Zanim wyjmiesz maglownice dobrze sprawdź czy to nie drążki kierownicze hałasują.
DRĄŻKI dokręcasz mocno a KOŃCÓWKĘ DRĄŻKA jak demontowałeś powinieneś policzyć obroty jak odkręcałeś i tak samo wkręcić
Jeżeli jest regulacja na drążku zmiany biegów to sprawdż ustawienie.
Kierownica nie zmieniła położenia-wydaje się być w takim samym położeniu jak wcześniej.Pojadę do mechanika(może innego) żeby spróbował dokręcić te końcówki drążków.
Jak nie ma potrzeby ruszania łożyska albo przegubu zewnętrznego to nie wiem po co chcesz wyjmować całą półoś. Spokojnie powinieneś rozpiąć przegub odkręcając tylko sworzeń wahacza i końcówkę drążka kierowniczego. Ewentualnie jeszcze łącznik stabilizatora.
Ile dales za taka zbierznosc wraz ustawieniem kierownicy bo mam tak jak ty po pierwszej probie ze jadac na wprost kierownice mam lekko przekrecona w lewo. Zdarzylem sie przyzwyczaic ale planuje wymienic koncowki drążków i wole zrobic zbieżność
Przy krótkich nierównościach pomijając drążki i końcówki klamocze chęsto przekładnia kierownicza.Nanosi ona hałaśliwe odczuwalne na kierownicy stuki.
To jak o skrzyniach biegów i tym podobnych to dorzucę Opel Corsa D 1,3 CDTI, w nim również przy drążku zmiany biegów wyrabia się takie plastikowe badziewie że biegu nie da się wrzucić. Koszt nowej części to ponad 400 zł a psuje się po kilkudziesięciu tyś km. Porażka totalna. Przeróbka tego plastikowego badziewia na metalowe załatwia sprawę raz na zawsze.
To piszecie że szukać przy skrzyni, bo pomyślałem że może przy drążku biegów. Ok . dzięki.
Więc ten spadek przez obciążenie anternatora to sprawa mniej pilna, wymienić tylko drążki czy również stworzeń?
Patent, na 100% działa. Weź strzykawkę, olej i grubą igłę. Jak zdejmiesz koło wstrzyknij w każdą gumę (taką jak od końcówki drążka) odbobinę oleju. Przejedziesz 100m i znów zagości cisza
Wymontowanie corsa c wspomaganie elektryczne. Trochę zabawy, trudno wyjąć ale można. W maglownicy mogą występować luzy poprzeczne lub wzdłużne. Poprzeczne można sprawdzić ruszając drążkiem kierowniczym, wzdłużne kierownicą (słychać stuki).
Trzeba podjechać na diagnostykę i ustawić zbieżność.
Dobra, dzięki koledzy :D Poczytałem książkę sam naprawiam i okazało się, że do wymiany są półośki, drążki z przodu, natomiast corsa z silnikiem 1.2 nie na drążka stabilizatora z tyłu, oczywiście inne benzyniaki i diesel mają. Hamulce te same, nie wiem czy jeszcze sprężyny się nie różnią. Potem takie pierdoły jak wlew do baku i wyjęcie pompki paliwa,...
Tym przyciskiem blokujesz wybierak skrzyni biegów. W kabinie przy lewarku są dwa otwory przez które wkładasz 4mm bolec. A na koniec skręcasz drążek zmiany biegów pod samochodem.
wszystko wskazuje na przegub, początek końca jego
W NFS nie, ale jak siądziesz na symulator, np. Assetto Corsa, mówimy o pełnym zestawie - kierownica, pedały, drążek/łopatki, to jak się nauczysz tam, to na żywo moment złapiesz :P Z moich obserwacji młodzi raczej w puszkach jeżdżą grzecznie, czego nie powiem o kierowcach w kwiecie wieku, gdzie mało którego przyłapałem na pilnowaniu ograniczeń prędkości,...
Wydaje mi się, że jakaś tuleja lub sworzeń.Wjedż na kanał, ktoś niech Ci buja autkiem, a Ty przyłóż kawałek gumowego wężyka z jednej strony do ucha , a z drugiej po kolei do każdej tulejki, sworznia i końcówki drążka kierowniczego i na pewno to zlokalizujesz.
Skoro były wysłużone łaczniki stabilizatora to zapewne poduszki stabilizatora także wymagają wymiany, przy wymianie łaczników można to było latwo sprawdzić, teraz możnabvy to wykonac najlepiej poprzez odkręcenie łaczników i sprawdzeniu jak pracuje sam drązek
A poda mi ktoś jeszcze moment dokręcenia śrubki odpowiedzialnej za montaż końcówki drążki kierowniczej do zwrotnicy? Również w Corsie B i C.
Na 90% stuki w układzie kierowniczym ale trudno zlokalizować bo się przenoszą. Z lewej strony nie wyczuwam żadnych luzów na drążku a prawą stronę sprawdzę dopiero na kanale :|
Pytanie brzmi: Ile powinno być różnicy odległości między kołami z przodu i z tyłu koła na osi przedniej w opel corsa B? Dla Opla - zero . Czyli koła równolegle i błędu na pewno nie będzie. :D
wczoraj grzebałem przy samochodzie i myślałem iż znalazłem czujnik prędkości. Jednak po odłączniu licznik działał nadal. Więc gdzie on jest. Ja swój zlokalizowałem w skrzyni biegów przy drążku zmiany biegów. Proszę o pomoc.
A jakie by byly objawy zużytej przekladni? Badz koncowek drążków? Bo mysle ze gdzies tam moze być przyczyna.
Wymieniłem lewą końcówkę drążka kierowniczego i po problemie, nie ma żadnych drgań i stuków..
Witam, pytanie czysto teoretyczne. Czy ktoś wie jakie inne auto ma taki sam układ biegów, tylko na linkę a nie na drążku? Musze zrobić biegi w swoim Buggy i nie mam którędy puścić drążka, więc muszę zastosować linki, pytanie tylko od czego?
Wyreguluj biegi. Między skrzynia biegów a drążkiem jest połączenie na jedną śrubę. Ustaw na luz, popuścić śrubę a druga osoba trzyma lewak na luzie. Kilka prób i biegi będą pracować poprawnie
tarcze+klocki,półosie,opony,felgi,amorty... Do listy dopisz: - zawieszenie - łożyska, sworznie, tuleje, końcówki drążków kierowniczych, kontrola kolumny kierowniczej "maglownicy".
Zdarza się, że przyczyną przenoszenia drgań silnika na karoserię jest "naprężony" układ wydechowy. Przemoc mająca miejsce podczas odginania wózka celem wymiany tulei na drążku stabilizatora może nadwyrężyć wydech. Oprócz w/w pozostają chyba tylko elementy zawieszenia silnika (poduszki). O kłopotach ze zmianą biegów nic nie wiadomo więc drążek łączący...
Problem polega na tym ,że przy hamowaniu -już podczas końcowego etapu hamowania-przód auta zaczyna "bujać" na boki.Podczas jazdy nic się nie dzieje tylko właśnie podczas ostatniego etapu hamowania.Stwierdziliśmy ze znajomymi ,że to mogą bić tarcze-także szykowałem się na zakup tarcz i od razu klocków.Ale wczoraj zauważyłem,że jedno koło ma rozmiar 175/70/13...
Sprawdź wjeżdżając na kanał czy stabilizator drążków kierowniczych się nie obluzował, i czy nie są w nim wyrobione gumowe tuleje.
Dzisiaj sprawdziłem w kanale.. dźwięk dochodzi z maglownicy, gdy wsiadłem do samochodu i poruszałem drążkiem kierowniczym to słychać było stukanie przy energicznych ruchach w prawo i lewo ale sam drążek wydawał się być sztywny i nie mieć luzów. Więc raczej jest to maglownica. Czy da rade to jakoś samemu w domu zrobić czy pomoże tylko wymiana maglownicy...
Za to lepiej się montuje na całkiem wyjetych, i przy okazjii warto wymienc sobie gumy na drążku stabilizatora, aby w razie czego znowu nie zdejmować sanek i będzie spokój na długi czas
A że zapytam, długo jeździsz tym autem, czy się z jakiegoś innego przesiadłeś? czy stukanie powodowane jest luzem między listwą a ślimakiem w maglownicy czy może stuka gdzieś na krzyżakach w kolumnie kierownicy. Jak w cytacie do sprawdzenia, plus drążki kierownicze i końcówki tychże drążków. Dopiero później zadawaj pytania, typu: gdzie ewentualnie skasować...
Jest taka możliwość? Jeśli tak to czy ktoś ma jakiś schemat? Po pierwsze kupujesz całe wspomaganie , drążek i mocowanie do kokpitu. Bez tego nie zaczynaj nawet. Oczywiście wspomaganie kupujesz razem z wiązką i komputerem.
A jabłka drążków są nie wybite? Bo jeśli stuka trybik o listwę, to raczej daj sobie z nią spokój. Można próbować docisnąć listwę do tryba, ale to tez rozwiązanie z wadą.
Do C330 najlepszy jest od matiza ,koło pasowe pasuje i jest samowzbudny,no i oczywiście łatwy w montażu. Pasuje bez większych przeróbek tylko ten alternator wymaga + po stacyjce Ewentualnie corsa b 1,2/1,4 8v benzyna- mały i koło na pasek klinowy Sam osobiście mam z żuka/125p i sporo się na gimnastykowałem żeby nie haczył o drążek a sprzedają go jako...
Niektóre maglownice mają śruby regulacyjne z obu stron (każdego drążka). Ale jeśli masz z jednej to musi być idealnie na środku, lub będziesz musiał uciąć skrócić i zespawać. A co do kąta to ustawia sie przy amortyzatorze.
Witam, auto jak w tytule, słychać równomierne bicie w podwoziu proporcjonalne do prędkości jazdy i delikatnie ściąga go na lewo. Problem pojawił się nagle po tym jak odkręciłem drążek stabilizatora by mieć lepsze dojście do katalizatora. Przy okazji wymieniłem gumy stabilizatora i ustawiłem go z powrotem tak jak poprzednio z zachowaniem wszystkich odległości....
Witam odkopuję temat. Wymieniłem drążki kierownicze oraz końcówki drążków. Co ciekawe żeby wymienić lewy drążek kierowniczy trzeba mieć specjalny klucz do drążków. Okazało się że na przegubach drązków był luz i stąd te stuki. Po tej wymianie i zbieżności mogłem szarpać kołami jak chcę i nie było wyczuwalnych żadnych luzów. Przejeździłem rok czyli jakies...
Ok, dzięki za info. Znalazłem jeszcze drugą instrukcję, w której też są opony 165mm a nie ma takich co posiadam. Interesuje mnie dokładne rozpoznanie modelu samochodu, ponieważ planuję wymianę termostatu. Wiem, że można zrobić to samemu, lecz na przeszkodzie stoi wielowybór w dostępnych częściach zamiennych. A ja nie wiem, czy moje autko jest wyprodukowane...
Słuchaj powiem Ci tak puntem 1,2 z gazownią jeździłem - tragedia Corsa trochę lepszy komfort jazdy, zawieszenie jak dla mnie za sztywne w corsie. Na 80 tys. zrobione od nowości w zawieszeniu wymieniona prawa końcówka drążka i lewy łącznik stabilizatora nic poza tym. Punto co to mi się przez warsztat przewija to przednie zawieszenie robione już było...
Witam, posiadam opel corsa 2004r silnik 1.0. Auto stało 3 tyg. pod wiatą i odpalił na 5 sec i zgasł. teraz nie reaguje rozrusznik, na wyświetlaczu mam "-" mimo zmian drążka, raz na 10 prób na sec pokażę się F i znowu "-". pod komputerem pokazuje status biegów (N,R,+,-,A,M) ale też i błędy C2105 i C2107, jedno to brak komunikacji z ECM a drugie to brak...
Witam Forumowiczów Miałem swego czasu identyczny problem. Remont alternatora (mostek prost.) ,przy okazji wymiana automatu załączającego rozrusznik i wymiana szczotkotrzymacza na nowy; poprzedni - elektryk polepił rok wcześniej, ale mi się to nie podobało zbytnio. Przy okazji: koledzy nie wierzcie, że wymontowanie alternatora to kupa czasu i mitręgi-...
Witam. Prawdopodobnie osłony drążków kierowniczych Ci dawno popękały lub się zsunęły z maglownicy a kurz i piach spowodowały zacieranie się drążków kierowniczych. Naprawa w warsztacie będzie Cię kosztować prawie tyle samo co wymiana maglownicy na nową. Nowa maglownica ok 200zł, jej sama wymiana w warsztacie to też ok 200-300zł To co załatwisz taniej...
Proszę doradźcie koledzy Opel Astra kombi F I 1.4 60 km `97 (identyczny silnik ma Corsa) Problem: bieg 5 i wsteczny bardzo ciężko wschodzą. pozostałe wchodzą bez jakichś większych problemów. Aby wogóle wbić 5 lub wsteczny trzeba bardzo mocno wcisnąć sprzęgło. Co może być przyczyną? - wymieniłem 18 cm łącznik wybieraka skrzyni biegów - wyrzucilem trzpień...
Wielkie dzięki . Jeszcze takie pytanie , czy na wyjściu drążka z kabiny tam gdzie jest osłona gumowa ( patrząc od spodu samochodu od strony skrzyni ) nie powinna się tam znajdować jakaś tulejka plastikowa centrująca ten drążek ? Pytam ponieważ ma tam straszne luzy , , po wrzuceniu wstecznego i wyrzuceniu lewarek nie wraca na środek i nie dotykając pierścienia...
Witam, miałem ten sam problem Corsa C 1,3 cdti 3 drzwiowa z 2005 roku, woda na podłodze przód i tył po stronie kierowcy. Napiszę krótki opis jak rozwiązałem ten problem. Każdy z was może mieć inne przyczyny, więc radzę zacząć od sprawdzenia prostych rozwiązań. Najpierw: 1. Wymontowałem wykładzinę z całej podłogi (odkręcamy fotele przód i wyjmujemy siedzisko...
Witam jak w temacie, autko od momentu wymiany wahaczy, łączników stabilizatora, końcówek drążków pokazuje problem z EPS. Konkretnie to EPS działa, ale po przekręceniu kluczyka kontrolka nie gaśnie, a przedtem po paru sekundach znikała. Nie tak dawno miałem problem z czujnikiem położenia pompy i z tego tytułu zapalał się check, ale to ustąpiło, i przy...
Witam, na wstępie napiszę, że jestem blondynką (farbowaną) i mogę nie rozumieć pewnych rzeczy. Otóż kilka dni temu zakupiłam Opla Corse B 1.4 w automacie. Wszystko było okej, ale dwa dni temu zaczęła mrugać pomarańczowa kontrolka S, takie jakby słoneczko, bo ma takie "promienie" wokół siebie. Normalnie sama z siebie włączyła się podczas jazdy i tak...
Witam wszystkich. Od razu zaznaczę, że jestem laikiem w poruszaniu się po elektrodzie. Mam problem samochodem. Otóż, gdy odpalę auto,po dłuższym postoju (około 2 godzin ) wszystko działa jak należy. Wszystkie biegi wchodzą bez problemu. Jak przejadę 20 kilometrów pojawia się problem ze wstecznym biegiem. Nie mogę go włączyć. G dy uniosę kołnierz i przesuwam...
Witam. Myślę że powinieneś zadbać o mechanikę auta, przeczyść dolot (cały) i interqler. Czy w twoim silniku jest EGR ? Podaj może kod silnika... Co do temperatury to czujnik tmp jest na przednim zderzaku i prawdopodobnie się wykończył, albo od puknięcia wisi koło chłodnicy i wyczuwa jej temperaturę... Co do zamulania.... nie zgadzam się w wypowiedzią...
Witam, Posiadam wóz corsa c 1.3cdti silnik kod Z13DT 2004r. 150kkm przebiegu. Samochód użytkuje od ok 2lat przez ten okres wymieniłem w nim rozrząd komplet, maglownice, sprzęgło, wysprzęglik, koło zamachowe, czujnik ciśnienia oleju, przegub, drążki kierownicze końcówki, sworznie, łączniki stabilizatora. W samochodzie występują dziwne objawy: -ciężko...
Ja do tej pory innym autem nie jeździłem i jak coś mi walnęło to pierwsze pytałem sie na szrocie typu gaźnik rozrusznik alternator-podobnie z cc 700 ojca Rzeczy takie jak sprzęgło hamulce końcówki drążków to się kupuje w sklepie Za pompę wspomagania do tarfic-a zawołali na serwisie ponad 1000 zł! a w sklepie nigdzie nie szło dostać-wycieczka na giełdę...
Po kapitalnym remoncie auta (remont silnika, wymiana osprzętu i elementów amortyzacji, w tym również końcówek drążków kierowniczych) pojechałem na ustawienie zbieżności. Mechanik stwierdził, że wymiany wymaga maglownica. W czasie jazdy rzeczywiście zauważalne były stuki przy przejazdach np. przez tory kolejowe/tramwajowe i przy prędkości ok. 90 km/h...
Witam, Mam problem z moją Corsą, otóż gdy chcę włączyć kierunek w lewo (w prawo jest ok) to nie zawsze się załączają migacze - sam drążek działa prawidłowo, czyli pozostaje w pozycji na dole, a po wyprostowaniu kół odskakuje do pozycji neutralnej. Zauważyłem, że gdy kierunek wcisnę w dół i lekko do siebie to zaskakuje - niestety muszę to robić z wyczuciem,...
Pacjent: Opel Corsa C 2004 r., silnik 1.2 Z12XE, skrzynia manualna sterowana automatycznie. Objawy: "F" na wyświetlaczu, po przekręceniu kluczyka rozrusznik nie reaguje. Błąd: P1723 - geometria skrzyni biegów. Wykonane czynności: 1. podmienione z innego sprawnego auta wybieraki - bez zmian 2. podmieniony z innego sprawnego auta drążek zmiany biegów...
mam 1.2i 97r w mieście w zimie pali 8 8.5 na odcinkach średnio 10km poza miastem 6l korozji ogólnie brak na nadwoziu, podwoziu, z 2 lata temu pojawiła sie na drzwiach ( dwa miejsca na wielkość 3cm2), ale zaleczone i do tej pory sie nic nie pokazuje. jak się nie ścigasz na światłach i nie musisz wszystkich wyprzedzić to daje rady a jak nie, to polecam...
Tak Motronic tylko że mnie źle zrozumiałeś... masy brakuje w kierownicy żeby dochodziła do przycisku. Nie wiem dlaczego tak się dzieje że po włożeniu kluczyka drążek przestaje masować.... może winna stacyjka. Dodam jeszcze że kierownica bez air baga. Plan moich działań 1. Zdjęcie przycisku klaksonu OK 2. Sprawdzenie + OK 3. Rozkręcenie obudowy przełączników...
Witam, mam problem z Corsa D 2006r 1.3 CDTI silnik Z13DTJ. Problem polega na tym że samochód nie odpala z kluczyka, rozrusznik nie kręci, sam rozrusznik jest sprawny. Po przekręceniu stacyjki w pozycję rozruchu słychać puknięcie elektromagnesu i na tym koniec. Rozrusznik sprawdzony - sprawny, po ręcznym zwarciu styków przekaźnika rozrusznika samochód...
Witam wszystkich! Mam Corsę C po spotkaniu z barierką. Oprócz uszkodzeń blacharskich ( tj maska lewy błotnik zderzak lampa okular i część fartucha) uszkodzeniu uległa półoś (wyrwało ją z przegubu zewnętrznego ) oraz pękł drążek kierowniczy zaraz za końcówka w efekcie czego koło żyło własnym życiem. Po dokładnych oględzinach zauważyłem że lewe koło jest...
Witam ponownie. Minęło prawie 2 miesiące od założenia tamtego tematu. W międzyczasie byłem na stacji diagnostycznej i diagnosta powiedział że może być minimalny luz na jabłkach drążków kierowniczych, jakiegokolwiek innego problemu nie stwierdził. Sam już nie wiem czasami czy słyszę stuki czy sobie je wmawiam. Dzisiaj pojawił się kolejny problem. Zgrzytanie...
Hej, na wstępie chciałem wszystkich przywitać i liczę, że uda Wam się mi pomóc, bo już tracę nadzieję :/ A więc od początku... Mieszkam w Danii i rok temu kupiłem Corsę 1.6 OPC w pakiecie Super Sport (w Polsce chyba nazywał się Performance) z przebiegiem 58k km. Autko było serwisowane w Oplu do samego końca, zresztą kupiłem je z salonu wraz z 2-letnią...
A nie prościej było by jechać na komputer? W corsie d jest już bardziej zaawansowana elektronika. Wiem bo akurat jeżdżę astrą H i miałem podobny przypadek. Jechałem drogą i z podporządkowanej wyjechała mi baba, w ogóle się nie zatrzymała i uderzyła wprost w moje prawe przednie koło. Oczywiście całą zwrotnica, drążek, wahacz itd do wymiany ale czemu...
No i jest problem. Ten mechanizm chodzi został wyczyszczony i nasmarowany. Był w bardzo złym stanie. Ale podłączyłem pod wtyczkę i wywala mi bezpieczniki 23 od wycieraczek. Kombinowałem różnie kręcić silnikiem i też wywala. A przed rozbieraniem działał. Sam silnik kręci po podłączeniu pod aku. No zrobiłem nareszcie, dużo by gadać. Okazało się że: 1....
Dobra, zacznę od początku. Samochód Corsa B 1997 rok, typ silnika x12sz, rotor (trzy cylindry), pojemność 980 ccm benzyna. Samochód posiada immobilajzer. Niestety nie posiada obrotomierza. Pełny opis usterki - silnik nie chce się uruchomić. Objaw - rozrusznik kreci, ale silnik nie chce się uruchomić. Wykonane czynności diagnostyczne: 1.próba odpalenia...
Witam Serdecznie Problem dotyczy Corsy B 1.2 benzyna 1995 rok Auto jest mocno wyeksploatowane - 237 tys km. Wszelkie naprawy były przeprowadzane jedynie w chwili awarii. Do tej pory samochód dziennie pokonywał trasę Gliwice-Tychy przy średnim spalaniu na poziomie 6,5 litra benzyny 95. Jakiś czas temu zapaliła się kontrola akumulatora, auto trafiło do...
Jakie auto bym nie wpisał na forum: Punto II, 206, Corsa C, Golf IV, Astra U wszystkich na pierwszej stroine jest po kilka watków, na temat: Gaśnie po odpaleniu, szarpie, nie odpala, za niskie obroty na biegu jałowym. Jedynie przy samochodach mniej popularnych, takich których jest mniej na rynku tych wątków jest mniej. Ale to już chyba tak z każdym...
Witam. Chciałbym przedstawić swój problem z hamulcami, ponieważ nie potrafię zlokalizować usterki. A problem jest według mnie bardziej skomplikowany. Mam słabe hamulce w aucie. Były one odpowietrzane i hamują, lecz nie tak ostro jak kiedyś. Nie rzuca do przodu, gdy depnę lekko w pedał hamulca. Płyn ma dopiero niecały rok. Podejrzewam serwo. Sprawdziłem...
Witam ponownie. Od mojego ostatniego postu minęło trochę czasu ... Dalej jestem posiadaczem tej samej Corsy :-). Chciałem opowiedzieć co nieco o dalszych moich perypetiach z rozrządem tym modelu. Tak jak pisałem wcześniej, pierwsza wymiana rozrządu nie dała rezultatu i ponownie oddałem auto do salonu ASO tym razem na kompletną wymianę rozrządu razem...
Trochę z własnego doświadczenia „taxi”: 5 lat jeździłem mercedesem 124 silnik 2,5 Di żółty po niemieckiej taxi 400 tys km , gdy sprzedawałem maił 900tys spalał zawsze ok. 7,5-8 l ON, nigdy nie odmówił mi posłuszeństwa, zawsze mi „sugerował” co należy wymienić z kilkudniowym wyprzedzeniem, nie zdarzyło mi się abym nie mógł następnego...
W aucie na pewno do zrobienia jest olej + filtry + rozrząd + pasek osprzętu. Jeden amortyzator zaraz będzie do wymiany, oraz drążek kierowniczy. Małe zapocenie przy misce olejowej. Auto bez rdzy, silnik pracuje OK, brak błędów w sterowniku. Jeden pilot był uszkodzony, wystarczyło przylutować microswitch i działa. Żarówki w tylnych lampach wymienione,...
Witam. Myślę że może komuś się przydać ta wiedza, bo sam szukałem czegoś na ten temat ale nie znalazłem niczego sensownego. Moja Corsa B jest z 1995r, silnik 1.2 8v. Zdecydowałem się założyć do niej wspomaganie bo jest w bardzo dobrym stanie a moja żona, która nią jeździ ciągle narzekała na trudności z parkowaniem. Z rzeczy które należy zgromadzić to:...
Dodaję ten opis, gdyż pewnie wielu chętnym którzy mają corsę z czasem twierdzą że bez wspomagania ciężko i chcą je założyć Jest już jeden taki post na forum, jednak nie jest on zbyt precyzyjnie napisany. Jeśli wkradły się jakieś chochliki i nieścisłości dajcie znać, poprawie, dopisze. Skompletowałem części i zabrałem się do zakładania. Corsa 1.2 8V...
drążki seicento drążki kierownicze stabilizator drążki
monitor wypalony kalibracja belki tensometrycznej radio alpine schemat
philips fc690 prostownik ideal
Schemat elektryczny płyty Amica PB*4VQ249 - dostępność i diagnostyka Chipset Intel GL40: Obsługiwane procesory i specyfikacja