https://autonevodpl.com/obd2-codes/p0620
Miałem podobne problemy z alternatorem- urywały się przewody.Pomogło owinięcie tych przewodów wraz z osią wirnika /wcześniej zaizolowanych koszulką/ mocną nicią i zalanie distalem. Niszczyły je drgania i siła odśrodkowa.
Sprzęgło tylko wytłumia drgania napinacza ,nie zaszkodzi załozyc ale to nie to. Odepnij wtyk i zobacz co wtedy. Może dfm-com cos psuje.
Sprawdż czy alternator ma rolkę z łożyskiem kierunkowym . Jesli ma to zobacz czy nie jest zapieczone tzn. powinno sie w jedną stronę ruszac z całym wirnikiem a w drugą sama rolka. Jeśli nie puszcza to jest zapieczone i ono powoduje drgania paska PK . Koszt rolki ok. 250 zł .Mechanik żeby wymienic musi mieć specjalny klucz o 33 zębach.
Poczytaj coś o prądnicach w piździkach. Zanalizuj schematy. Jest tego na forum mnóstwo. Jednak pomysł z robiem agregatu z silnika 2T jest wg. Mnie chybiony. Drogo wyjdzie prąd. Hałas, drgania spaliny i co z chłodzeniem ? Do tego moc prądnicy śmiesznie mała. Czy nie lepiej kupić używany agregat prądotwórczy z silnikiem 4T? A jeżeli już to czy nie lepiej...
Dzień dobry! Chcę dziś przedstawić swoją konstrukcję agregatu 12V z niewielkiego silnika spalinowego i alternatora samochodowego. https://obrazki.elektroda.pl/9360359700_... Wstęp/założenia Przyczyną powstania konstrukcji była bardziej chęć ciekawego wykorzystania starych silników Honda G100 które posiadam i sprawdzenia swoich umiejętności...
Nie masz drgań w trybie awaryjnym elektryki i obrotami nominalnymi + 100 obr/m. Masz drgania w trybie normalny i z normalnymi obrotami jałowymi. Alternator jeśli jest obciążony ładowaniem to i obciąża mechanicznie silnik. Jak instalacja ok to problem z silnikiem - zapłon się kończy, kompresję traci, dziurawy dolot...
Koledzy mam taką prośbę ;) czy mógł by ktoś kto posiada mazda 6 przed liftem 1,8 lub 2.0 w benzynie i ma jakiś interface diagnostyczny elm 327 lub jakikolwiek albo choćby multimetrem, sprawdzić jakie ma napięcie ładowania na wolnych obrotach czy utrzymuje stałe napięcie czy jest zmienne ( jeśli jest zmienne to jakie to są wartości ) czy się zmienia...
Witam Mam problem z paskiem klinowym (wielorowkowym) na wolnych obrotach, napinacz cały czas skacze i przenoszą sie drgania po kierownicy i całym Aucie. Pierwszym moim pomysłem była wymiana sprzęgiełka alternatora. Niestety w moim aucie nie ma sprzęgiełka alternatora! Okazuje sie ze sa dwie wersie silnika CAHA (2.0 TDI 170ps CR) 1. brak sprzęgiełka...
A skąd wziąłeś te wartości prądu? Bo czegoś tu nie rozumiem. Generalnie na rezystorze wydzieli się moc wynikająca z płynącego natężenia przezeń prądu i odkładanego napięcia. I nie ma znaczenia czy będzie to rezystor o mniejszej czy większej mocy. Ilość ciepła będzie ta sama tylko rezystor o większej mocy lepiej poradzi sobie z jego odprowadzeniem. A...
Masę (minus) alternatora nie masz do kabiny, zgadza się? Piszę z wielu lat doświadczenia, jak chcesz to podłącz sobie alternator do minusa na kabinie. Masa na kabinie z czasem ginie. Przez rdzę, przez drgania itd. Spytaj jakiegokolwiek elektryka od pojazdów troktoropodobnych.
Pracując na wolnych obrotach komora spalania zachodzi nagarem, zaklejają się pierścienie. Silniki spalinowe bardzo nie lubią pracy bez obciążenia, na wolnych obrotach. To niewątpliwie prawda, dłuższa praca na wolnych obrotach jest szkodliwa nawet dla diesla, tutaj znalazłem ciekawy artykuł na ten temat: https://spidersweb.pl/autoblog/pr...
Wymiana czujnika nic nie dala. Zastanawiam sie czy powodem tych szarpan i falowan moze byc koło pasowe z tłumikiem drgań. Rozmyslam nad tym poniewaz pompa wody po 6tys juz siada oraz alternator juz slychac dosc mocno pracujace łożysko no i te drgania na karoserii czuc rowniez na pedale gazu a poduchy były wymieniane. Co sadzicie o tym? Znalazlem na...
Jeżeli to sprzęgiełko alternatora to nie zastanawiał bym się tylko dał do wymiany + pasek podzespołów dodatkowych. Jeżeli tego nie zrobisz i to olejesz to dojdzie ci później nowy cały napinacz a dla czego ?? Po to jest to sprzęgiełko na alternatorze aby wyeliminować drgania skrętne wału korbowego na biegu jałowym , gdy sprzęgiełko jest sprawne napinacz...
No i niestety, nie dość, że mieliście rację, to jest jeszcze gorzej. Podłączyłem żarówkę 55W i musiałem nieźle machać żeby się choć zajarzyła. Nawet zrównoleglając bwody. Teraz jest podłączona 12V 21W i myśle, że jak jutro powieje (taka prognoza) to jest szansa, że się zaświeci. Jednakże mam wrażenie, że dwa ampery to maks co można z tej prądnicy wyciągnąć....
Niestety w przyszłym tygodniu mechanik będzie miał czas zająć się samochodem. Wydaje mi się że check engine zapala się dopiero po kilkukrotnym zgaszeniu i odpaleniu silnika i do skasowania błędu zostaje na stałe, gdybym tak nie robił prawdopodobnie check engine by się nie załączył. Silnik na biegu jałowym albo gdy wcisnę sprzęgło nie może utrzymać obrotów...
Witam wszystkich, posiadam Passata B5 (1999), mam problem, a mianowicie drżenie, wibracje przy dodawaniu gazu. Auto gdy jest zimne jeździ normalnie lecz po jakimś czasie zaczynają się te wibracje. Zauważyłem że gdy włączę i wyłączę silnik drgania znikają lecz po jakimś czasie znów wracają. Niedawno wymieniłem w nim regulator napięcia alternatora, oraz...
No wiadomo że po tylu latach przy tak niskich obrotach muszą być wibracje. I tak szacun że przy 4 cyl 4 suw nie rzuca całą budą już "fabrycznie". Mówisz modyfikacja softu??? Kurcze kolejna ciekawa opcja. Jestem laikiem w tym temacie więc pozwolę sobie zapytać :) Czy można wprowadzić taką modyfikacje która delikatnie podniesie wolne obroty nie wpływając...
Wymienilem alternator na nowy ,problem znikl,temat zamkniety
jak zauważył Pawel wawa , stawiam na pęknięcie obwodu wewnątrz akumulatora wprowadzające w błąd regulator napięcia alternatora. Drgania pochodzące od pracującego silnika, jak również impulsowo pobierany prąd przez układ zapłonowy, mogły raz łączyć to znów rozłączać obwód. Raz prąd był pobierany przez elektrykę z udziałem akumulatora, a raz z samego...
Witam. Dziekuje za odpowiedzi.Pojechałem do kolegi mechanika,pierwsze co zrobiliśmy to podjechaliśmy do drugiego kolegi :-) na komputer.Sprawdzał na różne sposoby.Usterek elektronicznych brak.Wróciliśmy do garażu.Druga rzecz oglądamy wałki.Zdejemujemy lewą pokrywę,a tem sobie leżą spokojnie dwie dzwigienki zaworowe które wyskoczyły.Naturalnie wałki...
Witam, Samochód jak w tytule, silnik benzynowy 1,6 82 KM, skrzynia automat. Mam pytanie odnośnie napinacza paska wielorowkowego - na zimnym silniku (gdy ma zwiększone obroty) po przełączeniu skrzyni na D i trzymaniu na hamulcu czuć i słychać drgania, które pochodzą od napinacza paska. Po ruszeniu (zwolniony hamulec) lub rozgrzaniu silnika problem ustępuje,...
Tak, może, o ile faktycznie to jest problemem (to jest tylko możliwość, jedna z wielu). Zużyty lub sprawny, ale niedoładowany akumulator obciąża alternator. Ten z kolei obciąża mechanicznie silnik tym bardziej, im więcej prądu ciągnął z niego odbiorniki, czyli osprzęt samochodu (standardowo) + niedoładowana bateria (ponadstandardowo :-) ). Mój ma M43...
Może drgania i jakas kostka traci styk albo alternator. Jezeli to bylby alternator to proponuje sprawdzić regulator napięcia...
Pierwsza i podstawowa sprawa to napięcie ładowania z alternatora jesli jest za niskie to wspomaganie zaczyna szaleć Też o tym czytałem . Srawdziłem to niechcący 2 lata temu. Pewnego razu uszkodziłem alternator i padł mi akumulator. Kablami połączyłem akumulator 170 Ah z instalacją . Sam akumulator umieściłem w miejscu pasażera . Była noc a do domu...
Nie mam pod ręką schematu ,lecz sądzę że można przerobić(podłączyć bez wielkiego problemu) ten alternator na regulator elektroniczny i będzie spokój.
jak jest zblokowane, to jest do wymiany. Zablokuj wirnik i spróbuj obrócić koło, będziesz miał pewność.
Żadna nieumiejętna obsługa, starość nie radość. Wystarczy że nastąpiło poluzowanie cewek przez wygrzanie izolacji do tego drgania i wszystko a woda to zbieg okoliczności.P
Chciałbym odświeżyć temat. Od roku jeżdżę Megane Scenic 1.9dt i cały czas borykam się z problemem drgającego paska. Wymieniłem : - pompa wody - koło dwumasowe - kompletny napinacz - rolka prowadząca paska alternatora - pasek alternatora nadal duże drgania napinacza (góra-dół) przy pewnym poziomie obrotów (trochę ponad tysiąc). Od czasu do czasu pasek...
Czyli raczej to nie przepustnica? We wtorek będę miał kabelek i podłączę komputer do samochodu. Czy mogę jakoś wykluczyć za pomocą tego komputera problemy z przepustnicą? Czy to zjawisko związane z obrotami jest normalne (chodzi mi o to lekkie spadanie obrotów w dół jak włączę jakiś odbiornik prądu jak światła, szyby itp.)? I jeszcze jedno pytanie,...
Ale żeś wymyślił. Przecież to sprzęgło z kołem dwumasowym ma wytłumić drgania silnika diesla, dodatkowo do wytłumienia drgań paska w większość samochodów masz wulkanizowane koło pasowe. Chyba kolega mnie źle zrozumiał, nie chodziło mi o sprzęgło i koło dwumasowe silnika, tylko o koło pasowe dwumasowe, z którego pasek wieloklinowy bierze napęd na dodatkowy...
Wersja 101KM to pompowtryski. aszenty jesteś pewnien? Czasem jest koło na gumie z dość dużym kołnierzem, a jeśli go nie ma być może to jest przyczyna, bo na zimnym alternator robi większe obciążenie i powoduje szarpanie paska i drżenie silnika.
wg mojej opini mechaniczne są bardziej zawodne w ciągniku są naprawdę trudne warunki kurz wilgoć drgania zdecydowanie lepszym rozwiążaniem bedzie regulator elektroniczny ja na poczatku miałem mechaniczny ale bardzo szybko zrezygnowałem
są to bardzo przyzwoite samochody alternator nie psuje sie sam a z niedbalstwa o stan akumulatora lub porzycznie prądu innym na odpalonym silniku
h, no napewno ta Magma rozwala :). Uwazaj, zeby Ci lapmy tylne nie wypadly od drgania :))). Mike21, czekam aż ładnie zabudujesz caly sprzet, bo komponenty masz konkret <spoko>.
Jest troche problemow ze sprzeglem , jak za mocno zasprzeglone to nie odpalisz jak za slabo to slinik odpala i wpada w drgania - obroty lewo/prawo zamiast sie obracac , ja rozwiazalem to tak jak na zdieciu , zastosowalem sprzeglo elektromagnetyczne, ktore po odpaleniu silnika skleja silnik z alternatorem. http://obrazki.elektroda.net/39_12485222...
Alternator stanął nagle, w trasie, a ponieważ kontrolka braku ładowania zapaliła sie z opoznieniem, a zaden inny alarm nie poinformował użytkownika o tym ze alternator stoi to pasek zaczął sie przecierać. A dlaczego stanął alternator? Otoz odpływ z podszybia jest ustawiony wprost na... alternator a ze była minusowa temperatura... po prostu zamarzło....
Witam ponownie, Udało mi się dostać na szrocie napinacz innego typu tzn. zamiast sprężyny jest zamontowany gwintowany pręt z nakrętką, którą reguluję się wychylenie napinacza. Tego typu napinacz był stosowany w konfiguracji alternator + wspomaganie. Zdemontowałem sprężynę, zamiast niej włożyłem pręt, wyregulowałem naciąg tak aby napinacz był wychylony...
Witam - ja miałem podobny problem z ładowaniem w , laternator mi nie ładował przy wyrzszych obrotach (nie pamientam ilu) ale jak go sprawdzał elektromechanik na maszynie to mu pokazywało ze jest ok. poniewaz maszyna rozpedszała alternator do 2000 obr/min. i u niero wszystko grało , ale jak jechałem to dopiero miałem cyrki (a to był golf automat)i nie...
To urzadzenie ktore wykonali studenci pobieralo za licznikiem prd na czestotliwosci 50Hz (cos kolo 1kVA) i wprowadzalo tez za licznikiem jakies 400VA przy czestotliwosci rzedu kilohercow. Nie bylo potrzebne naruszenie jakiejkolwiek plomby:-) Czy ktos probowal takie ustrojstwo zrobic - mi sie nie udalo. Zrobilem tez probe z przetwornica dwumaszynowa...
A więc tak: Na zgaszonym silniku: Jeden z czujników nie ma całkowitego zwarcia, Multimetr nie piszczy, wyświetla wartość rezystancji 272. Drugi czujnik wogóle nie zwiera. Po odpaleniu silnika: Pierwszy czujnik nadal daje wartość 272. Drugi ma zwarcie z masą. Po odpaleniu silnika i dodaniu gazu na 2500-3000. Pierwszy czujnik bez zmian - 272. Drugi czujnik...
Najpierw trochę informacji o autku: alternator, 6 diodowy, Ok 40A (ile dokładnie to jest tajemnica wojskowa - nie umiem znaleźć takiej informacji). Bezstykowy aparat zapłonowy, cewka zapłonowa 0.9 Ohm, prosty tranzystorowy moduł zapłonowy czyli teoretycznie impulsy zapłonowe mogą mieć 12A na niskim napięciu (tutaj mogę błądzić). Światła pobierają 150W...
Panowie tu nie ma co naprawiać. To prosty generator asynchroniczny za 100 netto w hurcie. Regulacja napięcia tylko obrotami. Do pracy z UPS-m się nie nadaje, za duże odchyłki od częstotliwości i napięcia. Około 3 lat temu nakłoniłem to ustrojstwo do pracy z UPS-em firmy APC model SmartUPS 1000. Mianowicie zdemontowałem prądnice na jej miejsc wstawiłem...
opisze swój problem bo jestem trochę załamany tą usterka. Nie jestem elektrykiem i nie znam się za bardzo na instalacji elektrycznej w aucie. A więc: Kilka dni temu były problemy z radiem w aucie - troche się z niego zadymiło, zaśmierdziało spalonym plastikiem. Po ponownym podłączeniu okazało się, ze gra ale niestety nie można go wyłączyć tzn przy próbie...
To, co nazywasz sprzęgłem, to jest wolne koło od rozrusznika. Przynajmniej tak widać z rysunku. Jeśli jest to alternator taplający sie w zbiorniku oleju (to są silniki z suchą miską olejową), to może on mieć już przegrzane uzwojenia i zwarcia między zwojowe. NIE DO WYŁAPANIA zwykłym miernikiem. Alternatory kiedyś sprawdzało się na przebicia wysokim...
no tak wzmacniacze firsta i ich niebagatelne moce 1000watów i wiecej bałbym sie o swój akumulator i alternator a jaki gruby kabel bym musiał instalować żeby go zasilić:D przewód droższy od wzmacniacza ehhehehe tak szczerze mowiąc macie troche racji z tymi płytkami ale starałem sie lutowac bardzo staranie i mysle że i bez tych płytek było by spoko ale...
witam wszystkich jestem tu nowy wiec powiem co dolega mojej omedze .Natoniast odpalam ja na dwa razy zeby czek zgasl raz trzyma obroty normalnie raz zarywa od 250 d0 1100 i tak szaleje nie zaleznie czy zimny czy cieply przy tym falowaniu wskazowka predkosciomierza drga jak by nagle dostala pradu i zacinajac sie opada natomiast jak przekroczy 95 stopni...
Syczenie i wysokie obroty naprawione okazało się że przewód podciśnienia sparciał i złamał się na końcu gdzie jest w kształcie L. Check nie zapala się obroty wróciły do normy w granicach 900. Ale skoro już wątek jest zrobiony to odkąd mam auto mam problem z obrotami jałowymi bo skaczą od 880 a 940 delikatnie sobie podfalowywują przez co czuć delikatne...
Witam od pewnego czasu mam problem ze swoją Astrunią. Od samego początku były problemy i są nadal z obrotami na biegu jałowym są spadki obrotów od 20 do 50 co są odczuwalne drgania silnika ten problem występuje nadal. Do tego objawu doszło falowanie obrotów czasami się zdarzyło 800-1600 problem ten został naprawiony poprzez wymianę silniczka krokowego...
problem jest w tym ze jak za bardzo obciazy sie silnik to rowniez elektronika powinna zwolnic bo w przeciwnym razie wirnik zatrzymuje sie i wykonuje drgania w miejscu wtedy ratunkiem jest albo rozkrecic wirnik albo ponownie wystartowac aby to plynnie zrealizowac to najwygodniej bedzie wprowadzic informacje o obrotach wirnika - sprzezenie zwrotne np...
Scq jeżeli chcesz dysponować mocą do około około 60 Wat to przerobiony alternator z powodzeniem zda egzamin z tym, że osobiście nie robiłbym jednofazowej pradnicy co miałoby miejsce przy 18 parach biegunów, ze względu na duże drgania które generuje pod obciążeniem. według mnie optymalne rozwiązanie to w tym przypadku 9 par biegunów co daje dwie fazy...
Ja osobiscie tez jestem podobnego zdania co zetorek. Powim Wam tak. W mojej C360 mam taki od Omegi to jest DelcoRemy 70A max. Nabylem za ok 50 zl i tylko dla pewnosci zmienilem lozysko. Co do alternatorow od PF125, czy polonezow. Nie mam nic przeciwko. Wydajnoscia na poziomie ok 50A tez dzialaja bez prpoblemu. Jednak sasiad robil generalny remont swojej...
Witam. Pilna sprawa, bo -13 na zewnątrz, a w autku pojawiły się problemy z ładowaniem. Jak to się stało? Otóż klema dodatnia akumulatora jakimś cudem się poluzowała, podczas jazdy objawiało się to tym, że raz kontrolki świeciły jasno na desce, a na drugi dzień słabiej. Uznałem początkowo, że mi się po prostu wydaje. Trwało to niecałe dwa dni, do momentu...
Witam wszystkich życzę szczęśliwego nowego i słuchania Pink Floydów przez cały dwatysiąceósmy tak jak ja w wolnych chwilach. Mam takie pytanko bo ostatnio trochę się zainteresowałem wiatrakami. W sumie to z moich skromnych teoretycznych planów wyszło że najlepszy wiatrołap to taka pionowa turbina z trójkątnymi ząbkami tyle tylko że sama turbina nie...
:D Wielkie dzieki za tyle odpowiedzi... ale nie do koca mi oto chodzilo.... niehcac zebys cie sie panowie pozabijali jusz mowie naczym stoje.... to tak glosnik Alpchard 1000W (500W RMS) dane katalogowe... wazy ok 6kg zam magnes z jakies 5 kg ma 12 cali i ma oponiasta membrame... (tak to wyglada) do tego mam dosc dobry alternator bo nowy stary nie wytrzymal...
No dzieki :) Jak coś robić to porządnie : Przy moim hardstylu około 160 BMP czyli szybko jest bardzo dobrze, bit jest mięsisty, nie gubi w miarę nadarza za bitem. Przy wolnej wszystko popada w rezonans, i schodzi dość nisko jak na closed :). Przy jednostajnym bicie w miarę szybkim czuje drgania na całym ciele od fotela. Dużo daje ze mam hatchback. No...
Witam Panowie ja też mam drgania i mrowienie silnika(wyczuwalne na fotelach przednich oraz podłodze ) w przedziale 2500-3200 obr/min na postoju oraz w czasie jazdy drgania są odczuwalne podczas samej jazdy i w trakcie hamowania, kiedy zdejmuję nogę z gazu i obroty spadają .Moje auto to BMW 520i 24v Vanos (benzyna bez gazu) .Auto ma przebieg 172000km...
Witam! Mam Pandę z 1993r z silnikiem 999FIRE na monowtrysku Weber Marelli IAW 6F.SH Auto ma do dziś autentycznie 50tys. przebiegu. Przywiezione oczywiście z Niemiec 6 lat temu. Do 2005r jeździło w Niemczech jako 25 (mopedcar) czyli miało ograniczoną mechanicznie skrzynię (1, 2 i wsteczny) oraz elektronicznie silnik (moc 12KM - było jakieś urządzenie...
Koło wolnobieżne alternatora, albo rozpada się tłumik drgań skrętnych w kole pasowym wału korbowego
Sprawdź kabel plusowy od aku do rozrusznika i dalej do alternatora raz miałem przypadek przetartego kabla plusowego który po odpaleniu od drgań zwierał do masy i alternator się gotował i siadał mostek.
A koło napędowe (tłumik drgań skrętnych) na wale nie zerwany?
Sprzęgło alternatora od tego zacząć. O ile ma bo np: Fusiony nie miały, a Fiesty już tak. Jest jeszcze kwestia cyklicznego obciążania alternatora przez ECU, tez może wywoływać drgania, ale już bardziej cykliczne. jeśli sprzęgła nie ma to dołożyć nie zaszkodzi.
A jak wygląda sprzęgiełko na alternatorze ? Jeszcze oryginał czy już wymieniane ? Dość często sprawcą drgań na wolnych obrotach jest właśnie sprzęgiełko - koło wolnobieżne na alternatorze. http://obrazki.elektroda.net/53_12531066...
Pasek nowy jest drgania są paska duże między kołem paasowym a alternatorem i rolka napinacza a kołem paasowym rolka podskakuje z napinacze ma drgania spore. Wygląda jakby koło pasowe biło ale koło założone nowe. Dodano po 26 https://filmy.elektroda.pl/33_1721928744...
z alternatora drganiami szczotek. Do alternatora zaglądałeś?
U mnie poduszka pod silnikiem do wymiany -efekt ten sam nawet przywykłem do tego. Za zimno na robotę. Zapomniałem ze jeszcze tuleja wahacza przedniego -już wymieniłem trochę mniej drgań na kierownicy. Jedz na diagnostykę od razu wyjdzie co i gdzie do wymiany, nie drogo za taki mini przegląd puki ludzi nie ma bo zimno. Sam to powymieniasz co trzeba ale...
Mialem to samo wymienilem sprzęgło alternatora i drgania ustaly
To raczej pasek pk ma związek z przestawieniem rozrządu. W tych silnikach powinno się wymieniać razem z rozrzadem pasek ospretu z napinaczem i rolka. W razie zniszczenia paska osprzętu zawsze wkreca się pod pasek rozrządu i powoduje jego przestawienie i demolke. A gumowy pył na drugim zdjęciu to albo z paska albo tłumik drgań alternatora się kończy.
Napinacz,koło,pasek.Zapewnia łagodny napęd bez zbędnych drgań i obciążeń napędu paska PK.
Sprzęgło jednokierunkowe na alternatorze sprawdzone?
Koło na wale bez gumowego amortyzatora taka jak powinna być.Właśnie czy na pewno ?Co waszym zdaniem ma niwelować drgania skrętne.Ten układ bez wolnobieszki na alternatorze ma koło z amortyzatorem. Dodano po 4 Stąd się bierze uślizg paska na kołach i jego niszczenie
A co ma wzmacniacz do odbioru radia? Wzmacniacz można odłączyć i podłączyć zwykły głośnik - i już sprawdzone czy to wina wzmacniacza czy nie. Skoro usterka jest tak powtarzalna, to warto się zastanowić, co się zmienia w ciągu tych dwóch pierwszych minut pracy silnika, w instalacji elektrycznej pojazdu. Gdyby radio się np. przegrzewało, albo uszkodzona...
Witam serdeczne. Jestem posiadaczem octavii 1,9 tdi agr z 2000 roki w której nie mogę poradzić sobie z wibrującym/drgającym napinaczu paska wielorowkowego. Wymieniłem już sprzęgiełko alternatora, rolkę odwracającą, pasek i napinacz a mimo to napinacz dalej wibruje po uruchomieniu silnika przez kilka minut. Wibracje nasilają się wraz ze wzrostem obciążenia...
Może koło jednokierunkowe w alternatorze.
A co masz na uwadze pisząc sztywne koło i wolnobieżkę ? Sprzęgło jednokierunkowe alternatora
choćbyś zastosował super regulator extra funkiel nie śmigany to nic to nie da. Przyczyna leży w drganiach karoserii.
A na alternatorze nie ma czasami sprzęgła jednokierunkowego które jest zatarte? Koło pasowe jest tłumikiem drgań-sprzęgło na alternatorze "uspokaja" pasek.
Jak już dokładać diody,to od środka (montowałem w takim alternatorze),lecz należy wszystko usztywnić ,by końcówki diod nie uleciały od drgań alternatora przykręconego do silnika.Na zdjęciu za bardzo nie widać ,lecz kolor diody (jej symbol katalogowy)widoczny w miejscu wprasowania ,świadczy jaka dioda jest zastosowana.Kolor czerwony (+) ,kolor czarny(-),jednak...
koło alternatora , tłumik drgań skrętnych , na koniec dwumas
cięzko samemu popatrzeć?
Wracają do sprzęgła alternatora było zmieniane równocześnie z tłumikiem drgań, rolką i paskiem. Alternator w samochodzie: 90A (2002r) 038 903 023L 0 124 325 001 Alternator potencjalny dawca : 70A (chyba 2008r) 038 903 024B 0 124 315 032
Problemem było zacięcie sprzegiełko alternatora. Pasek wpadał w drgania powodując wibracje. Zostało założone nowe sprzegielko i pasek. Drgania ustały.
Drgania nadwozia,deski przez koło alternatora?A może na trzy gary chodzi?
Koło alternatora z tłumikiem drgań zostało wymienione na sprzęgiełko jednokierunkowe. Dopiero to pomogło, temat do zamknięcia.
Czy kolega wziął pod uwagę rozpiętość obrotową nowoczesnych silników spalinowych oraz fakt, że istnieje tam coś takiego jak drgania skrętne?
Pasek był zdjęty i była cisza. Czy w tym alternatorze jest koło z tłumikiem drgań? Bez paska alternator, pompa wspomagania, kompresor i wszystkie rolki kręcą się luźno i beż hałasu. ładowanie dobre wspomaganie działa bardzo dobrze.
.. czy moze to byc wina sprzegiełka w alternatorze? Jeśli po dodaniu gazu 1500-2000 obr drgania ustają, jak najbardziej przyczyna może leżeć w sprzęgle alternatora.
Sprawdź koło wolnobieżne alternatora, prawdopodobnie masz zatarte.
Co do mocowania alternatora w C-360, to nie polecam oszczędzać na grubości stali na wspornik oraz na średnicy śrub mocujących. Silnik S-4003 generuje takie drgania, że pradzej czy później i tak wszystko się pourywa. Osobiście też mam przykręcony alternator śrubą M8, ale w 3P, a ten silnik pracuje bardziej miękko i nie generuje takich drgań. Do C-360...
Jeszcze jedno zobacz, czy nie drgania są powodem Twojej usterki. Kiedyś tak wyłapałem usterkę elektryczną, podobne objawy, też podejrzewałem alternator. Pojechałem na stację kontroli i przy teście amortyzatorów, na wyłączonym silniku usterka się pojawiła. Pozostało namierzyć uszkodzony pin w kostce.
Jak napisałem to dopiero odzewy :) tzn podstawowy najbardziej wkur.... problem usunięty. tzn do wymiany rolka prowadząca i pasek, ponieważ na kole pasowym i na alternatorze nie było tzw tłumika drgań, co spowodowało wywalenie rolki i popękanie paska. Została zastosowana tańsza opcja, czyli założenie tłumika drgań na alternator. a drugi problem pozostał....
Sprawcą problemu okazał się regulator napięcia alternatora.
-luźna osłona na silniku - sprzęgło jednokierunkowe alternatora -tłumik drgań skrętnych koła pasowego.
a regulator napięcia w alternatorze sprawdzałes, jeśli światła tez lekko przygasaja na wolnych obrotach w ryt,ie tego falowania to na 100% regulator napiecia do wymiany - miałem to samo w astrze2 tyle ze diesel z 2000 r - wymienilem i jest po sprawie były skoki napięcia pradu ładowania pomiedzy 13,7 do 14,4 V - zmieniały się bardzo szybko - pomierz...
W tych silnikach jest tłumik drgań - w rolce napinacza paska alternatora, lub w kole pasowym alternatora. (podaj VIN - może być na PW - sprawdzę i odpowiem) Gdy jest zużyty, to daje właśnie poważne drgania na cały silnik.
Masz tam specyficzne koło pasowe alternatora. Często się psuje. Jedynie w swoim rodzaju. Niby to nie typowe koło jednokierunkowe, ale ma tlumic drgania skrętne. Nie zauważyłeś, żeby czasami zapala Ci się kontrolka akumulatora podczas jaZdy ?
W tym silniku jest wałek wyrównoważający w misce olejowej. Napędzany razem z pompą oleju łańcuchem . Przy przebiegach rzędu 200 tyś km warto wymienić łańcuch i napinacz (rozciąga się i jest nie w przeciw fazie z wałem a napinacz się rozpada). Warto to zrobić przy wymianie rozrządu bo i tak się go zdejmuje (przy okazji uszczelniacz wału od strony osprzętu...
Tam nie masz sterowania. Może uzwojenie na wirniku puszcza. Nie pamiętam czy w tym aucie nie było problemu z kołem pasowym wału korbowego, ślizgał sie na gumowym tłumiku drgań.
tak jak żciśniesz w imadle koło to odkręcisz, ja jak nie miałem specjalnego klucza to robiłem to kluczem na powietrze. Bez tego koła będziesz miał duże drgania na pasku klinowym.
Witam. Rozleciało mi się koło tłumiące drgania na wale korbowym to napędzające pasek alternatora. Jest jakiś sposób, żeby je zdjąć bez ingerencji w rozrząd i zdejmowania miski olejowej?
volvo drgania drgania wydechu drgania master
naprawa starych zegarów świerszczy przetwornica amica indukcyjny płyta
samsung xpress c430w napięcie czujnika różnicy ciśnienia
Błąd T211 i D203 w wózku widłowym Linde - diagnostyka i rozwiązania Pomiar biasu w katodzie za pomocą rezystora 1 Ω