Mam taki dolot jak na ostatnim zdjęciu w Golfie 4. Musisz zblokować klapkę zimne/ciepłe powietrze w pozycji tylko zimne. Dodatkowo na tym chwycie powietrza przy pasie przednim możesz dorobić z butelki po Dynazelu zaślepkę/osłonę w kształcie łuku, żeby powietrze zaciągane było tylko z wlotu, a nie z komory silnika. Jednak temperatura z czujnika w korku...
Witam gazownik poszedł na łatwizne nie umie ustawić gazu więc tak to zrobił koledzy może potwierdza .Pozdrawiam.
Jeśli na oryginalnym dolocie ale bez zaślepiania otworów jest dobrze to bym tak zostawił, prawdopodobnie działają one teraz jako upust nadmiaru powietrza z puszki filtra a zimne powietrze i tak swoja drogą jest pobierane przez oryginalny dolot.
Zimne powietrze jest lepsze, bo jest go więcej. Możesz zasłonić, ale silnik będzie kulał zimny, a kosmicznych przyrostów mocy też się nie spodziewaj.
Czyli jednym słowem dolot zimnego powietrza jest mało przydatny rzecz a jeśli mogę zapytać czy montowanie turbiny do nie zakutego silnika jest to możliwe ?? albo co można jeszcze zmodyfikować z silnika żeby więcej z niego wycisnąć koników
Nie tyle lepszy co jakby z natury projektowany do amerykańskiej motoryzacji. Który konkretnie model to nie poradzę, nie orientuję się. W Polsce IMPCO to egzotyka. Na obrazkach widziałem modele mikserów, które montuje się w miejsce gaźnika, zamiast niego. Blos, jeśli nie wiesz jak wygląda, wpisz sobie w google: Blos BRC i będziesz miał do oporu o nim....
Grzybek czyli główka od krokowca - różnie są zakończone (ta metalowa końcówka) co byś nie zakładał jakiś innych bo pewnie coś nie bedzię działać poprawnie. Niektóre są do stożka a nie które są ścięte. Taki grzybek też w egr jest oczywiście bo to on zamyka/otwiera przepuszczanie spalin tak jak przy krokowcu ilośc powietrza. Może stożki się gdzieś sprawdzają...
W sprawie dolotu: Klapa ciepło zimno zrobiona, poklejona jak fabryka. Założyłem nawet zwężkę w dolocie zimnego powietrza takiej średnicy jak jest fabrycznie, a której nie miałem. Oczywiście musiałem deczko skorygować LPG.
Dziś znów upchnąłem wszystko, stożek wali o pas przedni, ale auto wreszcie ma moc :) W sobotę wykombinuję osłonę i jakiś dolot zimnego powietrza. Może jednak ktoś coś wymyśli innego?
Sądzę że należy wyczyścić kanały wodne nagrzewnicy bo jak mówisz ona niby grzeje. Przy okazji należy też wydmuchać kanały ciepłego powietrza, sprawdzić filtr na dolocie zimnego powietrza oraz działanie klap w nagrzewnicy.
Klapka działa tylko w zakresie od środkowego położenia do pozycji "zamknięty dolot zimnego powietrza" Ręcznie można ja tylko tyle ruszyć tak jakby coś blokowało skok klapki od środka do zamknięty "ciepły" dolot. Ps. Jak jest u was? Ręcznie można klapką ruszać w całym zakresie?
mam silnik 2e jak Kolega słusznie wywnioskował. Na zimnym silniku schodzi bez stopniowo płynnie.Na ciepłym na 3 stopnie . Układ dolotowy zimnego powietrza jest zaslepiony a rura ciepłego powietrza jest zdjęta z kolektora wydechowego.Podobno tak ma byc przy gazie tak Mi zrobili jak montowali gaz. Jak kiedyś odblokowałem układ dolotu zimnego powietrza...
Witam. Przede wszystkim musisz mieć dolot zimnego powietrza do stożka. A tak poza tym to sam montaż stożka azeby przyniósł korzystny rezultat nie jest taki prosty. Obliczenia kątów załamania rur, srednica ... itd.
Skoro zdjęli dolot powietrza na zimnej stronie turba, to powinno być widać czy wirnik się kręci po rozruchu i czy wtedy też puszcza sadzę.
To ma być samochód raczej do jazdy miejsckiej, do szkoły czasem gdzieś trasa za miasto albo jakaś żwirówka :) Więc będzie polerka kolektora ssącego (nie na lustro) kolektora wydechowego, dolot zimnego powietrza, ogólne przeczyszczenie gaźnika, i tak się zastanawiam nad wywaleniem środkowego tłumika i kim czymś http://www.ape.com.pl/index.php?id=44&pr...
Wiem czytalem o tym sporo, ze potrzebna jest komora odseparowana o silnika i dolot zimnego powietrza i to wszystko jest do zroienia tylko czy warto? Czy w silniku 1.4 bedzie zauwazalny efekt? Druga sprawa to znalazlem cos takiego http://www.godula.cc.pl/index.php?mode=E... ale nie ma tu slowa na temat czy jest to tylko do dieseli czy...
Witam Ja takze mam problem. Mam Lanosa 1,5 16v na LPG i kurcze tak... W miescie przy zmianie biegow przy 2,5-3 tys. obrotow i jezdzie do 100km/h pali mi 11-12 litrow gazu a jak mu pocisne troche wiecej obrotow to spala mi ze 14 litrow ;/;/;/ Kumpel sprawdzal i stwierdzil ze mam zje*(zle zrobiona instalacje gazowa) gdyz: - Mam wkrecona srube w miejsce...
Wystarczy tak zmienić dolot powietrza żeby pobierał zimne powietrze ale był odwrócony tyłem do kierunku jazdy. Ostatnio tak robiłem w Corsie B i pomogło.
piotr973 ja mam to samo w kadziu 1.4 , winne temu jest u mnie takie male odpowiedzilane za dolot powietrza (zimne z zewnatrz - cieple z nad silnika) cos co powinno sie przelaczac, to cos jest u mnie umieszczone w dolocie powietrza do filtra i niestety po latach lubi sie to psuc :( Jedyna metoda to wymienic to na nowe albo wyrzucic, ale wtedy silnik...
Ps.jeszcze nie wiem dokładnie ile będzie palił,ale gazownik powiedział że na pewno nie więcej jak do tej pory... Temat można zamknąć...Pozdrawiam... Dodano po 11 ma zrobiony dolot zimnego powietrza tylko na postoju może być mu za ciepło... KWOK to takie brudne drogi macie w Kołobrzegu że trzeba odkurzać(fakt nad morzem)... dużo osób ma stożek i co...
Lepiej dla dynamiki, spalania itd jak zblokujesz termostat powietrza w polozenie " tylko zimne" i zrobisz regulacje instalki( z nowym wkladem filtra) z takim ustawieniem dolotu.
Witam, moja asterka zaczęła ostatnio niedomagać- gaśnie na LPG na biegu jałowym, na Pb chodzi równiutko. Podpiąłem się pod Bingo i okazało się, że niezależnie od położenia att na biegu jałowym sonda stoi na ubogo (ustawienie PWA nawet na 255 kroków nic nie zmienia). Po dodaniu gazu np. na 2000 obrotów/min sonda oscyluje prawidłowo. Wąż od dolotu zimnego...
Może byś tak zdjął ten sznurek w tym filtrze. To urządzenie zabudowane w obudowie filtra powietrza to jest termostat woskowy który ma za zadanie płynnie regulować temperaturę powietrza zasysanego do gażnika.Przy zimnym silniku oraz niskiej temperaturze powietrza ten termostat zamyka dopływ zimnego powietrza i otwiera wlot ciepłego powietrza z tej metalowej...
Witam W tym roczniku CC zamontowany jest gaźnik produkcji Japońskiej , (czy też innej - nie pamiętam) , ssanie jest automatyczne, dlatego gdy chcesz aby ci dobrze odpalał rano , gdy silnik jest zimny , to przed odpaleniem Cienkiego pierwsze co zrób , to wciśnij pedał gazu i puść go , a potem odpalaj. Aco do mocy to sprawdz filtr powietrza, lub daj wyregulować...
sprawdz w filtrze powietrza (w jego obudowie) czy termostat zamyka klapke, czyli powinien zamknąć dolot powietrza zimnego a otworzyć dop[ot powietrza ciepłego, tego wlatującego "papierową" rurą ogrzewaną ciepłem z kolektora wylotowego
Dobrze tylko temp.klimy to nie temperatura dla ECU , sprawdź temperatury dolotu powietrza , silnika. Sondę na razie zostaw ew. Odepnij wtyczkę. Przepływka oryginał czy hart bo jeśli hart to tak się zachowuje na zimnym. Odepnij przepływkę , sprawdź czy jedzie. Jeśli nic to sprawdź podciśnienia do zaworu sterującego turbina i sztangę może się zacina na...
Nigdzie go nie widzę ani w komorze filtra ani w dolocie do filtra i kolektorze, mam problem czy silnik ciepły czy zimny ciągle 42 st.C Zintegrowany z MAP lub MAF.
Robimy co możemy. Sprawdzamy wszystko po kolei. Czujnik na dolocie przy filtrze powietrza tez swiruje. Pokazuje 40 stopni czy ciepły czy zimny. Będziemy teraz sprawdzać okablowanie a jak to nie pomoże = nowe czujniki bo niestety nie mam nic na podmianke.
Sprawdziłem i wszystko wydaje się Ok.Nie wiem czemu ale jak został zdjęty filtr powietrza to autko działa nie naganie i nawet ssanie się załączało.Czy to też może być przyczyna filtra.Został on wymieniony jakiś miesiąc temu.(bez filtra działa OK). Dodano po 3 Znalazłem problem z moim uniaczu przyczyna była jednak w obudowie filtra .Przy dolocie zimnego...
Tak zaciąg powietrza do filtra ale ciepłego z obudowy kolektora dolotowego drugi zimny dolot jest z boku.
Naprawiony. Pierw kupiłem 1/2 m rury nierdzewnej coby przedłużyć dolot zimnego powietrza (według mnie piec mógł zasysać powietrze z kotłowni o bardzo małej kubaturze - wskutek czego mógł gasnąć... Skoro dmuchałem w presostat i piec odpalał - to wskazywało że należy go wymienić. Tak też zrobiłem i jak dotąd jest OK. Nie mogłem przeżałować gdyż na allegro...
Daj kilka razy zapłon bez odpalania ,tak pompa paliwa dobiła ciśnienie paliwa (słychać jej pracę). Dwa jakie wartości pokazuje szczególnie na zimnym gdy jest problem z odpaleniem czujnik temperatury płynu oraz powietrza w dolocie.
Przyczyny mogą być następujące: - gaz nie lubi ciepłego powietrza i może być uszkodzony termostat we filtrze powietrza, dla pewnośći możana zablokować klapkę w pozycji dolotu tylko zimnego powietrza - za mało gazu jest wyciągane z reduktora i kwestia regulacji (lub też gaźnik łapie fałszywe powietrze) Warunek jest jeden że samochód chodzi bez problemu...
To nie jest żadna gafa :P Zimny silnik musi mieć wzbogaconą mieszankę by mu ułatwić rozruch i pracę w takich warunkach. Kiedyś w gaźnikach miałeś taką wajchę którą włączało się ssanie ręcznie, a dziś robi to sterownik na podstawie informacji o temperaturze. Co do "termostatu w dolocie" to też takie patenty były stosowane. Niektóre auta mają dodatkową...
Ostatecznie kupiłem suszarkę bez pompy tj Bosch WTG 86400 PL za 1777zł. Po wyjęciu wsystkich filtrów i przejrzeniu konstrukcji zrozumiałem na czym polega kondensacja. Istotą jest wymiennik ciepła(coś jak chłodnica w samochodzie) do którego nawiewane jest gorące wilgotne powietrze z bębna które jednocześnie jest chłodzone powietrzem nawiewanym wprost...
Przy wtrysku MPI raczej znaczenia nie ma do tworzenia mieszanki - paliwo wtryskiwane na zawór praktycznie (gaznik, SPI owszem). Sam mam w tym silniku przerobiony dolot z innym filtrem powietrza i zasysam zimne powietrze ze zderzaka. Dodatkowo jak śmiga na LPG to już w ogóle znaczenia nie ma. Argumenty ze niby silnik sie szybciej grzeje- no niby jak?...
Tak to wyglada na zywo. Rura wylotowa jest podlaczona do niecki zrobionej z 32mm izolacji. Pomimo braku szczelnosci ciag po stronie rury jest naprawde mocny i nie ma spadkow wydajnosci nawet przy 27stopniowych upalach, na ktore narazona jest cala jednostka. Sprawdzajac wnetrze klimatyzatora zauwazylem, ze jedyna izolacja sprezarki to gabka 10x10 cm,...
Zobacz na dolocie powietrza przed filtrem jest taki zawór ciepłe- zimne powietrze może się blokowac. Zobacz jeszcze map sensor.
Ok rozumiem może i tak ma być a mam jeszcze pytanie odnośnie filtru powietrza a bardziej dolotu powietrza do niego ciepłe zimne (taka skrzynka co reguluje dopływ czy ciepłe czy zimne) ja mam to zepsute i mam cały cza zasysane zimne ma to jakieś skutki i jak ma to wyglądać w zimie i latem
z tego co czytalem to zwezke venturiego mozna poczuc w tym ze zacznie auto cignac od nizszy obrotow niema cudow lecz ponoc czuc ale to sie ja wstawia zamiast srodkowego tlumika a koncowy przelotowy to jest strumiennica naddzwiekowa cos takiego na to mowia ponoc zastosowanie jak w samolotach koszt kolo 160 zl dziala ponoc jak sie ma dwa tlumiki czyli...
co do tej klapki zimne ciepłe powietrze to jak silnik miał ponad 90 zaglądnąłem tam i bylo otwarte ciepłe a zamknięte zimne a gdzy wyłączyłem silnik klapka zamkneła dolot cieplego powietrza
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic37... poczytaj to. Stary , pisz dokładnie - co znaczy wzrośnie powyżej 1V ' - i tak stoi , czy oscyluje, może miernik do kitu. Nieszczelność wydechu / przed sondą / ma znaczenie . Z kupnem sondy daj sobie na razie spokój. Sprawdź dolot , czy nie ma fałszywego powietrza i jeżeli masz możliwość sprawdź spalanie.
A to się zmieni że może gaz leci w dolot i wzbogaca mieszankę. A może wtrysk leje, może MAF a może bulbulator same wróżby. Dlatego potrzebna diagnoza. Sprawdzić trzeba parametry jak sondy ,korekty,MAF , itd. Nie wiem co to czujnik przepływu powietrza. Zawsze myślałem że to MAF ale chyba sie nie znam.
Zobacz dolot powietrza do filtra. Mogła zablokowac się dzwignia zimne/ciepłe powietrze. Miałem taki przypadek w astrze 14nz z lpg.
Sprawdź wszystkie temperatury w dolocie - przepływka - temperatura powietrza doładowania
Panowie a jak można sprawdzić turbo? czy to ono nie jest przyczyną brania oleju?Chodzi mi o domowe sposoby... Przytkaj wylot od strony zimnej białą szmatką, odłącz dolot powietrza przy samej turbinie i przegazuj pare razy. W domu, to jedyny sposób. Podejrzewam, że to raczej z silnika już nie ma co zbierać.
Widziałem kiedys kolektor dolotowy od Vectry B, zdaje się 1,8 16V, rozerwany od strzału w dolot. Boczna ścianka kolektora zrobiona z aluminiowej blachy pękła jak papier. Silnik 1,6 ma chyba prawie taki sam kolektor. W tych silnikach potrafią szwankować cewki zapłonowe i wtedy w dolocie robi się kanonada jak przy forsowaniu Odry przez ruskich w 1945....
Witam, mam kilka pytań :D BMW e36 1.8i + LPG II generacja (92 rocznik) 1. Zamierzam skrócić rure układu dolotowego, ponieważ jest niezdrowo zagięta poprzez mikser, ktory dołożony został na przepływce. Zamierzam obciąć tak po oczku z jedenej i z drugiej strony i nastepnie w miarę rozprostować rureczkę :)na rysunku za pomocą super graficznego programu...
Czytałem na jakimś forum że faced wsadził wiatraczek od pc i jak dodajesz gazu to zasysa powietrze i lepiej się wkręca na obroty. Oczywiście nie będzie podłączony bo będzie się grzał tylko będzie się obracał za pomocą powietrza. Słyszałeś o Turbince Kowalskiego? Taka sama ściema. Załóż sobie Blos'a, gaźnik do gazu wpinany na dolot, to poczujesz różnicę.
U dobrego fachowca Może być : czujnik temp paliwa , powietrza w dolocie , pompa
Wymieniłem sonde na nową. Zaczął pojawiać się błąd nr 45 - mieszanka zbyt bogata. Po uszczelnieniu dolotu (żeby nie łapał ciepłego powietrza, zawór ciepłe/zimne w dolocie mam wywalony), wciąż to samo. Uszkodzony okazał się zawór EGR (lub sterowanie nim). Podejrzewam, że pchał za dużo spalin do komory spalania, więc było za mało powietrza i nie spalało...
Pierwsze pytanie jak ją deaktywować? Po drugie ten błąd nie ma to wpływu na szarpanie i brak mocy samochodu. Z opisów w sieci najbardziej podobne objawy mają brudny przepływomierz i brudny EGR. Przepływomierza nia mam więc dlatego myślałem o EGR. Telekodowanie, bodajże w BSI jest opcja "pompa powietrza". Ona jest włączana tylko podczas zimnego startu...
Dzięki wielkie za sugestie! W pełni sie z nimi zgadzam, tylko proszę o bardziej szczegółowe instrukcje co do regulacji, bo coś tak kręcę, ale nie bardzo mi wychodzi. Jak ma być ustawiony regulator dolotu cieplego i zimnego powietrza ? Czy zamknąć całkowicie dopływ zimnego, czy jakaś szpara czy samo powinno się to wyregulować. Zauważylem że od tego dużo...
sprawdz czy dziala podgrzewacz paliwa (tzw. "jeż" pod gaznikiem-powinien grzac do temp. plynu chlodzacego ok.60*C,jezeli nie to albo walniety jeż albo czujnik temp. ktory nim steruje (idzie sprawdzic miernikiem)) sprawdz tez uklad podcisnieniowy,tzn.: -szczelnosc rurki podcisnieniowej do pompki przyspieszacza podcisnieniowego zaplonu i szczelnosc samego...
Nie. Auto to Peugeot 306. Przy tej klapce nie ma zadnych przewodow. Nic nie steruje on elektrycznie. Wiem tylko ze nie dziala. Klapka jest stale otwarta na zimne powietrze.
ja mam SC 1.1 spi i zauwazyłem ze gdy silnik jest gorący, to znaczy często załącza sie wentylator to widze odczuwalny spadek mocy. Kiedyś jechałem gaźnikowym Renówką 19 i jak sie zagrzał to zwalniał strasznie, nie miał mozy. Wg mnie, zobacz czy chłodnica jest jeszcze w dobrym stanie i jaki olej lejesz bo pod wpływem wysokich temperatur zwiększa sie...
Zacznij od sprawdzenia dolotu powietrza (filtr, przewody dolotowe itp.) Następnie sprawdź szczelność układu podciśnienia. Wyczyść przepustnicę i przepływomierz.
Witam Posiadam VW New Beetle 1.8t 180km, 2001r. Auto kupiłem kulawe, wyświetlało check engine, nie wkręcało się jak należy, brakowało mocy. Nie mam informacji, czy było coś grzebane w sofcie. Z rzeczy, które były naprawiane, to: regeneracja turbo, rozrząd z napinaczem (łańcuch), cewki, odma, intercooler, sprawdzenie szczelności, filtr paliwa i powietrza....
Mówisz o rurze od zimnego powietrza-tej zlewej strony filtra?
Czyszczenie całego dolotu powietrza wraz z przepustnicą powinno pomóc.
Obudowa filtra ma w zasadzie 3 otwory jeden to dolot ciepłego powietrza drugi zimnego...wiodący od grilla a trzeci pod filtrem tak jakby w nadkolu...teraz pytanie czy ten otwór od ciepłego powietrza ma byc otwarty czy mozna zaslepic?Rozumiem że otwór zimnego powietrza mam czyms skierowac w odwrotna strone niż kierunek jazdy czyli w kierunku kabiny...a...
Czy sie zmniejszy ?powinno bo zimne powietrze daje lepsze napelnienie cylindrow przy rownoczesnym mniejszym otwarciu przepustnicy, a to sie przelozy na spalanie.Termostat musisz sam oblookac jak jest polozona klapka gdy zasysa zimne powietrze i w taki polozeniu go zablokowac np. dlugim wkretem
Spr. dolot powietrza do silnika.
Witam Peugeot 307 1.4 benzyna 2007r na zmiennych faz rozrządu przebieg 130tys Problem polega na zbyt dużym podciśnieniu w kolektorze dolotowym przez co obroty falują a jak auto jest zimne to szarpie przerywa czasem zgaśnie ale tylko na zimnym silniku na ciepłym jest normalnie, minimalnie obroty czasem przyfaluja Sprawdzony kolektor na szczelność dymiarka...
To w takim razie jak to jest 4T 80% uszkodzone sanie. Można to łatwo sprawdzić. Odepnij filtr powietrza i dolot zasłoń ręką na zimnym silniku jak da oznaki życia (czyli będzie próbował zapalić, lub zapali) to będziesz miał 95% pewności że układ ssania jest uszkodzony 5% nieszczelność układu między gaźnikiem, a cylindrem, ale wtedy są dodatkowe objawy...
Jezeli montujemy stozek to: 1) oslona termiczna stozka!!!!! to podstawa!!!! 2) krotki dolot- mocniejszy na wysokich obrotach dluzszy dolot - mozna poprawic moment obrotowy na niskich 3) nawiew zimnego powietrza Oczywiscie to nie jest wszystko tak na oko ale nawet w garazu mozna zrobic cos dobrego zmieniajac dolot i robiac pomiary trakcyjne.
Pompa dodatkowego powietrza wydaje dźwięki podobne do odkurzacza ale bez przesady, Dokładnie, i jest to element który jest zaznaczony na zdjęciu. a jaką funkcję spełnia ta dodatkowa pompa powietrza w silniku??? Głównie to powstała aby kilku ekologom wpadły premie, a teraz ludzie muszą się z tym męczyć. W teorii ma na zimnym silniku wtłoczyć powietrze...
Parownik nie odbiera ciepła. Albo uszkodzony parownik, albo zatkany przepływ powietrza przez niego. Na wylocie z parownika musi być wyższa temperatura niż na dolocie.
Witam. Mam podobny problem.Kosiarka murray 12hp dlugo trzeba krecic zeby odpalic.Gdy krece rozrusznikiem i zdejme filtr powietrza paliwo w postacii chmurki strzela gdzie jest dolot powietrza.Nie wiem czy luz zaworowy jest dobrze ustawiony.Pomoze ktos.
Panowie i Panie. Nie chcę zakładać nowego tematu, więc podpinam się pod ten. Chciałbym dowiedzieć się kilku rzeczy. Jestem posiadaczem kuchni węglowej hydromax 6kw. Owy piec podpięty jest pod co. Wszystko działa jak należy, jednak warunkiem są otwarte ciągle drzwiczki dolne pieca. Po ich zamknięciu w piecu po prostu "zdycha". Nadmieniam również że komin...
a dolot powietrza do pieca ma ? na ścianie po stronie kierowcy ? z jakies 40-60cm za fotelem ? Jeżeli bierze zimne powietrze to zawsze będzie chodził na maksa.
A jaką tam temperature masz że już reduktor miałby być niedogrzany? Przecież mniej niż zero a raczej okolic 10C jest rano narazie. Z tego co widzę to nie ma jeszcze problemu żeby zaraz po odpaleniu na gaz nie przełączać bo reduktor nie dawałby rady działać. Co za reduktor masz? Jaki komputer gazowy? To jakieś używki ze szrotu czy po regeneracji? Doloto...
najpierw to dolot powietrza (ta rura: filtr powietrza - przepływomierz do przepustnica) musi być szczelny. Jak u mnie była tam nieszczelność ... to się jaja działy i diagnoz było więcej niż osób je stawiających. Jak to naprawisz to możesz odczytać kody błędów z kompa albo go zresetować, bo skoro tyle rzeczy wymieniałeś to kto wie, może coś mu wyskoczyło....
Mam 2 pytania: 1. jaka powinna być temperatura zasysanego powietrza w silniku 1.4 mpi (model AUD)? Bo u mnie dochodzi po nagrzaniu silnika nawet pow. 60 st. na krótkich odcinkach. Gdzieś czytałem że nie powinna być wiele wyższa od zewnętrznej (teraz 12-20:). Wiem, że w starszych silnikach jest taki rozdzielacz dolotu ciepłe/zimne powietrzem który odcina...
Witam. Posiadam Opla Omegę B rok '97 z silnikiem 2,0 16v. Problem polega na tym, że po uruchomieniu zimnego auta, silnik pracuje ok 2 minut normalnie póżniej obroty spadają i silnik gaśnie. W momencie przygasania gdy dodaję gazu lubi strzelić. Byłem na komputerze i wykryło błąd przepływomierza i czujnika temperatury powietrza. Jednak gdy odepnę przepływkę...
O to mi własnie chodziło. Zmniejszyć ilość zimnego powietrza. Przypominałem sobie ze w Scirroco na dolot filtra powietrza wsadzilem zamkcięcie od spreju i dziurke mniejszą w nim wyciąłem. Nie wiem jak to wygląda w Astrze
Sprawdź termostat powietrza w przedniej obudowie filtra powietrza, tam często urywa się dźwigienka od sterowania klapką i silnik pobiera zimne- właściwie: wilgotne - powietrze i są znane problemy... Ten wynalazek termiczny który jest w obudowie filtra działa poprawnie i wszystkie jego części znajdują się na swoim miejscu jak jest zimny to jest zamknięty...
Dziękuję za odpowiedź. Palnik czyściłem i to bardzo dokładnie. Kryzy do komina zakładałem eksperymentalnie (wszystkie rozmiary, chociaż z obliczeń uwzględniających kolanka i metraż wynika, że są raczej zbędne). Bez rezultatu. No może z największą (najciaśniejszą) kryzą był przedłużony czas zapłonu, ale wybuch pozostał. Komin czysty. Osobiście wszedłem...
(...) y nie ma spalin to nie ma spalin cały czas płyn jest niebieski, ktoś wie co może być przyczyną?. To jest zimna strona Turbo powietrze które idzie do silnika a nie spaliny. https://obrazki.elektroda.pl/4881231300_... https://obrazki.elektroda.pl/9403904500_... (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji - Użytkownik...
Panie Gralar - nie strasz - tu projektant centralki zadbał i odłączanie zaworów LPG po ok. 5 sekundach jak brak impulsów z cewki - jest to nawet napisane w instrukcji do centralki. Parownik ma ustawiony stały wydatek dla wolnych obrotów. Parownik jest ciepły, silnik jest ciepły i dolot jest ciepły. Stały wydatek jest przewidziany dla 1000 obr. A przy...
Który czujnik temp. wymieniłeś, bo masz dwa na układzie chłodzenia i jeden na dolocie powietrza?
Witam. Problem wygląda następująco: Zimny silnik, odpalam na NoPb następnie przy 2000obr przełącza sie na gaz, jadę około 1km zatrzymuję się, wyłączam silnik, próbuje zapalić i nic. Efekt jakby silnik był zalany - jak wcisnę gaz do dechy i pokęce rozrusznikiem jakieś 10 - 15sto powoli zbiera się na obroty. Jak jeżdże na tylko na NOPb nie ma takich problemów....
Porównaj ciśnienie doladowania na zimnym żądane z faktycznym. Jeśli się znacząco różni możesz mieć dziurawy dolot powietrza.
Tzw dramat monowtrysku w gazie. Poczytaj o regulacji parownika. - gdzieś byly tez moje posty. Na czas regulacji wstaw srube zamiast aktuatora by opanowac reduktor. 1. Redek nowy lub po regeneracji 2. Mikser i caly dolot szczelny. 3. Wlot zimnego powietrza skierowany gdzies w bok byle nie do frontu by powietrze nie wlatywalo w niego przodem - gasniecie...
Motronic , przepraszam ale nie doczytałeś postu ( jak czyjnik odpięty temperatura 45 , napisał autor) , to jest normalna praca ecu, jak jest obwód otwarty to symuluje temperaturę optymalną do pracy silnika, bo to jest mało istotne przy pracy tego silnika. Dodano po 12 I jeszcze jedna rzecz , nie wiem czy te auto ma klapkę na zimne i ciepłe powiertrze...
I co, czekam aż cały płyn spłynie? i potem.. prosiłbym o dokładne opisanie, co kiedy, jak i do którego momentu? co potem.. uzupełnić płyn.. itd, prosze o szczegóły! Dodano po 2 Tak parownik jest oszroniony, węzyk do dolotu powietrza od parownika jest też oszroniony i zimny. Więc co do wymiany..
Już się zastanawiam czy by nie kupić jakiegoś kabla do tego auta. Czy jakiś euroscan podejdzie do tego wtrysku ? Jedyne co nie udało mi się sprawdzić to czujnik temperatury powietrza w dolocie bo nie wiem gdzie go szukać.
Przecież do kolektora dolotowego cały czas jest zasysane zimne powietrze to jaka ma być jego temp?? Dla pewności można wyjąć czujnik i ogrzać go gorącym powietrzem i zobaczyć co pokaże.
zrob test w postaci zatkania dolotu powietrza (termostat) i wtedy zapal
nie wiem czy czasem nie trafiłeś na moje posty ale uspokoję Cię bo objaw "filmu" olejowego w rurach powietrza doładowanego to normalna sprawa w TDI i jak sam słusznie wyczytałeś jest to olej, który się do tych rur dostaje właśnie z odmy (choć czasami mylnie jest interpretowany przez innych mechaników jako kończące się turbo - co jest oczywiście nieprawdą,...
Witam Niedawno udało mi się nabyć gaźnik Pierburg 2E3 z Seata Toledo 1.6 93r. Mam zamiar zrobić zamianę z mojego obecnego gaźnika Pierburg 2E2 na powyższy. Podstawa gaźnika powinna pasować, elektrykę rozgryzłem (mam nadzieję) pozostaje mi sprawa podciśnień - skąd i gdzie. Od strony kierowcy gaźnik ma tylko jeden wolny króciec do podciśnienia i na zespole...
Witam. Jestem szczęśliwym posiadaczem Peugeota 308 1.6 vti, niestety już brakuje mi na niego pomysłów. Po odpaleniu silnik pracuje idealnie, osiągnie na blacie 70 stopni i z automatu załącza na maxa wentylator chłodnicy, wywala błąd P11AA, błąd czujnika ciśnienie w kolektorze dolotowym zgodność i w tym samym momencie zmienia mieszankę i kopci na biało....
Witam dostałem skutera z niemiec keeway 50 2T zblokowanego na 25km/h. Pierwsze co zrobiłem to po czysciłem zbiorniki gaznik by moc go odpalic bo stał troche.po odpaleniu jechał 25km/h,sciagłe mu rolke na wariatorze,wymieniłem tłumik i załozyłem wieksza dysze 100 bo była 45.skuter odpalał tylko jak był ciepły i pracowal dobrze.Gaznik wyrególowałem i...
Wczoraj po dłuższej podróży sprawdziłem na gorącym silniku czy silnik dostaje zimne powietrze. Zdjąłem rurkę od kolektora do dolotu i okazało się, że wszystko jest ok. klapka odcięła ciepłe powietrze. Dzięki za pomoc zamykam temat.
Witam szanownych kolegów! Jestem od nie dawna zarejestrowany na forum,żadnym mechanikiem poprostu lubie robic sam przy swoim Cienkim. Posiadam cc 700 93r. z gaznikiem FOS< konstr. podobna bo WEBER>bez katalizatora i takich tam elektronicznych wspomagaczy. Jeśli wymiana swiec czy kabli WN nie pomogla a nie mowie o cewce to sprobujcie mojego sposobu...
Wykasować wartości wyuczone, pojeździć tylko na PB. Jeżeli błąd nie wyskoczy to sprawa jasna. Jeżeli wyskoczy to szukać lewego powietrza w dolocie.
Jak ma działać jak nie ma dolotu? Skąd wiesz, że nie ma dolotu? Dodano po 2 Wiatrak odwróci tylko ciąg Istotą nie jest wiatrak, a chroniąca przed napływem zimnego powietrza żaluzja. Dodano po 4 Opowiadasz bzdury!!!! Nie potrafisz czytać z zrozumieniem. Cztery wykrzykniki to wyraźny symptom nadpobudliwości - skonsultuj to z rodzicami.
Jak nie pali spróbuj za pomocą drugiej osoby wlać mu 50ml benzyny w dolot podczas kręcenia silnikiem . Po odkręceniu dekla filtra powietrza oczywiście.
najprawdopodobniej przestawil sie zaplon lub inny z ukladem zaplonowym problem zwiazany skoro strzela w dolot to dostaje iskre nie w tym momencie albo zawor wydechowy nie otwiera sie tak jak trzeba i leci w dolot
Przewód do zaworka par paliwa mam zaślepiony od początku, co do gazu, to odłączyłem przewód gazowy do wtryskiwaczy - bez rezultatu. Dzisiaj podmieniałem ze sprawnego auta kolegi: cewkę, czujnik wałka rozrządu, czujnik temperatury powietrza w dolocie, krokowca, EGR, MAP sensor - bez rezultatu. Wczoraj zmierzyłem czujnik położenia wału - niby OK, ale...
dolot powietrza dolot powietrza skoda kominek dolot powietrza
ospel schemat schemat saturn bateria miedź
elektryk samochodowy hisense 55e7nq
Antygrawitacja: Teoria i Zastosowania w Elektronice Brak migacza i światła dziennego w prawej lampie BMW F10 po wymianie