jak jest zblokowane, to jest do wymiany. Zablokuj wirnik i spróbuj obrócić koło, będziesz miał pewność.
Jak to zrobic?
Miałem podobne problemy z alternatorem- urywały się przewody.Pomogło owinięcie tych przewodów wraz z osią wirnika /wcześniej zaizolowanych koszulką/ mocną nicią i zalanie distalem. Niszczyły je drgania i siła odśrodkowa.
Koło wolnobieżne alternatora, albo rozpada się tłumik drgań skrętnych w kole pasowym wału korbowego
Sprawdź kabel plusowy od aku do rozrusznika i dalej do alternatora raz miałem przypadek przetartego kabla plusowego który po odpaleniu od drgań zwierał do masy i alternator się gotował i siadał mostek.
A koło napędowe (tłumik drgań skrętnych) na wale nie zerwany?
To raczej pasek pk ma związek z przestawieniem rozrządu. W tych silnikach powinno się wymieniać razem z rozrzadem pasek ospretu z napinaczem i rolka. W razie zniszczenia paska osprzętu zawsze wkreca się pod pasek rozrządu i powoduje jego przestawienie i demolke. A gumowy pył na drugim zdjęciu to albo z paska albo tłumik drgań alternatora się kończy.
Pierwsza i podstawowa sprawa to napięcie ładowania z alternatora jesli jest za niskie to wspomaganie zaczyna szaleć
z alternatora drganiami szczotek. Do alternatora zaglądałeś?
A jak wygląda sprzęgiełko na alternatorze ? Jeszcze oryginał czy już wymieniane ? Dość często sprawcą drgań na wolnych obrotach jest właśnie sprzęgiełko - koło wolnobieżne na alternatorze. http://obrazki.elektroda.net/53_12531066...
A co ma wzmacniacz do odbioru radia? Wzmacniacz można odłączyć i podłączyć zwykły głośnik - i już sprawdzone czy to wina wzmacniacza czy nie. Skoro usterka jest tak powtarzalna, to warto się zastanowić, co się zmienia w ciągu tych dwóch pierwszych minut pracy silnika, w instalacji elektrycznej pojazdu. Gdyby radio się np. przegrzewało, albo uszkodzona...
Sprzęgło alternatora od tego zacząć. O ile ma bo np: Fusiony nie miały, a Fiesty już tak. Jest jeszcze kwestia cyklicznego obciążania alternatora przez ECU, tez może wywoływać drgania, ale już bardziej cykliczne. jeśli sprzęgła nie ma to dołożyć nie zaszkodzi.
Może koło jednokierunkowe w alternatorze.
Jak już dokładać diody,to od środka (montowałem w takim alternatorze),lecz należy wszystko usztywnić ,by końcówki diod nie uleciały od drgań alternatora przykręconego do silnika.Na zdjęciu za bardzo nie widać ,lecz kolor diody (jej symbol katalogowy)widoczny w miejscu wprasowania ,świadczy jaka dioda jest zastosowana.Kolor czerwony (+) ,kolor czarny(-),jednak...
Mialem to samo wymienilem sprzęgło alternatora i drgania ustaly
A na alternatorze nie ma czasami sprzęgła jednokierunkowego które jest zatarte? Koło pasowe jest tłumikiem drgań-sprzęgło na alternatorze "uspokaja" pasek.
Koło na wale bez gumowego amortyzatora taka jak powinna być.Właśnie czy na pewno ?Co waszym zdaniem ma niwelować drgania skrętne.Ten układ bez wolnobieszki na alternatorze ma koło z amortyzatorem. Dodano po 4 Stąd się bierze uślizg paska na kołach i jego niszczenie
Pasek nowy jest drgania są paska duże między kołem paasowym a alternatorem i rolka napinacza a kołem paasowym rolka podskakuje z napinacze ma drgania spore. Wygląda jakby koło pasowe biło ale koło założone nowe. Dodano po 26 https://filmy.elektroda.pl/33_1721928744...
U mnie poduszka pod silnikiem do wymiany -efekt ten sam nawet przywykłem do tego. Za zimno na robotę. Zapomniałem ze jeszcze tuleja wahacza przedniego -już wymieniłem trochę mniej drgań na kierownicy. Jedz na diagnostykę od razu wyjdzie co i gdzie do wymiany, nie drogo za taki mini przegląd puki ludzi nie ma bo zimno. Sam to powymieniasz co trzeba ale...
Sprzęgło jednokierunkowe na alternatorze sprawdzone?
Pasek był zdjęty i była cisza. Czy w tym alternatorze jest koło z tłumikiem drgań? Bez paska alternator, pompa wspomagania, kompresor i wszystkie rolki kręcą się luźno i beż hałasu. ładowanie dobre wspomaganie działa bardzo dobrze.
koło alternatora , tłumik drgań skrętnych , na koniec dwumas
Napinacz,koło,pasek.Zapewnia łagodny napęd bez zbędnych drgań i obciążeń napędu paska PK.
Przy dobrym napinaczu i dobrym sprzęgiełku na alternatorze, ma być dobrze i nie powinien drgać...
Sprzęgło tylko wytłumia drgania napinacza ,nie zaszkodzi załozyc ale to nie to. Odepnij wtyk i zobacz co wtedy. Może dfm-com cos psuje.
Sprzęgiełko w kole pasowym alternatora ma zadanie wytłumić i uciszyć drgania paska wieloklinowego, powstałe przez montaż koła dwumasowego na wale korbowym.
Wracają do sprzęgła alternatora było zmieniane równocześnie z tłumikiem drgań, rolką i paskiem. Alternator w samochodzie: 90A (2002r) 038 903 023L 0 124 325 001 Alternator potencjalny dawca : 70A (chyba 2008r) 038 903 024B 0 124 315 032
Witam serdeczne. Jestem posiadaczem octavii 1,9 tdi agr z 2000 roki w której nie mogę poradzić sobie z wibrującym/drgającym napinaczu paska wielorowkowego. Wymieniłem już sprzęgiełko alternatora, rolkę odwracającą, pasek i napinacz a mimo to napinacz dalej wibruje po uruchomieniu silnika przez kilka minut. Wibracje nasilają się wraz ze wzrostem obciążenia...
Koło alternatora z tłumikiem drgań zostało wymienione na sprzęgiełko jednokierunkowe. Dopiero to pomogło, temat do zamknięcia.
Drgania nadwozia,deski przez koło alternatora?A może na trzy gary chodzi?
A co masz na uwadze pisząc sztywne koło i wolnobieżkę ? Sprzęgło jednokierunkowe alternatora
Napisze po raz trzeci, ostatni. Czujniki działają 0-1. Jak auto zgaszone to jeden ma przerwę drugi zwarcie. Jak odpalone na wolnych, to odwrotnie. Nie patrz na napięcie na czujniku, bo on zwiera do masy. Przewód z alternatora do licznika sprawdzony? Najpierw sprawdź czujniki konkretnie.
Problemem było zacięcie sprzegiełko alternatora. Pasek wpadał w drgania powodując wibracje. Zostało założone nowe sprzegielko i pasek. Drgania ustały.
Sprawdż czy alternator ma rolkę z łożyskiem kierunkowym . Jesli ma to zobacz czy nie jest zapieczone tzn. powinno sie w jedną stronę ruszac z całym wirnikiem a w drugą sama rolka. Jeśli nie puszcza to jest zapieczone i ono powoduje drgania paska PK . Koszt rolki ok. 250 zł .Mechanik żeby wymienic musi mieć specjalny klucz o 33 zębach.
Czy kolega wziął pod uwagę rozpiętość obrotową nowoczesnych silników spalinowych oraz fakt, że istnieje tam coś takiego jak drgania skrętne?
-luźna osłona na silniku - sprzęgło jednokierunkowe alternatora -tłumik drgań skrętnych koła pasowego.
Witam Przy małych obrotach od jakichś 800 do 1100 obrotach coś drga w okolicach alternatora lub pod nim, co to może być ? Pozdrawiam Irek
Jak napisałem to dopiero odzewy :) tzn podstawowy najbardziej wkur.... problem usunięty. tzn do wymiany rolka prowadząca i pasek, ponieważ na kole pasowym i na alternatorze nie było tzw tłumika drgań, co spowodowało wywalenie rolki i popękanie paska. Została zastosowana tańsza opcja, czyli założenie tłumika drgań na alternator. a drugi problem pozostał....
choćbyś zastosował super regulator extra funkiel nie śmigany to nic to nie da. Przyczyna leży w drganiach karoserii.
.. czy moze to byc wina sprzegiełka w alternatorze? Jeśli po dodaniu gazu 1500-2000 obr drgania ustają, jak najbardziej przyczyna może leżeć w sprzęgle alternatora.
Tam nie masz sterowania. Może uzwojenie na wirniku puszcza. Nie pamiętam czy w tym aucie nie było problemu z kołem pasowym wału korbowego, ślizgał sie na gumowym tłumiku drgań.
Witam. Proponuje sprawdzić koło pasowe wielorowkowe ze sprzęgłem na alternatorze zacieranie jego powoduje drgania paska na napinaczu i być może też sam napinacz jest już do wymiany?
Dzięki wszystkim za metoryczną dyskusję , poszerzyłem wiedzę : 1) Przerobię na elektroniczny regulator 2) Jeżeli wynik "no satysfaction " montaż alternatora.
W tych silnikach jest tłumik drgań - w rolce napinacza paska alternatora, lub w kole pasowym alternatora. (podaj VIN - może być na PW - sprawdzę i odpowiem) Gdy jest zużyty, to daje właśnie poważne drgania na cały silnik.
Zmień pasek i koło alternatora z wolnobiegiem.
Co do mocowania alternatora w C-360, to nie polecam oszczędzać na grubości stali na wspornik oraz na średnicy śrub mocujących. Silnik S-4003 generuje takie drgania, że pradzej czy później i tak wszystko się pourywa. Osobiście też mam przykręcony alternator śrubą M8, ale w 3P, a ten silnik pracuje bardziej miękko i nie generuje takich drgań. Do C-360...
zakup takiego kółka wiąże się ze sporym wydatkiem, ale jest to rozwiązanie, które sie opłaci. sprzęgło na alternatorze nie uszkodzi napinacza i koła dwumasowego na wale. jakie pasuje- nie wiem. musisz zdjąć stare iśc do konkretnego sklepu i kupić podobne. przerabiałem ten temat w BMW i choć nawet wg katalogów alternator miał sztywne koło to nie dość...
Witam Mam problem z paskiem klinowym (wielorowkowym) na wolnych obrotach, napinacz cały czas skacze i przenoszą sie drgania po kierownicy i całym Aucie. Pierwszym moim pomysłem była wymiana sprzęgiełka alternatora. Niestety w moim aucie nie ma sprzęgiełka alternatora! Okazuje sie ze sa dwie wersie silnika CAHA (2.0 TDI 170ps CR) 1. brak sprzęgiełka...
Mam taki problem w opel astra 93r 1.4, świeci się lekko kontrolka od ładowania oraz kontrolka od płynu hamulcowego. Obie świecą tak samo i tak samo przerywają przy drganiach auta. Alternator ładuje nap 14,5v przy włączonych światłach nadmuchach i ogrzewaniu tylnej szyby. Dodano po 32 po dolaniu oleju bo było mało przygasły kontrolki i teraz tylko lekko...
Sprawcą problemu okazał się regulator napięcia alternatora.
Jeśli w Twoim Audi A6 C7 2.0 TDI słychać dziwne dźwięki na postoju i przy schodzeniu z obrotów, a silnik i skrzynia działają prawidłowo, to mogą być następujące przyczyny: Dwumasowe koło zamachowe – typowa przyczyna drgań i hałasów. Łożyska osprzętu – alternator, sprężarka klimatyzacji, lub napinacz paska mogą generować dźwięki. Poduszki silnika – uszkodzone...
jak zauważył Pawel wawa , stawiam na pęknięcie obwodu wewnątrz akumulatora wprowadzające w błąd regulator napięcia alternatora. Drgania pochodzące od pracującego silnika, jak również impulsowo pobierany prąd przez układ zapłonowy, mogły raz łączyć to znów rozłączać obwód. Raz prąd był pobierany przez elektrykę z udziałem akumulatora, a raz z samego...
Pasek idzie cicho.Włączam klimatyzację,światła(robię obciążenie)idzie dobrze. :!: Nagle nie wiadomo dlaczego wpada w ogromne drgania. :?: Tylko dlaczego. :?: Koło alternatora jest nowe. :!: Na alternatorze klient ma założone zwykłe koło nie sprzęgło jednokierunkowe jak podaje fachowa literatura. Może to mieć znaczenie.
W tym silniku jest wałek wyrównoważający w misce olejowej. Napędzany razem z pompą oleju łańcuchem . Przy przebiegach rzędu 200 tyś km warto wymienić łańcuch i napinacz (rozciąga się i jest nie w przeciw fazie z wałem a napinacz się rozpada). Warto to zrobić przy wymianie rozrządu bo i tak się go zdejmuje (przy okazji uszczelniacz wału od strony osprzętu...
Witam. Rozleciało mi się koło tłumiące drgania na wale korbowym to napędzające pasek alternatora. Jest jakiś sposób, żeby je zdjąć bez ingerencji w rozrząd i zdejmowania miski olejowej?
na kazdym z uzwojen alternator napiecie przy 1000-2500rmp wynosi 10 - 18 v ale po przekroczeniu progu 2500rmp calkowicie zanika Albo ci miernik przekracza skalę albo urwane przewody i od drgań się robi przerwa. Alternator bez wzbudzenia na zwykłym magnecie, regulator stratny.
Witam alternator/uchwyt z alternatorem/ musi drgać że urywa śrubę
A skąd wziąłeś te wartości prądu? Bo czegoś tu nie rozumiem. Generalnie na rezystorze wydzieli się moc wynikająca z płynącego natężenia przezeń prądu i odkładanego napięcia. I nie ma znaczenia czy będzie to rezystor o mniejszej czy większej mocy. Ilość ciepła będzie ta sama tylko rezystor o większej mocy lepiej poradzi sobie z jego odprowadzeniem. A...
Koło dwumasowe lub koło alternatora jeśli występuje.
Może drgania i jakas kostka traci styk albo alternator. Jezeli to bylby alternator to proponuje sprawdzić regulator napięcia...
tak jak żciśniesz w imadle koło to odkręcisz, ja jak nie miałem specjalnego klucza to robiłem to kluczem na powietrze. Bez tego koła będziesz miał duże drgania na pasku klinowym.
Jeżeli to sprzęgiełko alternatora to nie zastanawiał bym się tylko dał do wymiany + pasek podzespołów dodatkowych. Jeżeli tego nie zrobisz i to olejesz to dojdzie ci później nowy cały napinacz a dla czego ?? Po to jest to sprzęgiełko na alternatorze aby wyeliminować drgania skrętne wału korbowego na biegu jałowym , gdy sprzęgiełko jest sprawne napinacz...
Sprawdzałem poduszki i wyglądają na dobre. A może filtr paliwa? Albo sprzęgiełko alternatora?
Masz tam specyficzne koło pasowe alternatora. Często się psuje. Jedynie w swoim rodzaju. Niby to nie typowe koło jednokierunkowe, ale ma tlumic drgania skrętne. Nie zauważyłeś, żeby czasami zapala Ci się kontrolka akumulatora podczas jaZdy ?
Sprawdź koło wolnobierzne na alternatorze. Na 99% ono jest przyczyną.
Pozwólcie,że się wtrącę. Może to się wydawać nie za bardzo możliwe, ale tego typu drgania może powodować tzw wolne koło na alternatorze. Gdy się zwali silnik wpada w drgania na wolnych obrotach. Miałem tak w audi z silnikiem awx i w volvo s80 d5. Samemu mi było ciężko w to uwierzyć ale po wymianie alernatorów w tych autach, problem zniknął. Łatwo to...
Koledzy mam taką prośbę ;) czy mógł by ktoś kto posiada mazda 6 przed liftem 1,8 lub 2.0 w benzynie i ma jakiś interface diagnostyczny elm 327 lub jakikolwiek albo choćby multimetrem, sprawdzić jakie ma napięcie ładowania na wolnych obrotach czy utrzymuje stałe napięcie czy jest zmienne ( jeśli jest zmienne to jakie to są wartości ) czy się zmienia...
Wymienilem alternator na nowy ,problem znikl,temat zamkniety
Jeżeli na alternatorze jest koło pasowe ze sprzęgłem,to jest możliwe że to ono jest źródłem drgań.
Przypatrz się dokładnie czy drgania nie powstają gdzieś przy napędzie osprzętu amortyzatorek lub sprzęgło w szajbce napędzającej alternator-ja tam miałem problem tylko że w B5 1,9TDI PD
Sprawdź pasek klinowy i napinacz- jeśli są OK to najprawdopodobniej uszkadza ci się tzw. sprzęgło jednokierunkowe (łożysko na alternatorze) zaobserwuj czy w momencie drgania silnikiem trzęsie się napinacz - jeśli tak to wymień sprzęgło jednokierunkowe a wszystko wróci do normy
Hm.. a jakieś inne sugestie, co jeszcze może mieć wpływ na wibracje albo głośniejszą pracę silnika, nieprawidłowa wymiana któregoś filtra? Jakaś nieszczelność dolotu? Po podniesieniu maski na postoju po lewej stronie silnika w okolicach powyżej alternatora, paska i korka wlewu oleju słychać lekkie syczenie, nie wiem czy to też normalne..
Pasek naciągnąłem blokując najpierw kołkiem metalowym napinacz dynamiczny, następnie naciągając rolką z mimośrodem aż do zluzowania kołka z napinacza dynamicznego. Napinacz dynamiczny drga w czasie pracy silnika, zmieniałem go, w poprzednim sprężyna (tłumik drgań) miała wyrobione gniazda. Alternator, a także inne elementy sprawdzałem pod kątem luzów...
Poczytaj coś o prądnicach w piździkach. Zanalizuj schematy. Jest tego na forum mnóstwo. Jednak pomysł z robiem agregatu z silnika 2T jest wg. Mnie chybiony. Drogo wyjdzie prąd. Hałas, drgania spaliny i co z chłodzeniem ? Do tego moc prądnicy śmiesznie mała. Czy nie lepiej kupić używany agregat prądotwórczy z silnikiem 4T? A jeżeli już to czy nie lepiej...
a regulator napięcia w alternatorze sprawdzałes, jeśli światła tez lekko przygasaja na wolnych obrotach w ryt,ie tego falowania to na 100% regulator napiecia do wymiany - miałem to samo w astrze2 tyle ze diesel z 2000 r - wymienilem i jest po sprawie były skoki napięcia pradu ładowania pomiedzy 13,7 do 14,4 V - zmieniały się bardzo szybko - pomierz...
Zdejmij na czas testu pasek z alternatora i sprawdź czy jej poprawa.
Chodzi mi o to czy musi mieć np tłumik drgań? Tak musi mieć tłumik drgań bo inne koła go nie mają , zwłaszcza alternator.
To jaki w końcu masz silnik 1.2 16V, 1.4 16V bo 1,3 w Clio nie ma? Ciekawiej to może być tak, zdjęcie silnika 1.4 16V lub 1.6 16V nie pamiętam. Przyczyna-uszkodzone koło pasowe alternatora z gumowym tłumikiem drgań, a nie jednokierunkowe. Koło pasowe alternatora, przesuwało się na piaście około 8 mm. Strzępy paska wkręciły się w rozrząd. W tym silniku...
Wymiana czujnika nic nie dala. Zastanawiam sie czy powodem tych szarpan i falowan moze byc koło pasowe z tłumikiem drgań. Rozmyslam nad tym poniewaz pompa wody po 6tys juz siada oraz alternator juz slychac dosc mocno pracujace łożysko no i te drgania na karoserii czuc rowniez na pedale gazu a poduchy były wymieniane. Co sadzicie o tym? Znalazlem na...
Drgania mogą oczywiście pochodzić od luzów na drążkach kierowniczych, przy jakimś doświadczeniu takie luzy się potrafi znaleźć, ale też mogą być skrzywione tarcze hamulcowe. Odgłosy przy naciskaniu hamulca mogą być spowodowane np. zapowietrzeniem układu hamulcowego. Spadek obrotów silnika przy włączaniu świateł, to wynik zwiększonego obciążenia alternatora.
Żadna nieumiejętna obsługa, starość nie radość. Wystarczy że nastąpiło poluzowanie cewek przez wygrzanie izolacji do tego drgania i wszystko a woda to zbieg okoliczności.P
endriu233 - mógłbyś coś więcej napisać? Cz to była wina sprzęgła alternatora? Jeśli tak, w jakim było stanie? Ślizgało się czy też było zablokowane na sztywno? Jeśli nie, co było przyczyną drgań? Pozdrawiam.
Widocznie jest opcja. Robił to bardzo dobry szpec ale każdemu się może zdarzyc naprawił bez problemu przetestował go na nowo i jest Ok. Po prostu zrobiła się tam mikro przerwa i przy drganiach wariowało bo komputer nie wiedział co się dzieje z alternatorem. A wyczailem to jak zaczeliscie pisać o wiązce. Zacząłem ruszać wtyczka i regulatorem obserwując...
Upalił sie czy oderwał od drgań lub korozji? Bo to ma zasadnicze znaczenie.
Zdejmij pasek i jak kolega (at)andrzej20001 napisał sprawdź czy koło pasowe jest całe. To jest koło w którym jest tłumik drgań skrętnych z gumy. Potrafi się zawulkanizować i wał się kręci a zewnętrzna cześć koła obraca się wolniej lub nawet wcale.
Czym diagnozowane? Błąd może być od słabego akumulatora lub alternator nie wydala.
A więc sprawdziłem i tak jeszcze jak chodzi silnik to koło na wale napędowe ma takie male drganie (może przez nie) poza tym wszystko się wydaje ok Małe drgania przyczynią się do szybszego zużycia łożysk kół prowadzących, łożyska alternatora, napinacza, obrywania po bokach paska, ale chyba raczej nie od tego Ci wygięło napinacz.
dzięki za pomoc diody podłączone wszystko działa jak powinno, jeżeli chodzi o alternator to mechanik mi powiedział ze na regulatorze cos jest nie tak i dlatego ta lampka nie gasnie do końca i trzeba będzie go wymienic najprawdopodobniej ale ladowanie jest jak narazie więc stwierdził ze jak jest dobrze to nie ma co psuć. ( chociaż jak rozejrzę się za...
Witam. Usterka usunięta, jak zakładali mi gaz to partacze wiązkę złapali teretytką do uchwytu alternatora na tyle luźno , że pod wpływem drgań z czasem przetarł się kabelek od cewki zapłonowej , który robił zwarcie. Dziękuję za pomoc i dobre rady.
Witam wszystkich, posiadam Passata B5 (1999), mam problem, a mianowicie drżenie, wibracje przy dodawaniu gazu. Auto gdy jest zimne jeździ normalnie lecz po jakimś czasie zaczynają się te wibracje. Zauważyłem że gdy włączę i wyłączę silnik drgania znikają lecz po jakimś czasie znów wracają. Niedawno wymieniłem w nim regulator napięcia alternatora, oraz...
Masę (minus) alternatora nie masz do kabiny, zgadza się? Piszę z wielu lat doświadczenia, jak chcesz to podłącz sobie alternator do minusa na kabinie. Masa na kabinie z czasem ginie. Przez rdzę, przez drgania itd. Spytaj jakiegokolwiek elektryka od pojazdów troktoropodobnych.
Czyli raczej to nie przepustnica? We wtorek będę miał kabelek i podłączę komputer do samochodu. Czy mogę jakoś wykluczyć za pomocą tego komputera problemy z przepustnicą? Czy to zjawisko związane z obrotami jest normalne (chodzi mi o to lekkie spadanie obrotów w dół jak włączę jakiś odbiornik prądu jak światła, szyby itp.)? I jeszcze jedno pytanie,...
Z rolka jest wszystko ok z reszta niedawno wymieniałem na nową. rolka moze byc dobra ale tam jest jeszcze taki amortyzatorek drgań sprawdż czy sie nagrzewa tak po ok.5 min.po odpaleniu i czy jest na nim ślad oleju jeśli tak to do wymiany,no i sprzegiełko alternatora tez ma wpływ na napinacz paska i drgania z tyrkotaniem.....powodzenia
Witam. Mam pytanie odnośnie polakierowania uzwojenia alternatora motocyklowego, więc ciepło i olej. Drut którym nawinięty jest alternator jest już podwójnie lakierowany ,ale mi chodzi o zabezpieczenie go przed drganiami. Znalazłem mnóstwo porad i środków ale wszystko to na suche uzwojenia. Jest jakiś ogólno dostępny preparat który jest odporny na olej...
Chciałbym odświeżyć temat. Od roku jeżdżę Megane Scenic 1.9dt i cały czas borykam się z problemem drgającego paska. Wymieniłem : - pompa wody - koło dwumasowe - kompletny napinacz - rolka prowadząca paska alternatora - pasek alternatora nadal duże drgania napinacza (góra-dół) przy pewnym poziomie obrotów (trochę ponad tysiąc). Od czasu do czasu pasek...
Jeszcze jedno zobacz, czy nie drgania są powodem Twojej usterki. Kiedyś tak wyłapałem usterkę elektryczną, podobne objawy, też podejrzewałem alternator. Pojechałem na stację kontroli i przy teście amortyzatorów, na wyłączonym silniku usterka się pojawiła. Pozostało namierzyć uszkodzony pin w kostce.
Musiał byś dać rezystor równolegle z diodą led Dodano po 5 A co myślicie na temat alternator-ów valeo-jak będą sie sprawować w ciągnikach rolniczych gdzie występuje duże zapylenie/wilgoć/drgania? Obecnie mam elmot-u 44A i myślę nad zmianą i dlatego pytam
sprawdź kabel od zegarów do alternatora.
Przegubu od malucha nie widziałem, mówie o kole pasowym wału które napedza alternator, kompresor klimatyzacji itp
jorge83 właśnie w tym tkwi problem jeżeli nie ma sprzęgła to to jest przyczyną że pasek ma drgania i głośną prace sam ford się do tego przyznał proponuję ci żebyś troszkę poczytał na ten temat to wszystkiego się dowiesz co piszą właściciele mk3 . pozdro A teraz już wiesz że nie ma ha ha?W sprawnym aucie nie ma żadnych drgań,jeszcze powiesz że z salonu...
drgania peugeot drgania przyśpieszania drgania przyspieszaniu
twg870 antena tranzystor bc337 amplituner instrukcja
pilot uniwersalny samokopiujący pilot uniwersalny samokopiujący
Uszkodzenie pinu 7 w D-Sub: Purpurowy obraz Montaż maszyny Lada na oryginalnym blacie - gdzie umieścić zawiasy?