2006 i 1,6 pewnie 16v i błąd przestawienie wałka rozrządu, a może bład synchronizacji. Co tu dużo pisać, 10000 to jest nie mało do wymiany paska i jest 5 lat. następny problem to czujnik położenia wałka rozrządu albo koło zmiennych faz rozrządu, ale przede wszystkim diagnostyka
Pierwsze co powinieneś sprawdzić to są świece czy na nich iskra jest. W mojej astrze tak było i były świece do wymiany. Następnym krokiem są przewody i cewka. Jężeli to sprawdzisz to następnym krokiem jest rozrząd. Jeżeli samochód był sprawdzany przez komputer to przestawiony rozrząd by raczej wykrył jako błąd czujnika wałka rozrządu. Jeżeli to wszystko...
To jest zapis szestnastkowy. 3A14 HEX = 14868 DEC. Czyli nr błędu to 14868. Korelacja pomiędzy czujnikiem wału a wałka - wyciągnięty łańcuch/przestawiony rozrząd. Najlepiej zapiąć oscyloskop na te 2 czujniki i porównać odczyt ze sprawnym silnikiem. Pewnie benzyna na łańcuchu.
A nie było czasem błędu położenia wałka rozrządu? Wyjaśniło by to problem z kompresją przez przestawiony rozrząd.
No to jeśli po stronie elektrycznej wszystko jest wporządku i założone masz czujniki ORYGINALNE, a nie zamienniki chińskie to wina leży w ustawieniu rozrządu. Rozebrać i sprawdzić czy nic się nie przestawiło i czy nie ścieło jakiegoś klina.
Jeśli nie czujnik wałka (na górze) to masz przestawiony rozrząd - łańcuszek co dwa wałki łączy.
Witam. Dostań się do wałka rozrządu i sprawdź czy popychacze (szklanki) dolegają do wałka, jeżeli napotkasz luzy między wałkiem a popychaczami to zawory pokrzywione.
Prawdopodobnie "wyprostowały" się krzywki, ale tak na pierwszy rzut oka nie było widać uszkodzeń. Krzywki się nie wyprostują. :) Prędzej przestawi się tarcza impulsatora na wałku rozrządu. Częściej traci szczelność elektrozawór Y635 i olej idzie do wtyczki, albo przy pracach remontowych uszkodzeniu ulega tłok sterujący w wałku rozrządu. Przy montażu...
Jakby rozrząd był przestawiony to od razu zgłasza błąd czujnika wałka rozrządu, i w ogóle ciężko pali.
Witam. Dziś sprawdziłem jakie są różnice z odpiętym czujnikiem wałka rozrządu oto fotka: http://obrazki.elektroda.pl/9238921300_1... oraz wersja II z czujnikiem podłączonym: http://obrazki.elektroda.pl/6554401800_1... Moje pytanie czy wartości: położenie wałka rozrządu oraz położenie koła zamachowego silnika powinny być...
To sprawa wygląda następująco. Pomimo że auto odpalało bez problemu to po podpięciu VAGa, wykazał błąd- "17927- przestawienie wałka rozrządu P1519 - 35- 10 - usterka - Sporadyczna". Po odpięciu czujnika przy rozrządzie i wymontowaniu go wyszło że styki zaśniedziały ( siwy nalot). Zwłaszcza środkowy pin (złącze 3 pinowe) był mocno zabrudzony a to on...
Przestawiony rozrząd, ścięty klin na wałku pompy lub rozrządu.
Najlepiej to oscyloskop ale jak nie masz to może być dioda LED i rezystor. Dioda ma migać przy kręceniu rozrusznikiem. Można też wyjąć czujnik i sprawdzić go diodą i rezystorem przykładając coś metalowego do czujnika. Można sprawdzić zasilanie czujnika we wtyczce ale najlepiej na wpiętym czujniku. W blokach pomiarowych można też sprawdzić prędkość obrotową...
Albo mylicie się z ustawieniem wału, albo wałek rozrządu przestawiony o 180stopni, albo koło wałka inne (istnieją dwa różne typy!). Ja jednak obstawiałbym na błąd w ustawieniu - sprawdźcie na spokojnie raz jeszcze dokładnie.
przyczyną był przestawiony rozrząd !! Doceniamy, że podałeś rozwiązanie problemu, Twój temat może być pomocny innym. Nagradzamy "Pomógł".
Auto po odpaleniu pracuje bardzo ładnie, nie dymi,wchodzi na obroty. Nie ma też błędu synchronizacji wału korbowego i wałka rozrządu a przy przestawieniu rozrządu powinien być.Chyba że zaczyna ścinać któryś klin wału lub wałka rozrządu
Objawy po nagrzaniu odpala i gaśnie (jak przy blokadzie immo). Pierwotnie podejrzewałem przewody do czujnika lub sam czujnik. Okazało się że rozrząd przestawiony (na granicy). Po rozgrzaniu łańcuch trochę się wydłużał i przesunięcie wychodziło poza dopuszczalny zakres. Rozrząd sprawdzony przez blokady na wałkach (wykręca się zaślepki i można zobaczyć...
Witam. Po odczycie z komputera: Błąd P0014 : Nastawnik wałka rozrządu, po stronie wydechowej/prawa strona/z tyłu, rząd cylindrów 1- za wczesne przestawienie/ usterka w działaniu. Podejrzewam, że nadal rozrząd jest źle ustawiony, bo z tego błędu wynika że wałek rozrządu od strony wydechu jest za wczesny. Wnioskuję tym, że być może nie dopilnowano naciąg...
Czy po skasowaniu błąd powraca? PS. Zmień mechanika
przy założeniu że to za mała kompresja - naprawa kompeltny remont silnika? Nie koniecznie, tam się często przestawia rozrząd jak już wyciągnięty łańcuch i trochę poszarpie silnik, ale może spokojnie się 2-3 zęby przestawić i nic się z silnikiem nie stanie. Łatwo zdiagnozować przestawiony rozrząd bo od razu wyrzuca błąd czujnika wałka.
Są dwa ale synchronizacja to inny błąd, poza tym nic nie może się przestawić bo cały rozrząd to dwa koła zębate.
Na moje oko to trzeba bardzo dokładnie sprawdzić ustawienie rozrządu. Zdarzyło się że zcieło klin na kole rozrządu i minimalnie je przestawiło.
Nie mogę znaleźć czy to jest wersja z napinaczem łańcucha z przestawiaczem fazy czy bez. Problem może być w czujniku (słabe zasilanie głupieje,czy z przewodem sygnałowym) z odległością czujnika do "koła fonicznego " lub jego uszkodzenie. Jak wersja z przestawianiem fazy to podstawą jest ciśnienie oleju bo to ono zasila napinacz bez niego nie pracuje...
Sprawdziłem dokładnie rozrząd. Klin na swoim miejscu , znak nakole wału zgadza się z gmp i znakiem na obudowie. Góra +/- pół zęba. Przy przestawionym rozrządzie miałbym obroty i iskrę na wszystkich cylindrach pozatym wywalał by błąd czujnika wałka rozrządu. Wykres faktycznie jest przesunięty ale jest on na biegu jałowym nie wiem czy na rozruszniku powinien...
dzieki za pomoc. Okazało sie ze był przestawiony rozrząd o 1 ząbek. wszystko jest oki.
Na czujnik wałka rozrządu jest kilka błędów...rzadko kto doczytuje opis błędu do końca... Na razie nie podałeś żadnego błędu...może chociaż numer...
Dopisz o jaki silnik chodzi ale na pierwszy rzut oka to przestawiony rozrząd lub jeśli to TS to może wariator na wałku rozrządu.
To byli mechanicy? Czy pseudo mechanicy a tych dwóch po tym pierwszym poprawiał ten sam błąd, czyli żaden nie przestawił wałka rozrządu do pozycji odprężenie dla zaworów. Powiedz szczerze kolego, sam to robiłeś. Dodano po 4 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5dae... Tu masz link do ustawienia luzów zaworowych na zimnym silniku i na rozgrzanym...
Zauważyłem pewną rzecz, po skasowaniu błędów, odpalam silnik, chodzi przez chwilę, gaszę, błędów nie ma w komputerze, błąd wywala dopiero po rozgrzaniu silnika. Jakby był przestawiony rozrząd czujnik położenia wałka rozrządu by odrazu po odpaleniu zgłaszał błąd? Zamawiam czujnik może coś to da. Czy jest ktoś ze Szczecina lub okolic kto zna kogoś kto...
Czy możliwe, że grzebien od wałków faz rozrządu jest przestawiony i dlatego? Może ,a może i co innego. Zajrzeć w parametry i sprawdzić. Silnik wałka sprawny?
W ostatnim czasie uszkodziła się cewka 3 cylindra. Po wymianie na Beru było wszystko ok. Po dłuższej trasie zaświeciła się kontrolka silnika. Po sprawdzeniu VAG-iem wyświetla się błąd: 4554 Czujnik położenia wałka rozrządu/wału korbowego Nieprawidłowe przyporządkowanie Po skasowaniu, błąd po chwili powraca (zapisany jako permanentny) niezależnie czy...
Mam trudny przypadek . 1.6 thp . Rozrząd ustawiany na blokadach błędów brak. Niestety do 4000 ty obr brak mocy , od 4000 coś tam zaczyna ciągnąc. Wystarczy przestawić wałek sący o 3 stopnie w kierunku wyprzedzania zapłonu i jest ok . Samochód przyspiesza równo . Bez utyków jak poprzednio w zakresie od 1500 do 4000 obr. Problem w tym że po przestawieniu...
Zachowanie auta zostało spowodowane przez kilka rzeczy Przetarte kable przez koło chyba klimy idące od czujnika położenia wałka rozrządu, przestawiony jeden ząb paska pomiędzy wałkami rozrządu zapchany egr A na samym początku komputer pokazał błąd i wymieniona sonda lambda bo była spalona Po tym zabiegu ecu nie pokazywało błędu. Dzięki za czujną podpowiedź...
Też mi opis ! Silnik w trybie awaryjnym , bez błędu w pamięci ... Jak przestawisz rozrząd o jeden ząbek na choćby jednym wałku , to zawory napieprzają niemiłosiernie . Przestaw tylko pompę o 2mm na "fasolkach" i masz tryb awaryjny tiptronica .
Przy przestawionym rozrządzie komputer powinien pokazać błąd synchronizacji czujników położenia wałków i wału,
Witam I to, że ktoś tam już grzebał by wiele wyjaśniało .... jakby się dało to by pewnie naprawili. Z tego co widzę , to masz tam cztery jednakowe te czujniki , także możesz je zamienić miejscami .. nie mam silnika przed oczami , ale powinno się dać łatwo odkręcić . Błąd też mówi "range/performance" -- może rozrząd jest przestawiony i stąd problem .....
czasami taki błąd pokazuje chociaż wszystko masz ok. w oplach jest tak samo także nie ma co zadużo cudować pozdrawiam w tym samochodzie nie jest to normalne,przestawiony rozrząd może wprowadzać błąd (sygnał niezrozumiały)
Jeśli był tryb serwisowy to jaki był błąd???? Jak może się dostać olej przez zawory po przestawieniu wałka rozrządu??? AFN-110km,AHU-90km.
Ustawienie rozrządu sprawdzone? Już sprawdzone był przestawiony . Problem z błędem rozwiązany.
Trzeba podłączyć oscyloskop i zobaczyć co pokaże tak to wróżenie z fusów. Ten błąd świadczy o przestawionym rozrządzie.
Rozrząd poprawiony przestawiony na kole zębatym, błędu brak ale zapalanie nie do końca jest takie jakie powinno.
Temat do zamknięcia. Scenic pracuje równo i nie gaśnie, nie czuć benzyny. Problem był w rozrządzie - przestawione wałki rozrządu o 2 zęby. Ktoś wcześniej ustawiał na ślady z mazaka i coś pomylił (błąd paralaksy). Dziękuje za zainteresowanie.
Faktycznie był przestawiony rozrząd jak i na dole tak i do góry na oby 2 wałkach. Dzięki za podpowiedź
Masz przestawiony rozrzad. Roznica katowa moze byc minimalna ale to wystarczy aby sie zaswiecila kontrolka silnika. Zdejmij to kolo pasowe, zablokuj wszystko i ustaw Pozdrawiam
Silnik MPI i czujnik wałka gdzie ty tam widziałeś, ty wiesz jak zbudowany jest ten silnik bo mieszasz w temacie, ty chyba nie widziałeś tego silnika w realu O przepraszam ale tak się złożyło że posiadam taką fabianę z motorem mpi kod AME . Poza tym dla diagnostyki rozrządu to blok pomiarowy nr 12 . Pozycja 3 - nr zęba wału korbowego przy zmianie zbocza...
Japitole! wałek jest jeden bo to jest poj 1.0i. Jest sobie wałek rozrządu z jednego końca jest przykręcone koło paska rozrządu a z drugiego końca jest nabita zębatka(nazywam to zębatką bo to jest takie koło z wcięciami) która współgra z czujnikiem położenia wałka rozrządu i ta zębatka właśnie mi się przestawiła i teraz czujnik odczytuje złe wartości.
Jednak sam rozrząd jest ok i kompresja na tłokach tez. Ale nurtuje mnie jedna sprawa czy pompa oleju może mieć z tym coś wspólnego?? Jeżeli jest trochę przestawiona . Chodzi mi o walki na niej
Brak informacji o silniku aja tego nie wiem. Jest możliwość wykrycia takiej sytuacji ponieważ czujniki sprawdzają: 1 położenie tłoka (GMP) oraz 2 położenie wałka rozrządu (szczególnie DOHC). Jeśli natąpi zmiana czasów to jest objaw przestawienia rozrządu.
Witam wszystkich. Mam pacjenta z którym sobie nie mogę poradzić. Jest to Ford Transit mk7 2013r silnik 2.2 tdci commo reil 140 KM. W aucie urwał się łańcuch rozrządu. Łańcuch wymieniony sprawdziłem sprężanie jest ok. Cudem nic się nie stało. Wymieniłem łańcuch z kołami zębatymi i napinaczem oraz ślizami. Po uruchomieniu silnika błąd p1174:00 Af czujnik...
To auto nie potrzebuje sygnału wałka rozrządu do dopalenia, potrzebuje zrobić tylko kilka obrotów wału więcej. Jeśli nie pali z czujnikiem wałka to przestawiony rozrząd ,po odłączeniu czujnika powinien palić jeśli jest drobna różnica.
Dokładnie, podejrzewałem przestawiony przez branie samochodu na zaciąg rozrząd na wale, pompie lub wałku rozrządu (błąd 550) ale znak na kole zamachowym, nacięcie na wałku rozrządu i znak na kole pasowym pompy zbieżne.
ok, rozrząd był niedawno wymieniany (pasek + rolki itp). Obecnie mam nowy fordowski czujnik położenia wałków rozrządu i to samo... Czy jest możliwe, że rozrząd był np. przestawiony i wymieniający pasek powtórzył błąd poprzednich ustawień?
Witam,pacjent to audi q7 3,6 FSI silnik BHK.Problem w tym,że jest zbyt wysokie ciśnienie paliwa tj.ok 115 bar w ukł.wysokiego ciśnienia.W ukł. niskiego ciśnienia 5,9-6.0 bar.Zmieniona została pompa wysokiego ciśnienia,czujnik na listwie wysokociśnieniowej,czujnik niskiego ciśnienia,filtr paliwa.Po uruchomieniu zimnego silnika(po nocnym postoju)ciśnienie...
wyrzuca błąd przeładowania czyli zbyt wysokie ciśnienie doładowania Przy przestawionym rozrządzie chyba by niee było synchronizacji wałków, a w tym przypadku jest dobrze. Chyba, że tu czujnik jest na jednym wałku i jest mozliwe przestawienie rozrzadu tak, że wszystkie parametry sa w porządku
Jak jest przestawiony to nic poza poprawnym ustawieniem Ci nie pomoże. A sprawdziłeś już co się dzieje pod obudową rozrządu? A czujnik wałka rozrządu na razie przynajmniej zostaw w spokoju.Może rozrząd przestawiony i czujnik Ci prawdę mówi ;-).Nie podałeś kodu błędu dokładnie więc ciężko stwierdzić co Ci mówi w tym temacie ECU.
Czyli za duża odchyłka między wałem korbowym, a wałka rozrządu. Na zdjęciu widać że o jeden ząbek jest przestawiony na wałku rozrządu, a dla weryfikacji należy odkręcić pokrywę zaworową i sprawdzić położenie krzywek na wałku rozrządu, oczywiście wcześniej ustawiony na znakach wał korbowy i sprawdzić czy wszystko się zgadza.
Lewe powietrze powoduje wzrost obrotów i przymknięcie regulatora ,wtedy ciśnienie zaczyna być znów poprawne. To fałszywy trop. Jeśli już chcemy poszukać czy faktycznie występuje nieszczelność w kolektorze,to sa inne sposoby. Najlepiej jest znać uchylenie przepustnicy czy ilość kroków regulatora w silniku sprawnym i porownać. Silnik z nieszczelnościami...
Sprawdź dolne koło zębate na wale korbowym czy nie jest przestawione. Jak jest rozrzad zblokowany widać 0 w okienku na skrzyni?
Jeżeli chodzi ci o klina od koła wałka rozrządu to jest na miejscu. Błąd jest cały czas. Sprawdziłem jeszcze twoją sugestię odnośnie odpinania czujników i wychodzi , że jak jest przestawiony to korzysta tylko z czujnika położenia wału a czujnik wałka jest całkowicie ignorowany. Przestrzelę jeszcze kabelki od czujnika do ECU.
Witam. Dane samochodu: Mercedes C180 Kompressor Rok produkcji: 2005 Pojemność: 1.8l Moc: 105kW Konie: 143kM Oznaczenie silnika KE18ML, M271.946 Problem: Auto trafiło do mnie ze względu na spadek mocy i wyświetlający się check. Były następujące błędy: 84 - przestawienie wałka rozrządu, rozpoznane błędne położenie wałka rozrządu dół 27- rozpoznanie braku...
Pasek rozrządu i popychacze hydrauliczne muszą być wymienione, przy okazji kliny do sprawdzenia. Śruby napinacza i rolek prowadzacych też do wymiany. Mogło skrzywić korbowód, Japończycy robią wszystko delikatne. Dziwne, że 16 zaworowy silnik przeżył kolizję. To, że pracował na wolnych obrotach nie ma znaczenia. Zawory muszą być w osi cylindra i tłoki...
paprochy z aso wymienili mi rozrząd, po wymianie wywala błąd p0340 (położenie wałka rozrządu), nie ma mocy. twierdzą, że rozrząd dobrze zalożony. czujnik tez jest ok auto przyjechało zdorwe a wyjechało chore. możliwe że o jedem ząb coś przestawili?
Nie napisał em że to silnik benzynowy 2.4 Dziwi mnie ten bład czujnika wałka, napięcie dochodzi impulsy schodzą już myślałem że może rozrząd jest przestawiony i brak synchronizacji z czujnikiem wału ale znaki się zgadzają. Silnik z podpiętym czujnikiem wałka jak i bez niego zachowuje się identycznie jak by nie był mu potrzebny, a jednak bład się pojawia...
Nie musi być przestawiony o ząbek może być o każdy kąt, koło na wałku jest na stożku, niektórzy przy wymianie paska popełniają błąd nie luzując koła na wałku podczas napinania napinacza, wtedy rozjeżdża się synchronizacja. Coś nie tak z autem?
Olej to 5w/30 ? Rozrzad oczywiscie na blokadach ? Te opilki o ktorych piszesz moga byc jeszcze w obiegu. Wartosc zadana unoszenia zaworu zgadza sie z rzeczywista wiec problem moze byc z przestawionym rozrzadem, cisnieniem oleju / blokujacych opilkach/, zaworach o ktorych pisze T5.
Wita. Xara 2.0 hdi 2004r. Auto ciężko pali zapala na chwilę i gasnie . Diagnostyka wykazała błąd P0016 . Szukam czujnika polozenia walu żeby go wymienić i nie mogę namierzyć. Ktoś pomoże? Zapomniałem dodać że to automat . A samochód to Xsara, bo Xary to nigdy nie widziałem od Citroena. Ale ten błąd to problem z synchronizacją wału z wałkiem. Jak chcesz...
Ok. Co to znaczy minimalnie przestawiona pompa wtryskowa? Pompa wtryskowa jest na klinie, nie ma czujnika obrotów pompy. Koło zębate po wyjęciu pompy wyglądało że siedzi sztywno i raczej o ząb nie powinno sie nic przestawić na kołach zębatych.
czyli powinno zaczać od 5ms 6ms? Przy 1bar to i 3ms tym wtryskom wystarczy, ale im wyższe ciśnienie tym trudniej mają się otwierać przy krótkich czasach. Wiesz jak działa półsekwecja? Wtryski muszą pracować 2 razy częściej więc i 2 razy szybciej. Zobacz czy czujnik wałka rozrządu działa i/lub czy rozrząd nie przestawiony.
Moze jeszcze jedno wazne pominalem, silnik byl zatarty na panewce, lecz pare dni przed codziennie komputer wyrzucal ten blad a potem auto stanelo silnik jest naprawiony a po remoncie co jakis czas sie to pojawia, jest jeszcze jedno podejrzane, auto jest slabsze, pierwszym podejrzeniem byl przestawiony rozrzad ale wszystko jest wporzadku,
Witam no właśnie wydech z filtra jak włożyłem ręke do filtra powietrza to nie było czuć ssania tylko lekkie dmuchanie odłanczałem kolejno wtryski na pierwszym i drugim widoczny był spadek obrotów jak odłączyłem trzeci to zgasł i po odłączeniu czwartego trż zgasł .Teraz co do pytania o ustawienie rozrządu jak wymianiałem to zaznaczyłem na kołach i pasku...
czujnik wałka rozrządu do testowania można całkiem odłączyć, silnik musi poprawnie pracować, tylko będzie miał mniej mocy bo wtedy niema wtrysku sekwencyjnego tylko wszystkie na raz po 2 zanim kupisz komputer to ja bym najpierw zajrzał do rozrządu czy nie przestawiony! po 3 to z tego co wiem w Z18XE (przepustnica elektryczna - polift) nie padają komputery...
Witam, zacznę od początku. Auto Mercedes c180 143Km 2006 rok byl wymieniany cały rozrząd wraz z wałkami i kołami zębatymi. Po wymianie wyświetlił się błąd o następującej treści: Nieprawidłowa pozycja wałka rozrządu zaworów wydechowych. Po rozebraniu i sprawdzeniu znaków okazało się że wszystko jest ok zgadzają się. Błąd nadal się pojawia. Po przestawieniu...
Źle napisałem.Jesteś pewien rozrządu?Jak będzie przestawiony wał o jeden obrót nie odpali.(sam się z tym męczyłem jakiś czas temu) Synchro będzie , błędu nie będzie.A wał będzie przestawiony względem wałków o jeden obrót.Dlatego pytałem o blokady.
na ciepłym nie odpalał a na zimnym tak Mój nie odpala na zimnym, trudno powiedzieć jak było by na ciepłym. Po prostu rano odpalił i od razu zgasł i koniec. Mam zapisany jeden błąd czujnika wałka rozrządu ale z tym podobno auto powinno odpalić, chyba że rozrząd się przestawił...
Mnie się trafiło, że przekręcało się koło wałka wydechowego na samym wałku. Po wymianie prowadnicy, proponuję również zmienić podkładki cierne pod kołami zębatymi. A jak się przestawi wałek, to ma zbyt duże sprężanie, w granicach 16-17 bar.
Błąd 00515 to nie błąd synchronizacji a błąd braku sygnału z czujnika (jakiegokolwiek). Gdyby była zła synchronizacja sygnał by był ale źle zsynchronizowany z sygnałem z czujnika na wale korbowym. Należy zdementować część. BŁĄD 00515 Camshaft Position (Hall) Sensor (G40) 27-00 - Implausible Signal (z tym opisem) oznacza niewiarygodny sygnał z czujnika...
no jest w lagunie 1 common rail moge nawet wam fote silnika wstawić... dzisiaj dokładnie przejrzałem rozrząd i się okazało ze jest przestawiony o jeden ząb według znaków na pasku.. jednak po ustawieniu auto dalej nie odpala.. kiedy odepnę wtyczkę od czujnika wałka rozrządu to auto łapie błąd 1808 a gdy odepnę wtyczkę od czujnika wału a czujnik wału...
Peugeot 308 1.6 2011r silnik 5EF MEV 17.4 przyjechał bo niby padła cewka,sprawdziłem 2 cewki do wymiany plus komplet świec,odpalił ale coś silnik nie pracował dobrze. Wywaliło błąd P000b sprawdzony rozrząd przestawiony był ok 2 zębów wymienione 2 nowe koła zmiennych faz bo stukały, rozrząd ustawiony na blokady kąt wałka wydechowego 89,7 stopnia czyli...
No ten jest bo odpiąłeś czujnik. Opcje są trzy: 1. Czujnika wałka pokazuje złą pozycje. 2. Czujnik wału pokazuje złą pozycję. 3. Faktycznie jest nieprawidłowe synchro wał - wałek rozrządu (czytaj przestawiony rozrząd. Ja z racji że grzebałeś przy uszczelniaczu albo masz zły uszczelniacz z czujnikiem albo jest źle założony.
Blokada wału jak i wałków była zakładana, wszystko pasuje idealnie góra ustawiona, wal się spiera na blokadzie więc nie powinno być problemu, no chyba że dół faktycznie się przestawił o 1 mm bo góra jest idealnie.
Jak ustawiłeś na blokadach i dociągałeś koło głowicy to wycięcie z tyłu na impulsatorze było równo w tylną płaszczyzną głowicy? Dodano po 4 http://obrazki.elektroda.pl/6475831100_1... Chodzi o ten znak. Blokady ok, wchodzą w wał i wałek, a impulsator przestawiony. Kiedy impulsator (koło wałka rozrządu) ustawiłem do płaszczyzny, wał był...
Nie wiemy o ile się przestawił i w którym kierunku,sprawa nie jest więc przesądzona. Co do silników bezkolizyjnych to było ich multum. Mnóstwo Opli,wszystkie silniki Hondy serii "D" i wiele innych popularnych samochodów miało takie silniki w swojej gamie.
witajcie Audi a3 1.8 + lpg 99r 125 km przechodząc do tematu odpala bez problemu, trzyma ładnie na obrotach żadnych falowań po podpieciu pod komputer ( KTS 200) wyszły następujące błędy 1. przestawienie wałka rozrządu 2.przepływomierz 3. sonda lamda po skasowaniu błędów juz zaden nie wrócił . Rozrzad sprawdzony jest na 10000 % ok, przepływomierz zmieniony...
Samochód mam od 3 lat i nigdy nie było z nim najmniejszych problemów. Olej wymieniany regularnie przy przebiegu niespełna 7000 km, bo tyle robię maksymalnie w roku, na obecnym oleju ma przejechane 3000 km, olej 5W30 Elf. Rozrząd tak jak wyżej opisałem. Samochód za jakieś 2 tygodnie zaciągnę do mechanika, bo tyle w mojej dziurze trzeba czekać na wizytę,...
Witam. Trafiło mi sia Iveco Daily, nie zapala. Objaw jest taki że raz zapali a raz nie, bez znaczenia czy jest zimny czy gorący. Jak zapali to odrazu z półobrotu, gdy niechce zapalić to z pychu zapala z półobrotu. Jak zapali to silnik chodzi prawidłowo, jeździ, ma moc. Udało mi sie podłączyc pod komputerm , pokazuje błąd P0025 z opisu zmienne fazy rozrządu...
Zastanawia mnie ten wariator, czy faktycznie ma taką możliwość przestawienia się wałka aby nastąpiła kolizja tłoków z zaworami. Nie możliwe. luźny pasek/Stary/błąd montażu/olej/uszkodzone rolka,pompa.
Jak iskry są to i czujnik powinien być widziany. Sprawdź czy świece nie mokre. Jak tak to albo brak synchro bo np przestawiony rozrząd, zły sygnał z wałka, zapchany wydech. A sygnał z wałka nie będzie wyglądał jak z wału choć to indukcja ale to wiesz chyba. Powinien być tam jeden ząb.
Mam nieco problem z ustawieniem rozrządu w swoim 1.8 ADR, ustawiając na znakach koło pasowe wału, znak na wałku rozrządu jest przestawiony o 1,5 ząbka... ludziska piszą na internetach że 0,5 ząbku jest w granicach błędu. Auto normalnie odpala i jeździ (przynajmniej tak mi się wydaje), zmieniłem rozrząd ale bez ustawiania na znakach, po prostu jak było...
coś mi tu nie pasuje, czyli taki błąd w silniku na pompowtryskach. jakim programem sprawdzales? jesli texą to jest tam błąd, bo juz sie z tym spotkalem jesli dobrze rozumiem i piszesz o synchronizacji wałka to wartsc powinna byc jak najbliższa 0 a pozatym jakby rozrzad był przestawiony o 16 stopni to zawory byłyby juz pogiete
Przyrząd z linku nie jest potrzebny aby wszystko prawidłowo poskładać do kupy. Wałek wydechowy blokujesz/ustawiasz tak jak do wymiany rozrządu czyli kołkiem fi 6 przechodzącym przez piastę koła zębatego do otworu w głowicy. Dla wałka ssącego nacięcie na końcu wałka od strony skrzyni biegów(to od napędu pompy Vacu) ma być równoległe z płaszczyzna dzielenia...
Witam! Mam wielki problem z uruchomieniem silnika w Peugeot 406 2.2 benzyna (kod silnika 3FZ). Raz odpala bez problemu (nawet kilka razy raz za razem), a innym razem trzeba długo, kilka razy kręcić rozrusznikiem, czasem lekko dodając gazu, aby zapalił. W tym czasie strzela w wydech. Najczęściej, jak przerywam kręcenie rozrusznikiem, to w momencie odpuszczania...
Tylko ta kompresja nie powoduje opisanych objawów. Zwróć zresztą uwagę że raz dział dobrze, raz źle. Więc co nagle się rozrząd poprawia i kompresja wraca? I gdzie potem znika? Nie dyskutuj. Widzisz chyba że człowiek bladego pojęcia nie ma o czym pisze, a silnika na oczy nie widział. Przy przestawionym rozrządzie byłby błąd braku synchronizacji, przy...
W 1.9 105 KM sypie się dół i to taka powszechna wada ? A to nowość... Myślę, że 1.9 105 KM jest silnikiem zdecydowanie godnym polecenia. Tak, szczególnie BXE jest godny polecenia. BLS i BXC również nie są wiele lepsze. A inne w Passacie B6 nie występują. Nie wiem, co takiego ma pan do BXE??? Ja swojego Passeratti mam od nowości, najpierw jako auto...
GMP tłoka sprawdziłem na podstawie wskazań czujnika zegarowego. Pokrywa się z GMP wałków, więc nic nie może być przestawione :( Silnik nadal pracuje nierówno i wywala check-a. Dziś spróbuję sprawdzić na kompie jaki błąd wywala :( Jakaś masakra :(
Ogólnie to dziękuję wszystkim za pomoc. Wedle sugestii jutro sprawdzę klin na kole wału. Najbardziej co mi nie pasuje w tej całej ,, usterce" to fakt że nie ma błędu czujnika wałka. Czujnik jest na wałku wydechowym, czyli wychodziło by na to że muszę ssący obrócić o jeden ząbek w dół? Jutro na nowym pasku spróbuję to wszystko poskładać.
Ok dziekuje za podpowiedzi. Problem tkwil jak to najczesciej bywa w bledzie ludzkim. Okazuje sie ze wtyczka z czujnika cisnienia na listwie i wtyczka na zaworze cisnienia na pompie pasuja choc wygladaja inaczej, dziadoski dostep ale wtyki zamienione i autko smiga. Jeszcze raz dzieki i pozdrawiam! P.S. Dla potomnych, tdci nie odpowietrza sie jak to kolega...
A ten silnik nie ma czujnika położenia wałka rozrządu? Wydaje mi się, że przy przestawionym rozrządzie powinien wyrzucać błąd, i nie odpalać. Co do lewego powietrza, zatkaj czymś całkowicie dolot np załóż na rurę reklamówkę, jeżeli zgaśnie to jest ok, jeżeli będzie pracować to gdzieś ssie lewe powietrze. Jest też druga metoda, po odkręceniu korka oleju...
Jak ustawić rozrząd? Jakie czynności muszę wykonać? W silniku Toyota Avensis/RAV4 2.0 D4D 1CD 116 KM (at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Ustawienie rozrządu w silniku Toyota Avensis/RAV4 2.0 D4D (1CD-FTV, 116 KM) wymaga kilku kluczowych kroków: zidentyfikowania i zablokowania odpowiednich znaków na wale korbowym oraz na wałku (lub wałkach)...
Ciśnienie ok 2,8 po włączeniu zapłonu jak i w czasie pracy. Czy taki objaw może powodować np zła praca czujnika położenia wału lub wałka rozrządu, ale to chyba błąd z lampką od razu by się pojawił. Do głowy mi jeszcze przychodzi inny motyw, przestawiony rozrząd o ząb, przy oszukaniu rezystorem na wartość ok -10C jest chyba dość mocno przestawiony zapłon...
Kupiłeś to auto z takimi objawami? Jeśli te tarczki są tej samej średnicy, ja bym na próbę zamienił. Jeszcze jedno, w jaki sposób tarczka jest unieruchamiana, jest tylko śruba czy coś jeszcze?. Tak, auto zostało dość dawno tak kupione i jeździ ale zaczęło to już drażnić. Przy kupnie wyskoczył mi błąd 0344 i myślałem, że wymianą czujnika sprawę załatwię. Tarczki...
przestawienie wałka rozrządu błąd wałka rozrządu błąd synchronizacji wałka rozrządu
układ scalić zegarowy miernik częstotliwości przystawka elektryczna tylna klapa
elektrownia wiatrowa radio alpine jakie kupić
Radio nawigacyjne uruchamia YouTube zamiast logo Jak podłączyć selektor sygnału w Rotel RA-214?