Śruba calowa 7/16, twardość 5, więc dokręcasz na 49 Nm.
Dodam: 1. Śruba panewek głównych: - Po demontażu wymienić - Do pomiaru luzu poprzecznego dokręcić momentem 65 Nm, jednak nie obracać dalej. - 65 Nm + 90° 2. Śruba korbowodowa - Po demontażu wymienić - Naoliwić gwint i powierzchnię przylegania. - Do pomiaru luzu poprzecznego użyć starej śruby. - 30 Nm + 90°
Dużo odpowiedzi dostałem, ale nie bardzo na mój temat. To, że ten elektryk, to raczej 'wiejski' elektryk, to już wiemy. Ale bardziej mi chodziło o potencjalne ryzyka takich akcji w rozdzielni? Czy może nie ma się czym martwić, jeśli od miesiąca działa wszystko ok, ewentualnie za rok, dwa wziąć innego elektryka na przegląd instalacji? Kolego, bardzo...
Punkty 1 i 8, odnoszą się do dużych centralnych nakrętek. Jeśli chodziło o jakieś inne, to napisz o które. https://obrazki.elektroda.pl/8506119500_... 1. Dokręcić dwunastokątną nakrętkę momentem 200 Nm i poluzować o jeden obrót. – Dokręcić dwunastokątną nakrętkę momentem 50 Nm. ‒ → Zaznacz jeden dwunastokątny róg nakrętki linią -strzałką...
Dla silnika n47d20 i n47d20s: Korby 20Nm plus 70 stopni. Dla śrub łożysk głównych wały zaleca się wymianę i dokręca się: 50Nm plus 120 stopni, potem wszystkie luzujesz i powtarzasz operacje. Instrukcje dotyczące głowicy cylindrów Głowica cylindra Wymień śruby Tak Inne momenty dokręcania silnika Łożyska główne Wymień śruby/nakrętki Tak Łożyska główne...
Trzeba dokręcić ale z wyczuciem bo jak za mocno przekręcimy to tym bardziej zmniejszymy wydajność. Nie wiem jak teraz to robią w tych pompach, ale w tej (tych) co posiadałem ta śruba trzymająca tą okrągłą gumkę zaworek posiadała taką tulejkę oporową na grubość tej gumki/zaworka. Tak, że należało śrubę dokręcić do oporu aby była sztywna, zaworka i tak...
Moim zdaniem jeżeli skręcisz 120 Nm będzie dobrze. Oczywiście nowy gwint o większej średnicy i dłuższa śruba ( o ile cała długość jest w połączeniu gwintowym) aż korci aby "mocniej" dokręcić - tylko po co?
Trochę lakieru lub farby nitro na gwint śruby , mocno dokręcić odczekać z dobę i prać ile wlezie. Co do teorii o wypoziomowaniu jest zabawna ale i błędna. Połowa samochodów czy innych urządzeń rozpadała by się w trakcie użytkowania.
Książkowo śruby korbowodu 110-120Nm. Śruby pokrywy panewki głównej 180-200Nm
Stopy główne 25 Nm + 60°, stopy korbowodowe 10 Nm, poluzować o 180°, 23 Nm +46°. Śruba centralna wału 70 Nm + 82°. Koło zamachowe 33 Nm + 34°. Wszystkie śruby nowe.
Strona 43 instrukcji.
Przeczytałem z uwagą cały wątek dlatego że to jest jedna z moich ulubionych wieżyczek które zdarza mi się naprawiać :) Otóż małe sprostowanie, ta wieżyczka nie posiada aż tak wielu zabezpieczeń. Owszem miganie diody pojawia się w kilku przypadkach: - przy większej głośności,gdy brak obrotów wentylatora - uszkodzona końcówka mocy - zwarcie na którejkolwiek...
Co do głowicy to podałeś mi chyba ostateczny kąt dokręcenia śruby. A z jakim momentem mam dokręcić wszystkie na początku? Bo to co napisałeś to ja rozumiem, że np. 150 stopni to się liczy od tego jak śruba dojdzie do powierzchni głowicy.
W miejscu, gdzie wchodzi zawór butli, jest śruba na płaski należy dokręcić i naprawione Pozdrawiam serdecznie
Koło zamachowe/ blacha zabieraka: 60Nm+90 stopni (zastosować nowe śruby) Tarcza dociskowa do koła zamachowego: 13 Nm dla M8 => 22Nm.
https://obrazki.elektroda.pl/4191962500_... Wielu z Was zapewne słyszało określenie "dewasto", "webasto", "dwasto", "piec" czy "eber" dotyczące pojazdu czy maszyny np. budowlanej. Celem wyjaśnienia, zwroty te dotyczą tzw. ogrzewania postojowego. Jest to urządzenie mające za zadanie (jak sama nazwa wskazuje) ogrzać wnętrze pojazdu podczas...
Te przewody przykręcone są do świec żarowych podgrzewacza płynu. Odkręcić i oczyścić. będzie dobrze. Dodano po 1 Przy okazji dokręcić cybant, bo to jest nalot z odparowanego płynu chłodzącego, nie żadne zasiarczenie.
Mostek i klawiaturę na 105 Nm.Listwy nie pamiętam zawsze przykręcałem na wyczucie.
A co do kopka to śruba mocująca była mocno dokrecona. Może i była, ale luz powstał i frezy sie skończyły. Po założeniu dźwigni startera należy mocno dokręcić śrubke a także sprawdzić czy nie ma luzu miedzy osią i kopkiem. Zdarza sie żę srubka jest dokrecona a starter ma luz na osi, frezach wtedy nalezy naciąć ,poszerzyc szczeline na kopku aby śruba...
Widzisz wielkość śrub podanych przy momentach dokręcania? Jeśli jest to śruba M16, dokręcasz ją momentem 190Nm + 180stopni
Sprawdzenie i regulacja luzu zaworów Z powodu zużywania się elementów rozrządu okresowa regulacja luzów zaworów jest jedną z podstawowych i koniecznych czynności obsługowych, które należy wykonywać po ściśle określonych przebiegach: — po pierwszych 2000...3000 km, — po przebiegu każdych 10 000 km. Luz zaworów powinien być również sprawdzony...
MERCEDES-BENZVito /Viano (W639) Viano CDI 2.0 ( 646.980 ) 2007 - 2010 85 kw pojemność silnika 2148 cm/3 oznaczenia modelów są różne ( 2.0 cdi, 2.2 cdi, 2,5 cdi, itd ) ale silnik taki sam, 85 kw posiada tylko ten typ silnika 649.980 więc powinno być ok. Dane w pliku PDF bo sporo , pozdrawiam
A najlepiej wpisać KT610A i w wyszukiwaniu zaawansowanym ustawić język rosyjski. Piąty link - pdf: http://www.transistor.by/i/pdf/kt610.pdf Śruba nie jest określona jako wyprowadzenie, więc wniosek z tego, ze jest odizolowana. Tyle, że podły ten datasheet, bo rys. jest ale rozmiaru gwintu nie podano, w tabeli są numery wyprowadzeń - a na rys nie.......
Dokręcenie kołaNie nakładać na gwint dodatkowego smaru, gorącej pasty do śrub ani płynu. Dokręcenie kołaKrok 1: Dokręcić równomiernie do oporu. Dopiero potem dokręcić podanym momentem dokręcającym. Dokręcenie kołaKrok 2: Dokręcić 30 Nm Dokręcenie kołaKrok 3: Dokręcić 110 Nm Dokręcenie piasty tylnego koła Krok 1: Nakrętka centralna Dokręcić 70 Nm Dokręcenie...
Pamietaj o nowych srubach. 10-15 Nm 60°
Tu nie tylko moment dokręcania, ale również kolejność dokręcania poszczególnych śrub jest ważna.
Za tą śrubą są łożyska i uszczelnienie łożysk. Te śruby są przykręcane na klej do gwintów. Musisz zablokować bęben poprzez włożenie do niego trzonka z łopaty i albo energicznym ruchem zerwać połączenie klejone albo grzać palnikiem. W taki sposób się to robi: [youtube]https://youtu.be/Lnaj6hnAU60?si...
Witam, Dziwne pytanie: moment dokręcenia miski olejowej czy panewek wału? Tu masz serwisówkę na stronie 60 chyba co cie interesuje : https://iservice.lombardini.it/documents... i tu https://iservice.lombardini.it/documents...
Witam , przyczyną przeciekania tych zaworów jest wyrobienie uszczelnienia trzpienia zaworu.Bez problemu można wymienić te uszczelnienie lub spróbować dokręcić śrubę dociskającą uszczelnienie. Musisz odkręcić śrubkę mocującą pokrętło z bakelitu, na osi (pod pokrętłem) jest śruba dociskająca uszczelnienie , możesz ją dokręcić do momentu ustania przecieku...
Właśnie tyle dokręciłem i siebie, w Ałdi (Audi) śrubę spustu w misce a amelinium (aluminium), i co, nie bedzie ? :D Kurde, żeby tak każdy się wypowiadał w tematach skomplikowanych, jak przy takich głupotach, jak dokręcić koło alternatora.
Wg Autodata tylko 8Nm no ale pewnie bot ma rację
Zależy od auta. Jeśli miałbym pewność, że belka nigdy nie była odkręcana sprawdził bym kluczem dynamometrycznym jaka potrzebna byłby siła aby dokręcić te śrubę bardziej. Odjął bym wtedy 2-3nm od zmierzonej wartości i kręcił nowe śruby wedle tej siły. Oczywiście śruby maksymalnej twardości z dostępnych o ile stara śruba nie ma oznaczeń. Jutro będę miał...
Można.
Podczas wymiany rozrządu nie trzeba odkręcać śruby centralnej, tylko te 4 małe, które dokręca się momentem 20-25 Nm.
https://obrazki.elektroda.pl/9537402700_...
180 Nm Pozdrawiam WIMM
Toż to Wiejski Sprzęt Kaskaderski 125 :D Jedyne rozwiązanie z taką śrubą to wiertarka, wiertło 6mm i nawiercasz główkę śruby aż odpadnie. Resztkę śruby wykręcisz kombinerkami po zdjęciu pokrywy. Pozdrawiam
https://obrazki.elektroda.pl/5377598800_... https://obrazki.elektroda.pl/3419138200_...
https://www.google.co.uk/search?q=VW+Pas... Tam masz pdf z danymi
Narzędzia specjalne Przyrząd blokujący koła zamachowego - nr KM-911. Przyrząd blokujący koła rozrządu - nr KM-852. Podpórka silnika (→2000 Astra/Zafira) - nr KM-6001. Przyrząd regulacyjny silnika (→2000 Astra/Zafira) - nr KM-909-B. Podpórka silnika (2000→ Astra/Zafira) - nr KM-6001-A. Przyrząd regulacyjny silnika (2000→ Astra/Zafira)...
Witam. http://obrazki.elektroda.pl/7355123700_1...
VF7YDUMAU12974652 OK, czyli 2.2 HDI 150 PUMA C. :) Kolejność dokręcania śrub wspornika dźwigienek zaworowych: https://obrazki.elektroda.pl/7494417000_... Śruby wspornika dźwigienek zaworowych: 1. Dokręcenie wstępne momentem 1 daNm 2. Dokręcenie kątowe momentem 30 ± 3° 3. Dokręcania na 2,9 daNm Dodano po 2 Tak będzie łatwiej zapamiętać:...
zobacz tutaj. https://www.nomaallim.com/eb2-engine.htm...
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi, te odcinkowe też ;). Częściowo słuszne, częściowo nie, bo jednak z waszych odpowiedzi plus opinii elektryka wychodzę z założenia, że jednak wiedziałem, w którym kościele biją dzwony, tylko poszedłem gorszą drogą. Ale jak to mówią, nie myli się ten, kto nic nie robi. Grunt, że temat ogarnięty, a memy o elektrodzie dalej...
Opcje są 2. Skoro przycisk działa i ekspres reaguje na jego wciśnięcie to może poprostu jego uchwyt trzeba dokręcić Albo coś podeszło pod wózek zaparzacza tam gdzie jest śruba na górze i uniemożliwia dojechanie do końca. Najczęściej są to zbite ziarna kawy. https://obrazki.elektroda.pl/4777721800_...
https://obrazki.elektroda.pl/4053780300_... W życiu każdego elektronika (i nie tylko) nadchodzi moment, gdy uświadamia sobie, że ma problem z poprawnym polutowaniem gęsto upakowanej płytki PCB. U mnie była to zaćma, a u innych może to wynikać z naturalnego ograniczenia ostrości przy obserwacji bliskich przedmiotów czy komponentów....
Pierwszy etap 60 Nm drugi 118 Nm.
Witam a ja myślę że jeśli wszystkie znaki się dobrze zgrywają to znaczy że nic się nie przestawiło i przy odrobinie cierpliwości proponuję zajrzeć na taką mądrą naklejkę która jest naklejona na na odwrocie klapy (tam co wkładasz sznurek) i tam masz pokazane wszystkie błędy wiązania. Problem najczęściej spotykany jeżeli na tym aparacie co Ci puszcza...
http://obrazki.elektroda.pl/1042175100_1... Moment 30 Nm i 2 razy po 90 stopni. Tak samo dla 8 zaworowych jak i 12.
Może tak: poluzować śrubę imbusową półzębatki, docisnąć ją do zębatki tak by się z nią zazębiła a wałek przesunąć maksymalnie w przeciwną stronę i dokręcić śrubę półzębatki. To raczej nic pozytywnego nie da, bo wałek prawdopodobnie będzie się przesuwał dalej. Tu trzeba znaleźć, co ograniczało ten luz osiowy, a następnie go właściwie ustawić. (at)panasnorbert9...
dokręcić śruba corsa dokręcić śruba centralny moment dokręcić śruba
minidisc nagrywać sharp włączeniem czerwony czarny biały zielony
sterownik grzałek np550p7c matryca
Zasilacz transformatorowy 12V 20A do KF: projektowanie i alternatywy New Holland TS135A – która cewka odpowiada za włączenie wałka WOM, numery części, lokalizacja