Końcówka drążka kierowniczego - VO-ES-0511 / 6E0 419 811 - VO-ES-0510 / 6E0 419 812 Drążek TA3236 / 6N0 422 803 C Końcówki są lewe/prawe, drążek bez różnicy
odsuwasz gumową osłonę drążka, ściskasz np "morsem" - żabką za przegub drążka, potem tylko obracasz w lewo i po temacie - wykręcasz palcami... Poza tym nie wierzę, że nie można wyjąć kpl. przekładni bez demontażu drążków. Chyba, że zapomniałeś odłączyć ją od wałka kolumny kierowniczej.
Drążki kierownicze
Wymień końcówki i drążki kierownicze.
Zanim wyjmiesz maglownice dobrze sprawdź czy to nie drążki kierownicze hałasują.
Odłącz drążki kierownicze od zwrotnic czyli od kół i wtedy pokręć kierownicą -będziesz miał odpowiedz.
Serio? A ile razy wywala się np zwrotnicę do wahacza, czy półosi? A fajniej i wygodniej sobie drążki kierownicze odpiąć bezkolizyjnie? Bo są dobre. Nie ma uniwersalnego rozwiązania. Czasem trzeba "Adasia", czasem palnik, a czasem ściągacz. Po prostu mówię że nie zawsze da się zgodnie ze sztuką, z różnych powodów. Ale uważać trzeba, bo można się zdziwić.
Drazki kierownicze nie musza byc tej samej dlugosci, lewa i prawa strona moga byc inne a regulacje przeprowadza sie na diagnostyce. Tam ustawia sie zbieznosc (naped tyl), rozbieznosc (naped przod) i geometrie kol
Rozważam przytrzymanie kluczem drążka po przeciwnej stronie - pytanie czy ma to sens? Po przeciwnej stronie nie ma sensu. W ten sposób powodujesz skręcenie listwy na jej długości. Jak już to z tej samej strony gdzie będziesz kręcił. Te wszystkie narzędzia wyglądają i działają super na filmach. Spróbuj zrobić to na aucie gdzie nie ma miejsca i ten klucz...
Innej możliwości nie ma??
Witam Musze wymienić całe drążki kierownicze w seicento. Jak zdemontować drążki. Czy potrzebny jest jakiś specjalny klucz i czy muszę demontować maglownicę przy takiej wymianie ?
Zmienione zostały tuleje wahacza, sworznie, łączniki, gumki, drążki kierownicze zrobiona 2x zbieżność To też pewnie nie to, ale w innym samochodzie, po wymianie sworzni, zmieniła mi się geometria przedniego zawieszenia. To trochę coś innego jak zbieżność. Sworznie, za krótkie na mocowaniu do wahacza, spowodowały, że koła stanęły "pod siebie". \___/...
W zależności o ktorą Ci chodzi. Jedna 60Nm Druga kontra drążka kierowniczego 70Nm.
Witam-szybkie pytanie-wymiana końcówki drązka kierwoniczego passat b5 fl 2003 -czy koncówki są takie same przed liftem i po? Tak, rozróżnienie jest inne - od rodzaju zawieszenia zwykłe/sportowe - są ze sobą współzamienne - TRW JTE143 z gumowym elementem tłumiącym - TRW JTE1023 lite
Końcówki kierownicze, drążki, sworznie, tuleje na wahaczach, stabilizator...wybierz sobie coś. Koszt naprawy od 100 do 1000... Chopie, trzeba się przychylić, poszarpać, pomacać...
Nie da się "widłami" zrobić tego tak, żeby gumy nie uszkodzić. Do tego służy zupełnie inny ściągacz. Ten to tak naprawdę jest do rozbierania sworznia zwrotnicy.
a może drążki kierownicze ?
Sprawdź czy samochód jedzie na wprost jeśli kierownica jest w środku zakresu. Czyli skręć od końca do końca, policz obroty cofnij o połowę i sprawdź czy jest na środku. Dwa: zajrzyj przy kołach i zobacz czy drążki kierownicze mają równą długość - czyli czy są tak samo wkręcone.
TRW, Delphi, Lemforder. Takie znam i nie są złe z tego co wiem :)
Długość gwintu na drągu to jakieś 47mm + 3mm fazowania (podtoczenia czy jak tam kto zwał) które gwintem nie jest. W sumie powiedzmy że 5cm gwintu tam jest Dla niedowiarków foto poniżej http://obrazki.elektroda.net/64_12498904... Nie chce tu nic doradzać. Niech się inni wypowadają. Ja jednak bym zrobił tak jak ma być czyli z każdej strony drąg...
Materiał końcówki jest niespawalny. Lepiej drążek wyjąć, skrócić i nagwintować.
No właśnie, dobrze powiedziane. To jest zaletą. Sprzęgło też jest na linkę, więc jakoś to wykombinuję, żeby przełożyć to wszystko przed silnik. Chcę tylko usłyszeć poradę od kogoś z wiedzą, jak zablokować tylną oś, żeby nie skręcała. Czy lepiej zaspawać drążki kierownicze w ustalonej pozycji i elo, czy zrobić własne wahacze z piastami i założyć je...
Drążek jest wkręcany. Dwa rodzaje ze wspomaganiem i bez. Zsuń osłonę to będziesz wiedział /widział/ co z tym zrobić. Pozdrawiam
Podnieś przód auta odkręcić i wybić drążki kierownicze , odpalić silnik i wszystko będzie wiadome czy to pompa czy układ jezdny
Najpewniejszym sposobem będzie zsunięcie osłony drążka i wtedy będziesz widział dokładnie czy to luz na drążku czy na maglownicy
Musisz rozkręcić obie strony. Na zieloną, specjalnie nie zwracasz uwagi. Czerwoną, liczysz obroty. Ponownie nakręcasz taką samą ilość i kontrujesz. Sprawa załatwiona. Jak kupisz osłony, zobacz jakie są tam zaciski do opasek, podpowiedzą Ci w hurtowni jak je zacisnąć, może zaproponują inne, to groszowa sprawa.
Witam. Żeby sprawdzić końcówkę drążka kierowniczego trzeba dostać się pod samochód czyli najlepiej z kanału. Będąc w kanale ręką poruszamy gałką czując luz(gałka stuka) to jest ona do wymiany. Można to też robić w dwie osoby, jedna porusza kierownicą w lewo i w prawo(krótkie ruchy) a druga dotyka ręką gałki i wyczuwa luzy, stuki na niej.Na gwinty nie...
Zrób tak żeby drążki kierownicze pracowały równolegle do wahaczy.
Drążki kierownicze sprawdzane.Podłużny nawet wymieniony na nowy.W serwisie patrzyli na te drążki reakcyjne i niby ok.W Volvie te reakcyjne podłużne to takie płetwy są z grubej blachy.
Cały przód jest bez luzów, było wszystko robione. Wydaje mi się że luz jest w kolumnie kierowniczej, muszę trochę przekręcić kierownicą dopiero jest reakcja na drążki kierownicze.
W renówkach bardzo często się wybijają tzw wewnętrzne przeguby kierownicze. Ten wewnętrzny przegub to właśnie drążek kierowniczy. Autor, drążek sprawdza się najlepiej we dwie osoby, jedna kładzie dłoń na osłonie maglownicy (koła skręcone w odwrotną stronę do badanego drążka) i ściska osłonę aż wyczuje kulę przegubu, druga w tym czasie lekko szarpie...
drążki kierownicze lub maglownica
Jak nie ma luzu na drążkach kierowniczych to tylko wymiana samych końcówek. Co do firm to lemforder lub TRW ew febi
Tak. te miejsca gdzie występuje sworzeń kulowy :arrow: końcówki kierownicze :arrow: sworznie wahaczy :arrow: drążki kierownicze
Zanim weżniesz się za śrubę to sprawdź drążki kierownicze .tam podobnie jak w końcówce drążka jest gałka , która z czasem się zużywa.
Miałem kiedyś w Hondzie nowe drążki kierownicze, których przeguby pracowały wyraźnie ciężej i czuć to było na kierownicy. Ja bym najpierw do tego ASO podjechał i opisał problem, i/lub sam obejrzał od spodu czy ktoś nie zrobił czegoś dziwnego.
Bierzesz długą rurę, przekładasz nad końcówką drążka. Koniec zapierasz o podłużnicę a za drugi ciągniesz do dołu. I odkręcasz pneumatem.
Witam! Mam luzy w układzie kierowniczym. Do wymiany są końcówki drążków< sprawdzałem są luzy> zastanawiam się czy same drążki kierownicze też się wyrabiają i czy też opłaca się je wymieniać> tak na oko to nie stwierdziłem luzów na samych drążkach tylko na końcówkach> poza tym musze wymienić łożyska kół> czy firmy SNR będą ok? na allegro...
Może być tak , że podczas wymiany - zbija się drążki kierownicze Jeśli mechanik za mocno przywalił w końcówkę drążka to ja zaczęło teraz blokować
Jak najbardziej drążki kierownicze mogą stukać, nadają się wtedy do wymiany. Sprawdź jeszcze czy to czasem nie gałka,znaczy się końcówka drążka kierowniczego, jak nie to wtedy sam drążek.
Posprawdzaj jak wyglądają drążki kierownicze i czy nie masz luzu na sworzniach
Wyważenie kół,końcówki drążków,drążki kierownicze ,wałek kierowniczy.
Wymienione gumy na stabilizatorze,drążki kierownicze,silentbloki. Puste pukanie nie jest już tak mocne ale cały czas jest. Słychać to najlepiej na drodze polnej gdzie jest dużo kamyków, jakiejś bocznej na której są położone płyty zamiast asfaltu. Na dużych dziurach tego odgłosu nie ma. Po odebraniu samochodu z mechanikiem nie rozmawiałem ,bo go nie...
Drążki kierownicze mogły oberwać. Najlepiej podjedź i spóbuj zbieżność ustawić i będzie wiadomo.
Maglownica wygląda na nową oryginalną, a może drążki kierownicze ? jeden krótszy drugi dłuższy ?
W serwisie przekładali pompę z innego auta sprawdzili ciśnienie, było ok. Inny specjalista zwrócił uwagę, że ciśnienie to jedno a wydajność to drugie, więc daliśmy jeszcze raz do sprawdzenia. Założyliśmy i nic się nie zmieniło. Ustawialiśmy zbieżność kół, odkręcone były poprzeczne drążki kierownicze koła obracały się swobodnie. Nie ruszany był siłownik...
Drążki kierownicze raczej też to nie są, bo to takie specyficzne stuk, stuk, jest przy 10-20 km/h i skręcaniu. I też drążki mogą być uszkodzone. Nigdy nie ma na to reguły. Musisz sprawdzić wszystko cały układ zawieszenia, maglownice oraz łożysko co siedzi u góry w amortyzatorze.
Jeżeli wacacze i drążki kierownicze są proste to może być skrzywiona rama. Nawet uderzenie przy małej prędkości może coś takiego zrobić.
Przede wszystkim faktycznie popraw ten tytuł, bo może i niektórzy wiedzą o co chodzi, ale brzmi wieśniacko. Brakuje informacji na temat przekładni, co byłoby dość istotne aby cokolwiek móc pomóc. Nie rozumiem też, dlaczego niby 1000 zł miałoby to kosztować, w sensie te dwa drążki kierownicze. Wpisując w wyszukiwarkę wyskakuje chociażby to: http://landstore.pl/drazek-kierowniczy-p...
Jeśli uszkodzeniu uległa poduszka to cała kolumna powinna się ruszać. Podnieś auto na lewarku i ruszaj kołem w przód i tył. Sprawdź jeszcze drążki kierownicze.
Na górnym wahaczu ustawia się kąt, a na drążku kierowniczym zbieżność.
Witam Mam Dziwni i zarazem denerwujący problem. Do rzeczy zabrałem się za remont maluszka;) Tzn. praca polegała jak na razie na wstawieniu nowego przodu ponieważ stary musiał być wycięty;/ był za bardzo pogięty by go szpachlować;/. A wracając do tematu. powymieniałem wszystkie drążki kierownicze w nim tzn 4 końcówki i ten główny drążek na środku, ustawiliśmy...
Podjedź do stacji diagnostycznej za 20 zł sprawdzą, ja walczyłem, szukałem zacząłem wymieniać a to gumy stabilizatora a to drążki kierownicze a okazało się że tuleje wahacza.
e.starosta ma rację wymień tarcze i sprawdź na szarpaku drążki kierownicze oraz oglądnij dokładnie na wyważarce koła bo jeśli opony są nierówno zdarte to może także przenosić się to na układ kierowniczy i drążki będą Ci bić dodatkowo
Ustawianie drążków kierowniczych nie ma żadnego wpływu na ściąganie. To wspomaganie elektryczne prostuje kierownicę, a ze nie jest prosto to skręca.
Witam. Problem polega na stukaniu zawieszenia/ukł. kierowniczego podczas wolnej jazdy po nierównościach. Wymieniłem już: drążki kierownicze+końcówki łączniki sworznie zwrotnicy wszystko wymienione parami. Gumy stabilizatora "niby" nie wybite. Gdzie mogę poszukać jeszcze przyczyny?
Przekładnia kierownicza (MAGLOWNICA), nie zaprzeczam, mogą być to również drążki kierownicze, a dokładniej końcówki, najlepiej udaj się z tym do mechanika. Czy to auto ma wspomaganie, nie zauważyłeś wycieku z pod maglownicy ? Pozdrawiam. :D
ta golf 3 Ibiza do 99roku tylko czasami drążki kierownicze trzeba przełożyć swoje i krzyżak ten co łączy przekładnie z kolumną ale pasuje to wszystko jak puzle.
Wielkość felg i założonych na nie opon nie ma nic z tym wspólnego. Może to być natomiast to, że wybiły się drążki kierownicze. Bądz też może być wybicie wahacza(gumy).
Zużyte wszelakie elementy metalowo-gumowe zawieszenia, końcówki i drążki kierownicze. Nie jechanie na wprost to np. łożysko na kolumnie, rozjechana zbieżność.
Coś mi się zdaje że w Saab`ie 9-5 nie ma wału napędowego. Ułożyskowanie półosi i ewentualnie drążki kierownicze oraz zwrotnice.
Witam. Według mnie, jest jedna zasada którą się kieruję. Części mające wpływ na bezpieczeństwo muszą być zgodne z normami a takie jak zaczepy drążki kierownicze posiadać wymagany atest bez względu na cenę. Części do silnika, skrzyni biegów i innych podzespołów, których montaż i demontaż jest czasochłonny warto kupić droższe od sprawdzonego producenta....
Witam, mam problem w swoim golfie 4, Gdy skręcam na skrzyżowaniu z większą prędkością to słychać pojedynczy stuk. Na nierównościach tez czasem stuknie. Wymieniłem juz łączniki stabilizatora, tuleje wahaczy, drążki kierownicze. Co może być przyczyną? Może sanki się przemieszczają?
Witam, jakiś czas temu wymieniłem drążki kierownicze i końcówki drążków kierowniczych w Corsie C. Liczyłem obroty oraz mierzyłem długość drążka z końcówką. Po wymianie jeździło się nawet ok ale chcąc ustawić zbieżność pojechałem do stacji kontroli pojazdow w celu ustawienia zbieznosci. Panowie założyli jakieś urządzenia na oba przednie koła(kiedyś jak...
Z tego co piszesz to jeszcze tuleje wahaczy nie były zmienione i drążki kierownicze. Poszarp kołem za boki oraz za górę i dół (szarp w kierunku od siebie do silnika). Jeżeli to łożysko to w obu przypadkach będzie luz.
dokładnie jak mówisz, sprawdzic jak chodzi bez obciążenia ,sprawna przekładnia będzie się obracac jeżeli pociągasz za drążki kierownicze z małym oporem co prawda ,ale w miare płynnie od jednej strony max ,do drugiej.
Jak nie ma potrzeby ruszania łożyska albo przegubu zewnętrznego to nie wiem po co chcesz wyjmować całą półoś. Spokojnie powinieneś rozpiąć przegub odkręcając tylko sworzeń wahacza i końcówkę drążka kierowniczego. Ewentualnie jeszcze łącznik stabilizatora.
No właśnie w kierownicy jest poduszka i trzeba przy tym uważaća ale wiem w którym momencie była kierownica na wprost przed wymiana maglownicy. I przy maglownicy odkręcić same drążki kierownicze czy jak? A o zbieżności to wiem bo mam na jutro umówioną wizytę.
no właśnie jak ustawie na wprost to w lewą stronę kręci się bardziej niż prawą, tzn obrót jest większy i to nie minimalnie a wyraźnie widoczne:)-czyli jeśli to drążki kierownicze są do ustawienia to gościu co będzie robił geometrię i zbieżność zajmie się tymi drążkami?
Jedno ale, mam za sobą konstrukcję pewnego quada i wiem z doświadczenia że nie lubi mieć środka ciężkości za osią:) jak to jest u Ciebie? Dobrze się prowadzi nie podnosi go na dwa koła? Druga sprawa, osłoń dobrze drążki kierownicze, jeśli nie miałeś to będziesz mieć przygodę gdy któryś z drążków zaczepi o jakiś konar co będzie skutkować albo jego uszkodzeniem...
Tak naprawdę musi Ci mechanik dobrze sprawdzić zawieszenie i stwierdzić co należy wymienić. Opcje: tuleje wahacza, tuleje ławy, sworznie wahacza, drążki kierownicze, końcówki drążków, gumy i łączniki stabilizatora itd. Mechanik wyłapie wszelkie usterki, bez tego to można wymienić całe zawieszenie. Powodzenia.
Witam na początek sprawdziłbym drążki kierownicze,łączniki stabilizatorów jeżeli są ,spróbuj skasować luz musisz mieć kanał lub podnośnik jeżeli to nie pomoże to może być tuleja w maglownicy ale żeby ją wymienić trzeba rozebrać maglownice
(at)ociz a wyciek oleju to przez to, że nie ma osłony czy coś innego? Wydaje mi się, że te drążki i cała przekładnia w oleju musi pracować.
Witam odkopuję temat. Wymieniłem drążki kierownicze oraz końcówki drążków. Co ciekawe żeby wymienić lewy drążek kierowniczy trzeba mieć specjalny klucz do drążków. Okazało się że na przegubach drązków był luz i stąd te stuki. Po tej wymianie i zbieżności mogłem szarpać kołami jak chcę i nie było wyczuwalnych żadnych luzów. Przejeździłem rok czyli jakies...
chodzi o to że przekładnia stukocze w czasie jazdy. Drążki kierownicze są ok. Przekładnia ma juz luzy i nie wiem jak je skasować i czy wogule sie da. Jak robiliście to juz kiedyś to podajcie jakieś wskazówki. Z góry dzęki. Matiz oczywiście bez wspomagania Regulamin, p.11. Proszę poprawić.
Jak podnosili za drążek kierowniczy lub wahacz to mogło się coś skrzywić
Jutro zakup coś co bezpiecznie uniesie samochód.. Do wyboru - 2x kobyłka + żaba LUB Najazd samochodowy x2 Co waszym zdaniem wybrać? Demontować będę ERG, Kolektor dolotowy i turbinę + w międzyczasie drążki kierownicze + końcówki
Tak, to tzw. kamień z końcówki drążka kierowniczego/reakcyjnego
Sam musiałem swoje auto oddać na ustawienie zbieżności tylko po wymianie drążków kierownicy, Co mają drążki kierownicze do sprzęgła? Są auta w których można zdjąć wahacz, założyć na nowo i będzie tak samo. Sam w aucie wymieniałem sprzęgło bez zdejmowania sanek, wahacz zdjęty. Jeżeli ruszasz układ kierowniczy, zmieniasz końcówki, wymieniasz drążki to...
Mój dziadek kupił sobie taką "Polówkę" remont zawieszenia przekroczył 1000zł. Do wymiany były amortyzatory, wszystkie tuleje gumowe oraz drążki kierownicze, więc nie pisz, że nie ma się tam co zużyć w zawieszeniu. Oczywiście przed remontem auto przeszło przegląd rejestracyjny w OSKP, ale jeździć było trochę strach.
polecam zespół napędowy z Tico :) mały, lekki, tani, a ma 40 koni! żadnej elektroniki bo na gaźniku jest i w dodatku niezawodnym. razem ze skrzynią można poprzecznie z tyłu założyć a dzięki przegubom nie musowo tego jakoś idealnie równo osiowo montować, zresztą można z całymi makpersonami z Tico zamontować. będzie jeszcze prościej, obciąć drążki kierownicze...
Witam. Okazało się, że osłona na drążek kierowniczy tylko fabryczna jest w ten sposób montowana. Zastępcza jest robiona jako tzw "samonośna" czyli mocuje się ją opaską wyłącznie przy drążku kierowniczym - a oryginalną starą porostu można wyciąć przy tym metalowym pierścieniu.
Komputerem.
opony mi zdarło bo jak wczesniej pisalem wyskoczyla tuleja od wahacza i nie bylo zbieznosci, mozliwe ze to spowodowalo dodatkowe uszkodzenie jakiegos zespołu?? przypominam ze to tylko na biegu te drgania na luzie jest ok, drążki kierownicze w marcu na przegladzie byly ok a teraz to nie wiem....
Kolego wymień drążki kierownicze(nie końcówki ), domyślam się że masz probówkę dwójkę a to to samo co moja mx-6, nadwozie inny kształt tylko ma. Problem miałem podobny i przyznam szczerze że sporo czasu zajęło mi zlokalizowanie denerwujących styków. Po zsunięciu osłon było ładnie widać luz na jabłkach. Dostęp tragedia, klucz chyba 30, trzeba było go...
Witaj. No nikt tu magikiem nie jest i ciężko będzie przez internet stwierdzić co Ci tam stuka szczególnie opierając się wyłącznie o opis. ;) Jeśli wiesz, że stuka Ci wydech, to zrób tak żeby nie stukał i pojeździj po dziurach w celu sprawdzenia czy to właśnie wydech stuka... Jako kierowca powinieneś odróżnić stukanie elementów zawieszenia od stukania...
Witam, mógłby ktoś polecić jakąś literaturę związaną z mechaniką pracy sworzni kulistych w końcówkach drążków kierowniczych? Potrzebuje obliczyć siły jakie działają na taki sworzeń (przegub) podczas jego pracy.
Witam. Posiadam Forda Focus mk1, ciężko chodzi kierownica na postoju, wycieków brak, płynu nie ubywa, zdjąłem harmonijkę przy drążku, a tam mało smaru. Teraz jakim smarem nasmarować: 1. drążki kierownicze. 2. zębatkę ślimaka maglownicy. Czy smar litowy molibdenowy do przegubów będzie odpowiedni? Zastanawiam się jeszcze, czy nie uległ uszkodzeniu czujnik...
Witam. Na zimówkach było ok ponieważ zimówka jest z natury miętsza oraz na niej zrobiłeś na pewno mniej km niż na letniej. Czy felgi wszystkie są takie same? Odsadzenie (parametr ET na feldze) oraz szerokość? Przyjrzałbym się dokładnie wachaczom, sworzniom wachacza oraz amortyzatorom z przodu. Na geometrii bedzie ci wychodzić wszystko ok bo auto stoi...
A że zapytam, długo jeździsz tym autem, czy się z jakiegoś innego przesiadłeś? czy stukanie powodowane jest luzem między listwą a ślimakiem w maglownicy czy może stuka gdzieś na krzyżakach w kolumnie kierownicy. Jak w cytacie do sprawdzenia, plus drążki kierownicze i końcówki tychże drążków. Dopiero później zadawaj pytania, typu: gdzie ewentualnie skasować...
może te opony do tego zawieszenia się nie zgrywają , bzdetne ale coś musi być zimowe mam 205 55 r16 to samo Dodano po 2 Po regeneracji magla dosyć ciezko chodzi kierownica i nie odbija na zakrętach, ale mechanik powiedział ze tak ma być i po jakiś 300 kilometrach powinno być Ok, dodam ze regeneracja praktycznie nie przyniosła efektu(kasa w błoto) Dodano...
mam problem ze skrzynią biegów . A mianowicie od dwuch dni przy skręcie kierownicą w prawo i lewo coś przeskakuje i kierownica chodzi jak w czołgu (bardzo ciężko) na prostej jeszcze jeszcze ale przy zakrętach coś przeskakuje . Sprawdziłem drążki kierownicze , poduszki na skrzyni oraz na silniku i przeguby wszystko ok jaka może być wada proszę o szybką...
Drążki kierownicze od przekładni w kierunku zwrotnic, zakończone są przegubami kulistymi , na tych drążkach jest gwint wkręcony w w/w przegub i zabezpieczony opaską. popuszczasz śruby opasek i kręcisz drążkami. Jeżeli obydwa drążki przekręcisz dokładnie tyle samo obrotów to zbieżność nie powinna się zmienić. Gdy kierownica podczas jazdy na wprost jest...
Dopiero za dwa dni moge dąć Spoko , mnie się nie śpieszy . Daj lepsze zdjęcia całości . Na razie mi to wygląda na obcięte drążki od Tarpana na przykład lub wcześniejszych , Nysa , Żuk ,ewentualnie Wa-wa , a nawet Pobieda . Może któryś z bardziej doświadczonych Kolegów się wypowie . Pozdrawiam
Ja miałem w corsie takie stukanie ale tylko przy hamowaniu z prędkości 60 i większej się to robiło, wymieniłem końcówki drążków kierowniczych i przestało..
Sprawdź w kolejności opisu: poduszki silnika, sinenbloki na wachaczach, sprzęgło, gałki na drążkach kierowniczych, i dolne gałki zwrotnicy.
Odkręcić z kół drążki kierownicze (nie próbuj rozpinać przegubów bo zniszczysz), odkręcić serwo i do góry wszystko wyciągnąć. Servosaver jest przykręcony jedną centralną śrubą do serwa jak zwykły orczyk (tyle że dłuższą). Składa się z dwóch tarczek z występami i półksiężyca - sprężyny plastikowej - właśnie ona się rozgina i saver dostaje luzów - dla...
Witam, audi a4 b6 Quattro 1.9 130koni od zakupu auta działa wspomaganie "tak sobie" dosyć ciężko kręcić jedną ręką, jakby tylko trochę te wspomaganie działało. Jak dam kierownicę na maxa w jedną ze stron to przy końcu objawia się buczeniem, podczas kręcenia też im mocniej kręcę to lekki hałas też jest. Płyn sprawdzałem i jest,ale koloru ciemnego, jakby...
Zacznę od tego, że jakimś sposobem post trafił do działu Samochody Technika, a nie do Samochody Mechanika. Zdaje się, nacisnąłem nie to co chciałem. Trudno. Rebuso , pewnie masz rację z tą rozbieżnością, skoro tak mówisz. Gdybyś napisał, że 2 cm nie spowodują różnicy, też bym Ci przyznał rację z tego powodu, że nie jeździłem takim samochodem i nie mam...
najlepsza była by byle jaka stacja diagnostyczna - tam gdzie standardowo wykonuje się przeglądy auta. Auto będzie sprawdzone na "szarpakach" oraz dowiesz się jak z twoimi amortyzatorami i reszta zawieszenia (mają tam odpowiednie urządzenia do sprawdzenia) . W twoim przypadku czego w amoku nie napisałem wcześniej trzeba by zwrócić uwagą na drążki kierownicze...
wspomaganie kierownicze drążki seicento przekładnie kierownicze
czujnik filtr hydraulik nagrać dekodera komputer dźwięk jednej słuchawce lenovo
naprawa obudowy kolumny głośnikowej swiatlo pozycyjne punto
De’Longhi ECAM, Dinamica – komunikat „Zamknij drzwiczki” mimo zamknięcia, czujnik, naprawa Candy GO 106 nie wiruje, miga 90 min i pranie intensywne – kod E08, szczotki, tachogenerator