Patrzyłem w dwóch katalogach i nie widzę napinacza do wersji bez klimatyzacji .
Sprzęgło tylko wytłumia drgania napinacza ,nie zaszkodzi załozyc ale to nie to. Odepnij wtyk i zobacz co wtedy. Może dfm-com cos psuje.
jak jest zblokowane, to jest do wymiany. Zablokuj wirnik i spróbuj obrócić koło, będziesz miał pewność.
Zazwyczaj jest tak, że niesprawna wolnobieżka alternatora uszkadza napinacz jeśli w porę się nie zareaguje. Do sprawdzenia wolnobiegu zdejmij pasek zablokuj wirnik alternatora sróbokrętem ( ostrożnie!). Kółko powinno kręcić się w jedną stronę z lekkim oporem, w drugą wcale. Jeśli koło napinacza jest nieosiowe z innymi kołami pasowymi, koniecznie wymienić...
no i może tu jest sedno sprawy. Ja kręcąc wałem sprężarki wyczuwam znaczny opór po gdzieś 1 obrocie. Ale wydawało mi się to logiczne bo wytwarzam ciśnienie w układzie ręką. Nie sądziłem że wał powinien się dać obracać ciągle... swoją drogą dlaczego napinacz chodzi dopiero po włączeniu klimy? a co do koła pasowego wału: jak sprawdzić je?
Sprawdź koło wolnobierzne na alternatorze. Na 99% ono jest przyczyną.
Drgania napinacza, to często tylko skutek, a nie przyczyba problemu. Napinacz i pasek rozumuem, że zakładaleś nowe? Pasek nie za długi?
Witam serdeczne. Jestem posiadaczem octavii 1,9 tdi agr z 2000 roki w której nie mogę poradzić sobie z wibrującym/drgającym napinaczu paska wielorowkowego. Wymieniłem już sprzęgiełko alternatora, rolkę odwracającą, pasek i napinacz a mimo to napinacz dalej wibruje po uruchomieniu silnika przez kilka minut. Wibracje nasilają się wraz ze wzrostem obciążenia...
Sprawdż mocowanie silnika- stan poduszek itp. Drgania napinacza, to normalna sprawa.
Sprzęgło alternatora 100% do wymiany ponieważ piszczy wspomaganie przy max skrecie i bardzo duże drgania napinacza... Rolka napinajaca i napinacz rozumiem nie powinien drgań tylko pasek powinien iść spokojnie i stabilnie?
Witam serdecznie. Autko jak w temacie z 2000 roku. Problem leży w hałasującym pasku wielorowkowym.Najbardziej odczywalne rano na zimnym silniku. Wymieniłem koło pasowe z tłumikiem drgań ,napinacze i pasek. Nic to nie pomogło . Dziwi mnie napinacz który cały czas podskakuje. Może ktoś borykał sie z takim problemem ? Czekam na podpowiedzi Pozdrawiam
Aha, dokladnie tak jak kolo magnesowe w motocyklu, tez bez zadnego blokowania, tylko pneumatem.. A takie pytanie, jak duze te drgania napinacza musza byc (najlepiej w mm ;) ) na wolnych obrotach, aby uznac ze to sprzegielko kaputt, a nie "ten typ tak ma" ?
Pasek nowy jest drgania są paska duże między kołem paasowym a alternatorem i rolka napinacza a kołem paasowym rolka podskakuje z napinacze ma drgania spore. Wygląda jakby koło pasowe biło ale koło założone nowe. Dodano po 26 https://filmy.elektroda.pl/33_1721928744...
Zawor upustowy wspomagania jest w pompie od wspomagania kierownicy. W układzie wspomagania robi się ciśnienie tylko podczas kręcenia kierownicą. W polo chyba wspomaganie jest na oddzielnym pasku. W silnikach 1,9 uszkodzeniu ulegało małe koło od rozrzadu na wale korbowym. Po naprawie występowało bicie, ktore można było poznać po dużych drganiach napinacza....
Witam. Drgania może powodować napinacz taśmy. Jak jest zbudowany? W zaawansowanych konstrukcjach stosowany jest napinacz hydrauliczny z wskaźnikiem siły naciągu taśmy. Jeżeli mechaniczny przyjrzałbym się mechanizmowi napinacza pod względem luzów. Pozdrawiam
W tych silnikach jest tłumik drgań - w rolce napinacza paska alternatora, lub w kole pasowym alternatora. (podaj VIN - może być na PW - sprawdzę i odpowiem) Gdy jest zużyty, to daje właśnie poważne drgania na cały silnik.
Chciałbym odświeżyć temat. Od roku jeżdżę Megane Scenic 1.9dt i cały czas borykam się z problemem drgającego paska. Wymieniłem : - pompa wody - koło dwumasowe - kompletny napinacz - rolka prowadząca paska alternatora - pasek alternatora nadal duże drgania napinacza (góra-dół) przy pewnym poziomie obrotów (trochę ponad tysiąc). Od czasu do czasu pasek...
endriu233 - mógłbyś coś więcej napisać? Cz to była wina sprzęgła alternatora? Jeśli tak, w jakim było stanie? Ślizgało się czy też było zablokowane na sztywno? Jeśli nie, co było przyczyną drgań? Pozdrawiam.
Witam. Mam A3 1.8T AGU. Potrzebuje informacje jakie części są potrzebne do wymiany rozrządu w tym aucie? Pasek na pewno, rolka napinacza, rolka prowadząca, pompa wody również na pewno. Tylko teraz mam pytanie o tłumik drgań tzn napinacz hydrauliczny czy w tym silniku jest i czy przy kazdej wymianie rozrządu się go wymienia? ostatnie pytanko, czy cena...
Tam jest koło pasowe ze sprzęgłem i uspokaja pasek przed drganiami.
koło alternatora , tłumik drgań skrętnych , na koniec dwumas
Mam pytanie, czy w astrze z 2 litrowym silnikiem wymiana napinacza jest skomplikowana??? czy aby wymnienic pasek trzeba odkręcic cały napinacz??? czy wystarczy tylko odkrecic tłumik drgań( spręzynę) ??? czy wystarczy tylko napiąc napinacz kluczem??? z góry dzięki za wskazówki:)
witam mam kłopot auto jest po wymianie paska rozrządy napinacza rolek ale po skręceniu wyczuwa się drgania na biegu jałowym
Oceń stan napinacza, bo może on być powodem drgań. Zwróć uwagę na ewentualny hałas uszkodzonego łożyska np. w napinaczu i alternatorze. Warto przyjrzeć się kołom pasowym (rolkom), czy pracują w jednej osi, bo nawet niewielkie ich obluzowanie może powodować drganie paska. Jeśli w Twoim aucie pasek ten napędza również agregat klimy, to sprawdź, czy nie...
Ramię wskaźnika napinacza też tak drga przy starym pasku? Jaki numer ma pasek i kto go produkował? (w kicie INA są części różnych producentów, a INA pasków nie produkuje). Jeśli to ten sam producent (np.Gates, Conti itp.), sprawdź czy numery starego i nowego paska zgadzają się (moduł czy kształt i ilość zębów pasków mogą być inne) - tym samym może to...
Witam wszystkich mam pytanie zmienilem w moim passacie napinacz i pasek z powodu takiego ze piszczał i mil drgania gora dol mam teraz nowy napinacz i nadal tak drży ale nie piszczy. Czy to drżenie gora dół jest normalne ? Passat b5 1.9 130km
A co masz na uwadze pisząc sztywne koło i wolnobieżkę ? Sprzęgło jednokierunkowe alternatora
Osobiście, 5 minut bym się nie zastanawiał tylko wymieniał rozrząd. Cena części razem z pompą wody to ok 700 PLN + robocizna. Osobiście pooglądał bym założony pasek wielorowkowy - czy idzie prosto bez poprzecznych drgań. W grupie VAG dość częstym uszkodzeniem jest zużycie rolek prowadzących pasek wielorowkowy oraz zużycie podstawy napinacza paska wielorowkowego....
Witam! Mam takowy problem. Pojawił się dziwny dźwięk w silniku, po kilku minutach ustał. Chwilę później zniknęło wspomaganie kierownicy, ale... tylko na niskich obrotach. Powyżej 2 tys. Działa normalnie. Zerknąłem pod auto i okazało się, że pasek klinowy jest z jednej strony ścięty, a w okolicy paska rozrzucone jego wióry. Tak jakby ktoś nóż przyłożył...
Witam. Od kilku dni na zimnym silniku słyszałem tępe stukanie, dziś zaglądam pod maskę a tam siłownik napinacza sobie swobodnie lata ( pękło górne mocowanie) Gdy przyjrzałem się dokładniej to widać że blok silnika drga jak szalony właśnie z lewej strony, tam gdzie jest ten cały napinacz. Pewnie sama wymiana napinacza nic nie pomoże bo od drgań znów...
W WV Golf III TDI zauważyłem że bez wolnobieżki na alternatorze napinacz wpada w drgania . Niestety diesle mają pulsacje momentu napędowego duuzo większe niz benzyniaki. Co przy dużym obciążeniu moca daje szarpanie paskiem i widoczna prace napinacza hehehe.
Pasek firmy DAYCO koszt 60 PLN myślę nad kupne napinacza paska jak go lekko doduszę breszką to nie ma takich drgań i jak pytałem to za napinacz chcieli 100-120 zł. A jak ściągałem pasek to ruszałem alternatorem i sprzęgło na pewno nie jest zatarte w jedna stronę trzyma a w druga się ślizga.
jest napinacz sprężynowy i tłumik drgań na wahadle No to pewnie musisz go wymienić i kup jeszcze dla pewności oryginalny pasek ze znaczkami Merca.
Witam co do drgań w silniku 2,0 TFSI radze sprawdzić napinacze łańcucha i sam łańcuch czy się nie wyciągnął im szybciej tym lepiej ja niestety miałem takie same oznaki i właśnie pare dni temu rozrząd sie rozsypał a co za tym idzie silnik również czekam na odpowiedż Audi Polska czy poczują sie winnym i wymienia na nowy silnik lub 50/50 koszty podziela
Przy takim przebiegu hałas może pochodzić z powodu wytartego dolnego koła zębatego. Nowy pasek nieprawidłowo się układa generując hałas oraz drgania. W takiej sytuacji grozi to pęknięciem paska lub zerwaniem zębów. Położenie znacznika napinacza zmienia się wraz z osiągnięciem przez silnik temperatury roboczej, wydaje się, że pasek się "naciąga". Nie...
Witam, sprawdzałeś może, czy po wymianie napinacza na nowy, pasek oraz cały układ pracuje równo, bez drgań na boki? Czy same rolki prowadzące nie hałasują, lub nie zużywają się zbyt szybko? Problemem może być krzywe koło pasowe, które "bije" i wprowadza drgania w układzie paska, co prowadzi do szybkiego zużycia jego elementów.
Wiyam może się do tego przyczyniać też kompresor klimy,gdyż jak się sprzęgło zaciera kompresora to będzie stawiał opór i pasek będzie szalał. Może być tłumik drgań na kole wału, oraz sam napinacz skosował sie poprzez jego wytarcie między sprężyna a obudową napinacza. Z napinaczem miałem ostatnio taka usterkę.
Witam Ponieważ nie znalazłem odpwiedzi w moim problemie może ktoś pomoże. Problem ( a może tak ma być ) jest z drgającymi napinaczami paska PK. Wymieniłem pasek , wymieniłem rolkę napinającą górną , a następnie dolną. Obecnie obie rolki drgają ( dodam film na YT ). Wiem że problemy bywają ze sprzęgłem alternatora ale mój ma alternator do start-stopu...
Zmęczenie materiału, czasami klin jest z innej stali i nie wytrzymuje drgań, może to być wina luźnego łańcucha, albo słabego napinacza i jak kółko ma luz w obie strony to po kilku tysiącach robi się lekki luzik a potem trach.....
Chcę kupić zestaw rozrządu, ale napotkałem problem. Posiadam Fabię z silnikiem ATD z 2001 roku. Wg ETKI do około 2003 roku występuje pompa 045121011B i tłumik drgań (napinacz) hydrauliczny współpracujący ze rolką napinacza (cały zestaw to 038198119). Potem już jest pompa 045121011H i brak tego elementu hydraulicznego i rolka napinacza jest z mechanizmem...
... Czy na tym kole pasowym jakieś delikatne ugięcie może występować czy ma być sztywne?? - obie części koła pasowego z tłumikiem drgań skrętnych (wewnętrzna i zewnętrzna), jako całość mają być sztywne na tyle aby niwelować wzajemne drgania skrętne z silnika i osprzętu (ręką ich nie przemieścisz). Zaznacz markerem albo zrób rysę promieniście od środka...
Po takim czasie wyszlo co było problemem drgań .Wczesniej uszkodzony napinacz mechanik przy jego wymianie żle założył pasek klinowy .Ludzie potrafią spartolić robote.Wczoraj przypadkiem przy innej robocie elektryk samochodowy zauważył to.
To jest źle napięty lub napinacz hydrauliczny(tłumik drgań) uszkodzony.
Pasek naciągnąłem blokując najpierw kołkiem metalowym napinacz dynamiczny, następnie naciągając rolką z mimośrodem aż do zluzowania kołka z napinacza dynamicznego. Napinacz dynamiczny drga w czasie pracy silnika, zmieniałem go, w poprzednim sprężyna (tłumik drgań) miała wyrobione gniazda. Alternator, a także inne elementy sprawdzałem pod kątem luzów...
Koło pasowe w jakim stanie? Koło bez uszkodzeń ,kręci się normalnie nie ma bicia .inne koła tak samo kręcą Pasek dostaje drgań po napinaczu ,a napinacz chrobocze metalicznie ?? Chyba założę raz jeszcze dla sprawdzenia stary napinacz .
Witam. Mam pytanie czy podczas pracy silnika napinacz paska klinowego powinien drgać? Czy jest to normalne? Dzięki za pomoc. Pozdrawiam.
zakup takiego kółka wiąże się ze sporym wydatkiem, ale jest to rozwiązanie, które sie opłaci. sprzęgło na alternatorze nie uszkodzi napinacza i koła dwumasowego na wale. jakie pasuje- nie wiem. musisz zdjąć stare iśc do konkretnego sklepu i kupić podobne. przerabiałem ten temat w BMW i choć nawet wg katalogów alternator miał sztywne koło to nie dość...
Jeżeli to sprzęgiełko alternatora to nie zastanawiał bym się tylko dał do wymiany + pasek podzespołów dodatkowych. Jeżeli tego nie zrobisz i to olejesz to dojdzie ci później nowy cały napinacz a dla czego ?? Po to jest to sprzęgiełko na alternatorze aby wyeliminować drgania skrętne wału korbowego na biegu jałowym , gdy sprzęgiełko jest sprawne napinacz...
Albo rozlatuje się tłumik drgań skrętnych w kole pasowym wału (guma), albo łożysko sprężarki klimatyzacji
Napinacz,koło,pasek.Zapewnia łagodny napęd bez zbędnych drgań i obciążeń napędu paska PK.
Niestety problemu tego nie rozwiązał do końca żaden mechanik. Silnik w międzyczasie przeszedł generalny remont. Wymiana pierścieni, przewiercenie dodatkowych otworów na spływający olej w tłokach. Rozwiązało to zużycie nadmierne oleju. Wcześniej szło około 1 litra na 500-1000km. Wymieniono przy okazji łańcuch rozrządu, napinacze, rolki oraz wariator....
Fajnie jest podebatować ciekawe bolączki wychodzą swoją drogą miałem z powodu drgań wymienić napinacz łańcuszka rozrządu ale jego stan jest idealny tzn. zadnych wytartych ślizgów wszystko sztywne ciekawi mnie w jakim przedziale działa obr/min i jak działa zmienna faza rozrządu kiedyś wyczytałem na forum,że ów napinacz ma za zadanie przytrzymać dłużej...
witam jak w temacie samochod nagle zaczal kopcic na szaro (bialo) i nie moge sobie poradzic z nim. samochod nie stracil mocy, przeplywka wymieniona w zeszlym roku. filtry rowniez zmieniam systematycznie. Kopcenie na biegu jalowym jak i w trakcie jazdy. Nie sa to swiece bo byly sprawdzane. Nie zauwazylem rowniez zwiekszonego apetytu na olej. Poziom plynu...
Tak fachowo to konstruktorzy chyba bardziej ten napinacz traktują jako "tłumik drgań" Samo położenie na nim łapy rolki (w pozycji jeszcze nie odbezpieczonej) tak napina pasek ze hoho ;)
Mam taki sam problem. Ten sam błąd i też wrażenie braku mocy mimo automatycznej skrzyni biegów jest to wyczuwalne. Co zauważyłem u siebie wywalenie błędu przywraca moc do 1-2 mocniejszego wdepnięcia pedału gazu. Wtedy błąd wraca i auto znowu się nie zbiera. Nie jest to tak drastyczne ucięcie mocy że nie da się na codzień jeździć ale brakuje tej dzikości...
Kolego z drganiami tyle osób ma problem że już nie wiadomo co zrobić z tym fantem. A co do dławienia ja też tak mam że jak wcisne cały gaz to auto zamiast się zbierać to się dusi a jak odpuszczę gaz już idzie. Podobno to wina napinacza łancuszka rozrządu. Wymieniłem na inny jest trochę lepiej ale nie tak jak powinno być. Nie wiem czy też on działa prawidłowo.
Nie wiem czy piszesz o tym samym silniku bo ja nie mam zadnego paska rozrzadu tylko lancuch bez napinacza ktory zyje ok 50 tys km wiec jego tez wymienilem bo sie rozciaga. Ja drgania i szarpania sie nie pozbylem. Uszczelka pod glowica wymieniona Wszystkie czesci w silniku podmienione Rozrzad ustawiony zawory zdrowe kompresja dobra jest Oleju jako tako...
Zabrałem się za wymianę termostatu w toyocie rav4 2.0 150 koni. I muszę wyciągnąć alternator. I problem jest taki, że nie mogę zluzować paska. Tam jest ten napinacz automatyczny, ale nawet jak poluzowałem wszystkie śruby to i tak nic to nie daje. Przy napinaczu jest tz. tłumik drgań, i może jego trzeba całkiem odkręcić?
Gwint standard , odległość rowka paska można zmierzyć. Załóz i będzie spokój. Koło łagodzi w 99% wszelkie drgania .
Łańcuch i napinacz (z postu wyżej) po przebiegu ok 150-200 tyś km nadaje się na złom. Naciągnięty łańcuch plus wyrobione ślizgi napinacza dają efekt w postaci przestawionego wałka wyrównoważającego co prowadzi do drgań. W polo żony wymiana była przy 170 tyś km i po wymianie wibrację zmalały znacznie. W polo 9n z silnikiem diesla czasem też obudowa powietrza...
Sprawdź pasek klinowy i napinacz- jeśli są OK to najprawdopodobniej uszkadza ci się tzw. sprzęgło jednokierunkowe (łożysko na alternatorze) zaobserwuj czy w momencie drgania silnikiem trzęsie się napinacz - jeśli tak to wymień sprzęgło jednokierunkowe a wszystko wróci do normy
Czyli alternator bez sprzęgiełka. Przyjrzyj się kołu pasowemu na wale korbowym, możliwe że masz oberwany tłumik drgań Hmm jak to sprawdzić? nie wiem czy to ma znaczenie, lecz stuki napinacza z początku było tylko słychać podczas ruszania samochodem, na biegu jałowym była cisza. Masz: http://sklep.intercars.com.pl/#/dynamic/...
U mnie poduszka pod silnikiem do wymiany -efekt ten sam nawet przywykłem do tego. Za zimno na robotę. Zapomniałem ze jeszcze tuleja wahacza przedniego -już wymieniłem trochę mniej drgań na kierownicy. Jedz na diagnostykę od razu wyjdzie co i gdzie do wymiany, nie drogo za taki mini przegląd puki ludzi nie ma bo zimno. Sam to powymieniasz co trzeba ale...
U mnie siedzie afnik, prawie to samo co u ciebie wyszukujac kod silnika w google (nie wiem jakie sa roznice). Dlatego pisalem o pompie (nastawniku) bo takie szarpanie wystepuje przy niedomaganiu. Uszkodzone wtryski powoduja drgania, jakby wypalilo tlok lub zawory to bys wiedzial momentalnie (potworne drgania, silnik zaraz wyskoczy). :> Samemu bym sprawdzil...
Jakieś sensowne sugestie? Wczoraj ustawiłem wszystko od początku i dalej to samo. Napięty pasek na 15 Nm, dokręcam w takim położeniu koła wałków, wszystko niby ok. Tylko gdy po chwili napinacz w tym wypadku tłumik drgań, wraca do swojego punktu, koła lekko się cofają i blokada kół już tak lekko nie wchodzi. To jest normalne? Rozrząd się jeszcze w jakiś...
po wymianie rozrządu zawsze trzeba sprawdzić i przeważnie ustawić kąt wtrysku. Jak wymieniałeś ramię napinacza trzeba było sprawdzić stan osi do której jest ono przykręcone, bo jeśli ma luz to często urywa się śruba mocująca w/w ramię. Ja ostatnio przerobiłem gwint i zastosowałem śrubę M10
zakłócenie nie jest powtarzalne, może to być rozruch/ zatrzymanie silnika, jakiś układ od grzałek, napinacze foli, jakiś przekaźnik. Dodano po 6 Filtr jest od drgania styków przekaźnika. Długość przewodu to ok 2m jest to odcinek od 5V przez styk przekaźnika i poród ze styku na pojemność.
wszystko wymienione ; płyn układu chłodzenia, olej w silniku i filtr, kompletny rozrząd ( tzn pasek, pompa wody, tłumik drgań, rolka i napinacz), pasek i kółko alternatora, no i oczywiście filtry : powietrza, kabinowy i paliwa. jest jeszcze taki mały filterek znajdujący sie pod podszybiem za filtrem powietrza, ale nie wiem do czego służy i czy się go...
Koledzy, mam pytanie związanie z wymianą koła pasowego alternatora W202 250TD. Czy mogę ot tak po demontażu alternatora odkręcić nakrętkę koła pasowego, zdjąć go z wałka i założyć koło pasowe ze sprzęgłem jednokierunkowym? Przyznam, że od 2 lat borykam się z problemem skaczącego i niemiłosiernie tłukącego się paska klinowego, naprawdę nikt nie potrafi...
Rozrząd łańcuchowy budowany jest jako tzw. cichobieżny. Oprócz jego ciągłego napinania hydraulicznego przez olej w napinaczu, drgania i bicia łańcucha niweluje się łyżwami/prowadnicami z okładziną z tworzyw sztucznych, umieszczanych po zewnętrznej stronie długich odcinków łańcucha. Stąd dopiero znaczne wyciągnięcie łańcucha i wytarcie okładziny ślizgów...
Jestem po odbiorze auta. Okazało się -mam nadzieję że usterka nie powróci- że przyczyną był luźny pasek na napinaczu który powodował drgania i rozregulował 2 wtryski. Mechanik ustawił rozrząd i kąt wtrysków. Czy możliwe jest, żeby śruba trzymająca napinacz sama się poluzowała czy raczej przy wcześniejszej wymianie rozrządu ktoś musiał uszkodzić gwint?
Widzę dwie możliwości: 1. Napinacz drga z częstotliwością obrotów silnika — zjawisko normalne lub spotęgowane np. kołem pasowym z tłumikiem drgań lub twardą pracą silnika (oprogramowanie sterownika, układ wtryskowy). 2. Napinacz drga z dużo wyższą częstotliwością przy obrotach biegu jałowego, słyszalny charakterystyczny ton wycia przy wyższych obrotach...
awszyszka mam pytanko czy zlokalizowales usterke?? Mialem taki objaw jak ty, silnik wpadal w dziwne wibracje przy hamowaniu do "0" i zaraz po zatrzymaniu wchodzil na swoje obroty.Auto kupilem tydz. temu wymienilem klocki tarcze nie pomoglo poduszki WSZYSTKIE nie pomoglo ale dodam ze jak zalocze klime to silnik przestaje wchodzic w te dziwne drgania,...
Witam Kupilem Toyote Avensis kombi rok 1998 z silnikiem benzynowym 4A-FE. Przy zmianie biegu z 1 na 2 czuc drgania od silnika (wlaczam jedynke, przyspieszam - wlaczam sprzeglo i w tej chwili czuc opisywane zjawisko - drgania przenosza sie na nadwozie, na pedale sprzegla nic nie czuc). Po otwarciu maski niewiele widac ale na pierwszy rzut oka poduszki...
Ostatecznie został wymieniony napinacz paska osprzętu oraz pasek, kółko od pompy wspomagania według mechaników ma lekkie bicie ale nie kwalifikuje się jeszcze do wymiany. Polecono mi jeszcze abym co 1000 km sprawdzał stan paska i napinacze że względu na problemy w tym modelu. Dziękuję Wam za pomoc i zainteresowanie się moim problemem, mam nadzieję że...
Witam. Od dwóch dni zaczął dochodzić z silnika dziwny dźwięk przypominający nieco gwizd turbiny ale ewidentnie z z okolic pasków wieloklinowych. Na niskich obrotach jest słyszalny mocniej przy wyższych nieco zmienia się częstotliwość i czuję minimalne drgania na lewarku zmiany biegów w rytm tego dźwięku. Pomyślałem o uszkodzonym łożysku jakiegoś napinacza...
Pasek wieloklinowy dla auta z klimatyzacją 6PK 1660, bez klimatyzacji 6PK 906, kompletny napinacz (rolka, tłumik drgań, element naciągu) np SKF VKM 31012, na Twoim miejscu sprawdziłbym w jakim stanie jest rolka zwrotna oraz koło pasowe alternatora i wału korbowego.
Zgodzę się z tobą ja mam mało śrub i nie mam żadnych drgań i tak było na napinaczu na sztywno jak i teraz na tym sprężynowym. Mam inny problem otóż kupiłem licznik rowerowy firmy sigma. Wcześniej miałem taki tylko miał zbyt mało funkcji ale działał a ten niestety głupieje. Ale mniej niż chiński jaki miałem.Chiński to głupiał nawet trzymając go blisko...
Przepraszam, chodzi o 15000 do 20000 km. Po wymianie napinacz pracuje cicho i równo, po ok 10000 km coraz głośniej i coraz większe są drgania, aż nie wytrzymuje sprężyna wewnątrz.
Witam, od wczoraj walczę z moją polówką z 2002r. Otóż wszystko udało mi się wymienić blokady pasują lecz gdy zrobię 2 pełne obroty szczelina między napinaczem a tłumikiem drgań robi się mniejsza, a gdy tylko włączę tam imbusa 4mm to mogę ją ręcznie powiększyć tą szczelinę :-(. Czy coś nie tak z napinaczem? Nie chce za mocno dociągać nakrętki tak aby...
Witam. Od kilku miesięcy ma problem z wyciem paska rozrządu. Auto posiadam 5 lat. Po ostatniej wymianie paska rozrządu napinacza i pompy i pojeżdżeniu autem koło miesiąca zaczęło coś wyć.Po paru godzinach siedzenia znalazłem problem, pasek dostawał drgań dokładnie pomiędzy górnymi wałkami.Jak go dotknąłem kluczem przestawał.Więc posłuchałem rad kilku...
A remont silnika po strzeleniu paska ile? W drugim poście temat został wyczerpany. Ori rozrząd wytrzymuje tyle, bo wszystko jest nowe, silnik ma mniejsze opory własne, co z koleji powoduje mniejszą amplitude drgań wszelkich elementów współpracujących. Silnik to serce samochodu i tak jak u człowieka operacja zastawki czy bypassy nie powodują tego, że...
Gniazdo diagnostyczne oczywiście zostało znalezione - dwie wtyczki czarna i biała, kabelki pląsały się pod deską pod kierownicą, mechanik nie mógł tego znaleźć dlatego pojechałem do innego... Zapłon był dobrze ustawiony, natomiast wyszedł błąd z czujnika doładowania, nie sam czujnik tylko jakiś problem z elektryką. Hałasy dochodziły z napinacza paska...
Myślę, że z tą ramą to niezbędne minimum jest zapewnione, chyba się nie rozleci, ale jak bym miał to robić jeszcze raz to bym dał grubsze profile i jeszcze trochę inaczej rozwiązał tylne zawieszenie. Silnik jest amortyzowany tak samo jak w maluchu sam w sobie nie przenosi drgań na ramę, dopiero po załączeniu kosiska kiedy napinacz ten od głównego koła...
Temat myślę że nie rozwiązany z kilku powodów: Znajomy wymienił w ciemno cewkę -oczywiscie starej nie udostępnił do pomiarów bo mu zaginęła. W miedzy czasie wymienił rozrząd -pytanie czy wymiana rozrządu wpłynęła na wypadanie rozrządu? -nie chciał żeby sprawdzić czy ma dalej błędy w sterowniku, pomiaru się przestraszył czy czegoś innego? Wymienił kompletny...
W takim razie, co będzie powodem tego dudnienia, chrobotania. Może mieć wpływ na to wymiana tego koła pasowego, paska oraz jednej rolki w stosunku do napinacza?, bo wiem ze powinno się wymienić wszystko za jednym razem. Czy po prostu mechanik cos źle zrobił choć zwróciłem mu uwagę na dwie sprawy na ten odgłos tłumaczył, że to wywołuje falowanie obrotów...
witam, jest to silnik doładowany to popierwsze, kręci do 5000 rpm, potem odcina by sie nierozbiegał ,w zasadzie wszystkie diesle tak mają to wynika z konstrukcji tego typu silników, na sprezarce jest zawór upustowy sterowany cisnieniem doładowania posprawdzaj połączenia z kolektorem i sam zawór czy sie płynnie otwiera i zamyka, mozliwe ze masz tez nieszczelność...
Jeśli nie ma dziwnych drgań i nie piszczy w danym momencie to: 1. wspomaganie chodzi leciutko i bez zarzutów zarówno na postoju jak i podczas jazdy. Nawet przy trzymaniu maglownicy na końcowym skręcie - nie ma drgań, nic. Jeśli jednak już zacznie piszczeć i drgać dziwnie w komorze silnika (jest też to odczuwalne w aucie) to wspomaganie chodzi nadal...
Mechanik dzwonil i mowil ze kopcenie z rury olejem napedowym moze tez byc spowodowane wtryskami, ze ktorys leje. Podmieni na wtryski sprawne zregenerowane i sie okaze. Ale zastanawiam sie nad jedna rzecza, moze ktos mi wyjasni. Auto trafilo do warsztatu aby zmienili napinacz lancucha i lancuch rozrzadu i auto nie kopcilo joc. Po zamontowaniu lancucha...
Do zdzich5001 widocznie w twoim krzyżaku są uszkodzone łożyska . Zastosowałem taki krzyżak u kolegi do śmigła 3m , 3 łopaty po 1,5m o profilu średnio obrotowym dla zwiększenia mocy . W tym przydatku koła mają fi 350/50 co dało przełożenie 1/7 , tak że jak śmigło ma obroty 150min. zaczyna ładować i niema problemu z startem wiatraka . Sam pasek niema...
Jak napisałem to dopiero odzewy :) tzn podstawowy najbardziej wkur.... problem usunięty. tzn do wymiany rolka prowadząca i pasek, ponieważ na kole pasowym i na alternatorze nie było tzw tłumika drgań, co spowodowało wywalenie rolki i popękanie paska. Została zastosowana tańsza opcja, czyli założenie tłumika drgań na alternator. a drugi problem pozostał....
Jak napinacz paska nie drga to nie tu problem.
Z rolka jest wszystko ok z reszta niedawno wymieniałem na nową. rolka moze byc dobra ale tam jest jeszcze taki amortyzatorek drgań sprawdż czy sie nagrzewa tak po ok.5 min.po odpaleniu i czy jest na nim ślad oleju jeśli tak to do wymiany,no i sprzegiełko alternatora tez ma wpływ na napinacz paska i drgania z tyrkotaniem.....powodzenia
Jeśli w Twoim Audi A6 C7 2.0 TDI słychać dziwne dźwięki na postoju i przy schodzeniu z obrotów, a silnik i skrzynia działają prawidłowo, to mogą być następujące przyczyny: Dwumasowe koło zamachowe – typowa przyczyna drgań i hałasów. Łożyska osprzętu – alternator, sprężarka klimatyzacji, lub napinacz paska mogą generować dźwięki. Poduszki silnika – uszkodzone...
Kodów usterek nie było, raz na jakiś czas poszarpywało przy większej prędkości obrotowej. Czasem pod odpaleniu zimnego silnika rzęziło a po zdjęciu obudowy, między kołami bardzo luźny łańcuch rozrządu. I tyle... Dodano po 2 Czy przy dokręcaniu VANOSA trzeba go jakoś ustawiać ??? Wracając do instrukcji : Zainstalować regulator VANOS. (Użyć nowej śruby)...
Dzisiaj byłem u innego mechanika. Wział rekoma silnik zaczal ruszac i od strony kierowcy poduszka skrzyni tak jak by była słaba. Rusza sie o wiele bardziej niz po drugiej stronie. I jak ruszam na wolnych obrotach to drgania i halas sie zwiekszaja. Czy to moze byc wina Poduszek???? I jak przyspieszam szybko to tez jest wiekszy chalas i klekotanie tak...
Nie mam praktyki z wymianą czujnika obrotów wału korbowego ale znam niepochlebne opinie o zamiennikach (niefirmowy czujnik). Elektronika - trop poszukiwań słuszny, powinno być wszystko sprawdzone + diagnostyka, ew. odczyty błędów. Z mojego doświadczenia - automatyczna skrzynia biegów łapała błędy pod wpływem drgań na nierównościach - przyczyna dosyć...
Mam podobne objawy. Drgania na wolnych obrotach na zimnym i ciepłym oraz szarpanie przy jeździe bez przyspieszania. Zauważyłem, że skacze napinacz i podczas uruchamiania pasek osprzętu piszczy. Wymieniłem praktycznie wszystkie rolki, poduszki, podmieniłem wtryskiwacze, filtry nowe. Wymienione świece. Parametry korekt w normie. Nie mam już pomysłu, co...
Kruciec od pompy vakum podklejony, egr wyczyszczony, wstawiona blaszka pod egr, i dalej nic muł bagienny , a gdy odłączę rurkę od gruszki turbo to już wogóle ma problem ruszyć z miejsca. W sumie zostało mi jeszcze do zrobienia :sprawdzenie kompresji(nie mam czym więc będzie trzeba do jakiegoś mechanika poszukać), sprawdzenie czy katalizator nie jest...
Dziś u mnie pojawił sie ten sam problem : ) wcześniej juz łożysko oporowe kwalifikowało sie do wymiany, dziś zamówiłem , kosz sprzęgłowy ma delikatnyyyy luz ze bujając nim góra dół wyczuwam minimalny luz, mam takie łożysko igiełkowe kosza w vx800 wiec przełożę na szybko żeby to ominąć. gdy rozwiąże sie problem to sie podzielę ( gsx750r srad z 96. 36tys...
drgania napinacza paska drgania napinacza paska rozrządu śruba napinacza
klapka sterowania temperatura nawiewu schemat silnik delphi parametr maszynowy
budowa wzmacniacza audio obroty kasety
Fiat Seicento 900 – przednie amortyzatory, czy trzeba wybierać prawy/lewy przy zakupie? Separator antenowy FAKRA z dławikiem czy bez – filtracja EMI w instalacjach samochodowych