Elektrozawór ciśnienia doładowania jest sterowany sygnał RCO , PWM , a po naszemu współczynnikiem wypełnienia impulsu. Poszukaj sobie w internecie. Po zapaleniu silnika zawór jest wysterowany na zaciągnięcie siłownika gruszki aby łopatki zmiennej geometrii VGT były otwarte w celu osiągnięcia ciśnienia doładowania przy małym przepływie spalin. Dalej...
Turbina, przewody, zawór, gruszka i przewody podciśnienia do sprawdzenia.
Błąd dotyczy sterowania doładowaniem. Albo uszkodzona gruszka sterująca kierownicą od turbiny, lub zaworek elektromagnetyczny który podaje jej podciśnienie. Pojedź do kogoś kto ma pojęcie, bo będą Ci chcieli wymienić od razu całą turbinę, a wiem że są warsztaty, które to naprawiają. Zaoszczędzisz kasę i nerwy.
Jest to turbina o nie zmiennej geometri steruje ja ZAWÓR CIŚNIENIA DOŁADOWANIA TURBINY, i jest to nadcisnieniowa
Ale przecież turbina z zmienna geometria pełne doładowanie ma w momencie gdy cięgno jest oparte o zderzak, który też podlega regulacji i to ona odpowiada za pełną moc. Oczywiste gruszka też może być źle wyregulowana. Ale gdy się zapnie podciśnienie bezpośrednio pomijając zaworek powinna pompować aż przeładuje. Mona tak sprawdzić. Jak nie mam moce w...
Witam posiadam Peugeota 407 1.6 HDI z 2005r. Mam problem gdyż po zapaleniu nie otwiera sie turbina (gruszka podciśnieniowa nie otwiera turbiny). Zawór i czujnik ciśnienia doładowania był zmieniony a nadal to samo. Na krótko podłączając podciśnienie do gruszki turbina działa. Podłączając komputer wyskakuje bład "581" i nie daje sie skasować
może się jeszcze VNT zacinać, może być gruszka dziurawa, mogą być nieszczelności w układzie doładowania..
Hmm, turbina/gruszka jest w bdb stanie. Sprawdzana w dwóch różnych serwisach. Układ chłodzenia spalin nie może mieć na to wpływu. Chyba że EGR zacięty w pozycji otwartej, ale był wyciągany, sprawdzany.
Mam problem z golfem 4 1.9 tdi a w skrócie odcina mu moc przy 110 120 czasami nawet odrazu łapie zmule nie jedzie czasami chodzi tak sobie gruszka jest sprawna turbina po regenarecji i ma błąd taki jak cisnienie doładowania różnica w regulacji co może być przyczyną...??
Przecież jak byk sterownik silnika zgłasza błąd. Nie rozumiem tego wymieniania jak można zdiagnozować w 15 minut i jest odpowiedź. Sprawdź podciśnienia, jak pracuje gruszka na turbo, zawór Ala n75 oraz nieszczelności w dolocie. Co ma doładowanie jak silnik nie wkreca sie od 1000obr/min ? Turbina nowa i podcisnienie w normie na sterowanie turbiną. Czujnik...
Ciśnienie paliwa w normie? Pompa Wysokiego ciśnienia sprawna? Pomp w baku ? Filtr paliwa czysty? Korek wlewu oryginalny ? Wężyki od Vacum szczeknę ? ktoś ich nie pomylił ? Od strony paliwa wszystko ok. ciśnienie na rampie zgodne z zadanym. Vacum tu nie ma nic do tego bo gruszka od turbiny jest podpięta pod turbinę (wypychana przez ciśnienie z turbiny)...
Witam Problem z silnikiem 1.6CRDI a dokładniej z doładowaniem. geometria turbo chodzi luźno tylko mam pytanie o gruszkę sterującą tą turbiną. Zauważyłem że w przeciwieństwie do grupy WAG gruszka turbiny jest w pozycji otwartej na max przy wyłączonym zapłonie i po odpaleniu również. To potwierdza zawór sterujący bo gdy wypnę wtyczkę z zaworu i sprawdzę...
Nie. Gruszka jest sprawna. A kolega ma nieszczelność pomiędzy turbiną a kolektorem ssącym.Bez wężyka nie ma ciśnienia doładowania i nie ma świstu. I nie ma co szukać ryżu po wagonach tylko trzeba znaleźć nieszczelność.
Witam Widzę że temat błędu zbyt dużego doładowania jest już znany. Mam taki sam problem jak kolega który opisał odpowiednio błędy czujnika doładowania i wykrył problem elektryczny. Podam że zawór n75 turbina i gruszka sprawne jak również nowy czujnik na przewodzie doborowym do kolektora ssacego. Czy kolega może podać miejsce gdzie wykrył problem. Passat...
Witam wszystkich szukałem po forum podobnych tematów niestety nie udało mi się rozwiązać mojego problemu dlatego proszę o waszą pomoc. Samochód citroen c4 2005 rok silnik 1.6HDI 90km 9HX oryginalnie turbina bez geometrii bez FAPA. Problem polega na 0 sterowaniu sztangą turbiny w wartościach rzeczywistych doładowanie nie zwiększa się sztanga turbiny...
W sumie mam obecnie trzy czujniki i na wszystkich trzech czyta to samo.... To samo na mierniku mam. 1.86V Po odpaleniu silnika i pomiarach rzeczywistych, np przepływka, ciśnienie MAP i obroty silnika, wszystko się zmienia prócz ciśnienia doładowania jak wciskam gaz i zwalniam go. Odpinałem wężyk od zaworu, widać jak gruszka pracuje, tzn trzpień się...
17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation oznacza za niskie ciśnienie doładowania ze strony turbiny. Przyczyn może być niestety wiele. Jak masz silnik 110KM to kilka znich to: - zapieczone kierowniczki w turbinie (prawdopodobne przy tym przebiegu) - niesprawny zawór sterujący doładowaniem (N75) - niesprawny czujnik ciśnienia doładowania, -...
Błąd oznacza usterkę czujnika ciśnienia powietrza (doładowania) w kolektorze ssącym. Turbina przez to nie działa. Nie wiem jak wygląda czujnik w tym silniku. Częsty problem z czujnikami doładowania polega na zatkaniu otworu wlotowego sadzą + nagarem. Należy sprawdzić na diagnostyce jakie ciśnienie odczytuje ECU. Ciśnienie atmosferyczne to 1 bar (bezwzględne)....
Witam 1. Po wizycie w serwisie mercedesa stwierdzono uszkodzenie Akumulatora podciśnienia i stwierdzono że bez jego wymiany nie ma możliwości dalszej diagnozy koszt z wymianą 1700 zł poinformowali mnie że jest to nieszczelne mimo że mówiłem że to nie prawda .... 2. zamówiłem z gwarancją przesyłką i fakturą z allegro za 60 zł jednak nie dało to żadnego...
Witam,jestem posiadaczem Audi A6 C6 2006r 2.0 Tdi 140 Km i mam problem (i dość tego auta) już od ponad roku mam problem z moim autem. Na początku świecił się check egru i auto nie jeździło jak powinno. Kupiłem drugi używany. Auto dostało mocy ale nadal palił się check nic z tym nie zrobiłem teraz stwierdziłem że należy zrobić z tym porządek. Okazało...
Witam, czy ktoś może spotkał się ż problemem że nie działa starowanie zmienną geometrią turbiny w Kia CEED, chodzi o brak wysterowania przez komputer zaworu podciśnienia VGT . Kable (biały/niebieski) sprawdzone mają przejście od wtyczki przy elektrozaworze do komputera na Pin Out Mechanicznie wszystko sprawne, gruszka, turbina nowe, pompa podciśnienia...
Teoretycznie może, w przypadku sporej nie szczelności, może wystąpić mniejszy opór na drodze spalin co w konsekwencji może doprowadzić do nie co wyższego doładowania, lecz elektronika, w reakcji na to powinna zmniejszyć geometrie turbiny i ograniczyć przepływ spalin przez wirnik. A po za tym do sprawdzenia Sterowanie turbiną (Zawór,wężyki,gruszka,kierownica...
Sprawdziłem działanie gruszki i jest ok. Gruszka pracuje, a gdy odłączy się przewód podciśnienia to przestaje działać co jest logiczne. Zaślepiłem też EGR z ciekawości i nie widać różnicy w mocy - auto zmulone nadal (brak turbo). Czy w takiej sytuacji mogę założyć, że problem leży w samej turbinie ? Wygląda na to, że sprawdziłem cały obieg jeśli chodzi...
Podciśnienie dobrze gruszka i zaworki też ,turbo sprawne. Co może być? Tak tak, wszystko dobre.A nawet nie wiesz jaki błąd siedzi |ECU i przy jakich parametrach odcina to turbo. 17965 regulacja ciśnienia doładowania P1557-35-10
Witam. Mam zagadke dla wtajemniczonych w tematy Pacjent: Sprinter 313 cdi 2012 silnik OM651 pojedyncza turbina przebieg 178tys miesiąc temu padła pompa wys cisnienia paliwa. W celu wymiany oczywiscie rozebrane pół osprzętu z prawej strony. Po złożeniu chodzi ładnie ,wszystko niby gra. Podczas przyspieszania pow 2200 obrotów traci moc , rozpędza sie...
Samochód nie ma mocy ponieważ wchodzi w tzw. tryb awaryjny / serwisowy. Jest to spowodowane tym że czujnik ciśnienia doładowania odczytuje zapewne zbyt wysoką wartość doładowania i następnie komputer w samochodzie odcina podciśnienie sterujące turbiną aby nie kręciła się zbyt szybko. Samochód myśli tak => jak za duże ciśnienie doładowania to pewnie...
Twoja turbina to nie VNT, nie masz tam kierownic... masz tylko zawór obejścia, który jest sterowany ciśnieniem turbiny. Pisałeś o kierownicach i chyba wszyscy się tym zasugerowali, nie sprawdzając jaką tam masz turbinę. Przy turbinie o stałej geometrii ciśnienie do gruszki jest podłączone bezpośrednio z wylotu turbiny (nie ma zaworu modulującego*)....
Omiń N75 i podłącz gruszkę od turbiny bezpośrednio do vakuum. Powinno być maksymalne doładowanie i zobacz, co się dzieje.
Z tego co wiem gość sprawdzał auto na wszystkie możliwe sposoby(elektonik też nad tym tematem siedział) i dlatego stwierdził że to turbina. Jeżeli rzeczywiście jakość paliwa albo nieumiejętnie wgrany czip może dawać takie objawy to ok ale wydaje mi się że problem tkwi w czym innym. Jak macie namiary na jakiegoś speca obojętnie skąd to proszę o pomoc....
Witam. Może ktoś z kolegów wie jak prawidłowo wyregulować gruszkę regulującą ciśnienie doładowania? Znajomy niby mechanik rozkręcił sztangę, ustawił po swojemu i teraz mam problem z przeładowaniem. Zaworek wymieniony-ok, turbina wyczyszczona-ok, gruszka nowa, wężyki nowe a po rozpędzeniu auta na 5 biegu do 100-110km/h nagle traci moc (przekroczona górna...
Witam, autko odzyskało moc, wymieniono łańcuch z napinaczem, popychacze, rozrząd, turbinę i zawór egr. Silnik pracuje równiutko nie szarpie itp. ale zastanawiam się jeszcze nad zaworem w turbinie, konkretnie nad jego pracą. Po uruchomieniu silnika gruszka podciąga sztangę i trzyma po przegazowaniu przewody puchną, ale po puszczeniu gazu sztanga stoi...
na biegu jalowym złancza sie turbina i doladowuje(słychac jak pracuje i gwizdze) To przeciez normalne , wkońcu na biegu jałowym turbina też pracuje, tymbardziej że gruszka wciaga sztangę na maksa i ustwia kierownice na maksymalne doładowanie , choć wydajnośc turbiny na biegu jalowym jest mizerna z racji kiepskiej dynamiki spalin, które ją napędzają...
To prawdopodobnie jest przeladowywany, czyli turbina za mocno pompuje i masz za wysokie ciśnienie doładowania i sterownik odcina paliwo żeby zabezpieczyć silnik przed uszkodzeniem, tylko nie wiem czemu gasnie powinien szarpnąć chwila czkawki i powinno się dać jechać dalej ale ten typ może tak ma. Sprawdź zawór sterowania turbiny tak zwany zawór n75...
W stanie spoczynku pokazuje : Cisnienie doładowania wartość wyliczona 1060,8 milibar Ciśnienie doładowania wartość chwilowa 983. Wczoraj w czasie jazdy zauważyłem, że przy maksymalnym wciśnięciu pedału gazu pokazało ciśnienie 2600 milibar. Cięgno gruszki ustawiłem tak jak miałem. Niestety nie mam możliwości wysterowania podzespołu z poziomu komputera....
Sprawa się komplikuje. Zmieniłem turbinę, ponieważ była zapieczona gruszka przy niej i dolot cały zawalony olejem, musiałem skrobać kolektor dolot, bo było pozapychane. Przekładałem zaworki sterujące po zmianie turbo(od sprawnej skody) i dalej to samo. Nieprawidłowe ciśnienie doładowania na mm55 w kodach błędów. Przekładałem również przepływomierz i...
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem pytanie,przepływomierz masz tylko jeden za filtrem powietrza a za intercoolerem masz czujnik temperatury powietrza i doładowania.Chodziło mi o sprawdzenie cienkich przewodów do turbiny od zaworu N75 oraz czy po odpaleniu auta gruszka wciąga cięgno do końca.Najlepiej by było sprawdzić jeszcze komputerem czy wskazania przepływki...
Cześć. Mam problem z samochodem Audi A3 8L 1.9 TDI ALH (90KM). Jestem "w trakcie" rozwiązywania problemu więc opiszę od początku. Ostatnio chciałem zrobić logi kanału 11 (VCDSem) więc standardowo - auto rozgrzane, 3 bieg i gaz do dechy. Okazało się, że auto dochodziło do 4 tys obrotów po czym doładowanie znikało i pojawiał się błąd czujnika doładowania....
problem rozwiązany turbina jeszcze raz wyciągnięta wyczyszczona kierownica łopatek siłownik regulowałem tak gruszka zaciągnięta podciśnieniem =17psi regulacja pokręcona o położenia max i wszystko wyczyszczony zawór egr zacięty delikatnie był otwarty jazda próbna wszystko OK :D ciśnienie na turbo wolnych=97kpa max+231,7kpa dziękuje wszystkim za pomoc
Nie ma sensu wymiana czujnika MAP. Nie wierze w jego uszkodzenie tutaj. Po pierwsze widać że pomiar ciśnienia zaczyna się od ok 1000 więc tak jak powinno być. Po drugie uszkodzeniu czujnika zaprzecza to co widać na pokazanych pomiarach. Jak działa sterowanie turbiną? Sterownik wymaga wartości doładowania np 2500 i będzie tak sterował N75 aż pojawi się...
Czy przez złe ustawienie kąta wtrysku czy inaczej zapłonu może zostać wyłączona turbina ? czyli zawór przy turbinie ( gruszka ) zostaje otwarta ? Po ustawieniu kąta wtrysku wszystko było dobrze i nagle po nocy postoju spadek mocy. Auto chodziło bardzo ładnie i wszystko było ok. Kolejnego dnia zabrakło mu ducha. Jedzie jak wolnossący diesel. Podcisnienia...
Posiadam a4 b5 i od paru miesięcy zmagam się z problemem że turbina nie dostaje podciśnienia gruszka stoi. Sztanga stawia delikatny opór. Gruszka jest sprawna sprawdzana była ciśnieniem ze sprężarki i idzie do góry i chodzi sztanga. Ale wiadomo iż sprężarka ma dużo większe ciśnienie niż które idzie z pompy. N75 wymieniony mój był niesprawny nie cykał...
Witam. Jak w temacie, posiadam Golfika 4 1.9 TDI. I pojawia się duży problem, ale bardzo często spotykany w ropniakach, czyli brak mocy silnika. Przybliżając mój problem, wymienione zostały: - turbina zregenerowana, nowa gruszka - filtr powietrza wymieniony 2 tyg temu, podobnie filt powietrza - olej nowy, 2 tyg temu. - EGR czysty, wypiaskowany, otwiera...
pytam, bo mam problem z bledem wtrysku. zawsze jak jest blad to cisnienie doladowania jest nizsze od wymaganego, a blad pojawia sie czesto przy srednim obciazeniu ok 2000 obr. po mocniejszym wcisnieciu gazu podczas np. przyspieszania. Ostatnio na postoju logowalem i zauwazylem, ze jak wcisne gwaltowniej gaz do ok 3500 obr i odpuszcze do 2000, to przez...
Mam Opla Signum 2,2 DTI 2003r 125KM. Wyprogramowany EGR i podniesiona moc (zmiana mapy). Rok po przeprogramowaniu wszystko było w miarę chociaż co jakiś czas tracił moc (kluczyk na zegarach) ale po ponownym uruchomieniu wracało do normy i znów tydzień czy miesiąc spokoju. Z tą utratą mocy było już wcześniej tak że nie łączę tego ze zmianą mapy i wyprogramowaniem...
Witam Niedawno zacząłem samodzielnie modyfikować swój soft w samochodzie. Jest to silnik 1.9 TDI AHF z końcówkami wtryskiwaczy 0.230, turbina oryginalna GT1749V, sterownik 038 906 012 L . Ogólnie wszystko wydaje mi się, że jest ok, auto jeździ dobrze, ale nie umiem poradzić sobie z problemem obniżonego doładowania w zakresie 2200-3000 obr/min. Zadane...
Sprawdz geometrię turbiny czy lekko chodzi bo może tam masz problem. Ew gruszka na trubinie czy szczelna i zawór który nią steruje. Dzięki za odpowiedź. Geometria sprawdzona. Poprzez ruszanie gruszką i przesuwa się lekko. Zaworek wymienialiśmy na inny(używany) i bez skutku. Dodam jeszcze, że ostatnio podczas prac przy tym aucie wysunął się przypadkowo...
Opel vectra Typ silnika: Y22DTR Numer wersji oprogramowania: FJCMS370_S P0234 - Obwód regulacji ciśnienia ładowania, odchylenie ujemne (5A) - Nie występuje Przy pedkosci od 120 km/h na 5 biegu wpada w tryb awaryjny, na innych biegach i róznych obrotach tego nie ma. Powraca do normy po wył zapłonu. Czujnik sterujacy przy przepustnicy jak i sam zawór...
Witam. Posiadam Vectrę B 2.0 DTI po lifcie, 101 KM. Z samochodem tym było dużo różnych przygód (usterek), ale do rzeczy. Samochód był u mechanika na wymianie turbosprężarki po regeneracji (650zł za turbo), samochód sobie jeździł i jeździł, w międzyczasie były wymieniane wtryskiwacze, przegląd rozrządu i oględziny pompy wtryskowej. Przy odbiorze samochodu...
Witam Jako nowy witam wszystkich.. Od 3 lat jestem posiadaczem fiata bravo 1,9 JTD z 98 roku. Autko spisywało się idealnie do listopada minionego roku. W listopadzie auto w jednej chwili zrobiło się bardzo mułowate, z mocy 105 koni zostało max. 40, problemem było wjechanie na większą górkę. Podczas dodawania gazu słychać było jakiś szum z komory silnika...
Witam wszystkich. Kupiłem omege lecz problem polega na tym że stałe podciśnienie jest dobre lecz zawory do których one idą i powinny sterować turbiną i egr dają zero reakcji. Gruszka turbiny przy odpaleniu się cofnie i wraca spowrotem do tej pozycji jak na zgaszonym aucie po czym jak dodam gazu na zimnym silniku dochodzi do 2-2.5 tys a na zagrzanym...
Witam, czytałem sporo na ten temat, lecz nic mi to nie pomogło. Problem jak w temacie przy przekroczeniu prędkości 110km/h turbina przestaje działać. Nie wiem jak z tym autem było wcześniej ale jak kupiłem tak już było. Napiszę co sprawdziłem : gruszka przy turbinie - nie działała wymieniłem na sprawną, niestety nie pomogło w następnej kolejności kierownice...
Cześć wszystkim, Jest dużo podobnych tematów, ale konkretnie pasującego do moich objawów nie znalazłem. Mianowicie podczas przyśpieszania powyżej 1800 obr/min auto traci moc i zaczyna szarpać, że nie da się jechać. Nawet na postoju jak próbuję przegazować to czuć te nierówne obroty i przy maksymalnie wciśniętym pedale gazu obroty nie przekraczają 2500....
Witam. Pacjentem jest Laguna 2, PH2 1.9 DCI F9Q 750 z 2005. Auto ma nową turbinę, wyczyszczony dolot, nową uszczelkę kolektora dolotowego, egr jest elektrycznie odłączony, jest drugi na ścianie grodziowej. Układ dolotowy szczelny, wszystkie podciśnienia sprawdzone, zawór sterowania turbiny działa, gruszka szczelna. Vacuum -0.95 bar, kierownice turbiny...
Witam serdecznie forumowiczów! Mam wielki problem z moim Passatem... Auto zdecydowanie nie jedzie jak należy... Porusza się nim jakby brakowało przynajmniej 40KM z seryjnych 150. 2 dni temu miałem okazję "zmierzyć się" z kolegą prowadzącym Audi A4 B5 1.9 TDI 110 KM z 4-stopniową automatyczną skrzynią biegów i odziwo doganiał mnie bez większego kłopotu!...
Szkoda że autor nie napisał jaki model tego TDDi ponieważ w zależności od mocy, posiadał dwa inne rodzaje sterowań turbo 115PS miał zmienną geometrię 90PS miał wastegate Prawdopodobnie autor posiada 115PS->geometria. Wynika to z zachowania że po odpaleniu gruszka rusza cięgno w pozycje maximum. Wiec rozważanie o wastegate jest niecelowe. Przy gwałtownym...
Witam Panowie ogrzewam temat bo problem ciągle występuje. Nie ma mądrego, który by na temat zaradził. Mimo wielu zmian, wymian i poszukiwań dalej jest to samo - do 140 auto śmiga idealnie powyżej błąd przeładowania i tyle. Podsumuję jeszcze raz co zostało zrobione/sprawdzone : - wymieniony czujnik MAP - wymieniony przepływomierz razem z wężami i obudową...
Witam wszystkich! mam problem z mocą w mojej Octavii silnik AHF 110KM a mianowicie chodzi o moc. Nie ma takiej mocy jak miała wcześniej. Czytałem wiele postów i w 95% było napisane że może to być zawór ciśnienia doładowania n75 - podmieniłem i zero efektów. Podmieniłem przepływomierz również bez efektów. Sprawdziłem szczelność kanału dolotowego od turbiny...
ma_pok - popularnie zwana "gruszka" to zawór, który w środku posiada membranę (nie ma tam żadnej elektryki, chyba jest jeszcze tylko sprężyna). Z membraną tą jest połączone cięgno. To tak jakby w butelce umieścić tłoczek szczelnie przylegający do ścianek (tak jak w pompce do roweru), do tłoczka przytwierdzić "popychacz" i wystawić przez szyjkę. Teraz...
Witam mam problem z turbiną w Citroenie C4 2.0 Hdi 136 km. Problem polega na tym ze gdy odpale samochód i wyruszę w drogę turbina przez niedługą chwile pracuje (dmucha lecz słychać że turbina przerywa nie ma tego ciągłego dmuchania tylko tak jak by kicha ale ciągnie) , po ujechaniu tej dłuższej chwili turbina całkowicie przestaje podawać i auto ledwo...
Witam, Mam nieregularny problem z samochodem Citroen C5 mk2 2.0 HDI 136 RHR (podwójny dozownik powietrza) na Siemensie ze skrzynią AM6. Problem objawia się okresowymi gorszymi parametrami samochodu, tj. większym spalaniem, mniejszym zasięgiem, słabszą mocą silnika, dziwnym rozjechaniem między ciśnieniem doładowania mierzonym a oczekiwanym i praktycznie...
Generalnie logi wyglądają ok, tylko na samym starcie miałeś jakieś niedoładowanie przez ułamek sek. Pozdrawiam.
wlazłem dzisiaj pod auto i porządnie przyjrzałem się gruszce i cięgnie. zdjąłem jeszcze raz cięgno od gruszki i poruszałem kierowniczkami. i co się okazało. kierowniczki jednak się przycinają w drodze powrotu do minimalnego doładowania. Co prawda nie są zatarte mocno i jest to 1/4 ruchu zatarta. Opadają w dół od minimalnego doładowania do max bardzo...
Po jazdach błąd wyskoczył i turbina nie ładuje lub bardzo słabo.Błąd P2562z opisem Turbocharger Boost Control Position Sensor A Circuit, czyli jak rozumiem obwód czujnika/potencjometru.Po południu zmierzę napięcie na kablach oraz rezystancję, ale to juz chyba jednoznacznie wskazuje na ten czujnik/potencjometr? Dodano po 6 To jest potencjometr. Można...
Cześć, czy udało się Wam rozwiązać problem? Mam bardzo podobnie w 1,8T BAM. Nie działa N75 i Zmienne fazy (oba są na jednym +, który jest) sterowane natomiast są minusem z ECU i tego sterowania nie ma według VAGa. Jako, że sterownie jest PWM postaram się podpiąć oscyloskop i sprawdzić co on pokaże. Podmieniany N75 na sprawny - brak poprawy Podmieniany...
Witam. Mam kłopot z VW Borą z silnikiem 1.9 TDI symbol AJM. Samochód jedzie jakby zupełnie jakby bez turbiny. Gruszka sterowania turbiny nowa, wężyki szczelne. Turbo rozebrane i wyczyszczone, kierowniczki chodzą delikatnie bez zacięć. Test w nastawach podstawowych w grupie 011 powoduje wyraźne otwieranie zaworu N75 i ruch sztangi w pełnym zakresie....
Dźwigienka zapieka się w gruszce, kierownice zapiekają się w turbinie. Rzadko kiedy zdarza się żeby zapieczone kierownice powodowały niedoładowanie, zazwyczaj jest wtedy przeładowanie. Sprawdź przewody i gruszkę. Podczas pracy na biegu jałowym wystarczy ściągnąć i założyć z powrotem wężyk na gruszkę żeby zaobserwować czy dźwignia kierownic pracuje w...
Witam. Sprawa dotyczy Skody Octavii II 1.9 TDI 2006r. 1Z5 combi, silnik BXE,przebieg 145000km. Pewnego dnia podczas jazdy zapaliła mi się żółta kontrolka silnika,pojechałem do mechanika ,który podpiął się komputerem i stwierdził ,że do wymiany mam zawór EGR.Zdiagnozował to nie tylko komputerem ,zdemontował ten zawór,przeczyścił,sprawdził podciśnieniem...
No to jak na zdechłej turbinie był robiony program, to na sprawnej masz soft do poprawy. Jeżeli turbina pracuje i jest wyregulowana poprawnie, to zostaje soft do ponownej obróbki. Jutro wezmę węża, strzykawkę i sprawdzę gruszkę. Co do programu, zgadzam się, ale nie do takiego stopnia, że auto wchodzi w tryb awaryjny. Dodano po 1 Turbo nowe - nowe czy...
Hej, Audi a4 b5 1.9 tdi. AFF 3 tygodnie temu, zmieniałem pasek wielorowkowy i napinacz. Mam wrażenie, że od tamtego momentu jest problem. Opis usterki: Przy 5 biegu, powyżej 2tys obrotów odcina mi moc. Nawet miałem wrażenie, że na 1-2 biegu dostało większego kopa. Po drugie, na postoju/w trakcie jazdy - podczas zwiększania obrotów, turbo jest praktycznie...
Dzisiaj jest ładna pogoda i postanowiłem popatrzeć konkretnie co się dzieje. Włączyłem sobie laptopa z programem i obserwowałem ruch sztangi który moim zdaniem wygląda w porządku. Na próbę zdjąłem wężyk idący do gruszki i zaobserwowałem nie doładowanie co jest chyba normalne ? Po załączeniu z wężyka do gruszki widać że turbina przeładowuje. Próbowałem...
Prosze o porade szanownych uzytkowników elektrody. Problem ze scenikiem 2 , 1.9 dci 120 koni 2006 rocznik 280tys przebiegu Chodzi o to że od miesiąca jak jest zimny (musi po stac ze 3 godziny) odpala i pracuje jakies 2, 3 sekundy i gaśnie. Takich powtórek z gaśnięciem robi trzy do sześciu po czym normalnie odpala i pracuje. Na komputerze nie pokazuje...
Witam żeby nie zakładać nowego tematu odczyta ktoś wskazania logu 11, robiłem sam i nie wiem czy dobrze, ale powyżej 3800obr na 3 juz nie chciał iść, wywala blad 17965, zamieniałem zawor n75 na n18 bez zmian, a najważniejsze sztanga turbiny pracuje nie prawidłowo jak, zasysam powietrze to lekko pracuje, tak jakby nie odbijała do konca. W czwartek zobaczę...
Witam. Wymieniłem mapsensor i zawór regulacji/sterowania turbo ale to nie pomogło. Sprawdziłem cały układ i wszystko szczelne. Po tych zabiegach wyskoczył błąd p2563 czyli gruszka. Jak daje gazu to nie schodzi do konca ciegło ale też nie jest zablokowane ani pordzewiałe. Zastanawia mnie czy da się to naprawić czy tylko wymiana gruszki a może trzeba...
Witam Potrzebuję kupić nową gruszkę do turbiny typu wastegate 90KM z powodu niedoładowania (pewne już) , problem jest w tym że nie wiem czy chcę kupić dobrą a nie chcę używki i się nadziać. Czy powinna być ta? (aukcja się odnowi od jutra): http://allegro.pl/show_item.php?item=701... czy taka: http://allegro.pl/zawor-gruszka-silownik...
Odcinanie turbiny odbywa się poprzez zawór sterujący gruszką od wastegate? Ten drugi zawór, chyba DV, w turbinie jest jakoś sterowany czy to tylko mechaniczne rozwiązanie?
Zawór upustowy niedomknięty. Gdy odchyle srubokrętem klapke WG jak gruszka jest przykręcona, to gdy gruszka dociągnie z powrotem klapke WG to mogę ją jeszcze minimalniem dociśnać palcem(około 1mm)
Witam Jestem właścicielem skody octavii 1,9 TDI AGR. W nawiązaniu do tematu – sztanga turbiny – interesuje mnie czy luz na połączeniu sztangi z ramieniem gruszki ok. 2 mm to normalna sprawa? I czy może wpływać to na dynamikę jazdy? Pozdrawiam
Masz VCDS to blok pomiarowy 11 przełącz się nastawy podstawowe/Basic Stetting i test działania sterowania VNT. Wtedy silnik wskoczy sam na 1400 RPM a ECU będzie sterowało turbiną na max doładowanie i po 30 sekundach minimalne doładowanie. Ciśnienie doładowania powinno się zmieniać choć o 100 mbar. A zaglądając na silnik powinieneś zobaczyć sztangę regulacji...
Cześć. Takie zlogowanie robi sie na 3 biegu z sandałem w podłodze (cały czas) ,aż odetnie doładowanie (bo odcina Ci jak widać). Myślę ,że Twoj problem tkwi w zapieczonych kierowniczkach w turbinie. Było na elce 376 razy (jak nie więcej) Sztanga od gruszki się rusza? W jakim zakresie ?
wyciągnołem turbine bo padlo podejrzenie ze zacina sie sztanga ktura podciąga gruszka po wyciagnieciu tutrba sztanga chodziła leciutko ale jak juz mialem na wierzchu no to rozebrałem ja i wyczyscilem na zero ze tak powiem... sprawdzajac przy tym czy nie ma jakis duzych luzów złorzyłem do kupy i zamontowałem spowrotem.Jak sie nie myle to jest to turosprezarka...
a tam jest totalne zero można go wciskać tak samo na zgaszonym jak i odpalonym. Jak ty chcesz aby turbosprężarka pompowała na wolnych obrotach?... Na wolnych obrotach energia spalin jest bardzo niska i turbinka ma góra 10 -12 tys obrotów - to jest nic, skoro maksymalnie pod obciążeniem osiąga 150 tys. obrotów. W dwie osoby sprawdź, czy węże twardnieją...
Witam. Na krótkich odcinkach jazdy akumulator jest niedoładowany a diesle lubią długie trasy. Utrata mocy czyli tryb awaryjny jest prawdopodobnie spowodowany zapieczoną zmienną geometrią turbiny. Można to sprawdzić (na uruchomionym silniku) zdejmując i zakładając wężyk podciśnienia z gruszki sterującej turbiną. Skok cięgna powinien mieć około 2 cm.
Witam, Jakieś dwa tygodnie temu w czasie jazdy auto straciło moc, wyświetliło check engine i zaczeło dymić na czarno. Na poboczu silnik odpalił dwa razy pracując nie równo i dymiąc na szaro, za trzecim razem już nie zapalił. Po rozebraniu silnika okazało się, że padła turbosprężarka i zdecydowałem się na jej regenerację. Problem pojawił się po złożeniu...
No i dobrze że nie ma bo to bypass czyli ruch dopiero jest jak już doładowanie jest w maxie i trzeba odpuścić. zakładam nieszczelność węży ( intercoolera) w doładowaniu lub uszkodzony EGR. Pół roku minęło. Usterka pewnie dawno temu usunięta.
To nie dioda tylko zaworek jednokierunkowy (czarnobiały) nr 5 na poniższym foto : http://obrazki.elektroda.net/58_12523103... , kolorem białym musi być zwrócony do N75 czyli elektrozaworu z białą główką, masz silnik ASV czyli turbo ze zmienną geometrią a nie z zaworem wastegate, to co nazywasz wastegate to jest właśnie gruszka ze sztangą a...
Witam, mam takie pytanie - tak po prostu z ciekawości, czy wg Was, w zwykłym serwisie (nie od turbin) wymiana gruszki w popularnym 1,8T powinna zająć prawie miesiąc?! Auto zostawione 14.01 i dziś odebrane, rzekomo nie mogli znaleźć gruszki, bo wszędzie są z turbinami. Na aukcjach widzę przynajmniej 4 oferty pod kątem samego Sharana. Serio w firmach,...
Witam wszystkich. Szukam podpowiedzi do dość trudnego zagadnienia dla mnie. Mam Renault Espace 3.0 dci automat. Problem pojawił się z brakiem mocy auta i notoryczny tryb serwisowy. Turbinka naprawiona, wymieniona gruszka od turbiny, przepływka, zaworek regulujący turbinkę, zaworek od klapki gaszącej i wszystkie przewody podciśnieniowe.Podciśnienie sprawdzone,...
Na filmie widać, że na biegu jałowym lekko się cofa cięgno, kilka milimetrów przy przygazowaniu pokazuje właśnie to film https://youtu.be/0-lRKVRMA-4. Przy podłączonym podciśnieniu pojawia się takie "szuranie" w przewodzie intercoolera, jakby metaliczny dźwięk. Podczas jazdy, idzie jak "kuna" niestety również pojawia się ten hałas a później zapala się...
A nie jest to spowodowane zaworkiem N75? który nie puszcza ciśnienia do silnika? syczenia nie słychać, lekko słychać świst turbo, ale tylko w momencie gdy mam otwarte okno i to przy małej prędkości Zaworek N75 steruje gruszką turbiny która jest odpowiedzialna za ciśnienie doładowania. Wiec albo on jest uszkodzony i bije Ci 0.3 i nigdzie nie masz 0.6...
Sprawdzone wszystko.. szczelne. Przepustnica czysta, EGR czysty nie zacięty, przepływomierz wymieniony, czujnik ciśnienia ten za przepustnicą też.. sztangi od turbin działają.. przepona na odmie cała nie rozerwana. DPF czysty różnica ciśnień: 6 Wcześniej była wymieniana gruszka od by-passu na 1 turbinie czy złe ustawienie sztangi może powodować taki...
Witajcie, proszę o pomoc w zdiagnozowaniu usterki w passacie B6 2.0 TDI Jak wynika z logów turbo nie doładowuje - przy 3000 obrotów łapie tryb awaryjny. Zawór N75 podmieniony na nowy, gruszka nowa, dolot szczelny. Sztanga działa prawidłowo, podciśnienia OK Nie wiem czy brać się za turbinę czy może problem jest gdzieś indziej. Proszę o rzucenie okiem...
gruszka turbina turbina doładować doładować turbina
kabel modbus strumienica zamiast katalizatora zalany klucz
reklamacja wtryskiwacze stable diffusion
Mikrofala Whirlpool JT479 nie wyłącza grzania po osiągnięciu temperatury Jak założyć sprężynę odciągającą pedał sprzęgła w kosiarce Wolf Garten