Jeśli musisz hamować scenę a masz możliwość doboru falownika to zazwyczaj wystarczy dobrać falownik z modułem hamowania i odpowiednim rezystorem oraz odpowiednio napisać program, tak aby odpowiednio wcześnie rozpoczynał hamowanie, a scena na bardzo niskiej prędkości w ostatniej fazie może być pozycjonowana do ułamków stopnia przy użyciu enkodera zabudowanego...
W przypadku wibracji silnika takiego jak mój ( 1.9 tdi AJM i nie tylko) poleca się sprawdzić następujące elementy: 1) pompowtryski- grupa 13,18,23 oraz ich ustawienie względem głowicy 2) łącznik elastyczny wydechu 3) przeguby wewnętrzne półosi plus wałek kołnierzowy skrzyni biegów- dość rzadka awaria 4) poduszki silnika 5) sprzęgiełko jednokierunkowe...
Dziękuje, sądze, że to może być uszczelką pod głowicą przez ten gaz bo gazownik nie ustawił mi żadnego dotrysku. wymieniłem olej w skrzyni ale nic niedało, a od 2 dni ucieka płyn chłodniczy. Dodam że te terkotanie jest już rzadziej i krócej, ale nadal przy niskich obrotach od 10km do 40km wchodzi mi drżenie auta. mocniej nacisnę któryś raz pdeał gazu...
Jeśli drgania występują tylko przy przyśpieszaniu a przeguby są w porządku, najprawdopodobnie masz popękane sprężyny na tarczy sprzęgłowej, ale przed tym sprawdz czy któraś z poduszek pod skrzynią nie jest szczelona ponieważ podczas przyśpieszania może sie przesówac i napinac za bardzo na którąś z półosi.
Szczerze mówiąc wymieniłem na jednej wizycie turbinę na nową i kompletne sprzęgło bo było tragiczne. Po odebraniu samochodu doznał nowych objawów, które nie występowały wcześniej jakiś kickpower potem to nasilało się w bardziej drastyczne szarpania, przyśpieszania i wchodzenia na obroty. Brałem pod uwagę że może turbina, może coś sprzęgło, może coś...
Albo jest uszkodzony wtrysk albo nie ma kompresji na tym cylindrze.
Spotkało mnie coś takiego i długo nikt sobie z tym nie radził. Półoś prawa, to dzielona w połowie, miała pękniętą sprężynę. Powodowało to skracanie półosi i wpadanie w wibracje napędu. Jak u Ciebie - od czasu do czasu ułożyła się tak, że było idealnie.
Witam mam problem z autem Peugeot 207 1.4 vti 2009r 160k/km. Problemy pojawiły się jakiś czas temu były to falujące obroty po odpaleniu po pewnym czasie okazało się że padła cewka została wymieniona. Falujące obroty pojawiły się następnego dnia występowały losowo nie zależnie od temperatury. Później padł termostat i czujnik temperatury. W między czasie...
Akurat obudowie filtra warto się przyjrzeć, nawet jak na pierwszy rzut oka wygląda ok, miałem taki przypadek, że w pewnym wąskim zakresie obrotów i biegów obudowa filtra powodowała na tyle silny rezonans, że przenosiło się to nawet na pedały, rypało do tego stopnia, że już myślałem o wymianie przegubów. W akcie desperacji przejechałem dosłownie kilka...
Witam otóż mam problem z moją laguna 1 2.0 8V,gdyż podczas przyśpieszania czuję minimalne drgania kierownicy lewo, prawo także na postoju są wyczuwalne drgania nadwoziem. Byłem u mechanika i sprawdził mi koła,przeguby,półosie,poduszki silnika wymienił łożyska w kołach a drgania nadal występują. Bardzo proszę o pomoc
Minęło kilka lat a problem z wibracjami pozostał. Wibracje w chwili obecnej pojawiają się od 110km/h do 140km/h, ich intensywność zależy od wielkości felgi, na 17stakch czuć bardziej, na 16mniej, a na 15 prawie wcale. Wibracje czuć na karoserii auta jaki i na kierownicy, szybkie drżenie. Wszystkie gumy w zawieszeniu wymienione, łożyska amortyzatorów,...
Wolne obroty generalnie trzyma ale widoczne są minimalne drgania wskazówki. Co do hałasu mhmm nie wiem jak chodził wcześniej gdyż tykanie towarzyszy od zakupu. Jedyne co mnie niepokoi to owe cykanie w przedziale 1-1.5k rpm przy przyśpieszaniu. Dodam jeszcze, że przyśpieszając bardzo bardzo wolno (jazda na "emeryta" przy takim przyśpieszaniu to rajdowiec)...
Witam Mam Renault Megane 1.6 na 8 zaworach. Założyłem 2 miesiące temu do niej gaz ( wtrysk gazu ) ze sterownikiem AGIS. Zaczynam jednak żałować tego posunięcia. Instalacja mimo kilku wizyt u gazownika nie działa poprawnie. Po pierwsze na wolnych obrotach co jakiś czas występują drgawki silnika (spadek obrotów do 300 obr i powrót na 750, zdarza mu się...
Zależy czy trzęsienie występuje podczas jazdy na luzie, podczas przyśpieszania czy cały czas. Równie dobrze może być wina przegubów. wyczyść krokowy ;) - dla tych co nie wiedzą o co chodzi to oczywiście żart :)
Witam wszystkich zgromadzonych przed moim bardzo niepokojącym mnie problemem... Mój samochód to Renia Megane I phII z silnikiem 1.9dci 102KM. Mój problem polega na drżeniu poprzecznym (na boki) całego przodu samochodu podczas przyśpieszania w każdym zakresie obrotów, ale wraz ze zwiększaniem prędkości drgania rosną... Jeżeli w czasie jazdy nacisnę sprzęgło...
Witam Panowie ja też mam drgania i mrowienie silnika(wyczuwalne na fotelach przednich oraz podłodze ) w przedziale 2500-3200 obr/min na postoju oraz w czasie jazdy drgania są odczuwalne podczas samej jazdy i w trakcie hamowania, kiedy zdejmuję nogę z gazu i obroty spadają .Moje auto to BMW 520i 24v Vanos (benzyna bez gazu) .Auto ma przebieg 172000km...
Czy jak obroty na biegu jałowym odrobinę zwiększysz drgania ustępują? Są mniej odczuwalne, ale nie ustępują. palanie trochę za wysokie jest - oczywiście mam nadzieję, że wyniki zużycia paliwa potwierdzasz kilkoma tankowaniami do pełna na tej samej stacji? Oczywiście, UKP zainstalowałem jako dodatek żeby ew zobaczyć w którym momencie pali najwięcej,...
Sprawdź przeguby wewnętrzne, jak będą wyrobione to karoseria będzie wibrować tak jakby na boki podczas każdego mocnego przyspieszania.
Może według mnie bo sprzęgło może ciągnąć lub nie losowo co powoduje zmianę obciążenia silnika i jego większe drgania przenoszą się na karoserię.Ty wcale nie musisz być świadomy czy sprzęgło w danym momencie się ślizga czy nie.Sprzęgło i tak masz do wymiany bo będzie coraz gorzej i będzie się ślizgać przy coraz mniejszym wciskaniu gazu.
A jaki błąd zapisał się w sterowniku silnika?
Jednak zawieszenie silnika i tłumików do ponownego obejrzenia, drgania i rezonans są także na postoju? Zwiększają/zmniejszają się podczas przyspieszania/zwalniania?
Koledzy. Temat na szybko, ponieważ szukam ale brak tematów. Pacjent Meriva A 1.7 100KM. Podczas mocniejszego przyspieszania na każdym biegu przenosi drgania na całą budę. Poduszki dolne były wymieniane. Pozostają tylko górne do sprawdzenia, czyli skrzynia i silnik. Jakieś porady?
Łożysko na dyfrze do wymiany. Zobacz czy napęd różnicowy masz w całości czy jest opcja wyciągnąć samą satelitę i wymienić
Przecież to słynny 2.0 bkd. Wtryskiwacze padają jak muchy.
jeśli jeszcze nie znalazłeś przyczyny tych drgań sprawdz sobie czy łapa poduszki mocowania silnika ma dostateczny luz od np. obudowy kolumny amortyzatora może to być niewielki punkt styku z karoserią a trudny do zlokalizowania i męczący miałem coś takiego u siebie i mechanik już szukał winy nawet w skrzyni biegów gdy uprzednia wymiana półosi nic nie...
Tak drgania całego nadwozia, poduszki wszystkie ok oprócz jednej pod silnikiem ale mechanik mówił ze gorsze widział i ze jeździły i że by nie zmieniał, Dodano po 3 Sorki poduszka pod skrzynia
kilka razy zdarzyło się że podczas mocnego skrętu coś tam słychać już było w lewym nadkolu. Terkotanie na skręconych kołach to uszkodzenie przegubu zewnętrznego, uszkodzenie wewnętrznych najczęściej objawia się wpadaniem auta w drgania podczas przyspieszania i zanikaniem drgań po zdjęciu nogi z gazu
Dobra. Dodano po 55 Musze się umówić na wizytę .
poduszka nie była oryginalna tylko jakiejs firmy z Warszawy nie pamietam dokładnie bo juz nie mam opakowania. Inne poduszki nie były ruszane i sa raczej w dobrym stanie,sprawdziłem wizualnie i ruszając skrzynią itp Słyszałem też zeby własnie popuscic ową poduszke i zapalic silnik zeby siadła Oraz słyszałem że po jakims czasie sama sie dopasuje Dziwi...
Też mam 1.4 twinporta i też się na niego przesiadłem z renówki megane1.6 16V. Przejechałem już nim około 1500 km i niestety, jak to mówią fachowcy taka jest jego uroda jeśli chodzi o pracę silnika. A co do silnika pompy wspomagania to mnie na początku zaniepokoił dźwięk jego zwalniania po wyłączeniu zapłonu ( jakby zwalniała turbina) ale w serwisie...
Podmieniałem i nic nie dało
A gumowy pierścionek centrujący w wale napędowym jak i łożysko prowadzące wałek sprzęgłowy w wale korbowym dobre/wymienione, krzyżaki nic a nic się nie przycinają? Wszystko tam w linii idzie?
Rozrusznik kreci elegancko. Wszystko zaczęło się po wymianie 1 pompowtryskiwacza bo miałem problem z drganiem podczas przyspieszania po czym okazało się że był to wytarty wałek. Drgania ustały ale nie mogę sobie teraz poradzić z tym odpalaniem.
Aczkolwiek poduszki raczej bym wykluczył, na postoju żadnych drgań nie ma, przy większych prędkościach także nic. Tylko właśnie gdzieś od 60 do 100 km/h drgania przy przyspieszaniu tylko i wyłącznie
sprawdź poduszkę amortyzatora, tez tak miałem, wszystko wymieniłem co się dało a koło drgało... po wymianie łożyska i poduszki amortyzatora drgania umilkły. po prostu było już to wyrobione i amortyzator latał na górnym mocowaniu.
Poduszki skrzyni na pierwszego podejrzanego.
Niewyważone koła,jak tu wspomniano,na wyważarce jest wszystko OK.gorzej gdy koła są na samochodzie. Oczywiście wszelkie luzy:tulejki wachaczy,sworznie dolne,końcówki kierownicze (te ostatnie są często "niedoceniane "przez mechaników,którzy twierdzą że ich luz nie ma wpływu na "drżące ruszanie") Oczywiście błędne działanie układu sprzęgło/docisk. Osobiście...
Niestety kolego BLB tak mają oto co został mechanik w uszkodzonym silniku klubowego kolegi... Polecam swap na silnik BKD koszt w granicach 6 tys ale masz spokój http://img33.imageshack.us/img33/8478/ob... http://img33.imageshack.us/img33/1204/ob... http://img33.imageshack.us/img33/1842/ob... Tak powinna wyglądać zębatka... http://img33.imageshack.us/img33/2366/ob...
Miałem taki przypadek w Fordzie z 1998 roku. Lata temu. Powyżej 60 km/h i przyspieszaniu drgania niesamowite. Do 130, powyżej 130 zapewne były tak częste, że stały się mniej wyczuwalne. Prawa półoś, tj. po stronie pasażera. Co było przyczyną, to nie wiem, może wada, może gdzieś zahaczyłem, nie mam pojęcia. Dużo jazdy po mieście, to nie czułem. Ale jak...
,gdy trzymam rękę na skrzyni biegów to odczuwam dosyć mocne drgania przy przyspieszaniu a po rozpędzeniu auta maleją . Huroba ... 8-O przypomina mi się dowcip jak kierowca autobusu- prowadząc- jedną ręką trzymał kierownice, a drugą rozdekoltowaną dziewczynę... :D
Witam ma taki problem jak drgania które przenoszą się na karoserię w momencie dodawania gazu. Wymienione zostały tuleje na wahaczach, sworznie i przeguby. Nic to nie pomogło, a jazda bywa naprawdę uciążliwa:cry: szczególnie przy prędkościach do 100km/h. Dodam że jest to motor 2.5l V6.
i to takie metaliczne dzwonienie, drgania przy przyspieszaniu ustana oraz lepiej beda wchodzic biegi ??
lewa sprawdzona, wyeliminowana. Została jeszcze prawa - to jest w planach. Myślałem też, że mogą być to poduszki silnika (np. łapa jednej z poduszek jest za blisko karoserii), albo poduszka skrzyni biegów. W podejrzeniu jest jeszcze jakaś guma od amortyzatora przedniego, bo to miało być wymieniane przez poprzedniego właściciela, któremu tak powiedzieli...
Witam. Problem rozwiązany. Jeden z przegubów dostał piasku i przez to się popsuł :) Wymieniłem oby dwa i teraz jest cisza. Dodatkowo auto generuje sporo mniej drgań podczas przyspieszania :) Dziękuję za podpowiedzi .
Witam. Auto zaparkowane w garażu 3 dni. Dzisiaj odpalam i ciekawostka. Po odpaleniu na luzie autem zaczęło szarpać.Drążek zmiany biegów zaczął drgać. Na pierwszym biegu jak przygazuję i puszczę gaz zaczyna szarpać. Co jest? Skrzynia manualna, 184 KM. Dzięki. Wystraszony;-/
Także nie pozostaje nic innego jak demontaż skrzyni i sprawdzenie luzu ,czy dwumas może wyć przy przyspieszaniu czy to raczej skrzynia wydaje taki odgłos? Czyli dwie usterki :D
Mam problem ze swoim fordem mndeo mk2 1.8td ,gdyż od jakiegoś czasu przy przyśpieszaniu występują drgania na kierownicy.Dodam jeszcze ,że wszystkie gumy,łączniki a nawet amortyzatory wraz ze sprężynami zostały wymienione na nowe.Co może być przyczyną tych drgań?Pomóżcie
Może być wiele rzeczy. masz x-drive czy tylko tył? kiedyś miałem e61, też miałem drgania i okazało się, że wymieniłem prawie wszystko łącznie z kołami, zawieszeniem, tylnymi półosiami a padnięte było sprzęgło hydrokinetyczne w skrzyni. łatwo to zweryfikować, czy drgania masz również jak się auto toczy, czy tylko przy przyspieszaniu? w drugiej e61 poliftowej...
I co było powodem tych drgań?Też mam taki problem. jeśli drga podczas przyspieszania to przeważnie zużyte przeguby napędowe wewnętrzne..
Witam, Jutro będe po wymianie wałka i dam znać czy pomogło. Jeśli nie, to chyba wina leży po stronie turbiny, ale czy to ją też można obwiniać za tak duże drgania przenoszące się na cała karoserie podczas przyśpieszania.
drgania peugeot drgania kabiny trafic drgania
przewód gruba cienki bezpiecznik deska skoda silnik rozszyfrowanie
Sharp R634 – talerz nie obraca się podczas grzania, silnik talerza, sprzęgło, naprawa Teka HX-790 SB Oven Demo Mode: Exit Procedure and Heating Issue