Witam dziś wymieniałem pompę wody w w takiej Astrze jak w temacie. Śrubkę centralną wału trzymającą koło pasowe odkręciłem pneumatem. Z reguły przytrzymuje poprzez sprzęgło, ale to automat więc odpada. Chciałbym dokręcić fabrycznie tj. na odpowiednie NM. Macie jakieś pomysły jak przytrzymać koło pasowe lub wał, żeby dokręcić jak fabryka nakazała? Koło...
Klin, za słabo dokręcona śruba centralna, ale tam juz prawdopodobnie sie wyrobiło. A zgadzają się punkty 0 wału i wałka?
Proponuję sprawdzić ustawienie rozrządu na początek. Pozdrawiam. Dodano po 2 Dokręcenie centralnej śruby pompy.
SKV czy GSP to inna liga cenowa niż SKF Istotna dla żywotności łożyska jest siła dokręcenia śruby centralnej.
Łożysko główne, Nm Krok 1 = dokręć 65 Nm, krok 2 = dokręć 90° zastosować nowe śruby Śruba centralna koła pasowego wału korbowego, Nm Krok 1 = dokręć 90 Nm, krok 2 = dokręć 90° zastosować nową śrubę Śruby korbowodu (Nm) Krok 1 = dokręć o 30 Nm, Krok 2 = dokręć o 90° zastosować nowe śruby, dać oleju na gwint
Czujnik jest na skrzyni, zęby na wieńcu mają 2cm, więc jakby był aż tyle przesunięty, to wybiło by dziurę w bloku a i tak by łapał sygnał. Wyjąć czujnik i każdy ząb jeden po drugim obejrzeć po kolei. Przy okazji zablokuj wał od strony koła pasowego i sprawdź śrubokrętem, czy dasz rade ruszyć wieńcem góra dół, jak dasz radę, to masz przyczynę. Zęby...
Blokada w wał. Kołek w koło rozrządu. Pompa dowolnie. Jak nie zablokujesz wału to nie dokręcisz śruby centralnej wału. Albo ci sie przestwi rozrząd.
Czy mógłby mi ktoś napisać jak wygląda prawidłowa procedura napinania paska rozrządu w silniku A17DTC? Czy należy wyjąć blokady i cofnąć wał o 60° jak w starszych modelach tego silnika? Czy napina się na zablokowanych kołach (trochę to nielogiczne)? Jaki jest moment dokręcenia śruby centralnej wału oraz śruby koła wałka rozrządu?
Wiec dlaczego zakładają jeszcze blokadę 303-393x? Żeby móc odkręcić i dokręcić śrubę centralną wału.
Podczas wymiany rozrządu nie trzeba odkręcać śruby centralnej, tylko te 4 małe, które dokręca się momentem 20-25 Nm.
Czujnik zegarowy też nic nie da, tam trzeba mocno silnie dokręcić śrubę centralną, tylko blokada się tu sprawdzi. Czy są jakieś niuanse? Owszem, do blokowania koła pasowego (bardzo ważne, bo jest jednocześnie nadajnikiem sygnałów dla czujnika położenia wału) producent przewidział śrubę M6. Przy momentach rzędu 400 Nm. Więc lepiej dorób sobie, lub kup...
A tak naprawdę to wina leży na dole - wybita końcówka wału, koło zębate, nieprawidłowy sposób dokręcenia śruby centralnej. Tam nie ma śruby centralnej ani także wystającej końcówki wału.W którym miejscu się przestawia(na którym kole)?
Witam. Przy wymianie wcisnąłem uszczelniacz do oporu i dopiero wtedy pomyślałem sobie, że poprzedni tak głęboko nie siedział. Czy ten uszczelniacz ma być wepchnięty do oporu czy tylko na równi z kołnierzem wokoło? http://obrazki.elektroda.pl/1449836000_1... Druga sprawa, jakim momentem ma być dokręcona śruba centralna wału w tym silniku...
Witam. Szukam schematu rozrządu Fiata Ducato 2.3 d 88 kw 2008r, motor f1ae0481d. Gdzie zablokować wał oraz moment dokręcenia śruby centralnej? Z góry dziękuję. Założyłem nowy uszczelniacz wału korbowego. Po przejechaniu 300 km padł uszczelniacz znowu ten sam. Czy przyczyną może byc odpowietrznik skrzyni korbowej (podobno są z podgrzewaniem), ten nie...
Stopy główne 25 Nm + 60°, stopy korbowodowe 10 Nm, poluzować o 180°, 23 Nm +46°. Śruba centralna wału 70 Nm + 82°. Koło zamachowe 33 Nm + 34°. Wszystkie śruby nowe.
Czyli rozumiem przy dokręconych mocno trzech śrubach spróbować jeszcze raz mocno dokręcić centralną śrubę?Czy powinna ona się w ten sposób zakleszczyć tak by moc znowu ruszyć nią wałek?
To jest banał nie usterka ,warta nie więcej jak 20 zł, ale po takiej gatce, w życiu. Zresztą ten przypadek jest marginalny i nie rodzący konsekwencji. Przyjeżdżają ludzie co to na forum przeczytał jak sie rozrząd wymienia , panie ratuj - silnik bez klinowy , przyczyna : kołek ustawczy potraktowany jako blokada wału w celu dokręcenia śruby centralnej....
Blokada wchodzi w koło zamachowe( zabierak konwertera w automacie) . Jak dobrze pamiętam to orwór w bloku ma 32mm a w kole 10. Żeby ją tam zaaplikować trzeba wyjąć rozrusznik. Koło na wale nie jest niczym ustalane, po prostu dokręcone śrubą centralną. UWAGA. Pomiędzy kołem a czołem wału jest jednorazowa podkładka cierna. Koniecznie wymienić. No i pamiętać...
Witam Jak w temacie, bardzo bym prosił o podanie procedury dokręcenia centralnej śruby koła pasowego wału korbowego. Pozdrawiam
Witam Prawdopodobnie masz ścięty klin na wale korbowym jest lekkie przesunięcie , sprawdź śrubę centralna czy jest dokręcona
Centralna śruba na wale 95Nm + 30° + 15°. Rolna napinająca 20Nm. Koła na rozrządzie 50Nm + 60°+ 15°
Przy okazji wymiany rozrządu będę wymieniał uszczelniacz wału korbowego, bo jest już zapocony. Wiem że śrubę centralną trzeba dokręcić z momentem 340 Nm, ale co zastosować na gwint? Zostawić suchy, posmarować delikatnie olejem czy zastosować klej anaerobowy? Co przewiduje instrukcja napraw dla silnika Z19DTH?
No to teraz odkręcaj gaźnik to tylko dwie śrubki uważaj na cięgna i sprężynki które są do niego dołączone, ładnie to wypnij na dole masz jedną dużą śrubę centralną za nią pływak i dysze i z boku jak jest tak stara to jeszcze będziesz miał iglicę do regulacji składu mieszanki. Dokręć policz ile obrotów dokręciłeś jak będziesz składał po czyszczeniu to...
Brak otworu na blokadę zębatki paska rozrządu na wale korbowym a kołem pasowym. Koło pasowe powinno być ustawione na godz. 3, ale nie ma otworu w zębatce. Czy miał ktoś podobny przypadek? Koło pasowe jest dokręcone centralną śrubą i obraca się niezależnie od wału, nie posiada klina.
Na początek zobacz czy śruba centralna jest dobrze dokręcona do wału kierownicy. Znajdziesz ją pod air bagiem.
Punkty 1 i 8, odnoszą się do dużych centralnych nakrętek. Jeśli chodziło o jakieś inne, to napisz o które. https://obrazki.elektroda.pl/8506119500_... 1. Dokręcić dwunastokątną nakrętkę momentem 200 Nm i poluzować o jeden obrót. – Dokręcić dwunastokątną nakrętkę momentem 50 Nm. ‒ → Zaznacz jeden dwunastokątny róg nakrętki linią -strzałką...
Z tego "króćca" nie może cieknąć bo to śruba do przykręcania palnika.Przyjrzyj się kilku centymetrowej klapce na palniku z napisem Buderus czy nie wycieka ten kondensat z pod niej (odkręca się dwoma wkrętami), może wyciekać z rurki do zbiornika kondensatu jeszcze ( zapchany kamieniem zbiorniczek wyjąć oczyścić), ewentualnie czeka cię rozpołowienie palnika...
Nie ma żadnego klinka. Nie zapomnij też o nowej śrubie centralnej i odpowiednim jej dokręceniu(20Nm + 120-150°).
Być może rozjezdza sie koło zębate na korbowym, co za tym idzie rozrząd i kąt wtrysku. Śrubę centralną trzeba dokręcić naprawdę zgodnie z fabryką i koniecznie należy stosować cieniutka podkładkę z powłoką diamentowa (do kupienia w aso albo w zestawie z rozrządem dobrego producenta).
Luz zaworów, wlot (zimny/gorący) 0,15 zimny Luz zaworu wylotowego (zimny/gorący) 0,30 zimny Momenty dokręcające :: Głowica cylindra Śruby głowicy cylindrów, stopień 1, Nm Dokręć o 20 Nm Śruby głowicy cylindrów, stopień 2, Nm Dokręć o 60 Nm Śruby głowicy cylindrów, stopień 3, Nm Dokręcać 180° (nie dociągać) Śruby głowicy cylindrów, stopień 4, Nm (Max...
na wkładce masz taki owalny orczyk, w ucho siłownika wkręć śrubę m5 i dokręć nakrętką śruba przez orczyk i gotowe
Dodam jeszcze, że po demontażu alternatora obracając sprzęgłem w prawo obraca się z jego osią, w lewo już nie. Blokowałem łopatki i próbowałem obracać w prawo i nie ruszył. Skoro podczas pracy silnika sprzęgło przepuszcza to znaczy że jest uszkodzone. Ręką tego nie utrzymasz, taki alternator stawia naprawdę duży opór dla silnika. Sprawdź jeszcze czy...
Zdejmujesz górną osłonę rozrządu, (dwa zaczepy po bokach i ciągniesz do góry) luzujesz 3 śruby na kole klucz 13) i przekręć wałek śrubą centralną (klucz 18 chyba) lekko w prawo o jakiś 1mm, dokręć 3 śruby koła odpal auto i sprawdź grupę 004 2 parametr, teraz masz +0,67, jak przekręcisz będzie inaczej, nie przekraczaj +-3 Im więcej na minus silnik będzie...
Jako, że nie podałeś konkretnego modelu, podaję Ci dane silnika 1,5D dCi 2005-10 Kod silnika : K9K 732 Głowica silnika: Wymiana śrub:Tak Dokręcanie:25 Nm Dokręcanie:25 Nm Dokręcanie:270°±10° Pozostałe momenty dokręcenia silnika: Łożysko główneWymiana śrub/nakrętek:Tak Łożysko główne1. etap:25 Nm Łożysko główne2. etap:47°±6° Łożysko korbowoduWymiana...
Witam, Możesz to sprawdzić sterując centralką na 'krótko' - przewody "otwórz" "zamknij" zwieraj do masy. Z opisu wynika że wystarczy regulacja siłownika kierowcy. Wykonaj ruch siłownikiem w górę i dokręć wszystkie śruby montażowe. Powodzenia PS Możesz dać jakieś foto
Śrub nie powinno się dać łatwo odkręcić zwłaszcza tych mocujących koła. Zależy co rozumiesz pod pojęciem łatwo. Chodziło mi o to, że przeciętnym kluczem do kół da się je odkręcić bez skakania po nim i dokładania metrowej rury. Miałem już niestety taką sytuację po wizycie w "warsztacie". Moim zdaniem śruba podczas dokręcania staje się dokręcona gdy...
Jeśli pęknie rurka, to słychać długie pompowanie. Jeśli już otworzysz, to po zdjęciu tapicerki musisz sprawdzić, czy we właściwy sposób język zamka naciskany jest elementem klamki zakończonym białym plastikiem (najczęściej). Jeśli nie, to klamka do naprawy (najczęściej wypada zwinieta z blachy oś tego elementu - w tym przypadku ów język zamka jest dość...
Jak zdemontować przegub zewnętrzny by nie ustawiać zbieżności? nie wiem poprzednio jak była osłona przegubu wymieniana na warsztacie to czy były odkręcane te 3 śruby ze sworznia wahacza czy śruba centralna sworznia ze zwrotnicy bo wygląda na to, że śruba centralna sworznia nie była ruszana. Zastanawiam się jeszcze czy zabezpieczenie przegubu dawać nowe...
Witam Interesują mnie momenty dokręcenia śrub w kompresorze w silniku DXI Euro5 Głównie interesują mnie śruby głowicy, stopki korbowodów i śruby centralnej koła zębatego.
Nakręcenie, wkręcenie, dokręcenie - jaka jest technicznie rzecz biorąc różnica? Jeżeli używasz bezokoliczniki, to używaj ich w każdym zdaniu, inaczej raz jest nakręcenie , a raz jest nakręcić . Niby duperela, ale nie ma czegoś takiego jak otwór między łącznikami a nakrętką centralną .
Panewki korbowodowe 1 etap 25 Nm, 2 etap 60° Panewki główne 1 etap 25 Nm, 2 etap 100° Głowica: 1 etap 20 Nm 2 etap 65 Nm 3 etap 90° 4 etap 90° 5 etap 90° Koło pasowe 340 Nm (centralna śruba) i 25 Nm te 4 małe Koło zamachowe 160 Nm
Z bratkami nie wiele miałem do czynienia, ale z tulipanami tak, jeśli podnosisz słuchawkę równolegle podłączonego aparatu to jest normalne, jeśli nakręcasz numer równoległym aparacie to też jest normalne. Sprawdził bym obwody jeśli to jest w tym samym aparacie, ale to na końcu. Proponował bym co kolega wyżej zaproponował wyżej tylko szczegółowo. Przeprowadzić...
Nadszedł czas na wymianę tarcz hamulcowych. Z lewej strony pourywałem klucze i niestety obróciłem śruby trzymające piastę do zwrotnicy. Nie wiem jakie powinny być tam śruby, chodzi mi o długość i twardość śrub torks M50, oraz moment dokręcenia. Wygląda to tak, jakby ktoś wkręcił nieco dłuższe bo gwinty na końcu śrub były wyraźnie uszkodzone. Z prawej...
powinny chodzić tak samo lekko. W dalszym ciągu masz problem - gdzieś obciera, może jakaś śruba dokręcona zbyt mocno, cięgno. Spróbuj też zdjęć tapicerkę i na zatrzaśniętych drzwiach siedząc w aucie otwieraj palcem i obserwuj.
Nie znam tego oznaczenia, ale pompy mają albo dławicę dokręcaną centralną nakrętką,albo dwoma śrubami np M8. Dokręca się najlepiej na ruchu pompy,ale później po zatrzymaniu trzeba się upewnić,że nie doszło do tak mocnego dokręcenia,że silnik nie ma siły ruszyć pompy.Czasem bywa że po założeniu nowego sznura, trzeba kilka razy dociągać dławice,zanim...
tranzystory mocy w tym panelu nawet nie są dokręcone do radiatora! Spojrzałem na zdjęcia jeszcze raz, nie mogę się z tobą zgodzić. Tranzystory mocy nie są przykręcone przez otwory w nich ale na środku jest szyna która dociska tranzystory do radiatora, o siłę docisku bym się nie martwił bo śruba centralna potrafi bardzo dobrze docisnąć tranzystory.
Dzień dobry Mam problem z jednym łożyskiem pralki Whirlpool AWE 4519/P - ładowana od góry. Rozebrałem osłony boczne i zdjąłem (bez żadnych problemów) łożysko od strony zasilania - fot.1. Z drugiej strony poszło całkiem źle... Podważyłem z dwu stron kluczem i efekt jak na fot.2 i fot.3. Plastik lekko się wysunął aż wreszcie strzelił. To jeszcze nie problem,...
Od świeże temat, dla pełnego wyjaśnienia oraz innym osobom w razie podobny problemów. Moje podejrzenie jest takie, że mechanicy musieli jej odkręcać tę śrubę, inaczej mieliby problem z wyjęciem osłony, aby wymienić pasek rozrządu, a że nie dali specjalnego kleju przeciw odkręcaniu się śrub, to przykręcili tak, jak odkręcili. pękła/ukręcona śruba centralna...
Jak wiecie (albo nie wiecie jeszcze) nowy nieład jaki nam za niedługo wprowadzą obligatoryjnie od 1 sierpnia 2022 zmusza wszystkich użytkowników kas fiskalnych i drukarek fiskalnych "on-line" - czyli tych raportujących do Centralnego Repozytorium Kas i oferujących płatności kartami do zintegrowania posiadanych terminali płatniczych z urządzeniami rejestrującymi...
Coś jest pod spodem, a pytanie jest takie, czy są dokręcone, czy się ruszają, bo/ale poluzowanie to ewentualna nieszczelności na tym oringu. Ja nie mam, i do środka nie zajrzę, ale do regulacji może być tylko ta centralna śruba. Może jest gdzieś przekrój parownika, zresztą rozbierałeś, trzeba było się przyjrzeć :| Tak w ogóle, w temacie jest 2017 rok...
Dla potomnych bochaterów przez ch :) Demontaż to około 30min. Odłączamy akumulator klucz 10 ja tylko plus odłączyłem uważając na zwarcie. Zabezpieczamy szmatką klemę i kołek by nie stykały się. Demontujemy zacisk plusa na alternatorze i kostkę. Demontujemy zbiorniczek płynu wspomagania i odchylamy na bok. Potrzeba klucz nasadowy 15 i E8 torx wewnętrzny....
1-trzeba poluzować śruby na czaszach dzwonka i w czasie tego "klekotania" uzyskać dźwięk czasz. 2-na obrazkach widać ,że wszystko jest jak z fabryki -i nie ma potrzeby doginania kotwic dzwonka . Nie wolno od giąć lub przyginać kotwic dzwonka. Należy poluzować śruby na czaszach dzwonka i tak nimi obracać żeby dla lewej i prawej pozycji młoteczka była...
Takie miałem odczucie , bo ciężko szło rozdzielanie . Kurde, ten srebrny krążek przy oddzialaniu z drugiej strony nawet ma pod spodem jakieś 4 wnęki, żeby podważyć ... Nic , muszę uważać, żeby uszczelki nie pokaleczyć... Dodano po 8 Spuściłem całą wodę w układzie płaszcza wodnego. Wymieniłem spaloną pompę. Wydaje mi się, że nie dokręciłem za mocno -...
Witam! Jak w temacie. Fiat Punto 60 Selecta rocznik 1996 silnik 1242cc na monowtrysku IAW Weber Marelli 6F.SN ale z immo. Przebieg 65tys. km autentyczny. 2 miesiące temu przeszedł mały remont. Wymiana UPG, nowy rozrząd, świece, kable itp itd.. Nie pierwszy raz to robię więc raczej nie skiepściłem. Wszystko wg fabrycznej serwisówki i przy użyciu oryginalnych...
Z tymi spadkami to BARDZO WAŻNE. Wskazane byłoby w ostatnim grzejniku w szeregu założyć odpowietrznik nabowy (zamiast ślepego korka dać korek z otworem 1/2 i wkręcić do niego odpowietrznik lub dać gotowy odpowietrznik nabowy - zdjęcie takiego już było na Forum). To, co pisał Wodyn (holender 5/4'') nie jest konieczne. Widziałem połączenie grzejników...
W niektórych silnikach wystarczy przesunąć pokrywę obudowy o 2-3 mm kiedy jest słabo dokręcona i rotor będzie tarł o stojan. To samo zdarza się przy skręcaniu działających silników. Otwory na oś wirnika nie zawsze są umieszczone centralnie. Dlatego przed rozbieraniem warto sobie naznaczyć kreskę na połączeniu pokrywy z bokiem obudowy, żeby potem skręcić...
Dzień dobry. Od jakiegoś czasu próbuję wyeliminować stuki słyszane podczas ruszania. Wydaje mi się, że dochodzą z tyłu, https://obrazki.elektroda.pl/6383559600_... lub z tylnego amortyzatora. Do tej pory wykluczyłem napęd, ponieważ jest praktycznie nowy, ma zrobione może z 1000km- wymieniłem obie zębatki i łańcuch. Również zabierak...
Daj złapać oddech, dopiero z procesji wróciłem, a Ty poganiasz... Ta pompa po prostu pogniewała się na Ciebie i Cię nie lubi. Nawet odwróciła się tyłem, żeby Ci to pokazać :) Zacznij od jej prawidłowego ustawienia. Zamknij zawory, poluzuj śrubunki i odwróć przodem do siebie. Potem imbusem odkręć śruby mocujące tę część zwróconą do Ciebie. Obróć ją,...
Wypróbuj silniki tak jak napisałem - pod gołym zasilaczem. Jak ruszą to wtedy kombinuj dalej. Jak żadna krańcówka nie wciśnięta (tak jak na fotkach) to siłownik powinien chodzić w obie strony przy dowolnym podłączeniu plusa i minusa (wciśnięcie wyłącza posuw w danym kierunku). Krzywki krańcówek można obracać względem ośki - każdą ustawiasz osobno -...
Witam Was, jako użytkownik Evy Calor i Artela, wtrącę się ze swoją opinią na ich temat. Od 4 lat eksploatuję piecyk Evy, model NIA 15 kW DGP a od grudnia zeszłego roku również Artela Futurę 9 kW z DGP. Zacznę od Evy bo ten piecyk poznałem na wylot przede wszystkim z tego powodu, że zostałem zmuszony do serwisowania go we własnym zakresie. W ciągu 2...
Każda sprążarka ma sprzęgło. Te starsze mają załączane przez elektromagnes. A jak taką starszą rozpoznać ? To proste. Gdy wyłączysz klimę to na pracującym silniku centralna część koła/sprzęgła powinna być nieruchoma. Po załączeniu słychać charakterystyczny "click" i tarczka zaczyna wirować. Nowe, sterowane zaworem wydajnościowym w większości mają sprzęgło...
Chciałbym wykluczyć to co mógłbym sprawdzić sam przed możliwą wizytą u mechanika. Chodzi mi o punkty masy. Wiem że jest ich kilka o ile nie kilkanaście. Chcę wziąć mego Metexa, zmierzyć opór, wyczyścić i dokręcić, tak aby styk masy był poprawny jeśli to nie pomoże to odholuję auto do fachowca. Nie jest to nowe autko a zima zrobiła swoje. Czyściłem jak...
ale co z zaworem w studni? A może wcale jego nie było nigdy? A może tylko zawiesił się? A może jest zanurzony w szlamie? Nie wiem jak to było instalowane, bo studnia ma dużo więcej lat od dobudówki, a jak wspomniałem wcześniej nie znam się zbytnio na hydraulice. I tutaj jest spory problem. Chyba tych problemów więcej. Niby dlaczego zastosowano dwie...
Jak naprawić lub wyregulować rower<br/><br/>Jak naprawić rower <br/>REGULACJA PRZEDNIEJ PRZERZUTKI <br/> <br/>Przednia przerzutka w odróżnieniu od tylnej nie dostarcza raczej okazji do nerwów z powodu nie prawidłowego działania. Raz dobrze ustawiona potrafi działać całymi latami. Jednak zdarza się, że i jej działanie trzeba...
Od dłuższego czasu, z tyłu auta, słychać było głośne stuki w zawieszeniu, ale naprawę tego, ciągle odkładałem na później. Kiedy stały się nie do zniesienia, postanowiłem coś z tym wreszcie zrobić. W pierwszej kolejności wymieniłem łożyska w wahaczach (zestaw naprawczy), ale odgłosy nie ustały. Wziąłem się, więc za wymianę amortyzatorów, jednak i to...
Pompa oleju 8 Nm. Napinacz rozrządu 20 Nm, rolka 25 Nm, śruba centralna koła pasowego 95 Nm + 30° + 15°.
Ścięty jest tylko następstwem nie przyczyną , Ten "klinik" ma tylko ustalać pozycję koła, jego pewne zamocowanie uzyskuje się śrubą centralną. Która lubi się poluzować czasem.... no chyba że koło było niedokręcone. Gdyby było niedokręcone, to nie zrobiłby 23kkm. Nie zmieniona śruba przy wymianie rozrządu, ew. coś z osprzętu napędzanego paskiem tłukło,...
W poprzednich dwóch częściach ( Rysunek 1 pokazuje przekrój tego rodzaju laminatu. https://obrazki.elektroda.pl/4566314700_... Rys.1. Ogniwo fotowoltaiczne zawierające płytkę drukowaną łączącą się z siecią lokalną. W widoku z góry ( rysunek 2 ), widzimy płytki drukowane (przedstawione w kolorze czerwonym) i metalowe przewody (kolorze...
Bezpieczna i wygodna wiertarka do płytek drukowanych https://filmy.elektroda.pl/63_1738236538... https://filmy.elektroda.pl/20_1738236314... Jak zwykle urządzenie powstało w wyniku potrzeb praktycznych. Wiertarka pracuje już chyba 6 lat bezawaryjnie i ma szacunkowy przebieg powyżej stu tysięcy :D otworów. Również, mimo częstego używania przez osoby...
Najnowszy program WORKSHOP 2007 PL !! eTECH / WORKSHOP to multimedialny poradnik profesjonalnych warsztatów samochodowych przygotowany na najwyższym światowym poziomie. Program ten znacznie ułatwia i przyspiesza obsługę samochodów. eTECH / WORKSHOP zawiera zestaw instrukcji dotyczących napraw i obsługi samochodów osobowych i dostawczych oraz informacje...
Witam , wczoraj stałem się szczęśliwym nabywcą mojej pierwszej beemki. Jest to 520i z gazem Silnik nie sprawia żadnych problemów , ma moc pali od strzała. 1. Możliwe że coś jest z instalacją gazową - na wysokich obrotach przełącza się na benzynę możliwe że to przez mrozy i nierozgrzany silnik ? Jeśli macie jakieś propozycje co to może być zanim pojadę...
Śruba jest tylko jedna (centralna). Silnik VW EA288
Akurat tutaj nic się nie ustawia, pompę i wał blokujesz blokadami które łatwo można zrobić samemu, potem dokręcasz śruby w groszkowych otworach i całe ustawienie. Ewentualny problem może być z wałkiem rozrządu jeśli zdecydujesz się odkręcać centralną śrubę. Dawno już to robiłem, ale pamiętam że roboty było sporo, trzeba rozpinać rozrząd, pilnować tych...
Temat stary ale może innym się przydadzą informacje. rezystancja ok 27-28Ω Prawidłowo. https://obrazki.elektroda.pl/5145823800_... przy grzałce jest coś na kształt termostatu, rezystancja zmierzona ok 4,7 kΩ Prawidłowo. https://obrazki.elektroda.pl/1608862800_... Zaobserwowałem coś takiego, woda po odkręceniu kranu...
Centralna śruba wałka rozrządu 60 Nm
Witam Właśnie jestem po wymianie łożysk w pralce Electrolux EW 1043S. W kontekście powyższego wątku niniejsza odpowiedź, to już musztarda po obiedzie. Ale nie widziałem nigdzie na forum opisu wymiany łożysk w tej pralce krok po kroku , więc mogę się podzielić. Może komuś pomoże. Wstęp Jeśli słyszymy głośną pracę łożysk (ale bęben jeszcze nie opada,...
Siemano. Poratuje ktoś momentami dokręcania dla napinacza rolki i śruby centralnej wału korbowego do Peugeota 2008 16r 1.2 puretech z turbosprezarką? Na bloku kod silnika to 10XV12. Pozdrawiam oo
Tutaj masz program Info techa: INFO-TECH to multimedialny poradnik profesjonalnych warsztatów samochodowych przygotowany na najwyższym światowym poziomie. Program ten znacznie ułatwia i przyspiesza obsługę samochodów. INFO-TECH zawiera zestaw instrukcji dotyczących napraw i obsługi samochodów osobowych i dostawczych oraz informacje techniczne przedstawione...
Jeże przestawi Ci się wal w np 1.9 czy innych które mają blokadę wału na GMP to lepiej aby przestawil się w lewa stronę bo jak za mocno w prawo się obróci to może tłok dotknąć zaworu. po wymianie uszczelniacza ustawiasz wal tak aby blokada pasowała i po sprawie. Jeżeli chodzi o wałek np w 1.9 po odkreceniu koła i jego zdjęciu będziesz widział że koło...
GŁOWICA SILNIKA;NOWE ŚRUBY/tak * tzn wartość kątowa w stopniach poziom 1-25Nm poziom 2-65* poziom 3-65* poziom 4-65* poziom 5-65* poziom 6-15* POZOSTAŁE MOMENTY DOKRĘCANIA łożysko główne -wymiana śrub nakrętek/tak łożysko główne-1etap-90Nm 2etap-60* +15* łożysko korbowodu-wymiana śrub nakrętek/tak łożysko korbowodu-1etap-35Nm 2etap-45*+15* śruby miski...
Delikatny? Kupa śrub z czego dwie główne w ramie, blokowane plastikiem, który albo pęka albo się obraca. Do dokręcania trzeba zdjąć koło, w otwór wchodzi tylko klucz oczkowe. A tak-3 nakrętki od kolektora wydechowego(dwie od dołu jedna od góry, 1 nakrętka od obejmy wydechu, śrubka 6 od przewodu intercoolera + opaska. 2 śruby dolnej poduszki(jedną odkręcić,...
Jakiej śruby centralnej wału ?
Uwaga podczas luzowania śruby centralnej koła pasowego następuje odblokowanie ustawienia rozrządu (flansza koła pasowego ustala -blokuje rozrząd). Śruba posiada lewy gwint czyli odkręcamy w prawo Podczas dokręcania śruby należy sprawdzić ustawienie rozrządu (kołek 6mm od spodu skrzyni i korki w pokrywie wałka rozrządu odpowiednie blokady).A korygowanie...
Witam, czy ktoś wie jakim momentem dokręca się śrubę koła pasowego/tłumika drgań w samochodzie jak z tematu? Pozdrawiam
czy wałek składany jest z dużym kołem zębatym pływająco czy jest może na klinie ? Koło wałka rozrządu jest dwuczęściowe. A mocowanie jest na stożku i dodatkowo jest klin. Moment dokręcania śruby centralnej to 100 niuta. Srubki 8mm 25-30 niuta.
Zmień koło zębate na wale i pasek dla spokojności. Jest ono przykręcone do wału centralną śrubą. I przestrzegaj momentów dokręcania, żeby się znowu nie odkręciło.
Moje doświadczenie: M6 zerwana przy dokręcaniu. Przede wszystkim bardzo dobrej jakości wiertło do metalu. Wierciłem takim za 10 zł, ale jak kupiłem za 20 zł, to dopiero miało sens. Użyłem średnicy 3.0, ale to minimalnie za dużo. Myślę, że 2.5 byłoby ok. Druga sprawa, trzeba wiercić maksymalnie centralnie, jak się da, żeby wykrętak miał się o co zaprzeć....
Cześć, szukam momentów dokręcania śrub w silniku 1.8 TDCI 115 KM. Konkretnie: śruby jarzm wtryskiwaczy, śruba centralna (piasty) pompy cr, śruby mocujące koło łańcuchowe do piasty pompy śruby mocujące koło pasowe paska rozrządu do koła łańcuchowego.
Nie musisz nic młotkowac! Ja po wyjeciu z piasty wkrecam srube centralną w przegub do oporu ,aż śruba oprze sie o półoś. Dokręcam mocniej i sruba spycha przegub. Nie ma ryzyka ,ze cos wyszczerbisz czy w inny sposób uszkodzisz.
Potrzebuje takie informacje lecz do golfa 4 1,4 16v !!!!! OPEL VECTRA GŁOWICA SILNIKA;NOWE ŚRUBY/tak * tzn wartość kątowa w stopniach poziom 1-25Nm poziom 2-65* poziom 3-65* poziom 4-65* poziom 5-65* poziom 6-15* POZOSTAŁE MOMENTY DOKRĘCANIA łożysko główne -wymiana śrub nakrętek/tak łożysko główne-1etap-90Nm 2etap-60* +15* łożysko korbowodu-wymiana...
Schematy nie do końca się zgadzają. Pomijam szczegóły w stylu dwa napinacze paska klinowego, konieczność demontażu rozrusznika, i tym podobne bzdety. Najważniejsza sprawa, w tym silniku który robiłem, nie wiem czy to szczególny przypadek czy reguła, ale nie było otworu w kole zamachowym do blokady. Tzn. było nawet kilka otworów, ale żaden nie zgrywał...
Koła, ogumienie i łożyskowanie piasty przedniej. Koła, ogumienie i łożyskowanie piasty przedniej ASTRA F Jednostronne lub nierównomierne dokręcenie śrub może spowodować naprężenie obręczy i (lub) piasty koła. Dla wszystkich śrub kół moment dokręcania wynosi 110 N-m. Ciśnienie powietrza w ogumieniu: - przód 0.21 MPa - tył 0.18 MPa Montujemy koło, lekko...
witam. jeżeli jeszcze sobie nie poradziłeś z regulatorem to objaśniam ci jak go ustawić. Rozumiem, że pasek synchroniczny masz zdjęty. Ustaw wał korbowy na znaki [przednie koło paska rozrządu ma wypust, który trzeba zgrać ze znakiem na bloku silnika, tylko wiedz, że nie jest to GMP!] następnie zablokuj wałki rozrządu w ich końcach przyrządem [narz....
Kulka powinna być zaraz za śrubą. Jest tam mały dołek w którym 'siedzi centralnie kulka. Sprawdz kulkę ,czy nie zgnieciona lub wymień na podobną z jakiegoś łożyska. Kolego o jakiej drugie Ty mówisz? Obejrzyj dokładnie kulki i gniazda kulek szczególnie poz 1. Pozycja 3 jest dokręcana i powinna trzymać. Kulę poz 1 włożyć do gniazda docisnąć nie hartowanym...
coś pechowy ten mój poldek Nie pechowy, tylko mechanik bez pojęcia - śruba centralna dokręcana pewnie palcami, a to ona trzyma wszystko w kupie, klin tylko ustala położenie elementów. Jak najmniejsza sprężarka, do tego serwo dodające gazu w momencie jej załączenia i tyle, ewentualnie układ liczący impulsy z hallotrona i pozwalający załączyć sprzęgło...
ustawrozrząd na znaki a na kole pasowym od pompy wtryskowej masz trzy śrubki. poluzuj je, wał korbowy musi koniecznie być w pozycji OT "O" czyli w GMP. w piaście koła pasowego pompy wtryskowej masz nacięcie dodajże fi6 albo fi7mm teraz jak masz poluzowane koło pasowe pompy wtryskowej trzpieniem o odpowiedniej średnicy zablokuj pompę, ( będziesz miał...
Tłumaczenie instrukcji licznika JY-105 na język polski. Komputer rowerowy JY-105 Proszę przeczytać uważnie poniższe informacje przed rozpoczęciem korzystania z komputera rowerowego. FUNKCJE l. Aktualna prędkość, 2. ZEGAR 24 godzinny(CLOCK), 3. Całkowity dystans przejechany (ODO), 4. Długość trasy jednorazowej (DST), 5. Maksymalna prędkość (MXS), 6....
Obiecałem że się wezmę, więc się wziąłem, potraktujmy to jako małą fotoporadę jak bez specjalistycznych narzędzi wymienić głowicę w passacie. Z uwagi wystąpienia zintegrowanej chłodnicy silnikowo-skrzyniowej oraz trudności ze zdjęciem węży wodnych zostawiłem przód w pozycji nazwijmy to "serwisowej" http://obrazki.elektroda.pl/1053080700_1...
Witam. Główną przyczyną szarpania sprzęgła kolegi tzok było niewłaściwe zamontowanie tarczy sprzęgła przez mechanika. Tarcza sprzęgła składa się z kilku części między innymi dwie okładziny sprzęgła nituje się do piasty tarczy poprzez taką blaszkę a konkretnie sprężynę.Jeśli popatrzymy na tarcze sprzęgła z boku to widać okładzinę przynitowaną do blaszki...
Pierwsza rzecz to zakup przyrządu do ustawienia anteny. Ceny od 20 -80PLN i więcej -ale tobie starczy ten za około 30PLN. Zwracaj uwagę przy zakupie na to czy w komplecie jest kabel do podłączenia przyrządu, inaczej będziesz musiał go sam wykonać, większość przyrządów ma go w komplecie. Jak myślisz że zaoszczędzisz na zakupie przyrządu to się grubo...
dokręcić śruba dokręcić śruba corsa moment dokręcić śruba
przekrecam kluczyk gasna kontrolki airbag kasowanie filtr paliwa znajduje
Samsung BN44-00339A Power Supply Board Issues and Fixes Krótkoterminowy zespół rozrządu paliwa - czujnik 2