Nie wiadomo czy wymiana samych pierścieni wystarczy, wszystko zależy od tego w jakim stopniu zużyte są cylindry, ale to okaże się jak rozbierzesz silnik.
Pod klawiaturą sucho, uszczelniacz koła pasowego nowy, jest zapocenie, w sumie od zawsze, od strony sprzęgła. Silnik nie rozebrany także luzów nie sprawdzę. Chciałbym dopytać jakie mogą być przyczyny i czy naprawa jest opłacalna. Robocizna moja, ale komplet pierścieni to 200 zł, z tłokami 400 zł. Planowanie głowicy przekroczy wartość maszyny. Olej...
Nie zgodzę się z opinią, że pierścienie w tych silnikach pękają. Przejechałem ponad 40 tys. km i nie miałem ani razu takiego przypadku. Najwidoczniej masz silnik złożony na dobrych częściach. Silnik na 2 pierścieniach będzie mieć mniej mocy ale będzie jeździć. Powinno się przynajmniej przehonoać cylinder aby zrobić świeżą choinkę (szczególnie w wysokoobrotowych...
Cylinder po kamieniu pozwoli szybciej dotrzeć pierścienie, realnie kilkanaście roboczogodzin i powinny być w miarę dotarte. Ale też kwestia co i jak trzyma wymiary, żeby się nie okazało że już luz jest nadmierny, a honowaniem tylko go zwiększysz ;-) Luz dopuszczalny między tłokiem i cylindrem dla 1 stopnia 0,5mm i dla 2 stopnia 0,4mm. Już sama kwestia...
Pod nowe pierścienie musi być honowanie. Pozwala to szybciej i lepiej dotrzeć się nowym pierścieniom. Owalizacja jest ważna bo jak cylinder jajko to pierścień nie będzie przylegał i cała robota na marne. Tak samo głębokie rysy na cylindrze i wytłuczone rowki w tłoku. W taki przypadkach pobór oleju spada ale o połowę czy czwartą cześć. Czyli np 1 litra...
Pierścienie muszą się ułożyć (dotrzeć) w rowkach tłoka, inaczej puszczają kompresję. Sprawdź kręcąc silnikiem przy pomocy korby — musisz za każdym razem (suw sprężania) mieć efekt cofania się wału korbowego pod wpływem kompresji. Jeśli jest opór na kompresję, ale wał nie odbija z powrotem, to znaczy że nie jest idealnie szczelny. NIE DOCIERAJ SILNIKA...
Silnik musi się dotrzeć, to normalne. Dopóki pierścienie się nie ułożą będzie dymił.
A sprawdzałeś jak nowe pierścienie dolegają do ścianek cylindra? Może cylinder już jajowaty, po jakimś czasie pierścienie powinny się dotrzeć.
Przez "lejący" wtryskiwacz silnik będzie dymił na niebiesko. Nieszczelny rozpylacz powoduje, że następuje przeciek (tzw. kroplenie) i skutkuje to niepełnym spalaniem tego paliwa. Objawia się to właśnie dymieniem na niebiesko i charakterystycznym "szczypiącym w nos i oczy" zapachem spalin. Dwie mtg. pracy silnika to trochę za mało aby dotrzeć nowe pierścienie...
żebym jeszcze miał sprężarkę a honowania cylindra raczej nie potrzebne bo cylek był gładziutki Cylinder może być gładziutki ale to nie znaczy że jest idealnie okrągły, w czasie pracy cylinder zużywa się nierównomiernie. Stare pierścienie mogły się do tej nierówności dotrzeć a wymiana na nowe mogła tylko pogorszyć sprawę. Co nie znaczy że w tym tkwi...
Ciśnienie sprężania jest w granicach 10. Wiadomo pierścienie dotrzeć się jeszcze muszą. Ustawiamy jego na znaki kopulke ustawiamy tak mniej więcej na 1 gar i nawet nie zalapuje. Swiece też daliśmy nowe i cisza..
Poczekaj jeszcze parę mth, pierścienie muszą się dotrzeć, w moim ursusie to do 35mth rzucał olejem i jest to zjawisko normalne
Sporo, dziesiątki tysięcy; gdzieś przez te linki, co podałem, można dotrzeć do tej informacji.
Splanować głowice, zawory dotrzeć i wyregulować, sprawdzić cylindry i pierścienie, zmienic tłoki, można się pokusić o turbinkę kowalskiego itp.
Czy udalo ci sie jakos obejsc ten problem? Mam dokladnei taki sam objaw. Wczesniej byla mozliwosc sprawdzenia temperatury na optymalizatorze i wskazania byly na ok 65C, niestety po ktorejs aktualizacji funkcji brak. Niestety jeden optymalizator nadal się wyłącza przy natężeniu łańcucha pond 8 A. Serwis Huawei twierdzi teraz, że coś zakłóca pracę optymalizatorów...
Witam, Może odkopuje trupa, ale temat do tej pory chyba nierozwiązany, więc nie chce zakładać nowego wątku i zaśmiecać forum. Ponawiam pytanie autora - czy komuś udało się dotrzeć do pierścieni owej sprężarki? Mam podobną sprężarkę KP-1. Średnica 60mm, szerokość 4mm. Szukam na necie i nie mogę znaleźć zamienników... Pzdr
Luz nieprawidłowo zmierzony - pierścień w trakcie pracy nie idzie tak wysoko. Można dać z mniejszym luzem np. 0,2 mm ale trzeba to z głową dotrzeć.
Zrobić planowanie głowicy, dotrzeć zawory, wymienić na nich uszczelniacze, złożyć i jeździć. Ewentualnie zdjąć misę olejową, wymienić pierścienie. Zakładając je pamiętać o rozmieszczeniu zamków pierścieni co 120°, jak podają mądre poradniki. Ja rozmieszczałem o większy kąt. Jak pierścienie to i od razu honowanie plus mierzenie tłoków zwłaszcza luzów...
Posiadam Opla Vectre z oryginalnym alternatorem bosch (MZ chyba) 55A (schemat załączam na zdjęciu). Sprawdzając ładowanie na akumulatorze przy rozgrzanym silniku pokazuje mi 13,8V, a na alternatorze 13,9V. Ponownie ładowanie sprawdzałem po ok. godzinie jak temperatura silnika spadła, a alternator był już zimny i wyniki były następujące: na akumulatorze...
Krzysztof251985 Pierścienie Ci dzwonią aż miło. Może jak dotrzesz to się poprawi. Davvi Ale ulepiłeś filtr powietrza :D Wojtalll Ciekawe jak długo pożyje wolnobieg od napędu z silnika. Mój się rozsypał w drobny mak. Musialem całość zaspawać.
W tym silniku, to w zasadzie wszytko :D Ale jeśli ścigasz głowicę, to stan gniazd i czy nie są obluzowane. W maluchu potrafiły wypaść :D czy głowica nie jest popękana. Często jest pęknięta w najcieńszym miejscu miedzy gniazdami. Ale akurat to nie jest usterka dyskwalifikująca. Stan zaworów, czy nie wyklepane. Jeśli już zdjąłeś głowicę i zawory, to dobrze...
Po pierwsze to jak założysz nowy tłok i pierścienie to powinieneś je dotrzeć przez jakieś 100km no chyba że szlifowałeś cylinder to około 200 km delikatnej jazdy.
Ale nawet jak są te co były to nie są idealnie w pozycji i muszą się dotrzeć. Honowanie powoduje że materiał cylindra w postaci rys minimalnie wystaje z gładzi cylindra. Przyspiesza to proces dopasowywania się pierścieni do cylindra. W efekcie przy pierwszym odpaleniu mniej bierze oleju i szybciej zużycie oleju spada w miarę układania się pierścieni...
Jeśli wymieniłeś tłoki i pierścienie a tuleje zostały stare to tak będzie trochę pojeździsz po robisz i powinno mu przejść (pierścienie dotrą się do tulei) , a czy docierałeś zawory w głowicy ?? to też może być przyczyną.
Z tego co się orientuję to po generalnym remoncie mam tu na myśli głównie szlif cylindra i docieranie silnika to po procesie docierania zalecana jest ponowna wymiana pierścieni a i czasem zdarza sie tylko to nie jest typowe dzwonienie przepustnica ma luz w gaźniku i wydaje takie dziwne stukania dzwonienia. Ot teoria... To znaczy że jak dotrę tłok i...
Dobrze to jutro sprawdzę te pierścienie i filtr. I czy nie lepiej już kupić nowy tłok z pierścionkami i założyć i do tego nowe zawory i je dotrzeć?
Daj mu trochę czasu. To częste że po wymianie kompletów silnik dymi niebieskim dymem. Nawet może trochę wypluć przez wydech. To olej przedostaje się przez niedotarte pierścienie. Jak się dotrze to mu przejdzie.
Z tego co pisze Lukas remont miał dwa lata temu. Musiały się już pierścienie dotrzeć, na to znowu nie trzeba aż tylu godzin pracy silnika. Pompa po remoncie też lubi troszkę podenerwować szczególnie gdy był robiony regulator obrotów. Zanim się dotrze to przez jakiś czas silnik balansuje na wolnych obrotach. Ale to nie ma wpływu na zapalanie. W sumie...
Tak robiło się, i co z tego, bo nic nie było trzeba było kombinować. Tyle tylko że próg na cylindrze oznacza jedno mocno już zużyty cylinder na którym było brak już śladów honowania. Tymczasem po założeniu nowych pierścieni te pierścienie na cylinder działały jak nóż Tokarski zbierając sporą ilość i to dość szybko materiału. Efekt był taki że na początku...
Może niedotarte pierścienie a może już popękały jeśli trzymałeś go na dużych obrotach. To że niedotarte może być prawdą więc tak czy owak musi jeszcze trochę pochodzić żeby się przekonać ale z obrotami nie przesadzaj - troche podwyższyć ale nie dawać prawie max
Witam ,cylinder to żeliwo wiec do szlifu Znalazłem zakład który się podejmie tego zadania w cenie 100zł. Tłok , pierścienie sworzeń to 300zł więc nie ma co porównywać kosztów , wał niestety to jednorazówka nie da się nic przy nim zrobić a koszt nowego wału to 1400zł i do tego dopiero płynie z Chin , więc ryzykuje z tą główką korbowodu i tyle ,na moje...
Jak duże znaczenie ma ten styk na tym regulatorze? Zasadnicze. Pierścienie są dość zużyte, na starych szczotkach są rowki, a tu dałem nowe szczotki, przecież to się jeszcze nie zdążyło dotrzeć. To raczej minimalne zużycie, jak rowki na pierścieniach będą głębsze niż ok. 1-1,5mm to zacznij myśleć nad wymianą. "Dotarcie" szczotek to kilka godzin pracy,...
Dodam, że quad jest po wymianie tłoka Cylinder był honowany? Mierzyłeś ciśnienie sprężania? Wygląd i objawy wskazują na niskie ciśnienie i nieszczelne/niedotarte pierścienie.
Trochę temat odwlekł się...po odkręceniu głowicy ( głowica była bardzo lekko dokręcona, praktycznie prawie wcale nie trzymały śruby), gniazdo zaworu było podniesione, to jest wyszło do góry, pozostaje chyba na punktować w okolicy pierścienia gniazda i dotrzeć zawory o tyle dobrze że zaworu nie będzie trzeba wymieniać. Jeszce mam pytanie jakim momentem...
Napisałem w nowym temacie bo tamten dotyczył raczej diagnozy oleju na tłokach. Poradźcie, bo chciałbym to już poskładać, czy wymieniając pierścienie szlifowanie lub honowanie cylindrów jest niezbędne? Ślady honowania jako tako są widoczne, na cylindrach nie ma żadnych pionowych rys, próg jest minimalny, praktycznie niewyczuwalny, rowki w tłokach są...
NIe do konca, wszystko trzeba pomierzyć bo honowanie dużo nie zbiera i możesz się zmieścić w limitach serwisowych dla nominału. Może być też jakaś owalizacja na tym cylindrze co masz kłopot, jakby nie było honowanie pomoże w dotarciu pierścienia i w odpowiednim odprowadzaniu oleju...
Czy jest to normalne, że niecałe 100 km po wymianie cylindra i drugiej wymianie oleju ten nowy już tak błyszczy? Do póki nie dotrzesz silnika może się pojawiać zabarwienie metaliczne. Druga sprawa, przy takich wymianach jak cylinder tłok, powinno wymieniać się też łożyska, większe sprężanie i dużo większy nacisk na łożyska wału. Pierścienie tłoka założone...
Po niespełna miesięcznej przerwie wracam do remontu. Głowica jest naprawiona, zostaje teraz kwestia pierścieni. Panowie, czy wymieniając pierścienie szlifowanie lub honowanie cylindrów jest niezbędne? Ślady honowania są widoczne, na cylindrach nie ma żadnych pionowych rys, próg jest minimalny, praktycznie niewyczuwalny, rowki w tłokach są ok. Przebieg...
Witam ponownie, jednak podjąłem się rozebrania swojej kosiarki. Dlatego proszę o pomoc w udzieleniu podpowiedzi, jak dotrzeć do pierścieni tłoka. Wiele części zostało wyremontowanych więc nie chce się cofać w zamierzeniach. Pojawił sie pierwszy problem otóż ściągnąłem nóż, odkręciłem śruby mocujące, nie wiem jak to nazwać (miskę olejową) i mocuję się...
Na pewno powodem nie było przechylenie traktorka, pierścień był już luźny wcześniej. Pewnie został "wyklepany" przez zawór ze zbyt dużym luzem. Możesz go zabezpieczyć przed wypadaniem w sposób pokazany na rysunku. Zawór trzeba dotrzeć i potem ustawić odpowiedni luz pomiędzy trzonkiem a popychaczem. http://obrazki.elektroda.pl/8703079900_1...
Czy na pewno dymi na biało? Silnik przy poborze oleju powinien dymić na niebiesko (jasno niebiesko), oraz powinno być czuć przepalony olej. Problem może polegać na tym że silnik zużył się za bardzo i sama wymiana pierścieni nie pomoże za wiele. Jeżeli tuleja silnika jest zbyt wypracowana robi się tzw "jajko" nie jest już okrągła i pierścienie nie mogą...
Lepsze są jednoczęściowe ze sprężynką (olejowy- ostatni) np taki jak w BGU/BSF. Generują trochę większe opory i są cięższe ale za to wytrzymują więcej. PS Przy zmianie obowiązkowo przetarcie/honowanie cylindrów (choćby "honownica" na wkrętarkę/wiertarkę). Bez tego nowe pierścienie się nie dotrą odpowiednio.
Jeżeli jestes pewien uszczelki to coś skrzaniliscie z pierścieniami, innej możliwosci brania oleju nie ma. Ale pozwol mu sie dotrzeć.
Witam Kol wasall wymieniłeś pierścienie bez tulej , jak byli wypracowane tego nie wiemy , natomiast aby pierścienie się dotarli to niestety trzeba jakiś czas nim pośmigać , często dzieje się tak nawet po zamontowaniu nowego zestawu że przez długi czas leje się z kolektora wydechowego [niby to niedopalone paliwo ]. Tak że tymczasem spokojnie aż się trochę...
Witam auto szarpało nie dało rady jeździć po generalnym remoncie bo brak kompresji na pierwszym cylindrze 6 bar a na następnym po 8 teraz ma po 12 barjeszcze nie dotarte pierścienie głowica po remoncie nowy rozrząd dayc + orginalne koło zmiennych faz rozrządu nowy zawór vvti i auto już normalnie zaczęło chodzić tylko na zimnym silniku wyskakuje dalej...
Ale pewnie cylindry wypracowane i jest owal, pierścienie mogą się nieco dotrzeć i sytuacja może się poprawić po kilku tysiącach, ale nie musi. Kto robił ten remont? może robiłeś sam i bez doświadczenia, pęknął ci ten czy tamten pierścien, czego nawet nie jesteś świadom. Czasami motoru lepiej nie ruszać, jeśli ma jeszcze zdrowe parametry-to ustala się...
Witam wszystkich! Przeszukałem trochę postów lecz nic nie znalazłem pasującego do tego problemu. Jak w temacie silnik kubota z602 pochodzi z maszyny leśnej ale to nie ma znaczenia. Silnik jest znajomego, który opowiedział mi trochę o nim. Maszyna w lesie pracuje codziennie i nie wiem jak duży ma "przebieg" ale od pewnego czasu ubywało oleju w silniku(wycieków...
Jest po generalnym remoncie, pierscienie Jeżeli same pierścienie bez tłoków i szlifu bloku to musi się to dotrzeć. Przynajmniej 5 do 10 tys. km.
Przyczyną jest niedotarty i puchnący tłok - proponuję po prostu odpowiednio dotrzeć tłok i spasowanie pierścieni jeżdżąc trochę wolniej na niższych obrotach. Docieranie silnika jest w takim wypadku niezbędne.Oczywiście można założyć troszkę większy wentylator i będzie chodził i jeździł dłużej - ale i tak istnieje możliwość zatarcia.
Niewielki wyciek oleju nie jest tragedią w okresie docierania silnika po remoncie. Szczególnie przy stosowaniu części różnych producentów - różna tolerancja wymiarów. Powinno się dotrzeć. Natomiast, również mogą pojawić się błędy popełnione przy montażu silnika. Źle założone pierścienie na tłoku (odwrotnie), lub ich uszkodzenie przy montażu.
Rozumiem, że jest to zapytanie? Co robić ? Zrzucić głowice i wymienić uszczelkę, oddać do planowania i dotrzeć zawory i cieszyć się że to tylko tyle. Również spojrzałbym na pierścienie np zalać naftą.
Tak ale kąt wtrysku nie ma wpływu na chlapanie olejem. to nic nowego .że pluje z silnika po wymianie kompletów. daj mu się dotrzeć a orkę zrób sobie spokojnie na dwójeczce i umiarkowanym gazie. Ułożą się pierścienie to mu przejdzie.
Silniko numerze mniejszym niż8600000 pierścień ogniowy1,790 do1,810 uszczelniający 2,030 do 2,050 zgarniający 3,967 do 3,987 . Silniko numerze większym niż 8600000 ogniowy 1,785 do 1,805 uszczelniający 2,015 do2,035 zgarniajacy 3,957 do 3,977. Nowe pierścienie muszą się dotrzeć do profilu cylindra, więc jezeli silnik nie pobiera oleju , to odradzam...
Zanim dotrą się pierścienie trochę to potrwa. Biorąc pod uwagę fakt niezbyt częstego używaniua kompresora potrwa to lata. Najlepszym rozwiązaniem jest wymiana całej góry tłok, pierścienie, cylinder.
Co do tego wskazania spalania przez komputer to oznacza to iż im jest to większa liczba tym masz mniejsze spalanie a im mniejsza to spalanie wzrasta. Tak to dziwnie rozwiązał fiat. Co do wymiany pierścieni to raczej będą musiały sie dotrzeć do cylindrów więc spalanie może być większe. Najprawdopodobniej powodem będzie większe tarcie.
Dobra panowie dzięki za pomoc :) skuter elegancko chodzi, zrobiłem mieszankę i wystarczy tylko go dobrze dotrzeć i będzie cacy :)
ZA późny zapłon Raczej nie, w 60-ce u ojca za pozny byl zapłon to nie było takich objawów natomiast przy wysokich obrotach po zmroku jak było ciemno to widać było płomień z komina jak z palnika jakiegoś. Do tego dochodzi bardzo rozgrzany tłumik do tego stopnia że sie wypala na nim emalia. Raczej to nie to. Podaj co remontowałeś. Jeśli tuleje, tłoki,...
Witam . Dzisiaj wymieniłem tłok pierścienie sworzeń w moim skuterku Aprili Scarabeo 50 rok 99. i mam takie pytanie jak ją dotrzeć w najlepszy sposób . silnik 2t . może ma ktoś jakiś sprawdzony artykuł jakieś rady . dzisiaj jeszcze schnie sylikon ale jutro spróbuje ją odpalić i może na początek niech pochodzi pare godzin bez jeżdżenia ?
Tak po remoncie silnik sobie trochę pracował, później się przejechałem delikatnie i codziennie nim jeżdżę w celu dotarcia tych pierścieni. W sumie to już zrobiłem z 30 km , i wydaje mi sie że już się powinno to dotrzeć
Witam, w uzupełnieniu tematu dodam jeszcze kilka informacji: zużycie oleju wynosiło 1,2-1,4 l/1000km, a więc spore. Wykonałem ponowny pomiar ciśnienia sprężania w cylindrach - okazało się ono bardzo dobre we wszystkich. Na podstawie objawów postanowiłem oddać samochód do warsztatu w celu rozebrania silnika i ustalenia przyczyny brania oleju. Okazało...
Stary to nie chodzi o prędkosci tylko o nagrzanie cylindra i pierścieni, przegrzałeś, i juz lipa. zbieraj na nowy cylinder i tłok, juz nie ważne czy go docierasz czy nie, i tak bedzie mół, ja swój motor docierałem tak że jak już ręką nie dałem rady dotknąć cylindra bo był gorący to czekałem aż wystygnie, i teraz igiełka taka że żaden taki sam nie da...
Tłok jest też w nie najlepszym stanie teraz obróbka cylindra i dobieranie tłoka. Ja bym się grubo zastanowił czy nie lepiej by było kupić nowy cylinder tłok pierścienie sworzeń i zabezpieczenia sworznia ogólnie cały zestaw i wtedy go dobrze dotrzeć . I sprawdził bym też czy tam jest smarowanie?
Cylinder jest w porządku. Tłok również. Pamiętaj aby dotrzeć prawidłowo i cieszyć się jazdą. Dla pewności włóż tłok do cylindra bez pierścieni i sprawdź jak się porusza.
Witam. Posiadam stara pile - Dolpima PS290. Po uruchomieniu pilarki i lekkim rozgrzaniu pilarka, po puszczeniu gazu, od razu schodzi na małe obroty (łańcuch nie porusza się na prowadnicy). Jednak po dłuższym cieciu, grubszych kawałków drzewa, (silnik gorący) pilarka nie chce już schodzić z obrotów mimo nietrzymania przycisku od gazu. Miesiąc temu wymienione...
Kurcze już 5 rok jeżdźe Komarem i miałem takie problemy na początku. Najlepiej kupić tłoczek+pierścienie+tulejka na wał i sworzeń, zrobić szlif i pozamiatane! Chula jak złoto! A może poprostu masz za dużo podkładek w skrzyni biegów i się ciężko kręci? Może masz łożyska do wymiany? Ale najlepiej REMONCIK! Zrobisz raz,dobrze dotrzesz i masz spokój (no...
Przyszedł komplet naprawczy gaźnika. Założyłem go i teraz jest dużo lepiej. Wolne obroty są, na wysokie się wkręca super. Rwie do przodu jak trzeba ale tylko na jedynce. Wrzucam 2 i już nie chce jechać traci prawie całą moc. Czy to brak kompresji? Cylinder ma gładź i nie ma rys. Po jakimś czasie się chyba przegrzewa i też traci moc i nawet na jedynce...
Pewnie pompa wtryskowa nie była regenerowana i to ona jest przyczyną. Poza tym nie wymienia się samych pierścieni dlatego że to nic nie da. Wymienia się całe komplety tłok, tuleja, pierścienie. Poza tym jak się wymienia tłoki i tuleje to wtedy trzeba też dotrzeć zawory do gniazd albo wymienić gniazda, zawory i wówczas dotrzeć lub całe głowice wymienić....
Bez sensu trochę taka robota bez szlifu cylindrów, no ale skoro chcesz oszczędzać to tak rób, jednak nie gwarantuje to że silnik będzie w pełni sprawny po naprawie. Części się muszą razem spasować i odpowiednio dotrzeć, a taka wymiana pierścieni na jednym tłoku wróży wymianę w późniejszym czasie na pozostałych. Przelicz sobie wszystkie koszty i naprawdę...
witam należy sprawdzić uszczelniacze na zaworach, lubią pekać a i prowadnice czesto sie wycierają ciśnienie na garach powinno być powyżej 1.2 MPa fakt faktem mozna zrobic remont ale to są spore koszty trzeba wymienić wszystkie uszczelki, może pierścienie, panewki no i wazna rzecz koniecznie dotrzeć zawory bo cała robota bedzie do bani przed rozbiorką...
A powiedź jest szansa że pierścienie jeszcze się dotrą i będzie lepiej czy raczej cylinder już wytarty owalnie?
Na wszystkich, wymienione pierścienie, dotarte zawory..
Witam, mam silnik 2,4 bdw a więc zaczął mi drgać na wolnych obrotach, zmieniłem świece nic, zmierzyłem ciśnienie na 5 mam po10.5 na jednym 6.5 więc robię próbę olejową, wychodzi mi na tym słabym 14,5 czyli głowica ok. Zaprowadzam do mechanika, rozbiera i wysyła głowice do sprawdzenia, głowice zrobione, szczelne sprawdzone dwa razy, zakłada nowe pierścienie...
dowodu lepiej nie pokazywać :) lepiej 50zł zapłacić za brak dowodu niż jak go zabiorą. Jak pali olej to dymi na szaro-niebieskawo, jak na biało to pali płyn chłodniczy, także raczej już uszczelka pod głowicą popuszcza. Mój 1.4 8V też palił ok 1l oleju na 1000km jak jeszcze żył i nie dymił przy tym wcale! ale już chodził trochę nierówno no i UPG wydmuchiwał...
Jak wszędzie jest równo 14 barów to doszczelnianie olejem nie wchodzi w grę. Przy pomiarze nie byłem ale majster mówił że wszędzie było około tych 14 i coś o tym doszczelnianiu, bo jego zdaniem przy takim przebiegu zwykle silniki mają już mniej. Aczkolwiek ten silnik pracuje na tyle normalnie, że też trudno mi uwierzyć w to doszczelnianie. W czasie...
Znalazły się. Jedna firma ściągnęła je specjalnie. Firmy Powersil. Biorę co jest. Odnośnie Nissana poinformowali mechanika, że mają dwa rodzaje, które różnią się rozmiarem olejowego. Po porównaniu numerów okazało się, że to te same co zamienniki, które nie pasowały. Aktualizacja: Dziś dotarły pierścienie. Pierwszy i środkowy na grubość idealne. Teraz...
Wg mnie to dobra kompresja.Kiedy pierścienie się dotrą może się jeszcze poprawić.Powodzenia.
Najlepiej by było wymienić "pary współpracujące" ale kto dzisiaj sie bawi w szlify. Szkoda pieniędzy a koszt pierścieni ok.80 zł, gorzej nie będzie, po montażu dotrzeć wspomniane "pary" i będzie OK. Przerabiałem to osobiście w aucie o przebiegu 250 t.km i nie było "jeszcze gorzej"
Dzięki, tam już byłem dawno. Na YT jest jakiś ruski filmik, ale tam tylko wymiana pierścienia ostrości była. Po nacięciu trochę pierścienia z napisami dało się go wykręcić i powyciągać resztę szkieł. Niestety do przysłony znowu nie mogłem dotrzeć, ale wyczyściłem ją z zewnątrz. Ten "grzyb" to chyba były popękane osłony MC czy coś innego na powierzchni....
Witam bardzo serdecznie . Mam pytanie dotyczące ludzi znających się na rzeczy, mianowicie chodzi o sposób docierania silnika Opla Vectry C 2.2 147 km. Silnik jest po kapitalnym remoncie ...tłoki, pierścienie, szlify bloku, szlify cylindrów, nowe panewki, głowica po regeneracji. ogółem silnik jest nowy. Chciałbym się dowiedzieć w jaki sposób poprawnie...
Po wymianie pierścieni ciśnienie powinno sie polepszyć a nie pogorszyć.Ja w podobnym silniku tylko 1,6 octawia wykonałem podobną naprawę .Silnik zarzucał olejem świece że nie palił na dwóch garach.Klient uprosił mnie żebym te dwa gary uruchomił bo wtedy może go uda sie sprzedać.Zrobiłem podobnie jak autor tego tematu czyli wymieniłem same pierścienie...
Ja bym tam założył nowe pierścienie, poprawił zawory (dotarcie i ustawienie luzu) i wio. Oczywiście pod warunkiem że korbowód jeszcze luzu nie dostał.
A kolega dobrze założył pierścienie uszczelniające na tłokach? To że nie jest dotarty to jedno ale olejem pluć nie ma prawa.
Zawsze zdejmuję głowicę do wymiany uszczelniaczy i nigdy nie próbowałem na założonej. Moim skromnym zdaniem lepiej jest zdjąć ponieważ zawsze można obejrzeć sobie zawory i ewentualnie je dotrzeć. Przed zdjęciem głowicy proponuję zmierzenie ciśnienia sprężania na cylindrach oraz zrobienie próby olejowej – co pomogłoby sprecyzować usterkę czy rzeczywiście...
Witam mam problem zCorsa 1.3 CDTI mianowicie samochod niechodzi na 4 cylinder na wolnych obrotach jak sie doda gazu wszystko jest ok . Samochod byl po zerwani lancucha . Zostalo wszytko wymienione glowica zdrobiona i jest barka cisnienia na 4 cylindrze jest 0 . Zostala od nowa rozebrany silnik glowica sparwdzona , tlok , korbowody i ciagle to samo...
Witam wszystkich. Jakiś czas temu zrobiłem ruraka z malucha, ładnie wszystko działało tylko trochę brał olej i dymił spalinami z korka oleju i z gniazda bagnetu ( silnik był w nie najlepszym stanie gdy kupiłem malucha - dawcę :) za 100 zł :) Ostatnio postanowiłem wymienić domniemana przyczynę czyli pierścienie tłokowe, dziś od południa wytrwale pracując...
Wzrost zużycia oleju mógłby wskazywać na uszczelniacze, ale spadek mocy silnika mówi sam za siebie. Czytałem kiedyś taki referat z badań laboratoryjnych dość wyeksploatowanego silnika. Pomiary wykazały, że następuje owalizacja tłoka i tulei cylindrowej w płaszczyźnie poprzecznej do osi wału, oraz zjawisko "beczułkowatości" tulei. Luz jest największy...
Witam. Popełniłeś podstawowy błąd, ponieważ mając zdemontowaną głowicę należało sprawdzić jej stan, a mianowicie przeplanować głowicę sprawdzić stan zaworów jeżeli nie są wypalone bezwzględnie należy je dotrzeć oraz wymienić uszczelniacze trzonów zaworowych.
Robot ma wadę w postaci zacierającej się osi tej z dużą zębatką, tam jest tuleja mosiężna i wystarczy to rozebrać mocowanie na jedną zawleczkę, pierścień Segera. Kupiłem 3 takie roboty na części, w tym dwa idealne i w każdym to samo. mój robot katuje nawet mielone robię , w małych porcjach ale szybciej niż maszynką. Na osi jest opór i dla tego szczotki...
Gdy nowy pierścień się dotrze, to powinno ustąpić.
No to już chyba wszystko wiadomo... że był remont :D Nowe pierścienie, szlif cylindra i pewnie planowanie głowicy :D i to wszystko daje właśnie efekt przegrzewania się, trzeba jeździć spokojnie i dotrzec silnik. Byćmoze też pierścienie sa źle spasowane... za mały luz
To znaczy do szlifu, czytałem coś o tym, ale te pierścienie się nie dotrą czy coś?
Nie twierdzę, że to tłok i pierścienie. Może być tłok i pierścienie, ale wtedy w komplecie zazwyczaj idzie cylinder. Ten dla odmiany należy przemierzyć. Średnicówką http://www.sklep.negotrust.pl/srednicowk... Zasada jest taka - nic w ciemno. Najpierw pomiary i diagnostyka, potem wymiana...
Tak jak pisałem nie jest to mój cylinder, zdjęcie jest z internetu. Nie widziałem jak wygląda tłok ponieważ tą plamkę zauważyłem po odkręceniu świecy i zaświeceniu latarką do środka. Nie rozbierałem silnika ponieważ kosa jest na gwarancji. Takie plamki są przy oknie wydechowym i pomiędzy oknami wlotowymi. Jeśli byłby to przedmuch to oznacza to że kosa...
Nowe pierścienie splanowana głowica dotarte zawory zmieniony łańcuch rozrządu w gracicach 4-5 dmucha na rozruchu
W gdańsku nie ma zakładów robiących głowice i szlify? U mnie koszt wstawienia tuleji to ok 150- 200 zł. Do tego nadwymiar tłok, zwykle jest od razu w komplecie z pierścieniami. Samych gniazd bym nie ruszał, jeśli nie są odłupane kawałki (widziałem taki przypadek), to wystarczy przefrezować ręcznym frezem i dotrzeć pastą. Można oczywiście napunktować,...
Za sprawą kolegi Daniela S. problem został rozwiązany, lekarstwem okazał się mix 5L benzynki i 160ml oleju husqvarna + wymiana hipolu na świeży. Efekt tego taki że przybyło mocy, nie zwalnia na wzniesieniach a zmierzona Vmax 35km/h :D . Myślę że jeszcze poleci o 10km/h więcej gdy się dotrze i pierścienie się ładnie dopasują do cylindra. Wielkie dzięki...
witam, na z€zycie oleju ma wpływ nie tylko stan silnika ale i jego obciazenie , po montażu elementów odpowiedzialnych za przeniesieniu napedu ,muszą sie one "dotrzec "do luzów eksploatacyjnych, przekłada sie to czasami nawet 30% wzrostem mocy na kołach, silnik również mimo że WSTEPNIE dotarty w fabryce musi dotrzeć sie (pierscienie-cylinder)-...
trzeba honować cylindry żeby pierścienie się dotarły, 1k km normalnej jazdy i potem olej wymienić, ale jak masz mocno zniekształcone cylindry to i tak efekt będzie marny
Znaczy, jeżeli stare nie były mocno zużyte, to pierścienie się dotrą, więc musi pokopcić. Jeżeli były zużyte...tooo
Kolego Kreślarz do tej pory żyłem w nieświadomości ,że w silniku jest kolektor.Dzięki za uświadomienie mi mojej niewiedzy.Poza tym mnie uczono ,że szczotki przed włożeniem należy dotrzec do komutatora lub pierścienia.
dotrzeć pumeksem dotrzeć silnik odkurzacz dotrzeć
układ miękkiego rozruchu pralka blokada polar bezpiecznik wycieraczka tylny
ciągnik przedni napęd ciągnik przedni napęd
Serwis i naprawa wideodomofonu Kantich 855 Błąd B1211 12: Czujnik Halla tylnej klapy bagażnika