Witam W 308 2.0 HDI mam też P11aa. czy rozwiązałeś swój problem?
Poluzuj wydech za turbo
Po pierwsze chroni turbo nie silnik. Im wyższe doładowanie przy wyższych obrotach silnika tym obroty turbo większe. Za duże obroty turo to groźba rozerwania wirnika lub skrzywienia urwania osi turbo w efekcie turbo może sypnąć drobnymi do dolotu silnika i go skutecznie zabić. Tak praca zmiennej geometrii to kilka do kilkunastu mm w zależności od wielkości...
Witam, Mam problem z przeładowaniem turbiny w silniku 1.8T. Przeładowanie trwa około 3 sekundy, ciśnienie przekracza wtedy 200 mbar ponad wartość zadaną, po czym się stabilizuje. Zauważyłem również, że podczas spokojnej jazdy, gdy ciśnienie zadane wynosi 980 mbar, aktualne potrafi wzrosnąć do około 1060 mbar. Nie wiem, czy to jest normalne. Problem...
Witam Proszę o analizę logów Ciągle występuje przeładowanie z tym że na początku regulacji sztangi(gdy była krótka) były to dość duże wartości rzędu do pól bara łącznie z trybem awaryjnym log 11 http://vaglog.pl/log_272154.html Teraz jest prawie ok ale na 4-5 biegu czuć wyraźnie wahania doładowanie log 11 na 3 biegu http://vaglog.pl/log_272153.html...
Opel 2.0 Turbo 170km, oznaczenie Z20LEL. Jeden błąd: P124358 Opis problemu, turbo dobrze dmucha od obrotów dopiero w okolicach 3500, od tych obrotów auto dostaje kopa i czuć boost w fotelu, a następnie przy wyższych obrotach, około 5tyś+ auto odcina i nie chce jechać jakby nie było boostu. Zawór N75 wymieniony na Pierburga około 3 miesięcy temu. Czemu...
witam, mam pytanie a mianowicie: ile powinno wynosic doladowanie w barach mierzone na kolektorze ssacym, mi pokazuje 1,2 bara max przy roznych obciazeniach silnika tzn z roznymi tonami max jest 1,2. Auto duzo pali i jest slabe, mysle ze turbina daje za slabe doladowanie i tj przyczyna. Czy ktos moze pomoc w tej sprawie?
Turbo wstaje dopiero fajnie od 3k obr, turbo po regeneracji, wszystko szczelne. Czy da się poprawić mapą silnika żeby wstawało chociaż o 500obr wcześniej?
Witam Założone nowe turbo po regeneracji Nowy zawór n75 pierburga Dolot nowy fmic Przeladowywuje turbinę do 2bar i odcina w czym tkwi problem?
Pacjent Opel Vivaro B 2017 1.6 biturbo. Problem z doładowaniem. Wymieniono cooler, obie turbiny po regeneracji, wymienio 2 zawory podciśnienia od turbiny. Turbo ciągnie dopiero powyżej 3000 obrotów. Na n75 za silnikiem na dole od strony ściany grodziowej dochodzi podciśnienie ponad 6 i wychodzi ponad 5 ja jałowym. Na n75 na pokrywie silnika dochodzi...
Witam, mam problem z doładowaniem w moim pasacie. oddałem turbinę do regeneracji, po zamontowaniu , pojechałem do elektryka/ tunera by zrobił logi i okazało się ze turbo w pewnym momencie pompuje około 1,5 bar. Próbował skorygować to mapami i stwierdził ze nie moze zbic tego cisnienia, bo najprawdopodobniej jest zle wyregulowana geometria. Wrzucam logi...
Witam mam problem z passatem b5 fl 1,8t AWT. Wymieniłem w nim turbosprężarkę na regenerowana gdyż stara miała spory luz wzdłużny przez co brała olej. Przy okazji został usuniety wkład katalizatora gdyż był zapchany. I objaw jest taki że podczas przyśpieczania w okolicach 2200 jest duża moc przez kilka sekund po czym spada i lekko wzrasta i juz pozniej...
Mam Mazde 626 DiTD, w ktorej sterowanie kierowniczkami turbiny jest za pomoca podcisnienia. Macie jakis pomysl, zwiekszyc cisnienie doladowania?
Witam Wiem, że takich problemów było już kilka ale w żadnym nie znalazłem tego czego szukałem. Problem jaki mam to przeładowanie turbo podczas dynamicznego przyśpieszania. Po podłączeniu komputera widać, że przekroczenie granicy 2,6 bara skutkuje załączeniem się trybu awaryjnego. Żaden ze mnie mechanik ale.. mój szwagier nim jest. Zaprowadziłem do niego...
Posiadam opla Vectre b lift 2.0 benzyna 16 v ,Wstawiłem turbo i intercooler - tydzień pracy i jest problem . Moja Vectra zbiera sie tylko do 4 tys obrotów, potem braknie jej paliwa , co robic i jak ? Zdanie zaczynamy wielką literą - poprawiłem. Mod.
Witam. Mam mały problem z doładowaniem w t5 2.5 axe. oryginalny przebieg 164tyś km,auto znam od nowości. Auto wpadało w tryb awaryjny i przekraczało limit doładowania,był też delikatnie pęknięty kolektor na harmonijce. Kolektor został wymieniony,Turbo zdemontowane i wyczyszczone chociaż nagaru było bardzo mało. Niestety jeździ jak jeździł. brakuje mocy...
Witam Posiadam wv turana 2007 1.9 105 km, problem mam z turbo( turbo fabrycznie nowe) stare padło, auto przeładowuje i przechodzi w stan awaryjny, przy odejmowaniu gazu auto kicha, sprawdzałem dolot dymem niby szczelny, może ktoś mam taki problem dzięki za info. Ps jestem nowy na forum myśle ze post jest Ok
Witam, wiem temat poruszany kilkakrotnie, ale u mnie wchodzi w tryb awaryjny tylko raz, niedługo po starcie. Włączam auto, zaczynam jazdę i na 3 lub 4 biegu przy większym gazie wchodzi w tryb awaryjny, później po wyłączeniu i włączeniu już jest ok, żadnych problemów. Czy na podstawie moich objawów da się wskazać jakąś najbardziej prawdopodobną? Wymieniłem...
Witam mam problem z doładowaniem turbo :roll: ktoś coś powie o tym dziwnym wykresie :please: :please: :?: :?: :?: atm nowy, n75 nowy, turbina po regeneracji i nadal problem :shii: :roll: :roll:
Masz za wysokie doładowanie - napisałem jak sprawdzić zawór sterujący , lub źle wyregulowane turbo .
Zasysa wąż powietrza doładowanego - a to dobre, czyżby turbo dostało wstecznych obrotów ? Coś nie tak z opisem usterki gdyż takie rzeczy się nie dzieją. Może nie dawać turbo ciśnienia ale w życiu nie będzie tam podciśnienia.
problem w 99% będzie tylko przy wyższych obrotach gdy turbo zacznie działać w trybie regulowanym (od 3 tys obr/min) ze sprzężeniem zwrotnym z czujnika ciśnienia w pozostałym 1% przy zmiennej komorze turbiny ustawionej (przez brak podciśnienia sterowania) na max doładowanie ciśnienie znacznie przekroczy wartość zadaną i tryb awaryjny wystąpi chwile po...
Prawidłowa reakcja. Na wysokich zmienia kąt natarcia gazów spalinowych i zmniejsza doładowanie aby nie przeładować silnika na wysokich obrotach bez obciążenia. Do sprawdzenia wiązka na pasie przednim. Standardowo gnije. Ale wtedy wywala błąd zaworka.
To jest silnik 1,8 turbo (Golf IV) - nie ma zmiennej geometrii, a efekt jest taki, jakby wpadał w jakiś tryb awaryjny Może to problem z regulacją turbodoładowania? Sprawdzałeś na komputerze jakie jest doładowanie? Podaj oznaczenie silnika to będzie łatwiej znaleźć przyczynę
A może zwyczajnie intercoooler przestaje chłodzić powietrze jak się nagrzeje? To normalne że w upalne dni diesle silniki turbo doładowane słabną.
W pierwszych logach przeładowanie turbiny.1.3 bar rzeczywiste do 1.0 bar wymaganego .Przepływka przekłamuje wynik bądź nieszczelny egr,420-440 powinno być 470mg/suw. Z pomiaru przepływomierza wychodzi ze masz pojemnosc silnika 1700cm3. Góra przepływomierza wskazuje faktycznie ze doładowanie wynosi 1.3 bar -985mg/suv Niestety dawka paliwa nie idzie w...
Opisuję wartości widoczne w logach : wyraźny spadek ciśnienia doładowania w grupie 011 dynamicznej w zakresie od 2856 do 3200 obrotów - niedoładowanie a przy tym masakrycznie wysoka wartość masy zasysanego powietrza mierzona przez przepływkę w stosunku do ciśnienia doładowania turbo i to praktycznie w całym zakresie obrotów - nawet kiedy turbo niedoładowuje...
Prawdopodobnie za wysokie cisnienie doładowania lub niedoładowanie ,czyli turbina do regulacji . pozdro rox1!
Samochod ten ma turbo doładowanie pali za karzdym razem z tym ze w czasie jazdy starsznie kopci
Dobrze działającej sorężarki w ogóle nie powinno być słychać. Jedym dźwiękiem może być szum powietrza przy wlocie. Turbo cały czas się kręci... szczerze mówiąc to mi się nie udało tak jeździć żeby wskaźnik doładowania nie ruszył z miejsca. Nie wydaje mi się jednak żeby zajeździć sprężarkę nie wkręcając jej na wysokie obroty. Jeżdzę doładowanym renault...
Próbowałam doładować 3 godź. To zbyt krótki okres czasu aby doładować akumulator do tak wysokiego napięcia 16V. Proces ładowania w końcowej fazie ładowanie jest bardzo wolny. Moja rada nie trzymaj się tak ściśle pomiaru napięcia przy ładowania akumulatorów kwasowych lepiej kup aerometr jeśli masz akumulator obsługowy.
Zrobiłem diagnostykę Xentry. Do tego błędu były dwie opcje do wyboru pierwsza test doładowania na postoju. Doładowanie wysokie było koło 1,3bara i rosło niskie ciśnienie doładowania cały czas utrzymywało się koło 0,98bara No i po zakończeniu program nie stwierdził niezgodności. Drugą opcja wyboru było sprawdzenie podciśnień ale to już robiłem wielokrotnie...
Śruba stopu ogranicza przymknięcie kierownic. I teraz trzeba znaleźć złoty środek czyli takie przymknięcie kierownic by spaliny zwiększyły prędkość i dzięki temu szybciej napędziły wirnik gorący turbo który to przez oś napędzi drugi zimny wirnik i turbo szybciej osiągnie RPM efektywnej pracy ,ale z drugiej strony nie zamnknął sie na tyle by za bardzo...
Cześć! Wróciłem jakieś 3 tygodnie temu ze szpitala i auto stało nieużywane do końca majówki. Podczas powrotu ze szpitala auto jeździło bez zarzutów. Po powrocie do normalnego funkcjonowania, czyt. używania auta, pracy itd.: - auto zaczęło losowo szarpać przy wciśniętym manipulatorze nożnym gazu (nie istotne, czy jest to mocniejszy docisk przy wyprzedzaniu...
Brak napięcia na zaworze n75 bzdura. To zawór upustowy więc jest uruchamiany jak Cisnienie jest za wysokie. A u Ciebie turbo nie pompuje . WIĘC ZAWÓR NIE ZADZIAŁA !!! 90% przypadków braku mocy to uszkodzenie turbiny
Pomiar ciśnienia doładowania prawie wszystko Ci powie. PS. Nie wyobrażam sobie jazdy z doładowanym silnikiem bez wskaźnika ciśnienia.
Przed wymianą turbo i przed sprawdzeniem wtryskow na maszynie była zrobiona pełną diagnozę w serwisie i też komputerowo sprawdzali ciśnienie i doładowanie i wtryski lecz doładowanie było sprawdzane bez naczepy. Ten czujnik o którym wspomniałeś dziś zakupiłem nowy na ryzyko fizyk na po zmianie bo gdy na serwisie się pytałem to powiedzieli jeżeli był...
Witam, Ford Fiesta 1.6 TDCi Błąd P0299 niskie doładowanie turbiny Turbo po regeneracji Czujnik doładowania nowy (sprawny) Zawór N75 nowy (sprawny) Dolot szczelny, sprawdzony dymem Podciśnienia trzymają, sprawdzone wakuometrem Zawór odmy nowy Najciekawszy fakt, że na 2 komputerach DS150 i Autel MP808 Pokazuje mi napięcie na ECU 28,5 - 29 V Alternator...
Czy to się opłaca w związku z tymi trzema kompresorami?? Ceny nowych kompresorów są "zaporowe", np. z VW G60 kosztuje używany w stanie dobrym (według sprzedającego) coś koło 1500 zł - za tą cene mogę mieć turbosprężarkę o większym potencjale, Eatony z mercedesów są w podobnych cenach. Oczywiście wszystko to zależy od sprzedającego i jego opini o podzespole....
Kolega ma Rację w ten sam sposób był sprawdzany luz na turbo. Po demontażu Turbo i oddaniu do serwisu otrzymałem informację że łopatki tarły już o obudowę. Jedna sprawa mnie jeszcze nurtowala: wysoka temperatura oleju 115 nieraz i 125 stopni spowodowanie słabym doładowanie silnika i przez to dużym jego obciążeniem . Standard miałem około 85 - 98 przy...
Cześć posiadam A4 B6 z silnikiem 1.9 AWX, problem wygląda tak, że z dołu jest niedoładowanie turbiny, a przy wysokich obrotach przeładowanie turbiny. Ktoś może wie co jest nie tak? Ewentualnie co zmienić w sterowniku silnika bo brakuje mi już pomysłu. Jest zrobiona mapa na 160km. i w każdej chwili mogę ją edytować. Turbo od nowości te same, w ostatnim...
Temperatura silnika podczas jazdy??. Jezeli bedzie miał ponizej 80 niewypali dpf dobrze albo wogole. Przeładowanie turbo swiadczy i o uszk. czujnika ciś doładowania lub turba. Żadko zapchany dpf ma na to wplyw. Doładowanie jest mierzone na stronie zimnej czyli uklad ssacy a nie wydechowy.
Doładowanie na liczniku jest na maks? Wtryski były kiedyś robione? Może zmieniłeś naczepę, dostawcę paliwa? Hamulec górski do sprawdzenia Nie zacina się? Retarder masz?
Jakie wartości powinna pokazywać ? Takie jak podpowiada 2 poz. w 3 grupie, chyba, że egr szwankuje (lub zaślepiony) to nawet po wymianie przepływomierza poz.2 z 3 nie będzie tożsama (poz.3 wyższa), jeżeli jednak poz 3 jest niższa od 2 to pomiar g70 jest nieprawidłowy
Kompensacja podlaczona a cisnienie nieznacznie spada a chcialbym zeby mocno rosla. Silnik BMW E30 M40 316i turbo. Wtryskiwacze pracuja FUULGROUP a wiec na wolnych obrotach potrzeba szybkich wtryskiwaczy. Natomiast na wysokich obrotach wkrada sie blad WTRYSKIWACZE CALKOWICIE OTWARTE. zEBY CICNIENIE lpg zachowywalo sie jak cisnienienie benzyny wtedy byloby...
Nie tylko tyle grozi. Gdzieś było na forum opisane jak facet do 80ki założył turbo z małą stroną gorącom. Zadowolony bo od niskich się zbierało. Ale co z tego jak rozleciała się po kilku tygodniach bo na wysokich obrotach pracowała na obrotach ponad swoje siły. Najlepiej było by poszukać silnika z turbo o podobnej pojemności i obrotach. Mtz odpada bo...
Przy długich czasach wtrysków mnożnik powinien schodzić do 1.0, ale przy valtekach specjalnie stosuje się mniejsze dysze, by osiągnąć wyższe mnożniki, bo przy krótkich czasach wtrysku są bardzo nieprecyzyjne. Jednak w Twoim przypadku widać (załamanie mapy), że mnożnik jest na tyle duże, że sterownie wtrysków się zapętla (wyznaczony czas wysterowania...
turbodoładowanie (nie tylko turbo, może być doładowany np kompresorem, albo G-Laderem) po prostu dodaje silnikowi więcej powietrza (turbina to po polsku po prostu dmuchawa - taki wysoko wydajny wentylator) a jak jest więcej powietrza, to można dać więcej paliwa żeby nadal mogło się spalić dając większą moc, a nie tylko spowodować czarną chmurę (czarna...
Witam, podobny ja mam problem a nie chcę nowego tematu rozpoczynać. Mój problem to taki ze turbo doładowanie wcześniej włączało się przy około 1.8tyś. obr/min. teraz to juz prawie wcale się nie włącza lub tez czasami włącza się przy wyższych obrotach silnika. Co to oznacza, ile będzie kosztować naprawa i czy da się bez tego jeździć jak na zwykłym dieslu??...
Witam, pacjent to audi a3 1,8T, czy ktoś spotkał się w tych silnikach ze zjawiskiem że rzęzi turbina? Nie to że gwiżdze jak w 1,9 tdi czy syczy tylko wchodzi silnik na obroty 3,5-4k i nagle taki mechaniczny dźwięk obracającego się wirnika jest słyszalny ale taki drażniący, może cześciowo połączony z syczeniem też ale nie taki klasyczny że gwiżdze. Wygląda...
trzeba w to jeszcze wpleść obroty - dmuchanie maxa na dole może się źle skończyć dla panewek, w ogóle możesz oprzeć sterowanie na obrotach do 1500obr starłbym się utrzymywać 0bar (niwelować opory ssania), powyżej stopniowo zwiększać doładowanie aż do 0.5 przy 2500..3000obr przy takim zestrojeniu musiałbyś uważać żeby nie deptać na wysokim biegu i niskich...
To git :) Ostatnie dwie kwestie: 1. Jak ustawić zderzak/ogranicznik turbo nie znając pierwotnego położenia? Wykręcać aż geometria zamknie się w 100% i już dalej nie pójdzie, a potem cofnąć o obrót albo pół obrotu? Ustawiać z komputerem aż rzeczywiste doładowanie będzie równe oczekiwanemu? 2. Czy ustawienie regulacji sztangi tak, by przy -0,6 bara dochodziła...
Hyundai i30 1.0 T-GDI 2019 ( PDE ) Ostatnio jadąc ekspresówką poczułem utratę mocy. Nie wyświetlały się żadne błędy a silnik pracował normalnie. Zjechałem na parking. Zgasiłem auto i od razu jeszcze raz odpaliłem. Auto jechało już normalnie. Po przyjeździe do domu odczytałem czytnikiem. Wyświetliło mi dwa błędy wskazujące na turbosprężarkę: -P0299-...
Np jeśli jest tryb awaryjny przez przeladowanie to auto ciągnie do około 2800 obrotów i odcina moc. Jeśli masz nie doładowanie to auto jest zawsze mulowate i powinno czarno dymić przy pełnym gazie. Zrobisz logi to się wszystko rozjaśni.W Silnikach afn prawie zawsze winę ponoszą zapieczone kierownice jeśli turbo szwankuje. Czyszczenie nie jest trudne....
Turbo na wolnych obrotach ma całkowicie zamknięty zawór upustowy więc jest ustawione na maksymalne doładowanie ale z racji tego, że na wolnych obrotach dynamika gazów spalinowych jest niska to i z wężyka idącego od sprężarki turbiny do N75 będzie słąbiutko dmuchało ciśnienie, dopiero przy wejściu na chwilę na wyższe obroty około 3500-4000 na biegu jałowym...
Normy spalania + oszczędności na materiale. Nowy silnik wystarczy zaprojektować w programie który przewidzi żywotność jednostki. Dlaczego 1.0 + turbo? Bo przy spokojnej jeździe silnik mało pali i emituje mało spalin. Turbo jest "eko" dopójki nie puszcza oleju. Małe zabawki powyżej 3 tys rpm mają pełne doładowanie. Silnik dostaje dużo powietrza więc...
Oczywiście że można, zadając tak banalne pytanie łatwo się domyślić że nie masz o tym zbytniego pojęcia - a to się wiąże z wysokimi kosztami. Inna sprawa czy jest sens ? Bo taniej i pewniej jest wymienić samochód na taki który ma seryjnie doładowany silnik. Sam silnik to nie wszystko, jest jeszcze sprzęgło skrzynia biegów, przeguby itp.
Witam, może jakoś pomogę poruszam się trochę innym autem (Alfa Romeo 156 1.9 JTDm 16v - 140PS) ale problem kiedyś był podobny. Mianowicie auto przechodziło tez w tryb awaryjny,objawiało się to najczęściej podczas energicznego depnięcia w pedał na wyższych biegach od 3 do 6 właśnie po przekroczeniu 3000tys mi wywalało innym błąd ale dotyczył podobnego...
Natomiast mój kolega, to wyśmiał i powiedział, że tyło moment daje kopa nie zależnie od obrotów a moc prędkość max. Kolega ma sporo racji, ale też nie do końca, natomiast no momentem auto się napędza bo to jest ta "siła" która go pcha a nie moc. Poza tym moc max to masz przy wysokich obrotach to z tego normalnie nie korzystasz. Przykładowo.... VAG...
Od początku tej dyskusji zauważam błąd, Nie mówi się ani nie pisze na silnik zasilany ON "Diesle" tylko "Silnik wysokoprężny o zapłonie samoczynnym". Silniki wysoko prężne mają swoje wady wady i zalety tak jak właciciele, którzy nimi jerzdzą. należy wiedzieć jak się z takimi silnikami obchodzić jel jest turbo doładowanie nie gasimy silnika nagle gdyż...
Wszystko do czasu. W EU od 20 lat nikt nie wyobraża sobie produkcji aut bez EGR. To może jeszcze ABS usunąć bo w Rosji teraz produkują bez niego. Bez Turbo? fajnie póki ciemnota nie wiedziała co to jazda suv-em 90KM po autostradzie, jeszcze są tacy choć już coraz mniej co widać po sprzedaży Daci Duster z silnikami 0.9L. Pokaż mi w salonie H/K 1.6GDI...
Nie prawda że nic nie robić, jeśli jest jaka kolwiek możliwość reakcji, należy ją przedsięwziąć. Kiedyś miałem okazję stać przy urządzeniu w którym silnik rozbiegł się samoistnie przez uszkodzoną turbinę. Dokładnie była to ładowarka samobieżna marki Fuchs-Terex MHL-360 wartości około 1000000PLN, i nie chwaląc się jedynie ja wdrapałem się na pomost naprawczy...
No i spełnia się mój najczarniejszy scenariusz, czyli wpakowałem kasę w turbo, a efekt jest mizerny. Samochód chodzi odrobinę lepiej, ale nadal to nie jest to Kolego co innego turbo na stole a co innego w aucie? Sprawdziłeś że turbo jest ok ale ciągle nie wiesz jak doładowuje w twoim samochodzie... Jeżeli masz zapchany wydech to turbo się nie rozpędza...
Oczywiście, że nie łudzę się, żeby diesel był super oszczędny w mieście. Ba! Nawet zastanawiam się czy iść w diesla.. Im więcej czytam tym bardziej skłaniam się ku benzynie. Podobno diesle do miasta to najgorsze rozwiązanie zwłaszcza te turbo doładowane i potrafią mieć bardzo kosztowne naprawy. Ale gdybym wszystko wiedział to bym nie pytał tutaj. Być...
no wysterowanie jest za małe o jakieś 25% tylko nie wiem czemu, podciśnienie w przewodach jak najbardziej jest, jak już mówiłem nawet po zgaszeniu silnika jak ściągnę przewód z gruszki to zasysa powietrze w przewodzie bo jeszcze akumulator podciśnienia działa nie wiem czy tak powinno być. Ktoś mi mówił, że może sztanga źle ustawiona to pytałem w zakładzie...
Niestety ale w tym automacie loga na pewno nie zrobię jak należy, kick down leci po % wciśnięcia TPS a nie oddzielnym przyciskiem, jedyne co mogę zrobić to na 2, ale i tak obroty będą wysokie od razu (4 biegowa zwykła skrzynia, półsprzęgło). Jedynie przyspieszając tempomatem nie robi redukcji i obroty rosną liniowo. Ssącego nie czyściłem, ktoś przede...
turbo doładować doładować turbo ciśnienie doładować turbo
naklejki paczki wskaznik wychylenia zapis danych pamięci eeprom
Schemat elektryczny minikoparki Komatsu PC12E Komunikat "zbyt drobno zmielona kawa" w ekspresie