Sonda za katalizatorem powinna po odpaleniu samochodu chwilowo naśladować zachowanie pierwszej sondy a po rozgrzaniu katalizatora powinna podczas stałego obciążenia silnika utrzymywać w miarę stałe napięcie między 0,6-0,8 V z delikatnymi odchyłkami oraz powinna reagować znaczna zmianą wartości podczas przyspieszania oraz hamowania. Warto pojeździć z...
Nie podałeś kodu silnika ale dla silnika NFU wygląda to tak: sonda pierwsza - ECU 1(nr na wtyczce sondy) - przewód nr 1351A - plus na grzałkę (połączony z plusem drugiej grzałki) 2 - przewód nr 122 - pin E2, wtyczka 32V NR (masa grzałki) 3 - przewód nr 131 - pin B3, wtyczka 32V GR 4 - przewód nr 130 - pin A3, wtyczka 32V GR sonda druga - ECU 1 - przewód...
Oczywiście że można, mały wkrętaczek i trzeba go wsunąć z jednej i drugiej strony metalowego konektorka w te prostokątne otworki tam są zabezpieczenia konektorka, tylko ostrożnie bo można go bardzo łatwo uszkodzic.
Druga sonda jest sondą diagnostyczną katalizatora, napięcie na niej ma być stałe.
Nie wiem jak ty to mierzysz, ale jak mierzysz sterowanie masą, to druga sonda miernika na plus aku, a nie na pin obok. Jak mierzysz plus to druga sonda na budę albo aku- a nie pin obok. Rozumiesz? Tak w ogóle to zrobiłeś już błąd na początku. Powinieneś to sprawdzać np żarówką 5W. Dodano po 1 Chcesz schemat ? Jaki silnik i nadwozie?
Dla pewności bom laik: ten mierzący napięcie jedną sondę miał na zacisku aku a drugi na sondzie tego mierzącego prąd, którego druga sonda dotykała drugiego zacisku aku. Ale tak to mierzysz prąd jaki woltomierz pobiera z obwodu pomiarowego. Z baterii to on pobiera zupełnie inny prąd.
Obie sondy dają błędy, a po wykresie widać że jedna jest martwa. P0141 dotyczy drugiej sondy. Czy czasem zielony wykres to nie jest druga sonda jak wskazuje legenda w wykresie?
Sprawdź czy podczas tego wyłączenia OVERHEAT spada choć na chwilę napięcie na nóżce 1 MCU. z którym pinem TP1 połączyć drugą sondę miernika, bo TP1 ma dwa piny. TP1 ma dwa piny i miernik ma dwie sondy tak więc podłączenie jest proste, jedna sonda do jednego pinu, druga do drugiego. Najlepiej kiedy sonda ujemna jest na pinie 2
Witam .........druga sonda powinna być za katem ,ale problem mi wygląda na zatkanego kata ............... pozdro rox...........
Druga sonda nie ma wpływu na to co się dzieje u Ciebie. Zapali tylko lampkę silnika. A że się tak spytam, na benzynie auto działa dobrze?
Druga sonda nie ma nic do pracy silnika. . Ooooo! Tym stwierdzeniem bym tak nie szastał. To jest Renault , nie V.A.G. :D Zaczął bym od podmiany MAP sensora.
Kat scisle wspólpracuje z pierwszą sonda lambda. Druga przy sprawnym kacie ma stać na bogato co jest okolica 1V. Mysle ze wszystko powyzej 0,5 V mozna uznac za bogato. Poprawcie mnie jezeli sie myle ale ta wartosć nie tak łatwo okreslic. Kolego nie chcę ci ubliżyć ale pieprzy.. głupoty aż wstyd że się nazywasz mechanikiem - jeśli druga sonda jest 1V...
Ten silnik ma już 12 lat, więc z założeniem sekwencji nie powinno być problemu. Doszedł tylko inny sterownik i druga sonda.
Błędy są drugiej sondy więc są nieważne. Nie zawracaj nimi sobie teraz głowy. Druga sonda bada sprawność katalizatora i nie ma wpływu na skład mieszanki. Rob pomiary na rozgrzanym silniku. Wystarczy psiknąć plakiem w dolot i już widać wszystko na pierwszej sondzie. Jak nic nie wskaże to jest do wymiany, później dalsze poszukiwania. Pierwsza sonda musi...
Druga sonda ( za katalizatorem) pracuje prawidłowo , zostaw ja w spokoju. Na pewno pierwsza jest 5 V -wa , czy 1V? może podgrzewanie jej nie pracuje.
L1+L2+L3+N razem i druga sonda do PE, dobrze rozumiem? (przy obwodzie 3 fazowym) Dobrze kolega rozumie.
za katalizatorem kontroluje dopalanie w katalizatorze druga sonda służy do kontroli przedniej sondy i kontroli kata
https://www.motofaktor.pl/pomiar-oraz-in... https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1...
V mierzy różnicę potencjału, więc żeby Ci coś miernik wskazał musisz "zetknąć" sondy do dwóch różnych potencjałów tzw jedna sonda do jednej nogi C, a druga sonda do 2 nogi C. Trochę trywialnie, ale taka jest idea/.
Potwierdzam. Pierwsza sonda: 1 zielony - biały 2 żółty - biały 3 niebieski - szary 4 biały - czarny Druga sonda 1 niebieski - biały 2 szary - biały 3 zielony - szary 4 żółty - czarny Nr to oznaczenia z wtyczek. Pierwsza sonda to na schemacie B166, druga to B57. https://obrazki.elektroda.pl/2966402600_...
Obie sondy ze sobą współpracują. Sprawność katalizatora określa się na podstawie danych z pierwszej i drugiej sondy. Ogólnie stosunek sygnału lambdy za katalizatorem do sygnału lambdy przed katalizatorem jest miarą sprawności katalizatora. Pierwsza sonda określa skład mieszanki paliwowo-powietrznej, a druga sonda po sprawdzeniu spalin podaje sygnał...
To błąd niskiej sprawności kata, nie drugiej sondy. Nie wiem czy to do mnie ta uwaga. Nie wiem też, czy to katalizator, czy druga sonda lambda. Silnik od wymiany do wymiany oleju, nie wymaga żadnych dolewek, rura wydechowa czysta. Gdy zaczął pojawiać się check, pojechałem więc najpierw na stację diagnostyczną sprawdzić spaliny. Ponieważ nie było żadnych...
Gaz jest tu winny. Lub właśnie brak katalizatora. Jedno i drugie, od gazu głupieje wskaźnik paliwa (jest od tego stosowny emulator) a od pustki po kacie głupieje druga sonda, też jest emulator.
Kontrole przebiegu powinno się zrobić oscyloskopem; Teraz nie możesz powiedzieć że sygnał jest za wolny, występuje opóźnieni w przesyle danych między sterownikiem a interfejsem; Widać to na wykresie w momencie zwiększenia prędkości obrotowej silnika do 3000 obr. tu wykres podaje wartość liniową, a powinno wyglądać tak jak na biegu jałowym z tą różnicą...
W tym aucie sonda jest jedna i przed katalizatorem, jego brak nie wpływa na pracę sondy. Problem by był gdyby była druga sonda (kontrolna) za katalizatorem. Jeśli zamierzasz kupić sondę "uniwersalną" lub jakiś zamiennik to mogę polecić "Golden Lodge": http://www.magnetimarelli-checkstar.pl/D...
https://obrazki.elektroda.pl/5544505900_... Ustaw miernik na brzęczyk i jedna sonda tam gdzie zaznaczone to jest masa a drugą sondą po kolej sprawdź pady od 1 do 15 i napisz na których padach brzęczy miernik. Wylutowany układ sprawdź podobnie jedna sonda na pin 8 druga sonda po kolej sprawdzasz resztę pinów. https://obrazki.elektroda.pl/1975745700_...
Ok poniżej progu kat, wstaw tulejkę.
Usprawnić system recyrkulacji spalin, jeśli po tym zabiegu błędy kata będą sie powtarzać to trzeba sprawdzić skład spalin Sprawność katalizatora poza zakresem, do sprawdzenia skład spalin, czy jest w normie(stacja diagnostyczna). Jeśli spaliny ok, prawdopodobnie uszkodzona druga sonda, lub jej złącze. Pierwsza sonda, nie druga. Błąd obwodu, prawdopodobnie...
Tak dla pewności to czy błąd pojawił się po złożeniu rozrządu czy rozrząd był między innymi sprawdzany ponieważ auto nie chodzi prawidłowo ? Mam to samo auto i już mnie różnymi rzeczami zaskakiwało (w tej chwili rozłożone na części). Podłączałeś pod analizator ? Możesz podejrzeć wsp. lambda na urządzeniu diagnostycznym ? Druga sonda nie pokazuje za...
Gdyby sonda nie działała to miałbyś błąd o tym, Wtedy jest błąd- B1S2 nie wykazuje aktywności. Sprawa bezdyskusyjna, druga sonda nie wygenerowała napięcia większego, niż 0,4V. Natomiast błąd P0420 to zupełnie inna sprawa- po prostu druga sonda wykryła, że spaliny nie idą oczyszczone. Jest na to jeszcze inny sposób, bardzo tani i sam go stosuję, ale...
Podpiąłem miernik do prostownika, ustawiłem na 10 A Miernik podłączyłeś szeregowo, czy równolegle do prostownika ? Przy pomiarze prądu trzeba włączyć szeregowo tz. mając podłączony akumulator do prostownika, odłączasz jeden przewód i w to miejsce włączasz przyrząd (jedna sonda przyrządu do akumulatora, a druga sonda do prostownika)
Witam, mam problem, świeci check i komp pokazuje 1 błąd, to jest P0030. Wymieniłem pierwszą sondę lambda, a jest druga za katalizatorem. Jak to mam sprawdzić?
Nie piszesz jaka pojemność silnika. Wymieniany kiedykolwiek był filtr paliwa? [youtube]https://www.youtube.com/watch?v... Przy okazji skontroluj stan przewodów paliwowych (zwłaszcza gumowych przy opaskach) -> jedna z przyczyn dużego zużycia paliwa. Podobnie jak filtr powietrza i świece - kiedy wymieniane? Po jego wymianie (jeśli wymiana...
Pierwsza sonda lambda pokazuje prawidłowe wartości; najlepiej jest to sprawdzić w postaci graficznej, gdzie na wykresie czasu wahania napięcia powinny oscylować między 100mV - 900mV Druga sonda przy sprawnym katalizatorze powinna wskazywać napięcia około 400mV do 600mV; trzeba wziąć pod uwagę że sonda ma bardzo ciężkie warunki pracy i ceramika ulega...
Witam ponownie. Na szczęście problem został już rozwiązany ,zawiesiła się sonda lambda i pokazywała stałą wartość.Po wymianie problem znikł. Dla innych użytkowników forum informacja taka ,że druga sonda też ma pracować,podczas dodawania gazu nie może stać w miejscu! jak są minimalne wahania to sonda jest uwalona.Pozdrawiam
Błąd który masz mówi o tym że katalizator nie działa - czyli identyczna sytuacja jak po jego wywaleniu, nie chodzi tu o zapchanie. Jak mnie pamięć nie myli to to auto ma dwa katalizatory - jeden w kolektorze i drugi pod autem i dopiero druga sonda jest za drugim katalizatorem wiec nie wiadomo w którym jest problem. Możesz go wywalić ale musisz emulować...
Sonda pierwsza - regulacyjna - 036906262J Sonda druga - diagnostyczna - 036906262F
Dziś ogarnąłem. Kupiłem używaną sondę OEM, puźniej nową z serwisu i lipa. Dziś tą używkę zamontowałem zamiast pierwszej sondy (na krótko przedłużyłem przewody). I pełen sukces , druga sonda ma prawidłowe wskazania, więc jestem prawie pewien, że będzie OK. Powodzenia Dodano po 10 Wykresy z przed podmiany pierwszej sondy i po.
Dwie,jedna przed, druga za katalzatorem
W moim aucie na wolnych obrotach pierwsza sonda pracuje bardzo szybko w granicach 0,1 - 0,9 mV natomiast druga pracuje znacznie wolniej ale lampka gasnie zaraz po uruchomieniu silnika czyli jest dobrze. Moim skromnym zdaniem jesli niema katalizatora to sonda za katem.. pokarze błąd i komputer niebędzie własciwie bobierał mieszanki. I tak ma byc. i...
No co wy znowu z tymi sondami... Pisze o drugiej sondzie, więc skupcie się...
Przed przyłożeniem sondy pomiarowej gdziekolwiek, druga sonda (zwykle ujemna) powinna być już połączona z masą. W tym przypadku miałeś tylko piski ale w innym przypadku urządzenie może się poważnie uszkodzić jeśli druga sonda nie będzie połączona z masą. Zmierz omomierzem oporność pomiędzy bazą a emiterem tego tranzystora w obu kierunkach. Wzmacniacz...
Proszę bardzo. S1 - sonda pierwsza. S2 - sonda druga.
Zmierz napięcie bezpośrednio na oporniku R714. Jedna sonda do jednej końcówki opornika, druga sonda do drugiej końcówki opornika.
Z ciepłym chodziło mi o temp powietrza. Nagrałeś 1-wszą sondę, drugi wskaźnik to temp silnika. Przepustnica w tych silnikach generuje całe spektrum różnych dźwięków a czasem jej nie słychać. Ton, melodia i głośność zależy od.... ilości wybuchów nuklernych na słońcu pomnożonej przez aktualną odległość Ziemi od Saturna 😃 Druga sonda ma stać. Po jakim...
Zolty wykres to B1S1, czarny B1S2, jak mniemam? Wszystko wskazuje na to ze kat niezyje. Wypalony lub poprostu stary. Jezeli obydwa wykresy sie pokrywaja, oznacza ze kat nie spelnia swojej funkcji. Np bo zimny lub niesprawny. Powtorz test na zimno to zobaczysz o co mi chodzi. Z czasem jak sie kat zaczyna nagrzewac pierwsza sonda B1S1 pracuje ubogo -...
Czyli wystarczy mała nieszczelność przed pierwszą sondą i go zalewa bo druga sonda tego nie wyłapie.
Hyundai i30 z instalacją LPG Błąd P0420, druga sonda lambda, odłączony kabel czarny (sygnałowy) od sondy i błędów nie ma, i wszystko jest ok, a na wykresie cały czas widać, że sonda 2 cały czas pracuje.
Tak, tylko ze aby uniknąć masy z drugiego kanału napisałem aby drugą sondę całkiem odłaczyć. Teraz to nie ma już znaczenia gdyż problem masy jest wyjaśniony, jednak pomimo tego sytuacja jest nadal ciekawa i taka pozostanie aż do wyjaśnienia przyczyny.
Oczywiście że chodzi tu o drugą sondę. U ciebie jest tylko bank 1. Dwa banki są w autach z dwoma układami wydechowymi. Nie podałeś która sonda ale sprawność katalizatora mierzy sonda nr 2 czyli ta za katalizatorem. Raczej nie jest to jej wina a wina zużycia katalizatora. Pokaż odczyt z drugiej sondy lambda. Powinno być tam bogato czyli jakieś 0.8V na...
sondy za katalizatorem przede wszystkim kontrolują pracę katalizatora(jak i pełnią funkcję diagnostyczną dla poprawności pracy sondy przed katalizatorem. wykresy sond za katalizatorempowinny być jak najbardziej liniowe. To prawda, ale nigdy nie jest idealnie. samochód ma przejechanie 250000 więc może kat powoli się kończy Katalizator ma za zadanie utleniać...
Zawodowo naprawiasz i nie wiesz jak sprawdzić 🤔 Odłącz klapkę jedna sonda miernika do wtyczki klapki, druga sonda do wtyczek przy płycie, w końcu znajdziesz. Następnie po ścieżkach na płycie docierasz do sterowania klapki. Powodzenia 😇.
Jeżeli nie uszkodziło sondy, a mogło poprzez złe podłączenie to błąd nie zniknie - będziesz musiał kupić drugą sondę.
Doszliśmy więc do sytuacji niemożliwej, gdzie elementy są sprawne i mają poprawne wartości, połączenia pomiędzy nimi istnieją i także są poprawne a układ nie zachowuje się poprawnie. Dodano po 3 Sprawdź jeszcze jakie są spadki napięć bezpośrednio na rezystorach R153 i 154. Jedna sonda do jednej końcówki rezystora, druga sonda do drugiej końcówki.
Dziękuję za rady. Najpierw napiszę o sondach . Obie sondy uszkodziły sie podczas pomiarów. Jak to jest możliwe nie mam pojęcia. Coś musiało pójść nie tak. Wymieniłem obie sonda sondy firmy Bosch. Dedykowane do tego silnika. Najpierw wymieniłem pierwszą sądą z myślą , że uszkodziła sie właśnie ona. Sonda pracowała poprawnie 0,1V do 0,72V. Natomiast druga...
W jakich warunkach wykonywałeś diagnostykę? Auto rozgrzane do temperatury roboczej? Druga sonda tylko diagnostyczna badająca sprawność katalizatora. Masz jakieś błędy?
Od niedawna również jestem posiadaczem Toyotki 1,8 z silnikiem Lean Burn z uszkodzoną sondą. Udało mi się kupić używaną sondę (nawet dwie -jedna z numerem 89463-20060 druga 89463-20070) napięcie na wyjściu sondy (sygnałowym) powinno być w przedziale 0-1V tak jak dla normalnej sondy lambdy, bardzo istotna jest jednak grzałka sondy. Grzałka sondy powinna...
jakie dokładnie to auto?? który rcznik?? posiada 2 sondy lambda - jedna przed druga za katalizatorem??
druga sonda jest zamocowana dalej, a ma ktoś moze przebieg II sondy, jak to wygląda, i pytanie jeszcze, czy patent z rezystorem działa nadal??
(druga sonda do obudowy wzmacniacza) Obudowa to nie jest pewna masa. Masą jest np. punkt połączenia minusa C909 z plusem C910. Tam na tej ścieżce jest nawet jakaś śruba czy coś takiego. Powtórz te pomiary Q901 i 902.
auto jest jakieś takie przymulone powyżej 70-80 km/h i sporo pali. Zaręczam, że to nie ma nic wspólnego z drugą sondą.
jaki silnik ? , jesli problem z drugą sondą , za katalizatorem mozna załatwić sprawe programowo , poprzez usuniecie jej z pamieci sterownika. Problem napewno już nigdy nie powróci
Gotowy emulator sondy szukaj ;]
A żle powiedziałem, masa oscyloskopu do masy zasilania a plus oscyloskopu do kanału A a druga sonda masa tak samo a plus do B
C407=~28,5V, bo skacze. To napięcie jest jakiego znaku? Dodano po 1 Jak mierzyć te spadki napięć? Jedna sonda do jednej nóżki opornika, druga sonda do drugiej nóżki tego opornika
ECU - Magneti Marelli 4MV Pacjent VW Bora 1.6 - nie ma oryginalnego katalizatora i druga sonda jest niepotrzebna, a wywala błędy i check'a. Prosiłbym o zrobienie DECAT'a. Błędy jakie sonda generuje to: P1105, P1118. Po dłuższej jeździe prawdopodobnie będzie wywalał tez P0140 (zapobiegawczo można by się go od razu pozbyć).
druga sonda nie ma wplywu na prace silnika. Jest to sonda diagnostyczna i nie odczuwalem spadku na mocy ani tez wiekszego zuzycia paliwa. Jedyne co to palil sie check engin, ktory mnie denerwowal.
Powiem tak mój kolega ma taki sam silnik on jest napakowany elektroniką i też kupił zamiennik kata i to samo ma check ja wiem że ekologia no ale takie czasy mam oddaloną sondę druga ale to nie daje rady około 160 km i check właśnie aby oddalić to już nie mam miejsca myślę o zastosowaniu kolanka ?
Miganie kontrolki "check" we fiatach często sugeruje brak adaptacji koła fonicznego lub uszkodzenie (zmniejszenie sprawności) katalizatora- jeśli w programie druga sonda lambda pokazuje zmienne napięcie to możliwe że katalizator się kończy . Druga sonda powinna pokazywać w miarę stałe napięcie jeśli pamiętam około 0.6 V
Ja wyczytałem bank 1 czujniki 2 czyli chyba druga sonda, za katalizatorem..U mnie zapala się co 2,3 tyś km ,choć niby nowa i oryginalna, więc kasuje choć i tak nic się nie dzieje.
Kat zapchany i wypadanie tylko na jednym cylindrze?Druga sonda pokaże czy jest zapchany. Nie patrz co wg klienta i poprzedniego warsztatu,nieraz się na tym przejechałem że uwierzyłem co mówią,nawet w prostej wersji że bezpieczniki dobre...
Co by się stało jak bym zwarl nóżki kondensatora c4 lub c5 to są te da największe 4700 Bo jak Sprawdziłem nie ładują się normalnie jak podloczysz kondensator do prądu i spradzisz jego napięcie to coś tam miernik pokaże a tu nic i tak się zastanawiam czy coś sie stanie jak nóżki plus i minus złącze? Sprawdziłem że na dioda miernikem jak stykam - diody...
Obydwa kondensatory nie sa na tej samej stronie plyty, jednakze sa prawie jeden pod drogim. Chodzi mi o to czy jest ciągłość obwodu między nimi. Jak ustawisz miernik na pomiar rezystancji i przyłożysz sondę do jednego z kondensatorów (nie po stronie masy) to czy przykładając drugą sondę do drugiego (nie po stronie masy) rezystancja wynosi 0Ω?
No więc mogę dodać sprostowanie do swojego poprzedniego wpisu. Po 100km check mi wywaliło znowu. Pomogło komputerowe usunięcie drugiej sondy. Check zniknął na amen. Robi się to tak, że zgrywa się aktualny program na komputer, wykasowuje się drugą sondę i wgrywa cały program z powrotem do auta. Takie coś sprawdza się w przypadku, kiedy druga sonda jest...
Działa w końcu ten emulator? Druga sonda jest tylko po to by sprawdzać pracę katalizatora, nie ma nic wspólnego ze składem mieszanki.
Sygnał 1khz . Miernik podłączony , jedna sonda do emitera bd tranzystora a druga sonda do emitera drugiego tranzystora bd napięcie było 1.95V przed rezystorami emiterowymi.
przy sterowniku nie mogę ich zlokalizować czego nie umiesz zlokalizować ? masz opis kostki ECU i masz też opisane piny czujnika..... jak nie umiesz czytać schematów to miernik ustaw na tzw. brzęczyk i wtedy jedna sonda do kabelka w czujniku a drugą sondą szukasz w kostce ECU. Druga rzecz to czujnik jest w oleju uszczelnienie puściło na wale korbowym...
Witam ..... Mianowicie podchodząc do załączonego panelu, jedna sonda miernika w rękę a druga do kaloryfera c.o. Był akurat najbliżej. Miernik pokazał mi 20 V prądu zmiennego. Przybliżając się do panelu miernik pokazał 80 V. Sam panel nie kopie. Bez dotykania go miernik pokazał do 80 V. Druga sondę wpiąłem potem do PE i taki sam rezultat. Przeprowadzony...
W Fabii nie ma z tym problemu, jak w Ibizie nie wiem. Druga sonda nie ma wpływu na spalanie.
Cześć. Przerabiam podobny problem. Wskazania 1.25v na s2 to strategia sterownika kiedy zapisze blad. Po skasowaniu sonda zaczyna pokazywać wartości. U mnie co ciekawe problemem była pierwsza która miała przesunięty punkt pracy. Niby dziala i korekty w normie. Ale przy pomiarze zew. Sonda afr zamiast 14.7 było 16. Po zmianie pierwszej afr w okolicach...
Teraz chciałbym wykorzystać te zasilające do podłączenia ładowarki usb. Jak rozpoznać wśród wielu plus i minus? Zasilanie 12 V to prawdopodobnie czerwony. Znajdź 12 V miernikiem jedną sondę (czarny) podłączoną do masy samochodu (metalowy element np. prowadnica siedzenia miejsce bez lakieru) a drugą sondą (czerwoną) znajdź ten na którym wskazanie będzie...
nie jestem pewien ale wydaje mi się że druga sonda lambda sygnalizuje sprawność katalizatora ,i nie ma wpływu na pracę silnika .pierwsza to i owszem .ale chyba problem nie tkwi w sondach .
Przede wszystkim dziękuję za zainteresowanie - każde wsparcie mile widziane. W czasie zaczytywania parametrów temperatura płynu chłodzącego miała 107 °C. Czy to za mało jak na rozgrzany silnik? Rozumiem, że najłatwiej będzie zdemontować EVAP i sprawdzić, czy przepuszcza powietrze. Chyba, że odłączyć go od kolektora i zaślepić (kolektor). W ten sposób...
Sondy wydają się pracować prawidłowo. Druga sonda w przypadku sprawnego katalizatora tak właśnie powinna pracować. Przy jeździe i hamowaniu silnikiem napięcie na niej powinno spadać prawie do 0V. Grzałki są realizowane w tej sposób: napięcie 12V pozyskiwane jest z przekaźnika pompy paliwa, natomiast sterowanie masą idzie że sterownika silnika.
druga sonda czyli która? ta przed katalizatorem czy za? bo za katalizatorem była wczoraj wymieniona
Druga sonda została wymieniona bo były kabelki pourywane i cała otulina (pancerz) był poprzecinany popękany
Przejdze. Druga sonda sprawdza pojemność tlenową katalizatora.
W tym bez problemu druga sonda utrzymuje się w okolicach 0 MV a w tym z usterką skacze i jest dość zbliżona do sondy pierwszej. Z którego roku auto i jaki kod silnika ? Tam może nie być drugiej sondy . Poza tym druga sonda nie będzie miała wpływu na wolne obroty , za to zawór IAC jak najbardziej.
Druga sonda jest tylko diagnostyczna , jeżeli wali taki błąd , to albo niewłaściwie dobrana sonda albo katalizator do wymiany!
Witam. Możesz sprawdzić miernikiem ustawionym na pomiar półprzewodników (symbol diody). Wejście V / Ω łączysz z " - " mostka. Drugą sondą ( COM) dotykasz na zmianę " AC ". Wskazania powinny być takie jak dla pojedynczej diody. Następnie przełączysz COM do " + ", a drugą na zmianę dotykasz " AC " -> wynik podobny. Pzdr.
Sondy sprawdź innym programem bo one stoją a nie pracują, o ile druga sonda mogłaby stać (ale to też chyba 1V) to pierwsza ma falować a nie stać na amen.
Wszyscy ładnie piszą, że jedna jest diagnostyczna a druga regulacyjna. To są informacje o funkcji sondy a nie typie. Zapytam więc jakie typy sondy są? Czy są zamienne? Jakie przebiegi (oscylogramy) powinny być na nich. Szczególnie interesuje mnie sonda za katalizatorem. Przed - wiem jak wygląda oscylogram prawidłowo pracującej sondy
Jeżeli ja dobrze rozumiem te wykresy to tam nie działa katalizator. Druga sonda oscyluje tak samo jak pierwszy a powinna stać na bogato. Co do grzałki to tak masz żadnego plusa i modulowaną masę ze sterownika silnika. W zależności od temperatury sterownik odpowiednio reguluje mocą grzałki poprzez zmianę sygnału PWM na masie. Możesz zamiast grzałki podłączyć...
Witam mam pytanie o drugą sodne lambda za katalizatorem , w tym modelu występują 2 sondy lambda przy silniku i za katalizatorem , wyświetla mi się błąd sonda 2 brak aktywności. Jaką funkcję pełni druga sonda? Jak wpływa jej uszkodzenie na pracę silnika ? I czy ktoś spotkał się z tym że ta druga sonda lambda znajduje się przed katalizatorem a nie za...
Przepustnica elektryczna czy na linkę? Kat nie nic wspólnego z wypadającymi zapłonami i falowaniem obrotów. Druga sonda jest tylko do kontroli sprawności kata i nie koniecznie kat musi być zepsuty tylko po prostu za zimny i wtedy nie działa. Sprawdzenie czy druga sonda działa robi się na zimnym a czy kat sprawny na gorącym, najlepiej kawałek się przejechać.
Jedna sonda do remote, druga do masy. Miernik ustawiony na DCV, zakres 20V (jeśli posiada)
Druga sonda (ta za katalizatorem) jest padnięta. Po odpaleniu samochodu na "zimno" sygnał z niej powinien się w miarę pokrywać z pierwszą (przed katalizatorem), po rozgrzaniu jej sygnał powinien się utrzymać w przedziale 0,5-0,8 V z lekką oscylacją. W.czesci samochodów druga sonda nie odpowiada jedynie za badanie stanu katalizatora ale też bierze udział...
Ja mialem podobny problem z moją Mazdą 6 1.8. Sprawdź odczyty sond lambda. U mnie padła pierwsza (regulacyjna). Druga (diagnostyczna) była ok. Z tego co już sam doczytałem to jakikolwiek kod błędu pokaże tylko drugą sonda. U mnie tak było ale polecam podpiąć Forscan i patrzeć na pracę sond. U mnie pokazywało przy pierwszej sondzie chwilowe wartości...
Co się mieści w czym? Miałeś zmierzyć rezystancję pomiędzy pinem 1 i pinem 8 PQ202 . Jedna sonda na n.1 druga sonda na n.8 miernik ustaw na pomiar rezystancji.
Sprawa wygląda prawdopodobnie tak że sygnał na drugiej sądzie przekracza 0,6V i wywala błąd kat. W takim wypadku zastosowanie tulejki dystansowej która wycofa delikatnie drugą sondę ze strumienia spalin zaowocuje spadkiem sygnału do stałego poziomu np: 0,4V i po bulu. Kat ok!!!! niby - zero błędów i kasa w kieszeni.
sonda druga sonda lambda druga toyota sonda druga
prądnica pierścieniowa bateria huawei nowego woluminu
schemat trabant schemat trabant
Instrukcja zasilacza BFP 12/5 - gdzie znaleźć? Centralny zamek Hyundai i20 nie działa zdalnie, działa tylko kluczykiem