Rozważam przytrzymanie kluczem drążka po przeciwnej stronie - pytanie czy ma to sens? Po przeciwnej stronie nie ma sensu. W ten sposób powodujesz skręcenie listwy na jej długości. Jak już to z tej samej strony gdzie będziesz kręcił. Te wszystkie narzędzia wyglądają i działają super na filmach. Spróbuj zrobić to na aucie gdzie nie ma miejsca i ten klucz...
Witam-szybkie pytanie-wymiana końcówki drązka kierwoniczego passat b5 fl 2003 -czy koncówki są takie same przed liftem i po? Tak, rozróżnienie jest inne - od rodzaju zawieszenia zwykłe/sportowe - są ze sobą współzamienne - TRW JTE143 z gumowym elementem tłumiącym - TRW JTE1023 lite
A jaki smar zastosować pod osłony przekładni ? A nie czasem pod osłonę na drążek kierowniczy?
Drazki kierownicze nie musza byc tej samej dlugosci, lewa i prawa strona moga byc inne a regulacje przeprowadza sie na diagnostyce. Tam ustawia sie zbieznosc (naped tyl), rozbieznosc (naped przod) i geometrie kol
W zależności o ktorą Ci chodzi. Jedna 60Nm Druga kontra drążka kierowniczego 70Nm.
Materiał końcówki jest niespawalny. Lepiej drążek wyjąć, skrócić i nagwintować.
Nie da się "widłami" zrobić tego tak, żeby gumy nie uszkodzić. Do tego służy zupełnie inny ściągacz. Ten to tak naprawdę jest do rozbierania sworznia zwrotnicy.
Długość gwintu na drągu to jakieś 47mm + 3mm fazowania (podtoczenia czy jak tam kto zwał) które gwintem nie jest. W sumie powiedzmy że 5cm gwintu tam jest Dla niedowiarków foto poniżej http://obrazki.elektroda.net/64_12498904... Nie chce tu nic doradzać. Niech się inni wypowadają. Ja jednak bym zrobił tak jak ma być czyli z każdej strony drąg...
TRW, Delphi, Lemforder. Takie znam i nie są złe z tego co wiem :)
Musisz rozkręcić obie strony. Na zieloną, specjalnie nie zwracasz uwagi. Czerwoną, liczysz obroty. Ponownie nakręcasz taką samą ilość i kontrujesz. Sprawa załatwiona. Jak kupisz osłony, zobacz jakie są tam zaciski do opasek, podpowiedzą Ci w hurtowni jak je zacisnąć, może zaproponują inne, to groszowa sprawa.
Końcówka drążka kierowniczego - VO-ES-0511 / 6E0 419 811 - VO-ES-0510 / 6E0 419 812 Drążek TA3236 / 6N0 422 803 C Końcówki są lewe/prawe, drążek bez różnicy
Witam. Żeby sprawdzić końcówkę drążka kierowniczego trzeba dostać się pod samochód czyli najlepiej z kanału. Będąc w kanale ręką poruszamy gałką czując luz(gałka stuka) to jest ona do wymiany. Można to też robić w dwie osoby, jedna porusza kierownicą w lewo i w prawo(krótkie ruchy) a druga dotyka ręką gałki i wyczuwa luzy, stuki na niej.Na gwinty nie...
Najpewniejszym sposobem będzie zsunięcie osłony drążka i wtedy będziesz widział dokładnie czy to luz na drążku czy na maglownicy
Jak nie ma luzu na drążkach kierowniczych to tylko wymiana samych końcówek. Co do firm to lemforder lub TRW ew febi
Bo trzeba używać dwóch młotków.
Bierzesz długą rurę, przekładasz nad końcówką drążka. Koniec zapierasz o podłużnicę a za drugi ciągniesz do dołu. I odkręcasz pneumatem.
Na górnym wahaczu ustawia się kąt, a na drążku kierowniczym zbieżność.
Ustawianie drążków kierowniczych nie ma żadnego wpływu na ściąganie. To wspomaganie elektryczne prostuje kierownicę, a ze nie jest prosto to skręca.
Jak podnosili za drążek kierowniczy lub wahacz to mogło się coś skrzywić
Jak nie ma potrzeby ruszania łożyska albo przegubu zewnętrznego to nie wiem po co chcesz wyjmować całą półoś. Spokojnie powinieneś rozpiąć przegub odkręcając tylko sworzeń wahacza i końcówkę drążka kierowniczego. Ewentualnie jeszcze łącznik stabilizatora.
Tak, to tzw. kamień z końcówki drążka kierowniczego/reakcyjnego
Witam. Okazało się, że osłona na drążek kierowniczy tylko fabryczna jest w ten sposób montowana. Zastępcza jest robiona jako tzw "samonośna" czyli mocuje się ją opaską wyłącznie przy drążku kierowniczym - a oryginalną starą porostu można wyciąć przy tym metalowym pierścieniu.
Witam. Na zimówkach było ok ponieważ zimówka jest z natury miętsza oraz na niej zrobiłeś na pewno mniej km niż na letniej. Czy felgi wszystkie są takie same? Odsadzenie (parametr ET na feldze) oraz szerokość? Przyjrzałbym się dokładnie wachaczom, sworzniom wachacza oraz amortyzatorom z przodu. Na geometrii bedzie ci wychodzić wszystko ok bo auto stoi...
Ja miałem w corsie takie stukanie ale tylko przy hamowaniu z prędkości 60 i większej się to robiło, wymieniłem końcówki drążków kierowniczych i przestało..
Komputerem.
Witam, mógłby ktoś polecić jakąś literaturę związaną z mechaniką pracy sworzni kulistych w końcówkach drążków kierowniczych? Potrzebuje obliczyć siły jakie działają na taki sworzeń (przegub) podczas jego pracy.
odsuwasz gumową osłonę drążka, ściskasz np "morsem" - żabką za przegub drążka, potem tylko obracasz w lewo i po temacie - wykręcasz palcami... Poza tym nie wierzę, że nie można wyjąć kpl. przekładni bez demontażu drążków. Chyba, że zapomniałeś odłączyć ją od wałka kolumny kierowniczej.
Sprawdź w kolejności opisu: poduszki silnika, sinenbloki na wachaczach, sprzęgło, gałki na drążkach kierowniczych, i dolne gałki zwrotnicy.
Witam. Ostatnio zauważyłem, że mam popękane osłony drążków kierowniczych w Passacie B3. Jedna jest kompletnie spróchniała i się sypie a druga pęknięta. I teraz mam pytanie jakim smarem tam posmarować to łożysko drążka, będę musiał najpierw wyczyścić a potem nasmarować. Czytałem, że najlepszy podobno jest smar grafitowy. I czy ma to być smar płynny w...
Końcówka do wymiany. W układzie kierowniczym i zawieszeniu nie wolno używać palnika.
Wybite końcówki drążków kierowniczych objawiają się delikatnymi stukami, które słychać podczas jazdy na pozornie, zdawałoby się, równej drodze. Innym objawem jest głośniejsza praca zawieszenia i głuche odgłosy przy najechaniu na dziurę. Po podniesieniu samochodu, szarpiąc za koła w różnych kierunkach możemy zaobserwować luzy na przegubach. Natomiast...
W golfie mk II lewa końcówka drążka kierowniczego była fabrycznie niewymienna, wymieniało się cały drążek, dopiero zamienniki były sprzedawane oddzielnie (końcówka i drążek), więc nie wiadomo jak jest u Ciebie. Jak już pisałem, części + robocizna to ok 200-250zł, więc nie ma dramatu finansowego
bartosz789 ''Myślę, że trzeba będzie wymienić łożyska które trzymają ośkę w wahaczu'' Ośkę w wahaczu nie wahacz do ramy bo własnie w mocowaniu go do ramy jest tuleja aby mógł się poruszać góra dół ;) Dodano po 3 I z tego co widzę to masz popękane gumy na końcówkach drążków kierowniczych. Prawdo podobnie są tam luzy ale jeżeli małe to ja bym jeszcze...
Nie potrzebny był żaden ściągacz, tylko żaba, która się zaciska przy odkręcaniu (kiedyś w mango było takie coś), nic nie zapieczone, jedno koło godzina, drugie koło 15 minut - nabrałem wprawy :) Po prostu się zwyczajnie ten drążek odkręca i tyle. Potem ustawienie zbieżności i jest ok, jak ktoś będzie chciał fotkę, to wstawię tutaj, zrobiłem tylko jedną...
jeśli tak to jak opuścisz auto na koła to amortyzatorem we wskazanym miejscu nie ruszysz czy z tymi prowizorycznymi podkładkami nie ma stuków? może trzeba się przyjżeć drążkom kierowniczym albo tulejom na wachaczach i stabilizatorze
W renówkach bardzo często się wybijają tzw wewnętrzne przeguby kierownicze. Ten wewnętrzny przegub to właśnie drążek kierowniczy. Autor, drążek sprawdza się najlepiej we dwie osoby, jedna kładzie dłoń na osłonie maglownicy (koła skręcone w odwrotną stronę do badanego drążka) i ściska osłonę aż wyczuje kulę przegubu, druga w tym czasie lekko szarpie...
Temat zamykam drążek jest nie typowy brak zamiennika nawet z PRL ida Do regeneracji
przy okazji stwierdziłem że końcówka drążka kierowniczego z lewej strony ciężko się rusza (trzeba użyć sporo siły), więc przy najbliższej okazji ją też wymienię. Nie wiem czy wiesz ale nowe końcówki strasznie ciężko chodzą natomiast z wiekiem chodzą coraz luźniej aż w końcu mają luzy.
Gdzie ( w jakim samochodzie ) taka podkładka ma zastosowanie przy wymianie drążka kierowniczego?
Drążek jest wkręcany. Dwa rodzaje ze wspomaganiem i bez. Zsuń osłonę to będziesz wiedział /widział/ co z tym zrobić. Pozdrawiam
Aaa, masz nowy typ, z wirnikiem takim jak w Fiacie. To M14x1,5. W starszym nachodziła nakrętka z drążków kierowniczych ( ta z teflonem) Ale jak masz zniszczony to nici z gwintu. Spiłuj ( stocz) i nagwintuj mniejszym. Oryginalny gwint- jeżeli zniszczone pierwsze zwoje i nie łapie nakrętka-da się poprawić pilnikiem iglakiem.
Młotkiem i palnikiem to sobie możecie.......... Dziś do napraw oprócz młotka używa się narzędzi. http://www.jonnesway.pl/index.php?item=5...
Wymień końcówki i drążki kierownicze.
Mają Ci się dać wkręcić w drążki. Musi być jedna z prawym gwintem, druga z lewym, aby można było regulować długość drążków - zbieżność. (śruba rzymska) Pozdrawiam.
Fabryczne rozwiązanie. Jeden drążek jest razem z końcówką (jest to jeden element) - do wymiany na drążek + końcówka.
Kwoku, zacznij kupować części w sieciowej hurtowni i przestaniesz mieć tego typu problemy. Sklepiki podnosząc swój zysk, kupują z all.... często podróbki. Potem są takie problemy. W tygodniu robię min. jedno zawieszenie, w różnych autach i nie mam tego typu problemów. Kupuje w jednej sieci i nie ma potrzeby reklamacji.
Witam Muszę wymienić drążek kierowniczy oraz końcówke wybite. Aktualnie założony jest oryginał audi jakiej firmy polecacie założyc trw, lemforder czy coś innego tańszego aby wytrzymało trochę na polskich drogach. Czy jak skręce kołami maksymalnie w lewo (prawe koło) to czy będzie dostęp do osłony od strony koła aby ją ściągnąć i dostać się do drążka...
Tyle, że dyfra na byle kamieniu nie uszkodzisz, a drążek kierowniczy może się poddać.
Żadnej filozofii w tym nie ma. Wystarczy zrobić. Zmartwię Cię - nie ma to związku ze "ścinaniem" lewej opony.
Potrzebujesz ściągacz do końcówek drążków i klucz do drążków . Wymontowujesz końcówkę drążka zdejmujesz osłonę drążka i wykręcasz drążek kierowniczy. Klucz do drążka:http://moto.allegro.pl/item395744...
bo to stuka maglownica lub "jabłko" (nie mam pojęcia, co miał na myśli) Niektórzy tak nazywają element łączący maglownicę z drążkiem kierowniczym, jest ukryty pod gumową osłoną.
Zastanawiam się nad wyborem smaru molibdenowego do przegubów lub litowego do łożysk...
Koła po podniesieniu lewarkiem auta obracają się luźno. Łącznik stabilizatora został wymieniony. Na przedniej osi opony jednakowe. Wczoraj zrobiłem trasę 300km i przy prędkości ok 100km/h jazda jest bardzo męcząca bo trzeba kontrować kierownicą lekko w lewo. Po puszczeniu kierownicy się ona prostuje automatycznie i auto zjezdza z pasa ku poboczu. Wydaje...
nie ma luzu na wsporniku ukladu kierowniczego?
LR DICHO III Co to jest ?
Witam:) mam problem z moim yarisem...ostatnio trochę przy nim popracowałem, wymieniłem: sworznie, wszystkie tuleje, łączniki stabilizatora. Po wszystkim postanowiłem pojechać na ustawienie zbieżności. Po ustawieniu zbieżności niestety słychać stuki... dźwięk jakby totalnie wywalony sworzeń w wahaczu - wiem bo kiedyś w tico miałem taki sworzeń więc znam...
To dosyć proste. Obcinasz lub ukręcasz łepek śruby i wyciągasz ją dokręcając nakrętkę :-) Nowa śruba wahaczy 6 zł, nowa śruba końcówki drążka 12zł.
Dokładnie,z doświadczenia wiem że takie drgania czy dziwne odgłosy,szarpanie to albo łożysko albo końcówki drążków układu kierowniczego,więc najlepiej podjechać do warsztatu na kanał i tam sprawdzić.
1. gwinty zapuść środkiem penetrującym 2. popuść nakrętkę kontrującą przy końcówce 3. unieruchom drążek np. przy pomocy klucza hydraulicznego do rur, wykręć końcówkę, jeśli jest zardzewiała może być ciężko.
Pani w sklepie była troszkę "nie rozgarnięta" (nie chciałem ubliżyć nikomu). Zapewne chciała się zapytać jakiej firmy części potrzebujesz. TRW i DELPHI to producenci części w tym również zawieszeń. Idź do sklepu i podaj co chcesz kupić - kupisz to na podstawie modelu i rocznika auta. Producenta doradzi Ci sprzedawca. Zasada jest jedna: wydaj więcej...
Nie opłaca się regeneracja. Używaną przekładnie kupisz za 100
Z lewej strony zauważyłem zaś że luz jest na zacisku hamulcowym, pomimo że zacisk jest dokręcony. Jeżeli luz jest wyraźnie wyczuwalny to prawdopodobnie wspomniane prowadnice lub gniazda prowadnic w jarzmie wyrobione.
Podczas przeglądu okazało się , że muszę wymienić końcówkę drążka kierowniczego. W serwisie taka końcówka kosztuje 300zł. + wymiana dodatkowo są stosowane dwa rodzaje zależnie od rodzaju przekładni kierowniczej. W sklepie taka koszuje od 38-50zł. ale w jedym powiedzieli, że jest jeden rodzaj w drugim, że najlepiej zabrać na wzór starą. W fachowość doboru...
A jaki to specjalny sprzęt trzeba do tego posiadać? Nie robił tego pan Józek w garażu tylko to goście z ASO więc chyba mają taki sprzęt. A zami pojade z reklamacją to chcę sie upewnic co jest grane żeby mi kitów nie nawciskali co w ASO jest standardem. Wcześniej nie napisałeś, że robili to "goście z ASO". Jeżeli tak to wg mnie powinni to zrobić dobrze...
Strasznie denerwujące stukanie pod kabiną... (pod nogami kierowcy) - wymienione tuleje zawieszenia pod kabiną, - wymienione tuleje siłownika (góra / dół) podnoszenia kabiny, - wymienione tylne tuleje mocowania kabiny - wymieniona tuleja przednia - resora - wymieniony drążek kierowniczy wzdłużny krzyżaczek pomiędzy wspomaganiem a kierownicą OK. amortyzatory...
Poruszaj drążkami kierowniczymi góra dół przy wyjściu z przekładni czy nie ma luzu ( często wytarte tuleje w przekładni kierowniczej ) . Jeśli chodzi o nierówne wspomaganie to prawdopodobnie problem w czujniku skrętu .
Z mojego doświadczenia wiem że końcówki drążków smarowanie co kilka miesięcy wyglądały by inaczej. Kolego powymieniaj wszędzie kalamitki wtedy porządne smarowanie a jeżeli to nie pomoże to należy zweryfikować co ciężko chodzi zwrotnice czy może kolumna kierownicza.
Jeśli druga gałka nie ma luzu to zostaje. Ustawienie samej zbieżności to oczywiście nie wszystko. Prawidłowo trzeba ustawić "geometrię kół" czyli wszystko, i to włącznie z tylną osią.
Proszę o poradę Wedle wszelkich teorii najpierw rozbija się przegub kulowy z prawej strony, wiadomo - dziury przy chodnikach itd. U mnie w escorcie pierwszy pada przegub na końcówce drążka oraz na wachaczu z lewej strony. I to bardzo szybko. Po upływie kilku tygodni nadaje się do wymiany. Czy ktoś mógłby pomóc ???
Witam posiadam samochód Chrysler 200c 3.6 z 2016 roku i mam mały problem ,gdyż niema do tego czesci w PL . A z resztą do rzeczy ściągnąłem z Ameryki nowe drążki I koncowki do przekladni ale nie mieli oslon moje są w tragicznym stanie I muszę je wymienić jezdzilem po hurtowniach nie mają wymiarów muszę wiedzieć z czego pasuje to znajdą średnica wchodząca...
Wywalone końcówki drążków kierowniczych
Witam Jakim momentem powinienem dokręcać drążek kierowniczy do przekładni ?
tyle to ja tez wiem tylko ze to jest jeszcze orginal i jest jakos zabezpieczony;/
Lepiej w plastyk jak ma uszkodzić się coś więcej lub wyrwać z płyty podłogowej. Rozpadła się końcówka drążka kierowniczego na gwincie?
czy firmy SNR będą ok? Tak, stosowana w większości na pierwszy montaż w Renault. Odnośnie drążków, to już zalezy jak bardzo Ci zalezy na aucie i jakimi środkami dysponujesz, bo może być tak, że wymienisz końcówki, a za miesiąc poleci drążek, albo oba drązki i te luźne drązki dadzą po tyłku nowym końcówkom, wtedy będziesz musiał jeszcze raz zapłacić...
Wahacze były krótsze i nastąpiła duża rozbieżność, a wtedy koła ścierają się od środka. Trzeba drążkami kierowniczymi ustawić zbieżność.
A ja stawiam na Tolka Banana :D Gimba i tak nie zna. W temacie: Podnieść samochód, rozpiąć końcówki drążków kierowniczych i ręczenie trzymając za jedną z końcówek pchając i ciągnąc sprawdzić, czy maglownica pracuje swobodnie. Postawić samochód /z odpiętymi drążkami/ i po kolei sprawdzić ręcznie jak pracują kolumny Mc Pherson'a. Teoretycznie /ale i praktycznie/...
Pomysłów mamy jeszcze 38. Tylko co to ci wniesie do sprawy? Po wymianie drążków i tak musisz ustawić zbieżność (nie sadzę żeby wcześniej to zrobił mechanik, który uczynił, że po naprawie trą koła). Na diagnostyce powiesz jaki jest objaw i pan diagnosta sprawdzi na kanale przy skręcie kół co się dzieje. Kierownica nie zmieniła położenia-wydaje się być...
Mam pytanie czy wyrobienie drążka kierowniczego poprzecznego może być przyczyną stuku przy skręcaniu kół podczas jazdy.Chodzi o drążek z prawej strony w audi 80.(115KM).
czy można wymienić krzyżak bez demontażu maglownicy? Można.
W mojej fabii muszę wymień cały drążek kierowniczy z lewej strony. Jakie klucze będę mi potrzebne i jak prawidłowo to zrobić żeby nic nie uszkodzić ?
Zdejmujesz koło, odkręcasz zacisk, odkręcasz końcówke drążka kierowniczego ( wskazany pneumat ), wyciągasz tarczę z piastą na zewnątrz. Po czym odkręcasz amortyzator od zawieszenia ( dolna część, dwoe śruby ). Później odnajdujesz pod podszybiem śrubę, która mocuje amortyzator od góry i odkręcasz ( najlepiej pneumatem ). Później mc person na stół, ściagacz...
Ja przy Truckach takich jak MAN, Scania, DAF itp do wybijania drążków kierowniczych ze zwrotnicy używam ściągacza podobnego do tego z filmu jaki wkleiłeś. Tyle, że w wersji hydraulicznej. Ściągacz jest rodzimej produkcji i kosztował ok 1300 zł. Ale nie ma na niego bata. W komplecie jest kilka przejściówek więc pasuje do wielu aut. Jeszcze mnie nie zawiódł...
Witam, ostatnio zabrałem się za wymianę drążków kierowniczych, kupiłem drążki marki 555, stare drążki były zabezpieczone taką podkładką zabezpieczającą jak na załączonym niżej obrazku. Nowe drążki 555 nie mają tej podkładki a przykręca się je kluczem 18. Niestety przy demontażu trochę "rozklepałem" stare podkładki a nawet w manualu pisze żeby je wymienić,...
Z tulejek ramion do drążków kierowniczych nie cieknie ? Cuda, Panie, cuda,
Masz 100% racji jak jest ESP to muszą ustawić kierownicę do jazdy na wprost. Reguluje się tylko długością drążka, w żadnym przypadku nie ściągaj kierownicy!!! Jeśli ściągniesz to trzeba ponownie skalibrować ESP
Końcówka drążka kierowniczego a drążek kierowniczy to nie to samo!
Tak drążek był wybity masakrycznie. I stuka przy jeździe przy ruszaniu jak skręcę maks kierownice. Oraz teraz na postoju pociągnąłem ręką za drążek kierowniczy przód-tył i stuka jakby w maglownicy. Wcześniej raczej nie stukało. Czy ciągnąc za drążek kierowniczy przód-tył powinno być słychać stukanie?
pokrywa silnika górna to jak rozumiem obudowa filtra powietrza...a dolna to osłona silnika.Tak? Dodano po 4 Jeżeli obudowa silnika nie została zamontowana to samochód nie będzie jeździć normalnie bo w niej jesy przepływomierz,czujnik masy powietrza...Ponadto mogli coś nie podpiąć. Zastanawiające po cy by mieli to demontować przy tych pracach które mieli...
Kolego Michu10 wymienia się drążek kierowniczy i końcówkę drążka kierowniczego. Doostępne są drążki i końcówki. Do kolegi kucyyk nie musisz pisać dużymi literami bo to znaczy że krzyczysz(czego nie lubię i nie życzę sobie) a nie masz racji.
Jeśli uderzenie nie było silne to najbardziej narażone są opona, felga i łożysko koła. Jeśli masz wątpliwości to dla świętego spokoju sprawdź koła na wyważarce. Jeśli okaże się, że jest przekrzywiona felga wyczuwalne powinno być bicie na kierownicy (o ile uszkodzona będzie felga z przodu) lub delikatne wibracje. Jazda z uszkodzoną felgą zakończy się...
Witam, może ktoś pomóc z obliczeniem (na dowolnym, nawet wymyślonym przykładzie) sił działających od kierownicy do końcówki drążka kierowniczego samochodu osobowego ?
zbieznosc ustawiona drazki kierownicze bede do wymiany To dobry fachowiec jak zbieżność ustawił z luzami.
o boże jaka litania... ja zapłaciłem za usługę która powinna wytrzymać rok minimum a nie wytrzymała, on ma kasę i się urlopuje, ja kasę straciłem i jest gorzej niż przed robotą, tyle. Zresztą nawet drążków kierowniczych nie wymienił jak się okazało...
Samo z siebie tak się stało. Nie licząc tarcz hamulcowych klocków drążków kierowniczych. Dodano po 4 Na starym sterownik wyskakiwał komunikat zlutowany przekaźnik coś w tym stylu, po wymianie sterownika błąd znikł ale wspomaganie bez zmian.
Witam Podnieś koło i je zdejmij. Odkręcasz nakrętkę półosi. Odkręć zacisk hamulcowy od zwrotnicy. Zdejmij tarczę hamulcową. Odepnij przegub drążka kierowniczego, odkręć zwrotnicę od wahacza i od mocowania amortyzatora. Zsuń zwrotnicę razem z piastą z półosi. Masz wszystko na wierzch. Teraz potrzebna jest prasa lub duże imadło. Wyciśnij piastę ze zwrotnicy....
Jeśli chcesz skasować luz spróbuj od wymiany końcówki drążka kierowniczego przy kole i tych białych krążków albo skręć to wszystko bardziej
Sprężyny są ok bo wymieniałem łożyska w kielichach.
Jeśli bije to tylko element wirujący więc nie ma się co czepiać geometrii czy luzów w zawieszeniu Otóż nie, miałem kiedyś przypadek mocnego stukania i wibracji kierownicy podczas jazdy, przyczyną był luz na drążku kierowniczym. Jakieś minimalne niewyważenie koła, nieodczuwalne w normalnych warunkach, przy dużym luzie drążka powodowało stukanie.
Proponuję najpierw skontrolować luzy w zawieszeniu. Jeżeli końcówki drążków kierowniczych są OK, brak luzów na wahaczach, to maglownica może mieć luz. Skaczący pasek to objaw nierównych oporów pompy wspomagania. Wymiana płynu w układzie wspomagania może pomóc, jeżeli nie ma luzów.
drążek kierowniczy końcówki wymiana drążek kierowniczy drążek kierowniczy końcówka
czujnik zaniku impulsów lustro wirujące insignia automat
alarm rowerowy zmywarka siemens tabletka
Kompatybilność wiązki RD4 z radiem RNEG w C4 Picasso Moment dokręcania nakrętki koła napędu pompy wtryskowej John Deere 4045TL052