Sworzeń dokręcać dopiero gdy auto bedzie stało na kołach Tak się dokręca tuleje metalowo/gumowe,nie sworzeń Autor pokaż ten rozsypany przegub,pewnie ci kulki wylazły z korony i wypadły,trzeba je wkładać pojedynczo i stopniowo wsuwać z koroną
Gdzie taki był podany? Przy dokręcaniu flanszy przegubu wewnętrznego. Gdzie? Mój Ty specu od gwałcenia zasad mechaniki. Kto, gdzie, jak? Dlaczego mnie cytujesz bez sensu, pokaż kto kolejny raz gwałci zasady jakie wyznajesz. Pokaż, zabłyśnij, udowodnij. Takich ludzi Doda potrzebuje, daj sobie szansę.
(at)CMS Konstrukcja w maluchu jest taka że jest krótka ośka łożyskowna w piaście do której mocowany jest bęben, do tego dokręcany jest śrubą przegub metalowo-gumowy (jakiś lekki stop) http://www.autotop.com.pl/start.asp?WCU=... Do przegubu dokręcany jest zabierak http://www.autotop.com.pl/start.asp?WCU=... Dokręcany 4rema...
Po wymianie lozyska przegub dokręcamy siłą 220 Nm jak stoi pojazd na kolach .Raz, nie luzujemy i ponownie dokrecamy . Nakretka ma hamulec zabezpieczenie .Ponowne uzycie tej nakretki nie zapewnia bezpiecznego zabezpiczenia przed ewentualnym poluzowaniem .
Troszke bardziej jak byś koło dokręcał
Wszelkie korki spustowe czy kontrolne, rzeczy takie jak piasty, przeguby czy głowice dokręca się momentem podanym przez producenta pojazdu. Musisz sobie zdobyć/kupić instrukcję serwisową danego auta i tam będą wszelkie informacje.
Witam-dokrecic z sila 236-318 Nm.
Dzisiaj po wymianie łożyska w Skoda Fabia, miałem "przyjemność" zepsuć przegub zewnętrzny. Co ciekawe, zepsułem go podczas dokręcania ręcznie zwykłą grzechotką 1/2". Sami zobaczcie jaki sprytny jestem :D . P.S.: A może udało się komuś też tak jak mi popsuć przegub w ten sposób? http://obrazki.elektroda.pl/7121375000_1... Coś nie teges...
Przegub wewnętrzny do flanszy skrzyni biegów- 45Nm, przegub zewnętrzny- 230Nm
Ma kulkowe dwurzędowe, Nexia, Lanos, Kadet, Astra, Vectra- praktycznie te same zawieszenie. Zresztą jak sobie wyobrażasz łożyska stożkowe i dokręcanie piasty przegubu ?.
Generalnie chodzi mi o sprawdzenie poprawności przy dokręcaniu połączenia za pomocą przegubu, więc w o dokręcaniu w osi nie ma już mowy. W takiej sytuacji przegub przenosi moment, a nie siłę, więc wg mnie nie zachodzi potrzeba jakiejś korekcji.
Widzisz wielkość śrub podanych przy momentach dokręcania? Jeśli jest to śruba M16, dokręcasz ją momentem 190Nm + 180stopni
Mam felgi r16 205/55 nie jestem na 100% pewien ale później sprawdzę. Nie wiem czy znajdę pudełko ale co mi zapadło w pamięć to GM USA ale poszukam. A już opisuję mój sposób montażu najpierw wyciągnąłem zabezpieczenia bo piasta sama wypadła, później wyprasowałem stare łożysko i wprasowałem nowe łożysko za pomocą starego i zabezpieczenie teraz coś podkładałem...
Przegub wewnętrzny dokręca się kluczem dynamometrycznym 45Nm, śruby muszą być specjalne o klasie 12,9 nie można zastosować innych, loctite nie jest potrzebny
Nie musisz nic młotkowac! Ja po wyjeciu z piasty wkrecam srube centralną w przegub do oporu ,aż śruba oprze sie o półoś. Dokręcam mocniej i sruba spycha przegub. Nie ma ryzyka ,ze cos wyszczerbisz czy w inny sposób uszkodzisz.
M8 do 25Nm Na przykład śruby przegubu wewnętrznego w gr VW M8 45Nm, ale one mają klasę 12,9 i nie radzę używać takiego momentu do innych Jeszcze inaczej jest w samochodach japońskich, tam śruby mają klasę wytrzymałości zakodowaną (na łbie np 4,7, 8), gdzieś mam tabelę, jak znajdę to zeskanuję
Koni było w standardzie OPC, w opcji performance była dodana blokada mechanizmu, felgi, hamulce i charakterystyka zawieszenia. zewnętrzny przegub, bo gwint na nim nie wyglądał już najlepiej Bo partacze zniszczyli gwint, dokręca się to odpowiednim momentem, kup oryginalną nakrętkę i przecież przegub ma nacięcia do zagięcia nakrętki. Zaobserwowałem dość...
jakim momentem dokręca się tę śrubę z wąsami piasty 50NM + 45stopni
A jakim momentem i w jakiej kolejności dokręca się pokrywę zaworów.
Przedłużkę już zrobiłem, będę jej używał do odkręcania nakrętek na przegubach. W Masterze nakrętkę dokręca się momentem 480 Nm a klucz mam do 300 Nm dlatego chcę wykorzystać przedłużkę do zwiększenia momentu dokręcania.
Ja wiem czy to takie normalne ja po ostrym hamowaniu to mam gorącą tarczę ale żeby szpilki parzyły to coś mocno kolega hamuje. Sprawdzić czy przypadkiem zacisk hamulca się nie przyciął porównaj zużycie klocków z lewej i prawej strony osi. Może robiłeś coś ostatnio przy kole a dokładniej czy było dokręcane łożysko tu dzież przegub zewnętrzny półosi napędowej.
Witam, Plymouth Voyager 3.0 V6 111kW 1996r. W samochodzie z przodu występują całe piasty, tak że przy wymianie łożyska jest dość sprawa prosta. Czy tam się reguluję siłę dokręcenia ich (chodzi mi o centralną nakrętkę skręcającą przegub napędowy) czy dokręca się do oporu ?
Normalnie. Razem z zaworami dolotowymi, luzujesz, kasujesz luz, dokręcasz śrubę o 180-275 stopni (1/2-3/4obrotu śruby) Bardzo ważne: sprawdzić należy stan slizgów śluby regulacyjnej i przegubu pompowtryskiwacza.
Potrzebne mi momenty dokręcania śrub. Auto: Polo 6N2, rocznik 2001.03, FL, HB 3D, 55kW/75KM 1390cm3, wersja z ABS, klimą i wspomaganiem, skrzynia manualna, felgi 14" 1. Piasta koła przedniego (śruba przegubu zewn.) 2. śruby sworznia wahacza 3. śruba końcówki drążka 4. docisk tarczy sprzęgła 5. śruby montażowe napinacza paska rozrządu 6. śruby montażowe...
Jako, że nie podałeś konkretnego modelu, podaję Ci dane silnika 1,5D dCi 2005-10 Kod silnika : K9K 732 Głowica silnika: Wymiana śrub:Tak Dokręcanie:25 Nm Dokręcanie:25 Nm Dokręcanie:270°±10° Pozostałe momenty dokręcenia silnika: Łożysko główneWymiana śrub/nakrętek:Tak Łożysko główne1. etap:25 Nm Łożysko główne2. etap:47°±6° Łożysko korbowoduWymiana...
Witam jestem właścicielem fiata seicento silnik 1.1 rok produkcji 2002./ Wymieniłem przeciekającą osłonę przegubu od skrzyni biegów./ teraz muszę skręcić śrubę pół osi, nie mogę znaleźć z jaka siłą dokręcam tą nakrętkę w Nm na klucz dynamometryczny. Jeśli ktoś posiada taka wiedzę proszę o pilną informacje na portalu./ Z góry dziękuję i pozdrawiam Mariusz...
AI wprowadza w błąd gdy szukam właściwych danych. Czy ktoś może pomóc znaleźć te dane w Elsawin, Etka i podobnych? Każdy AI mówi co innego. Samochód: Volkswagen Polo III wersja 6N2 rocznik 2000 silnik 1.4 55kW / 75KM z kodem AUA manualna skrzynia biegów wersja auta: 3d, bez ABS, hamulce bębnowe Poszukuję: 1. Moment i sposób dokręcania śruby belki tylnej,...
Witam, z jaką siłą dokręcić przeguby zewnętrzne w tym aucie ? Rozwiązanie jest jak w fordzie, śruba skręcająca przegub. Pytam bo klient wspominał że odkręca mu się przegub i co jakiś czas go dokręca. Śruby mam nowe, w HGS data napisane jest że w przypadku podkładki gumowej 50NM, natomiast nie jest napisane z jaką siłą w moim przypadku. Śruby jednorazowego...
Dokręciłem to w opór jak kolega lukasz12345678910 pisał, rurka metrowa i dokręcałem jedną ręką. Tak się zastanawiam, że niedługo będzie mnie czekała wymiana przegubu wewnętrznego z prawej strony, już jest na nim lekki luz.
Witam. Kupiłem taki oto zestaw kluczy https://obrazki.elektroda.pl/4486871600_... i od razu nie spodobały mi się dwa elementy zestawu. Pierwszy to przegub 1/4" nie "łamie się" pod kątem prostym (przegub 1/2" jest ok). https://obrazki.elektroda.pl/8365182500_... Druga sprawa to przedłużka 1/2" i nachodzący na nią element...
firmowe 350 Nm to całkiem sporo. To tyle co nic - zbyt mało nawet do odkręcenia koła. Czasem metrową przedłużką trzeba szarpnąć zanim szpilka puści, o odkręcaniu nakrętki przegubu nie wspomnę. 350Nm za mało na odkręcenie koła..?? Chłopie czym ty dokręcasz te koła...?? :) Ogólnie 120Nm w osobówkach to pośredni wynik, gdzie np. Alfa to 90Nm, potężna...
Nie ma fabrycznie żadnych zabezpieczeń i żadnego kleju. Cała grupa vag ma takie rozwiązania w wielu modelach. Dokręca się dynamometrem albo sprawdza od bidy ze dwa razy. Często występuje uszczelka która podłazi januszom miedzy przegub a flansze.
Zaczynam tracić koncepcję.Jedni mówią ,że dokręcam za mocno inni,że za słabo.480Nm to chyba moment jakim się dokręca nakrętki kół bliźniaczych w ciężarówkach.Obawiam się ,że gwinty na przegubie lub nakrętce tego nie przeżyją.Proszę o źródło informacji co wartości 480Mn.W innym poście wyczytałem wartość np 250Mn dla łożyska tylnego w traficu lub 280...
W audi nie ma półośi wchodzących w skrzynię.półoś dokręca sie do flanszy.Pewnie kapie z mechanizmu różnicowego/uszczelnienia flanszy.
Access Point Ethernet - to jest mój skrót myślowy. Właśnie ten D-Link ma tylko jeden port Ethernet RJ-45 100 Mb/s i dokręcaną antenę z przegubem, no i oczywiście gniazdo zasilacza. Jest bardzo lekki, poręczny i można go przymocować do ściany. Ponadto można dołączyć antenę bezpośrednio lub kablem koncentrycznym, taką dookólną, jak fabryczna lub kierunkową....
Panowie jak radzicie sobie z górną śrubą spinającą oba wahacze w aluminiowej zwrotnicy , jest niby do tego ściągacz ale powiem szczerze jeszcze tego nie próbowałem Trzeba ją porządnie nagrzać i szybko wybić z nakręconą nakrętką (żeby nie zniszczyć gwintu). Jeśli była bardzo mocno dokręcona, to za skarby świata "na zimno" jej nie wybijesz (sklepiesz,...
Dwie powtarzane nieprawdy: Łożysko jest fabrycznie zaprasowane tzw. hub 3 gebneracji, więc żadne dokręcanie centralki nie ma na to wpływu, po wtóre dostęp do czujnika i pierścienia jest od strony przegubu i nie będzie do niego dostępu po demontażu tarczy hamulcowej.
Gwinty przy mikrofonch to gwinty calowe nie metryczne. Najczęściej to 5/8" (większy) i 3/8" (mniejszy). Standardowo stosuje się przejściówki z 5/8 na 3/8. Na statyw mogę przeznaczyć 30-40 zł. Trochę mało. O ile już kupisz taki to z plastikowym przegubem. I będzie ci opadał. Nie utrzyma mikrofonu (przykład Athletic mic5c). A dokręcając mocniej śrubę...
Niedawno wymieniałem osłone przegubu z tamtej strony, to się ściągało półoś. (Eh żeby to odrazu wtedy ciekło.. ) I jak ją zdjąłem to pamiętam, że ta część co jest na zdjęciu na końcu skrzyni tam. Ta do której się dokręca półoś, to ona jest razem ze skrzynią. Jak to się zdejmuje żeby się dostać do mego wycieku? Rozumiem że po zdjęciu półosi to musi wychodzić...
Dzięki za wskazówki. Dziś tylko na to popatrzyłem i wygląda na to jakby polos wysowala się z tego przegubu przy skrzyni. Ale jutro rano zaczynam z tym walczyć to napisze co i jak.
Witam! Takie połączenie sworzniowe spowoduje znacznie większe luzy i rozchwianie się całego mechanizmu. Chińczycy produkując to "cacko" uznali, że dokręcając nakrętki (zwróć uwagę że są samokontrujące) kasujemy luzy i usztywniamy przeguby. Ponieważ te aluminiowe przekładnie i ramiona i tak nie będą trwałe to może dotoczyć tulejki kołnierzowe z teflonu...
Witam, mam taki problem. Kupiłem zestaw naprawczy piasty koła tylnego do malucha. Założyłem wszystko jak należy, ale zrobiłem chyba jakiś błąd podczas dokręcania śruby na przegubie. Słyszałem że trzeba skręcić to mocno żeby tulejka się rozprężyła, więc dokręciłem mocno. Koło kręciło się, ale stawiało pewien opór, myślałem że to normalne ale kiedy się...
Dlaczego bardzo często wiele odpowiedzi na temat "Jak zrobić samemu i czy dam sobie radę" jest - daj do mechanika!! Jeżeli ktoś chce się "pobawić", nauczyć się czegoś to nie zniechęcajćie !!!! Czy mechanicy to jacyś magicy?? - NIE Teoretycznie każdy może zostać mechanikeim. Oczywiście wprawa robi swoje, odpowiednie narzędzia również, ale jeżeli ktoś...
Zwracam się do Was Koledzy o pomoc ,bo już całkowicie zgłupiałem. Po wymianie łożyska piasty prawej i dokręceniu prawidłowym momentem nakrętki przegubu (Felicia 1,9 D) miałem ciągle wyczuwalny luz przy założonym kole. Skonsultowałem się ze znajomym mechanikiem który zasugerował wadliwe łożysko. Wydało mi się to dziwne firma OPTIMAL z opinii na necie...
Śruba trzyma.tylko przegub żeby się nie wysunął. Nie no proszę cię. To nie jest łożysko wewnętrznie zaprasowane razem z piastą. Gdzie tak ma np ford . Wtedy tak jest ale nie tutaj. Dokręca się bez żadnych klejów . I to zależy od śruby tak. Np 200 nm + 180 stopni.
Cześć Posiadam Forda Fusion 2017 2.0 benzyna 240 KM 4x4 i niestety mam do wymiany łożyska w kołach przednie oraz tylne. Chciałbym się dowiedzieć jaką siłą dokręca się nakrętkę centralną przegubu z piastą oczywiście z przodu i z tyłu. Dzięki za pomoc.
Dziękuję Wam wszystkim za zainteresowanie tematem i pomocne wskazówki. Finalnie obyło się bez konieczności odkręcenia półosi od zwrotnicy. Po odkręceniu półosi od flanszy przy skrzyni na 6 śrub spline i osłony przegubów na skrzyni montowanych na 3 śruby imbusowe półosie można podwiesić wyżej za pomocą trytek z funkcją rozpinania. Wtedy jest możliwość...
Witam. Kolejnym problemem z którym się obecnie borykam w moim autku jest uszkodzona osłona przegubu na prawej półosi. Dałem autko do mechanika i niestety się okazało, że w tych autkach nie idzie zwyczajnie wymienić tej osłony przegubu. Ogólnie ponoć jest sposób aby wymienić to poprzez jakieś rozciągane osłony przegubu które wykonuje się specjalnym kluczem....
Auto Renault Clio 2 1.2 16V manual. Wymiana półosi prawej długiej, tam podobno jest jakiś pin do wybicia, czym to wybić, jak się na to natknę? (at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Jeśli w Twoim Renault Clio 2 1.2 16V (manual) faktycznie zastosowano sworzeń (tzw. „pin” lub „kołek zabezpieczający”) blokujący prawą, długą półoś w okolicach...
Po wymianie piasty lewego przedniego koła (Skoda Fabia 1.4 mpi) nadal słychać jakby uszkodzone łożysko lewego przedniego koła. Sprawdzono tylne koła, łożyska w porządku, żadnych luzów etc. Po podniesieniu przodu samochodu lewe koło toczy się cicho, natomiast słychać szum prawego koła. Czy jest to możliwe, że uszkodzone prawe łożysko będzie słychać...
A co sie dziwisz ?? Hp nie wydało dobrego laptopa od 5 lat. Tablet tx2650ew wytrzymał u mnie pół roku po czym dostałem zwrot gotówki bo zepsuło się wszystko. I fakt faktem sam go rozbierałem i dokręcałem np śruby przegubu bo tak to by 3 mies nie wytrzymał. Podobnie wszystkie paviliony z zawiasami. Hp też wspierało AMD w czasie istnych potworów energii....
Niby kolega Jerzysz58 ma racje ale tak juz teraz na tym świecie jest.Opisane przypadki choć nie powinny w normalnych warunkach miec miejsca to jednak są i o dziwo nie sprawiają większego problemu.Nie wiem czy kolega zauważył ale 90% ciągników i maszyn jest malowanych po glównym montażu i zamalowywane jest wszystko co się da.Póżniej dokręcane są tylko...
Coś niedobrego dzieje sie z przegłubami wewnętrznymi. Miałem parę takich przypadków w półosiach montowanych w taki sposób i przyczyną był zakleszczający się/nie pracujacy płynnie przegłub. Wytwarzały tak duże siły/naprężenia, że powodowały wyciąganie się śrub co wyglądało na samoistne odkręcanie. Nawet stosowanie śrub 12.9 i kleju do osadzania łożysk...
U mnie drążki kierownicze Kamoka wytrzymały około miesiąca. Zrobił się dziwny luz na kulkach na końcu drążków i zaczęło stukać. Wtedy dowiedziałem się, że Kamoka to Annopol2 Warszawa a części Tajwan lub Chiny. A co do ASO to jutro dowiem się, ike kosztują łożyska (komplet na 4 koła) do mojego auta. U mnie łożyska na przedzie są jakby podwójne. Jest...
Ważę 74 kg, skakałem po niej, 0 efektu, rura 0,5 m dalej nic, dołożyłem 1,5m rurę i powiesiłem się na niej, śruby puściły dopiero jak kumpel pchał z drugiej strony Albo ważysz znacznie mniej, albo w ogóle nie masz siły w rękach? Półtorametrową rurą to się nakrętki 30mm przegubów odkręca. Tak z doświadczenia powiem że musi być ciasna nasadka, łamana...
napisał: Stilsonem dojdziesz jak wahacz wyjmiesz Very Happy Nie rozumiem dlaczego akurat grupa VW? W niektórych innych markach jest jeszcze gorsze dojście. Wahacz mam wyjęty, problem jest w czym innym - chodzi o to żeby nie zdeformować listwy zębatej i uszczelnień przy odkręcaniu. edit: Rurka, średnicy wewnętrznej równej obudowie "jabłka", w końcówkę...
oprócz tuleji wachacza która jak raz wymieniłem to wymieniam co rok. Moja uwaga nie dotyczy silnika ale właśnie tego cytatu . Ja mialem ten sam ból ale z osłoną przegubu . Jak wymienili mi w warsztacie pewnej renomowanej firmy to potem wymianiałem co pół roku . Winą obarczali producenta osłon , jakość gumy , zawartość siarki w gumie itd. W końcu kiedyś...
(at)trojan12 wszystkie Twoje rady są nietrafione. Półosie i ich przeguby nie mają nic do tego. To nie jest przedni napęd i nie będzie "podobnie" jak w Transporterze. Olej w skrzyni także nie ma nic do rzeczy. A do wymiany uszczelniacza na flanszy wałka atakującego jest przewidziana procedura, nakrętki na pewno nie dokręca się ani "przez rurę", ani "z...
Mikroskop stereoskopowy VEVOR Ktoś coś w temacie? Zainteresował mnie ten mikroskop. Oczy nie te i chciałbym też pobawić się SMD, choć jestem zacofany i lubuję się w przewlekanym. Mniejsza o zastosowanie. Interesuje mnie takie ramię, bo obawiam się ze suwadło by mi wadziło o ścianę za biurkiem. Wolałbym przegubowe, łamane. Wiem, że może się rozkręcać...
Jutro zrobię Ci fotkę zestawu i wyślę. U mnie działa bez problemu, czasem przy kole zdarzy się śruba, które też nie daje rady ruszyć, ale to pojedyncze przypadki. Po zimie zmieniałem w dwóch autach koła i poszły wszystkie śruby (dokręcane też tym pneumatykiem i jeszcze dodatkowo lekko dociskane kluczem z przedłużką) ale np. nakrętki od przegubu już...
w Fabii wygląda tak Pożycz mu jeszcze ściągacz do sprężyn to zrobi jak na filmie. Trzeba rozpiąć sworzeń i wysunąć przegub z piasty bo inaczej nie da rady wysunąć amortyzatora ze zwrotnicy (wahacz mu nie pozwoli) I trzeba podnieść cały przód, jak podniesiesz tylko jedną stronę to zapomnij o wymianie. Nie wątpię że tym wpisem kolega wyjaśnił wszystkim...
Zacznę od tego, że jakimś sposobem post trafił do działu Samochody Technika, a nie do Samochody Mechanika. Zdaje się, nacisnąłem nie to co chciałem. Trudno. Rebuso , pewnie masz rację z tą rozbieżnością, skoro tak mówisz. Gdybyś napisał, że 2 cm nie spowodują różnicy, też bym Ci przyznał rację z tego powodu, że nie jeździłem takim samochodem i nie mam...
Witam, Chciałbym się podzielić informacją, jak poradzić sobie z "rzępoląca" skrzynią biegów Fiata Pandy 2 a potem ze ślizgającym się sprzęgłem (w moim przypadku najpierw było „rzępolenie” skrzyni a potem ślizganie się sprzęgła). Przyczyną „rzępolenia” skrzyni biegów było uszkodzone łożysko wałka atakującego, które posiada 7 kulek....
Nadszedł czas na wymianę tarcz hamulcowych. Z lewej strony pourywałem klucze i niestety obróciłem śruby trzymające piastę do zwrotnicy. Nie wiem jakie powinny być tam śruby, chodzi mi o długość i twardość śrub torks M50, oraz moment dokręcenia. Wygląda to tak, jakby ktoś wkręcił nieco dłuższe bo gwinty na końcu śrub były wyraźnie uszkodzone. Z prawej...
Luźne poduszki, niedokręcone przeguby etc. Trzeba wejść pod auto i oblookać.
Łożyska kół, półosie (przeguby wewnętrzne i zewnętrzne), dokręcenie kół, weryfikacja zawieszenia pod kątem luzów, wyważenie kół. Te elementy trzeba sprawdzić by postawić diagnozę. Ciężko na odległość podpowiedzieć co to za dźwięk.
Mogę Ci zaproponowąć samochód :) VW polo 86c2f 1993 1.0 AAU Przebieg - w sumie to około 260 tysięcy bedzie. Samochód wyposażony w instalację gazową. Teraz z grubsza o samochodzie: Jakiś miesiąc temu robiony remont silnika tj. głowica < gniazda, uszczelniacze> uszczelka głowicy, klawiatury, pasek i takie tam podstawowe rzeczy. Silnik śmiga jak...
1 to śruba przegubu, 2 to śruby mocujące piastę do zwrotnicy.
Wymiana sprzęgła, Fiat Punto I. Silnik 1.1, 55 KM, kolor - czerwony metalic. Znalazłem w sieci kilka opisów tej operacji, ale są chaotyczne i niepełne. Nie zawierają wszystkich czynności, jakie trzeba wykonać, co nie daje pełnego obrazu zakresu pracy. Postanowiłem opisać swoją naprawę w sposób jak najbardziej szczegółowy. Takie podejście może pomóc...
Witam wszystkich. Mam swój prosty, tani i wypróbowany sposób na wymianę świec żarowych w ciasnych silnikach VW jak Polo 1.4D i podobnych. Zaznaczam ! aby dokonać tego musisz trochę znać się na mechanice i być człowiekiem bardzo cierpliwym .(3h pracy na 4 świece). Nie miałem okazji podglądnąć narzędzi fachowych. Mój sposób jest tani i bez kluczy dynamometrycznych...
https://obrazki.elektroda.pl/2159511400_... https://obrazki.elektroda.pl/2540633700_... https://obrazki.elektroda.pl/7307816800_... https://obrazki.elektroda.pl/1031468500_... https://obrazki.elektroda.pl/3288294200_... https://obrazki.elektroda.pl/1868245100_...
Zadzwoniłem do A.S.O. (do trzech różnych). U każdego ten sam schemat działania w tym aucie, według kolejności montażu: 1. na półoś gumowa osłona (wepchnąć na maksa, aby nie wadziła) 2. na półoś metalowy pierścień "dupką w kierunku piasty" 3. następnie plastikowa sprężyna dystansowa (dupką w kierunku pierścienia, a wąskim przodem w kierunku piasty) 4....
Dzięki, sebap, świerszcz.UK, sigwa18. Byłem dzisiaj na zbieżności. Diagnosta u którego bywam od wielu lat, mocno zirytowany że znów ja. Zaczął kombinować, zastanawiać się i obstawia że to wina zwrotnicy. Tzn stożka w który wchodzi sworzeń. Że może być na tyle już wybity, że stożek sworznia zaczyna w nim się poruszać. Zajmował się kiedyś amatorsko rajdami...
Tak o dokręcenie przegubu!
Na początek powiem, że to skąd dochodzi odgłos w samochodzie jest zwykle mylne. Sam nie raz tego doświadczyłem. Wydawało się, że puka z tyłu, a z przodu było coś luźne. Najpierw sprawdź dokręcenie wszystkich śrub od kół. Potem możesz sprawdzić czy przypadkiem nie masz luźnych zacisków kół itd. Ponadto sprawdź czy przy skręconych kołach one o nic nie...
A co z tym wałkiem ?Zamienili?Poduszki silnika dokręcone?Dwumas orginał czy chińczyk?Wymieniono sam dwumas czy w komplecie ze sprzęgłem?Osłone przegubu może wymieniali???Miałem kiedyś coś takiego.Pękła osłona założyłem nową nowy smar.Po 3dniach miałem wrażenie że cała buda się rozleci podczas jazdy.Skończył się przegub.A z drugiej strony 7tysia wydane...
Kiedyś miąłem taki sam problem w vw passat b4 okazało się że przegub nie był dobrze dokręcony, po dokręceniu przegubu problem zniknął. Sprawdź przegub czy jest dobrze dokręcony
Opuściłem silnik , tylko z tyłu i jakoś dokręciłem , ale było ciężko. Na przyszłość , trzeba będzie sobie przygotować klucz z przegubem i długą w miarę giętką ,przedłużką.
Zacznij od dokręcenia przegubu zewnętrznego długą rurą
Mam problem który chciałbym rozwiązać w skończonych kosztach. Od 1,5 roku próbuję wymienić tarczę kotwiczną z tyłu w KIA Sportage II 4WD. Odkręciłem bęben, nakrętkę (lekko nie było), stuknąłem w przegub młoteczkiem, stuknąłem w przegub młotem, psikałem WD 40, użyłem ściągacza, nie pomogło. Stworzyłem konstrukcję z butelki PET z zalałem newralgiczne...
Wymiana amortyzatorów w Puncie I, to robota dość czysta, przyjemna i prosta. Nie zajmuje dużo czasu, ani nie wymaga dużych nakładów. Poza typowymi narzędziami, które ma chyba każdy – kluczami nasadowymi, imbusowymi, szczypcami, szczotką drucianą i młotkiem, musimy zaopatrzyć się w ściągacze do sprężyn. Nie są to narzędzia bardzo kosztowne i wydatek...
Witam, tak jak w temacie, może ktoś podpowiedzieć jakim momentem dokręcić przeguby wewnętrzne do skrzyni, tam są chyba śruby fi10, po 6 na każdy z przegubów i jakim momentem dokręcić docisk sprzęgła do koła dwumasowego Pozdrawiam
Zdecydowałem się na wymianę przegubu zewnętrznego i rzeczywiście dźwięk już nie występuje więc sukces :) Jednak zastanawiam się jeszcze nad tym bo mechanik powiedział, że przegub był może tylko delikatnie "przytarty" a przed wymianą nie przypuszczał, że to pomoże. W komentarzu pod filmikiem ktoś później podpowiedział, żeby dokręcić nakrętkę trzymającą...
Ale ja muszę ten problem rozwiązać... Uszczelniacz był wymieniany 5 dni po wymianie rozrządu, czyli praktycznie razem z rozrządem. Nie miałem czasu ponownie tego robić, dałem do dobrych ludzi, ale zatrudnili sobie "pomagierów". Już po odbiorze źle to wyglądało: niedokręcony gaz, rozwalona osłona przegubu i cieknąca misa (gdzie zwalili na obudowę filtra...
Mogą być poduszki. Sprawdź jeszcze czy śruby od półosi czy są dobrze dobrze dokręcone (ta w pieście kołą) i do sprawdzenia przeguby.
Witam mam duży problem z autem mam bicie na kole sprawdziłem koło dokręcone, poluzowała się śruba od przegubu więc ją dokręciłem . Tarcze odkręciłem jest prosta ,piasta ma bicie max około 1mm. Natomiast strasznie lata półoś co się mogło stać skrzywiła się półoś tak sama z siebie? a może to przegub wewnętrzny?
Jak zdemontować przegub zewnętrzny by nie ustawiać zbieżności? nie wiem poprzednio jak była osłona przegubu wymieniana na warsztacie to czy były odkręcane te 3 śruby ze sworznia wahacza czy śruba centralna sworznia ze zwrotnicy bo wygląda na to, że śruba centralna sworznia nie była ruszana. Zastanawiam się jeszcze czy zabezpieczenie przegubu dawać nowe...
A śruby mocujące tylną piastę i przegub do przedniej piasty?
Amortyzator wciskałem i sprawdzałem czy jest ok. McPerson dokręcony prawidłowo. Przegub dokręcony na fula tak z czuciem. Nawet dzisiaj go wyciągałem bo wymieniałem gumę na przegubie wewnętrznym. Klocki bez żadnych luzów. Co do kołyski silnika to o co Ci kolego dokładnie chodzi?
Koła, przeguby, dokręcone?
Na pewno tak,a dokręciłeś dobrze przegub.
zapieczona Szanse na to są bliskie 0 bo zawsze upaćkana smarem grafitowym. Po prostu mocno dokręcona i kiepskich narzędzi używasz.
Witam, Jak widać na załączonym filmie prawy przegub wewnętrzny jest w kiepskim stanie i wymaga wymiany. Objawy to stukanie przy zmianie biegów oraz podczas ruszania. https://youtu.be/zSBUs7ceMho Pytania do bardziej doświadczonych są następujące: Jak ten przegub jest tam osadzony i czy do demontażu trzeba wyciągać całą półoś razem z podporą czy da się...
Sprawdź czy osłona przegubu wew jest dokręcona. Zabezpieczeń nie ma jak dobrze pamiętam to jest poprostu wkładana. Jeżeli półoś (przegub wew) ma luzy to może chodzić głośno. Jak to się stało, było uderzenie?
Klocki nie stukałyby podczas hamowania. Do sprawdzenia wszystki śruby zawieszenia. Zobacz czy sa dokręcone koła i przeguby.
Problem rozwiązany. hehe problem taki był, że śruba mocująca wahacza tam gdzie ta guma w wahaczu była porostu niedokręcona :D i stukało bo się przesuwało. Został mi mały problem jak podniosłem przód auta, jedynka i cały gaz, a następnie hamulec to mi świeci kontrolka od ABS'u co się mogło stać(wtedy tak sprawdzałem te przeguby)?
Dokładnie. Też radzę go wymienić. Tymczasem pozwolę sobie zamieścić opis demontażu turbosprężarki w 1.9TDI. Jakoś nie było na to czasu i zamieściłem go tutaj już w formacie PDF, ale zamierzałem go umieścić żywcem na forum. Demontaż turbosprężarki Audi A3 1.9TDI 110KM Fotoporada poniżej opisana przedstawia jak bezpiecznie zdemontować turbosprężarkę w...
I to tak z jednej strony tylko, i przy skręcie w lewo? A od jakiego czasu się tak dzieje? Proponuję sprawdzić luzy na wahaczu (sworzeń kulisty i na śrubach mocujących wahacz do auta), czy drążek stabilizatora jest dokręcony i gumy całe. W ostateczności przegub zewnętrzny jest uszkodzony i przeskakuje (podczas jazdy z określoną prędkością da się go usłyszeć...
Sprawdziłem przeguby. Są wszystkie śruby. Wszystkie są dokręcone. No i dalej nie wiem w czym tkwi problem
Do sprawdzenia poduszki skrzyni , lizak , dokręcenie tylnego pasa ,przeguby ,tylne zawieszenie silnika.
dokręcać szpilka silnik dokręcać głowica dokręcać
ciężka rozruch zimne silnik szeregowy połączenie akumulator separator wzmacniacza anteny
Jak rozkodować radio Yosan CB100 - modyfikacje i przepisy Czujnik zamknięcia drzwi Peugeot 406 HDI 2001 - lokalizacja i naprawa