Jeżeli masz regulator obrotów to podepnij silnik do niego i dotrzyj komutator pumeksem, prosty sposób na wyiskrzenie, (dotarcie szczotek)
Nadmierne iskrzenie i brak mocy - być może szczotki się skończyły, lub były wymienione na nowe i są zbyt sztywno osadzone w szczotkotrzymaczu. Szczotki muszą mieć trochę luzu, aby sprężyny mogły je swobodnie dociskać do komutatora. Po ewentualnej wymianie szczotek, silnik powinien popracować trochę bez obciążenia - pozwoli to na dotarcie szczotek bez...
Zalecane jest wstępne dotarcie szczotek w silniku. Poszukaj tematu na tym forum, było opisywane wielokrotnie.
Przede wszystkim powinieneś dopiłować koniec szczotki pod kątem wg starej. Szczotki najlepiej dotrzeć przykładając pumeks do komutatora przy wolno kręcącym się silniku (zasilanym np z regulowanego autotransformatora). W Twoim przypadku najlepiej będzie jak po uzyskaniu kąta delikatnie przedrapiesz koniec szczotki brzeszczotem, uzyskując niewielkie rowki,...
Witam! Według mnie masz wirnik do wymiany. Jeżeli jest to krajalnica typ 294 to wirnik 193.8200 i szczotki 193.0002, natomiast jeżeli to krajalnica typ 294.5 to wirnik 194.1200 i szczotki 194.0003. Po poprawnym montażu nowego wirnika i szczotek (obracanie się wirnika lekko bez żadnych zacięć i obcierań) należy zasilić silnik napięciem ok. 110V w celu...
Dzięki wszystkim za pomoc dotarcie szczotek pomogło pralka teraz pracuje normalnie :D.
Panowie, co za głupoty o łożyskach bębna piszecie ? W ogóle ich na nagraniu nie slychać. Do sprawdzenia lożyska silnika + do wyczyszczenia komutator silnika i dotarcie szczotek, ew ich wymiana.
Po odłączeniu od sieci i wody, zdejmij tylną pokrywę, zdejmij pasek z koła pasowego. Następnie odłącz przewody od silnika. Sam silnik jest przykręcony na dwóch wkrętach (klucz bodaj 13). Mi najwygodniej było go wyjąć gdy pralka leżała na boku. W takim przypadku wyjmij szufladkę na proszek by woda zgromadzona w przegródce na płyn nie zalała pralki i...
Jeśli wszystko dobrze zakupiłeś i złożyłeś to pozostaje dotarcie szczotek do profilu komutatora (docierałeś?) Pozdrawiam
Szczotki ok rok po wymianie ??? Czas szybko leci :) http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... czy wymiana szczotek coś da wymiana i dotarcie szczotek i komutatora do oczekiwany efekt.
Wymiana łożysk co rok to zbytek łaski, skontrolować ich stan czy nie mają luzów oraz stan szczotek to wszystko. Wymiana tylko wtedy gdy są zużyte. Teraz to tylko dotarcie szczotek to jakieś 0,5 godz. na połowie mocy i to wszystko.
Łożyska usłyszysz już na pewno przy najmniejszych obrotach. Dodatkowo mogą mieć luz, lub wydawać się suche. Możesz wyjąć szczotki i zobaczyć ręcznie jak zachowują się łożyska, jeżeli ok to musisz czekać na dotarcie szczotek, chociaż w zależności od ich typu może to trwać długo. pozdrawiam
ciepło powstaj, kiedy prąd płynie przez opornik. w ruchu obrotowym takim opornikiem staje się komutator. rozwiązaniem może byc ręczne dotarcie szczotek.
Witam Złe podłączenie może powodować iskrzenie szczotek zwłaszcza gdy silnik może pracować tylko z jednym kierunkiem obrotów. To podłączenie z twojego rysunku jest wykonane dobrze. Jeżeli kierunek obrotów wirnika jest taki jaki powinien być a szczotki iskrzą to przyczyną może być złe dotarcie szczotek lub uszkodzenie wirnika. Gdybyś miał obroty odwrotne...
Dotrzeć szczotki pumeksem- poszukaj w necie jest masa informacji co i jak. Komutator mierzony na przebicie miedzy płytkami ?
Witaj Dotarcie szczotek to inna sprawa. Sprzedawca jest durniem :D. W Twoim przypadku masz uszkodzony wyłącznik sieciowy zintegrowany z regulatorem obrotów (zwarty). Skoro brak gwarancji, trzeba zakupić nowy. Pozdrawiam
Jak duże znaczenie ma ten styk na tym regulatorze? Zasadnicze. Pierścienie są dość zużyte, na starych szczotkach są rowki, a tu dałem nowe szczotki, przecież to się jeszcze nie zdążyło dotrzeć. To raczej minimalne zużycie, jak rowki na pierścieniach będą głębsze niż ok. 1-1,5mm to zacznij myśleć nad wymianą. "Dotarcie" szczotek to kilka godzin pracy,...
Jeżeli wymieniłeś szczotki, łożyska, wirnik i stojan, a typ wirnika jest właściwy do tego silnika (podobny306), to pozostaje podłączenie na zmniejszonym napięciu lub dotarcie szczotek pumeksem. Możliwa jest wadliwa seria wirników.
podłącz na krótko bezpośrednio pod 230V sam silnik bez żadnych innych elementów zachowując przy tym najwyższą ostrożność..... Bez tych elementów ale kompletny z turbinami można podpiąć.Jeżeli chodzi o dotarcie szczotek to można użyć pumeksu.
Silnik przed wymianą szczotek należy wydmuchać sprężonym powietrzem by pozbyć się pyłu węglowego ze zużytych szczotek oraz oczyścić komutator. Nowe szczotki powinno się dotrzeć pumeksem naturalnym by się ułożyły. Szczotki są niedotarte i stąd ten dźwięk. Jeśli dźwięk nie zniknie po kilku cyklach prania to czeka kolegę ponowny demontaż silnika i dotarcie...
Witam , proponuje jednak podrążyć temat szczotek , proszę rozwinąć temat "szczotki zostały poprawione" tzn zostały wymienione ?Jeśli tak , to może nie zostały odpowiednio dotarte - stąd ten dziwny szum przy małych obrotach .Niewłaściwe dotarcie szczotek czasem kończy się ich uszkodzeniem (wyłamaniem) i brakiem obrotów (patrz błąd silnika).
Spotkał się ktoś jeszcze z tym problemem? Tak, Możliwe przyczyny to uszkodzony stojan (częsty przypadek), uszkodzony wirnik. Jeśli powyższe są sprawne to może po prostu wcześniej skończyły się szczotki i trochę przeorały komutator. Może pomóc wytoczenie go, a później oczywiście dotarcie szczotek. PS. Mówimy o nowych modelach czy starym DH24PC3 ?
Dzisiaj zamontowalem kondensator z oznaczeniem 501 czyli jest to 500 pF, czyli 0.5 nF i iskrzenie zmniejszylo sie prawie do zera, troszke tylko iskrzy, ale mysle ze juz tylko chodzi o dotarcie szczotek, :) Dziekuje za wszystkie odpowiedzi, jesli cos sie jeszcze stanie, to napisze :)
dotrzyj szczotki i wyczyść turbinki.
Po wymianie szczotek należało dotrzeć szczotki i komutator, jeżeli nie zostało to wykonane to mogło uszkodzić programator.
Kolego po wymianie stojana i wirnika ,po poprawnym połączeniu całości należy koniecznie dotrzeć szczotki do komutatora przy obniżonym napięciu i obrotach .Docieranie powinno trochę potrwać /nie kilka sekund tylko dłużej/ . Przy wyjmowaniu szczotek należy je oznaczyć by ponownie ich wkładać w dokładnie ten sam szczotkotrzymacz i ich nie odwracać . Przy...
Typowy odgłos nie dotartych szczotek silnika - po kilku, kilkunastu praniach, powinna nastąpić zdecydowana poprawa.
Spróbuj jeszcze dotrzeć te szczotki, niech pracuje przynajmniej godzinę na zmniejszonych obrotach, bądź dotrzyj szczotki czyszcząc kumutator odizolowanym od siebie kamyczkiem lub pumeksem. Pumeks zbliżasz do szczotki i czyścisz powierzchnię komutatora na całej powierzchni przylegania szczotki. Chyba za bardzo nie poplątałem. pzdr
Metody wejścia w tryb serwisowy lub kasowanie błędów to wiedza za którą serwisanci płacą wykupując dokumentację serwisową a co za tym idzie niechętnie dzielą się tą wiedzą na forum publicznym. Ja nie jestem zawodowym serwisantem sprzętu AGD a nie wiem jak koledzy udzielający się w kolegi temacie. Coś tam czasem przeniknie na Youtube lub fora zagraniczne...
Niektórzy się bardzo mocno uparli na tego tokarza ale jak ktoś chce to do gaszenia świeczki może używać maszyny parowej. Toczenie i owszem ale tylko przy "poważniejszych" komutatorach. W przypadku KN4 bo myślę że o taki silnik chodzi dotarcie szczotek i komutatora za pomocą pumeksu w zupełności wystarcza. Pisałem też kilka postów wyżej że w ogóle zabawa...
Tak, powinieneś dotrzeć szczotki i przydałoby się to również zrobić z komutatorem.
Jeśli ciasno wchodziła w szczotkotrzymacz, to niedolegała do komutatora, a co za tym idzie, wzrastał prąd pobierany przez silnik. Każdą trzeba w miarę potrzeb dopasować, jak i sam komutator odpowiednio przygotować i dotrzeć szczotki do niego.
A może dopieszczenia drobniutkim papierem ściernym wymaga tylko komutator i później dokładnego oczyszczenia cel aby resztki pyłu ze szczotek nie robiły zwarcia ? Komutator wygląda słabo. Pokusić się można o wymianę i dotarcie nowych szczotek lub uwolnienia starych (może się któraś zawiesiła) ? Autor tematu zamilkł..
Szczotki dociera się pumeksem Papier ścierny nie wchodzi w grę. Tylko pumeks jak pisał kolega Gobro. https://youtu.be/ftkJ0tDF Co Obaj macie teoretycznie rację. Dlaczego teoretycznie? bo coś słyszeliście, ale nie do końca. Pumeksem, jak widać na filmie to dociera się komutator. Szczotki te powinny być fabrycznie podszlifowane. Dotarcie szczotek (prostych...
Teraz weź pumeks vel kamyk i na niskim napięciu wyczyść kumutator i dotrzyj szczotki, delikatnie przesuwając tym że kamyczkiem po komutatorze.
Za jakiś czas się dotrą o ile nie uszkodzą w tym czasie wirnika. Trzeba by puścić silnik na wyższa prędkosć, np zdjąć pasek i ustawić wirowanie i wóczas sprawdzić czy iskrzenie nie jest nadmierne. Maros, ten silnik jest idiotoodporny . Nic się nie zjara, a charakterystyczny dźwięk uwieczniony na video przez Autora tematu, pochodzi od niedotartych szczotek...
Witam. Udało mi się dorwać odkurzacz Zelmer Typ 338,0. Silnik typ 217 (jeśli to ma jakieś znaczenie). Ogółem pracuje dobrze, udało mi się zniwelować iskrzenie przez dotarcie szczotek. Nie grzeje się i ma dobry ciąg, jednakże nie podoba mi się praca silnika... Ma dziwny dźwięk jak na Zelmerowego jamnika. Łożyska chyba były wymieniane, bo jedno jest produkcji...
Coś skopałeś z tymi szczotkami. Wyciągnij silnik jeszcze raz, włącz poza układem pralki i pumeksem dotrzyj szczotki do komutatora. Przyjrzyj się jak pracuje silnik (iskrzenie, zwalnianie obr, etc). Instrukcję jak to zrobić masz wyróżnioną na niebiesko.
To jest efekt niedotartych szczotek w silniku. Na pewno głośniej pracuje silnik w kierunku przeciwnym do kierunku wirowania ponieważ w tą stronę silnik wykonuje znacznie mniej obrotów. Z czasem dźwięk ten powinien zmaleć w miarę docierania szczotek.
Szczotki nie łopatki :D Swoją drogą można już je wymienić, bo za wiele ich nie zostało i mogą być one powodem hałasu, o którym piszesz, nawet pokrywa się to z Twoimi obserwacjami, że w jedną stronę hałasują bardziej. Po założeniu i dotarciu nowych szczotek hałas powinien zniknąć. Delikatnie sugerowałbym Ci zaniesienie silnika do zakładu, który zamontuje...
Trzeba było włączyć na 600 obrotów wirowanie w celu docierania szczotek. Niebieskie światło jest oznaką niedotartych szczotek. Podczas wymiany należy przyłożyć starą szczotkę do nowej bo nie zawsze kąt na czole szczotki nowej zgadza się się z kątem na szczotce starej i trzeba to wyrównać przed założeniem. Na koniec docieramy pumeksem podczas obrotów...
Jeżeli Masz jakie takie pojęcie o elektromechanice to wymiana stojana wirnika,szczotek czy łożysk nie stanowi najmniejszego problemu.Dobrze byłoby dokładne /dotarcie/ nowych szczotek do komutatora,najlepiej to robić na obniżonym napięciu przy mniejszych obrotach i stopniowo zwiększać napięcie do maksymalnego.Obserwować iskrzenie i doprowadzić do minimum.Przy...
Wszystkie "nowoczesne" pralki posiadają takie podzespoły mechaniczne (większość klasy popularnej, a do takiej zalicza się PA), że muszą mieć w programie wyważenie wsadu, inaczej rozlecą się... Jak chcesz oszukać takie cudo, to na nic Ci się to nie zda (typu- zmiana parametrów elektroniki). A zresztą,... Wsadź wiązkę od takiej trzydziestoletniej pralki...
Witam. Wyczyścić dokładnie przerwy między płytkami komutatora, szczotki dopasować (dotarcie) do średnicy komutatora.
Wcześniej wszystko działało bez problemów, a potem nie wiem dlaczego rezystor zaczął się dymić. Multimetrem sprawdziłem rezystancje i zostało tam 5 Om! (a było coś koło 30 jeśli dobrze pamiętam). To może być skutek dotarcia szczotek po pewnym czasie pracy.
Moim zdaniem, większe iskrzenie na jednej szczotce wynika ze słabszej nieco sprężynki na tej szczotce która bardziej iskrzy, lub odwróconej szczotce przy montażu (szczotki nie są umieszczone w osi silnika lecz nieco przesunięte), lub nieco nie dotartej szczotce. Przecież przez obydwie szczotki płynie prąd o tej samej wartości. Włączyć na około 5 minut....
Mała powierzchnia styku na niedotartych szczotkach, ale jak na nowy wirnik to komutator ma dziwny kolor i deseń.
Podaj numer PNC pralki. Trzeba wyjąć silnik, wydmuchać go sprężonym powietrzem i jak już będziesz miał zdemotowany to już przy jednej robocie kup dobrej jakości szczotki silnika i koniecznie trzeba je dotrzeć. Szczotki nie przylegają dobrze do komutatora i stąd ten dźwięk i niestety wpływa to negatywnie na żywotność silnika: https://youtu.be/P3bokh-OjBg?si=gnReL_vW...
Ponownie namiętnie wyczyściłem silnik, komutator i dotarłem szczotki. Pralka działa bez zająknięcia.
ponieważ silnik się jara po kilku minutach Raczej przegrzewa. Jeśli chodzi o ten model 1:10 Maverick Strada XB ( i pozostałe z silnikami szczotkowymi ) http://obrazki.elektroda.pl/5214911500_1... z silnikiem szczotkowym zalecam założenie wentylatora 5V wysokoobrotowego na silnik i regulator oraz prawidłowe docieranie szczotek silnika...
Dotrzyj szczotki węglowe przed montażem silnika do pralki i mam nadzieję że wydmuchałeś silnik sprężonym powietrzem przed montażem nowych szczotek: https://youtu.be/P3bokh-OjBg?si=YISTzQNJ...
Kolego może ten odchył jest spowodowany niedotartymi jeszcze szczotkami w regulatorze napięcia ? proponuję dokonać pomiaru za kilkaset kilometrów.
Witam, mam TK76K573, ale bebechy prawie te same co EQ6. Problem o brakujących ziarnach pojawił się po zmianie szczotek w młynku, więc raz jeszcze wyczyściłem komutator i dotarłem szczotki, dopinając wkrętarkę do osi silnika i ruszyło.
Nowa nie używana pilarka wiele wyjaśnia, najprawdopodobniej jeszcze nie dotarły się szczotki.
Witam! 5mm to bardzo dużo na szczotce. Masz teraz taki docisk, jak byś zamiast sprężyny, dokręcił ją śrubą. Nie można tak robić. Skoro ktoś tak zaprojektował szczotkotrzymacz ,to do niego są odpowiedniej długości szczotki. Jeżeli czujesz się na siłach, to skróć i dotrzyj te szczotki.
Niekiedy konieczne jest dotarcie komutatora by nadmierne iskrzenie ustąpiło: https://youtu.be/P3bokh-OjBg Jeżeli iskrzenie nie ustąpi to niestety najprawdopodobniej uszkodzony wirnik silnika i albo poddać regeneracji albo szukać używanego silnika.
Nawet po oczyszczeniu komutatora i instalacji nowych szczotek (niedotartych) przez czas np. 2 lub 3 prań będzie słyszalna praca tych szczotek. Później uspokoi się.
Niestety próby dotarcia szczotek nic nie dają, cały czas mocno iskrzy. Jeszcze nie dawałem wirnika do sprawdzenia na przebicie ale jak będę wiedział to dam znać.
Pewnie zlazła folia pokrywająca wirnik silnika. Wyciągnij ją i po sprawie. Może być też przyczyną kończące się szczotki na silniku, w takim wypadku trzeba je wymienić a komutator i szczotki dotrzeć pumeksem kwarcowym (po zmianie szczotek).
Dotrzyj szczotki bo te silniki są na to bardzo wrażliwe: https://youtu.be/P3bokh-OjBg?si=IE8hTq90... Oczywiście oczyść też silnik z pyłu węglowego.
Trochę czasu już minęło, ale chciałbym zamknąć temat. Powód iskrzenia szczotek (mimo wszystkich zabiegów) był bardzo banalny. Po wsadzeniu szczotki, przy zakręcaniu plastikowego wieczka, z powodu lekkie zgięcia sprężynki, blaszka do której przymocowana jest sprężynka szczotki wyskakiwała ze szczotkotrzymacza i obracała się bokiem. Przy pełnej długości...
Wymień szczotki bo za chwilę zabijesz silnik(o ile już nie jest złomem)albo moduł i dotrzyj komutator po wymianie szczotek. W tych pralkach to błąd silnika: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic7...
Najważniejsze jest podłączenie by w kostce silnika było wszystko tak samo. Musisz pominąć cewkę tacho i możesz go sobie podłączyć poza pralką ten, który chcesz założyć i po wyjęciu tamtego będziesz wiedział czy ma ten sam rozkład przewodów. Ten orginalny silnik może mieć uszkodzony wirnik i dlatego "zjada" jedną szczotkę. Zresztą na tabliczce silnika...
Co do regulatora to wsadzony jakiś zamiennik miałem to samo (wieksze obroty jasniejsze światło) włożyłem oryginał problem ustąpił jechałem do mechaniola nie przekraczając 1200 obr problemem moze byc tez złe ułozenie szczotek (złe dotarcie)
Na obniżonym napięciu np. prostownika samochodowego docierasz szczotki, delikatnie szlifując komutator wirnika przed szczotką którą chcesz dotrzeć kamykiem lub białym pumeksem. Drobiny ścierającego się kamyka dostają się od szczotkę przyspieszając jej dotarcie.
Delikatnie ruszyłem szczotki. Silnik w trybie wirowania ruszył, jednak zaczął iskrzyć na jednej ze szczotek. W zasadzie zamyka to temat. Szczotki do wymiany. UWAGA! Błąd E31 Po wymianie szczotek pokazał się błąd E31. Instrukcja podaje, że to błąd czujnika poziomu wody - Analogue pressure switch! Jednak w moim przypadku ten błąd powiązany jest z niedotartymi...
Witam, na początek dotrzyj szczotki ręcznie drobnym papierem owijając go na komutatorze. Nie włączaj silnika bez turbiny!
Niedotarte szczotki.
Właściwie teraz powinienem podziękować za pomoc...ale niestety niema komu, bo jedyna odpowiedź to była "teraz kolej na szczotki", a o tym pisałem wcześniej, że już były wymienione Ale podziękuję chociaż sobie - Dziękuję Ci Mandela, że sobie poradziłeś :). Przyczyną "wariacji" silnika był zimny lut na oporniku 2k7 na płytce programatora, który jest w...
Szczotki należy dotrzeć po ich montażu w silniku: https://youtu.be/P3bokh-OjBg?si=dkdcjYzu...
Odpływ cały przejrzałeś? Kupiłeś nowy filtr pompy? Wejdź w tryb serwisowy i sprawdź czy nie pojawił się jakiś inny błąd. Silnik zaczął pracować ciszej? Sprawdzałeś czy nie ma dużego iskrzenia na szczotkach? Możliwe, że odpływ wody ze zbiornika następuje jeszcze zbyt wolno lub silnik pobiera zbyt duży prąd z powodu źle pracujących szczotek. Musisz wszystko...
Po wymianie często iskrzy, zanim się nie dotrą szczotki do komutatora.
Normalna sprawa, zwłaszcza przy nowym sprzęcie zanim się szczotki nie dotrą.
Odkurzacz Zelmer Orion. Iskrzenie szczotek po wymianie wirnika, łożysk i szczotek. Całość części kupiłem w Zelmotorze. Próbowałem dotrzeć szczotki pumeksem ale nic to nie dało. Zużyłem wie kostki pumeksu i 1/3 szczotek. Stojan zbadałem omomierzem na obu uzwojeniach rezystancja była taka sama. Ns starych szczotkach iskrzy trochę mniej. Proszę o poradę...
Dotrzyj szczotki by się ułożyły ładnie i pomoże to też wyrównać komutator i jeżeli nie będzie poprawy to łożyska silnika do wymiany: https://youtu.be/P3bokh-OjBg
Po wymianie wirnika na oryginalny gdy sprawne jest uzwojenie stojana należy dotrzeć szczotki do komutatora na obniżonym napięciu i obrotach . Czasami potrwa to chwile ale trzeba to zrobić starannie ,czasami trzeba użyć do tego papieru ściernego delikatnego lub specjalnych kamieni do docierania komutatorów. Wszystko wymaga staranności i doświadczenia.
Szczotki kupione oryginalne z sczotkotrzymaczami, oco chodzi z tym dotarciem. Szczotki się dociera po to, żeby dolegały całą swoją powierzchnią do komutatora. Jak wygląda komutator - nie ma wypaleń, nierówności itp. Zdejmij pasek i obróć energicznie sam bęben.
No z daleka widać że silnik ok tylko szczotkotrzymacze się stopiły i je wypchało. Silnik do naprawy, wymienić szczotkotrzymacze, zmienić szczotki, dotrzeć i będzie działał. Ewentualnie sprawdzić ile kosztuje nowy silnik, do starszych modeli często są za kilka dyszek.
A dotarłeś szczotki do kształtu wirnika?Pewnie nie, więc zrób to zanim spalisz komutator
Zmontowane i działają obie pralki. Strasznie piszczą ale to pewnie muszą się dotrzeć szczotki. Dziękuję za pomoc. :)
Jeden konektor grzałki był nadpalony, czujnik temperatury zaśniedziały. Poprawiłem. Było trochę lepiej z wirowaniem. Ale nie na obroty max. Dotarłem szczotki bo hałasowały i ciàgły iskry. Po porawce jest ok. Dziękuję za pomoc.
Raczej jest to bez znaczenia aczkolwiek ja dałbym gumą w stronę przeciwną do przepływu powietrza. Czyli blaszkami ,,do zewnątrz". Nie zapomnij wstępnie dotrzeć szczotek
Udało mi się uruchomić tę wiertarkę, wsadziłem szczotkotrzymacz z jakiejś starej szlifierki kątowej, doszlifowałem szczotki bo akurat nie miałem takiego rozmiaru, a miałem większe. Po wpięciu wtyczki do gniazdka i kliknięcia guzika, są mocne iskry na komutatorze. Komutator czyszczony papierem ściernym. Po chwili komutator czarny od szczotek i gorący...
Bęben kręci się w miarę lekko. Przy wyjętym silniku, bęben chodzi po cichu. Wymieniane były łożyska silnika, a silnik sam w sobie też głośno chodzi. Możliwe, że szczotki są za nowe i niedotarte? Szczotki wymieniał mechanik, samochodowy :)
dotrzyj szczotki i sprawdź triaczek na module
Poniżej długości szczotki 15 mm powinno się już ją wymienić. Po wymianie szczotek dotrzyj szczotki do komutatora a w tym celu będziesz musiał uruchomić silnik na krótko poza pralką co pozwoli Ci stwierdzić czy silnik jest sprawny w 100%. Skąd zamówiłeś szczotki? Jest sporo zamienników w przystępnych cenach, ale nie należy kupować tych najtańszych ze...
Najprostsza i najtańsza będzie właśnie pierwotna boczna cewka z rdzeniem i blaszką ale 100% pewności Ci nie daje Jak wspomniał PtasiorWro nie jest to idealna metoda i czasem zawodzi Po "brzęczyku" wirnik powinno się załadować do do stojana i puścić sprawdzając pobór prądu zwracając uwagę na pracę komutatora i szczotek Bardzo istotna jest odpowiednia...
Naprawa zakończona sukcesem. Dla potomnych. 1. Aby pozbyć się błędu F34 należy zamienić przewody L i N na filtrze przeciw-zakłóceniowym. ... 2. Po wymianie szczotek obowiązkowe pumeksem dotrzeć szczotki i komutator , można skorzystać z prostownika samochodowego na 12 lub 24 V. ( bo niedotarty silnik wyje jakby łożyska miał zatarte a to tylko dźwięk...
Wymień te szczotki i nie kombinuj jak koń pod górę . Może się okazać że po wymianie i dotarciu szczotek stary silnik będzie pracował aż miło.
Szanowny Kolego daj fotkę całej szlifierki to prędzej się zorientujemy o jaki model chodzi. Wymienić wirnik nawet oryginalny nie zawsze znaczy że będzie szlifierka "chodziła" poprawnie ,często potrzeba dotrzeć szczotki na niskich obrotach by później było dobrze.
Dla porządku - podsumowanie: Skończyły się szczotki, popalił się komutator (niekoniecznie od szczotek, może z racji wieku - pralka rocznik 1999), popaliła się elektronika (płytka, moduł na dole pralki schowany pod pokrowcem z tworzywa). Koszty naprawy: - oryginalny komplet szczotek w szczotkotrzymaczasz Electrolux - 45 zł (samodzielna wymiana) - wymiana...
Kolega pytał o komutator a nie o uzwojenie. A ja dopytam jeszcze o szczotki - nowe? dotarte? Jak wyżej - zamień przewody szczotkotrzymacza i sprawdź.
'Dotarłeś' szczotki/ komutator? Jeżeli tak, a nadal iskrzy to niestety najprawdopodobniej wirnik do wymiany!
Dotarłem szczotki przeczyściłem komutator i przerwy między nimi. Po tym zabiegu jedno pranie przebiegło prawidłowo, natomiast kolejne po około 45 minutach przerwało błędem E21. Tym razem nie miałem możliwości sprawdzenia temperatury silnik. Ale pewnie też się zagrzał. Jak to jest że raz sie zagrzeje a raz nie, pralka nie jest jakoś strasznie załadowana...
Niedotarte szczotki lub uszkodzony wirnik.
Jak się szczotki "dotrą" to iskrzenie ustanie, a gdy nie ustanie to sprawdź czy nie zmieniłeś kąta natarcia (położenia) szczotkotrzymacza tam gdzie iskrzy... Możesz też faktycznie wymienić sprężynki i zmniejszyć docisk nowych sprężynek przez ich skrócenie. Z biegiem czasu nabierzesz doświadczenia co do siły docisku jak i twardości szczotek..
Witam pierwsze to wyczyść komutator włókniną ścierną potem przerwy między lamelkami najlepiej zeszlifowaną piłką do metalu i potem na włączonej maszynie dotrzeć szczotki używając do tego zwykłego pumeksu (przykładając kawałek pumeksu do komutatora)
Przy nowych szczotkach znaczne ale bez przesady iskrzenie jest rzeczą naturalną bo muszą się dotrzeć natomiast przy tzw. starych szczotkach minimalne iskrzenie też jest naturalne, wskazane jest aby dotrzeć szczotki na zmniejszonej prędkości np. przez żarówkę 200W.
Wyjmij wirnik, przeszlifuj na tokarce i wypoleruj komutator. Połóż na komutatorze pasek papieru ściernego piaskiem do szczotki i dotrzyj szczotki. I zobaczymy.
Stojan ma jednakową oporność na obu uzwojeniach. Próbowałem złapać przez kawałek szmatki wirnik aby za symulować obciążenie turbiną, jednak iskrzenie występuje i to dość znaczne. Po dotarciu szczotek próbowałem włączać i wyłączać wtyczkę aby silnik tak nie rozbiegał się i aby szczotki dotarły się. Pozostaje jedynie reklamacja wirnika.
dotarcie szczotek pralki dotarcie szczotek pralka dotarcie szczotek silniku pralki
połączenia kostki stacyjki nieszczelny zawór zwrotny berlingo schemat klimatyzacja
Najlepsze małolitrażowe benzynowe auto odporne na korozję – Toyota Yaris, Honda Jazz, Mazda 2 Schemat pedału sterowania spawarki TIG, MIG, MMA – pinout, potencjometr, mikroprzełącznik