Choć silniki spalinowe odchodzą już w zapomnienie i pozostanie po nich jedynie nostalgia, cofniemy się dziś w przeszłość i zbadamy tę legendarną konstrukcję zainstalowaną w samochodzie Citroën 2CV. Pokażemy, dlaczego warto studiować ją na wydziale inżynieryjnym i jakie cechy uczyniły całość przykładem myśli projektowej. Porównamy też dany silnik z niemieckim...
Przy wtrysku MPI raczej znaczenia nie ma do tworzenia mieszanki - paliwo wtryskiwane na zawór praktycznie (gaznik, SPI owszem). Sam mam w tym silniku przerobiony dolot z innym filtrem powietrza i zasysam zimne powietrze ze zderzaka. Dodatkowo jak śmiga na LPG to już w ogóle znaczenia nie ma. Argumenty ze niby silnik sie szybciej grzeje- no niby jak?...
Patrząc na średnicę otworu dla EGR aż ciężko uwierzyć, że dopalanie tak małej ilości spalin wpływa na jakąkolwiek ekologię. Średnica rurki to średnica grubego palca dodatkowo pomniejszona przez osad ze spalin (jak na oko 20%). Rozumiem, że ciśnienie a raczej pęd spalin swoje robi lecz gdyby na serio był on mocny (i gorący) nie zastosowali by w tym silniku...
Wystarczy tak zmienić dolot powietrza żeby pobierał zimne powietrze ale był odwrócony tyłem do kierunku jazdy. Ostatnio tak robiłem w Corsie B i pomogło.
Chcialem sie zapytac jak to jest z zimnym i cieplym powietrzem dla LPG. Gazownik na reguatorze powietrza (tuz przed filtrem) zablokowal mi klapke doprowadzajaca zimne powietrze zza lampy, zas cieple powietrze znad kolektora wydechowego (zdjeta rura laczaca) zostalo przydlawione z 6cm sred. do 2,5 cm srednicy. Na tym przydlawieniu silnik chodzi miarowo,...
co do tej klapki zimne ciepłe powietrze to jak silnik miał ponad 90 zaglądnąłem tam i bylo otwarte ciepłe a zamknięte zimne a gdzy wyłączyłem silnik klapka zamkneła dolot cieplego powietrza
Szanowni Państwo, Po kolei... mam podobny problem i mam wrażenie, doszedłem już trochę dalej w odpowiedzi na kilka pytań. Pozwolę sobie podzielić tym. Łazienka i totalna czerń... Zrobiłem remont i żal by było wrócić do stanu przed, więc zacząłem liczyć sprawdzać itp. 1. Wentylacja grawitacyjna w blokach z wielkiej płyty działa (a przynajmniej taki był...
Mam taki dolot jak na ostatnim zdjęciu w Golfie 4. Musisz zblokować klapkę zimne/ciepłe powietrze w pozycji tylko zimne. Dodatkowo na tym chwycie powietrza przy pasie przednim możesz dorobić z butelki po Dynazelu zaślepkę/osłonę w kształcie łuku, żeby powietrze zaciągane było tylko z wlotu, a nie z komory silnika. Jednak temperatura z czujnika w korku...
Widziałem kiedys kolektor dolotowy od Vectry B, zdaje się 1,8 16V, rozerwany od strzału w dolot. Boczna ścianka kolektora zrobiona z aluminiowej blachy pękła jak papier. Silnik 1,6 ma chyba prawie taki sam kolektor. W tych silnikach potrafią szwankować cewki zapłonowe i wtedy w dolocie robi się kanonada jak przy forsowaniu Odry przez ruskich w 1945....
Ok chlopacy ze wszystkim moge sie zgodzic (choc wiekszosci nie rozumiem) ale przciez to zimne powietrze dobrze wplywa na spalanie mieszanki paliwa w cylindrze.Ja przy swoim silniku (1.6i) po zalozeniu filtra stozkowego i przerobieniu dolotu tak aby filtr mial bezposredni dolot powietrza (nie jak seryjnie schowany gdzies pod maska) odczulem duza roznice...
Witam. W obudowie filtra powietrza jest taki termostat, który steruje klapką która ma przepuszczać zimne i ciepłe powietrze do dolotu. Niestety wygląda na to, że u mnie ten termostat nie działa. Z tego co się dowiedziałem powinien on puszczać tylko ciepłe powietrze gdy temperatura jest niższa niż 23 stopnie, a gdy temperatura wzrośnie powyżej 28 stopni...
a dolot powietrza do pieca ma ? na ścianie po stronie kierowcy ? z jakies 40-60cm za fotelem ? Jeżeli bierze zimne powietrze to zawsze będzie chodził na maksa.
Czy to normalne, że jak auto jest zimne (mowa o sytuacji kiedy auto stoi na temp. minusowej) to po wystartowaniu, zanim silnik się nie rozgrzeje to obroty się wahają ok 1600-2000. Uważam, że to nie jest normalne. U mnie w megance, taka sytuacja wystąpiła po wymianie 1 sondy lambda. Z tym, że obroty po odpaleniu zimnego silnika zaczynały falować dopiero...
Nic sie nie stało:) Myślałem nad takim rozwiązaniem: wychodzimy od wyjscia przepustnicy i montujemy kolano aby uciec w bok, dalej będzie szła rura abym się oddalił od silnika i miał jak przymocoać filtr aby się nie zerwał, za ta rurą doszłaby turbinka (po jakim czasie jest prawdopodobieństwo rozpadnięcia się tego wynalazku?), a za tym filtr powietrza...
Podaj dla silnika zimne powietrze, a nie podgrzane. Powinieneś poczuć różnicę, zwłaszcza że odparowany gaz nie potrzebuje ciepłego powietrza. Co do tego '"na gazie lepiej" to niejeden by się spierał. Dla mnie jest oczywiste, że dla "dołu silnika" z całą pewnością jest lepiej. Mniej zanieczyszczeń, olej czysty. Dla głowicy i zaworów to już nie zauważam...
Patent zalatujący prowizorką ale skuteczny - obcinasz dno bańki 5l po oleju i montujesz taki chwyt powietrza pod zderzak, obok chłodnicy albo gdzie indziej gdzie ci przypasuje. Ma łapać zimne powietrze. Zamiast zakrętki zakładasz kawałek elastycznej rury do filtra i działa. Cała rzecz w tym żeby silnik nie zasysał powietrza z komory silnika. Oryginalny...
Sprawdź dolot ciepłego powietrza do gaźnika, tzn. czy masz podłączony wąż od gruszki na kolektorze wydechu do wlotu filtra powietrza, ewentualnie termostat w filtrze powietrza. Jak cały czas łapie zimne powietrze to w gaźniku potrafi osadzić się szron na rozpylaczu. Jak zgaśnie gaźnik się nagrzeje od silnika i szron stopnieje i dlatego znowu można przejechać...
Witam. Mam problem z focusem z 1999r. Silnik 90 koni tddi. Czytałem już kilka podobnych tematów jednak nie znalazłem odpowiedzi na swoje pytanie, U mnie problem jest taki, ze auto odpala zimne po okolo 4 sekundach kręcenia z trudem. Jak odpali ładnie trzyma obroty, niestety od 900 do 1300 ledwo się wkręca. Do tego na wskazaniu obrotomierza widać skoki...
filtr w zasadzie jest do wymiany(przebieg),jak go calkiem zdejme i zostaje sama gola gardziel do gaznika wtedy auto idzie tak jak bez tej rury(gumowa rura doprowadzajaca zimne powietrze z belki nadwozia do obudowy filtra)wtedy nie ma wolnych obrotów(auto od razu gasnie),bez filtra auto idzie tak samo jak bez tej rury,natomiast po jej zalozeniu jest...
raczej wykluczam nagrzewnice jak zle mysle prosze mnie poprawic: płyn chlodniczy nim sie nagrzeje do temperatury otwarcia termostatu krązy przez nagrzewnice dzisiaj po przejechaniu 15 km sprawdzalem weze idace do nagrzewnicy sa tak samo cieple jak dolot do chlodnicy czyli jakies 40 -50 stopni oczywicie sprawdzane na czuja (ręką) więc z jednej strony...
Witam, Panowie pacjent to seat leon II 1,9 tdi (105km) kod silnika BKC przebieg 300tyś km. Stale podnosi się stan oleju. Ostatnio zmieniałem olej jakież było moje zdziwienie bo w silniku były trzy stany oleju ponad normę i mechanik ściągnął praktycznie 7 litrów oleju rozrzedzonego on! No nic dokonaliśmy wymiany oleju wraz z filtrem stan książkowy na...
Bardzo fajny rozbudowany termometr, gratuluję. Prawda o wynikach kolegi: Co do samochodów, auto traci moc nie bezpośrednio ze względu na zamontowany gaz ale na to, że auto łapie więcej powietrza ciepłego niż zimnego, stąd staje się mułem. Dlatego w autach sportowych są intercoolery - układy oziębiające powietrze przed zapakowaniem do komory spalania....
Jeśli na oryginalnym dolocie ale bez zaślepiania otworów jest dobrze to bym tak zostawił, prawdopodobnie działają one teraz jako upust nadmiaru powietrza z puszki filtra a zimne powietrze i tak swoja drogą jest pobierane przez oryginalny dolot.
To nie jest żadna gafa :P Zimny silnik musi mieć wzbogaconą mieszankę by mu ułatwić rozruch i pracę w takich warunkach. Kiedyś w gaźnikach miałeś taką wajchę którą włączało się ssanie ręcznie, a dziś robi to sterownik na podstawie informacji o temperaturze. Co do "termostatu w dolocie" to też takie patenty były stosowane. Niektóre auta mają dodatkową...
Nigdzie go nie widzę ani w komorze filtra ani w dolocie do filtra i kolektorze, mam problem czy silnik ciepły czy zimny ciągle 42 st.C Zintegrowany z MAP lub MAF.
Skoro zdjęli dolot powietrza na zimnej stronie turba, to powinno być widać czy wirnik się kręci po rozruchu i czy wtedy też puszcza sadzę.
Zimne powietrze jest lepsze, bo jest go więcej. Możesz zasłonić, ale silnik będzie kulał zimny, a kosmicznych przyrostów mocy też się nie spodziewaj.
Lepiej dla dynamiki, spalania itd jak zblokujesz termostat powietrza w polozenie " tylko zimne" i zrobisz regulacje instalki( z nowym wkladem filtra) z takim ustawieniem dolotu.
Robimy co możemy. Sprawdzamy wszystko po kolei. Czujnik na dolocie przy filtrze powietrza tez swiruje. Pokazuje 40 stopni czy ciepły czy zimny. Będziemy teraz sprawdzać okablowanie a jak to nie pomoże = nowe czujniki bo niestety nie mam nic na podmianke.
piotr973 ja mam to samo w kadziu 1.4 , winne temu jest u mnie takie male odpowiedzilane za dolot powietrza (zimne z zewnatrz - cieple z nad silnika) cos co powinno sie przelaczac, to cos jest u mnie umieszczone w dolocie powietrza do filtra i niestety po latach lubi sie to psuc :( Jedyna metoda to wymienic to na nowe albo wyrzucic, ale wtedy silnik...
Tak zaciąg powietrza do filtra ale ciepłego z obudowy kolektora dolotowego drugi zimny dolot jest z boku.
W sprawie dolotu: Klapa ciepło zimno zrobiona, poklejona jak fabryka. Założyłem nawet zwężkę w dolocie zimnego powietrza takiej średnicy jak jest fabrycznie, a której nie miałem. Oczywiście musiałem deczko skorygować LPG.
Witam Peugeot 307 1.4 benzyna 2007r na zmiennych faz rozrządu przebieg 130tys Problem polega na zbyt dużym podciśnieniu w kolektorze dolotowym przez co obroty falują a jak auto jest zimne to szarpie przerywa czasem zgaśnie ale tylko na zimnym silniku na ciepłym jest normalnie, minimalnie obroty czasem przyfaluja Sprawdzony kolektor na szczelność dymiarka...
Zobacz na dolocie powietrza przed filtrem jest taki zawór ciepłe- zimne powietrze może się blokowac. Zobacz jeszcze map sensor.
Ok rozumiem może i tak ma być a mam jeszcze pytanie odnośnie filtru powietrza a bardziej dolotu powietrza do niego ciepłe zimne (taka skrzynka co reguluje dopływ czy ciepłe czy zimne) ja mam to zepsute i mam cały cza zasysane zimne ma to jakieś skutki i jak ma to wyglądać w zimie i latem
Czy sie zmniejszy ?powinno bo zimne powietrze daje lepsze napelnienie cylindrow przy rownoczesnym mniejszym otwarciu przepustnicy, a to sie przelozy na spalanie.Termostat musisz sam oblookac jak jest polozona klapka gdy zasysa zimne powietrze i w taki polozeniu go zablokowac np. dlugim wkretem
Mam 2 pytania: 1. jaka powinna być temperatura zasysanego powietrza w silniku 1.4 mpi (model AUD)? Bo u mnie dochodzi po nagrzaniu silnika nawet pow. 60 st. na krótkich odcinkach. Gdzieś czytałem że nie powinna być wiele wyższa od zewnętrznej (teraz 12-20:). Wiem, że w starszych silnikach jest taki rozdzielacz dolotu ciepłe/zimne powietrzem który odcina...
Witam Posiadam VW New Beetle 1.8t 180km, 2001r. Auto kupiłem kulawe, wyświetlało check engine, nie wkręcało się jak należy, brakowało mocy. Nie mam informacji, czy było coś grzebane w sofcie. Z rzeczy, które były naprawiane, to: regeneracja turbo, rozrząd z napinaczem (łańcuch), cewki, odma, intercooler, sprawdzenie szczelności, filtr paliwa i powietrza....
Zobacz dolot powietrza do filtra. Mogła zablokowac się dzwignia zimne/ciepłe powietrze. Miałem taki przypadek w astrze 14nz z lpg.
Sprawdziłem dzisiaj temperaturę powietrza dolotowego (intake). Przed uruchomieniem zimnego silnika jest taka sama jak temperatura otoczenia czy też płynu tj. 6 stopni. Natomiast nawet po dłuższej jeździe pokazuje zaledwie 12-14 stopni. Czy mimo wszystko nie powinno być więcej ? Pod maską jest gorąco, przepływomierz się ogrzewa od silnika itd...
wpływ będzie miało nieznaczny- zimniejsze powietrze jest gęstsze (wiecej tlenu w jednostce objętosci) i może to coś tam doda (jakieś 2-3KM). Robisz po prostu kawał rury idący od dziury w zderzaku do reszty układu dolotowego i na końcu stożek. Jak się boisz, ze w razie przejazdu przez kaluże ci wodę wciągnie to możesz zrobić po prostu doprowadzić rurę...
Z tego co wiem to uszczelkę pod głowicę wstawia się tylko oryginalną bo podróby mają słabą wytrzymałość. A po co ją wymieniać? Tyle koni to mi nie potrzeba hehe myślę, że z aktualnym układem wydechowym mam jakieś 32-33km. Polerując te kanały(nie mam pojęcia jak one wyglądają) ile mogę zyskać ze 2-5km?? Myślałem aby poprawić dolot powietrza, ze 1-2km,...
(...) y nie ma spalin to nie ma spalin cały czas płyn jest niebieski, ktoś wie co może być przyczyną?. To jest zimna strona Turbo powietrze które idzie do silnika a nie spaliny. https://obrazki.elektroda.pl/4881231300_... https://obrazki.elektroda.pl/9403904500_... (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji - Użytkownik...
Witam. Mam podobny problem.Kosiarka murray 12hp dlugo trzeba krecic zeby odpalic.Gdy krece rozrusznikiem i zdejme filtr powietrza paliwo w postacii chmurki strzela gdzie jest dolot powietrza.Nie wiem czy luz zaworowy jest dobrze ustawiony.Pomoze ktos.
Motronic , przepraszam ale nie doczytałeś postu ( jak czyjnik odpięty temperatura 45 , napisał autor) , to jest normalna praca ecu, jak jest obwód otwarty to symuluje temperaturę optymalną do pracy silnika, bo to jest mało istotne przy pracy tego silnika. Dodano po 12 I jeszcze jedna rzecz , nie wiem czy te auto ma klapkę na zimne i ciepłe powiertrze...
z tego co czytalem to zwezke venturiego mozna poczuc w tym ze zacznie auto cignac od nizszy obrotow niema cudow lecz ponoc czuc ale to sie ja wstawia zamiast srodkowego tlumika a koncowy przelotowy to jest strumiennica naddzwiekowa cos takiego na to mowia ponoc zastosowanie jak w samolotach koszt kolo 160 zl dziala ponoc jak sie ma dwa tlumiki czyli...
Panowie a jak można sprawdzić turbo? czy to ono nie jest przyczyną brania oleju?Chodzi mi o domowe sposoby... Przytkaj wylot od strony zimnej białą szmatką, odłącz dolot powietrza przy samej turbinie i przegazuj pare razy. W domu, to jedyny sposób. Podejrzewam, że to raczej z silnika już nie ma co zbierać.
nie wiem czy czasem nie trafiłeś na moje posty ale uspokoję Cię bo objaw "filmu" olejowego w rurach powietrza doładowanego to normalna sprawa w TDI i jak sam słusznie wyczytałeś jest to olej, który się do tych rur dostaje właśnie z odmy (choć czasami mylnie jest interpretowany przez innych mechaników jako kończące się turbo - co jest oczywiście nieprawdą,...
Wymieniłem sonde na nową. Zaczął pojawiać się błąd nr 45 - mieszanka zbyt bogata. Po uszczelnieniu dolotu (żeby nie łapał ciepłego powietrza, zawór ciepłe/zimne w dolocie mam wywalony), wciąż to samo. Uszkodzony okazał się zawór EGR (lub sterowanie nim). Podejrzewam, że pchał za dużo spalin do komory spalania, więc było za mało powietrza i nie spalało...
Witam. Jestem szczęśliwym posiadaczem Peugeota 308 1.6 vti, niestety już brakuje mi na niego pomysłów. Po odpaleniu silnik pracuje idealnie, osiągnie na blacie 70 stopni i z automatu załącza na maxa wentylator chłodnicy, wywala błąd P11AA, błąd czujnika ciśnienie w kolektorze dolotowym zgodność i w tym samym momencie zmienia mieszankę i kopci na biało....
Moj sposonb na dobre osiagi auta na instalcji gazowej polega na tym ze: •odciolem doplyw cieplego powietrza do filtra dochodzi samo zimne, gdyz gaz "lubi" zimne poietrze w przeciwienstwie do pliw ktore woli cieple, •poprowilem szczelnosc filtra powietrza np przez dogiecie blaszek mocujacych pokrywe, •regularnie wymieniam i dbam o czystosc...
Sprawdź termostat powietrza w przedniej obudowie filtra powietrza, tam często urywa się dźwigienka od sterowania klapką i silnik pobiera zimne- właściwie: wilgotne - powietrze i są znane problemy... Ten wynalazek termiczny który jest w obudowie filtra działa poprawnie i wszystkie jego części znajdują się na swoim miejscu jak jest zimny to jest zamknięty...
Nie. Auto to Peugeot 306. Przy tej klapce nie ma zadnych przewodow. Nic nie steruje on elektrycznie. Wiem tylko ze nie dziala. Klapka jest stale otwarta na zimne powietrze.
Parownik nie odbiera ciepła. Albo uszkodzony parownik, albo zatkany przepływ powietrza przez niego. Na wylocie z parownika musi być wyższa temperatura niż na dolocie.
MAP sensor powienien wskazywac w granicach 30kPa na jalowym a na otwartej przepustnicy na max pewnie okolo 100 kpa , temp powietrza na dolocie nawet do 60°C jeśli auto długo stoi na jałowym, :D pomyśl o sprawdzeniu jednak tego luzu zaworowego.Po regulacji zmierz ciśnienie na cylidrach najpierw na zimno poźniej po rozgrzaniu, AAa i jeszcze ten pasek...
Zalałem płyn, silnik złapał temperaturę, otworzył się termostat, włączył się wentylator. Płyn w zbiorniczku opadł trochę, jest max na kresce. Wyłączyłem silnik i czekam jak ostygnie. Nie dmuchał jeszcze ciepłym powietrzem czyli nagrzewnica jeszcze nie odpowietrzona. Drugi obieg wody chłodzenie dolotu i turbiny zimny, też pewnie jeszcze zapowietrzony....
Świece, kompresja, źle ustawiona pompa lub uszkodzona, problem z dolotem powietrza. Według mnie do sprawdzenia to wszystko. W takim przypadku dobrze też sprawdzić cisninienie na zimno I porównać ewentualne rozbieżności. A Rozrusznik w jakim stanie?
Ad 1. Rurkę możesz przyciąć, tylko pamiętaj aby było szczelnie złożone, żeby nie ssała lewego powietrza. To, że mieszanka szybciej dotrze coś da w tym przypadku? Raczej nie. Ad 2. Filtr stożkowy przy takiej instalacji to nie najlepszy pomysł. Stosunek benzyna/powietrze to ok 15:1, natomiast gaz/powietrze ok. 9,5:1, czyli przy Gazie potrzeba Ci mniej...
W czasach gdy jeszcze walczyłem o każdego konia wytworzonego przez silnik bawiłem się w izolowanie termiczne dolotu. Puszkę filtra okleiłem odpowiednio dociętymi fragmentami karimaty (zastosowałem karimatę pokrytą z jednej strony folia aluminiową ). Rury dolotowe między filtrem a przepustnicą osłoniłem rurami z pianki stosowanymi do izolacji rur w budownictwie...
Pobieranie ciepłego powietrza do dolotu ma uzasadnienie tylko wtedy, gdy jest zimno, silnik jest zimny i zasilany jest benzyną. Ciepłe powietrze powoduje szybsze odparowanie kropelek benzyny, leprze wymieszanie paliwa z powietrzem i poprawienie warunków spalania. Przy zasilaniu silnika gazem, który z cieczy został wcześniej odparowany w parowniku nie...
Wczoraj po dłuższej podróży sprawdziłem na gorącym silniku czy silnik dostaje zimne powietrze. Zdjąłem rurkę od kolektora do dolotu i okazało się, że wszystko jest ok. klapka odcięła ciepłe powietrze. Dzięki za pomoc zamykam temat.
Witam dostałem skutera z niemiec keeway 50 2T zblokowanego na 25km/h. Pierwsze co zrobiłem to po czysciłem zbiorniki gaznik by moc go odpalic bo stał troche.po odpaleniu jechał 25km/h,sciagłe mu rolke na wariatorze,wymieniłem tłumik i załozyłem wieksza dysze 100 bo była 45.skuter odpalał tylko jak był ciepły i pracowal dobrze.Gaznik wyrególowałem i...
Witam Najlepiej dla LPG jest aby powietrze było jak najzimniejsze i nie było wdmuchiwane do wlou podczas jazdy i tego się trzymaj Pozdrawiam
Panie Gralar - nie strasz - tu projektant centralki zadbał i odłączanie zaworów LPG po ok. 5 sekundach jak brak impulsów z cewki - jest to nawet napisane w instrukcji do centralki. Parownik ma ustawiony stały wydatek dla wolnych obrotów. Parownik jest ciepły, silnik jest ciepły i dolot jest ciepły. Stały wydatek jest przewidziany dla 1000 obr. A przy...
Jak ma działać jak nie ma dolotu? Skąd wiesz, że nie ma dolotu? Dodano po 2 Wiatrak odwróci tylko ciąg Istotą nie jest wiatrak, a chroniąca przed napływem zimnego powietrza żaluzja. Dodano po 4 Opowiadasz bzdury!!!! Nie potrafisz czytać z zrozumieniem. Cztery wykrzykniki to wyraźny symptom nadpobudliwości - skonsultuj to z rodzicami.
Ponadto chodzi tzw o dławienie dolotu powietrza , przy "opornych" silnikach stosowane były kryzy dławiące na wlocie filtra powietrza co poprawiało "ssanie" gazu i silnik nie gasł na biegu jałowym. Standardowo termostat ustawia się na zimne powietrze , przy zasilaniu lpg jest to zdrowsze dla silnika(temperatura mieszanki), ponadto nie zmieniają się wtedy...
Witam. Mam S-Maxa 1.8 TDCi 125KM 2009r. 270tys km przebiegu. Jest problem z TURBO, elektryczny nastawnik. Na ciepłym turbo gwiżdże przy przyśpieszaniu, a przy puszczaniu gazu furkocze - efekt SURGE - przeładowanie, zwiększone ciśnienie, zawirowania powietrza w dolocie. Tylko na ciepłym. Jest moc, ale silnik głośno pracuje przez ten gwizd i SURGE. Po...
Spróbuj przytkać lekko palcem gaźnik (spróbuj w różnych pozycjach). Czyli zdejmij dolot powietrza i po trochu przytykaj palcem gardziel gaźnika, w ten sposób robisz "manualne" ssanie i możesz wyeliminować to czy to winna ssania czy nie.
Dokładnie nie kupuj tego termostatu bo na LPG zawsze go blokuje klientom ,żeby leciało tylko zimne powietrze. Jak dasz raz ciepłe raz zimne to po pierwsze średnice dolotu chyba się lekko zmieniają , a pozatym gorące powietrze jest rzadsze i jest go mniej a co za tym idzie zmienia się sklad spalin . To dotyczy nie tylko Poloneza ( instalacje I i II gen)
Cześć. Mam paska B7 z 2011 i zauważyłem identyczne objawy u siebie. Jazda po mieście - grzeje i chłodzi aż miło (latem zamykają się klapki i klima nie daje rady schłodzić kabiny przez mizerny nawiew mimo dmuchawy na MAX) Jazda po autostradzie - zimno lub gorąco, u mnie w przypadku jazdy jakoś powyżej 80 km/h Tak, zamykający się dolot powietrza do kabiny...
Pewnie na gazie tak się dzieje. I pewnie silnik zasysa ciepłe powietrze z komory silnika. Może też bruździć układ podawania ciepłego powietrza znad kolektora wydechowego zmieniając podciśnienia w dolocie. Dla gazu najlepsze zimne powietrze spoza komory silnika, a układ dozujący ciepłe znad kolektora ustawić na stałe na zimne. Byc może trzeba będzie...
ja zawsze wyłączam na luz z górki. Auto więcej pali i kończysz hamulce. Jak często zmieniasz klocki? Założyłem rurę żeby szło zimne powietrze Polonez ma "termostat" na dolocie i sam sobie pobiera zimne/ciepłe z nad wydechu jak mu potrzeba. Wlot zimnego powietrza stosuje się w autach bez LPG, gwałtownie wpadające powietrze, miesza się z gazem, jest...
Filtry LPG na zachodzie też uchodzą za elementy niewymienne, a u nas trzeba je wymieniać co 10-15 tys. km ;) A gdzie tam. Sam wymieniłem sobie po prawie 100 tys. km i to tylko z nudów. . Podobno winien może być nagar.Teraz pytanie,czy bez rozbierania silnika można jakoś go usunąć?np naftą,płynem do tarcz hamulcowych? W pełni sprawnym silniku nagar...
Witam. Problem wygląda następująco: Zimny silnik, odpalam na NoPb następnie przy 2000obr przełącza sie na gaz, jadę około 1km zatrzymuję się, wyłączam silnik, próbuje zapalić i nic. Efekt jakby silnik był zalany - jak wcisnę gaz do dechy i pokęce rozrusznikiem jakieś 10 - 15sto powoli zbiera się na obroty. Jak jeżdże na tylko na NOPb nie ma takich problemów....
Kolego, to co zrobiłeś, woła o pomstę do nieba. Carot, czy Ty aby na pewno wiesz, o czym piszesz? Załóż mikser i dolot powietrza, bo pierwszy strzał gazu skończy się tragicznie. A to niby czemu? Dojdzie do niekontrolowanej, zimnej fuzji? Mikser ma tylko jedno zadanie - zapewnić prawidłowe warunki wypływu gazu z reduktora, poprzez wyprowadzenie go,...
Witam Niedawno udało mi się nabyć gaźnik Pierburg 2E3 z Seata Toledo 1.6 93r. Mam zamiar zrobić zamianę z mojego obecnego gaźnika Pierburg 2E2 na powyższy. Podstawa gaźnika powinna pasować, elektrykę rozgryzłem (mam nadzieję) pozostaje mi sprawa podciśnień - skąd i gdzie. Od strony kierowcy gaźnik ma tylko jeden wolny króciec do podciśnienia i na zespole...
Opel Astra H 1,7 CDTI. Ostatnio czasami silnik się dławi, nie ma mocy, potem idzie dobrze. Mechanik pomierzył błąd zaworu EGR. Wymontował go i sprawdzał na zewnątrz. Podawał napięcie i EGR chodził poprawnie. Zaproponował mi odpięcie wtyczki od EGR( wcześniej zostawił go w pozycji otwartej). Kazał jeździć i obserwować. Jeżdżę już tak drugi dzień ( około...
ja mam SC 1.1 spi i zauwazyłem ze gdy silnik jest gorący, to znaczy często załącza sie wentylator to widze odczuwalny spadek mocy. Kiedyś jechałem gaźnikowym Renówką 19 i jak sie zagrzał to zwalniał strasznie, nie miał mozy. Wg mnie, zobacz czy chłodnica jest jeszcze w dobrym stanie i jaki olej lejesz bo pod wpływem wysokich temperatur zwiększa sie...
Nie do końca tak, rurka jest średnicy ok. 1mm i druga idzie do jakiegoś pneumatycznego siłownika otwierającego klapkę od kanału dolotowego. Jeśli ktoś pomógł by mi schematem to dał bym radę.
I co, czekam aż cały płyn spłynie? i potem.. prosiłbym o dokładne opisanie, co kiedy, jak i do którego momentu? co potem.. uzupełnić płyn.. itd, prosze o szczegóły! Dodano po 2 Tak parownik jest oszroniony, węzyk do dolotu powietrza od parownika jest też oszroniony i zimny. Więc co do wymiany..
Świeca żarowa ma dwie funkcje. Po pierwsze ma rozgrzać dodatkowo powietrze zassane do silnika tak aby po sprężeniu, w momencie wtrysku, jego temperatura była właściwa dla zapłonu paliwa. Podczas rozruchu, ze wzgl. na niskie obroty wału i zimne elementy komory spalania i ukł. dolotowego ta temperatura jest niewystarczająca do zapłonu. Dzieje się tak...
Może wskaźnik AFR uszkodzony lub termostat ewentualnie czujnik temperatury powietrza w dolocie. A ... uszczelka pod głowicą w jakim stanie? A to dobre, kolega chyba posty nabija:-D Na ssaniu będzie dławić jak zimny i na postoju dasz gazu, jak koledzy napisali regulacja gaznika
Ta rura nie ma wplywu na prace silnika i w sumie tak na dobra sprawe jest zbyteczna. Dziala to tak ze jak masz np -20 na polu ten termostacik jest wspomagany podcisnieniem ktory ma przelaczyc na doplyw cieplego powietrza z nad ukladu wydechowego bo tam rury momentalnie maja wysoka temperature. Zasysa sobie to cieplejsze powietrze a nie zmrozone co spowoduje...
Można (wymiana kolektora ssącego, gaźnik, zamontować elektryczną pompę paliwa do gaźnika bo nie ma na nią miejsca w głowicy i wałek rozrządu nie ma krzywki do mechanicznej pompki, drugi dolot powietrza do gaźnika albo filtr powietrza, mała przeróbka elektryki i wymiana czujnika temperatury - chyba wszystko) więc chyba taniej będzie naprawić to co jest....
Muszę Cię chyba zmartwić. Niektóre wersje silników Opla mają dokładnie takie objawy jakie opisałeś. Wynika to przede wszystkim z dbałości producenta o czystość spalin. Sam jeżdżę Asterką 1,6 i na paliwie jest tak samo. Po przełączeniu na gaz tego efektu nie ma. Jeżeli efekt jest bardzo głęboki to sprawdź filtr powietrza i sterowanie klapą zimne-ciepłe...
Znalazłem usterkę. Czujnik temperatury powietrza dolotowego. Chodzi tylko w zakresie 15-19 stopni. Dlatego pewnie spalanie większe. Pozdrawiam i dziękuję za pomoc. Trochę musiałem popracować aby sprawdzić Wasze sugestie ale przynajmniej wiem co w aucie i jak działa.
Zauważyłem że w miejscu gdzie był kat a aktualnie jest rura pojawił się olej - tak jakby wyciek z nieszczelności. Aktualnie zostawiam kłęby niebieskiego dymu podczas jazdy - i ubywa mi olej. I widzę że w dolocie tj. łamana rura która idzie od filtra powietrza/łączy się z odmą i zapina na części zimnej turbiny - jest mokrawo.
Bonus trochę pokory, nie popisałeś się wiedzą na forum. Jestem tutaj trochę dłużej od Ciebie, i żeby nie fachowcy, mechanicy a nie partacze, którzy się tu udzielają, forum by zginęło. Bartek to co możesz zrobić to obszukać dolot czy nie bierze gdzieś "lewego" powietrza, zanim zaprowadzisz auto do fachowca...
Ciepłe powietrze przy zasilaniu gazem potrafi mocno zamulać silnik. Zwłaszcza przy powolnej jeździe miejskiej, w korkach itp. Kilka koników już i tak poleciało z racji zastosowania miksera. Przy zasysaniu ciepłego powietrza ubędzie następnych kilka...(naście?). Dlatego trzeba ruszać głową i przerabiać dolot tak, żeby zasysać zimne. Z wnętrza zderzaka,...
A ja uzywam do tego silnika diagnoskopu firmy Multimetr,robi wszystko ,brak problemów z komunikacjá ,podglád parametrów bajka. :D ...i gdzie podłączasz ten Multimeter?? Kilka konkretów: 1. Silnik NZ czyli na wielopunktowym grupowym wtrysku Digijet NIE MA ZŁĄCZA DIAGNOSTYCZNEGO I NIE REJESTRUJE BŁĘDÓW. 2. Do okręślenia masy powietrza wykorzystuje tylko...
- odnośnie wtrysku mgiełki zimnej ... silniki pracują dobrze nawet przy wilgotności powietrza 100% i nic się nie dzieje. - odnośnie nowych wersji wtryskiwaczy chodzi o ekologie a nie zużycie paliwa . Nikt w tym kierunku nie prowadzi już badań natomiast normy emisji są coraz bardziej restrykcyjne. - benzyna odparowuje w momencie sprężania a nie podczas...
I z tego wynika jasno, że piewszy leje za dużo, a drugi za mało. To nie TD , tylko CR dawkowanie jest ściśle określone mapą wtrysku , nie podałeś ilości paliwa w menzurkach ,ile czasu trwał test? Na zimno i gorąco? Jaki przebieg ma auto ? W jakim stanie jest łańcuch i napinacz?Układ dolotu powietrza i spalin drożny?
Tyfus500, szczerze powiem, że mechanik nie bardzo ma pojęcie o tym co Ci powiedział gdyż to, czy turbina lub dolot do niej powietrza jak też i dolot powietrza doładowanego do kolektora ssącego nie ma śladów wycieku oleju wcale nie świadczy o tym, że łopatki zmiennej geometrii będą pozbawione sadzy i nagaru i będą chodzić swobodnie w całym zakresie ich...
Czy rano czy w nocy niema różnicy. Tylko jak się silnik zagrzeje to takie są temperatury na tym dolocie. Nawet i 70 stopni. Dodano po 51 Dodam jeszcze że tak ogólnie wzrosło spalanie. Jeżeli jest zimny chodzi normalnie jak się zagrzeje trochę traci na mocy. Co to może być?
Temat ciekawy więc podzielę się moim doświadczeniem. A więc kiedyś eksperymentując z dolotem, wstawiłem pomiędzy obudowę filtra powietrza a grilem auta rurkę aluminiową o identycznym przekroju co obudowa filtra, ale wyprowadziłem ją pod samym grilem. Z teorii im zimniejsze powietrze dociera do komory spalania tym silnik lepiej się zbiera(lepsze spalanie)....
Witam. Pacjent tak jak w tytule 2005rocznik. Wieczorem było wszystko ok by po odpaleniu silnika następnego dnia obroty wzrosły do tych 1100 i utrzymują się takie cały czas. Nie ma znaczenia czy silnik jest zimny czy ciepły. Włączenie wszystkich świateł też nie robi na nim żadnego wrażenia. Jadąc na każdym biegu bez gazu silnik dąży do utrzymywania tych...
Od przebicia na kablach do uszkodzenia jednostki sterującej. Jeśli znajdziesz owe kable to badaj. Rozumiem, że masz silnik TU5JP4? Po pierwsze szukaj na forach specjalizowanych dla PSA. Po drugie sprawdzaj okład dolotu powietrza i ewentualnie czyść (przepustnica, mapsensor). Szczelność też ważna. A dla tego silnika stan świec ma spore znaczenie.
Świece chyba były nowe, bo wyglądają jakby dopiero co założone, jedynie na elektrodzie delikatny ciemno pomarańczowy nalot. Auto jeździ jak trzeba, ale zimne dalej ciężko pali oraz na jałowym telepie, jakby na jeden cylinder nie pracował. Oraz sprawdziłem dziś sprężanie, na wszystkich cylindrach jest 9,5-10bar. Powinno być takie niskie? Raczej jakby...
A co onno ssie to ssanie automatyczne? Czyjnik temperatury silnika się sprawdza omomierzem, mając dane rezystancje dla poszczególnych temperatur. Równie dobrze można podączyć odpowiedni tester i podejrzeć parametry pracy silnika przy rozruchu - czas wtrysku, temperaturę widzianą przez czyjnik powietrza w dolocie, czujnik temperatury. Tylko tu już trzeba...
Przy obecnej temperaturze zewnętrznej (od 0 do +10°C) świece żarowe nie będą włączane, ew. co najwyżej na pół sekundy. Silnik powinien odpalić bez podgrzewaczy. Jeśli ma z tym problem, to najwidoczniej ma zbyt niskie ciśnienie sprężania. W połączeniu z brakiem mocy, przyczyną może być dławienie na dolocie powietrza (kompletnie zatkany kolektor ssący...
dolot powietrza pęknięty dolot powietrza schemat dolot powietrza
ekspres bosch wyczyść zaparzacz guzik środku kostka głośników
electrolux ew7w361sp electrolux ew7w361sp
Podsłuch USB Spy Shop nie nagrywa - co robić? Brak resetu blokady klawiszy w Beretta Mynute Evo X25C