Aby dokręcić koło pasowe dajesz 4 bieg, wciskasz hamulec i dokręcasz koło pasowe zadanym momentem. W 90 % silników ten sposob jest skuteczny. W pozosałych trzeba sie namęczyć/pokombinować.
Witam . Mógł by mi ktoś napisać jaką siłą się dokręca koło pasowe wału , rolkę prowadzącą i napinacz . auto z roku 2005 .
Koło pasowe nie zachodzi całkowicie na stożek. Śrubę należy dokręcać do oporu i na tym koniec.
Witam .Ja bym zablokował koło zamachowe i klucz dynamometryczny i dokręcać koło pasowe .Dokręcasz w dwóch fazach: - wpierw momentem 45 Nm - następnie obracasz jeszcze o 90 stopni.
Dzięki, Twoja odpowiedź bardzo mi pomogła, szkoda tylko że nie dodałeś linku, bo mi nie udało się znaleźć regulacji tego konkretnego modelu, a nie wiem czy wszystkie obsługuje się tak samo. Ale ja Ci chętnie pomogę. Dodano po 7 Więc musisz odkręcić dwie pokrywy dolne, i boczą po prawej stronie, tą co jest pokrywą koła pasowego. Natępnie porób zdjęcia...
Trzeba zostawiać koło zamachowe. To bardzo istotne dla równej pracy silnika. Dopiero do niego można dokręcać koło pasowe albo wytoczyc rowki w nim. Zębatke rozruchową można z kola zamachowego bardzo łatwo zbić.
Czyli wszystkie koła luźne, puszczam napinacz następnie dokręcam koło pasowe 40Nm+90 stopni, a na samym końcu walki po 60 nm? ;) Tak koło pasowe na początek. Oczywiście blokada na wale. Potem koła wałków. A śruba pękła bo pewnie była stara albo za bardzo przeciągnięta.
W starym alternatorze był bardzo głośny odgłos jak by walnęło łożysko, dlatego kolego postanowił go zmienić lub naprawić, mechanik powiedział że padł na dobre , kupił inny na szrocie podobno sprawny i go założył. Podkreślę że rozrządu nie robili , był robiony był 30000km temu Mechanik twierdził że ktoś kto dokręcał koło pasowe nie posmarował śruby klejem...
Łożysko główne 1 etap 95Nm 2 etap 180-200Nm, korby 1 etap 60Nm 2 etap 110-120Nm koło zamachowe 110-120Nm koło pasowe wału korbowego 210-250Nm wtryskiwacz 28-30Nm koło zębate pompy wtryskowej 50Nm pompa wtryskowa 50-60Nm
napinacz wg. infotecha 20 Nm,dolne koło pasowe 25Nm śruby imbusowe,wałek rozrządu 45Nm
Kluczem pneumatycznym można zerwać uzwojenie wirnika, wiem, sprawdzałem ... Ciekawe.! Objaśnij proszę. Dodano po 40 Kluczem pneumatycznym można zerwać uzwojenie wirnika, wiem, sprawdzałem ... Ciekawe.! Objaśnij proszę. Czy,Kolega wie, jak wygląda uzwojenie wirnika (twornika) alternatora? To jest zwykła "szpulka" Jak to zerwać? Chyba, że wirnik "przyrdzewiał"...
dlaczego wałek pękł? kilka możliwości. jednak jak twierdzisz że p-pa oleju nie dała rady to zapewne pękł, bo się przytarł. mógł też pęknąć gdy jakiś "fachowiec" dokręcał koło pasowe do wałka. w większości jak przyjadą to bez długiego klucza nie podchodź, bo dokręcał tak że mu żyły na czole powyłaziły tylko pewnie sam nie wiedział po co. dokręcanie między...
Korbowody: 20Nm + 90° (M7), lub 30Nm + 90° (M8) - głowica: 30Nm + 90° + 90° - pokrywa zaworów: 8Nm - obudowa wałków rozrządu: 10Nm + 90° rozrząd: - napinacz: 9Nm - ślizg/płoza: 20Nm - koła wałków: lewe 40Nm, prawe 50Nm (po sprawdzeniu ustawienia, jeszcze obie śruby +90°) - koło pasowe wału korbowego: 150Nm + 180° pompa oleju: 25Nm - koło zębate: 20Nm...
to taki skrót myślowy :P któego używam do śrub, które podczas dokręcania zmieniają rozmiary - czyli takie, przy któych jest adnotacja, że wstęonie dokręca się do jakimś momentem - a osteteczne dokręcenie wykonuje się mieżąc kąt ... w lagunie napewno prócz głowicy dokręca się tak koło pasowe
kolego wkładasz płetwe w wałek rozrządu patrzysz na znak 0 na skrzyni biegów,ustawiasz pompę na znaki, wyciągasz płetwe,zakładasz koło pasowe wałka rozrządu i dokręcasz śróbe palcami tak aby koło obracało się na wałku ale nie napędzało go zakładasz pasek,napinasz go ale znaki na pompie i wale muszą się zgadzać i dopiero dociągasz koło wałka rozrządu.
To nie jest mój wymysł tylko programu, który nie ja pisałem, tylko skopiowałem i wkleiłem. To że jest tam wałek rozrządu to przez przypadek, bo tam był :) Okazał byś troszkę wdzięczności, że człowiek szuka informacji żeby Ci pomóc. heh ja szukałem na temat koła pasowego, a nie rozrządu. Koło rozrządu jest dokręcane 90Nm i 90 stopni i z tym olejem też...
Witam.Zmieniałem rozrząd przy tym samochodzie i po odpaleniu pracuje inaczej niż wcześniej . dziwna sprawa jest z blokadą wału bo dokręcałem koło pasowe na blokadzie tak jak książka pisze i po dokręceniu nie szło kluczem wału obrócić , ale po wykręceniu blokady normalnie się obraca. dodatkowo sprawdzałem GMP czujnikiem. GMP wału zgrywa się z blokadą...
Perkins D390 momenty dokręcania GŁOWICA 1/2"-20 UNF 130-135 Nm KORBOWÓD nakrętka M12x1,25 93-103 Nm GŁÓWNE śruba M16x1,5 190-200 Nm KOŁO ZAMACHOWE śruba m12x1,25 100-110 Nm KOŁO PASOWE śruba M22x1,5 380-410 Nm
Witam. Dziś zabrałem się do pracy. Załączam zdjęcie, gdzie w silniku M9R 700 znajduje się blokada korbowodu (może się komuś przyda) - jest obok kompresora klimatyzacji: http://obrazki.elektroda.pl/8135495900_1... http://obrazki.elektroda.pl/1873576900_1... Ustawiłem korbowód tak, aby znaki mniej więcej się zgadzały, wkręciłem...
Czy koło małe czarne w kole pasowym czarnym dokręca się do końca?? Czy kręcąc tym czarnym kołem, części w maszynie ruszają się?
A może problem tkwi nie w sile dokręcania, a w sposobie blokowania. Jeżeli blokujesz nie samo koło, które dokręcasz /tutaj akurat z tego co kojarzę pasowe wału/ a np przez koło zamachowe, to znaczna część siły z samego dokręcania obraca już kołem pasowym tym dokręcanym. W tym momencie już ścina klin, bo śruba którą kręcisz obraca też kołem, które dokręca....
sanmar: wał na gmp - otwór w obudowie sprzęgła, znak "0" zgrany ze strzałką, pompa na bolcu " na godz. jak się nie mylę 2. a wałek rozrządu... no właśnie. i tu do endriu się też tyczy. wałek blokujesz listwą, ale przed montażem nowego paska luzujesz koło pasowe, bo jest płynne, naciągasz pasek i dopiero wteddy dokręcasz to koło. inne ustawianie to takie...
Nie potrzeba zdejmować belki, pierwsze to zwalasz pasek, dokręcasz dmuchawę i sprawdzasz czy wirnik ma luz góra dół i na boki, trzymając za koło pasowe. jeśli dmuchawa była nie dokręcona to masz przyczynę. Jeśli wyczujesz luz to odkręcasz dmuchawę z tyłu, kable odpinasz od alternatora, cztery śruby mocujące wykręcasz, wyjmujesz alternator. Łożyska wymienisz...
Witam, Mam problem z dokręceniem koła pasowego w Ford B-Max 1.0 EcoBoost. Koła nie mają klina i podczas dokręcania, przy zablokowanym wale korbowym, obraca się koło pasowe osprzętu dodatkowego. A musi być w idealnej pozycji bo czujnik obrotów będzie źle czytał. Ma ktoś jakiś sposób aby je zablokować?
Centralna śruba koła pasowego wału korbowego/tłumika 50 Nm+90° Koło wałka rozrządu 10 Nm Tylko tyle mogę pomóc.
faktycznie ... dokręcając koło pasowe bez blokady i tak się przestawi , została walka ze śrubką :(
No to śruby koła pasowego dokręca się momentem 30 Nm, a potem obrót o 95 stopni - trzeba się przyłożyć. Pasta zabezpieczająca przed dokręceniem wskazana. Ale sprawdź, czy koło pasowe nie rozwarstwia się na gumie - bo w rzeczywistości jest to jakby koło dwumasowe, połączone gumą zwulkanizowaną do dwóch elementów. Sprawdza się przed zdemontowaniem, podważając...
Wszystko jest tak jak powinno być. Wał korbowy po wkręceniu pinu blokady jest blokowany tylko w kierunku dokręcania śruby na kole pasowym. Aby śrubę odkręcić należy użyć klucza udarowego lub zablokować wkrętakiem koło zamachowe. Rysunek powinien wyjaśnić watpliwości: http://obrazki.elektroda.pl/3455402500_1... http://obrazki.elektroda.pl/5903011600_1...
I ta śruba dokręcająca koło pasowe jest w stanie to utrzymać żeby się nie okręciło o te przypuśćmy 5mm?
Pytanie podstawowe, czy ma to być tokarka manualna, czy CNC. Jeśli manualna, to najwygodniej i najtaniej założyć koło pasowe o zmiennej średnicy z kołem napinającym do zmiany przełożenia. Masz wtedy większy moment obrotowy przy mniejszych obrotach, a regulacja jest prosta poprzez dokręcanie koła napinającego. Widzę że mieszkasz w UK, wiec pewnie słyszałeś...
witam Znalazłem sprzeczne informacje 1 że 20Nm 2 ze 30Nm Chodzi o moment dokręcania ramki czyli stopek wałka rozrządu Jeszcze jak by ktoś miał informacje jakim momentem dokręcić koło wałka rozrządu, koło pasowe silnika oraz napinacz rozrządu . Z góry dziękuje i pozdrawiam
Śruba ze zwykłym gwintem, chyba we wszystkich d4f i d7f moment dokręcania śruby koła wału jest taki sam.
Teoretycznie tak. Do koła pasowego alternatora dokręca się drugie koło na które nawinięty jest sznur i poprzez szarpnięcie (zapłon musi być włączony) można zapalić auto. Nie jestem jednak pewien czy do takiego szarpania nie będzie potrzebny jeszcze Pudzian :-)
Koło ma od około 36 do 39,6 (wewn. wymiar orientacyjny bo nie ma podejścia do pomiary. Wał ma od 36,3 do 39,7 i za stożkiem 40. Coś z tego ulepisz? Chłodnica pasuje, ale zamiast nakrętek trzeba mieć te nakręcane kołnierze do skręcenia całości i najlepiej dać ją między duże koło, a sprężarkę. Jak jest w Twoim wale przykręcane koło pasowe, masz foto?...
Jakim momentem ???? dokręcasz mocno i tyle , to nie F16. Nie rozdrabniajcie takich tematów na czynniki filozoficzne.
Dzięki za oddzew, jakbyś mógł jeszcze dorzucić info na poniższe moje wątpliwości to byłoby super.... 1. u mnie jest skrzynia "zwykła" manualna to ta blokada ma wejść równo z płaszczyzną obudowy jak nr 2 czy ma wystawać poza obudowę jak nr 3? 2. po krótce procedura jest taka?: ustawiam GMP 1 cylindra blokuję wałki rozrządu + blokada koła zamachowego,...
W 1,4 chyba było sztywne koło pasowe, skoro autor pisze Koło pasowe dokręciłem, bo było odkręcone, lecz po kilku sekundach pracy silnika koło znowu się samo odkręca. to ono się odkręca. Uważam że dokręca z siłą gzechotki 1/4 cala. No i ten klin - jest czy go nie ma, nie było.
Chciałby się jeszcze dowiedzieć czy w tym silniku śruba mocującą dolne koło pasowe na wale ma prawy czy lewy gwint ? Muszę wymienić uszczelniacz i przy kole pasowym i mam problem z odkręcaniem tej śruby.
Z boku p-py jest śrubka na kluczyk 10. Luzujesz tą śrubkę, wyciągasz z pod niej blaszkę, ustawiasz na silniku koło pompy na znaki /jak się nie mylę są gdzieś na godz. 8/ dokręcasz śrubkę przez co blokujesz wałek pompy. Dopiero wtedy zdejmujesz koło pasowe. Przekładasz do drugiego silnika i w odwrotnej kolejności składasz i ustawiasz na zegar.
Swoją drogą nie ma ona nigdzie strzałki z kierunkiem obrotów? Szukaj takowej strzałki przy kole pasowym, na korpusie sprężarki. Tam przy tym kole pasowym widać śrubę. Przeważnie w urządzeniach tak jest że kierunek obrotów jest taki, aby podczas "kręcenia" śruba/nakrętka trzymająca koło pasowe, koło zamachowe itp. się dokręcała. Może wystarczy sprawdzić...
Witaj Proszę momenty Głowica cylindrów (śruby) Sprawdzić śruby głowicy cylindrów Zmierzyć odległość: A Nowa śruba: 165.0 mm Jeżeli wartość ta przekroczy wartość graniczną (mm), to należy wymienić śrubę 167.5 mm Etap 1 (Śruby 1 - 10) 45 (Nm) Etap 2 (Śruby 1 - 10) 90 (°) Etap 3 (Śruby 1 - 10) 90 (°) Etap 4 (Śruby 11 i 12) 20 (Nm) Pokrywa łożyska stopy...
Odkręć tą śrubę i sprawdź czy koło pasowe nie ma wyrobionego otworu. Jeżeli tak, to jest do wymiany i dokręcanie śruby nic nie da.
Wałek ma być zablokowany i koło pasowe na nim poluzowane, jest na stożku bez klina. Ustawiasz pompę na blokadę, napinasz pasek i dokręcasz koło na wałku. Najlepiej pobierz darmową wersję VCDS Lite. http://www.ross-tech.com/vcds-lite...
dobry klucz i rozrusznikiem zakrec Pomysł wręcz znakomity - przy odrobinie szczęścia zniszczy klucz, rozrusznik, koło pasowe i nie wiadomo co jeszcze, tym bardziej że śruba będzie dokręcana w ten sposób. Regulamin pkt.12
Potrzebuję fachowej wskazówki , przy rozbieraniu alternatora (od Fiata Uno 45 1,0) typu magneti marelli aa125r-14v-45a aby wymienić łożyska na przedniej części wirnika tam gdzie wkłada sie podkładkę , wentylator, tuleję dystansową i koło pasowe napędu dokręcane nakrętką - jest wyfrezowany wpust na klin. Czy w tym miejscu ten klin powinien być, bo podczas...
Witam, czy ktoś z kolegów posiada spis sił dokręcania śrub w Renault Megane 3 1.2 TCe 116 km Kod silnika H5F Najbardziej zależy mi na momencie śruby koła pasowego Znalazłem kilka filmików, gdzie koledzy pokazują na podobnych silnikach, ale mojego nie było Może jest podobnie 40 Nm i 110 stopni, a może trochę inaczej Jeśli ktoś wie, to będę wdzięczny...
Po pierwsze to zobacz koło pasowe na wale, na przednim pasku rozrządu, czy jest dobrze ustawione a śruba dociągnięta! Jak kręciłeś wałem mogłeś poluzować, a wtedy... Po drugie, wycięcie w płetwie równolegle do płaszczyzny głowicy, ale mogłeś ustawiać na wałku obróconym o 180 stopni. Po trzecie koło zamachowe było na znakach, czyli pierwszy cylinder...
jutro zamówię drogą. Nowa wystarczy ustawić na blokadach i po krzyku czy trzeba będzie trochę przestawić kąt? Ustawiasz oczywiście statyczny kąt wyprzedzenia wtrysku - ale to jest myk-myk. Koło pasowe pompy jest przykręcone czterema śrubami do kołnierza wałka pompy i ma fasolkowe otwory. Kołek pompy (dwuśrednicowy) nie wchodzi w koło pasowe, ale w...
Jeśli to nie nie dało, wykręć wkręt w czarnym kole, odkręć do siebie, ściągnij je, ściągnij sprzęgło i koło pasowe, sprawdź czy część na którym jest osadzone koło nie biega luźno dookoła wałka, jeżeli tak dokręć wkręt w tym wałku, następnie załóż koło, sprzęgło, nakręć koło i wkręć wkręt ale tak aby dokręcał się do końca bez oporu, następnie sprawdź...
Podnieść i podeprzeć przód samochodu. Wymontować następujące elementy: Górna osłona silnika. Kompletny filtr powietrza. Podeprzeć silnik. Wymontować następujące elementy: Chlapacz z prawej strony. Dolna osłona silnika. Prawa poduszka silnika. Pasek napędowy układu wspomagania kierowania. Pasek napędowy dodatkowych podzespołów. Napinacz paska napędzającego...
Czy ponizsze momenty dokręcania rozrządu są prawidłowe? Fiat Siena 1.6 16V VIN ZFA17800004055005 1. Koła wałków rozrządu 120Nm 2. Napinacz paska 25Nm 3. Rolka prowadząca 84Nm 4. Koło pasowego napędzającego na wale korbowym 190Nm Ma ktoś możliwość sprawdzenia tych momentów dokręcania?
Proszę bardzo Wymienić śruby (Nie oliwić) Głowica cylindrów (śruby) (Tylko uszczelka niemetalowa) Etap 1 30 (Nm) Etap 2 100 ± 4 (°) Etap 3 (Odczekać 3 minuty) Etap 4 (Poluzować śruby 1 i 2) Etap 5 25 (Nm) Etap 6 213 ± 7 (°) Powtórzyć etapy 4, 5 i 6 dla śrub: 3-4, 5-6, 7-8, 9-10 Głowica cylindrów (śruby) (Tylko metalowa uszczelka głowicy cylindrów)...
Witam ponownie po naprawie pralki. Wprawdzie nie pytałem gdzie kupić łożyska, ale link do strony handlarza był bardzo pomocny! Miałem możliwość porównania, ile zaoszczędziłem kupując w hurtowni na miejscu. :) Teraz do rzeczy. Zadałem pytanie, jakie mam kupić łożyska i prosiłem o ewentualne podpowiedzenie typu "co i jak zrobić, aby było szybko i sprawnie"....
Dla silnika n47d20 i n47d20s: Korby 20Nm plus 70 stopni. Dla śrub łożysk głównych wały zaleca się wymianę i dokręca się: 50Nm plus 120 stopni, potem wszystkie luzujesz i powtarzasz operacje. Instrukcje dotyczące głowicy cylindrów Głowica cylindra Wymień śruby Tak Inne momenty dokręcania silnika Łożyska główne Wymień śruby/nakrętki Tak Łożyska główne...
Takiej co się przykręca dolne koło paska rozrządu i pasowe na przykład:) Jak teraz zapytasz jak ustawić rozrząd to zwątpię... pozdr
Dzisiaj zabrałem do garażu "doświadczonego" użytkownika maluchów. Napiszę co stwierdzono. Po podłączeniu wężyka podciśnienia silnik na zimnym ciut lepiej pracował. Silnik słabo chodzi -poszarpuje, na ssaniu. Jak już się rozgrzeje to znacznie równiej. (Sugestia aby wyregulować gaźnik) Istnieje podejrzenie przestawienia się zapłonu. Możliwe że podczas...
Jedna mała uwaga dotycząca montażu. Wiadomo, że w tym celu trzeba zdjąć koło pasowe zębate wałka rozrządu i nie kombinuj inaczej. Druga sprawa - oryginalny termostat posiada uszczelkę gumową z rowkiem, zakładaną na jego krawędź. Do zamienników dostarczają zwykły oring, który jest trochę za duży. Stara uszczelka z reguły jest spękana i nie nadaje się...
Cześć, szukam momentów dokręcania śrub w silniku 1.8 TDCI 115 KM. Konkretnie: śruby jarzm wtryskiwaczy, śruba centralna (piasty) pompy cr, śruby mocujące koło łańcuchowe do piasty pompy śruby mocujące koło pasowe paska rozrządu do koła łańcuchowego.
FORDFocus (19) 1.6 Zetec-SE 16V (FYDA) 1998 - 2000 kół rozrządu Koła zębate wałka rozrządu: Wykorzystać nową(e) śrubę(y) 60 Nm Wykorzystać nową(e) śrubę(y) 40 Nm + 90° stopek wałka. Panewki łożyskowe wału rozrządczego Etap 17 (Nm) Etap 245 (°) koła pasowego koło pasowe wału korbowego Wymienić śrubę Etap 140 (Nm) Etap 290 (°) śrub korbowodów, Ciekawe...
Witam Silnik 1.6 bluehdi 75KM przebieg 33 tys km po wymianie półmiski(wymieniona gdyz półoś zrobiła małą dzióre).Wymienił ją mechanik.Półmiska podtrzymuje wał korbowy. Półmiska wyciągnięta z innego silnika.Panewki zostały stare czyli oryginalne od tego silnika. Po skręceniu ciężko się obracał na kole pasowym ale ruszył. Po odpaleniu jak jest zimny pali...
Jako, że nie podałeś konkretnego modelu, podaję Ci dane silnika 1,5D dCi 2005-10 Kod silnika : K9K 732 Głowica silnika: Wymiana śrub:Tak Dokręcanie:25 Nm Dokręcanie:25 Nm Dokręcanie:270°±10° Pozostałe momenty dokręcenia silnika: Łożysko główneWymiana śrub/nakrętek:Tak Łożysko główne1. etap:25 Nm Łożysko główne2. etap:47°±6° Łożysko korbowoduWymiana...
Widocznie jest jakiś powód, żeby zrobić przerwę w dokręcaniu. Może śruba potrzebuje się rozprężyć i dobrze usiąść , jak Kolega wcześniej napisał. Tak po prawdzie. Śrubę się napina albo ew. napręża (a nie rozpręża) poprzez jej dokręcenie. Jej wstępne napięcie wywołuje siłę ściskającą całość mechanizmu, który ona mocuje. Nic też tam nie może źle usiąść...
Zawias a z przeciwnej strony śruba (np. M12 długa( z głowic silnikowych mniejsze) z przyspawaną nakrętką jako zawias śruby )z dwoma nakrętkami( po odpowiednim naciągu paska dokręcasz obie nakrętki i je kontrujesz). Ja mam coś podobnego z tym że koło pasowe na silniku ma dwie wielkości . Oczywiście to jest ramka a na niej leży silnik.
WDB 970 258 1L 315 239. Ato już w drodze. Gerri proszę podaj wartości jak sprawdzisz , poprawię na bazie jak będzie duża różnica. Przykręcone momentem 40 Nm a koło pasowe 47Nm. Teraz się zastanawiam czy pompę można było też 47Nm skoro przy kole było bezpiecznie.
Ustawienie zapłonu według mnie: 1. Obracasz kierownicą w prawo, żeby odsłonić koło pasowe napędzające rozrząd i pompę wody i szukasz na jego rancie nacięcia. Musisz oczyścić je z korozji bo ciężko je znaleźć przy czym uważaj przy czyszczeniu by nie uszkodzić paska. Wygląda to tak: [url=https://forum.autokacik.pl/uploads/...
ta pralka to pozostałoś po francuzach musisz podregulować silnik bo masz koło pasowe skrzywione silnik wisi pod zbiornikiem na takiej regulowanej blasze (wkrętami przykręcona do zbiornika)luzujesz te wkręty i przesuwasz silnik tak by pasek nie spadał dokręcasz i będzie ok.
Jaki jest moment dokręcenia śrub wału korbowego, korbowodów oraz głowicy. Przydał by się też schemat dokręcania takowych śrub głowicy. Pytanie dotyczy pojazdu z silnikiem Kia carens 2014 rok 1.7 crdi (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji W udostępnionych odpowiedziach znajdujemy rozbieżne wartości momentów dokręcania śrub dla silnika...
Stopy główne: 1 etap 30 Nm, 2 etap 150°±5° Stopy korbowodowe 1 etap 5 Nm, 2 etap 10 Nm, 3 etap 130°±5° Koło zamachowe 1 etap 8 Nm, 2 etap 30 Nm, 3 etap 90° Koło pasowe wału korbowego 50 Nm+180° Głowica: https://obrazki.elektroda.pl/4145662600_... 1-10: 1) 30 Nm 2) 90° 3) 90° 11-12: 1) 15 Nm 2) 90° 3) 90° 13: 25 Nm + 90°[/img]
Witam. pasek nie jest za krótki i tak ma być , podczas pracy silnika należy obracać recznie tą ;nakretką; głowicy która jest gwintowana co powoduje dosunięcie koła talerzowego do paska napędowego. Siła jaką dokręcamy powoduje że pasek napędowy obraca się po większym lub mniejszym obwodzie talerzy stożkowch ,natomiast drugie koło jest pasowe składa się...
Masz wszystko co posiadam: Głowica: Wymienić śruby Etap 1 40 (Nm) Etap 2 60 (Nm) Etap 3 90 (°) Etap 4 90 (°) Pokrywa łożyska stopy korbowodu (Wymienić śruby) Etap 1 30 (Nm) Etap 2 90 (°) Pokrywa głównego łożyska (Wymienić śruby) Etap 1 65 (Nm) Etap 2 90 (°) Korek spustowy oleju silnikowego 30 (Nm) Wtryskiwacz 20 (Nm) Świece żarowe 15 (Nm) Rozrusznik...
Witam. Mógł popękać krzyżak bębna. Można spróbować samemu sprawdzić. Zdjąć tylną ściankę i chwycić za koło pasowe, otworzyć drzwi pralki i najlepiej niech druga osoba chwyci za mieszacze w bębnie. Ruszać kołem pasowym używając sporej siły i jeśli będą wyczuwalne luzy pomiędzy tymi elementami czyli bębnem a kołem pasowym to pękł krzyżak. Nie zawsze ta...
Może się przyda: http://obrazki.elektroda.net/0_123352978... http://obrazki.elektroda.net/54_12335298... Pasek Zalecane okresy wymiany •Focus: •→09/01: Co 150 000 km lub co 10 lat - wymienić. •10/01→: Co 160 000 km lub co 10 lat - wymienić. •Transit i Tourneo: •Co 250 000 km lub co 10 lat -...
Witam;) Aby odkręcić koło pasowe od rozrządu wystarczy klucz nasadowy do danej śruby przedłużenie i siłówka czasem jakaś rura i trzeba zaprzeć o coś np:kładziesz klucz nasadowy ta siłówke i rurę a następnie zaprzeć musisz w przypadku hondy jeżeli masz kanał to o podłogę stajesz jak najbliżej lewej strony samochodem i musisz cyknąć rozrusznikiem jeżeli...
Jestem mechanikiem serwisowym i sam miałem taki przypadek. Jeżeli kupuje się łożysko w sklepach z łożyskami, to do tej pralki pasuje łoż. od jakiegoś fiata (nie istotne). Jest to łożysko dość drogie i b. rzadko spotykane w pralkach. Ale różni się szczegółem od oryginalnego. Mianowicie wewnętrzna tuleja łożyska ma podcięcie (w przeciwieństwie do oryginału)....
tu maswz do głowicy Etap 1 30(Nm) Etap 2 70(Nm) Etap 3 t = 3 min Etap 4 -360°(°) Etap 5 20(Nm) Etap 6 +125°(°) Luz zaworowy Zimny element Wlot 0.20(mm) Wylot 0.40(mm) moment do rozrządu Koło pasowe wału korbowego: 95 Nm a znaki masz na kołach
Głowica silnika Wymiana śrub: Tak Dokręcanie: M10=20 Nm Dokręcanie: M8=10 Nm Dokręcanie: M10=40 Nm Dokręcanie: M8=20 Nm Dokręcanie: M10=160° Dokręcanie: M8=180° Pozostałe momenty dokręcenia silnika Łożysko główne Wymiana śrub/nakrętek: Nie Łożysko główne 1. etap: 45 Nm Łożysko główne 2. etap: 80 Nm Łożysko korbowodu Wymiana śrub/nakrętek: Nie Łożysko...
Panowie , rozleciało mi się koło pompy wtryskowej, po założeniu nowego ustawiłem rozrząd : pompa zablokowana, znak na wałku pokrywa się ze znakiem na stopce, wałem obracałem ta że znak OT na kole pasowym, minoł ten ząbek na tej blaszce dokręcanej do bloku(wskazniku)i ustawiłem na tym miejscu 15 stopni na podziałce ,a w otworze tej blaszki ustawił się...
Wiem, że jest na łańcuchu tylko w tytule jest rozrządu. Które to jest dokładnie koło bo winne może być nawet łożysko gdzieś głębiej. Mechanik raczej już próbował 90 stopni jak to któryś raz już naprawia. To jest koło pasowe wału, pod obudową jest zębatka rozrządu i nie ma tam żadnego łożyska. Nie twierdzę że mechanik nie próbował ale znam nie jednego...
Ciekawy jestem jak wy to kręcicie tym pneumatem?To koło jest bardzo mocno dokręcone i byle pneumat nie da rady.Dużo niuta plus jeszcze o kąt.Mnie rzadko udało się odkręcić udarem.Ciekawy jestem czy dokręcacie też na udarze np małe kółko fiat jak i tam gdzie nie ma klinów.
natomiast awaria paska wieloklinowego niczym poważnym się nie kończy, ewentualnie brak ładowania. W szczególności jak pasek mikro zacznie się "rozwijać" i nawinie się pod koło pasowe wału korbowego. Rozrząd przeskoczy i tłoki spotkają się z zaworami. Klucz 15 na śrubę rolki napinacza i ciągniesz tak jakbyś ją dokręcał, tylko z wyczuciem bo łatwo ją...
GŁOWICA SILNIKA;NOWE ŚRUBY/tak * tzn wartość kątowa w stopniach poziom 1-25Nm poziom 2-65* poziom 3-65* poziom 4-65* poziom 5-65* poziom 6-15* POZOSTAŁE MOMENTY DOKRĘCANIA łożysko główne -wymiana śrub nakrętek/tak łożysko główne-1etap-90Nm 2etap-60* +15* łożysko korbowodu-wymiana śrub nakrętek/tak łożysko korbowodu-1etap-35Nm 2etap-45*+15* śruby miski...
Kolego , robisz tak jak w każdym maluchu {z aparatem}a więc, najpierw ustaw sobie przerwę na aparacie zapłonowym , kręć tak długo wałem korbowym za koło pasowe {przy wyłączonym zapłonie oczywiście} aż stwierdzisz że styki nie mogą sie już wiecej rozewrzeć {chodzi o to że musisz ustawić styki w maksymalnym możliwym rozwarciu }. Między styki aparatu powinien...
Pomimo wieku tego postu, google prezentuje go w wynikach wyszukiwania dlatego kilka słów o wymianie tego rozrządu. Koło wału korbowego i koła wałków rozrządu nie mają klinów i brak jest jakichkolwiek znaków. Koło na wale dokręcane jest jednorazową śrubą na docisk - razem z kołem pasowym. Do dzieła. 1. Wykręcamy świece zapłonowe i zabezpieczamy otwory...
Narzędzia specjalne Przyrząd blokujący koła zamachowego - nr KM-911. Przyrząd blokujący koła rozrządu - nr KM-852. Podpórka silnika (→2000 Astra/Zafira) - nr KM-6001. Przyrząd regulacyjny silnika (→2000 Astra/Zafira) - nr KM-909-B. Podpórka silnika (2000→ Astra/Zafira) - nr KM-6001-A. Przyrząd regulacyjny silnika (2000→ Astra/Zafira)...
Cześć, Przydarzyła mi się niemiła historia, otóż, wymieniałem w warsztacie samochodowym rozrząd w swoim golfie, kompletny z pompą wody, było to jakoś przed świętami 14 grudnia bodajże, odebrałem auto, wsiadłem wyjechałem za bramę warsztatu i odkręciło mi się koło pasowe napędzające alternator i pompę wspomagania. Oddałem autko z powrotem aby poprawili,...
Tak do D5 jak i do 2,5 tdi jest blokada coby koło pasowe trzymać. Bo na sprzęgle jest dwumasa i nie zablokuje kołami i biegiem tego silnika . Kosztuje grosze a jak sam dłubiesz w D5 to pasuje mieć inaczej można sobie kuku zrobić. Zwłaszcza przy dokręcaniu. I nie kupuj napinaczy paska rozrządu lipnych firm..
Chłopie czytaj ze zrozumieniem. kupić nowe koło rozrządu Dodano po 4 A to czemu nie będzie się nadawało już? Dokręca się go siłą która trwale go odkształca, bo poluzowaniu śruby głównej, należy wymienić i śrubę i koło, i dokręcić ją 90 Nm + 90 stopni. Przy drobno zwojowym gwincie te 90 stopni to już spora siła.
Zmień koło zębate na wale i pasek dla spokojności. Jest ono przykręcone do wału centralną śrubą. I przestrzegaj momentów dokręcania, żeby się znowu nie odkręciło.
Prawidłowym dokręcania srub czyli co robię zle? Jaka powinna być kolejność oraz dlaczego na starym regulatorze było wszystko ok a na nowym od razu pękł Bez wyciągania alternatora Bez wyciągania alternatora... Ale koło pasowe rozmontowałeś. Przykręcasz do bloku , mocujesz z obudową wentylatora , mocujesz wentylator ( przy okazji sprawdzenie czy nie...
Witam czy możecie mi napisać z jaką siłą Nm dokręcamy następujące śruby w Mercedesie W211 E240 177KM silnik M112 rok 2002 -Śruby pompy wody -Śruby alternatora (Mocowanie) -Śruby napinacza paska -Śrubę rolki prowadzącej pasek -Koło pasowe pompy wody (Dekielek co przychodzi na pompę wody i na nim jest pasek klinowy 4 śruby) Dziękuję za informacje.
Najpierw należy obejrzeć bęben od środka.Jeżeli nitowanie półosi bębna jest uszkodzone to zrobić to co koledzy radzili -wyrzucić pralkę. Jeżeli jest krzywe koło pasowe lub połączenie kolo pasowe-bęben ma luzy to dalej nie ma co naprawiać. Jeżeli nie jest krzywe koło pasowe,to można jeszcze podregulować silnik.Silnik z całym mocowanie można wysunąć w...
Były montowane dwa rodzaje kół pasowych wałka rozrządu. Do napinacza sztywnego było koło z oznaczeniem AB a do napinacza automatycznego AC (OE XS4Q6A256AC). Napinacz naciągamy w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara, aż ruchomy wskaźnik znajdzie się na godzinie 3, a otwór klucza imbusowego na godzinie 9, dokręcamy śrubę napinacza momentem 50...
Osadzanie osi w łożyskach odbywa się tylko za pomocą dokręcania śruby czy trzeba to jakoś dodatkowo "nabić"? Może śruba nie do końca jest dokręcona i oś nie weszła do końca? Tu zdalnie nie pomogę. Jest takie prawdopodobieństwo. Najpierw trzeba dokręcić mocno samo łożyskowanie, coś podkładając(jakieś podkładki)postukując młotkiem, żeby sie odpowiednio...
Witam posiadam opla astrę F 1.7D 92' (nie TD) Proszę mi powiedzieć czy dobrze ustawiam rozrząd po wymianie uszczelki. 1.zgrywam punkty po lewej stronie na wale stojąc na przeciw samochodu 2.ustawiam punkty na kole pompy wtryskowej (prawie się zgadzają..przesunięcie o pół zęba paska...podejrzewam że ktoś regulował kołem pasowym pompy wtryskowej) 3.przy...
Do wymiany paska musiałeś odkręcić koło pasowe (od paska pk), kółko rozrządu jest tam na takim symbolicznym, rzekłbym klinie, może Ci się trochę przestawiło i dokręciłeś pneumatem ?. Wał tam się blokuje wyjmując czujnik położenia wału i w jego miejsce idealnie wchodzi przedłużka do klucza 3/8" Widziałem tego Klina Kolego i i założyłem dobrze nie dokręcałem...
ustawrozrząd na znaki a na kole pasowym od pompy wtryskowej masz trzy śrubki. poluzuj je, wał korbowy musi koniecznie być w pozycji OT "O" czyli w GMP. w piaście koła pasowego pompy wtryskowej masz nacięcie dodajże fi6 albo fi7mm teraz jak masz poluzowane koło pasowe pompy wtryskowej trzpieniem o odpowiedniej średnicy zablokuj pompę, ( będziesz miał...
Musisz ustawić rozrząd tzn... ustawiasz koło zamachowe na znak (u mnie to była kreseczka 3 mm długości, ledwo widoczna przez otwór w skrzyni), zdejmujesz pokrywę zaworów i wkładasz blachę na końcu wałka, zbijasz kółko pasowe z wałka rozrządu, wkładasz w pompę wiertło 6 mm i ustawisz rozrząd. po drodze zwalniasz napinasz paska. Masz luźne kółko na wałku,...
Tak ale oprócz tych oznaczeń które podałem - nic więcej nie ma. Sama obudowa która waży chyba z 300gram mówi sama za siebie że to badziew. Jak podczas pracy może odlutować się uzwojenie na wirniku ??? Totalna paranoja i kasa wyrzucona w błoto niestety. Skoro to wina regulatora to może być - bo został wstawiony z tego nowego badziewia. Nakrętka koła...
Witam Poszukuję informacji na temat siły z jaką powinno się dokręcić -koło wałka rozrządu - koło sprężarki/pompy - koło pasowe wału Do demontażu używałem klucza pneumatycznego więc jakoś poszło Hasło ''do oporu z czuciem'' mało mi mówi
Otwory na śruby są w kształcie stożka co powoduje zaciskanie się naciętej tulei podczas wkręcania. Poprawię - otwory są trzy, dwa są zwykłe otwory gwintowane zarówno na tulei jak na kole - dzieki odpowiedniemy ułożeniu tulei i koła da się wkręcić tam śrubę imbusową. Nie ma tam żadnego stożka. Stożek jest między tuleją a kołem właściwym i dopiero te...
koło pasowy krzywa koło pasowy renault koło pasowy
silnik vanos m50b25 konto google android blokada landi działa
TVR 5.0.0 - Zapisywanie listy kanałów DVB-T2 Podłączenie czujnika przepływu spalin Golf 7: instrukcje i porady