masz numer fabryczny bo czasami w sklepach ciężko sie z nimi dogadać;) 1J0 411 314 T a co do drgań warto wyważyć koła ;) A która to gumka z rantem jak ja to nazywam czy bez.:D
Też stawiam na zużyte koło dwumasowe. A czy jest jakiś sposób ,aby to dokładnie zdiagnozować Tak, trzeba zdemontować skrzynie biegów i sprawdzić luz koła.
Wiadomo czujnik będzie się świecił bo nie ma czujników. Więc tym się nie ma co zajmować. Co do kierownicy polecam zrobić test na płaskiej nawierzchni by nierówności nie mogły wpływać na ocenę. Jeżeli diagnosta dobrze zrobił przegląd to zawieszenie powinno się wyeliminować. Jak masz jakiś nowo otwarty odcinek płaskiej drogi nagraj ponownie film. Sprawdzałeś...
Wyważ kierownice ;) a tak serio to półosie do wymiany jak tylko podczas przyśpieszania. Na luzie objaw nie występuje?
U mnie poduszka pod silnikiem do wymiany -efekt ten sam nawet przywykłem do tego. Za zimno na robotę. Zapomniałem ze jeszcze tuleja wahacza przedniego -już wymieniłem trochę mniej drgań na kierownicy. Jedz na diagnostykę od razu wyjdzie co i gdzie do wymiany, nie drogo za taki mini przegląd puki ludzi nie ma bo zimno. Sam to powymieniasz co trzeba ale...
Może - jeśli przez to co po niej zostało tarcza nierówno przylega do piasty. A sprawdź luzy na kołach?
Witaj! Drgania pedału gazu w skodzie występowały z powodu poduszek.Po wymianie kompletu, wszystko wracało do normy. Drgania kierownicy przeważnie były luzy w układzie kierowniczym i nie wyważone koła. Jak ci będzie ktoś wyważał koła to poproś go,żeby po wyważeniu zdjęciu koła z wyważarki jeszcze raz założył i zobaczysz czy jest dobrze czy musiał jeszcze...
Jest jedna poduszka pod silnikiem i dwie na górze po lewej i prawej stronie napędu. Zdemontuje je i najwyżej obadam na ewentualne luzy lub zerwania.
Sprawdzić wyważenie kół. Sprawdzić luzy łożyskowań, itd.
Bcie gdy samochód toczy się na luzie czy tylko przy pacujacym napedzie?
Przeguby wewnętrzne, luz.
Drgań nie ma na kierownicy, przy hamowaniu też nie są wyczuwalne. Tak jak pisałem, tylko przy jeździe "na luzie" po lekkim rozpędzeniu, na biegach 1-3. Dodając gazu, żeby to wywołać nie ma nic.
Ciężki przypadek to clio. Ale coś jest w tym, że jak zmieniłeś tarcze to przez ten 1000 km nic się nie działo. Może zaciski mają luz na jarzmach? Przy maksymalnej grubości tarczy i klocka się nie ruszają Ale po lekkim starciu jest luz?
Jeśli krzywe tarcze to drżenie będzie przy hamowaniu. Obejrzyj dokładnie opony. Mimo prawidłowego wyważenia mogą mieć boczne wybrzuszenia. Czy drgania pojawiają się też na luzie przy podobnych obrotach silnika (na postoju) ?
Z Twoją wiedzą to nic z tego nie będzie, ewentualnie serial na 40 repostów. Co sam robisz w tym samochodzie? Pytasz o porady ale które z nich sam będziesz wprowadzał w życie? P.S. Nie o luzach na piastach tu mowa kolego...
Wspomniałeś coś o przednich półosiach i luzach w półosi tzn w przegubie środkowym ( czyli masz 4x4). To może być przyczyna twoich drgań - odczuwalnych też na kierownicy - przy przyspieszaniu. Miałem ten problem w innym aucie, gdzie półoś była złożona z 3ch krzyżaków i środkowy miał lekkie luzy . Pomogła wymiana krzyżaka - dobrany po wymiarach wg oryginału...
Ciekawi mnie twoje zdziwienie jeśli kupisz i wymienisz nową ośkę, wymienisz uszczelniacz, zalejesz nowy olej do skrzyni wywalisz na to z 4 stówy albo i więcej a drgania na kierownicy nie ustaną??? W 80% aut jakie widziałem taki luz na wyjściu ze skrzyni jest i nie powodował drgań na kierownicy, Dodam jeszcze że sam piszesz o tym że koła jak by jajowate?????...
Przerabiałem półosie z autoparts z gsp, ale nie dość, że stukanie było nadal to jeszcze doszły drgania podczas przyśpieszania. Co do półosi powiem tak, mam jeszcze renaulta scenica III z 2010r ma przejechane prawie 200tyś. I na półosiach nie ma żadnych wyczuwalnych luzów, tam nic nie stuka. Wydaje mi się, że stuki są od półosi. Dzwoniłem do SKF mają...
Ewentualnie krzywe tarcze hamulcowe, jeśli przy hamowaniu. W ekstremalnych przypadkach krzywe tarcze plus nie wyważone koła plus jakiś luz na zawieszeniu. pozdr
A może być przyczyną trzęsienia wyrobiona tuleja wahacza przedniego (tylna)? Zrobił się na prawym kole luz (przód-tył)
Witam coś dolega mojej skodzie. Przy przyspieszaniu, hamowaniu, przy jeździe powyżej 120km/h odczuwam drgania kierownicy i budy czasami też. Wymieniłem tarcze, klocki, opony nowe, felgi wywarzone już dwa razy, tuleje na wachaczu. A i czasami po trasie na postoju na luzie trzęsie lekko buda co jakieś 10 sekund po upływie 30 sekund. Wiem że mam jeszcze...
Witam. Z racji że znalazłem dziś troche czasu na pogrzebanie w aucie zauważyłem że wachacz górny przedni lewego koła ma odstaniętą guma od tuleij. Mało myśląc zakupiłem drugi i wymieniłem dziada. Efekty są takie że nastąpiła odczuwalna poprawa. Nie wozi tak po drodze i jest o wiele mniejsze bicie na kierownicy. O wiele mniejsze praktycznie nie wyczuwalne...
Witam panowie, Posiadam Scenica II, polifowy z 2008 roku - 2.0T 163KM, manualna skrzynia, przebieg 190tys. km. Ktoras z poduszek po diagnozie siadla mi juz, silnika ta glowna z gory po lewej, lub mechanik wspomina o poduszce skrzyni, ktora jest pod akumulatorem, przenosi drgania na wolnych obrotach przy dodawaniu gazu np na luzie. Czuc pod tylkiem na...
Witam obecnych jest problem z moim autkiem .posiadam vw lupo1.4 44KW i mam problem z .wibracje nadwozia odczuwalne np. w trakcie gwałtownego przyspieszania na niskich obrotach (duże obciążenie silnika) drgania kierownicy i lewarka skrzyni biegów w trakcie postoju na biegu neutralnym („na luzie”) wyraźne szarpanie nadwoziem auta w momencie...
Mogą ale nie muszą. wydaje mi sie ze sa na nich juz pewne luzy To postaw konkretną diagnozę- złom czy ok.Ty jesteś przy aucie.
okopie temat, Wymieniłem maglownice, koncowki drążkow i dalej słyszę stukanie, czy problem tkwi w kolumnie kierowniczej czy może pompa mi nie wydaje bo ją dość słychać. Jeszcze nie wymieniałem dolnych swoszni wahacza i odczuwam dziwne pływanie auto, np jak jadę po lekkich koleinach to wyrywa kierownicę, a czasami lekko czuć jakby jedno z kół ciągło...
Witam. Dzisiaj podczas jazdy zaczęło mi coś glucho bić, wraz z narastaniem prędkości. Koła w porządku, żadne drgania na kierownice nie przenoszą się, także przy hamowaniu. Przeguby też odrzucam. Bicie wydaje się słychać z przodu., ale dokładnie ciężko określić. Obojętnie czy jadę na biegu czy wrzuce na luz bicie nie ustaje.
Przyczyn może być wiele, m.in.: - luzy na tulejach gumowych zawieszenia - krzywe tarcze hamulcowe - krzywe lub niecentrycznie zamontowane felgi - źle wyważone koła - uszkodzone opony
Wygląda na luz na półosi albo kole. Możesz poszarpać za koło czy nie ma luzu. W trasie i tak tego nie naprawisz jedź spokojnie max 100-110 km/h (za jakimś TIR-em)
Nie, nie pytam czy mogą dopuścić auto do ruchu z zapowietrzonymi hamulcami.Pytałem, czy może mieć to wpływ na delikatne drżenie kierownicy TYLKO PRZY GWAŁTOWNYM WCIŚNIĘCIU PEDAŁU HAMULCA I TO W PIERWSZEJ FAZIE HAMOWANIA, bo później tego drgania już nie ma. Opony nie maja tu nic do tego , wyważenie kół też , ponieważ kierownica drżałaby przez cały czas.Natomiast...
Witam, jak na moje oko to kawał porządnej roboty. Zastanawia mnie jednak jedno, jak rozwiązałeś problem "telepania" się silnika, przecież te silniki muszą mieć luz żeby sobie polatać a jeżeli ograniczy sie im swobodę lub przykręci je na sztywno to przenoszą ogromne drgania na ramę a co za tym idzie nie da sie utrzymać kierownicy. No i kolejne pytanie...
Czołem koledzy, mam do Was pytanie czy stan opon ma wpływ na drgania na kierownicy. Jakiś czas temu kupiłem auto, po przeglądzie okazało się że jest trochę rozjechana zbieżność, więc została ustawiona. Dodatkowo zrobiona zbieżność i ciśnienie oraz sprawdzone wszystkie luzy. Co się okazało autko zaczęło lekko ściągać, ale rozumiem że był to efekt 'rozjechanych'...
na gazie czesto pokazuje p304 wypadanie zaplonu na 4 cylindrze... Na benzynie też są drgania? Moze to faktycznie podpora walu ? jak to zdiagnozowac? Złapać za wał i poszarpać. Nic nie ma stukać, nie może być widocznych luzów, potem jeśli jest dość miejsca, odkręcić podporę od karoserii i nią obracać. Chodzi tu o sprawdzenie samego łożyska, ma się obracać...
Witam, mam problem ze swoim oplem. Mianowicie, jadąc nie wyrobiłem zakrętu, cos było z hamulcami, zarzuciło mnie lewym bokiem na krawężnik, na tyle mocno, że wszystkie 4 koła wylądowały za krawężnikiem. Pękło jedno koło, zostało wymienione na zapasowe, z niego później 2 felgi lewej strony, drgania nie ustały, okazało się, że prawe koła miały Tez wgniecione...
Witam Posiadam Forda Focusa 1.8 16V z 2010 roku z przebiegiem 190 tys. Zauwazylem ze na biegu jalowym jak dodam gazu to zaczyna sie drganie w srodku, nawet idzie na karoserie, kokpit. Gdy auto wraca z wiekszych obrotow na nizsze tez sie to dzieje, w czasie jazdy normalnie sie jezdzi, ma moc nic sie nie dzieje - a jak dojezdzam np na luzie do swiatel...
Czujnik zegarowy montowany zamiast zacisku hamulcowego, pomiar bicia osiowego tarczy, potem piasty koła, po zdjęciu tarczy. Często takie objawy powodują wypracowane łożyska kół - luz do wykrycia często tylko przy użyciu czujnika.
Okazało się że po wymianie wahaczy w śrubie mocującej sworzeń wahacza z kopytem hamulca zerwał się gwint i pojawił się znów luz dopiero przy drugim podejściu na szarpakach dostrzegłem to bo nawet szanowny Pan diagnosta tego nie zauważył. Po wymianie śruby luz znikł i problem ze stukami również ucichł, teraz można się rozkoszować z jazdy :)
Witam, mam posiadam Audi A3 2001 1,9TDI 100KM/74kW. Od jakiegoś czasu falują mi obroty i silnik wpada w wibracje, dzieję się to jak silnik się rozgrzeje tak mniej więcej od 70 stopni poniżej tej temperatury silnik pracuje normalnie.W trakcie jazdy nie jest to odczuwalne, jednak gdy stoję to dzieję się to biegu jałowym. W załączniku dodaje filmik jak...
Sworznie już dawno były sprawdzone, tam luzów nie ma. Do tych poduszek się jeszcze dobierzemy, ale chyba najpierw auto wyląduje na serwisie, może oni coś znajda. Teraz tak w ogóle luzy w kierownicy mi się jakieś zrobiły od tego trzepania. Dodano po 5 Skrzynia nie jest na trybie eco, zawsze jeżdżę na automacie, bez eco. Ciągnie dobrze na każdym biegu,...
Najlepiej wymienić wałek bo już zmęczenie materiału daje znać i frezy na przegubie będą miały luzy. Ja zmieniłem kiedyś przegub na nowy i czasami dostawał takich drgań że aż kierownicą szarpał, czasem lepszy używany kompletny oryginał niż nowe zamienniki. Prawy najczęściej bo długi i czasami nawet potrafi pęknąć.
Kolejny mechanik stwierdził luzy na kolumnie kierowniczej. Podobno wymiana jest prosta i można taką kupić używkę do 100 zł. Podpowiedzcie czy to jest ta sama do Astry III H co do Opla Zafiry B czy były różne rodzaje?
Witam mam kilka pytań odnosnie opla vectry z silnikiem isuzu po pierwsze chciałbym wiedzieć ile to mniej wiecej pali,w prawdzie wiem ze przy silnikach z turbo nie da rady oszczedzic, ale jednak ciekawość wygrywa:) po drugie chce wiedziec przy jakiej temp.powietrza trzeba grzac swiece (nie miałem wczesniej diesla wiec nie wiem) czy teraz jak robi sie...
Witam Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu. Problem: Głuche stuki przy skręcaniu kierownicą - na postoju przy szybkim kręceniu kierownicą na boki ciche stuki, ledwie słyszalne - przy jeździe, szczególnie 10-20 km/h na równej prostej szosie przy szybkim (dynamicznym) skręcaniu kierownicą na boki (nawet o 45stopni od prawej do lewej - najbardziej wtedy...
Jeżeli chodzi o huczenie przy 120 zamień opony prawą na lewą i odwrotnie w ten sposób będzie wiadomo czy to opona czy układ jezdny (oczywiście wyważone), koledzy pisali o łożyskach podnieś koło na lewarku i poruszaj nim w pionie i poziomie jeżeli wyczujesz luzy to padło łożysko, co do 40% sprawności amortyzatorów to możliwe że przy 120 koła tracą przyczepność...
Czy przegub zewnętrzny może mieć luz?Jak złapie za półoś mogę ruszać kołem ok 0.5 cm.Pacjent to passat 1.9 tdi 105 KM. 2006r.Są odczuwalne drgania na kierownicy lecz kierownica nie lata.Słychać także tłuczenie które zaczyna się od ok 80 km/h i wraz z prędkością wzrasta.Rano tłucze mocniej-po nocnym postoju -a po kilku godzinach stania tłucze dużo mniej.Tłuczenie...
Passat rocznik 1990 - 200tyś. przebiegu - jestem nowym właścicielem. Trzy dni temu podczas jazdy kierownica nagle zaczęła kręcić się dokoła, a koła nie skręcały. Autoholowanie zabrało auto do serwisu. Przy okazji zgłosiłem problem delikatnego bicia kierownicy i drgań całej karoserii. Mechanik stwierdził, że maglownica do regeneracji. OK dałem zgodę...
Spoko to najpierw sprawdzę przeguby co sie z nimi dzieje jak bedą dobre to ok, a jak nie to pobawię się z mechanizmem może coś z niego wyjdzie, a jak nie to przeszczep skrzyni z kadeta nawet bedzię lepiej na niej bo ma krótką 1-kę i lepiej siś rusza bo w mojej F20 jest długa i ciężko jest ruszyć np. bez dodawania gazu:). Dzięki wszystkim za odpowiedzi....
Witam, od około 1,5 roku użytkuję audi a3 1,8T, niestety mimo że od dawna to odczuwam to coraz bardziej mi to przeszkadza...mianowicie auto jest niekomfortowe w prowadzeniu - czuć mocno wibracje/drgania na kole kierownicy, pedale przyspieszenia i lewarku zmiany biegów. Od razu zaznaczę że wymieniłem poduszkę skrzyni i silnika, bo były średnie ale to...
Witam. Mam problem z Volvo V50 benzyna 2 .0 . Przy mocniejszym przyspieszeniu zauważyłem lekkie drgania w kierownicy. Wszedłem w kanał i rutynowo sprawdzałem przeguby. Prawa półoś wydawała mi się mieć luz więc mocniej pociągnąłem tak zdrowo w kierunku skrzyni i (zgodnie ze strzałka na zdjęciu) no i ku mojemu zdziwieniu półośka wypadła z prowadnicy (łożyska...
Witam. Auto zaczęło wpadać w wibracje na kierownicy oraz na całym aucie podczas hamowania. Wymieniłem wszystkie tarcze i klocki firmy ferodo. Przez kilka dni było cudownie. Ale znowu problem powrócił. Piasty są ok. Dodam, że mam mały luz na maglownicy. Oraz do wymiany gumy i łączniki stabilizatora, tuleje tylne na wahaczach i sworznie. Opony ok, felgi...
witam ja tez mam podobny problem przy golfie IV tylko dziwi mnie jedno bo nie zawsze sa te drgania czasami zrobie z 300 km i nic zawieszenie jest ok tarcze byly zmienione odrazu nowe by mialy takie cos ?? podejrzewam jeszcze luzy na maglownicy . rano jak ruszam kierowniac slychac dziwny stuk (przy zgaszonym silniku) jak by cos przeskakiwalo po przejachaniu...
Jeśli byłby to przegub zewnętrzny działo by się to przy małych prędkościach i skręconych kołach.Towarzyszy im charakterystyczny hałas. Jeśli drgania powstają podczas dużego obciążenia, ale na prostej drodze, prawdopodobnie uszkodził się przegub wewnętrzny. Sprawdzałeś zbieżność kół, geometrię zawieszenia? Mogą to być również luzy na sworzniach lub zużytych...
Siema, piszę już z lekką desperacją bo nie wiem co robić, kupiłem niecały rok temu beemkę E39 touring z 3 litrowym dieslem, 2001 r, sprzęgniętym z manualną skrzynią, zawias z tyłu na sprężynach. Problem polega na drżeniu całego nadwozia, drżeniu kierownicy jak przy niewyważonych kołach oraz słyszalnym głuchym dudnieniu wewnątrz auta. Głuche dudnienie...
Dzień dobry Mam następujący problem z moim passatem b6 2007rok: Co jakiś czas w trakcie jazdy pojawia się najpierw lekkie drganie kierownicy które się następnie nasila. Miałem taką sytuacje jak narazie 3 razy. Za pierwszym razem jak jechałem do pracy myślałem że odkręca mi się koło (kiedyś miałem taką sytuacje i objawy były podobne) ale zatrzymałem...
Witam. Ja miałem podobnie u mnie na pierwszym i drugim biegu było wrażenie jakby samochód robił kroki takie kołysanie, szarpanie lewa prawa bez wstrząsów na kierownicy. Okazało się ze poluzowane było łączenie wewnętrznej i zewnętrznej półosi prawa strona. kolejna przyczyna to zużyte wąchacze, a konkretnie te duże tuleje bliżej kabiny. Weź jakiś łom...
oj jednak to hamowanie jeszcze nie całkiem dobre.. ucieszyłem się po próbie ale teraz jak wieczór jechałem to jednak troche jeszcze się tłucze ;/ a te luzy i skakanie czyje wszystko na kierownicy i słychać takie "puste" stuki jak się jedzie.. niby w układzie kierowniczym nie czuje żwielkich luzów na postoju ale coś mi się wydaje że to jednak to będzie.....
Kolego zacznij od wizyty u wulkanizatora i wyważenia kół - przy okazji powiedzą Ci, czy felgi są proste. Jeżeli będą pogięte, mimo prawidłowego wyważenia będą generować drgania. Na 99% wizyta u dobrego speca od kół przynajmniej da diagnozę problemu, jeśli nie jego rozwiązanie. Istnieją oczywiście inne opcje: luz w układzie kierowniczym, pierścienie...
Musisz dojść skąd pochodzą wibracje. Albo z samego silnika, układu przeniesienia napędu, zawieszenia itp. Rób różne próby i zapisuj dokladnie co się działo. Moim zdaniem powinieneś sprawdzić, czy prędkość na wpływ na wibracje. I tak wykluczasz kolejne elementy. Czasami jest tak że kilka rzeczy jest zepsutych.. U mnie np za wibracje odpowiadała ta,,harmonijka,,...
Witam. Jeep cherokee KJ 2.8 CRD 2006r. Przy szybkości 35-45 km/h drży kierownica i słychać hałas z przodu. Przy wyższych prędkościach drgania ustają ale hałas przypominający "brumienie" jest słyszalny. Byłem w warsztacie i mechanik nie stwierdził niepokojących luzów w zawieszeniu i układzie napędowym. Koła wyważone i zamienione na próbę przód z tyłem-bez...
Założyłem alu felgi firmy Artec do Corolli i po wyważeniu okazało sie że powyżej 120 drży kierownica. Wykluczyłem już luzy w układzie kierowniczym i gałki.Sugerowano mi że do fel aluminiowych stosuje się na śruby mocujące tulejki ustalajace.Czy ich brak (przecież skosy na nakrętkach muszą ustalić koło)może być przyczyną drgań.Gdzie takie tulejki można...
Jeżeli przegub uszkodzony to ten przy skrzyni skoro mie czuc w kierownicy Zauważ że nie napisał że nie czuć w kierownicy. W każdym razie do sprawdzenia luz półosiek w przegubach, obydwu, nie powinno być wyczuwalnego sporego luzu przy próbie obrócenia półosi przy unieruchomionym przegubie, ślady uderzeń, wgnieceń na półosiach, szczególnie tej długiej...
Przeguby wewnętrzne zostały wymienione na fabrycznie nowe. Co prawda nie oryginalne lecz nowe. Myślę że objawy są dość charakterystyczne. Auto wibruje TYLKO NA DRUGIM BIEGU. Delikatnie drży karoseria. Drgania nie są przenoszone na kierownicę. Jeśli były by luzy w zawieszeniu, problem z oponami, uszkodzone sprzęgło itp. podejrzewam że drgania występowały...
wiesz nie wiem jak to jest w Lanosie do konca, sworzeń wachacza jest częściom wymienna w Lanosie czy nie? i trzeba wymieniać caly wachacz? Przy skrętach to głownie walić moze Ci przegub przy kole drgania kiery tez moga być od przegubu. Mi ktoregoś razu jak przegub padał to kierą waliło jak glupie. Sprawdz czy na puszczonym gazie i wcisnietym sprzegle...
Witam. Mam problem jak w temacie. Po wymianie kompletu półosi z przegubami na 2 i 3 przy przyspieszeniu telepie budą. Na innych biegach jest ok. Czasami drgania znikają, ale teraz coraz rzadziej. Drgania nie przenoszą się na kierownicę. Żadnych innych luzów nie ma. Ani w układzie kierowniczym ani na poduszkach. Proszę o pomoc bo pomysły mi się skończyły.
Proszę sprawdzić kable zapłonowe pod obciążeniem, mają mieć 6kΩ a cewki 2kΩ, sondę odczep od kostki i szry i czrny przewód podłącz do miernika po zagrzniu powinien wachać się 0,2-0,8V. SEaty fajnie chodzą na NGK NR.1 i na Ultra Beru 3-elektrody. Proszę sprawdzić cewkę, bo po rozgrzaniu u kumpla w seacie idiza, auto traciło moc. I jescze co...
Czy stuki są przy szybkich krótkich ruchach? Masz wspomaganie? Przy wspomaganiu będziesz miał stuki. Jak uruchomisz silnik (w przypadku wspomagania) to "luzy na przekładni są kasowane". Mam to samo w Golfie IV. Też spanikowałem i pojechałem sprawdzić zawieszenie, bo myślałem, że maglownica do wymiany. Okazuje się, że na postoju taki lekki stuk to normalne....
Wcale nie musi być brud, może być plama rdzy, przyschnięty smar, wszystko właśnie na piasty wskazuje. Poczyść szczotką drucianą kołnierze piast. Przy okazji sprawdź czy luzu na łożyskach nie wyczuwasz.
Auto mam od nowości. Ostatni wypust z lutego 2015. 2.0 tdi 170km, skrzynia dsg 6cio biegowa. aktualny przebieg 80.000km Przy przebiegu 65.000 pojawiły się drgania przy prędkościach autostradowych najbardziej wyczuwalne przy gwałtownym dodawaniu gazu. Odczuwalne na kierownicy i podłodze kierowcy. Przy 75000km wymieniono 4 przeguby firmy Lobro. 2 zew....
Wibracje z silnika, może być luźny pedał, czy na zakręcie też drży?, tu mogą być do wymiany poduszki pod silnikiem skrzynią oraz temu podobnego osprzętu (drążek reakcyjny może też, jak taki jest) tylko tu problem, poduszki zamienniki potrafią być dużo mniej żywotne niż te z którymi auto z fabryki wyjedzie (do tego stopnia, że się czasem wymiana mija...
Witam i błagam o pomoc Mam A3 jak w temacie (2.0 tdi typ silnika BKD) i po wymianie rozrządu i uszczelki pod głowicą auto dostaje wibracji, ale uwaga pojawiają się tylko wówczas, gdy auto dostaje gazu a szczególnie wyczuwalne przy 1800 -2000 obrotów. Podczas jazdy na luzie czy wolnym biegu nie napędzając go nie ma wibracji, drgań. Wyczuwalne jest drganie...
Raczej od drgań przy dużych prędkościach i luzów w serwie i układzie drążków, zwrotnic itp. przemieszcza się układ kierowniczy. Odkręć popychacz od serwa i zobacz na samej dźwigni serwa czy są luzy i co się dzieje przy max wciśnięciu gazu. Jeśli elektronika funkcjonuje prawidłowo to serwo powinno być w położeniu na zero, neutralnym po naciśnięciu dźwigni...
Minęło kilka lat a problem z wibracjami pozostał. Wibracje w chwili obecnej pojawiają się od 110km/h do 140km/h, ich intensywność zależy od wielkości felgi, na 17stakch czuć bardziej, na 16mniej, a na 15 prawie wcale. Wibracje czuć na karoserii auta jaki i na kierownicy, szybkie drżenie. Wszystkie gumy w zawieszeniu wymienione, łożyska amortyzatorów,...
Witam wszystkich! Od kilku godzin siedze na forach, miedzy innymi tutaj i czytam tematy odnośnie koła dwumasowego. Wszystkie moje objawy jednoznacznie nakierowywują mnie na jego uszkodzenie. Jestem tylko człowiekiem w dodatku mam chorobę na punkcie samochodów i gdybym nie napisał tego tematu, nie zasnął bym. Otóż samochód kupiłem tydzień temu, jest...
Na rolkach dwa razy byłem, żeby zobaczyć opory toczenia. i serio wtedy nikt nie zauważył zużycia łożyska? Chyba lepiej będzie jeszcze raz wybrać się do mechanika - najlepiej innego... tudzież na stację diagnostyczną, ale taką poważną - taki pozaokresowy przegląd ("Panie potrzebuję sprawdzić zawieszenie bo coś się tłucze") zrobią za kilka groszy - to...
cd.: 66cm3 - zalany gaźnik... zatarty silnik... Wydam kolejne 500 zł i znowu z byle powodu zatrę silnik? Muszę docieć co się dzieje tj przyczynę problemów... Bruzdy: https://obrazki.elektroda.pl/7444869800_... Dziwne uszkodzenie jak od jakichś zębów - poprzeczne ryski - od nowości chyba bo ja nie uszkodziłem, przynajmniej tak myślę...
Sprawdź zawór sterujący przedniej osi, powinien być gdzieś między lewym reflektorem a mechanizmem wspomagania kierownicy, w innym aucie będzie za kolumną, między stopniem kabiny a ramą. Jeśli to jego wina na siłownikach będziesz miał resztki powietrza po zwolnieniu h-ca, zawory ABS przed siłownikami też mogą coś zostawiać, ale obydwa? Sprawdź czy za...
Accord VII - problem drgania kierownicy wynikjące najczęściej z luzu na wieloklinie przegubu wewnętrznego, powodujące że odgina się na boki i półoś nie pracuje osiowo. Zastanawiam się, czy w części przypadków drgań nie powodował czasami przegub zewnętrzny. Zakładając, że ma on wżery mógłby odginać półośkę powodując przekręcanie przegubu wewnętrznego...
Witam, kolejnym podzespołem w mojej maszynie który naprawiałem było serwomechanizm skrętu. Od razu po zakupie okazało się że serwo nie działa z powodu pękniętej rurki hydraulicznej na wyjściu z pompy NSZ-10 i braku oleju w układzie. Rurka została pospawana olej nalany i nic to nie dało. Wymieniłem więc pompę na nową i przez pewien czas było jakby lepiej...
Koledzy, mam pytanie związanie z wymianą koła pasowego alternatora W202 250TD. Czy mogę ot tak po demontażu alternatora odkręcić nakrętkę koła pasowego, zdjąć go z wałka i założyć koło pasowe ze sprzęgłem jednokierunkowym? Przyznam, że od 2 lat borykam się z problemem skaczącego i niemiłosiernie tłukącego się paska klinowego, naprawdę nikt nie potrafi...
Amortyzatory wymienione (MONROE - 170zł/szt). Na pewno tłumienie nierówności jest znacznie lepsze niż wcześniej. To klekotanie pod autem, Błażej byłeś blisko. Z racji takiej że po wymianie amortyzatorów niewiele się zmieniło w kwestii "luźnego zawieszenia", pojechałem na ścieżkę zdrowia. Trafił mi się rozgarnięty koleś i wypatrzył pewien luz. Przy wymianie...
Witam Szanownych, Mam uprzejme zapytanie o poradę otóż ostatnio w ciągu kilku dni zacząłem odczuwać dziwne drgania na kierownicy zwłaszcza na koleinach tak jakby trzymając kierownicę sztywno na wprost koła zafalowały lewo-prawo, niedawno wymieniałem sam amortyzatory z olejowych delphi na gazowe monroe sensatrac bo prawy delphi lał jak zły tak że po...
opel astra H 1,3 CTI, 20016 R Proszę o pomoc co może być przyczyną tak dziwnej usterki. Opiszę małą historię może rzuci to jakiś obraz sytuacji. Około 3 miesiące temu samochód był u mechanika gdzie zostały wymienione jakieś gumy w układzie zawieszenia z przodu. Po tym czasie byłem w Gdańsku około 150 KM w jedną stronę bez problemów. Przez ostatnie kilka...
Opony sprawdzane pod każdym względem felgi też. Felga o nic się nie trze tarcza prosta na kole nie wychuwam żadnych luzów jak je podniosę i sprawdzam.
Witam! Mam problem z samochodem: Opel Astra H 1.7 CDTI 100KM 2008r Silnik: Z17DTH Skrzynia : F23 (5 biegów) Przebieg: 260000km Podczas jazdy najczęściej z prędkością 100-120km/h przy "odpuszczaniu" gazu zaczyna strasznie wibrować kierownica jak i cały samochód, gdy trzymamy samochód tak żeby cały czas "ciągnął" nawet minimalnie, to wibracje ustępują,...
Witam, Mam problem powyżej 130 km/h odczuwalne są drgania na całym samochodzie. Dodam ze przy przyspieszaniu w zakresie 80-120 czuc na kierownicy delikatne drganie. Dodam ze tarcze przod tył wymienine, drozek kierowniczy wymieniony, lożyska przod/tyl sprawdzone, opony nowe, koła wyważone, przegłuby sprawdzone, mam juz tak ze 2 lata i nic bardziej nic...
Witajcie koledzy! Jakiś czas temu w moim golfie miałem problemy z luzami w zawieszeniu,pojechałem na szarpak aby sprawdzić ,które elementy są do wymiany.Jakoś 2 dni po wizycie na stacji w lewym kole z przodu zacząłem słyszeć delikatne stukanie którego częstotliwość zwiększała się wraz z prędkością. Początkowo pojechałem na wulkanizacje.Felgi proste,opony...
witam. Problem występuje w samochodzie volvo fl6. Podczas hamowania występują dosyć mocne drgania całego pojazdu (nieodczuwalne na kierownicy). Na przeglądzie zero luzów w zawieszeniu, tylko prawy tylny zacisk ma znacznie niższą sile hamowania niż lewy ok. 50%). Zmierzone bicie przednich tarcz (tarcze pełne). Wynik to 0.15mm na prawej i 0.04 na lewej....
Ford Focus, MK1, rocznik 2001, przed liftem, sedan, silnik 1.8 benzyna 115KM, instalacja gazowa, przebieg 335000km ( w tym 80000 na gazie), kolor niebieski, klimatyzacja ręczna, wyposażenie el. standardowe. Samochód ma dziwne objawy których nie da się opisać w jednym zdaniu stąd dziwna nazwa tytułu postu. Samochód w ostatnich 2 miesiącach miał zrobione:...
Witam. Mam taki problem. Jak zapalę sharana 1.9 tdi 2001r. i ruszam kierownicą na boki to jest luz taki jak by były wybite końcówki drążków. wymieniłem praktycznie wszystko łączniki stabilizatora drgań , końcówki drążków, tylne tuleje przedniego wahacza, wszystko stoi sztywno mechanicy sugerują że jest to luz na maglownicy. A i jak powisi sharan na...
(...) dalej puka, stabilizatory były zmieniane w maju lub czerwcu, jeżeli ktoś wie co to i jak to sprawdzić czy to to będę bardzo wdzięczny bo już nie wiem co się mogło zepsuć, odrazu mówię że żadnych luzów na zawieszeniu nie ma , bo byłem na stacji diagnostycznej i nic nie znaleziono. Dodano po 1 Wstępna ocena dostępnych informacji - Samochód : Seat...
Witam, takie zapytanie czy firma Bosal to nadal dobry producent układów wydechowych? np zamiennik katalizatora? Posiadam Golfa 4 ze słynnym silnikiem 1,8T Pojawiło się podejrzenie że po ponad 20 latach może być zatkany oryginalny katalizator i turbina jest tłamszona. Zakupiłem popularny w ofertach katalizator firmy JMJ z Wielkopolski. Jak się okazuje...
Mozna sprawdzic te poduszki samemu porzadnie? Czy szukac luzu szarpiac silnikiem? Czy mechanik najlepiej?
Witam Miesiąc temu miałem awarię (urwanie grzybka zaworu) w golfie 4 TDI ASV (przebieg licznikowy 212 tys km, rocznik 2000. Uszkodziła się głowica, wałek rozrządu, tlok nr3, korbowód i wtrysk sterujący. Głowicę kupiłem używkę w okolicy z powypadkowego Audi A3 90kM (te same numery głowicy co w moim ASV), tłok z pierścieniami, korbowód i wtrysk także...
Cześć wszystkim. Ostatnio zauważyłem że pękła oslona z prawej strony przekładni kierowniczej i zrobił się luz na wyjściu z przekładni. Jak poruszam kołem prawo-lewo to czuć luz. Z lewej strony jest ok. Jak jadę po dziurach tym kołem to słychać stuki. Jak jadę autostrada to powyżej 100km/h zaczyna drżeć nadwozie, bije kierownica i czuć stuki w kolumnie,...
Oczyściłeś piasty na powierzchni styku z tarczami? Bicie mogłoby spowodować rdza/brud na piaście, ale niby za pierwszym razem tarcz nie zdejmowałeś? Zdejmując i zakładając można je założyć w innym położeniu, obrócone o szpilkę (90°) lub dwie (180°) i może bić. Te wcięcia pod sprężynki klocków? nasmarowałem tłoczki hamulcowe i prowadnice. Pod osłoną...
u mnie okazało sie po wielu miesiącach szukania winna była przekładnia kierownicza, niby normalnie nie było żadnych luzów ale jednak przy prędkości ok 110km były drgania kierownicy.po wymianie przekładni wszystko teraz jest ok.
Witam! Mam problem z kierownica, miała ona standardowo 90* obrotu, wiec dołożyłem przekładnie aby zwiększyć kat, wszystko poszło gładko, ale kierownica trzęsie się lewo-prawo przy ok 20-30* obrotu kola. Kiedy skręcam dalej idzie już gładko. Są takie jakby 2 strefy w których trzęsie. Mam wrażenie jak by to się zaczynało kiedy silniczek ff zaczyna prostować...
Witam , auto z 2017r przebieg 70tyś pompa wspomagania elektryczna, problem jest gdy na postoju i w czasie jazdy czuć wibracje kierownicy. Wibracje czuć gdy zaczynamy skręcać kierownicą(jak kierownica jest w położeniu z godz 12 na 14 lub z 12 na 10). Zauważyłem że jak jazda jest dłuższa to drgania są coraz słabsze aż zanikają całkowicie, nadmienię że...
Mam taki problem z ciągnikiem Massey Ferguson 6150, że podczas jazdy drogą (np asfalt, żwir lub ubita droga ziemna) cały ciągnik wpada w duże drgania / wibracje, nieraz do takiego poziomu, że muszę się zatrzymać albo znacznie zwolnić aby przestało, bo kierownica chce zęby powybijać. Są to wibracje o częstotliwości kilku herców - jakieś 5-8 razy na sekundę....
Mam problem z Midlumem 270dci 2005r. Przy jeździe na prosto auto delikatnie wibruje, przy lekkim skręceniu kierownicy w lewo lub w prawo czuć już to mocniej. Przy hamowaniu całą kabiną zaczyna rzucać na boki. Tarcze/zacisk raczej odpadają bo kierownica nie ma drgań, tylko sama kabina. Klocki zebrane równo, po wyjęciu klocków zacisk pracuje gładko, nie...
drgania luzie drgania gazie luzie drgania kierownicy
ktp700 basic junkers instrukcja obsługa sygnał kablem sieciowym
protokół rezystancji izolacji access point
Mrugająca ikona 5L na piecu gazowym - co oznacza? Jak ładować baterie guzikowe w domu?