Czyli dyletant jesteś kompletny i nie gniewaj się, ale z takim podejściem nie powinieneś prosić o pomoc na forum tym bardziej, że jak sam twierdzisz masz zacięcie do dłubania.Gdybyś trochę czytał forum to byś wiedział, że ta pralka przeżyje niejedną współczesną konstrukcję. Szczotki za 30- 40 zł kupisz tak zwane uniwersalne a jak masz zacięcie techniczne...
Jeśli ciasno wchodziła w szczotkotrzymacz, to niedolegała do komutatora, a co za tym idzie, wzrastał prąd pobierany przez silnik. Każdą trzeba w miarę potrzeb dopasować, jak i sam komutator odpowiednio przygotować i dotrzeć szczotki do niego.
Pewnie zlazła folia pokrywająca wirnik silnika. Wyciągnij ją i po sprawie. Może być też przyczyną kończące się szczotki na silniku, w takim wypadku trzeba je wymienić a komutator i szczotki dotrzeć pumeksem kwarcowym (po zmianie szczotek).
Czy ma sens taka "regeneracja" czy poprostu lepiej wymienić na nowy bo oprócz tego w silniku coś się jeszcze dzieje z uzwojeniem? W uzwojeniu moga pojawić się zwarcia między zwojami, prowadzące do spalenia uzwojenia. Poza tym że w przypadku przegrzania komutatora odlutowują się czasem końcówki uzwojeń od jego działek - to można stwierdzić badając omonierzem...
Dotrzeć szczotki pumeksem- poszukaj w necie jest masa informacji co i jak. Komutator mierzony na przebicie miedzy płytkami ?
Po wymianie szczotek należało dotrzeć szczotki i komutator, jeżeli nie zostało to wykonane to mogło uszkodzić programator.
Podaj numer PNC pralki. Trzeba wyjąć silnik, wydmuchać go sprężonym powietrzem i jak już będziesz miał zdemotowany to już przy jednej robocie kup dobrej jakości szczotki silnika i koniecznie trzeba je dotrzeć. Szczotki nie przylegają dobrze do komutatora i stąd ten dźwięk i niestety wpływa to negatywnie na żywotność silnika: https://youtu.be/P3bokh-OjBg?si=gnReL_vW...
Kupić nowy czy dać do przewijania :?: Na początek, potraktuj komutator pumeksem ... czyli dotarcie komutatora silnika. Jak to zrobić, poczytaj archiwum działu AGD. Jeżeli nie pomoże, to będziemy myśleć... :D
Ja bym naprawiał silnik. jak kolega mnie ma doświadczenia to zlecił bym to komuś kto się na tym zna i ma odpowiednie narzędzia bo szczotki trzeba dobrze dotrzeć a komutator silnika też marto przeszlifować. Trzeba też zobaczyć jaki jest pozostały stan pralki.
Przede wszystkim powinieneś dopiłować koniec szczotki pod kątem wg starej. Szczotki najlepiej dotrzeć przykładając pumeks do komutatora przy wolno kręcącym się silniku (zasilanym np z regulowanego autotransformatora). W Twoim przypadku najlepiej będzie jak po uzyskaniu kąta delikatnie przedrapiesz koniec szczotki brzeszczotem, uzyskując niewielkie rowki,...
Szczotki do silnika kupisz wszędzie; najwyżej, jak nie będą pasować , to sobie dotrzesz (najpierw na wymiar przy pomocy np. papieru ściernego, później pumexu, żeby pasowały do komutatora). Pozdrawiam. PS. Np: www.tme.pl
Co z stycznikiem? Doszliście czemu tylko w 1 z 3 faz taki prąd płynie? Najlepiej jakby komutator oglądną ktoś z firm naprawiających takie silniki. Może w miejscu tych szczotek mocniej zużytych jest komutator zadarty i ściera szczotki. Jak nie ma dużych uszkodzeń to: - podczyścić wyrównać komutator pumeksem lub papierem ściernym, wydmuchać, przemyć -...
Witam . Po pierwsze nie napisałem że kierunek obrotów można zmienić przy zastosowaniu diody . Proszę dokładnie przeczytać post . Kierunek obr. można zmienić w sposób podany przez kol.nive4 czyli przez zamianę miejscami wyprowadzeń stojana podłączonych do szczotkotrzymaczy . Ten sam rezultat można uzyskać poprzez przesunięcie szczotkotrzymaczy o pewien...
Oczywiście, że można wymienić same wkłady, ale daj zdjęcia oryginalnych szczotek bo niektóre miały już sprężynki zakończone blaszką. Może jednak uda Ci się coś dobrać do Twojej pralki: https://north.pl/czesci-agd/czesci-do-pr... Tu sposób wymiany: https://youtu.be/R3uW749C2JI pamiętaj również...
Najważniejsze jest podłączenie by w kostce silnika było wszystko tak samo. Musisz pominąć cewkę tacho i możesz go sobie podłączyć poza pralką ten, który chcesz założyć i po wyjęciu tamtego będziesz wiedział czy ma ten sam rozkład przewodów. Ten orginalny silnik może mieć uszkodzony wirnik i dlatego "zjada" jedną szczotkę. Zresztą na tabliczce silnika...
Wydaje mi się że przebieg zdarzeń był taki, że skończyły się szczotki węglowe w silniku i pralka wstrzymała pracę. Gdy wróciłeś z pracy przejście napięcia przez silnik wróciło na chwilę co pozwoliło Ci na odpompowanie wody z pralki. Myślę, że po wymianie szczotek pralka wróci do "żywych". Wydmuchaj silnik przed wymianą szczotek sprężynowym powietrzem...
metodą prostrzą na łaski srubowkręt zakładasz na czubek papier scierny 400 , załanczasz pralke na wirowanie i czyscisz komutator . Po tym zabiegu praleczka hula Metoda ryzykowna , abstrakcyjna . No bo jak Silnik ma to wykonać bez demontażu silnika z pralki ? Wykopać kanał pod pralką ? Poza tym tym śrubokrętem można zniszczyć zaciski uzwojeń komutatora,...
Na obniżonym napięciu np. prostownika samochodowego docierasz szczotki, delikatnie szlifując komutator wirnika przed szczotką którą chcesz dotrzeć kamykiem lub białym pumeksem. Drobiny ścierającego się kamyka dostają się od szczotkę przyspieszając jej dotarcie.
ja napiszę od siebie że u mnie był 4 razy przezwajany silnik 63kW DC po przyśpieszeniu jego pracy ( praca tego silnika polegała na szybkim rozpędzeniu i wykonaniu np. 400 obrotów, zachamowaniu i kręceniu w drugą stronę, i tak tysiące razy na dobę) średnio wytrzymywał 1 miesiąc. Problem rozwiązany po wymianie silnika na 100kW, teraz śmiga i nie przegrzewa...
Szczotki rozmiar 5X12 mm w sklepie z częściami AGD komplet 10 zł tylko trzeba samemu wymienić.Kompletne ze szczotko trzymaczami zależy gdzie kupisz nawet od 50 do 120 zl. Dodano po 2 Komutator osmalony bo za krótkie szczotki dotrzeć można pumeksem nie papierem ściernym.
Za jakiś czas się dotrą o ile nie uszkodzą w tym czasie wirnika. Trzeba by puścić silnik na wyższa prędkosć, np zdjąć pasek i ustawić wirowanie i wóczas sprawdzić czy iskrzenie nie jest nadmierne. Maros, ten silnik jest idiotoodporny . Nic się nie zjara, a charakterystyczny dźwięk uwieczniony na video przez Autora tematu, pochodzi od niedotartych szczotek...
W nowym sprzęcie takie iskrzenie byłoby niedopuszczalne, ale w w twoim przepadku nie jest to nic niezwykłego. Gdyby do mnie trafił taki silnik próbowałbym przetoczyć lekko komutator lub wymienić albo po prostu dotrzeć szczotki. Natomiast otrząsacz w tym modelu wydaje właśnie taki dźwięk.
Ten silnik pracuje tragicznie. Koniecznie trzeba zweryfikować stan szczotek węglowych i dotrzeć je do komutatora.
Przyjąłem, że szczotki muszą się ułożyć, Po wymianie szczotki trzeba dotrzeć do obwodu komutatora .
I czemu komutator trzeba dotrzeć ? Dociera się nie tyle komutator co szczotki do komutatora. Bo jak są nowe to nie dolegają całą powierzchnią i przez to jest gorsze połączenie, mniejsza moc, bardziej iskrzy i się grzeje. A to że przy okazji szlifuje się powierzchnię komutatora to dodatkowy plus. Opisane jest co nieco tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic18...
Witam! Według mnie masz wirnik do wymiany. Jeżeli jest to krajalnica typ 294 to wirnik 193.8200 i szczotki 193.0002, natomiast jeżeli to krajalnica typ 294.5 to wirnik 194.1200 i szczotki 194.0003. Po poprawnym montażu nowego wirnika i szczotek (obracanie się wirnika lekko bez żadnych zacięć i obcierań) należy zasilić silnik napięciem ok. 110V w celu...
Spróbuj jeszcze dotrzeć te szczotki, niech pracuje przynajmniej godzinę na zmniejszonych obrotach, bądź dotrzyj szczotki czyszcząc kumutator odizolowanym od siebie kamyczkiem lub pumeksem. Pumeks zbliżasz do szczotki i czyścisz powierzchnię komutatora na całej powierzchni przylegania szczotki. Chyba za bardzo nie poplątałem. pzdr
Nie tyle co przesunięcie momentów załączania, co styk. Gdy zmieniasz szczotki musisz je dotrzeć do krzywizny komutatora. Jak już są dotarte, ale się skrzywią, słabo przylegają do pól komutatora przez to ten się wypala.
Sprawa wypracowanych szczotek wydaje się prostym zabiegiem,ale niezawsze tak być musi.Niektóre silniki komutatorowe posiadają w zespole szczotek "zabudowane" specjalne ostrzegacze przed nadmiernym ich zuzyciem powodujac odłaczenie maszyny od zasilania.Warznym jest aby przy dobieraniu innych szczotek niz oryginalne lub poprostu ich "przetarciu"była odpowiednia...
Pumeksem to można wyrównać komutator. Po wyrównaniu komutatora, najprościej dotrzeć szczotki przez włączenie silnika bez obciążenia, na zmniejszonych obrotach (np. szeregowo przez żarówkę 200W) i poczekać aż się dopasują.
Powinno się dotrzeć. Jeśli jednak objaw iskrzenia szczotek na komutatorze nie ustąpi wyraźnie w najbliższym czasie, a nawet się nasili, to zgłoś do serwisu - takie też zgłoszenia realizujemy bez problemu.
Kolego po wymianie stojana i wirnika ,po poprawnym połączeniu całości należy koniecznie dotrzeć szczotki do komutatora przy obniżonym napięciu i obrotach .Docieranie powinno trochę potrwać /nie kilka sekund tylko dłużej/ . Przy wyjmowaniu szczotek należy je oznaczyć by ponownie ich wkładać w dokładnie ten sam szczotkotrzymacz i ich nie odwracać . Przy...
Szczotki powinno się dotrzeć i dopasować do komutatora przed ich ostatecznym montażem w silniku pralki. Mam nadzieję, że szczotki nie powodują teraz iskrzenia i nie doprowadzą do kolejnej awarii. Pozdrawiam.
Po odłączeniu od sieci i wody, zdejmij tylną pokrywę, zdejmij pasek z koła pasowego. Następnie odłącz przewody od silnika. Sam silnik jest przykręcony na dwóch wkrętach (klucz bodaj 13). Mi najwygodniej było go wyjąć gdy pralka leżała na boku. W takim przypadku wyjmij szufladkę na proszek by woda zgromadzona w przegródce na płyn nie zalała pralki i...
Wymień szczotki bo za chwilę zabijesz silnik(o ile już nie jest złomem)albo moduł i dotrzyj komutator po wymianie szczotek. W tych pralkach to błąd silnika: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic7...
Jeżeli jeden z wycinków komutatora wygląda inaczej niż pozostałe oznacza to, że masz uszkodzony wirnik. Charakterystyczny dźwięk wytwarza podniesiony wycinek komutatora, który haczy szczotkę. Wirnik do przewinięcia lub wymiana całego silnika. Należy zauważyć że w takim przypadku silnik na pewno by iskrzył, a autor wcześniej napisał że to zjawisko nie...
A co oznacza "praktycznie nowa"? Przed "chwilą" zakupiona, czy dłuższą chwilę sobie poleżała, w swojej walizce? Kiedy kończy się gwarancja? Moja, jak się dobrze przypatrzeć, momentami delikatnie iskrzy, ale że to silnik z komutatorem, to w sumie ma prawo, bądź co bądź, szczotki dotykają wielu płytek komutatora, "przeskakując" z klepki na klepkę, więc...
Ehhh. Za mało danych. Szczotki nowe? Łożyska nie mają luzu? Jak wygląda komutator? Wyczyścić pomiędzy lamelkami osad ze szczotek. I sprawdź co będzie. PS. Czy słychać "pierdzenie" wirnika podczas pracy? Silnik stary szotki stare. Nie wyczuwał luzów na łożyskach. Nie słuchać pierdzenia. To silnik od odkurzacza do którego syn wciągnął wodę. Silnik cały...
Naprawa zakończona sukcesem. Dla potomnych. 1. Aby pozbyć się błędu F34 należy zamienić przewody L i N na filtrze przeciw-zakłóceniowym. ... 2. Po wymianie szczotek obowiązkowe pumeksem dotrzeć szczotki i komutator , można skorzystać z prostownika samochodowego na 12 lub 24 V. ( bo niedotarty silnik wyje jakby łożyska miał zatarte a to tylko dźwięk...
Wypadałoby nowe szczotki dotrzeć do komutatora. Ja robiłem to w ten sposób że podłączałem silnik przez autotransformator ( jak nie masz to transformator 230/110V) i używałem kawałka naturalnego pumeksu. Dociskałem do komutatora przed szczotką i przez chwilę pozwalałem by ścierając się docierał szczotki. ( Widać to po intensywności iskrzenia ). Następnie...
Silnik po przekręceniu włącznika drgnie, rusza i iskrzy, im większe obroty tym większe iskry, które ciągną się po komutatorze. Szczotki w bardzo dobrym stanie, zauważyłem po umyciu komutatora że szczotki nierówno się ścierają i próbowałem je dotrzeć pumeksem ale nic to nie dało (nie wiem też jak długo trwa docieranie pumeksem), docisk szczotek prawidłowy....
Witam. Przed montażem nowych szczotek miał kolega sprawdzić stan komutatora i go oczyścić o czym pisalli koledzy wyżej. Szczotki również powinno się dotrzeć do powierzchni komutatora . Zazwyczaj nadmierne iskrzenie wskazuje na zwarcia w wirniku silnika, ale to należy potwierdzić pomiarami. Niech kolega sprawdzi dokładnie silnik bo w takim przypadku...
Coś skopałeś z tymi szczotkami. Wyciągnij silnik jeszcze raz, włącz poza układem pralki i pumeksem dotrzyj szczotki do komutatora. Przyjrzyj się jak pracuje silnik (iskrzenie, zwalnianie obr, etc). Instrukcję jak to zrobić masz wyróżnioną na niebiesko.
Tak to chodzi o tą obudowę, ale jak pisze kolega drugie łożysko też będzie do wymiany.Pamiętaj przed złożeniem dotrzeć komutator pumeksem do po montażu nie ma dojścia i będzie walić ogniem.
Te szczotki przylegają do komutatora tylko bardzo małą powierzchnią, a powinny przylegać całą. Przy takim styku jak teraz, wszelkie próby maszyny nie są miarodajne. Najpierw trzeba je porządnie dotrzeć.
Napewno dostanie drgań i tym podobnych po zamontowaniu do narzędzia. Czasami istnieje konieczność ( w dużych szlifierkach Bosch'a GWS, PWS między innymi, młotach udarowych czy frezarkach ) toczenia komutatora, może warto o tym pomyśleć na następny raz? Nie zawsze da się dotrzeć komutator papierem ściernym, czy nawet ostrzałkami, które można kupić. Pozdrawiam
a czy na test mozna przyciac ta dluzsza? Jak chcesz szukać całego nowego silnika to możesz :D :D Dostałeś rozwiązanie i jeszcze Ci mało i coś kombinujesz? Nieładnie :P Dodano po 5 I tak jak wspomniał (at)organista85 o przedmuchaniu silnika. Podejdź do tematu solidnie a nie byle jak. Silnik trzeba wymontować z pralki, przedmuchać, wyczyścić komutator,...
... nie wierz w żadne szczotki . odkręć zabezpieczenia szczotek i obejrzyj bez rozbierania jak wygląda komutator - tam może być jak "po wojnie' - czarny , zawęglony: nie spodziewaj się niczego dobrego . Jeżeli chcesz dotrzeć do wirnika i obejrzeć stojan: 1.odkręć dolną pokrywę łożyska wirnika ( dwie śrubki) ściągnij ją, 2. odkręć cztery śruby mocujące...
Jeżeli masz regulator obrotów to podepnij silnik do niego i dotrzyj komutator pumeksem, prosty sposób na wyiskrzenie, (dotarcie szczotek)
Silnik do przeglądu zwłaszcza komutator, który najlepiej byłoby przetoczyć, a następnie odpowiednio dotrzeć szczotki. Dłuższe użytkowanie w takim stanie może spowodować wysypanie się wsadu i pralka nie będzie wirować, miałem taki przypadek. Poza tym wilgoć, która na pewno również w tej pralce jest ma wpływ na silnik należy osuszyć silnik.
Ponieważ nie jestem specjalistą odpuściłem sobie procedurę docierania szczotek pumeksem czy papierem ściernym. Po włożeniu szczotek silnik zamontowałem z powrotem w pralce, po czym włączyłem ją dwa razy na 15 minut by się trochę spokojnie pokręciła . Sprawdź na wirowaniu czy nie ciągnie łuku po komutatorze Jeśli zauważysz latające iskry lepiej je dotrzeć...
Kolego Robo-technikal moim celem nie było to by autor tematu robił krok po kroku wszystko co jest przedstawione na filmie a tym bardziej podłączał silnika bezpośrednio pod 230V. Moim celem było to by pokazać, że jest alternatywa dla szczotek węglowych dedykowanych do danego modelu pralki. Oczywiście ma kolega rację, że podczas wymiany szczotek należy...
Jeśli szczotki założyłeś prawidłowo czyli lewa i prawa i silnik nie sypał iskrami podczas pracy to powinno być wszystko w porządku. Oczywiście szczotki powinno się dotrzeć do powierzchni komutatora, ale jeśli są prawidłowo zamontowane to powinny się same "ułożyć" po kilku praniach.
wyczyściłem komutator i szczotki papierem wodnym Zwykle to jest powodem kłopotów. Teraz trzeba dotrzeć szczotki i wyczyścić komutator pumeksem. Zamiast pumeksu ja używam odłamka osełki do noży :) Opi znajdziesz na elektrodzie. Całość należy robić powoli i dokładnie żeby nie dobić silnika zupełnie.
Trzeba by wyjąc silnik i sprawdzić czy po wymianie szczotek nie chodził by lepiej , czasami trzeba by wymienić szczotki razem z szczotko trzymaczem i dobrze je dotrzeć do komutatora.
Witam.To co chcesz zrobić(papier ścierny)sa to działania dorażne,aby było dobrze trzeba rozebrać silnik,przetoczyć komutator-a najlepiej przeszlifowac na szlifierce uniwersalnej-nie myl ze stołową,dotrzeć szczotki i ewentualnie wymienić łożyska.pozdrawiam
Ponownie namiętnie wyczyściłem silnik, komutator i dotarłem szczotki. Pralka działa bez zająknięcia.
Witam! Tak jak Kolega powyżej podał, przeglądnij tamten temat podany w linku i zwróć uwagę na sposób montażu, sprawdzenia a szczególnie wstępnego wdrożenia i uruchomienia silnika PO ZMIANIE WIRNIKA. Po wymianie szczególnie wirnika nie wolno go od razu włączać na pełne napięcie. Należy silnik wdrożyć do pracy na niższym napięciu. Jeżeli nie wymieniłeś...
Po odpaleniu silnika na nowych szczotkach należy dotrzeć je specjalną pałeczką ścierną. Komutator jak wyglądał ? rowek jusz jest? Wypadało by tesz przetoczyć komutator. Bez tego bedzie cykać jeszcze długo, tymbardziej że dałes utwardzane i komutator przez to ucierpi. PS: NIGDY nie wymienia sie szczotek na używane !!! docisk jest nierównomierny i objawia...
Witam tachoprądniczka jest w tylnej części silnika najlepiej wymontuj cały silnik sprawdz szczotki, kostkę silnika i tachoprądniczkę tzn zdejmij ostrożnie blaszaną osłonkę - jest na wcisk- i sprawdz czy okrągły magnesik jest na sztywno z ośką - ewentualnie jeśli masz taką możliwość podłącz silnik z zewnątrz tak żebyś mógł ustawić wolne obroty i dotrzyj...
Po wymianie szczotek trzeba je dotrzeć, czyli dopasować ich ksztaut do powierzchni komutatora. Najlepiej to zrobić przy obniżonym napięciu.Jeśli nigdy tego nie robiłeś to poproś kogoś znajomego.Powodzenia
Silnik przed wymianą szczotek należy wydmuchać sprężonym powietrzem by pozbyć się pyłu węglowego ze zużytych szczotek oraz oczyścić komutator. Nowe szczotki powinno się dotrzeć pumeksem naturalnym by się ułożyły. Szczotki są niedotarte i stąd ten dźwięk. Jeśli dźwięk nie zniknie po kilku cyklach prania to czeka kolegę ponowny demontaż silnika i dotarcie...
Teraz weź pumeks vel kamyk i na niskim napięciu wyczyść kumutator i dotrzyj szczotki, delikatnie przesuwając tym że kamyczkiem po komutatorze.
Szczotek już praktycznie nie ma i to myślę będzie główna przyczyna braku mocy silnika. Ale czy wirnik przeżył katowanie jak na filmiku to okaże się dopiero po wymianie szczotek. Przed założeniem nowych szczotek trzeba będzie komutator wyczyścić, potem na niskich obrotach trochę dotrzeć szczotki, poczytaj tematy na ten temat. Spróbuj wyjąć silnik odczepiając...
Panowie, co za głupoty o łożyskach bębna piszecie ? W ogóle ich na nagraniu nie slychać. Do sprawdzenia lożyska silnika + do wyczyszczenia komutator silnika i dotarcie szczotek, ew ich wymiana.
Na starych szczotkach z turbinką też iskrzyło. Teraz chodzi z turbinką. Wyczyściłem komutator tak jak radziliście na prostowniku - przy czyszczeniu nie iskrzyło. Po podłączeniu pod układ z odkurzacza znowu zaczęło iskrzyć. Na małych obrotach iskrzy lekko, na dużych iskry aż owijają się wokół komutatora. Zauważyłem jednak taką rzecz - poluzowałem lekko...
Najpierw zamień podłączenia napędów - tzn do MOTOR1 podepnij zdalny, do MOTOR2 - lokalny i vice versa (wysunąć centralę z obudowy i trochę pomodlić się z kablami...). Jeśli sytuacja się powtórzy na drugim napędzie a poprzednio źle działający ozdrowieje - walnięta centralka - a tu całe spektrum możliwych usterek - od wadliwie działającego zasilacza impulsowego...
Przezwoiłem setki jak nie tysiąc silników prądu zmiennego i trochę stałego.Zasada jes jedna i bardzo prosta:jeżeli silnik pracuje na dość mocno zaniżonych obrotach,i iskrzy na szczotkach jak zimne ognie,to na bank wirnik ma zwacie.Jak pracyje z prawie pełną prędkością i tak samo iskrzy, to albo szczotki się kończą i ledwo dolegają,albo zwarcie między...
Wracam po dłuższej przerwie, niestety nieco bardziej zdołowany... Dorwałem się w końcu do tokarki, komutator przetoczony, wyczyszczony, rowki wyczyszczone, lamelki sprawdzone pod mikroskopem, generalnie cud malina, chociaż w jednym miejscu zauważyłem odbarwienie pod lamelką (wrzucę niedługo foto poglądowe). Zamówiłem nowe szczotki bo poprzednie były...
Nie tylko marka Indesit postępuje w ten sposób, że oferowany jest kompletny silnik jako część zamienna a szczotki węglowe nie występują w katalogu części zamiennych w przypadku jakiegoś modelu bo i choćby Electrolux/AEG i pewnie nie tylko oni. Szczotki powinny się "ułożyć" względem komutatora po kilku wirowaniach a dźwięk zniknąć, ale po ich wymianie...
Witam. Poruszyłem wcześniej ten temat i wywołał burzliwą dyskusję:). Wcześniej pytałem o przyczynę iskrzenia szczotek w Bosch GBH 7 okazało sie że wirnik spalony. Otóż wymieniłem wirnik (zamiennik bo oryginał kosztuje 555 zł) nowe szczotki i łozysko od strony komutatora, niby działa ale nadal iskrzy tyle że tym razem nie jest to ciągnący sie wokół komutatora...
Szczotki powinny być dokładnie dotarte do kształtu komutatora, nie dotarte szczotki mogą spowodować uszkodzenie silnika.
Na całym obwodzie komutatora oporności jednakowe, cały czas po głowie mi chodzi co z tą szczotką (dwuwarstwowa), która się nie mogła dotrzeć. No i jeszcze to, że bez obciążenia obroty rotacyjne i wchodzenie na wirowanie bez zarzutu.
Kumam, dzięki za radę ale z wymianą szczotek to sobie poradzę tylko ten schemat pralki co go ściągnąłem z forum to taki dziwny skumać nie można... no i przy okazji chciałem coś się nauczyć o budowie elektrycznej i działaniu pralki bo różny sprzęt już naprawiałem ale pralek nie było okazji. Ok, tylko pamiętaj, że szczotki należy nie tylko wymienić,...
Blaszka powinna być na łożysku od strony komutatorów. 230V napięcie zmienne.Czyli nie ma znaczenia. Szczotki trą mocno o komutatory? czy cały wirnik trze o stojan??? Czasem, ale rzadko, warto dotrzeć szczotki. Czyli demontujesz je ze szczotkotrzymaczy, na papierze ściernym delikatnie je przycierasz. Zakładamy że komutatory są czyste. Również stawiam...
A czy wczesnien tez iskrzyła nie wiem. Ale dalem nowe szczotki i zjadlo polowe puszczajac ją na luzie wiec cos jest nie tak. Jak połowę szczotek się starło to coś jest nie tak. Może się wirnik mechanicznie uszkodził przy naprawie? Jakieś ściskanie w imadle? Jeżeli nie to, to możesz jeszcze: - przedmuchaj/ przemyj komutator rozpuszczalnikiem (ewentualnie...
Mogłeś kupić te szczotki trochę większe (jeżeli nie było pasujących) i dotrzeć na papierze ściernym do wymiaru. Niedopasowana szczotka - źle. Zawęglony komutator wirnika - źle Pójdź do pani ze sklepu i weź takie na dotarcie do wymiaru ( tak swoją drogą dlaczego nie maja wymiaru w sklepie????) Przed założeniem szczotek przetrzyj iglaczkiem szczotkotrzymacz...
Problem w tym że szczelina miedzy komutatorem a szczotko trzymaczem jest bardzo mała a papier zahacza o szczotko trzymacz i się niszczy z zewnątrz tego nie idzie zrobić trzeba rozebrać urządzenie i tak myślałem żeby podkleić papier taśma dwustronną obracać w przeciwną stronę tak aby koniec papieru nie zahaczał o szczotkę wszystko złożyć dotrzeć rozłożyć...
Problem jest. Spróbuj wyczyścić z węgla przerwy pomiędzy działkami komutatora. Następnie obejrzyj przez szkło powiększające ( lupę zegarmistrzowską) czy druty wchodzące do przydymionej działki komutatora nie są upalone. Jeżeli nie to spróbuj je z jednej i drugiej strony wciskać pod zacisk , a następnie od góry mocno zacisnąć. Kolejna sprawa to wypełnienie...
Widzisz próbujemy diagnozować usterkę a przecież ja nie wiem czy Ty masz dojście do zacisków, jeżeli jeszcze niczego nie demontowałeś i frezarka jest w całości a ma regulację obrotów ( wg informacji działają ) ustaw je na najmniejsze jakie można, włącz do sieci i teraz wszystko zależy czy osłony pozwolą dotrzeć do końców podłączeń szczotek, cewek stojana,...
Witam, mam TK76K573, ale bebechy prawie te same co EQ6. Problem o brakujących ziarnach pojawił się po zmianie szczotek w młynku, więc raz jeszcze wyczyściłem komutator i dotarłem szczotki, dopinając wkrętarkę do osi silnika i ruszyło.
Zabezpieczenie w szczotce wyleciało to wymieniłem obie. Po podłączeniu silnik się kręcił z mocnym iskrzeniem-po okolo minucie przestal. Problemem okazała się przerwana szyna doprowadzająca zasilanie na szczotkę. Po jej obejściu przewodem silnik znowu kręci i tak samo mocno iskrzy. Grzeje się w okolicy wirnika oraz lekko dym zaczął się wydobywać znad...
Witam. Najlepiej będzie zakupić same szczotki, zmierzyć obecne i dokupić w sklepie AGD. Powinny być dwu warstwowe i to tyle i tak będą lepsze niż oryginalne (akurat w tych silnikach są słabej jakości i szybko się zużywają). Aby je wymienić trzeba odciąć te obecne i dolutować druciki nowych do obudowy. Dotrzeć pod odpowiednim kątem i to wszystko. Warto...
Prawie pewne, że zużyte (zawieszone?) szczotki. Fachowa naprawa to wymontowanie silnika, przetoczenie komutatora, wymiana szczotek-najlepiej na oryginalne- dwuwarstwowe (bardziej żywotne) i ewentualna wymiana łożysk na oczywiście porządnej marki z zachowaniem odpowiedniej klasy. Uważać na takich co to montuja chińskie łożyska (jap,cx itd). Na końcu...
Witam. Czy wiecie może czy dostane oryginał lub zamiennik szczotek węglowych do silnika fise u52 z suszarki Valera Nano 9200? Serwis dystrybutora chce wymienić cały silnik. Przeszukałem cały internet i nie znalazłem oryginałów ani ich parametrów. Zmierzyłem suwmiarka, przekrój jest 5x5mm. Widzę, ze można znaleźć taki rozmiar od innych silników, np....
Niech ja się wtrącę ,stojan dla Ciebie jako nie praktyka może być łatwy do przezwojenia.Wirnik przezwoić gdy jest sprawny i nie uszkodzony komutator to już niestety"wyższa szkoła jazdy".Po pierwsze zdjąć prawidłowy schemat ,policzyć liczbę zwojów w poszczególnych cewkach,wiedzieć jak się zabrać za usunięcie starego uzwojenia.Odpowiednio ułożyć izolację...
Szczotkotrzymacze + dobrej jakości szczyty, komutatore dotrzeć i będzie śmigal. Wzywaj majstra niech poprawia.
Rozkręciłem pralkę, wyjąłem silnik. Rozkręciłem silnik, wyciągnąłem wirnik a tam od razu wypadła mi szczotka, takie dwie połówki(fot.) Zakładam że to szczotki ponieważ nie ma łączności z komutatorem. Po drugie wyciągnąłem takie dziwną folię(fot.) z drugiej części silnika tzn. po drugiej stronie niż komutator. Proszę podpowiedzcie co dalej czy wymiana...
Okey, po pierwszej wizycie serwisanta. Wstępnie: scieżki popalone na elektronice (1 płytka na dole pralki), triak i coś jeszcze na niej + zwarcie na komutatorze. Płytka i silnik zabrane w celu próby odratowania/dopasowania posiadanych części i wyceny. Niestety jak szczotki kończą się w trakcie pracy silnika, to różnie bywa... W kwestii precyzji informacji...
Przypuszczam, że wtedy nie latają stare, rozklekotane blachy stojana? W sumie... Jest to jakieś rozwiązanie. Teoretycznie powinien mieć także nieco mniejsze wibracje. Jak już tak brutalnie odkopałem ten temat to mam również pytanie. Otóż ostatnio upolowałem na śmietniku silnik do Alfy K2. Nie jest to SK-10 tylko.... KASO (prawdopodobnie przejściówka...
Czy wymienione szczotki są dwuwarstwowe oraz czy komutator został dotarty pumeksem? Jeszcze pytanie czy silnik nie iskrzy za mocno na szczotkach?
Ale ta część która się łączy z komutatorem nie jest gładka tylko ma jeszcze jakby małe prążki czyżby na dotarcie? Te prążki nie są na dotarcie , tylko tak widać styki komutatora które podczas pracy silnika przełączają uzwojenia w wirniku.
Nowe szczotki należy dopasować do komutatora (np. twardym pumeksem), tak powinna wyglądać profesjonalna wymiana. A że Ci silnik chroboli, jak borowanie u dentysty? Nie przejmuj się. Za kilka prań odgłos pracującego silnika wróci do normy :) Szczotki same się dotrą do komutatora (o ile szlag nie trafi wirnika) :wink: Temat rozwiązany, zamykam.
Jeśli silnik bardzo iskrzy, to może być uszkodzony. Delikatne iskrzenie jest akceptowalne. Sprawdź szczotki i jeśli są krótsze (węgiel) niż 1.5 cm, to wymień je. Wyczyść komutator i dotrzyj szczotki.
Sprawdź czy pompa odpływowa nie jest zatkana, gorąca po buczeniu. Może ona jest do wymiany? Wodę odkręciłeś? Może to elektrozawór buczy? Silnik: Silnik przedmuchałeś? Komutator wyczyściłeś? Szczotki dotarte? Normalne że silnik iskrzy, szczególnie po wymianie szczotek. No chyba że iskrzy tak że mógłby służyć za światło w ciemnej piwnicy... To wtedy trzeba...
Prawdopodobnie szczotki są nowe i jeszcze się nie dotarły. Jeden kierunek obrotów silnika zawsze będzie mocniej iskrzył. Możesz delikatnie pumeksem przeszlifować komutator podczas pracy, to ułatwi dotarcie i wygładzenie nierówności. Sam dalej nic nie grzeb, bo stracisz gwarancję. pzdr Jeżeli silnik podczas iskrzenia ulegnie uszkodzeniu wtedy dostaniesz...
Moglo sie cos uszkodzic przy tym jak szczotki sie wykonczyly ? Jezeli Napięcie do silnika dochodzi a silnik nie pracuje, to zapewne tak. Rozbierz go jeszcze raz i wszystko dokładnie sprawdź. Wyjmij szczotki i lekko je zeszlifuj. Coś dołożę od siebie. Napięcie mierzone pod obciążeniem? Czy przy rozpiętej kostce silnikowej? Dodano po 6 Jutro sprawdze...
Wyczyść dokładnie komutator silnika .Szczotki muszą byc dotarte i dokładnie przylegać do komutatora.Jeżeli tego nie zrobileś to moga się zawieszać .Pozdrawiam.
Odpada, silnik sprawdzony i sprawny 100%, a szczotki nowe dotarte, komutator zeszlifowany.
10pF raczej do modelarskich silniczków, małej mocy kilkanaście wat. Tutaj raczej 47pF a nawet 0,1nF spokojnie może być. Iskrzenie pewnie od razu nie zniknie po przetoczeniu, Teraz szczotki muszą pochodzić żeby się dotarły do komutatora, kilka minut powinno wystarczyć.
dotrzeć silnik silnik dotrzeć dotrzeć pumeksem
spawanie chromu polaroid firmware drukarka canon skanować
Słabe ciśnienie spryskiwacza tylnej szyby w Passacie B5 1.9 TDI kombi Działa tylko lewa strona słuchawek - co robić?