Sonda za katalizatorem powinna po odpaleniu samochodu chwilowo naśladować zachowanie pierwszej sondy a po rozgrzaniu katalizatora powinna podczas stałego obciążenia silnika utrzymywać w miarę stałe napięcie między 0,6-0,8 V z delikatnymi odchyłkami oraz powinna reagować znaczna zmianą wartości podczas przyspieszania oraz hamowania. Warto pojeździć z...
We francuzach nie ma za bardzo co patrzeć na kolory. Przewody mają swoje numery i nimi trzeba się sugerować.
Dla pewności bom laik: ten mierzący napięcie jedną sondę miał na zacisku aku a drugi na sondzie tego mierzącego prąd, którego druga sonda dotykała drugiego zacisku aku. Ale tak to mierzysz prąd jaki woltomierz pobiera z obwodu pomiarowego. Z baterii to on pobiera zupełnie inny prąd.
Nie wiem czy w yarisie jest diagnostyka i sterowanie grzałką drugiej sondy, ale skoro sonda martwa to może w tym obwodzie leży usterka? Bo szczerze wątpię że jest aż tak nieszczelny wydech by druga sonda rzuciła pracę :P
Sonda pierwsza - regulacyjna - 036906262J Sonda druga - diagnostyczna - 036906262F
Sprawdź czy podczas tego wyłączenia OVERHEAT spada choć na chwilę napięcie na nóżce 1 MCU. z którym pinem TP1 połączyć drugą sondę miernika, bo TP1 ma dwa piny. TP1 ma dwa piny i miernik ma dwie sondy tak więc podłączenie jest proste, jedna sonda do jednego pinu, druga do drugiego. Najlepiej kiedy sonda ujemna jest na pinie 2
Druga sonda jest sondą diagnostyczną katalizatora, napięcie na niej ma być stałe.
Błędy są drugiej sondy więc są nieważne. Nie zawracaj nimi sobie teraz głowy. Druga sonda bada sprawność katalizatora i nie ma wpływu na skład mieszanki. Rob pomiary na rozgrzanym silniku. Wystarczy psiknąć plakiem w dolot i już widać wszystko na pierwszej sondzie. Jak nic nie wskaże to jest do wymiany, później dalsze poszukiwania. Pierwsza sonda musi...
Nie wiem jak ty to mierzysz, ale jak mierzysz sterowanie masą, to druga sonda miernika na plus aku, a nie na pin obok. Jak mierzysz plus to druga sonda na budę albo aku- a nie pin obok. Rozumiesz? Tak w ogóle to zrobiłeś już błąd na początku. Powinieneś to sprawdzać np żarówką 5W. Dodano po 1 Chcesz schemat ? Jaki silnik i nadwozie?
Trochę to wygląda jakby masa w tej lampie była słaba. Spróbuj ją poprawić. Na próbę nawet dodatkowym kabelkiem połączonym z karoserią i minusem żarówki. W sumie jak posiadasz miernik to sprawdź przy włączonym np. hamulcu lub kierunkowskazach, czy pojawia się napięcie na minusie żarówki. (Jedna sonda do jakiejś śruby karoserii a druga do minusa żarówki.)...
Kontrole przebiegu powinno się zrobić oscyloskopem; Teraz nie możesz powiedzieć że sygnał jest za wolny, występuje opóźnieni w przesyle danych między sterownikiem a interfejsem; Widać to na wykresie w momencie zwiększenia prędkości obrotowej silnika do 3000 obr. tu wykres podaje wartość liniową, a powinno wyglądać tak jak na biegu jałowym z tą różnicą...
Obie sondy dają błędy, a po wykresie widać że jedna jest martwa. P0141 dotyczy drugiej sondy. Czy czasem zielony wykres to nie jest druga sonda jak wskazuje legenda w wykresie?
To błąd niskiej sprawności kata, nie drugiej sondy. Nie wiem czy to do mnie ta uwaga. Nie wiem też, czy to katalizator, czy druga sonda lambda. Silnik od wymiany do wymiany oleju, nie wymaga żadnych dolewek, rura wydechowa czysta. Gdy zaczął pojawiać się check, pojechałem więc najpierw na stację diagnostyczną sprawdzić spaliny. Ponieważ nie było żadnych...
Kolego, weź się w garść i pomyśl trochę jak mierzysz. jeśli na emiterze T7 jest tak mało, a jest to miejsce które zasila pozostałe tranzystory w części wzmacniaczowej, to jakim cudem na nich jest kilkukrotnie większe napięcie. A napięcia na tranzystorach opisujemy T1 Emiter = T1 Baza = T1 Kolektor = i tak dla każdego tranzystora. Mierząc prawidłowo,...
Potwierdzam. Pierwsza sonda: 1 zielony - biały 2 żółty - biały 3 niebieski - szary 4 biały - czarny Druga sonda 1 niebieski - biały 2 szary - biały 3 zielony - szary 4 żółty - czarny Nr to oznaczenia z wtyczek. Pierwsza sonda to na schemacie B166, druga to B57. https://obrazki.elektroda.pl/2966402600_...
Obie sondy ze sobą współpracują. Sprawność katalizatora określa się na podstawie danych z pierwszej i drugiej sondy. Ogólnie stosunek sygnału lambdy za katalizatorem do sygnału lambdy przed katalizatorem jest miarą sprawności katalizatora. Pierwsza sonda określa skład mieszanki paliwowo-powietrznej, a druga sonda po sprawdzeniu spalin podaje sygnał...
Miernik ustawiasz na pomiar oporności zakres 200k i sondy przykładasz do końcówek - jedna sonda do jednej końcówki a druga po kolei do pozostałych końcówek potencjometru. Podajesz wyniki.
V mierzy różnicę potencjału, więc żeby Ci coś miernik wskazał musisz "zetknąć" sondy do dwóch różnych potencjałów tzw jedna sonda do jednej nogi C, a druga sonda do 2 nogi C. Trochę trywialnie, ale taka jest idea/.
Jedna sonda do remote, druga do masy. Miernik ustawiony na DCV, zakres 20V (jeśli posiada)
Wszyscy ładnie piszą, że jedna jest diagnostyczna a druga regulacyjna. To są informacje o funkcji sondy a nie typie. Zapytam więc jakie typy sondy są? Czy są zamienne? Jakie przebiegi (oscylogramy) powinny być na nich. Szczególnie interesuje mnie sonda za katalizatorem. Przed - wiem jak wygląda oscylogram prawidłowo pracującej sondy
Kat scisle wspólpracuje z pierwszą sonda lambda. Druga przy sprawnym kacie ma stać na bogato co jest okolica 1V. Mysle ze wszystko powyzej 0,5 V mozna uznac za bogato. Poprawcie mnie jezeli sie myle ale ta wartosć nie tak łatwo okreslic. Kolego nie chcę ci ubliżyć ale pieprzy.. głupoty aż wstyd że się nazywasz mechanikiem - jeśli druga sonda jest 1V...
Podgląd sygnałów na oscyloskopie dwukanałowym na wolnych obrotach nie wykazuje anomalii. To sprawdź podczas kręcenia.Jedna sonda na wał druga na wałek.Spadek napięcia jaki jest przy kręceniu?
https://www.motofaktor.pl/pomiar-oraz-in... https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1...
Pierwsza sonda lambda pokazuje prawidłowe wartości; najlepiej jest to sprawdzić w postaci graficznej, gdzie na wykresie czasu wahania napięcia powinny oscylować między 100mV - 900mV Druga sonda przy sprawnym katalizatorze powinna wskazywać napięcia około 400mV do 600mV; trzeba wziąć pod uwagę że sonda ma bardzo ciężkie warunki pracy i ceramika ulega...
Wstaw tulejkę, w programie możesz sobie pogrzebać co najwyżej widelcem , bo nie pochwliłeś się że masz programator 29Fxxxxx a tam taka siedzi obok dużego proca pod ekranem. Po drugie zajął by, się naprawą LPG bo to jest najczęstszą przyczyną złego składu mieszanki.
Czyli uszkodzony jest pierwszy MOSFET ( ten duży ) B04N03. Sprawdź jeszcze oporność na tym rezystorze pomiarowym względem masy. Podaj wynik w Ohm . Miernik ustawiasz na pomiar rezystancji jedna sonda na mase ( np obudowa portu USB a druga do tego rezystora) . https://obrazki.elektroda.pl/6917845000_...
Podpiąłem miernik do prostownika, ustawiłem na 10 A Miernik podłączyłeś szeregowo, czy równolegle do prostownika ? Przy pomiarze prądu trzeba włączyć szeregowo tz. mając podłączony akumulator do prostownika, odłączasz jeden przewód i w to miejsce włączasz przyrząd (jedna sonda przyrządu do akumulatora, a druga sonda do prostownika)
W moim aucie na wolnych obrotach pierwsza sonda pracuje bardzo szybko w granicach 0,1 - 0,9 mV natomiast druga pracuje znacznie wolniej ale lampka gasnie zaraz po uruchomieniu silnika czyli jest dobrze. Moim skromnym zdaniem jesli niema katalizatora to sonda za katem.. pokarze błąd i komputer niebędzie własciwie bobierał mieszanki. I tak ma byc. i...
Jak wykonujesz pomiar? Dobrze ustawiłeś pomiar rezystancji na mierniku? Ustaw miernik na test ciągłości obwodu / diodę (piszczałka). Jedna sonda miernika do osi a druga na wyprowadzenie uzwojenia. Jeśli piszczy = silnik na złom.
L1+L2+L3+N razem i druga sonda do PE, dobrze rozumiem? (przy obwodzie 3 fazowym) Dobrze kolega rozumie.
Dość problematyczne bo element pracujący po ścieżce węglowej Rozbierz go do końca: https://obrazki.elektroda.pl/4144988900_... I będziesz miał dostęp ścieżki. Jedna sonda omomierza do środka ścieżki a druga naprzemian do wyprowadzeń. EDIT: W zachodnich wzmacniaczach były stosowane liniowe potencjometry z odczepem. Ale ten nie posiada....
Druga sonda nie ma wpływu na to co się dzieje u Ciebie. Zapali tylko lampkę silnika. A że się tak spytam, na benzynie auto działa dobrze?
Tam jest pierwsza sonda jonowa a druga zwykła. Ale nie tu jest problem, dużo 1,4 16V ma przypadłość tą że gaśnie podczas jazdy nawet na tym forum co chwila opisuja polo, golf i problem jest inny niż sonda .
za katalizatorem kontroluje dopalanie w katalizatorze druga sonda służy do kontroli przedniej sondy i kontroli kata
Ustawiasz multimetr na "diode" czyli sprawdzanie ciągłości. Jedna sonda do wtyczki druga do obudowy. Jeśli zapiszczy znaczy, że ma przebicie, sprawdź jeszcze na której zyle.
Zolty wykres to B1S1, czarny B1S2, jak mniemam? Wszystko wskazuje na to ze kat niezyje. Wypalony lub poprostu stary. Jezeli obydwa wykresy sie pokrywaja, oznacza ze kat nie spelnia swojej funkcji. Np bo zimny lub niesprawny. Powtorz test na zimno to zobaczysz o co mi chodzi. Z czasem jak sie kat zaczyna nagrzewac pierwsza sonda B1S1 pracuje ubogo -...
W tym aucie sonda jest jedna i przed katalizatorem, jego brak nie wpływa na pracę sondy. Problem by był gdyby była druga sonda (kontrolna) za katalizatorem. Jeśli zamierzasz kupić sondę "uniwersalną" lub jakiś zamiennik to mogę polecić "Golden Lodge": http://www.magnetimarelli-checkstar.pl/D...
Witam ponownie. Na szczęście problem został już rozwiązany ,zawiesiła się sonda lambda i pokazywała stałą wartość.Po wymianie problem znikł. Dla innych użytkowników forum informacja taka ,że druga sonda też ma pracować,podczas dodawania gazu nie może stać w miejscu! jak są minimalne wahania to sonda jest uwalona.Pozdrawiam
To są bezpieczniki prowadzą do sekcji korektora, przedwzmacniacza i później do wzmacniacza głównego. Ściągnij sobie service manual i szukaj w tej sekcji (na tej płytce) zwartych elementów. Linie na których przepala bezpieczniki możesz sprawdzać omomierzem. Wyczep bezpieczniki i jedna sonda na złącze bezpiecznika idące do wzmacniacza a druga na masę....
Sondy: jedna przed katem a druga za katem. Ten blad oznacza "wewnetrzny blad sterownika". Czyli kompa inaczej mowiac. Nie chodzi tu o znaden przekaznik.
Tak dla pewności to czy błąd pojawił się po złożeniu rozrządu czy rozrząd był między innymi sprawdzany ponieważ auto nie chodzi prawidłowo ? Mam to samo auto i już mnie różnymi rzeczami zaskakiwało (w tej chwili rozłożone na części). Podłączałeś pod analizator ? Możesz podejrzeć wsp. lambda na urządzeniu diagnostycznym ? Druga sonda nie pokazuje za...
sondy za katalizatorem przede wszystkim kontrolują pracę katalizatora(jak i pełnią funkcję diagnostyczną dla poprawności pracy sondy przed katalizatorem. wykresy sond za katalizatorempowinny być jak najbardziej liniowe. To prawda, ale nigdy nie jest idealnie. samochód ma przejechanie 250000 więc może kat powoli się kończy Katalizator ma za zadanie utleniać...
https://obrazki.elektroda.pl/5544505900_... Ustaw miernik na brzęczyk i jedna sonda tam gdzie zaznaczone to jest masa a drugą sondą po kolej sprawdź pady od 1 do 15 i napisz na których padach brzęczy miernik. Wylutowany układ sprawdź podobnie jedna sonda na pin 8 druga sonda po kolej sprawdzasz resztę pinów. https://obrazki.elektroda.pl/1975745700_...
Druga sonda ( za katalizatorem) pracuje prawidłowo , zostaw ja w spokoju. Na pewno pierwsza jest 5 V -wa , czy 1V? może podgrzewanie jej nie pracuje.
CB włączone (RX), jedna sonda multimetru do masy (GND), druga do punktu zaznaczonego na schemacie. Można to wykonać na "warsztacie", nawet bez podłączonej anteny.
Nie piszesz jaka pojemność silnika. Wymieniany kiedykolwiek był filtr paliwa? [youtube]https://www.youtube.com/watch?v... Przy okazji skontroluj stan przewodów paliwowych (zwłaszcza gumowych przy opaskach) -> jedna z przyczyn dużego zużycia paliwa. Podobnie jak filtr powietrza i świece - kiedy wymieniane? Po jego wymianie (jeśli wymiana...
Dziś ogarnąłem. Kupiłem używaną sondę OEM, puźniej nową z serwisu i lipa. Dziś tą używkę zamontowałem zamiast pierwszej sondy (na krótko przedłużyłem przewody). I pełen sukces , druga sonda ma prawidłowe wskazania, więc jestem prawie pewien, że będzie OK. Powodzenia Dodano po 10 Wykresy z przed podmiany pierwszej sondy i po.
Czujnik klamki na kierownicy i czujnik tylnego hamulca działają niezależnie od siebie. Jeśli jeden czujnik jest walnięty, to mimo to, drugi powinien działać prawidłowo. Czujnik na kierownicy może być wykręcany, ale częściej są zablokowane taką "zapadką". Gdzieś od mało widocznej strony powinno być okienko/otwór. Tam powinien być ząbek blokujący czujnik,...
Trafo raczej będzie ok, ale możesz pomierzyć. Jak mierzyć odpowiedź masz na opisie trafa, jedna sonda miernika na czarny kabel czyli środkowy odczep uzwojenia wtórnego, a druga na kolejne kolory, napięcia są opisane, czyli powinno być czarny-czerwony 50v czarny-żółty 20v, czerwony-czerwony 100v itd. Zakres miernika oczywiście na prąd zmienny. Bez obciążenia...
Od niedawna również jestem posiadaczem Toyotki 1,8 z silnikiem Lean Burn z uszkodzoną sondą. Udało mi się kupić używaną sondę (nawet dwie -jedna z numerem 89463-20060 druga 89463-20070) napięcie na wyjściu sondy (sygnałowym) powinno być w przedziale 0-1V tak jak dla normalnej sondy lambdy, bardzo istotna jest jednak grzałka sondy. Grzałka sondy powinna...
druga sonda sonda lambda druga toyota sonda druga
cofać parkować wymiennymi łożyskami życzenia elektroniczne
szuflada elektrycznie philips tab8505
Continental M4L – opis 18 pinów złącza ECU i KESSY, pinout, Vitesco, motocykle, VAG Samsung QE65QN92D – brak odbioru MUX-1 i MUX-2 w Zielonej Górze, przyczyny zaniku sygnału