kiosku i wracasz a auto nawet nie ma 70st, to wtedy owszem bedziesz mial osad. No i jak ubywa oleju, plynu, sa nieszczelnosci w ukladzie chlodzenia, gdzies w glowicy, lub w uszczelce.
Nie wiem co tam namieszałeś, ale na pewno dwie sprawy: 1. Błąd tyczył się zapewne przeładowania przez zacięte/uszkodzone sterowanie turbiną. Przez to komputer ograniczał paliwo/obroty, żeby nie rozwaliło silnika. 2. EGR ma za zaradnie w stanach ustalonych silnika "dodawanie" spalin do dolotu, żeby obniżyć zawartość tlenu. Generalnie powinien być sprawny....
ok sprawdze jeszcze te popierdołke!!! ale zastanawia mnie to ze z gazem jest ok...i jesli bylby to termostat i auto bylo by nie dogrzane wiec chodzilo by na ssaniu i gazu wiecej tez by palilo...autko dogrzewa sie ładnie i trzyma temperaure podczas jazdy na przyzwoitym poziomie 95-97st.tak jest odkad go mam a minelo wlasnie 2 lata wiec termostat wykluczam...sprawdze...
Wychodzi, że wszystko jest OK, bo twój silnik to ISUZU a on jest tak pomyślany, aby po odpaleniu dogrzewał silnik przez grzanie świec żarowych. Pozatym od roku 2005 występowały dwa rodzaje regulatora napięcia (w alternatorze). Tj. starszy typ miał wyjścia L i W a nowy F i W. OBA NIE SĄ WYMIENNE! Na nowym regulatorze we wtyczce jest niebieska kropka....
W alternatorach przy silnikach Isuzu występuje ładowanie rzędu do 14.7 V,dlatego po dogrzewaniu jest czym uzupełnić akumulator nawet na krótszych odcinkach.Twoje ładowanie rzędu 14V wystarczało jak sam piszesz bez dodatkowych odbiorników, ale wystarczyło zapalić światła i prądu brakuje. Jeżeli na alternatorze jest takie napięcie jak na akumulatorze...
W tej chwili nie pamiętam numerów, robi to Transpo albo Mobiletron, obie blachy radiatora to ocynowana mieć, diody wciskane a nie ten szmelc zalany miękkim silikonem. Ogólnie alternator w tym typie silnika śmigał by długo, ale trzeba zneutralizować funkcję dogrzewania komory sprężania świecami żarowymi do czasu uzyskania przez silnik odpowiedniej temperatury....
Witam mam problem z ogrzewaniem w tym modelu astra 1.7 CDTI 74 kW (Z17DTH) A wiec od poczatku zaczne co jest wymienione pompa wody ok 2 miesiecy kilka przewodów gómowych termostat 2 dni i była robiona głowica około 2 miesięcy temu filtr przeciw pyłkowy nowy, cały układ drozny przepłukany kilka razy. Sterowanie temperaturu poprzez potencjometr dzieła...
Witam, Jakiś czas temu w garażu zaobserwowałem spore wycieki płynu chłodniczego nawet pół litra w ciągu nocy. Poniżej podaje jaka była kolejność działań. -pierwsze kroki to sprawdzenie węży, wycieku nie znaleziono -później stwierdziłem, że może wina korka i go lekko odkręciłem, po 15 km zgubiłem płyn chłodniczy, dolałem 3l wody i dokręciłem korek -...
Tu już nawet nie "o to" chodzi (bo dogrzewanie to głównie w zimie) :D ale... Skoro mamy procesor mamy pomiar natężenia światła, zrobimy komparator cyfrowy sterujący światłami to dlaczego nie dodać automatycznego rozjaśniania/ściemniania oświetlenia deski i zegarów? Bardzo mnie to wkurza w mojej astrze g. W nocy ustawiam oświetlenie prawie na minimum...
Termostat nie jest sterowany elektrycznie, a jedynie dogrzewany grzałką i to wszystko, działa jak zwykły tradycyjny termostat. Natomiast przewody z czujników temperatury są podłączone do elektroniki. Czujniki sprawdziłem są dobre. Muszę się jeszcze dobrać do czujnika ciśnienia w klimie, ponieważ on również uruchamia wentylator gdy ciśnienie wzrośnie....
Witam. Astra H 1.6 XEP = benzyna. Na zimno ruszam i po zapięciu 3 biegu przy max uchyleniu gazu - brak mocy dużo , po chwili brak rekacji na gaz i silnik gaśnie. I tak do osiągnięcia około 60 stopni C. Jak zgaśnie trudno odpala - jakby był zalany po kręci jakby bez kompresji prze jakieś 5 sekund. Na ciepłym silniku wolne obroty nierówne, lekko strzela...
Temperatura- walnięty czujnik w chłodnicy i wentylatory chodzą bez przerwy. Wentylatory nie pracują. Tzn to nie jest tak że chodzą nonstop. Włączyć się z powodu osiągnięcia przez silnik wysokiej temperatury też nie mają szans, bo silnik się nie dogrzewa. Chociaż ciekawy trop, bo właściwie, to chłodnica była w tym aucie niedawno wymieniana za kadencji...
W oplach wystepuje duże podciśnienie w układzie chłodzenia silnika.W zbiorniku wyrównawczym zawsze jest płyn w temperaturze silnika, jesli jest cos inaczej może być uszkodzony korek zbiornika wyrównawczego. Skoki temperatury i rozbieżności w odczytach zależą nie tyle od termostatu bo one zazwyczaj otwierają się w temeratusze około 95 0C ale też od czujnika...
Uszczelka sprawna sprawdzenie ciśnieniowe nic nie wykazało. W tej chwili jest wymieniany Termostat , silnik krokowy oraz poduszki skrzyni. Dodano po 11 I teraz tak wymiana termostatu naprawi problem z temperatura i włączającym się wentylatorem szarpiące biegi 1-2 również ulegną naprawie po wymianie poduszek. Syf w zbiorniczku który był mógł być spowodowany...
Witam wszystkich. Szukałem odpowiedzi w związku z moim kłopotem ale niestety nie wynalazłem nic podobnego więc piszę. Problem dotyczy opla astry z 2005 roku z silnikiem isuzu 1,7 i alternatorem HITAHI. A więc padł mi alternator. Brak ładowania, po rozebraniu wzrokowo widoczne uszkodzenie mostka (wywalona dioda) Miałem używany drugi, który przed montażem...
Witam forumowiczów. Temat szeroko opisywany na forach, przyjrzałem już chyba wszystko i sugerowałem się wskazówkami lecz problem nadal nie rozwiązany. Otóż moja Astra (98r kombi 1.6 16v 74kW silnik X16XEL) w lipcu 2017 dostała lekki strzał w lewy przedni błotnik. Auto zaprowadzone do blacharza i lakiernika. Po odbiorze gdy wracałem od lakiernika do...
Wbasto montuje się w mały obieg ze specjalnymi zaworami. Moze dogrzewac cały silnik lub tylko nagrzewnice. Mysle ze Opel ma specjalne elementy (rury, kolanka itp) do instalajci tego. VW ma ;)
Mam opcom. Z wtyczkolandii brałem przewody. Wstępnie ustaliłem, że potrzebuję terminali JPT i MT. Podłączam grzane fotele nie szyby. Problemem jest znalezienie MT II do przewodu 1,5 mm2 do zasilania foteli, zabezpieczenie 15A. Mam kilka wtyczek, ale nie udało się kupić złącza X1. Zamówione JPT i MT II już wysłane, czekam dostawy i zobaczymy czy trafiłem....
Dogrzewacz silnika z A-klasy używany 220zł (na szrocie w mojej okolicy). Pompka obiegowa 100zł (na szrocie w mojej okolicy). Trochę węży w gratisie (na szrocie w mojej okolicy). Nowy płyn w układzie chłodzenia. Ujęcie paliwa ze zbiornika -twórczość własna. Montaż i uruchomienie - j.w. Bonus taki że zimą od razu na gazie się startuje :)
Zobacz czy nie masz dogrzewania świec. Miałem tak w asterce II 1.7Dti. Świece grzały do 50*C, silnik w zime nagrzewał sie bardzo wolno i miałem to samo.
Paliwo na powrocie jest tylko podczas pracy silnika i będzie pracowało jako dogrzewacz. Można wpiąć w powrót zbiornik z przelewem i będzie zapas paliwa na pracę jako postojowe.
Na dniach spróbuję odpiąć od sieci auta kilka modułów komfortowych i zobaczę czy one generują zakłócenia. A po co , lubisz grzebać czy jak. Skup się na wspomaganiu , świecach silnika i dogrzewaczu opiekaczu, innej opcji nie ma.
dogrzewanie świec astra astra isuzu dogrzewanie świec dogrzewanie płynu
pomiar iskra urządzenie pendrive zniknął schemat genway
strefa gracza suszarka samsung
Pilot do wzmacniacza Harman Kardon PM640 VXi - gdzie kupić? Stiebel Eltron SHZ 130: Grzałka wyłącza się po chwili