Tam nie ma ciśnienia doładowania
Najprościej i najtaniej będzie zmienić silnik na wspomniany G40. Masz doładowany silnik w serii i baze do modów. Turbo na monowtrysku można mieć... Można mieć i na gaźniku, pytanie czy będziesz w stanie to poprawnie ustawić i ile to będzie palić.
Po pierwsze chroni turbo nie silnik. Im wyższe doładowanie przy wyższych obrotach silnika tym obroty turbo większe. Za duże obroty turo to groźba rozerwania wirnika lub skrzywienia urwania osi turbo w efekcie turbo może sypnąć drobnymi do dolotu silnika i go skutecznie zabić. Tak praca zmiennej geometrii to kilka do kilkunastu mm w zależności od wielkości...
podejrzewasz map sensor ? Nie, tylko że nie miałem styczności z silnikami turbo doładowanymi i nie mam w z nimi żadnego doświadczenia, ale z tego co czytałem na lpg-forum.pl, to przy silnikach turbo doładowanych, ciśnienie na reduktorze ustawia się niższe niż w wolnossących.
a jak to jeszcze jest z silnikami turbo doładowanymi ze mają wiekszą moc bez zwiekszania predkosci obrotowej czy pojemnosci skokowej
Zdejmij tą czarną gume z turbiny i przewodu. Dokładnie zbadaj czy nie jest popękany. Jezeli jest cały to do prześwietlenia odma i turbo. Dokładnie w tej kolejności. Troche oleju w przewodach powietrza w silnikach doładowanych zawsze będzie, ale nie powinno to wyciekać.
Sterowanie podciśnieniem, nie pamiętam dokładnie ale chyba po uruchomieniu silnika kapa ma być otwarta i przymykać się odpowiednio do regulacji doładowania
Nie miałem na myśli że to jest silnik turbo doładowany więc uszczelniacze zaworów nie pomogą bo w kolektorze większośći jest ciśnienie a nie podciśnienie. Więc by dmuchało do silnika a nie ciaglo oej...
Czy Ty masz silnik turbo ? pewnie pytasz po przeczytaniu tego: P1160 - sygnał ciśnienie doładowania poza zakresem to raczej niedokładne tłumaczenie przez program, raczej tu chodzi o układ dolotowy powietrza do silnika niż doładowanie turbo a to dlatego że to autko bez turbiny :)
Pomysł bez sensu. Nie poradzisz sobie z wysterowaniem tego i dobraniem mieszanki. Silnik malucha? A czy pomyslał ktos o dobrej uszczelce itd? Tu lekkie doładowanie tj soft turbo rozniesie go na strzępy. Przygotowanie tego silnika pod doładowanie bedzie drogie.
Turbo nie zbija ciśnienia czyli pewnie się zacięło/zacina w pozycji max doładowanie . PS Taka sytuacja przeciąża turbo (powoduje że wirnik kręci się dużo szybciej niż powinien ). W starym turbo istniej ryzyko urwania wirnika i wtedy turbo sypnie drobnymi do silnika. Co to oznacza nie muszę tłumaczyć.
Ten 3 elektrozawór steruje gruszką zmiennej geometrii turbosprężarki, jak nie jest podłączony to silnik nie ma praktycznie doładowania. Elektrozawór ma 2 króćce opisane VAC i OUT, out do gruszki turbo, vac podciśnienie do wakupompy
Co do bezpieczeństwa jest tyle zdań ilu dyskutantów. Czasem warto podejść do problemu pod kątem sprawności danego rozwiązania. Przykładowe sprawności: -Silniki Stirlinga bez układu korbowego były wstanie osiągnąć do 50% -silniki spalinowe ZI do 35%, ZS do 40(jednostki turbo doładowane) -Silniki na sprężone powietrze ~80% -Elektryczne 80-95% Ale już...
Na czym polega doładowanie w silniku TD? Z tego co wiem jest to tylko ponowne dopalenie spalin. O matko ! Człowieku , brakuje Ci elementarnej wiedzy jak działa turbo doładowanie a chcesz się brać za tunigowanie silników ?
P0234 to błąd przeładowania turbiny (większa niż dopuszczalna różnica między oczekiwanym, a zmierzonym ciśnieniem doładowania). Zapewne problem w sterowaniu geometrią turbiny.
Witam! Czy ktos z forumowiczow wie jakie powinno byc cisnienie doładowania w silniku SW680 Turbo zamontowanym w samochodzie Jelcz 416?? Pompa i wtryski zrobione, zaplon ustawiony a smok nadal kopci na czarno jak parowoz. W kolektorze dolotowym widze ze jest otwor zaslepiony sruba wiec pomyslalem sobie ze zmierze mu cisnienie doladowania. Niestety nie...
Kolego jaki kod silnika? Na nie wstawanie turbo ma wpływ wiele rzeczy.
Sprawdź na początek podciśnienia, a potem szczelność przewodów między turbo a silnikiem czy wszystkie są na miejscu, chodzi o to czy ciśnienie doładowania nie ucieka w powietrze. Jeśli warsztat wymieniał turbo, to jedź na reklamacje, ja bym takiego auta nie wydał, a Ty nie powinieneś go odbierać.
"Jeżeli chodzi o bov'a to przynosi on efekty, ale tylko w silnikach benzynowych z turbo (chociaż i montowany w doładowanych dieslach). A zasada jest następująca: Samochód seryjnie wyposażony jest w zawór DV czyli taki, który wpuszcza powietrze z powrotem w obieg, natomiast bov jest to tzw. zawór atmosferyczny, który to podczas nagłego odjęcia nogi z...
100kw reduktor jest wystarczający do tego silnika gdyż można go stosować do 136KM,w silnikach nie doładowanych turbo.
Witam w zafirze z silnikiem 1.4 turbo błąd DTC P0299- niedostateczne doładowanie silnika . Oczywiście najpierw sprawdzamy szczelność dolotu (przewody intercooler itp) ale najczęściej pada zawór regulujący turbo (znajduje się na przodzie turbo - widoczny po otwarciu maski) od tego przeważnie się zaczyna . Drugi bardzo częsty przypadek to pęknięcie turbiny...
Profesor Chris też rozruszniko-kompresor stworzył do Skody felicji 1.3 [url=https://www.youtube.com/watch?v=Vdw... felicja doładowanie kompresorem
Samo ciśnienie i temperatura to za mało dla silnika turbo doładowanego. może nie tak do końca bo silniki Iveco Tector w kwestii pomiaru ilości powietrza mają tylko czujnik temp i ciśnienia i jakoś pracują (euro 3 jeśli się nie mylę) mało tego one są Common Rail tyle że może nie są już tak współczesne
A może zwyczajnie intercoooler przestaje chłodzić powietrze jak się nagrzeje? To normalne że w upalne dni diesle silniki turbo doładowane słabną.
Witam szanownych kolegów jestem tu nowy . Poszukuje jak niżej, przekopałem trochę internetu i odnośnie ajh nic nie znalazlem. 1.Poszukuje login silnika do vcds silnik AJH 1.8T SHARAN 1 1998 2. Najakim bloku pomiarowym sprawdzić doładowanie turbo 115 nie mogę wejść
Jako że zajmuję się CHIP Tuningiem, i mam zaprzyjaźniony warsztat, który zajmuje się tuningiem silników to powiem Tobie tylko tyle - to elektryczne turbo to kolejna bajka służąca wyciągnięciu pieniędzy z kieszeni naiwniaków. Żeby doładować silnik to jedynym słusznym rozwiązaniem jest turbo (z tym że ciągnie dopiero od góry) lub kompresor (dmucha już...
Czujnik do sprawdzenia na gruszce turbo. A map musi być na wężu dolotowym między głowicą a przepustnicą.Sprawdziłem to za ciebie . Zadowolony?
MAP sensor w samochodzie osobowym pełni rolę czujnika ciśnienia doładowania bezwzględnego, ulokowanego w kolektorze . N75 to elektromagnetyczny zawór regulujący ciśnienie doładowania turbosprężarki. Służy do regulacji ciśnienia podawanego do turbosprężarki w celu uzyskania optymalnej mocy silnika oraz oszczędności paliwa
No więc okazało się ,że to elektryka a dokładnie przetarty kabel od czujnika doładowania turbo tego na rurze... Po zrobieniu tego kontrolki zgasły, świece po wymianie też działają.
Mam podobny problem, turbo tylko do 1 się wkręca?
W erze układów wtryskowych, w których zapłon jest kontrolowany w całości przez ECU, nikt nie sprawdza kąta wyprzedzenia zapłonu. Silnik turbo benzyna, takie mapy zapłonu są zupełnie naturalne. Przy niskim obciążeniu maksymalny kąt wyprzedzenia zapłonu (40 stopni), przy pełnym obciążeniu i doładowaniu jest opóźniany co daje kilkanaście stopni wyprzedzenia....
Za dużo doładowania. Który to silnik lub chociaż jakie turbo (by pass czy zmienna geomteria). Bo raczej przeładowuje i odcina moc by chronić turbo.
Ciekawe, a niby czemu? Zniknęło Measuring Blocks z silnika?
Sprężarki mechaniczne stosowane do doładowania silników nie są napędzane paskami klinowymi a czym :?: np w vw g60 :idea: :arrow:
Masz VCDS to blok pomiarowy 11 przełącz się nastawy podstawowe/Basic Stetting i test działania sterowania VNT. Wtedy silnik wskoczy sam na 1400 RPM a ECU będzie sterowało turbiną na max doładowanie i po 30 sekundach minimalne doładowanie. Ciśnienie doładowania powinno się zmieniać choć o 100 mbar. A zaglądając na silnik powinieneś zobaczyć sztangę regulacji...
Kolejno 1.4 turbo (podwójnie doładowany) silnik bardzo ładnie wstawał z dołu i kosztował dużo więcej niż wolnossący 1.6 na pośrednim wtrysku. Co z tego skoro przy butowaniu już po 80 tys km pękały tłoki. Dokładnie taki przypadek znam, znajomy przerabiał. A wózek młody, 80kkm przebiegu. Koszt naprawy zwala z nóg.
ad 2: Vialle ma osobne wtryski zasilające cylinder plynnym gazem. - sa to wtryski Bosch (w roznych kolorach - rnza wydajność). Przynajmniej w takiej instalacji LPi jaka była u mnie w Ave ad3: nie wierze, elektronika sterujaca układem zasilającym jest w każdym aucie inna. Zauwaz, ze silniki TSi i TFSi to silniki doładowane. Turbo + (fsi) sprezarka mechaniczna....
i Tu się mylisz bo w zaworach od diesla będzie twardsza sprężyna gdyż w silniku diesla doładowanie turbo wynosi ponad 1bara a w Twoim 1.8 0.6bara . także jeśli widzisz poprawe śmiało możesz go zostawić . Twój stary zawór pewnie już puszczał i niczym Twoje turbo zaczynało bić max momęt obrotowy zawór był neiszczelny i upuszczał doładowanie w dolot ......
i jeździ ze średnim spalaniem około 14-16 LPG/100. No to rzeczywiście super wynik. Moje poprzednie auto mitsubishi sigma kombi z silnikiemV6 3,0 12V 170KM i z automatem tyle palił. No to właśnie pisałem, że to niezbyt udany motor ( zwykły silnik 8V z turbo pochodzący z koncernu PSA) w stosunku spalanie do osiągów, choć trwały. Mój 2,0 16V 136 KM (...
Powyższe logi są wykonane w trybie awaryjnym więc na ich podstawie nie da się określić czy tryb awaryjny jest następstwem przeładowania czy też niedoładowania turbo. Zasada jest taka, że przed każdym logowaniem dynamicznym, jeśli wcześniej sterownik silnika aktywował tryb awaryjny, należy zgasić i ponownie uruchomić silnik i dopiero wtedy zacząć logowanie.
po uruchomieniu silnika od razu zawór jest wysterowywaniy na maksymalne doładowanie. Tak ma być .
A odnośnie e-turbo to im większa średnica wirnika tym niższe obroty trzeba zastosować. Załóżmy że mamy wolnossący silnik o pojemności 2.0l, przy 6000rpm silnik teoretycznie potrzebuje 360m3/h powietrza, żeby go doładować o 1 bar trzeba wtłoczyć dodatkowo 360m3/h Moc = przyrost ciśnienia x natężenie przepływu = 100000Pa x 0,1m3/s=10000W = 10kW. Tak że...
Witam.Przeładowuje Ci turbinka.To że przewód najpierw puchnie a potem robi się miękki to jest dobrze bo w momencie gdy prędkość obrotowa wzrasta wtedy turbo pompuje gdy obroty pozostają stałe nawet na 4000obr.turbina jest wyłączana ponieważ silnik nie potrzebuje więcej mocy.Sprawdź parametry w czasie rzeczywistym doładowanie wyliczone i aktualne oraz...
Czy Kolega na pewno wie,że ten silnik ma turbo doładowanie? Szukać w zasilaniu paliwem , jeszcze raz dobry pomiar ciśnienia paliwa i regulator ciśnienia. Wtryski nie przesączają?
Witam Ta wersja ze ściąganiem kabla ze świecy jest strasznie durna i bez sensu. Mi chodzi o samochód z układem turbo doładowania do silnika.
witam nie wiem czy piszę w odpowiednim miejscu ale potrzebuję dokładne info na temat czujnika temperatury spalin EGT firmy bosh o numerach 06A 919 529 pasuje do samochodów takich jak : Audi S3 , Audi TT, Seat Leon ,Cupra 1.8t 225km. głównie chodzi mi o tablice rezystancji i/lub prądów , aby na podstawie tych danych zbudować kontroler. czujnik o którym...
Witam, szykuje się do zmiany oleju w moim BMW e46 330cd 2004r, ma przejechane 155 tys. mil to jakieś 250 tys. kilometrów, czy olej 5w30 Motul będzie odpowiedni? Czy polecili byście inny olej do tego modelu, może 5W40 Castrola? Jest to silnik turbo doładowany, więc potrzebuje porządnego smarowania. Proszę o jakąś poradę.
Cześć! Wróciłem jakieś 3 tygodnie temu ze szpitala i auto stało nieużywane do końca majówki. Podczas powrotu ze szpitala auto jeździło bez zarzutów. Po powrocie do normalnego funkcjonowania, czyt. używania auta, pracy itd.: - auto zaczęło losowo szarpać przy wciśniętym manipulatorze nożnym gazu (nie istotne, czy jest to mocniejszy docisk przy wyprzedzaniu...
Witam Witam kilka odpowiedz które same się nasuwają. Ad.1 Nie ma co podnosić. Przykro mi ale moc jest mała i oczywiście możesz robić kombinacje ale rozsądnego efektu to nie da. Z reguły moc podnosimy w silnikach turbo doładowanych. Za to można zadbać o świece i nowy filtr powierza. Pamiętam że do clio były wsadzane dużo większe silniki chyba 1.6 i wtedy...
1.Ten przewód powinien prowadzić do strony ssącej turbosprężarki i do tego przewodu lub do samego filtra powinna być dołączona odma.2 Jeśli został usunięty to nic nie wpływa na pracę silnika ale koniecznie otwór musi być szczelnie zaślepiony bo przepływka będzie przekłamywać i będzie muł.3Jeśli idzie z turbo to jest to zawór regulacji doładowania.
Co do paliwa poniżej 2000 rpm to nie wiadomo jak ustawiony jest nastawnik i czy w całym zakresie nie jest go mało. Ale pytanie czy doładowanie zadane = rzeczywistemu przy 2000 to tak źle jak na silnik ALH? Przed czyszczeniem turbo, przy 2000 było już pełne doładowanie, niestety nie mam porównania z innym silnikiem przy jakich obrotach takie powinno...
z tego co wywnioskowałem na podstawie informacjo z patentu MW50 stosowanego w lotnictwie, które powstało aby powyżej pewnego pułapu dodać mocy spalinowym turbo doładowanym silnikom myśliwców. Rzadsze powietrze nie zapewniało odowiedniego doładowania i dlatego wtrysk wody i metanolu zagęszczał mieszankę w komorze spalania i prawdopodobnie zwiększał poprzez...
To jest silnik 1,8 turbo (Golf IV) - nie ma zmiennej geometrii, a efekt jest taki, jakby wpadał w jakiś tryb awaryjny Może to problem z regulacją turbodoładowania? Sprawdzałeś na komputerze jakie jest doładowanie? Podaj oznaczenie silnika to będzie łatwiej znaleźć przyczynę
ciśnienie doładowania 940-970mBar i więcej nie było masa powietrza biega od 280-370mg w zależności jak się jedzie Jak wszystkie węże od turbo przez IC do silnika całe to się wirnik ukręcił. Jak turbo nie pompuje to ciśnienie CR więcej jak 850 nie pójdzie.
Nie prawda że nic nie robić, jeśli jest jaka kolwiek możliwość reakcji, należy ją przedsięwziąć. Kiedyś miałem okazję stać przy urządzeniu w którym silnik rozbiegł się samoistnie przez uszkodzoną turbinę. Dokładnie była to ładowarka samobieżna marki Fuchs-Terex MHL-360 wartości około 1000000PLN, i nie chwaląc się jedynie ja wdrapałem się na pomost naprawczy...
Czujnik ciśnienia doładowania jest u Ciebie sprawny gdyż w sterowniku silnika AFN każde przeładowanie turbo w granicach 2570 mbar powoduje, że nie ogarnia tego czujnik G71 i dodatkowo poza błędem związanym z ciśnieniem doładowania pokazuje również błąd zwarcia tego czujnika - to taki standard. Nie wierzę natomiast, że sztanga u Ciebie chodzi prawidłowo...
A zakładałeś do turbosprężarki? Czy wirnik lekko się kręci? To jedno. Możesz zrobić pomiar podciśnienia przy zaworze sterującym. Możesz jeszcze zapiąć podciśnienie do turbo na krótko, drugą operacją będzie sprawdzenie w parametrach bez podciśnienia. Potem pomiar sygnału czujnika doładowania na pracującym silniku z różnymi obrotami. Dodano po 3 Tak...
Jak chcesz więcej mocy to bardziej opłacalne będzie dołożenie turbo do 1.6 Mpi. 140 przy lekkim doładowaniu jak najbardziej osiągalne i spokojnie uzyskasz to co oferuje wolnossące 1.8 20V.
Jeżeli pokazuje błędy w silniku należy najpierw to wyeliminować. Praca silnika to dalej idąca praca skrzyni. Jak wyrzuci ci błąd od doładowania to silnik wyłączy turbo i będzie muł. To normalne. Nie czepiaj się skrzyni tylko zrób porządek z doładowaniem i wróci wszystko do normy.
Prawidłowo.tylko pamiętaj, że mówimy tu o modelu matematycznym. Do prawdziwych danych ma się to nijak. Nie uwzględniasz oporów przepływu, czasów otwarcia zaworów, doładowania przy silnikach turbo, masy innych spraw. Takie obliczenia to już wyższa inżynierska wiedza.
Błąd 17965 świadczy o przeładowaniu turbo czyli uzyskujesz większe ciśnienie doładowania rzeczywiste turbo niż życzy sobie tego sterownik silnika a z tego co wiem to ciśnienie wymagane oscylować powinno w granicach 1887 mbarów dla silnika AGR. Rzeczywiste zaś przekraczać musi te wartości w czasie dłuższym niż 6 sekund w czasie jazdy dynamicznej tą Audicą...
Po regulacji zaworów jest tak samo w sumie były dobrze ustawione, minimalne korekcie zrobiłem. Ale po wymianie 5 pompowtryskiwaczy pomp pld z innego DAFA jest jak by poprawa Ale daje tylko 1.55 Bara turbo. Przy 1500obr. Jak to wygląda w silniku 410 to ciśnienie.
Od początku tej dyskusji zauważam błąd, Nie mówi się ani nie pisze na silnik zasilany ON "Diesle" tylko "Silnik wysokoprężny o zapłonie samoczynnym". Silniki wysoko prężne mają swoje wady wady i zalety tak jak właciciele, którzy nimi jerzdzą. należy wiedzieć jak się z takimi silnikami obchodzić jel jest turbo doładowanie nie gasimy silnika nagle gdyż...
nie chce osiągać dużych przyrostów mocy i momentu obrotowego chce doładować silnik ciśnieniem 0.3bara tak żeby nie musiał być odprężany
Jak w temacie, mam golfa tdi prawdopodobnie ze zmienionym chipem i chce sprawdzic / wstawic wskaźnik ciśnienia doładowania najszybszym sposobem ( co nie znaczy ze najlepszym ) jest podlaczenie go w przewod idacy od intercoolera do pompy wtryskowej. Wraz ze wskaznikiem bedzie trojnik, ktory wpinasz w rozciety przewod, 3 koniec podlaczasz do przewodu...
Witam, mam pytanko odnośnie wpływu zużytego katalizatora na turbinę, bo jeżdżę aktualnie na oszukanej sondzie i skoro z turbo nic się nie dzieje, a auto nie łapie mi doładowania, to może być to bezpośrednia przyczyna? Opel Insignia 1.6 turbo 180 KM benzyna 2009 r., silnik A16LET
No dobrze, rozumiem, rozumiem skąd bierze się turbodziura, ale zastanawia mnie sytuacja gdy podczas występowania turbodziury silnik doładowany ma mniejsza moc i czy będzie miał on moc taką jak podobny silnik wolnossacy bez turbosprężarki? Powiedzmy że mamy silnik 2.0 150KM i jego ddoładowany odpowiednik 200 KM. Załóżmy że wciskamy w wolnossacym pedał...
Wężyki szczelne . Dolot sprawdzony ciśnieniowo dymem /szczelny Nie dymi nic . Turbo w tym silniku ma nastawnik elektroniczny jak coś.
Prawidłowa reakcja. Na wysokich zmienia kąt natarcia gazów spalinowych i zmniejsza doładowanie aby nie przeładować silnika na wysokich obrotach bez obciążenia. Do sprawdzenia wiązka na pasie przednim. Standardowo gnije. Ale wtedy wywala błąd zaworka.
rodzą się plany na zamontowanie turbodoładowania w Peuegot 206 2.0RC silnik RFK po 2002roku, jakie turbo do tego silnika by się sprawdziło? ciśnienie doładowania z rzędu 0.5bara by chyba wystarczyło, jak zrobić czujnik turbo doładowania dla ECU? oczywiście jeśli projekt by ruszył to finałem byłoby zrobienie softu u specjalisty, na jaką moc w efekcie...
Witam kolego. Czym diagnozujesz auto? Musisz sprawdzić parametry silnika co pokazuje czujnik ciśnienia doładowania przed odpalaniem auta i co pokazuje w trakcie pracy silnika
Mam troche doświadczenia z turbo elektrycznym e-turbo. To jest strona gdzie możecie sobie takie coś kupić http://www.electricsupercharger.com Na tej stronie sprzedają e-turbo, ale silnik do napędu ma moc ok 700W/12V daje 60A. A ciśnienie jakie wytważa to 1PSI czyli 0,07bara. Jak się to ma do turbosprężarek które dają od 0,5 - 1bara Dla mnie sprawa jest...
Mam mtz-ta który ma zdaje się 4,7 litra i sam mam ochotę założyć mu turbinę. Zrobię to w tym roku na bank. Nie rozumiem twojej kombinacji odnośnie turba z tego czy tamtego. Po co to? Kup sobie TKR 6 ruską nową i tyle bo z tego co wiem oryginał do tego ciągnika jest droższy. Będziesz kombinował jedynie z zamocowaniem ale to turbo właśnie do takiego silnika....
Witam, 143 420, silnik V8, pompa paliwa rzędowa sterowana mechanicznie /pedał gazu na linkę/ 143 500, ten sam silnik, jednak pompa jest już sterowana przez sterownik EDC, masz tam potencjometr pedału gazu, czujnik ciśnienia doładowania. Poza tym są inne końcówki wtrysków i jak dobrze pamiętam różni się turbo.
Obok wlewu oleju do silnika, pod rurą powietrza co idzie z przepływki do turbo masz białą nalepkę na osłonie paska rozrządu (tę białą nalepkę widać na Twojej fotce) - odczytaj z niej symbol silnika - przynajmniej będzie wiadomo czym jeździsz. Zgadza się T5 , tam jest turbo z wastegate a N75 jest zaraz pod N18 z przodu nad zbiorniczkiem wyrównawczym...
Każdy silnik można doładować dowolną ilością turbosprężarek, włącznie z 2 cylindrową 500cm3. Ale to nie ten poziom dyskusji...
Coś nie tak z ciśnieniem doładowania. Trzeba by sprawdzić czy do gruszki po zapaleniu silnika dochodzi podciśnienie czy grucha szczelna. Jak będzie ok to turbo wyjęcia i oglądnięcia na stole. PS Jaki kod silnika?
Opisuję wartości widoczne w logach : wyraźny spadek ciśnienia doładowania w grupie 011 dynamicznej w zakresie od 2856 do 3200 obrotów - niedoładowanie a przy tym masakrycznie wysoka wartość masy zasysanego powietrza mierzona przez przepływkę w stosunku do ciśnienia doładowania turbo i to praktycznie w całym zakresie obrotów - nawet kiedy turbo niedoładowuje...
Mam pytanie czy do zaprogramowania BRC sequent 24 dla silnika wolnossącego można zastosować mapsensor BRC, ale z instalacji przeznaczonej dla silników turbodoładowanych?? teoretycznie w silnikach doładowanych tez panuje podcisnienie ( zwłaszcza na wolnych obrotach).
Pomiar ciśnienia doładowania prawie wszystko Ci powie. PS. Nie wyobrażam sobie jazdy z doładowanym silnikiem bez wskaźnika ciśnienia.
Moc pochodzi ze spalania paliwa. Spalanie wymaga tlenu. Jeśli zwiększysz dawkę paliwa, a nie zwiększysz ilości dostarczonego/zassanego tlenu (powietrza), to część paliwa pozostanie niespalona lub spalona tylko częściowo, dając dym zamiast mocy. Zwiększenie ilości zasysanego powietrza jest możliwe albo przez zmniejszenie oporów ssania (filtr powietrza,...
Dobry pomysł ze strony autora wykorzystując turbosprężarkę ze zmienną geometrią. Dobrze wysterowana taka geometria zwiększa moment obrotowy w szerszym zakresie obrotów, niż w przypadku zwykłej turbosprężarki na wastegate. Lepszy przyrost około 8 km z ładna charakterystyką silnika niż 15 km, gdzie najwyższa wartość momentu będzie się zaczynała np od...
mam silnik AGR 110 KM na pierwszej stronie tego tematu wkleiłem fotki gdzie szukać oznaczenia silnika, sprawdź te miejsca i odczytaj symbol, silnik AGR ma 90 KM i turbosprężarkę z zaworem upustowym oraz elektrozawór N75, który steruje ciśnieniem by ograniczyć ciśnienie doładowania turbo, jeśli masz silnik o mocy 110 KM to z pewnością nie masz silnika...
W pierwszych logach przeładowanie turbiny.1.3 bar rzeczywiste do 1.0 bar wymaganego .Przepływka przekłamuje wynik bądź nieszczelny egr,420-440 powinno być 470mg/suw. Z pomiaru przepływomierza wychodzi ze masz pojemnosc silnika 1700cm3. Góra przepływomierza wskazuje faktycznie ze doładowanie wynosi 1.3 bar -985mg/suv Niestety dawka paliwa nie idzie w...
Turbo charge relief circuit mailfunction, czyli awaria obwodu zwolnienia doładowania, ale dokładniej nie odpowiem. ???? Dopuki nie bedzie wiadomo,jaki to silnik i co oznacza "nie odpala" wszelkie odpowiedzi sa bez sensu. P1694 zwiazany jest z obwodem sterowania rozrusznikiem i oznacza przerwe w linii sterowania rozrusznikiem lub brak koleracji miedzy...
Kiedy EGR jest zamknięty, a kiedy otwarty ? Aż taki dobry to nie jestem w te klocki. Generalnie gruszka działa poprawnie ,przy gaszeniu silnika sztanga porusza się.
Witam. W renault oznaczenie silników diesla turbo doładowanych 1.9 to F9Q + wyznacznik np F9Q 000. Do numeru 736 były to silniki DTI wyżej to DCI .Każdy wyznacznik swiadczy o jakiejs zmianie konstrukcyjnej stąd te róznice w otworach np pod pompe wtryskową. Z racji tego ze te silniki sa prawie 20 lat na rynku. Proponował bym poszukac bloku o tych samych...
Czy możesz coś więcej powiedzieć jak odczytywać te logi albo jak powinny wyglądać prawidłowe? W grupie 011 masz obroty, ciśnienie doładowania zakładane, ciśnienie mierzone, procent wysterowania zaworu regulacji ciśnienia turbodoładowania. Przy 1800 obr turbo uzyskuje zakładaną wartość doładowania a zawór oscyluje w okolicach 50-60 %, następnie turbo...
MarkaPeugeot Model5008 Lata / Rok Modelowy2017 Nadwozie Typ PaliwaDiesel Typ PojazduPojazd Wielozadaniowy Ilość Drzwi5 Pojemność Si1997 cm3 Pojemność Nominalna2.0 l Konie Mechaniczne148 HP Kilowaty110 kW Konfiguracja silnika Typ silnikaL4 Wersja silnika Układu rozrządu Ilość zaworów16 Ilość cylindrów4 Pojemność CID122 cid Doładowanie (turbo/super/diesel)Y...
Owszem pasuje do silnika ale będziesz musiał przerobić wąż powietrza doładowanego pod szybkozłączkę na wyjściu z turbo AXR gdyż na wyjście z turbo od ALH nakłada się tylko wąż i zakłada na niego klamrę samozaciskową.
Nie prawdopodobnie, tylko jest czujnik ciśnienia atmosferycznego ale jeśli do sterownika silnika dochodzi wężyk z dolotu to idzie on do MAP sensora czyli czujnika ciśnienia doładowania (w starszego typu sterownikach) i ten wężyk doprowadza do tego czujnika powietrze pod takim samym ciśnieniem jakie panuje w dolocie przed kolektorem ssącym by sterownik...
Witam sorka za nie obecność co do projektu to zapraszam na forum Forda Probe za długo by opisywać to z powrotem co było przy nim zmieniane i robione. W skrócie silnik to 4 cylindrowy turbo doładowany 2.2 L FE3N 16V DOHC z mazdy 626 GT cupe dość rzadki silnik ale potencjał wielki :) Zapraszam do obejrzenia całego projektu ;) http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?...
Witam. Problem dotyczy samochodu Volvo Fl6 z silnikiem D6A250 (układ doładowania turbo +supercharger). Supercharger niekiedy się nie załącza (przykładowo raz na 10 cykli). Co steruje tym elementem? Będę wdzieczny za jakiekolwiek wskazówki. Pozdrawiam.
A nikt nigdy koledze nie wytłumaczył że KAŻDY silnik, (a turbo doładowany w szczególności) "żre" olej, bo wynika to z zasady jego działania? (a konkretnie uszczelnień tłok/cylinder, oś turbiny/obudowa) . I jeśli w dieslu oleju nie ubywa, a jeszcze gorzej - przybywa, to trzeba by się przyjrzeć temu zjawisku dokładniej ?
No wszyscy bardzo dużo tutaj pisali o różnych autach a nie padła taka Ciekawa propozycja jak FORD COUGAR, z silnikiem 2,5l. V6. Rewelacyjne auto (dużo większe niż Puma) Ze świetnym silnikiem o mocy 170 koni, na łańcuchu a nie pasku jak w Lagunie 3,0 v6. Przy 3,7 tyś obrotów układ IMRC załącza krótkie doloty powietrza i silnik dostaje jak by turbo doładowanie,...
Czego sie spodziewać po 18 letnim aucie turbo? Tylko awarii. Mniejszych lub wiekszych. Kazdy silnik kiedyś klęka doładowany raczej szybciej. Kazda z tych awarii czytam inna tak?
Dziś to sprawdzałem i wszystko jest okey. Auto nie ma problemu z przyspieszaniem czy doładowaniem. Problemem jest jedynie skakanie czujnika kopiowania turbo, wtedy gdy silnik osiągnie pewnien próg temperaturowy, tak jakby cewka traciła swoje właściwości.
13 - zawór regulacyjny ciśnienia doładowania zwany wast-gate (poprzez upust spalin) 12 - siłownik pneumatyczny jednostronnego działania 7 - elektrozawór sterujący siłownikiem, a ten zaworem Zaworem 7 steruje ECU, jak mu się podoba, zadaniem tych trzech elementów jest ograniczenie ciśnienia doładowania.
A JEDNAK MYLICIE SIĘ PANOWIE TEORETYCY, to nie jest wtykanie korków gdzie popadnie, a rozważna i przemyślana konstrukcja. Nie jestem szesnastoletnim zapaleńcem, ścigałem się w klasie 125 i jeśli ktoś naprawdę chce poznać tajemnicę zapraszam do kielc. Mam kilka przerobionych silników, nawet mińska 125 który po przeróbkach kręci się w lewą stronę (nie...
Witam mam problem z turbo w tym aucie kod błędu p0299 czyli nieznaczne ciśnienie doładowania auto nie dymi. Silnik zimny pracuje solidnie przyśpiesza bez zastrzeżeń nawet 5500 obrotów. Problem jest tylko gdy silnik osiągnie temperature 80 - 90 °C. Czyli na zimnym turbo wytwarza ciśnienie na ciepłym już nie.
doładować turbo wysoki doładować turbo ciśnienie doładować turbo
philips ustawić godzina przygasa płomień motocykle romet
Światła w Iveco Daily III włączają się po zapłonie - przyczyny i rozwiązania Kod błędu TCO 558 w Scania - przyczyny i diagnostyka