Jesli dobrze pamietam: Wał-główne 203Nm korbowodowe 75Nm i dokręcamy jeszcze o 90 stopni.(powinny byc nowe śruby) Koło zamachowe 115NM Głowica- 142Nm/193Nm/224Nm.
Koło pasowe nie zachodzi całkowicie na stożek. Śrubę należy dokręcać do oporu i na tym koniec.
Wszystko ładnie chodzi linka również. Układ odpowietrzony, koło w powietrzu ręczny zaciągnięty a i tak przy dokręcaniu śrub koło delikatnie się obraca. Może wina klocków że nowe?
Poluźniasz 3 śruby na kole walka rozrządu i przestawiasz minimalnie wałek kluczem, koło jest na fasolkach , dokręcasz śruby, odpalasz i sprawdzasz czy jest ok. Moim zdaniem to nie wina kąta ale nie zaszkodzi spróbować.
Jak je "nastawić"? Najprościej? Wykręcić boczną śrubę, zdjąć koło z osi, zobaczyć jak powinno być założone, założyć na oś i dokręcić śrubę, ale tak by nie pękło koło przy dokręcaniu.
Głowicę dokręcasz siłą 167-177 Nm, rozgrzewasz silnik i dokręcasz jeszcze raz. łożyska główne wału korbowego 103-118 Nm. Koło zamachowe na kleju 85-95 Nm. Korbowody 80-90 Nm. Dane z książki.
Perkins D390 momenty dokręcania GŁOWICA 1/2"-20 UNF 130-135 Nm KORBOWÓD nakrętka M12x1,25 93-103 Nm GŁÓWNE śruba M16x1,5 190-200 Nm KOŁO ZAMACHOWE śruba m12x1,25 100-110 Nm KOŁO PASOWE śruba M22x1,5 380-410 Nm
jutro zamówię drogą. Nowa wystarczy ustawić na blokadach i po krzyku czy trzeba będzie trochę przestawić kąt? Ustawiasz oczywiście statyczny kąt wyprzedzenia wtrysku - ale to jest myk-myk. Koło pasowe pompy jest przykręcone czterema śrubami do kołnierza wałka pompy i ma fasolkowe otwory. Kołek pompy (dwuśrednicowy) nie wchodzi w koło pasowe, ale w...
napinacz wg. infotecha 20 Nm,dolne koło pasowe 25Nm śruby imbusowe,wałek rozrządu 45Nm
Olej wycieka gwintami śrub trzymającymi koło zamachowe. Dokręcałeś śruby posmarowane klejem do gwintów? Pozdrawiam.
Korbowody: 20Nm + 90° (M7), lub 30Nm + 90° (M8) - głowica: 30Nm + 90° + 90° - pokrywa zaworów: 8Nm - obudowa wałków rozrządu: 10Nm + 90° rozrząd: - napinacz: 9Nm - ślizg/płoza: 20Nm - koła wałków: lewe 40Nm, prawe 50Nm (po sprawdzeniu ustawienia, jeszcze obie śruby +90°) - koło pasowe wału korbowego: 150Nm + 180° pompa oleju: 25Nm - koło zębate: 20Nm...
Po pierwsze to zobacz koło pasowe na wale, na przednim pasku rozrządu, czy jest dobrze ustawione a śruba dociągnięta! Jak kręciłeś wałem mogłeś poluzować, a wtedy... Po drugie, wycięcie w płetwie równolegle do płaszczyzny głowicy, ale mogłeś ustawiać na wałku obróconym o 180 stopni. Po trzecie koło zamachowe było na znakach, czyli pierwszy cylinder...
O biedy sam szarpak można odkręcić. Wymontować, oczywiście, że tymczasowo. A zamiast jego wykorzystać śrubę, która to dokręca koło zamachowe. A wtedy wystarczy wykorzystać odpowiednią wiertarkę wyposażoną w klucz nasadkowy. I już nie musimy szarpać. Bo całą robotę będzie robić za nas odpowiednia wiertarka, najlepiej taka nisko obrotowa, ale za to o...
Witam, mam problem z pralką ARDO AE833, który polega na tym, że podczas prania (dokładnie wirowania co drugie lub trzecie pranie) odkręca się śruba mocująca koło zamachowe bębna. Jak napisałem wyżej po dwóch lub trzech praniach muszę dokręcać śrubę mocująca bo koło się luzuje i spada pasek. Kompletnie nie mam pojęcia dlaczego tak się dzieje. Może ktoś...
Z tego co pamiętam tam powinna być śruba z klejem, i przykręca się ją największym momentem w tym samochodzie. Jeżeli koło dokręcamy około 110-130 Nm to tę śrubę chyba ponad 200 Nm. Nie wiem jak się ona może sama odkręcać skoro trzeba użyć bardzo mocnego pneumatyka aby ją odkręcić. Zastosuj klej do gwintów, weź 2 metrową przedłużkę i "pajechali".
Witaj kolego , skoro świeca i gażnik były ruszone to zacznij od tego {szczelinomierze musiał byś mieć dwa} lecz jest inny sposób przetnij żyletkę wzdłuż na dwa wąskie paski poluzuj dwa wkręty mocujące cewkę wsadzasz te paski w skrajnych położeniach pomiędzy cewkę a koło gdzie jest magnes dociskasz cewkę dokręcasz śruby powinno zadziałać , masz wtedy...
a koledzy ;-) koło zamachowe i sprzegło ?
Witam Na boku pomp jest sruba z taką owalna podlkadka,na klucz o ile się nie mlę 15. Odkrecasz te śrubę i kręcisz wałkiem pompy aż w tym otworze zobaczysz odciśnięty ślad od końcówki tej sruby.ustawiasz otwór i znak centrycznie względem siebie. Zsuwasz podkładkę i wkręcasz srubę dość mocno i masz pompę ustawioną na zero. Cały rozdząd ustawiwasz na znaki....
Czyli łożysko koła 280nm, a śruby mocujące koło 140nm. Dobrze sobie to wytłumaczyłem ?
Czytaj ze zrozumieniem.166 to koło talerzowe
Nigdy nie ciągnie się na sile samym ściągaczem, czasami wystarczy uderzyć w śrubę ściągacza młotkiem, lub podgrzać koło. Zakładasz ściągacz, dokręcasz śrubę, podnosisz całą pilarkę, trzymając za ściągacz i uderzasz zdecydowanie w śrubę. Często wystarczy tylko podgrzanie koła.
Wszystko jest tak jak powinno być. Wał korbowy po wkręceniu pinu blokady jest blokowany tylko w kierunku dokręcania śruby na kole pasowym. Aby śrubę odkręcić należy użyć klucza udarowego lub zablokować wkrętakiem koło zamachowe. Rysunek powinien wyjaśnić watpliwości: http://obrazki.elektroda.pl/3455402500_1... http://obrazki.elektroda.pl/5903011600_1...
Nie ma manuala. Schemat rozrządu? Spójrz na nowy pasek i będziesz wszystko wiedział. Śruby pokryw korbowodów: 25Nm + 110° ± 10 Śruby głowicy wstępnie 30Nm, następnie 230° ± 6 Koło zamachowe: 45Nm + 50° ± 5 Nie mogę znaleźć momentu do panewek głównych.
Blokujesz wałek w miejscu czujnika położenia wałka, (blokady wałka ssącego i wydechowego są nie symetryczne), zakładasz koło zmiennych faz, dokręcasz lekko śrubę (ręką) i ustawiasz kółko na znaki kręcąc w prawo (tak, jak kręci się silnik). "Fasolki" mają być ustawione na środku. Przed odpaleniem ręcznie kręcisz kilkakrotnie silnikiem.
Znowu Ty.... Podobno sobie poradziłeś? dzięki za pomocy - dałem sobie rade z wystruganymi narzędziami Koło zakładasz jak leci, paluszkami dokręcasz śrubę, zakładasz pasek, napinasz go, wtedy dokręcasz KZFR. Poczytaj jeszcze to: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
Koło pompy wtryskowej jest na fasolkach, spróbuj tam przestawić to w jedną to w drugą stronę. Sprawdź różnicę. Zachowaj szczególną ostrożność, dobrze dokręcaj śruby i nie uruchamiaj silnika bez dekla osłaniającego.
Centralna śruba koła pasowego wału korbowego/tłumika 50 Nm+90° Koło wałka rozrządu 10 Nm Tylko tyle mogę pomóc.
Jak użytkownik który rozpoczął temat zrobiłem błąd i próbowałem odkręcić torxem w lewo myśląc że jest tam śruba co za tym idzie dokręcałem jeszcze bardziej koło na oś . (Tam nie ma śruby to oś wirnika alternatora) Kolega wyżej napisał bardzo ważną informację kręcimy kluczem który ma 33 zęby w lewo a torxem tylko trzymamy oś alternatora moment obrotowy...
Wiesz -zrobiłem kiedyś kilka razy nie po mojemu ale takie było życzenie klijenta.Śrubę dokręcamy 90nm i 90 stopni.Ja dowaliłem 140Nm i 180 stopni.Jeżdzi do dziś.
A może problem tkwi nie w sile dokręcania, a w sposobie blokowania. Jeżeli blokujesz nie samo koło, które dokręcasz /tutaj akurat z tego co kojarzę pasowe wału/ a np przez koło zamachowe, to znaczna część siły z samego dokręcania obraca już kołem pasowym tym dokręcanym. W tym momencie już ścina klin, bo śruba którą kręcisz obraca też kołem, które dokręca....
Witam grupowiczow poczebuje jakie momenty dokręcania do silnika 139qmb 50cc ale jest założony nowy cylinder 60cc wraz z głowicą Momenty dokręcania : Śruby od społowienia silnika Od głowicy nakrętki Magneto Wariator Sprzęgło 3sruby od pompki oleju Strona od spustu oleju I społowienia tylniej przekładni Koło tylnie Proszę o prawdziwe momenty Z góry dziękuję
Tak klin jest cały na kółku rozebrałem cały rozrząd nawet podkładkę pod śrubę na wał całą wypolerowałem bo była strasznie pozarywana od tego dokręcania\odkręcania nie mam tylko nowej śruby bo wygląda na to że jak dokręcam to przestawia mi dolne koło rozrządu potem ustawiam na blokady a tam zonk góra nie pasuje
Tak samo jak innych silnikach. Tłok w GMP, popuszczasz śrubę przerywacza, ustawiasz przerwę i dokręcasz.
Chciałby się jeszcze dowiedzieć czy w tym silniku śruba mocującą dolne koło pasowe na wale ma prawy czy lewy gwint ? Muszę wymienić uszczelniacz i przy kole pasowym i mam problem z odkręcaniem tej śruby.
Tylną śrubę ustaw na zero. Pod lewy przedni bok kładę podnośnik samochodowy. Z lewego boku skanera ściągam plastiki, odkręcam śruby. W serwisowym menu jest jeden test który pokazuje jaki jest stopień odchylenia, robi się go 5x lub więcej za pomocą specjalnej kartki kalibracyjnej do adf. Jeśli wartość ustawie podnośnikiem koło zera stopni to dokręcam...
Dla silnika n47d20 i n47d20s: Korby 20Nm plus 70 stopni. Dla śrub łożysk głównych wały zaleca się wymianę i dokręca się: 50Nm plus 120 stopni, potem wszystkie luzujesz i powtarzasz operacje. Instrukcje dotyczące głowicy cylindrów Głowica cylindra Wymień śruby Tak Inne momenty dokręcania silnika Łożyska główne Wymień śruby/nakrętki Tak Łożyska główne...
Śruba ze zwykłym gwintem, chyba we wszystkich d4f i d7f moment dokręcania śruby koła wału jest taki sam.
Jak to jest jednocylindrowiec to jedziesz na krzyż i tyle. To są małe głowice. Nie jest chłodzony wodą,uszczelka pewnie stalowa pokryta "azbestem". Pewnie gdzieś koło 30Nm.
Witam grupowiczow poczebuje jakie momenty dokręcania do silnika 139qmb 50cc ale jest założony nowy cylinder 80 wraz z głowicą Momenty dokręcania : Śruby od społowienia silnika Od głowicy nakrętki Magneto Wariator Sprzęgło 3sruby od pompki oleju Strona od spustu oleju I społowienia tylniej przekładni Koło tylnie Proszę o prawdziwe momenty Z góry dziękuję
Odkręć tą śrubę i sprawdź czy koło pasowe nie ma wyrobionego otworu. Jeżeli tak, to jest do wymiany i dokręcanie śruby nic nie da.
jakim momentem powinno dokręcać się śruby koła Jeszcze pytanie o które koło chodzi? Jeśli jezdne, to j/w 180 i kontrola po 50km.
No to może lepszy będzie klucz zasilany sieciowo ? Zastanawia mnie cały czas pewna sprawa, jeśli klucz ma 400nm a ja dokręcam koło i przekroczę to ile powinno być to jestem w stanie cos uszkodzić lub ukręcić śrubę ?
Mam taki nawyk, że wsadzam sobie śrubę od skrzyni i blokując wkrętakiem koło, dokręcam docisk, kolega np. olewa temat i zawsze strzela śrubki małym ganem, jak bym zrobił wtedy to samo (a miałem zamiar) to bym się zagotował bankowo ale pneumat był wtedy w użyciu.
Cześć, szukam momentów dokręcania śrub w silniku 1.8 TDCI 115 KM. Konkretnie: śruby jarzm wtryskiwaczy, śruba centralna (piasty) pompy cr, śruby mocujące koło łańcuchowe do piasty pompy śruby mocujące koło pasowe paska rozrządu do koła łańcuchowego.
Witaj Proszę momenty Głowica cylindrów (śruby) Sprawdzić śruby głowicy cylindrów Zmierzyć odległość: A Nowa śruba: 165.0 mm Jeżeli wartość ta przekroczy wartość graniczną (mm), to należy wymienić śrubę 167.5 mm Etap 1 (Śruby 1 - 10) 45 (Nm) Etap 2 (Śruby 1 - 10) 90 (°) Etap 3 (Śruby 1 - 10) 90 (°) Etap 4 (Śruby 11 i 12) 20 (Nm) Pokrywa łożyska stopy...
Z jakim momentem dokręcić śruby koła zamachowego, i docisku sprzęgła? W silniku X16SZR w Oplu astra G ? Wstępna ocena dostępnych informacji Użytkownik pyta o wartości momentów dokręcania: - Śrub koła zamachowego. - Śrub docisku sprzęgła. Dla silnika X16SZR w Oplu Astra G . Identyfikacja brakujących informacji: - Dokładny rocznik pojazdu. - Informacje...
Z nową uszczelką pod głowicę masz kartkę ze sposobem czyli siłą i kolejnością dokręcania śrub głowicy. Głowica-2X20nm+240st. Pokrywa-15nm. Koła wałków-30nm+85st. Koło wału-40nm+145st. Miejsca styku kół rozrządu z wałami odtłuścić przed dokręcaniem.
Jeże przestawi Ci się wal w np 1.9 czy innych które mają blokadę wału na GMP to lepiej aby przestawil się w lewa stronę bo jak za mocno w prawo się obróci to może tłok dotknąć zaworu. po wymianie uszczelniacza ustawiasz wal tak aby blokada pasowała i po sprawie. Jeżeli chodzi o wałek np w 1.9 po odkreceniu koła i jego zdjęciu będziesz widział że koło...
Jakim momentem ???? dokręcasz mocno i tyle , to nie F16. Nie rozdrabniajcie takich tematów na czynniki filozoficzne.
Koło zamachowe (wymienić śruby) - 60 Nm + 90° (Nm) W zał. wszystkie dane regulacyjne dla sinika AVG w VOLKSWAGEN Sharan 1.9 TDi od 1999 do 2000 r.
No to śruby koła pasowego dokręca się momentem 30 Nm, a potem obrót o 95 stopni - trzeba się przyłożyć. Pasta zabezpieczająca przed dokręceniem wskazana. Ale sprawdź, czy koło pasowe nie rozwarstwia się na gumie - bo w rzeczywistości jest to jakby koło dwumasowe, połączone gumą zwulkanizowaną do dwóch elementów. Sprawdza się przed zdemontowaniem, podważając...
Ten silnik przy wymianie paska rozrządu wymaga ściśle zachowanej procedury dokręcania kolejnych elementów układu napędowego paska rozrządu , co następuje wał korbowy na OT koło pompy na blokadzie (śruby poluzowane ) koło rozrządu poluzowane na stożku bez wyczuwalnego przechylania się na boki .Napinamy pasek do wartości wymaganej następnie lekko dokręcamy...
Swoją drogą nie ma ona nigdzie strzałki z kierunkiem obrotów? Szukaj takowej strzałki przy kole pasowym, na korpusie sprężarki. Tam przy tym kole pasowym widać śrubę. Przeważnie w urządzeniach tak jest że kierunek obrotów jest taki, aby podczas "kręcenia" śruba/nakrętka trzymająca koło pasowe, koło zamachowe itp. się dokręcała. Może wystarczy sprawdzić...
Może się przyda: http://obrazki.elektroda.net/0_123352978... http://obrazki.elektroda.net/54_12335298... Pasek Zalecane okresy wymiany •Focus: •→09/01: Co 150 000 km lub co 10 lat - wymienić. •10/01→: Co 160 000 km lub co 10 lat - wymienić. •Transit i Tourneo: •Co 250 000 km lub co 10 lat -...
Proszę bardzo Wymienić śruby (Nie oliwić) Głowica cylindrów (śruby) (Tylko uszczelka niemetalowa) Etap 1 30 (Nm) Etap 2 100 ± 4 (°) Etap 3 (Odczekać 3 minuty) Etap 4 (Poluzować śruby 1 i 2) Etap 5 25 (Nm) Etap 6 213 ± 7 (°) Powtórzyć etapy 4, 5 i 6 dla śrub: 3-4, 5-6, 7-8, 9-10 Głowica cylindrów (śruby) (Tylko metalowa uszczelka głowicy cylindrów)...
Witam, wymieniałem dziś piastę koła tylnego kupiłem na allegro w rozsądnej cenie (140zł) ponieważ na drogie troszeczkę mi szkoda :) Jestem amatorem ale wymiany dokonałem w garażu na lewarku "żaba" zajęło mi to ok 2 godz. Potrzebny sprzęt: - lewarek - klucz do kół u mnie 17 - klucz nasadowy 16 - śrubokręt krzyżak - większy śrubokręt płaski 1. luzujemy...
Najlepiej 10-12mm. Felgom może się nic nie stanie ale przeciążysz śruby i możesz je urwać a wtedy trochę pracy będzie przy ich wykręceniu stalowe dokręcają coś koło 110-130Nm
Nie musisz całkiem zdejmować pompy. Zdejmujesz tą pokrywkę rozrządu, potem masz zamontowane koło zębate na trzech śrubach, do ustawienia początku wtrysku. Jeśli wszystko jest ok z tym to zaznacz sobie na kole i na pompie znaki np. przecinakiem, masz tam niby zera zaznaczone, ale to jest tylko tak umownie zaznaczone dla silnika bez "luzów". Zdejmujesz...
Jako, że nie podałeś konkretnego modelu, podaję Ci dane silnika 1,5D dCi 2005-10 Kod silnika : K9K 732 Głowica silnika: Wymiana śrub:Tak Dokręcanie:25 Nm Dokręcanie:25 Nm Dokręcanie:270°±10° Pozostałe momenty dokręcenia silnika: Łożysko główneWymiana śrub/nakrętek:Tak Łożysko główne1. etap:25 Nm Łożysko główne2. etap:47°±6° Łożysko korbowoduWymiana...
Bo się same odkręcają, w wyniku tego luzuje się łożysko dwurzędowe i przemieszcza się wałek pośredni. Zasadniczo pod te śruby powinny przychodzić stożkowe koronkowe podkladki spręzynujące które nigdy nie pełniły swojego zadania bo pękały podczas dokręcania. Dodatkowo jak się śruby popuszczą to łbami trą o koło drugiego biegu,.
Co rozumiesz przez dokręcanie wałka rozrządu? Koło do wałka czy o półpanewki Ci chodzi? Masz nowe śruby głowicy? Kupiłeś uszczelkę głowicy? Jeżeli kupisz dobrej firmy, samo dokręcanie głowicy będziesz miał podane jak na tacy.
Wałki: śruby M6 12 Nm, M8 28 Nm. Koło: 101 Nm.
Nie mając prętów odpowiednich średnic jako blokadę koła zamachowego można użyć imbus 10 (średnica 11,5mm i odpowiednio długi), jako blokadę wałka rozrządu przedłużkę od małych nasadek (8,5mm). W otwór blokady pompy nie wchodzi pręt o średnicy 8,5mm, otwór w korpusie ma 5mm (kołek o dwóch średnicach). Do samej wymiany paska nie musisz mieć trzpieni -...
Najwyżej jeszcze z metr rury po dokręcaniu u gumiarza :) Po każdej takiej wizycie u jakiegoś "specjalisty", proponuję osobiście sprawdzić sobie czy odkręcimy koło. Lub pilnować i pytać jak można. Niejeden już się przejechał na dokręcaniu śrub pneumatem ustawionym za mocno.
Podnieść i podeprzeć przód samochodu. Wymontować następujące elementy: Górna osłona silnika. Kompletny filtr powietrza. Podeprzeć silnik. Wymontować następujące elementy: Chlapacz z prawej strony. Dolna osłona silnika. Prawa poduszka silnika. Pasek napędowy układu wspomagania kierowania. Pasek napędowy dodatkowych podzespołów. Napinacz paska napędzającego...
Montaż jest denerwujący ale prosty.Zdejmujesz osłonę kątówki, odkręcasz nakrętkę i zdejmujesz podkładkę tą od dołu.Na trzpień nasadzasz koło zębate - napędowe i nakręcasz na całość oryginalną nakrętkę.Aluminiowy korpus po zluzowaniu imbusowych śrub nasadzasz na kołnierz kątówki, na którym wcześniej była osłona.Musisz go odpowiednio spozycjonować. Potem...
To nie jest mój wymysł tylko programu, który nie ja pisałem, tylko skopiowałem i wkleiłem. To że jest tam wałek rozrządu to przez przypadek, bo tam był :) Okazał byś troszkę wdzięczności, że człowiek szuka informacji żeby Ci pomóc. heh ja szukałem na temat koła pasowego, a nie rozrządu. Koło rozrządu jest dokręcane 90Nm i 90 stopni i z tym olejem też...
Otwory na śruby są w kształcie stożka co powoduje zaciskanie się naciętej tulei podczas wkręcania. Poprawię - otwory są trzy, dwa są zwykłe otwory gwintowane zarówno na tulei jak na kole - dzieki odpowiedniemy ułożeniu tulei i koła da się wkręcić tam śrubę imbusową. Nie ma tam żadnego stożka. Stożek jest między tuleją a kołem właściwym i dopiero te...
W starym alternatorze był bardzo głośny odgłos jak by walnęło łożysko, dlatego kolego postanowił go zmienić lub naprawić, mechanik powiedział że padł na dobre , kupił inny na szrocie podobno sprawny i go założył. Podkreślę że rozrządu nie robili , był robiony był 30000km temu Mechanik twierdził że ktoś kto dokręcał koło pasowe nie posmarował śruby klejem...
pada jednoznaczna odpowiedź "na chama " I nic w niej dziwnego, ja dokręcam pneumatem na zakresie 2 (ok. 150-170nm) i sprawdzam kluczem, jak nie dam rady ruszyć śruby to ok. Przez kilkanaście lat jeszcze żadne koło nie odpadło.
Sruba jest jednorazowa z rdzeniem , po prostu wyciąga się . Nie może się wyciągać w trakcie normalnej pracy, gdyż utraciła by swój naciąg i np. koło zębate mogłoby się przekręcić na wale i spowodować katastrofalne zniszczenie w maszynie, silniku czy innym urządzeniu. W trakcie pracy maszyny śruba pracuje bez przekraczania dopuszczalnego dla niej naprężenia....
Witam, czy ktoś z kolegów posiada spis sił dokręcania śrub w Renault Megane 3 1.2 TCe 116 km Kod silnika H5F Najbardziej zależy mi na momencie śruby koła pasowego Znalazłem kilka filmików, gdzie koledzy pokazują na podobnych silnikach, ale mojego nie było Może jest podobnie 40 Nm i 110 stopni, a może trochę inaczej Jeśli ktoś wie, to będę wdzięczny...
Rozrząd ustawiaszna znaki: wałek rozrządu - koło pośrednie- pompa pal. wał - koło pośrednie. Poma wtryskowa kąt pocz. wtrysku: kreska na pompie=kreska na obudowie. Kolejność przykręcania śrub głowicy - nie wiem. Ja robię tak: zaczynam od środkowej i dalej spiralnie do najdalszej w trzech etapach: 50 ,75, 100Nm. Sam składasz ten silnik? To nie trzydziestka...
Masz wszystko co posiadam: Głowica: Wymienić śruby Etap 1 40 (Nm) Etap 2 60 (Nm) Etap 3 90 (°) Etap 4 90 (°) Pokrywa łożyska stopy korbowodu (Wymienić śruby) Etap 1 30 (Nm) Etap 2 90 (°) Pokrywa głównego łożyska (Wymienić śruby) Etap 1 65 (Nm) Etap 2 90 (°) Korek spustowy oleju silnikowego 30 (Nm) Wtryskiwacz 20 (Nm) Świece żarowe 15 (Nm) Rozrusznik...
witam do kolegi Artur.heise taką instrukcję kupiłem na allegro i dalej do końca nie wiem gdzie jest 1 cylinder zakładam z rys. dołączonego do momentów dokręcania śrub głowicy że.... od sprzęgła . Za wszystkie informacje bardzo dziękuję będę koło Wrocławia w okolicy czwartku stawiam dobre piwo... jak ma Pan ochotę i o ile to nie koliduje z regulaminem...
Wiem co napisałem. Dokręcając śruby czy nakrętki takim kluczem nie masz nigdy pewności, czy jest dokręcona właściwie. Więc albo gubisz koło, albo tracisz gwint w najgorszym przypadku. Wybór należy do ciebie. Zgodnie ze sztuką powinno się dokręcać kluczem dynamometrycznym i już. Pozdrawiam.
Wymień tulejki na nowe w rozruszniku i przy dokręcaniu rozrusznika do silnika zwróć uwagę na to aby ustawić na śrubie regulacyjnej dobrze rozrusznik. Koło zębate rozrusznika może za bardzo pod naciskiem zachodzi za koło zębate silnika i nie odbija. :spoko:
... Rozkręciłem wszystko w koło, sporo czasu ruszałem delikatnie góra dół itp nim aby jakoś go wyciągnąć ale nic z tego... ... Tam są jakieś nity mocujące do kolumny kierowniczej a nie zwykłe śruby z nakrętkami + tam jakoś blokada jest schowana co blokuje kierownica .... Próbuj jeszcze odblokować poruszając kluczykiem w stacyjce - prawdopodobnie wyłamał...
Nie potrzeba zdejmować belki, pierwsze to zwalasz pasek, dokręcasz dmuchawę i sprawdzasz czy wirnik ma luz góra dół i na boki, trzymając za koło pasowe. jeśli dmuchawa była nie dokręcona to masz przyczynę. Jeśli wyczujesz luz to odkręcasz dmuchawę z tyłu, kable odpinasz od alternatora, cztery śruby mocujące wykręcasz, wyjmujesz alternator. Łożyska wymienisz...
Podłączając się do tematu zapytam czy ktoś wie jak montować koło zębate do hpi 2006? Dodam, że wymieniałem kompresor, a co za tym idzie musiałem przełożyć koło zębate i prawdopodobnie się poluzowało. Zakładając je dokręcałem tylko śrubę kluczem pneumatycznym. Autko chodziło godzinę , po czym silnik zgasł. Po analizir okazało się, iż pompa nie daje paliwa,...
Koło zamachowe 50 - 60 (Nm) Dwumasowe koło zamachowe (Wymienić śruby) Etap 1 30 (Nm) Etap 2 62 (°) Śruby na niebieski klej.
Krótka jazda z dwiema lekko wkręconymi śrubami (najlepiej zabezpieczonymi na klej do śrub) powinna załatwić sprawę.Sprawdzone. Proste i logiczne, poluzować śruby i samo spadnie... Młotem popukać się najlepiej w głowę, zamiast 'pozdrawiać' łożysko. Niestety, otwór felgi jest po to spasowany z piastą żeby przenosić przez to połączenie obciążenia, 4 czy...
Ja te koło zawsze dokręcam na cdr [co ręka dała] z jakąś przedłużką.
Śrubki dokręca się momentem 25Nm. Przy zakładaniu paska koło wałka rozrządu ma być ustawione na śrubach po środku otworu. Dwa obroty i kontrola czy blokady można włożyć bez oporów. Czy tak był poskładany rozrząd???
dobry klucz i rozrusznikiem zakrec Pomysł wręcz znakomity - przy odrobinie szczęścia zniszczy klucz, rozrusznik, koło pasowe i nie wiadomo co jeszcze, tym bardziej że śruba będzie dokręcana w ten sposób. Regulamin pkt.12
Czyli wszystkie koła luźne, puszczam napinacz następnie dokręcam koło pasowe 40Nm+90 stopni, a na samym końcu walki po 60 nm? ;) Tak koło pasowe na początek. Oczywiście blokada na wale. Potem koła wałków. A śruba pękła bo pewnie była stara albo za bardzo przeciągnięta.
Zakładasz ściągacz do łożysk i dokręcasz nie zbyt mocno. Następnie trzeba uderzyć energicznie w śrubę ściągacza młotkiem. Koło jest osadzone na stożku. Nie ciąg na silę ściągaczem bo pokrzywisz koło. Sprawdź czy nie jest pęknięty z boku blok silnika, bardzo często tak się dzieje przy pęknięciu korbowodu.
blokada wału za rozrusznikiem i blokada wałka, jeden z najprostszych rozrządów pasek zakładasz od wału ,pompa ,koło wałka,napinacz, pompa płynu ,jak masz fasolki w kole rozrządu to luzujesz 3 śruby (klucz 13)napinasz i dokręcasz śruby
FORDFocus (19) 1.6 Zetec-SE 16V (FYDA) 1998 - 2000 kół rozrządu Koła zębate wałka rozrządu: Wykorzystać nową(e) śrubę(y) 60 Nm Wykorzystać nową(e) śrubę(y) 40 Nm + 90° stopek wałka. Panewki łożyskowe wału rozrządczego Etap 17 (Nm) Etap 245 (°) koła pasowego koło pasowe wału korbowego Wymienić śrubę Etap 140 (Nm) Etap 290 (°) śrub korbowodów, Ciekawe...
czy wałek składany jest z dużym kołem zębatym pływająco czy jest może na klinie ? Koło wałka rozrządu jest dwuczęściowe. A mocowanie jest na stożku i dodatkowo jest klin. Moment dokręcania śruby centralnej to 100 niuta. Srubki 8mm 25-30 niuta.
Czy jest taka możliwość, że za lekko dokręcam te koło na wałku? Dodano po 1 Śrubę dałem tą samą i bez żadnego kleju na gwint.
Witam. Ma ktoś może momenty dokręcania głowicy,korbowodów,mostki główne, koło zamachowe itd. oraz luzy zaworowe dla silnika MAN TGL 210 4CYLINDRY
Filmik obejrzałem i pozwolę sobie go streścić: Około minuty zajmuje coś takiego: Urządzenie o kształcie silnika, facet dokręca śrubokrętem śrubę na tym silniku a następnie przewody w konekorach, klucz francuski chwyta nakrętkę, koło się obraca i cos warczy, jakieś przebiegi na oscyloskopie, coś się obraca, znowu facet dokręca śruby, widzimy kawałek...
koła auta dokręcone przy pomocy "długiej" metrowej Kto mądry dokręca śruby w aucie za pomocą metrowej przedłużki? Powodzenia w odkręceniu standardowym kluczem takiego koła jak w trasie przyjdzie ci zmieniać koło.
Jaki jest moment dokręcenia śrub wału korbowego, korbowodów oraz głowicy. Przydał by się też schemat dokręcania takowych śrub głowicy. Pytanie dotyczy pojazdu z silnikiem Kia carens 2014 rok 1.7 crdi (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji W udostępnionych odpowiedziach znajdujemy rozbieżne wartości momentów dokręcania śrub dla silnika...
Zmień koło zębate na wale i pasek dla spokojności. Jest ono przykręcone do wału centralną śrubą. I przestrzegaj momentów dokręcania, żeby się znowu nie odkręciło.
Dokładnie jak wyżej (trzeba odprężyć silnik) i bez problemu możesz kręcić... Tokarki nie zrobi, ale ja kiedyś używałem do tego wiertarki i statywu (dokręcałem gdzieś do silnika :D ), sprawdzało się to idealnie... Pamiętaj, żeby założyć nową śrubę mocującą to koło...
Aby sprawdzić poprawność ustawienia początku wtrysku odkręcasz pokrywkę z przodu silnika (6 śrub M6). Ustawiasz wał korbowy na znacznik i sprawdzasz przy użyciu np. wiertła bodajże Φ5mm ustawienie wału pompy wtryskowej względem jej korpusu. Jeśli ustawienie jest poprawne wiertło powinno przejść przez wycięcie piasty wału w otwór w korpusie. Jeśli...
Pompy tego typu nie powinny być montowane puszką zaciskową skierowaną w dół. W celu obrócenia korpusu pompy po zamknięciu wody odkręcić 4 śruby łączące korpus pompy z silnikiem i obrócić silnik tak aby puszka była po boku albo u góry. Jeśli nie da się obrócić - wyjąć pompę z korpusu,uszczelkę można cienko posmarować pastą poślizgową do uszczelek i złożyć....
Witam. Męczę się dalej z berlingo 2.0 hdi po przekładce bloku silnika z wałem. Po przejechaniu ok 500 km wyrzuca błąd P1197 Sterowanie wtryskiwacza-(y), serwis męczy się już trzeci dzień lecz bez efektów. Moje pytanie dotyczy różnicy wałka rozrządu ponieważ występują dwa układy rozrządu. Pierwszy ma pływające koło na wale a koło wałka rozrządu ma w...
dokręcać śruba koło zamachowy moment dokręcać śruba koło dokręcać śruba
pralka candy usterka satelitarny polskie telewizja naziemna kablowa
wzmacniacz germanowy narcyz instrukcja
Jak usunąć brumienie w gramofonie Unitra Daniel? Lokalizacja bezpiecznika Webasto w Chrysler Voyager