Wersja 4369 jest wysoka i raczej to nie przyczyna. Trzeba przepytać klienta czy nie wymieniał głowicy, wałka rozrządu. Nawet z wymiany fabrycznej były pomyłki i wkładali nie taki wałek. Objaw był taki , że przy wypalaniu dpf temperatura była w okolicy 500 stopni a powinna być 800 i nie przechodziło wypalanie .
Witam.Hi to pierwszy przed dpf,ref za dpf
Albo zapchany DPF albo czujnik ciśnienia do wymiany.
Poza tym czujnikiem temperatury DPF jest jeszcze jeden lub dwa, zmierz kolejny i porównaj.
Okazała się być uszkodzona instalacja elektryczna. Wiązka od czujnika cr do sterownika.
Ostatnio 3 sztuki z tym silnikiem robiłem i akurat we wszystkich po usunięciu DPF (zarówno wkład + program w sterowniku) wszystko zaczęło działać jak fabryka nakazuje. Oczywiście bez diagnostyki niewiele wiemy. Egr, kolektor dolotowy, klapy, DPF, czujniki ?
Obecne systemy OBDII potrafią same zgasić kontrolkę MIL jeśli po iluś odpaleniach nie wykryją usterki w układzie.
Czujnik z wtyczką pomarańczową. W samochodzie jest jeszcze jeden czujnik temperatury spalin, w korpusie turbosprężarki, niewidoczny na zdjęciu filtra dpf, dlatego ten za filtrem jest 3
Możesz spróbować , ale trochę musisz pokombinować z wartościami by osiągnąć około 0,5V na początku i po 5 sekundach (może 8-miu) około 2,7V-3V. teraz niby jest na początku około 0,5V i na końcu około 2,75V ale nie ma obciążenia, jak bedzie obciążenie to może sie to trochę zmienić ( albo bardzo , ale myślę że obciążenie to elektronika samochodu czyli...
Błąd nie ma żadnego powiązania ze zużyciem DPF-u. Przy wymianie czujnika trzeba koniecznie sprawdzić drożność obu rurek - jedna z nich lubi zapychać się sadzą.
Przecież to czujnik HP układu klimatyzacji, nic wpólnego z DPF nie ma.
Raczej dobrze podejrzewasz. Ale wcześniej kontrola kabelków , pomiar zasilania i masy.
Gdybyś miał tam większe zmiany napięcia to oznaczało by większa różnice ciśnień przed i za filtrem. Pomyśl co oznacza duża różnica a co jej brak. Raczej nachciałbyś mieć dużej różnicy.
W każdej hurtowni po nr nadwozia dobiorą ci czujnik. Drugi koniec czujnika zakładasz krótki wężyk i tak jest w oryginale. 5- fioletowo szary 3 - niebiesko szary 2 - szaro zielony Więcej nie mam :(
Dziękuje ślicznie. Na tych obrazkach wychodzi chyba że ten czujnik jest umiejscowiony na ramie pomocniczej tzw "sankach" pod silnikiem. Dobrze myślę? Tak, pod osłoną- więc może być mało widoczny.
2-temperatura turbo i dpf
Dpf do wymiany. Czujnik mierzy ciśnienie przed dpf i i za. Skoro nie ma różnicy masz zapchany dpf.
Wywala zatkany DPF, albo uszkodzony czujnik różnicy ciśnień. Na pewno ciśnienia ok? Na wysokich obrotach nie rośnie ciśnienie przed DPF?
Hej. G 450 pin 1 purple/black sterownik silnika pin T94/14 pin2 green/blue T94/88 pin3 white/blue T94/11
[url=http://www.catcar.info/mercedes/?l=...
Zrobic logi z czujnika różnicowego DPF, ewentualnie podać ile masz na jałowym, potem przy 2000,3000 RPM a potem podczas jazdy przy pełnym obciązeniu założmy 3 czy 4 bieg i 3000RPM Czujniki w tych autach często padają więc może to być on jak najbardziej
Podłączyć pod diagnoskop na zimnym silniku. Temp. przed i za katalizatorem może się różnić max. 50 stopni C. Dalej, odłączyć czujnik, zapłon włączony i między pinem 1 i 2 powinno być 4,8-5.2V. Jeżeli nadal wsio jest ok, to pozostają niełączące piny we wtyku, lub: uszkodzony czujnik/ uszkodzony sterownik silnika. Najprościej podmienić czujnik - ale wiem,...
To zobacz na kompie wartości ciśnień przed i po dpf bo może czujnik zakłamuje wskazania
To nie jest cały kod błędu... 18434/P2002/008194 - Particle Filter Bank 1: Malfunction Possible Causes Exhaust Pressure Sensor (G450) faulty Diesel Particle Filter (DPF) faulty Czyli albo zatkany DPF, albo uszkodzony czujnik różnicy ciśnień DPF (G450).
Ten DPF to pewnie już się tylko do kosza nadaje, nawet mycie już mu nie pomoże. A jak jest zimny odpala normalnie? Jakie na zapłonie widzi ciśnienie z czujnika?
http://www.zafiraklub.pl/forum/viewtopic...
Tak, wiem gdzie one są. Dojsćie do nich jest bardzo utrudnione. Należy "tylko" opuściś silnik ze skrzynią biegów :( Dlatego moje pytanie o sposób sprawdzenia jak już będzie do nich dojście. Mimo to dzięki z odpowiedź. Poniżej podaje procedurę wymiany, ktorą otrzymałem od kolegi na innym forum a może komuś bedzie przydatna: Wymontowanie i zamontowanie...
dlaczego są podzielone zdania??,nie umiesz sprawdzić czujnika?
Jeśli masz sdp 3 to sprawa prosta zrób testy zobaczysz co pokazuje czujnik , może problem nie jest wadliwy czujnik a problem tkwi głębiej diagnostyka i dobre obserwacje w czasie testów powinny ci pomóc rozwiązać problrm
A to było tak: Lejące wtryski zapychają dpf. Czujnik różnicy cisnień to widzi i każe wypalić dpf. Sterownik wypala dpf (lejące już wtryski leją jeszcze bardziej na zwiększonej dawce a do imprezy dołączają włączone podczas wypalana świece żarowe). I tak ta impreza trwa aż do stopienia dpf przy okazji świece grzejące ciągle w podwyższonej temperaturze...
Przypomina się sprawa Zafiry B , nikt nie potrafił zdiagnozować usterki (brak błędów) . Na forum zalecono by użytkownik po ujawnieniu awarii nie gasił silnika i wówczas zdiagnozował auto i bingo wszystko jak na tacy DPF (czujniki) . Konkluzja - błędy się gubiły z chwilą wyłączenia silnika , można niedowierzać lecz to fakt.
A czujnik różnicy ciśnień co pokazuje?
Cześć chodzi mi o czujnik roznicy cisnienia
W zafirach jeżeli masz taki błąd to sprawdź rurkę gumową (przy połączeniu rurki metalowej z gumową - zagięcie podłogi i ściany grodziowej). Miałem kilka razy albo urwaną albo pękniętą.
Chodzi mi o adaptację po wymianie czujnika róznicy ciśnienia DPF. Czy sam się adaptuje czy konieczne kompem resetowanie w sterowniku.
Czujnik EGT siedzi na wlocie do DPF,a. Pisz, że w Vitarce masz F9Q Renówki to będzie mniej plątaniny.
Jeśli masz na filtrze DPF czujnik ciśnienia splin to on musi wykrywać jakieś nieprawidłowości. Zaglądnij w parametry czujnika podciśnień czy na postoju przy wyłączonym siniku pokazuje jakąś wartość. Może rurki do niego są zatkane lub jest uszkodzony.
zacznij od sprawdzenia filtra dpf, czujnika i jego wezykow, wskazan czujnika itp
jakis biuletyn opisywał . że czujnik produkowany w usa zastąpić malasya usa wadliwe
Czujnik nr 2 był uszkodzony po wymianie wszystko ok.Pozdrawiam!!!
Dzięki za odpowiedz. Załączam zdjecia z forscana którym to diagnozuję. Sprawa wygląda tak. Egr i dolot oraz DPF wyczyszczone, Wymienione: świece , czujnik różnicy ciśnień dpf , przeplywomierz. Po wykianie czujnika dpf odczyty wyraźnie lepsze OK. 0.3kpa ale tylko wtedy gdy egr jest otwarty tyle ile sterownik zadaje, jeśli jest odchyłki to i czujnik różnicowy...
DPF do demontażu i czyszczenia na maszynie. Potem zerowanie zawartość sadzy w ECU.
masz pusty dpf,zapchane,nie drożne lub źle podłączone wężyki.
Wyloguj czujniki DPF odłącz akumulator na 15 min zwierając klemy , potem zaloguj czujniki powrotnie do komputera
Obejrzyj ten czujnik,daj rezystor aby zobaczyć co się zmieni.
wg AD P2456- dpf czujnik ciśnienia spalin,obwód elektryczny.
Parametry czujnika za turbo, przed dpf i za dpf co pokazuja ? Czujnik roznicy cisnien jakie ma wartosci na wolnych obrotach i po dodaniu gazu ?
Scenic III 1,5 DCI z 2011r brak mocy Witam silnik już niema mocy tylko się toczy mogę się połączyć z ECU ale tylko jako clio 3 Brak błędów wyczyszczony EGR W DPF sadzy 77 gram procedurę wypalania włączyłem ale po 40 minutach nadal trwałą i była temperatura DPF 300stC dałem trochę gazu i temperatura doszła do 500stC po 45 min bak końca procedury , musiałem...
Czujnik temperatury spalin za DPF,em.
Wiązka jest cała od sterownika do wtyczki czujnika. Napięcie jałowe po włączeniu zapłonu na odpiętych czujnikach: Czujnik przed turbo - 4,99V; Czujnik przed dpf - 4,99V; Napięcie jałowe po włączeniu zapłonu na zapiętych czujnikach: Czujnik przed turbo - 4,99V; Czujnik przed dpf - 4,99V; Napięcie jałowe na rezystorze 3,8KOhm: Czujnik przed turbo - 4,44V;...
Klucz półotwarty
Ok czujnik można kupić nowy żeby był wiarygodny dlatego nie szkoda było rozebrać stary. Co dalej co proponujesz? Spray do DPF spr czy pomogło Dodano po 59 Ok czujnik można kupić nowy żeby był wiarygodny dlatego nie szkoda było rozebrać stary. Co dalej co proponujesz? Spray do DPF spr czy pomogło
Wszystkie B6 z dpf mają 3 czujniki temperatury spalin.
Z tym dpfem jest jeszcze myk że można zdjąć wężyki od różnic ciśnień na dpfie Jest to może trochę niestandardowe posunięcie ale robi robotę. sprawdź jeszcze czy czujniki temperatury są dobrze podłączone i jak masz mocno zabity dpf? jeśli ok 80 gram to do czyszczenia chemią
Zalecam zrobic diagnostyke komputerowa programem sdp 3 wtedy dokladniej mozna cos powiedziec . Moze byc nadmiernie zanieczyszczony filtr dpf ,moze czujnik roznicy cisnien ale bez diagnostyki wrozenie z fusow
z gps w aucie, z licznika , i liczone po kartce. sam tym autem od nowosci jezdze , nie bylo grzebane - zaden chip tunning. co do dpf nie pamietam, ale wypal zawsze , przed 500 000 km zadnych bledow awarii oprocz: przeplywomierz, czujnik dpf, czujnik mocy, chlodnica wody, i przepustnica. juz w glowe idzie dostac co nie tak. wsadzilem dpf po czyszczeniu...
Wymień cczujnik, a objawy o których piszesz są dość powszechne w przypadku aut z DPF.
Witam bardzo pomocny opis owego błędu 2002 w moim przypadku okazał się być pęknięty wężyk od czujnika dpf
To nie przekaźnik raczej on dostaje sygnał ze sterownikach i dlatego się włącza. Masz dpf? Czujnik temperatury do sprawdzenia
Ja miałem taki przypadek z tym świecącym edc co się okazało zapchany DPF bo czujnik był uszkodzony od dpf i nie wypalał spalin
Jak jest dpf to można wpiąć manometr zamiast czujnika różnicy ciśnień.Albo jak w parametrach pokaże też obserwować różnice za i przed.Wtedy byś coś wiedział czy zapchany wydech/dpf.Jeszcze do kontroli egr i MAF ogólnie parametry na kompie.
U kolegi co prawda w passacie ale z tym samym silnikiem okazało się, że wiązka od czujnika do ECU w jednym miejscu była przetarta.
Cześć zamulenie i ruszanie tak powolne że aż niebezpieczne jest chyba spowodowane przytkanym dpf lub czujnik różnicowy ciśnienia dpf padł. Monitorując parametr soot pokazywało ok 23g/m³ kiedy przepędziłem po trasie soot doszedł do 24.6 max i nagle zaczął się wypalać i spadać aż Jaguar odmulił i wskazał 5.5 po zakończeniu wypalania DPFa. Auto ma przejechane...
Uszkodzony czujnik DPF który zbyt często dokonywał wypalania filtra iw konsekwencji przedstawanie się paliwa do oleju
Nie wiem czy w Toyocie jest tak samo. W NISSAN-ie też są trzy czujniki temperatury spalin. Pierwszy jest na wylocie za turbiną, drugi przed DPF-em a trzeci za DPF-em.
Czujnik przemierzysz i jak ma w granicach 200,300 Ohm, to ok, dodatkowo jak go podgrzejesz zapalniczką to rezystancja musi wzrastać. Kolory wtyczek mogą być zgubne ( Bosch, NRF, czy Myle ) stosuje inne kolory. Czujnik temperatury- czujnik 2gi rzędu 1wszego czyli jest to czujnik miedzy turbo a dpf -em czujnik. By nie zgadywać odpinaj po kolei czujniki...
Na problemy z za niskim ci sieniem na rapie paliwa popy w Hyunday, mimo braku błedu od czujnika i od DPF tarze, oraz czy ktoś nie modził coś w sofcie może coś powiedzieć tylko ogarnięty mechanik, który wykona rzetelną diagnostykę i naprawi samochód. Wybacz, ale piszesz niezrozumiale, używasz dziwnych słów i ciężko Cię zrozumieć. Nawet nie wiesz, jak...
Jak się pali check to musiały się zapisać błędy. Przeprowadzić diagnostykę i podać błędy jakie są. Sprawdzić parametry od DPF na postoju i przy obciążeniu. Czujnik różnicy ciśnienia, temp. spalin, stopień zapchania, zawartość sadzy, to na początek. Jaki kod silnika ? Jeszcze nie miałem 1,9 TDI z tego rocznika z DPF.
Wężyk wyjąłem od DPF do czujnika drożny. Przedmuchana kompresorem i do pewności ustnie :-) jest ok. Mam pytanko odnośnie czy dmuchając samemu przez wężyk do DPF ma być czuć delikatny opór czy ma być kompletny przepływ. Dodano po 3 Rozpiolem też wtyczkę z czujnika temperatury z DPF. Od razu bład a napięcie wzrasta do 5v. Dodano po 1 Czy to normalne.ze...
Witam, Wszystkiemu winny byl zapchany dpf i czujnik dpf'u
niby był "poinformowany" auto było u elektryka, sam tego nie robiłem bo jak na złość padł mi interfejs. Eloys był uzupełniany w tamtym roku wraz z wymianą pompki. Jeżeli chodzi o parametry to na co zwrócić uwagę? I kolejna sprawa czy jak bym zaadaptował "nowy" dpf i czujnik będzie dobrze, czy trzeba prac od nowa?
dpf ma czujnik na wejsciu i wyjsciu przez które komp sprawdza na bieżąco ciśnienie jeżeli jest duża różnica między wejściami to sobie odpuszcza Najpierw wypierz dpf a zobaczysz że będzie ok
Ciśnienie przy pracującym silniku powinno jakieś być. U Ciebie to chyba nie jest czujnik różnicowy ale ciśnienia spalin przed DPF (zobacz ile wężyków jest do niego podłączonych). Częste problemy w Oplach to połączenie dpf -czujnik (nieszczelności). Dist. Since Last DPF Regeneration (Distance) 2.075 km - tego nie potrafię zrozumieć -nie dokonała się...
Z tego co się orientuję to przy DPF-ie masz czujnik różnicy ciśnień i on wskazuje na stopień zapełnienia filtra cząstek stałych. Przy określonym stopniu zapełnienia powinna uruchomić się procedura wypalania, ale uruchomi się ona pod warunkiem prawidłowych wskazań z czujników temperatury. Podejrzyj w parametrach jaką masz temperaturę przed i za DPF-em....
Witam , dzisiaj byłem u dobrego fachury od autek , sprawdził galaktyke pod kątem temperatur przed dpf i po dpf w trakcie jazdy , wychodzi na to że czujnik umieszczony przed dpf pokazuje temp na odcinku 5km 180 stopni a czujnik za nim pokazuje i tu szok 205 stopni , po zatrzymaniu pojazdu ale nie wyłączaniu silnika róznica temp jest około 35 stopni....
Pomogla wymiana czujnika cisnienia spalin i kpl uzywanych pompowtryskow i czyszczenie dpf. Temat zamykam. Podsumowujac pomki zasyfily dpf czujnik byl zle zaadaptowany mozliwe ze przez to ze byl uszkodzony. Brak bledow z dpf sie wyjaśnił. A z pompkami juz tak bywa ze mimo poprawnych parametrów moga być uszkodzone... Pozdrawiam i dziekuje za pomoc
Moze dpf jest zapchany i silnik nie może wypalic go albo jest przerywana operacja wypalania. Wentylator włącza się bo jest potrzebny do wypalania dpf, lub czujnik temperatury wariuje.
tak, były wykonane te inicjalizacje. I przy dpf i przy czujniku. Kolego, widzę w opisie że masz LDZ w opisie, nie wiesz gdzie można sensownie ogarnąć taką diagnostykę DPFa w tym modelu?
Problem rozwiązany. Okazuje się że wbrew zapisom w programach do ODB2, błędy P1405 i P1406 nie dotyczą ani ciśnienia różnicowego, ani EGR-a. Po wymianie czujnika temperatury spalin 3922027450, skasowaniu błędów i przejechaniu 5 km po mieście pojawił się tylko błąd P1405. Po przejechaniu 20km autostradą błąd P1405 zniknął sam. Wnioski: P1406 oznacza...
2019 rok
Czujnik musisz zaadoptowac jakims testerem. Autocom sobie z tym poradzi.
Dobrze by bylo odczytac parametry. Co pokazuje czujnik roznicy cisnien, temperatury przed i za dpf, ile ma sadzy w sobie itp. Jezeli jest wszystko ok, wypalic go testerem.
Witam. Posiadam problem z passatem b6 2007r.2.0 BMR 170 KM. Auto po wyczyszczeniu DPF chemicznie przez firmę specjalizującą się tym. Nadal jest w trybie awaryjnym, świecą się kontrolka świec żarowych i DPF. Wymieniony czujnik różnić ciśnień. Sprawdzone przewody pod kątem szczelności i drożności. Pokazuje kod P2002, którego nie idzie usunąć. Była robiona...
I na samym zapłonie bo może czujnik przekłamuje. Jak dla mnie to już za duże Ciśnienie.
Czujnik temperatury nie oszukuje?
Poza filtrem DPF są jeszcze katalizatory jakie jest przeciwcisnienie spalin na tłumiku i jakie kody błędów masz w aucie.
Zatkanie metalowej rurki czujnika ciśnienia spalin to bardzo częsty przypadek (łatwo to sprawdzić bo parametry czujnika nie zmieniają się na liście danych . Niestety przetkanie tej nieszczęsnej rurki już takie proste nie jest bo jest ona z tyłu silnika wkręcona do kolektora wydechowego . Takie małe info dla czytających to nie jest czujnik różnicy ciśnień...
Sprawa rozwiązana, Dpf wyczyszczony na maszynie, zaadaptowany jako nowy w kompie, nowy czujnik ciśnienia w dpf, wymyty wtrysk adblue, uzupełniony rezuwair Fap, skasowany licznik dodatku w kompie i auto jeździ,
Panowie mam problem z dpf zapchał się w trasie pojechałem na miejsce wymieniłem DPF czujnik sadzy i wyczyściłem rurki zainstalowałem go na nowo i dalej pokazywał że zapchany nie mogłem go wypalić z kompa po pewnym czasie wypaliłem z klawisza po ujechniu 50 km to samo na kompie pokazuje tylko zapchany filtr i słabe ciśnienie paliwa gdzie szukać przyczyny
No to przecież masz napisane gdzie szukać? Przekaż "mekanikowi" Zacznij od czujnika DPF.
Chodzi o czujnik różnicy? Dpf wywalony...
Na zdjęciu nie widzę czujników temp spalin czy rurek od czujnika ciśnienia dpf...
Czy problem po czyszczeniu czujników minął? Mam ten sam problem z kodem P0093. Zaraz po odpaleniu wskakuje błąd, po rozgrzaniu można jeździć. Obecnie przy ujemnych temperaturach nie odpala w ogóle, chyba że użyję plaka. Zastanawiam się nad wyczyszczeniem scv i wymianie czujnika ciśnienia paliwa.
Jaka jest różnica?Może jest po prostu przytkany dpf.
Witam ja ruszyłem czujnikiem dpf za akumulatorem i kontrolka czek zgasla i nie pojawia się już napis antpoluted....
Trzeba sprawdzić te czujniki fizycznie, omomierzem, pomiar również pomiędzy pinami wtyczki czujnika temperatury a masą (obudową dpf-a) Pamiętaj, że taki czujnik w normalnej temperaturze (zimny wydech) ma ok 10MΩ
I co chcesz tym środkiem zrobić? Przy tak starym aucie to wiesz co tam zostało z tego DPF-a? Puszka gruzu. Szkoda Twojego czasu i roboty. Podejrzewam że nawet maszyna do płukania nic by tu nie wskórała a Ty chcesz go czyścić jakimś środkiem. Na zdjęciach nie ma tego czego szukasz. Poszukaj o okolicach DPF.
Nic nie rozumiem... przecież 6% to prawie pusty. Dostałem ciekawą opinię na innym forum: "stan zapchania filtra 6%, ostatnia regeneracja 50km temu. A filtr się wypala!!! -- czyli juz wiadomo ze wypalanie nie zostalo zainicjowane bezposrednio przez ECU a wywolal je czujnik DPF (Captiva/Antara z silnikiem Z20DTx jest wyjatkiem) link: http://forum.vectraklub.pl/index.php/top...
Jak w rurze wydechowej jest sadza to DPF kaput.
mianowicie w parametrach dopatrzyłem się że dpf ma być wymieniony przy 190tyś km, a jest już 199tyś km Nie ma czegoś takiego że przy jakimś przebiegu jest wymian DPF. Ten parametr wskazuje ze przy takim przebiegu ktoś zadał komendę w CLIP że wymienił DPF na nowy, bo nie mógł sobie pewnie poradzić z skasowaniem błędu DF311. :cry: chociaż przeprowadziłem...
czujnik parkować czujnik czujnik iveco czujnik czujnik wałka czujnik walka
automatyczne wyciszenie muzyki encoder brother programator pralka ariston
Buderus GB125-22 kod H01/1011 – zbyt wysoka temperatura spalin, czyszczenie wymiennika Brak obrazu na YouTube, dźwięk działa - rozwiązania