Chcę wymienić popychacze w silniku 1.9TDI AFN (golf 3). Jakim momentem dokręcić wałek rozrządu i czy jest jakaś kolejność dokręcania śrub?.
Rolki napinające 20Nm, rolka prowadząca 50Nm, śrubę na wale 90Nm +90* Wałek rozrządu nakrętki - pierwszy etap 6nm, drugi etap dokręcić o 90* Łożyska główne na wale - 65nm Pokrywy korbowodów - pierwszy etap 30nm, drugi etap dokręcić o 120* Głowica - pierwszy etap 40nm, drugi etap 60nm, trzeci etap dokręcić o 90*, czwarty etap dokręcić o 90* (w określonej...
Dzień dobry Szukam momentów dokręcenia śruby wałka rozrządu, napinacza paska rozrządu., śruby wału, poduszki silnika w fordzie fiesta 1.4 TDCI z 2009 r. Vin: WF0GXXGAJG9P37556
Obracasz wałem, celujesz śrubą M8 w dziurę w kole wałka rozrządu na przelot i wchodzi w głowicę. Wyciągnij śrubę, cofnij delikatnie wałem, wkręć blokadę koło rozrusznika, dobijasz wał do blokady, wkładasz blokadę na wałek rozrządu, w tym momencie masz ustawiony rozrząd. Nowy pasek ma znaki, mają się zgrać ze znakami na kołach i tyle. I bez blokad ten...
Może się przyda: http://obrazki.elektroda.net/0_123352978... http://obrazki.elektroda.net/54_12335298... Pasek Zalecane okresy wymiany •Focus: •→09/01: Co 150 000 km lub co 10 lat - wymienić. •10/01→: Co 160 000 km lub co 10 lat - wymienić. •Transit i Tourneo: •Co 250 000 km lub co 10 lat -...
Czyli turbo dobrze pompuje? synchronizacja, czyli poluzować trzy śrubki na kole od wałka rozrządu i delikatnie ruszyć tak? Dokładnie o to chodzi. Obracając wałek wałek w prawo, kąt synchro idzie na minus. Kręcąc w lewo leci na plus. Śruby mocujące koło powinny być dokręcone momentem 25Nm(o ile dobrze pamiętam).
No blokujesz wał w otworze po wyjęciu rozrusznika i pozostałe koła jak na zdjęciu. Nie, nie, w Epicu wyjmuje się z otworu blokady obok rozrusznika czujnik położenia wału (na załączonym niżej rys. poz. 4), rozrusznika nie ruszasz. Przy pompie Boscha nie ma czujnika położenia, jest prościej - nie trzeba go demontować. Ten pierwszy rysunek załączony przez...
Witam. potrzebuje informacji z jaką siła się dokręca w tym silniki wałek rozrządu,śrubę koła zębatego tego wałka i panewek korbowodowych, z góry dzięki
Bo sprężyny pompowtryskiwaczy stawiają dodatkowy opór. Ten wałek nie kręci się tak lekko jak w silniku bez pompowtryskiwaczy. A dobra bo źle zrozumiałem. Śruby osi dzwigienek pompowtryskiwaczy dociskają za mocno panewki na wałku.
Po pierwsze - przyrząd do blokady koła zębatego w trakcie przykręcania - podkładka diamentowa - NOWA - śruba dokręcona właściwym momentem Jak te warunki sa spełnione nie ma opcji żeby cokolwiek się przestawiało. A tam jest na klinie? Może niema? A najprościej wez inny wałek załatw:D Zasada jest prosta- nie wiem - nie udzielam sie Może klin na pompie...
Witam :!: Jako nowy na tym forum pozdrawiam wszystkich użytkowników :!: Kopalnia wiedzy :!: Mój zięć posiada dwa agregaty sprężarkowe właśnie z takimi silnikami jeden chłodzony powietrzem drugi olejem. Gdy w jednym pojawiły się niepokojące stuki spytał mnie czy przypadkiem nie podjął bym się usunięcia tych stuków . Już podczas rozbiórki zakręciło mi...
I z jaka siłą powinno sie dokrecić wałek. Śruby mocujące pokrywy łożysk walków rozrządu (silnik 1.8) dokręcamy w 2 etapach w kolejności od 1 do 10. W 1 etapie siłą 7 Nm a następnie w 2 etapie siłą 16 Nm. Pozdrawiam!
Akurat wpust na wycięcie w wałku rozrządu pasuje dość dobrze, wałek jest zablokowany po dokręceniu śrub do obudowy wałka rozrządu. Problem jest w tym, że otwory ustalające blokady w obudowach są zbyt duże tak, że nie wymuszają jednej konkretnej pozycji, po popuszczeniu śrub nawet o pół obrotu można blokadą wraz z wałkiem o niecały ząb obrócić. W blokadach...
Witam, czy ktos ma serwisowke do tego silnika benzynowego Forda KA 2?? Potrzebna informacja z jaka sila docisku w Nm dokreca sie sroby walka rozrzadu. Za pomoc z gory dziekuje.
Gość kupił auto i ujechał nim 10km, po czym silnik zaczął szarpać,dławić się itd, po zgaszeniu już nie odpalił. Trochę go piłował na rozruszniku ale w efekcie auto wylądowalo na lawecie i u mnie. Po zdjęciu dekla i zamontowaniu blokad wałek ssący przestawiony ale talerzyk nadawczy czujnika wałka na właściwym miejscu.Waritatory wyglądają na nowe a śruby...
Jeden wałek rozrządu jest z wystającą śrubą i nakrętką a drugi ma wkręconą śrubę. Czy wał korbowy można dokręcić na blokadzie ?
1. Ustawienie wału. Na łączeniu skrzyni z blokiem powinno byc wyciete okienko ze strzałką. Widac tam koło zamachowe. Tak ustaw aby wyciecie na kole pokryło sie ze strzałką. Wtedy pierwszy cylinder jest w górze. Wrzucic 5 bieg w celu zablokowania położenia. 2. Pompa wtryskowa ma nacięcie z boku koła i na uchwycie trzymającym pompe. Muszą sie pokryć....
Dla silnika Renault 1.5 dCi (kod silnika, np. K9K 732), momenty dokręcania wałka rozrządu i głowicy przedstawiają się następująco, na podstawie dostępnych danych serwisowych: Wałek rozrządu: Śruba koła wałka rozrządu: 30 Nm + kąt 86° ± 6°. Zaleca się stosowanie nowych śrub, ponieważ mogą być typu TTY (rozciągane plastycznie). Łożyska/obudowa wałka rozrządu:...
zbychu1- no właśnie miałem taki przypadek że cud się zdarzył w dieslu tylko że to było tdi vw. Jest tam jedno koło rozrządu na jednym wałku a drugi wałek napędzany jest łańcuchem. Śruby były dokręcone. Jutro dobiore się do wałków i dam znać co i jak.
U mnie zakołkowałem wał i popuściłem te wszystkie śruby na kołach przestawiłem wałek i pompę żeby dokładnie zakołkowac pompę i wałek rozrządu i dokręciłem ,ale skoro u ciebie wtryski leją to prawdopodobnie to będzie przyczyną,ale sprawdzic nie zaszkodzi.
Jak jej nie dokręcisz z odpowidnią silą to dopiero będzie kłopot. Wałek rozrządu nie ma klina. Koło siedzi na stożku i doręcone jest śrubą która ci się poluzowała.
Zaczerpnięte z internetu: 758725 758726 758727 758728 758729 opis polski: Zalecane okresy wymiany · Wszystkie silniki: · Rok mod. →2000: Co 15 000 km lub co 12 miesięcy, w zależności, co wcześniej nastąpi - sprawdzić stan i szerokość. · AJM: · Rok mod. →2000: Co 60 000 km - wymienić (jednocześnie...
Witam . Po wymianie rozrządu nowego turbo auto odpaliło ładnie pracowało bez zarzutu ale okazało nie że padła sonda przed katem . Na następny dzień po dłuższej pracy silnika poluzowało się koło pasowe wraz ze śrubą i auto zgasło i po kilku prubach nie odpaliło już . Po zdjęciu obudowy rozrządu łańcuch na walkach zębatka była na tych samych znakach ....
A do czego Ci tam zdjęcia? Zakładasz specjalne blokady na wałki rozrządu (z tyły głowicy, od strony sktzyni bieg.), dokręcasz je śrubkami 6mm, demontujesz czujnik położenia wału korbowego, w jego miejsce wkładasz blokadę (wiertło ewentualnie 10 lub 11mm - od biedy też może być), i po takim zablokowaniu montujesz wszystkie koła, łańcuch, napinacz napinasz...
Też sobie tak właśnie myślałem.w ogóle tą dolną blokadę miałem odwrotnie założoną, powinna być tą dłuższa tulejką na śrubę w stronę bloku silnika. Po prostu przed zdjęciem paska wał był w górnym martwym punkcie. Czyli teraz jak wał i wałek zablokuje na blokady to zakładam koło wałka rozrządu ale niedokręcone, na nie zakładam pasek .Później napinam napinacz...
lukasz ale za co ma złapać wał żeby dokręcić śrubę na nim? Można zablokować śrubokrętem koło zamachowe jeśli innej opcji nie ma. Ale moim zdaniem najlepiej jest pozbyć się tej śruby bo każda inna opcja druciarstwem pachnie. A jaka jest walka z tą śrubą to wiem bo sam kiedyś nią walczyłem chyba w Kangoo. Pamiętam, że pomogło wyjęcie chłodnicy i palnik.
Tego już całkiem nie rozumiem niestety. Tylko polski żebym nie miał wątpliwości. Generalnie wiem o co chodzi bo z angielskiego coś tam rozumiem, tylko wysiadłem na tym czy śrubę regulacyjną pompki wkręcić do oporu czyli wcisnąć do końca pompkę i poluzować pół obrotu czy poluzować (zrobić luz na dźwigience), dokręcić na 5Nm i odkręcić te pół obrotu....
Już śpieszę z pomocą. Otóż jest otwór (od świec) jest również urządzenie VAG T10170 i T10170/ 1 (czujnik zegarowy) ale można się obyć bez niego. można również zdjąć pokrywę i ustawić "mijankę". tak to powinno się robić Zdjąć osłonę łańcucha napędu rozrządu. Ponownie domontować panewkę łożyska na wał korbowy i koło pasowe wału korbowego. W otwór świecy...
Witaj . mamy, a potrzebujesz /.czy tak tylko pytasz ? Myslę że chyba potrzebujesz wiec proszę Pasek rozrządu Przy wysokich obciążeniach 80.000 km/4 lata.Przyłożyć narzędzia blokujące do koła zamachowego (A), koła wałka rozrządu i koła pompy. Ścisnąć automatyczny napinacz paska i zablokować zawleczką. Poluzować śruby w kole wałka rozrządu i kole pompy....
Jesli zablokujesz wał i wałek ,poluzujesz śruby widoczne na twoim zdjęciu ,napniesz zgodnie z instrukcją(często znajduje się wraz z nowym napinaczem),dokręcisz trzy śruby i wyjmiesz blokady to problem się nie pojawi.Celowo napisałem o flamastrze bo zastosowanie go jest do niczego nie potrzebne.W tym silniku musisz mieć blokady i nie ma dyskusji ,każdy...
Obstawiam promieniowy Tzn wałek obkręca się w środku koła o jakiś jeden mm Nie ma luzów na boki Dodano po 19 Witam ponownie Ponieważ nie otrzymałem odpowiedzi Ponawiam pytanie o luz między wałkiem rozrządu względem koła zębatego Fiat 500 silnik 1.2 8v Oczywiście chodziło mi o milimetry Wałek obraca się w kole zębatym ok 1milimetra. Śruba mocująca koło...
Nie napisałeś o silniku nic więcej, to masz do VTi :D http://obrazki.elektroda.pl/2428824500_1... Ustawianie faz rozrządu: Włożyć trzpień blokujący koła zamachowego Fig.19431.1. Zamontować narzędzie do ustawiania wałka rozrządu, strona wydechu Fig.19431.2. Zamontować narzędzie do ustawiania wałka rozrządu, strona ssania Fig.19431.3. Ustawienie...
Wybebeszyłem ją trochę, zdjąłem kolektor dolotowy paliwa, odkręciłem dekiel ( wogóle był nie dokręcony, nic dziwnego, że żygał olejem ), odkręciłem wałek rozrządu (śruby były tak podociągane, że mało niepourywałem kluczy). Pokręcilem trochę wałem korbowym żeby zobaczyć reakcję szklanek (oczywiście bez wałka rozrządu).Stały w miejscu tak jak stały, zresztą...
Zdejmujesz górną osłonę rozrządu, (dwa zaczepy po bokach i ciągniesz do góry) luzujesz 3 śruby na kole klucz 13) i przekręć wałek śrubą centralną (klucz 18 chyba) lekko w prawo o jakiś 1mm, dokręć 3 śruby koła odpal auto i sprawdź grupę 004 2 parametr, teraz masz +0,67, jak przekręcisz będzie inaczej, nie przekraczaj +-3 Im więcej na minus silnik będzie...
ta obudowa niczego wielkiego nie robi. He, wydaje mi sie, ze jednak robi, trzyma wałek rozrządu:) To w niej ślizga się wałek, dlatego mam dylemat, czy kręcić na oko czy nie:/ Nie jest łatwo pożyczyć klucz który ma skalę od 10Nm :/ P.S. Obudowa wałka w tym silniku składa się z dwóch połówek, które należy skręcić momentem 10Nm...
Pewnie ktoś coś kiedyś grzebał i nie dokręcił. Podejrzewam, że dokręcenie z jednej z śrub dało radę na tyle docisnąć, że silnik normalnie pracował. Dziwne tylko, że łożyska wałka nie pękły ale cuda się zdarzają :) Co do tarcia jeśli wcześniej tego nie było a po dokręceniu usłyszałeś, mógł byś ustawić wałek tak, żeby nie napierał na dany mostek, odkręcić...
Jak ustawić rozrząd? Jakie czynności muszę wykonać? W silniku Toyota Avensis/RAV4 2.0 D4D 1CD 116 KM (at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Ustawienie rozrządu w silniku Toyota Avensis/RAV4 2.0 D4D (1CD-FTV, 116 KM) wymaga kilku kluczowych kroków: zidentyfikowania i zablokowania odpowiednich znaków na wale korbowym oraz na wałku (lub wałkach)...
Panowie blokada na wale, blokada w pompie, brakuje mi tylko oryginalnej blokady na wałek, ale wchodzi płaskownik 5mm i jest równo z płaszczyzną. Dodano po 7 Nie ma cudów przecież wiem. łancuch naprężony śruba wałka dokręcona i potem wkręcany napinacz. Wszystko na blokadach "cychach" tak potocznie napisałem poprostu.
Jaką regulacje masz na myśli? Śrubą regulacyjną. Wkręcamy żeby był lekki opór i odkręcamy z powrotem o 225 stopni. Czyli pominiete podstawy.Prosze jeszcze sprawdzic blok 4 i pozycje 4 co pokazuje. ustawiałem według takiego opisu: Przebieg montażu Gniazdo w głowicy musi być idealnie czyste. Montowany pompowtryskiwacz powinien mieć prawidłowo założone...
Jakiś tydzień temu wymieniłem całą głowicę. Problem miałem z uszczelką pod głowicę bo czekałem na nią ponad 2 tygodnie ale w końcu udało się ściągnąć z Niemiec. Rozrząd ustawiałem tak: Na dolnym kole pasowym są znaki: 30, 20, 10, 0, 10, 20, 30 ale widać je dopiero po zdemontowaniu prawego przedniego koła. Ustawiłem koło na "0" ale pierwszy tłok od łańcucha...
A co masz za problem z pierścieniami? Zdejmujesz miskę rozkręcasz korby i wyciągasz tłoki. Mniej roboty niż zdjęcie głowicy. Dziwna historia bo zgodnie ze sztuką tłok zawsze wychodzi do góry. Jak żyje nigdy nie wyciagalem tlokow przez miskę olejowa i nie chce nikogo obrażać ale z takimi radami to autor nigdy tego silnika nie naprawi tylko go zniszczy....
Początek wtrysku 24*-26* przed GMP, i ciśnienie wtryskiwaczy chyba 170 Dodano po 15 A zapłon ustawiasz tak- sposób książkowy :D 1. Odłączyć przewód paliwowy wysokiego ciśnienia od króćca sekcji pierwszego cylindra i założyć na ten króciec momentoskop cieczowy (niewielka szklana rurka o średnicy wewnętrznej 1-1,5mm) 2.Powoli obracać wał korbowy silnika...
Mam następujący przypadek: Po trzech miesiącach i 6000 km po wymianie rozrządu podczas hamowania silnikiem na 5 biegu z dużej prędkości uszkodzeniu uległ rozrząd. Pasek nie zerwał się tylko spadł. Napinacz, rolki, pompa w tym ich śruby okey. W pierwszej chwili silnik zgasł - żadnych dźwięków poza natychmiastowym komunikatem z komputera o awarii silnika....
wedlug mnie wyglada na przestawiony zapłon. Na plaku odpala poniewaz kompresja jest i wałek, tłok zgrywaja sie , lecz pompa moze dawac paliwo za pozno i auto nie spali dawki tylko ja wyrzuci przez zawory. Moze niech ktos bardziej doswiadczony sie wypowie Nie trzeba nikogo bardziej doświadczonego :) Trafiłeś! Zdjąłem osłony rozrządu i okazało się, że...
Nie zajmuję się naprawą w warsztacie, samochód mój. Nigdy nie zaglądałem w nim po pokrywę aż do teraz. Te śruby nie miały oznak jakiejś roboty wcześniejszej, zresztą nawet śruby pokrywy wyglądały tak jakby nigdy ich nikt nie odkręcał. Więc może to efekt "samo poluzowania" ciężko się domyślić a wątpię że w warsztacie lub w fabryce ktoś słabo dokręcił....
Śrubę mam z zestawu Ruville, chyba nie będzie zła. Myślałem o kropelce średniego szczeliwa zamiast oleju, tylko nie wiem czy to dobry pomysł. Simering kupię dzisiaj nowy i osadzę go trochę płycej. Tamten dopchnąłem aż oparł się o wał. Edycja: Śrubę dokręciłem na olej, tylko w tej chwili napotkałem jeszcze jeden problem. Poprzedni "mechanik" zmieniał...
Witam. Mam mocno nietypowy problem. Wymiana rozrządu silnik 1.9tdi model 1Z Silnik miał robioną głowicę wymiana prowadnic, uszczelniaczy, planowanie sprawdzenie na szczelność. Czyli tip top. Nowa uszczelka nowe śruby, wszystko zamontowane na silniku i dokręcono książkowo 40Nm, 60Nm, 90 stopni i potem jeszcze raz 90stopni. Wał obraca się bez problemów...
Mam problem z odpaleniem VW T5 po wykonaniu remontu. Silnik miał sporo wycieków, był wyjęty wraz ze skrzynią. Przed robotą palił i jeździł ale szału nie było (odpalał ciężko, tak jakby nie na wszystkie cylindry). Poza wyciekami paliły się kontrolki abs, esp i ta od ręcznego (!). Poprzedni właściciel wymienił głowicę na nową plus inne części - nie wiem...
Wielkie dzięki wam za wskazówki. Oczywiście wszystko będę składał posmarowane lub polane olejem, łoża wałka wałek w miejscach gdzie lega w łoża, szklanki itp. to jasne. Wiem też że trzeba ze wszystkich dziur z gwintem odessać stary olej aby nie rozsadziło bloku czy głowicy to dla mnie oczywiste, tak jak nowe szpile głowicy. Bardziej się martwiłem tym...
Regulator jest napędzany przez wałek rozrządu, za pomocą gumowego sprzęgiełka. Sprawdź je. Tak to silnik S101M. Zaznaczona na czerwono śruba podczas pracy agregatu dość szybko się obraca. Rozumiem, że żeby dostać się do sprzęgiełka trzeba odkręcić pokrywę (zaznaczone 4 śruby strzałkami) ? Przepraszam za takie pytania, ale jeszcze nie demontowałem tego...
dokręcić wałek rozrząd śruba wałek rozrząd dokręcić śruba
odblokowanie freebird podłączyć domek ramdisk options
philips vr171 ue43au7172 matryca
Jak wyłączyć tryb demo w pralce Candy Rapido Pro? Dlaczego plusowy zacisk akumulatora kwasowo-ołowiowego koroduje szybciej niż minusowy?