Może być problem z tłumikiem drgań skrętnych, bądź zwichrowana tarcza.
Jest jeden warunek-sprawny tłumik drgań skrętnych. Okładziny to nie problem.
A koło napędowe (tłumik drgań skrętnych) na wale nie zerwany?
Koło wolnobieżne alternatora, albo rozpada się tłumik drgań skrętnych w kole pasowym wału korbowego
Jest to tłumik drgań skrętnych. Ratuje Cię tylko wymiana i nie zwlekaj z tym bo za chwilę rozleci się do końca. Wymiana banalnie prosta (potrzebny klucz pneumatyczny).
Starsze 2 litrowe 16V silniki benzynowe Peugeot/Citroen blokady rozrządu wkładało się w pozycji gdy tłoki znajdowały się w jednej płaszczyźnie, w połowie ich skoku. Problem polegał na tym, że otwór blokady w kole pasowym znajdował się w jego zewnętrznej części, koło miało gumowy tłumik drgań skrętnych i zdarzało mu się przestawić, przez co blokada nie...
Witam, Teoretycznie tak, bo mechanizm jest taki sam (docisk, łożysko, średnica wału). Różnica tkwi w samej tarczy sprzęgła - i tutaj zastosowanie w bisie tarczy od 126p może wydatnie skrócić jej żywot, gdzyż jej konstrukcja mechaniczna jest o wiele słabsza i co istotne nie posiada tłumika drgań skrętnych - przez co skrzynia biegów może być forsowana....
Pewnie, że nie ma, jeśli to zwykłe 2.3 d bez turbo, rocznik 1996 to masz zwykłe koło zamachowe. Dodano po 2 Twoje problemy to rozwalony tłumik drgań skrętnych na tarczy. Do wymiany: Tarcza, docisk, łożysko oporowe. Dodatkowo uszczelniacze półosi, oraz osłony na przegubach wymień.
To pewnie dał tyłka z wymianą-nie wsadził skrzyni tak żeby się się zamknęła z silnikiem i wtedy skręcał tylko poszła mu kantem i dociągał śrubami. Druga możliwośc to zła tarcza, a dokładnie spręzyny w tłumiku drgań skrętnych. Dodano po 7 Acha, bo na forum zawitała jakas nowa późnojesienna moda i pewnie ktoś z tym wypali prędzej czy później-tam się nie...
Proponuję kontakt z Valeo. Może trafisz na handlowca, który wie tyle, ile wyczyta w katalogu, ale jest szansa uzyskania szerszych informacji. Kiedyś analizowaliśmy podobny temat. Nie pamiętam, jakiego modelu pojazdu dotyczył, ale sprzęgło mechanicznie pasowało, natomiast jedno było dedykowane do pojazdów dostawczych i miało inne parametry tłumika drgań...
Nie da się założyć tarczy odwrotnie, bo wystająca, środkowa część ze sprężynami tłumika drgań skrętnych oprze się na śrubach mocujących koło zamachowe do wału korbowego
szarpie skrzynią przy zmianie biegów bo nie ma tłumika drgań skrętnych w tarczy sprzęgłowej silnika 126p (te sprężynki jak by ktoś nie wiedział) ale nie ma z tym dużego problemu bo sprzęgło z cintka podchodzi do malacza :) pozdro
anakondy przy sprężarce. Nie daje się ich dla wygodnictwa, tylko aby odciąć się od drgań. W przypadku scrolli drgań skrętnych. Przy starcie szarpią na prawdę mocno. Zwróć na to uwagę. Szczególnie chodzo o grubą rurę ssącą. Drganie musi się rozproszyć nie powodując szarpania elementami bo wreszcie za którymś razem pękną.
Tłumik drgań skrętnych dobrze dokręcony ?
Zdejmij pasek i jak kolega (at)andrzej20001 napisał sprawdź czy koło pasowe jest całe. To jest koło w którym jest tłumik drgań skrętnych z gumy. Potrafi się zawulkanizować i wał się kręci a zewnętrzna cześć koła obraca się wolniej lub nawet wcale.
A nie rozlatuje się przypadkiem tłumik drgań skrętnych w kole pasowym ?
Miałem taki problem w Astrze po... wymianie sprzęgła. Była wadliwa nowa tarcza sprzęgła - po pierwsze była krzywa, po drugie miała uszkodzony tłumik drgań skrętnych ("sprężynki"). Główną przyczyną było jednak to, że była krzywa - jak się przypaliło sprzęgło to przez parę dni dało się normalnie ruszać. Generalnie objaw był taki, że im delikatniej się...
Dla zainteresowanych napisze że robota spoko jeśli się ma klucze trochę chęci jest to do zrobienia, wymiary które pisałem simeringów są zgodne z danymi producenta renault, jedna ważna rzecz o której nikt to nie pisze a mianowicie koło pasowe wału korbowego to po którym kręci się pasek akcesoriów alternatora itp. To koło u mnie miało takie luzy że nadawało...
Coś takiego jak sprzęgło dmumasowe może dawać o sobie znać. Zwłaszcza jak jest uszkodzone. Wolne obroty to jednak potężne drgania skrętne są.
Przypominam, że istnieje coś takiego jak drgania skrętne. Przy kole zamachowym są najsilniejsze. Przeguby w pojazdach są instalowane z dala od silnika, gdzie drgania skrętne są wytłumione przez mechanizm sprzęgła, wałki i przekładnie.
Uszkodzony czujnik tlumika drgań skrętnych w kole zamachowym.Po lewej stronie obudowy kola zamachowego.Wykręcić zobaczyc czy nie nałapal opilków metalu.Poprzez otwór po nim wolno kręcąc wałem silnika policzyc metlowe palce przesuwające sie przed otworem. Przełaczyć skrzynie w tryb automatyczny i sprawdzić czy przełącza z biegu 6 na 7 i z 7 na 6. I analogicznie...
koło alternatora , tłumik drgań skrętnych , na koniec dwumas
Ale sztywne, do tego tarcza z tłumikiem drgań skrętnych.:D
W kole pasowym jest dziurka, w którą wkłada się blokadę, ale trzeba uważać, bo spotkałem się parę razy z sytuacją, że koło się przestawia (na gumowym tłumiku drgań skrętnych) i blokada nie pasuje
Może być też tłumik drgań skrętnych na tarczy sprzęgła
W kole pasowym jest gumowy tłumik drgań skrętnych, skrętne być może tłumi, ale boczne powoduje ;)
Jeśli masz silnik 1Y to niestety te silniki oraz bliźniaczy AAZ (uturbiony) mają wadę. Przy wadliwej obsłudze rozrządu, zwłaszcza demontażu małego kółka na CS i ponownym użyciu starej śruby, złe dokręceniu śruby uszkodzeniu ulega czop wału oraz ścina się klin na wale. Może to być też spowodowane uszkodzonym kołem pasowym z tłumikiem drgań skrętnych....
W czterocylindrowych silnikach (licząc zgodnie z kierunkiem wirowania palca rozdzielacza) masz z reguly 1 4 2 3 lub 1 3 2 4 - żeby wał był mniej obciążony drganiami skrętnymi.
No cóż, biorąc pod uwagę drgania skrętne +/-7 to obaj mamy rację :P Ale faktycznie, znalazłem jeszcze jedno potwierdzenie, że tak jest: [url=http://www.dieselschrauber.de/Solld...
Ale głównie dwumasa chroni układ napędowy przed przenoszeniem drgań skrętnych...
Tylko szarpanie jest nie regularne. A czy koło na wałku rozrządu działa tylko jako koło zamachowe czy jako klasyczny tłumik drgań skrętnych.
Czy kolega wziął pod uwagę rozpiętość obrotową nowoczesnych silników spalinowych oraz fakt, że istnieje tam coś takiego jak drgania skrętne?
Tłumik drgań skrętnych w sprzęgle (nie pamiętam czy zwykłe 1.8 ma też dwumas tak jak 1.8T ), ale takie szarpanie wskazuje że nie ma i uszkodzone mogą być tłumiki w tarczy.
-luźna osłona na silniku - sprzęgło jednokierunkowe alternatora -tłumik drgań skrętnych koła pasowego.
Masz tam specyficzne koło pasowe alternatora. Często się psuje. Jedynie w swoim rodzaju. Niby to nie typowe koło jednokierunkowe, ale ma tlumic drgania skrętne. Nie zauważyłeś, żeby czasami zapala Ci się kontrolka akumulatora podczas jaZdy ?
okazało sie z Xantia z 99 roku HDi 109 konny ma zwykle sprzęgło i uszkodzony był tłumik drgań skrętnych
Być może problem tkwi w sprężykach na tarczy sprzęgłowej jest to tak zwany " Tłumik drgań skrętnych "
Sprzęgło w końcu zacięło się całkowicie, nie szło wrzucić rzadnego biegu na postoju. Przyczyna- rozsypały się spreżyny tłumnika drgań skrętnych w tarczy sprzęgłowej, ocalała tylko jedna z czterech sprężyn. Pierścionki z popękanych sprężyn latały sobie i blokowały czasami sprzęgło
Albo zaczyna się rozlatywać tłumik drgań skrętnych w kole pasowym wału
Albo rozlatuje się tłumik drgań skrętnych w kole pasowym wału (guma), albo łożysko sprężarki klimatyzacji
Skupił bym się na wale napędowym. Tłumik drgań skrętnych, lub któryś krzyżak, zakładając, że wał jest prosty. Podnieś tylne koła na kanale i poobserwuj czy nie ma bicia na wale.
Szarpnięcie przy ruszaniu może świadczyć o uszkodzeniu docisku sprzęgła (pęknięcie sprężyny docisku) lub samej tarczy (sprężyna tłumika drgań skrętnych).
Mało prawdopodobne, zważywszy że go tam nie ma... jest klasyczne koło zamachowe i tarcza sprzęgła z tłumikiem drgań skrętnych.
Zainteresował bym się łożyskiem w skrzyni biegów na wałku sprzęgłowym, ewentualnie tłumikiem drgań skrętnych na tarczy sprzęgłowej.
... Czy na tym kole pasowym jakieś delikatne ugięcie może występować czy ma być sztywne?? - obie części koła pasowego z tłumikiem drgań skrętnych (wewnętrzna i zewnętrzna), jako całość mają być sztywne na tyle aby niwelować wzajemne drgania skrętne z silnika i osprzętu (ręką ich nie przemieścisz). Zaznacz markerem albo zrób rysę promieniście od środka...
jak to odkrecam to zawsze frezik , nowe koło , nowa sruba , mocny klej sprawdz tez tłumik drgań skrętnych,bo to przez niego sie czesto sypie
Obawiam sie że masz popękane spreżyny w tłumiku drgań skrętnych. Jest to tarcza przykręcona do koła zamachowego zamiast sprzegła.Ma obwodowo kilka spręzyn które mają za zadanie tłumic drgania i szrpniecia na wałku głownym skrzyni.Na krawedzi ma kilka zębów które podawają impulsy do czujnika na obudowie koła zamachowego.Jezeli te spręzyny pekną lub obłamią...
piszczeć może też zużyte kółko pasowe wału. Ono ma tłumik drgań skrętnych z gumą pomiędzy masami. Sprawdź czy nie bije nieco. Możesz je ściągnąć i ocenić stan gumy między masami koła.
sprawdź sprzęgło to sprawdź sprzęgło. może przypaliłeś tarczę, może tłumik drgań skrętnych wyrobiony? nie dowiesz się jak nie wyjmiesz tarczy i nie ocenisz.
Sztywne koło przenosi 100% drgań skrętnych na skrzynie biegów. I ona może dość ciekawe odgłosy emitować. Zwłaszcza przy niskich prędkościach.
Zapytaj w Intercarsie, czy mają kit do tego auta, tj sztywne koło zamachowe i sprzęgło z tarczą wyposażoną w tłumik drgań skrętnych. Tylko montuj na wyraźne życzenie klienta, bo to i tak prędzej czy później coś rozwali, albo skrzynię albo poduszki, albo półosie
Miałem niedawno podobny przypadek w citroenie ,ustawiałem w ten sposób że koła wałków rozrządu ustawiłem na kołki a wał przestawiałem po zębie aż trafiłem.Oczywiście po każdym przestawieniu obracałem ręcznie i próbowałem palić.Przestawione było koło pasowe wału na tłumiku drgań skrętnych[otwór na kołek względem wycięcia na klin]
Z mojej retrospekcji na temat wymian dwumas na normalne koło zamachowe należy w sterowniku narzucić większe obroty biegu jałowego, żeby wyjść poza granicę największych drgań skrętnych i podobno wtedy wszystko gra.
Jak nie ma sprzęgiełka alternatora to koło pasowe musi być z tłumikiem drgań skrętnych ale spojrzałem w katalog części zamiennych to sprzęgiełko jest dostępne SKF vkm03601 lub INA 535 0081 10
Nie ma 1.3 - to raz. 2 - tam jest pasek PK, inaczej mówiąc wieloklinowy. 3 - to nie jest koło z tłumikiem drgań skrętnych tylko ze sprzęgłem jednokierunkowym. 4 - nawet jeśli jest uszkodzone to nie tnie paska...
Bo szlag trafił albo docisk, albo tarczę. Docisk- gdy pęka sprężyna talerzowa "słoneczko", tak się dzieje. Tarcza- gdy wypadnie z niej sprężyna tłumika drgań skrętnych lub gdy pęknie i oddzieli się z nie okładzina.
Problem jest w ustawieniu wału korbowego w odpowiednim położeniu, koło pasowe z tłumikiem drgań skrętnych przestawia się względem wewnętrznej części i blokowanie kołkiem nic nie daje. Ja ustawiałem za pomocą 2 jednakowej długości prętów włożonych w otwory świec 1 i 2 cylindra
Koło pasowe owalne ma za zadanie amortyzować drgania z wału korbowego jest to najleprze rozwiozanie w silnikach TDI .Co do pompy i wtrysków niema znaczenia . Dodano po 4 A tak dokładnie to jest tłumik drgań skrętnych żeby zapobiec szybkim z zużyciem paska klinowego . http://www.e-autonaprawa.pl/artykuly/205...
Nie sugeruj się kołem pasowym, ponieważ wyposażone jest w gumowy tłumik drgań skrętnych - co wraz z jego zużyciem może powodować niedokładne pasowanie obu znaków widocznych na Twoich fotografiach.
A teraz na poważnie :P wychodzi n na to że konstrukcja tego silnika ma bardzo słaby punkt mianowicie drgania skrętne wału korbowego. Drgania przenoszone są na łańcuszek który z kolei jest wyciągnięty przez niewłaściwe ciśnienie lub za słabe ciśnienie, nie napina wystarczająco elementów rozrządu. Stukotanie to wina łańcuszka który dosłownie nap...ala...
Rany panowie...pierwsze słysze aby gazownik zakladajac instalke robił tak aby przełączało sie na gaz na WZRASTAJĄCYCH OBROTACH.... Zmiencie gazownika!!!Przeciez jak niewysprzeglicie biegu to wam sie po paru razach sprzegło rozsypie!!Tłumik drgań skrętnych tego długo niewytrzyma!!!
Luz wałka nie jest przyczyną szarpania. Najczęstszy błąd ludzi wymieniających sprzęgło, to nie oczyszczenie wielowypustu wałka sprzęgłowego, po którym tarcza musi przesuwać się bardzo swobodnie. Kolejnymi przyczynami mogą być: tarcza niskiej jakości, oraz zużyta powierzchnia robocza koła zamachowego. Tarcze niskiej jakości mają kiepskie okładziny i...
Faktycznie, trochę mnie poniosło, wiskoza ma średnicę 17 cm, przykręcony do niej tłumik drgań skrętnych z 19. Jutro Ci dam telefon do gościa, który tym handluje w rozsądnych cenach, bo tumany chcą 2500 za cały wał
Remont skrzyni biegów to ok 3 tys. zł ;) Tarcza może być z innego samochodu, byle zgadzała się średnica, wymiary wieloklinu, oraz sztywność amortyzatora drgań skrętnych (sprężyn). Zestaw "sztywnego" sprzęgła od Valeo to koszt ok 1800zł, dwumasa od LUKa kosztuje 2300zł (oba z wysprzęglikiem i śrubami).
Ciekawe, czy nie masz tłumika drgań skrętnych w kole pasowym wału korbowego. Ciekawe, czy wyciekający olej nie uszkodził gumy, która po porządnym nagrzaniu silnika nie popuszcza- to tłumaczyłoby zapach gumy. Nie pamiętam, czy Clio ma takie kółko z dwóch części łączonych gumą.
Dwumas czyli tlumik drgań skrętnych chroni skrzynie i daje komfort. Na sztywnym kole to tak jak byś jeździł na kółkach zamiast amortyzatorów, aż coś w końcu pęknie, nie wytrzyma skrzynia a w drugim wypadku pęknie nadwozie.
Jeżeli to sprzęgiełko alternatora to nie zastanawiał bym się tylko dał do wymiany + pasek podzespołów dodatkowych. Jeżeli tego nie zrobisz i to olejesz to dojdzie ci później nowy cały napinacz a dla czego ?? Po to jest to sprzęgiełko na alternatorze aby wyeliminować drgania skrętne wału korbowego na biegu jałowym , gdy sprzęgiełko jest sprawne napinacz...
Trzeba sprawdzić koło pasowe na wale korbowym a dokładniej stan znajdującego się na nim tłumika drgań skrętnych ( czy się nie rozwulkanizowało ).Wydaje mi się, że opisywane przez Ciebie dwie usterki nie mają ze sobą związku. Ale oczywiście np. złe dawki paliwa na wtryski też potrafią tak się objawiać .
Do artur04c , oczywiście że zużyta tarcza sprzęgła (a w szczególności skrzywiona) może być przyczyną owego szarpania i trzęsienia. Na zdjęciu jest tarcza bez tłumika drgań skrętnych. Proponuję założyć tarczę od Fiata 126 Bis z tłumikiem drgań skrętnych - oczywiście nową. Uszkodzony docisk też może być przyczyną tych objawów, też proponuję założyć nowy....
Dodam tylko że nie jest po coś tylko służy on eliminacji drgań skrętnych na wale silnika. Po wymianie na jednomas pojawią się wibracje nadwozia na postoju, przy przyspieszaniu, a same elementy układu napędowego będą narażone na większa obciążenia, w tym wał silnika. Moim zdaniem nie gra nie jest warta świeczki
Czy to polo ma tlumnik drgań skrętnych?? Nie wiem co to jest i jak wygląda. Ma, to jest element... tarczy sprzęgła ;) Sądzę jednak, że albo tłucze się wydech o podwozie (nieoryginalny wydech, zerwane mocowanie, rozsypane zawieszenie /poduszki/ silnika i/lub skrzyni biegów) albo hałasuje przegub. Trzecia opcja - masz dokładane plastikowe nadkola?
Od kilku dni też jakby skrócił się pedał sprzęgła, czasami szarpie. Może oprócz łożyska oporowego uszkodziło się słoneczko lub tłumik drgań skrętnych i szarpie. Dodano po 2 i do tego jeszcze dokupisz skrzynię bo to ona hałasuje. A jak kolega wytłumaczy hałas na postoju z wciśniętym pedałem sprzęgła.?
Z tymi zaworami to rozumiem taki żart.. To nie żart tylko rzeczywistość, z tym że zawory zostają zamknięte. W silniku 4 - cylindrowym coś takiego jest niewykonalne ze względu na drgania skrętne i nie tylko. mozna by chwilowo oszukiwać czujnik tej prędkości Czujnik prędkości służy również do synchroizacji zapłonu/wtrysku - nic tu nie można oszukać.
Witam .Dzięki za odpowiedź. Ten czujnik wymienił mi serwis jak robili mi kalibracje. Ale poprawy to ja nie zauważyłem żadnej. Ale niedawno zmieźłem potencjometr sprzęgła i był walniety. Wymieniłem to i wreguleałem skok pedału i poprawa jest bardzo duża.Ale czasami jeszcze rozłącza. Muszę jeszcze dobrze wyregulować pedał sprzęgła. Zauważyłem że jak czasami...
Mam problem ze skrzynią biegów (kod ESY), która już raz w tym samochodzie była wymieniana na regenerowaną, objaw usterki to metaliczne stukanie w skrzyni na wolnych obrotach, po wciśnięciu sprzęgła stukanie znika, w necie wyczytałem, że może to być wina tłumika drgań skrętnych sprzęgła. Czy ktoś miał już taki przypadek i co może być tego przyczyną.
Nie musi być tarcza zużyta - to akurat nie ma wpływu na bardzo duży opór przy wciskaniu pedału. Może natomiast być przytarta na wałku sprzęgłowym, może również występować usterka układu wyłączania sprzęgła - z wysprzęglikiem i prowadzeniem widełek. Jeżeli tarcza nie jest zużyta, a tłumik drgań skrętnych nie rozklekotany, to nie ma sensu wydawać ok....
Diesel 1.9 z 2006 i tylko 80kkm... wątpliwe. Co może być przyczyną rozsypania się dwumasy - nieumiejętne obchodzenie się ze sprzęgłem - na dobrą sprawę wystarczy kilka razy pomylić 3 z 5, albo parę "zajączków" przy ruszaniu. Spalenie sprzęgła dowodzi, że nie miało lekko ;) Koło dwumasowe to koło zamachowe - w tej konstrukcji występuje sztywna tarcza...
W tym silniku rozrządu nie ustawia się przy GMP, tylko gdy tłoki są w jednej płaszczyźnie (w połowie skoku) Problem polega na tym, że otwór na kołek blokujący wału jest w zewnętrznej części koła pasowego z tłumikiem drgań skrętnych, które lubi się przestawić. Ustawiałem kiedyś za pomocą 2 jednakowej długości prętów i suwmiarki z głębokościomierzem
Nie trzeba nic kombinować "od czego" bo są dedykowane do tego silnika zestawy - stałe koło zamachowe + sprzęgło z tłumikiem drgań skrętnych w tarczy. 1.9JTD w wersji 80KM seryjnie miał zwykłe sprzęgło (ale inna średnica) pasuje za to zwykłe sprzęgło z 1.9TD 100KM. http://www.valeoservice.com/data/master/...
Tak, 1.9JTD (8V) to bardzo dobra jednostka, trwała, ekonomiczna i bezawaryjna. 6-7l/100km po mieście to dobry wynik jak na samochód segmentu C. To nie Passat, awarie koła dwu-masowego nie są tu aż takie częste, poza tym dostępne są tradycyjne zamienniki (stałe koło zamachowe i tarcza sprzęgła z tłumikiem drgań skrętnych). Niemniej na tak krótkie trasy...
Witam, terkotanie się wyjaśniło. Otóż tarcza posiada sprężyny, które niwelują drgania skrętne, lecz gdy są za twarde drgania przechodzą na skrzynie biegów. W sumie Robi1214 potwierdził to. Ale mam inny problem, podczas zmiany biegów jak się silnik rozgrzeje, czuje na pedale sprzęgła opór ok. 2 cm od podgłogi, coś jakby o coś ocierało. Oraz nie raz jak...
Wnikliwie piszesz.... A możesz napisać dokładniej czego się "czepiać"? Napisz jeszcze co sądzisz o kole pasowym wału? Ponoć jest z tłumikiem drgań skrętnych (guma),która lubi się rozwarstwiać (odkształcać) co powoduje balansowanie koła. No i jest pierwsze i najniżej od przodu auta, czyli najbardziej narażone na wodę z kałuży. A co z tym kółkiem altka,...
W mojej wersji zawieszenia nie ma drążka stabilizacji drgań skrętnych a co za tym idzie nie ma też gum :D co więcej brat miał Vento 1,8 silnik AAM też nie było. A pro po końcówek drążka kierowniczego jeżdżę tym golfem 5 rok i końcówek za mojej kadencji ten samochód nie miał wymienianych, robię rocznie około 10 tys. km więc nie wiem czy czasem ta z lewej...
baju baju.... https://www.youtube.com/watch?v=hJYyJcce... wystarczy przypatrzeć się na poprzeczne linie namalowane na kołach zamachowych tego silnika. Dokładnie widać jak nierównomiernie narasta prędkość i nagle następuje wyhamowanie koła zamachowego. I na wysokich obrotach oczywiście widać to mniej, lub nie widać, ale te pulsy dalej tam są, niezależnie...
WITAM super sprawa i dobrze jak to zrbisz to jest poto by pług nie zagłęgiał się zbyt mocno jesli dobrze ustawisz frezy Dodano po 46 A w czasie transportu np. kosiarki ten wałek amortyzuje drgania :D
Tak, AGR szedł do skody, ale wiesz o tym że skoda to bidulek, i widzisz jak te auta zachowują się przy przebiegu 300 tyś km? Wszystko lata, drży, półosie rozsypane, skrzynie wyją itp. Bo mają tak naprawdę 500-600tys, a nie 300. Były mocniejsze silniki bez sprzęgieł dwumasowych i jakoś jeździły. Tarcza ma przecież tłumik drgań skrętnych, wystarczający...
Może ktoś z Was przypadkiem wie czy tarcza sprzęgłowa od fiata bis to ta sama co od cc700 ? Mam problem bo po zapewnieniach ze strony mechaników iż będzie pasować postanowiłem założyć ów tarczę (z tłumikiem drgań skrętnych) do 126p (650), Kupiłem od cc700 bo niby to samo a teraz okazuje się że muszę dać do przetoczenia (niewielkiego bo o 4mm ) koło...
Izolacja jednego łożyska + sprzęgła zapewni dostateczną "przerwę" dla przepływu prądu tzw. łożyskowego. Izolacja dwóch łożysk z pozostawieniem istniejącego sprzęgła także zapewnia dostateczną "przerwę". Natomiast w każdym przypadku zaistnieje przepływ prądu pojemnościowego (jednak nie jest to fizyczny przepływ elektronów w materiale izolacyjnym). Warto...
Miałem kiedyś taki numer, że klient włączył klimę przy 5000 obr silnika i koło z gumowym tłumikiem drgań skrętnych się przestawiło względem wewnętrznej części i ustawiałem rozrząd na oko, o ile dobrze kojarzę to tam nie ustawia się tłoka w gmp tylko w połowie skoku http://obrazki.elektroda.net/30_12253147...
Wal-ker nie obrażaj się, ja dopiero poznaję i uczę się naprawy tego skomplikowanego ciągnika, żadnych informacji, kodów błędów nie zatajam, co rozpoznałem i usłyszałem od fachowca to napisałem. Znalazłem w necie czujnik obrotów koła zamachowego 82030048 za 230 PLN (Bosch- zamiennik), następny czujnik obrotów skrzyni oryginał 82028157 New Holland- 400...
Witam Interesuje mnie rozwiązanie sterowania oscylacyjnego. Potrzebuje zbudować aplikację w której wał połączony z silnikiem lub serwo będzie wykonywał ruch oscylacyjny.( drgania skrętne) Częstotliwości oscylacji jaka mnie interesuje to zakres od około 100 Hz do około 300 Hz . Zdaje sobie sprawe z tego że zwiększanie częstotliwosci będzie skutkowalo...
Każda jedna półoś bez wyjątku jest wyważona . Nie piszę tego w nawiązaniu do niedowagi spowodowanej opaską. Wszystkie półosie narmalnych producentów kute z pręta są obrabiane tak żeby spełniały wymaganie.Jeśli nie spełniają to idą do odrzutu.Każda półoś czy wał z rury trafia na maszynę .Jeśli w katalogu producenta nie występuje w osobnych elementach...
Witam! Mam problem z jedną meganką - na jałowych obrotach (i to nie zawsze, ale czasami!) silnik chodzi tak, jakbym do bloku przyczepił płat blachy i by falował stwarzając bardzo nieprzyjemny dla ucha dźwięk. Po dodaniu gazu i przy jeździe problem już nie występuje. Napinacz paska był już dwa razy wymieniany. Z moich spostrzeżeń to pasek od alternatora...
A ja mam dużą firmę, robię LTE. Mam tutaj zagadnienia programowania współbieżnego, zarządzanie pamięcią, projekt jest hard real time, bare metal, analiza modeli matematycznych, optymalizacja algorytmów do przetwarzania i wiele innych. Z małych projektów, robiłem analizę drgań skrętnych dla wałów. Tam nie bawiłem się w mikrokontroler, bo może i projekt...
Może . Jak koło ma sprężyny wybite i nie pochłania skrętnych drgań to po drodze do kół jest skrzynia i to ona dostaje baty .
Koło zamachowe dwumasowe jest alternatywą dla tłumika drgań skrętnych w tradycyjnej tarczy sprzęgłowej. (Jeżeli z jakiś powodów tłumik nie działa, chwilowy moment obrotowy jest ograniczany przez uślizg na okładzinach sprzęgła.) Drgania pochodzą nie z napędu, ani skrzyni przekładniowej tylko z silnika. Dzięki dwumasie mamy co prawda większe przyspieszenie...
kolego _JF_ zwracam honor całkowicie, szczerze mówiąc zapomniałem że w tarczy ze 126p nie ma tłumików drgań skrętnych przepraszam mój błąd. Swoją drogą nasuwa mi się refleksja że Polacy takie tarcze stosowali daaawno temu, a teraz wszyscy się nimi zachwycają w jednostkach z dwu masowym kołem zamachowym. Co do klatki to po mojemu w ogóle nie ma o czym...
Witam wszystkich! to mój pierwszy post a więc proszę o wyrozumiałość.Mianowicie posiadam wv polo 1.4 TDI 2005 przed liftingowy silnik AMF 75KM. Problemem są wibracje/ buczenie od 1400 obrotów do 2000 tysięcy dzieje się tak na każdym biegu. Jadąc 90km/h na piątym biegu jest nie do zniesienia zjawisko to występuje przy przyspieszaniu jak i przy hamowaniu...
witam, rolki też rozumiem ale piasto czujki NIE , bo mozna wtedy sprzedać za 3x tyle co sama czujke lub łozysko a pierdoły w postaci bo precyzja montazu i tp to nóż mnie sie otwiera w kieszeni, koło 2wumasowe, to nastepny wymysł szatana motoryzacji :D , toć chodzi by masy wirujace były najmniejsze a to koło waży wiecej niz tarcza sprzegła z tłumikiem...
Koledzy, mam pytanie związanie z wymianą koła pasowego alternatora W202 250TD. Czy mogę ot tak po demontażu alternatora odkręcić nakrętkę koła pasowego, zdjąć go z wałka i założyć koło pasowe ze sprzęgłem jednokierunkowym? Przyznam, że od 2 lat borykam się z problemem skaczącego i niemiłosiernie tłukącego się paska klinowego, naprawdę nikt nie potrafi...
skrętne koła robot skrętne drążki skrętne
kontrolka czerwona epson folia przyciemnianie szarpie skrzynia automat
Zdalny reset routera ZTE MF971R - czy to możliwe? Budowa i działanie cęgów prądowych: transformatorowe, Hallotronowe, Rogowskiego