Sonda pierwsza - regulacyjna - 036906262J Sonda druga - diagnostyczna - 036906262F
Nie podałeś kodu silnika ale dla silnika NFU wygląda to tak: sonda pierwsza - ECU 1(nr na wtyczce sondy) - przewód nr 1351A - plus na grzałkę (połączony z plusem drugiej grzałki) 2 - przewód nr 122 - pin E2, wtyczka 32V NR (masa grzałki) 3 - przewód nr 131 - pin B3, wtyczka 32V GR 4 - przewód nr 130 - pin A3, wtyczka 32V GR sonda druga - ECU 1 - przewód...
Proszę bardzo. S1 - sonda pierwsza. S2 - sonda druga.
Sonda za katalizatorem powinna po odpaleniu samochodu chwilowo naśladować zachowanie pierwszej sondy a po rozgrzaniu katalizatora powinna podczas stałego obciążenia silnika utrzymywać w miarę stałe napięcie między 0,6-0,8 V z delikatnymi odchyłkami oraz powinna reagować znaczna zmianą wartości podczas przyspieszania oraz hamowania. Warto pojeździć z...
Oczywiście że można, mały wkrętaczek i trzeba go wsunąć z jednej i drugiej strony metalowego konektorka w te prostokątne otworki tam są zabezpieczenia konektorka, tylko ostrożnie bo można go bardzo łatwo uszkodzic.
Dla pewności bom laik: ten mierzący napięcie jedną sondę miał na zacisku aku a drugi na sondzie tego mierzącego prąd, którego druga sonda dotykała drugiego zacisku aku. Ale tak to mierzysz prąd jaki woltomierz pobiera z obwodu pomiarowego. Z baterii to on pobiera zupełnie inny prąd.
Druga sonda jest sondą diagnostyczną katalizatora, napięcie na niej ma być stałe.
Sprawdź czy podczas tego wyłączenia OVERHEAT spada choć na chwilę napięcie na nóżce 1 MCU. z którym pinem TP1 połączyć drugą sondę miernika, bo TP1 ma dwa piny. TP1 ma dwa piny i miernik ma dwie sondy tak więc podłączenie jest proste, jedna sonda do jednego pinu, druga do drugiego. Najlepiej kiedy sonda ujemna jest na pinie 2
Nie wiem jak ty to mierzysz, ale jak mierzysz sterowanie masą, to druga sonda miernika na plus aku, a nie na pin obok. Jak mierzysz plus to druga sonda na budę albo aku- a nie pin obok. Rozumiesz? Tak w ogóle to zrobiłeś już błąd na początku. Powinieneś to sprawdzać np żarówką 5W. Dodano po 1 Chcesz schemat ? Jaki silnik i nadwozie?
Kat scisle wspólpracuje z pierwszą sonda lambda. Druga przy sprawnym kacie ma stać na bogato co jest okolica 1V. Mysle ze wszystko powyzej 0,5 V mozna uznac za bogato. Poprawcie mnie jezeli sie myle ale ta wartosć nie tak łatwo okreslic. Kolego nie chcę ci ubliżyć ale pieprzy.. głupoty aż wstyd że się nazywasz mechanikiem - jeśli druga sonda jest 1V...
Obie sondy dają błędy, a po wykresie widać że jedna jest martwa. P0141 dotyczy drugiej sondy. Czy czasem zielony wykres to nie jest druga sonda jak wskazuje legenda w wykresie?
Usprawnić system recyrkulacji spalin, jeśli po tym zabiegu błędy kata będą sie powtarzać to trzeba sprawdzić skład spalin Sprawność katalizatora poza zakresem, do sprawdzenia skład spalin, czy jest w normie(stacja diagnostyczna). Jeśli spaliny ok, prawdopodobnie uszkodzona druga sonda, lub jej złącze. Pierwsza sonda, nie druga. Błąd obwodu, prawdopodobnie...
Potwierdzam. Pierwsza sonda: 1 zielony - biały 2 żółty - biały 3 niebieski - szary 4 biały - czarny Druga sonda 1 niebieski - biały 2 szary - biały 3 zielony - szary 4 żółty - czarny Nr to oznaczenia z wtyczek. Pierwsza sonda to na schemacie B166, druga to B57. https://obrazki.elektroda.pl/2966402600_...
V mierzy różnicę potencjału, więc żeby Ci coś miernik wskazał musisz "zetknąć" sondy do dwóch różnych potencjałów tzw jedna sonda do jednej nogi C, a druga sonda do 2 nogi C. Trochę trywialnie, ale taka jest idea/.
jakie dokładnie to auto?? który rcznik?? posiada 2 sondy lambda - jedna przed druga za katalizatorem??
Jedna sonda do remote, druga do masy. Miernik ustawiony na DCV, zakres 20V (jeśli posiada)
Witam w sprawie problemu z Hyundai i 20.u mnie też się zaczął ten błąd pojawiać 1.2 2012 i sama benzyna.sonda nr 2 wymieniona na Boscha oraz katalizator na nowy A błąd dalej wyskakuje miałeś podobnie? WITAM.Posiadam Hyundaia i20 1,2 ,rok 2016,przebieg 64000 km,wymieniony katalizator na nowy,świece nowe,sonda druga nowa,jedyny błąd p2096,czy rozwiązał...
https://obrazki.elektroda.pl/5544505900_... Ustaw miernik na brzęczyk i jedna sonda tam gdzie zaznaczone to jest masa a drugą sondą po kolej sprawdź pady od 1 do 15 i napisz na których padach brzęczy miernik. Wylutowany układ sprawdź podobnie jedna sonda na pin 8 druga sonda po kolej sprawdzasz resztę pinów. https://obrazki.elektroda.pl/1975745700_...
Wymieniłem sondę druga i pomiar jest w granicach 0.10-0.80V więc sonda nowa działa, ale check engine nadal występuje, ale rzadziej. Gdy błąd wyskoczy to sonda jest na 1.28V i niby nie pracuje skasuje błąd i sonda zaczyna pracować. Błąd który nadal występuje to P2097. Mechanik powiedział że problem z tym błędem to może być wszystko, katalizator, zawór...
Obie sondy ze sobą współpracują. Sprawność katalizatora określa się na podstawie danych z pierwszej i drugiej sondy. Ogólnie stosunek sygnału lambdy za katalizatorem do sygnału lambdy przed katalizatorem jest miarą sprawności katalizatora. Pierwsza sonda określa skład mieszanki paliwowo-powietrznej, a druga sonda po sprawdzeniu spalin podaje sygnał...
Dwie,jedna przed, druga za katalzatorem
Witam .........druga sonda powinna być za katem ,ale problem mi wygląda na zatkanego kata ............... pozdro rox...........
Błędy są drugiej sondy więc są nieważne. Nie zawracaj nimi sobie teraz głowy. Druga sonda bada sprawność katalizatora i nie ma wpływu na skład mieszanki. Rob pomiary na rozgrzanym silniku. Wystarczy psiknąć plakiem w dolot i już widać wszystko na pierwszej sondzie. Jak nic nie wskaże to jest do wymiany, później dalsze poszukiwania. Pierwsza sonda musi...
Podpiąłem miernik do prostownika, ustawiłem na 10 A Miernik podłączyłeś szeregowo, czy równolegle do prostownika ? Przy pomiarze prądu trzeba włączyć szeregowo tz. mając podłączony akumulator do prostownika, odłączasz jeden przewód i w to miejsce włączasz przyrząd (jedna sonda przyrządu do akumulatora, a druga sonda do prostownika)
Wykręciłem kabel wsadziłem sondę, druga na złączu nr 1. Nie pokazuje nic. Czy może to faktycznie wskazywać na problem z cewką, skoro podłączenie jakie opisalem na początku skutkowało iskra ?
Jak ładowanie na aku pokazuje 11,84, a jak przerzucisz sondę drugą na masę traktora i jest prawidłowe, to słaba masa z akumulatora. I tak, to może być przyczyną.
Pierwsza sonda lambda pokazuje prawidłowe wartości; najlepiej jest to sprawdzić w postaci graficznej, gdzie na wykresie czasu wahania napięcia powinny oscylować między 100mV - 900mV Druga sonda przy sprawnym katalizatorze powinna wskazywać napięcia około 400mV do 600mV; trzeba wziąć pod uwagę że sonda ma bardzo ciężkie warunki pracy i ceramika ulega...
Druga sonda nie ma wpływu na to co się dzieje u Ciebie. Zapali tylko lampkę silnika. A że się tak spytam, na benzynie auto działa dobrze?
Druga sonda nie ma nic do pracy silnika. . Ooooo! Tym stwierdzeniem bym tak nie szastał. To jest Renault , nie V.A.G. :D Zaczął bym od podmiany MAP sensora.
Ten silnik ma już 12 lat, więc z założeniem sekwencji nie powinno być problemu. Doszedł tylko inny sterownik i druga sonda.
Ustawiasz multimetr na "diode" czyli sprawdzanie ciągłości. Jedna sonda do wtyczki druga do obudowy. Jeśli zapiszczy znaczy, że ma przebicie, sprawdź jeszcze na której zyle.
W tym aucie sonda jest jedna i przed katalizatorem, jego brak nie wpływa na pracę sondy. Problem by był gdyby była druga sonda (kontrolna) za katalizatorem. Jeśli zamierzasz kupić sondę "uniwersalną" lub jakiś zamiennik to mogę polecić "Golden Lodge": http://www.magnetimarelli-checkstar.pl/D...
Gdyby sonda nie działała to miałbyś błąd o tym, Wtedy jest błąd- B1S2 nie wykazuje aktywności. Sprawa bezdyskusyjna, druga sonda nie wygenerowała napięcia większego, niż 0,4V. Natomiast błąd P0420 to zupełnie inna sprawa- po prostu druga sonda wykryła, że spaliny nie idą oczyszczone. Jest na to jeszcze inny sposób, bardzo tani i sam go stosuję, ale...
Druga sonda ( za katalizatorem) pracuje prawidłowo , zostaw ja w spokoju. Na pewno pierwsza jest 5 V -wa , czy 1V? może podgrzewanie jej nie pracuje.
L1+L2+L3+N razem i druga sonda do PE, dobrze rozumiem? (przy obwodzie 3 fazowym) Dobrze kolega rozumie.
za katalizatorem kontroluje dopalanie w katalizatorze druga sonda służy do kontroli przedniej sondy i kontroli kata
W moim aucie na wolnych obrotach pierwsza sonda pracuje bardzo szybko w granicach 0,1 - 0,9 mV natomiast druga pracuje znacznie wolniej ale lampka gasnie zaraz po uruchomieniu silnika czyli jest dobrze. Moim skromnym zdaniem jesli niema katalizatora to sonda za katem.. pokarze błąd i komputer niebędzie własciwie bobierał mieszanki. I tak ma byc. i...
Tam są chyba dwie magistrale RS485. Jedna do osprzętu typu moduł B, C, sonda, a druga do połączenia panelu z modułem A i econetem
Zmierz napięcie bezpośrednio na oporniku R714. Jedna sonda do jednej końcówki opornika, druga sonda do drugiej końcówki opornika.
Przed przyłożeniem sondy pomiarowej gdziekolwiek, druga sonda (zwykle ujemna) powinna być już połączona z masą. W tym przypadku miałeś tylko piski ale w innym przypadku urządzenie może się poważnie uszkodzić jeśli druga sonda nie będzie połączona z masą. Zmierz omomierzem oporność pomiędzy bazą a emiterem tego tranzystora w obu kierunkach. Wzmacniacz...
Tam jest pierwsza sonda jonowa a druga zwykła. Ale nie tu jest problem, dużo 1,4 16V ma przypadłość tą że gaśnie podczas jazdy nawet na tym forum co chwila opisuja polo, golf i problem jest inny niż sonda .
Podgląd sygnałów na oscyloskopie dwukanałowym na wolnych obrotach nie wykazuje anomalii. To sprawdź podczas kręcenia.Jedna sonda na wał druga na wałek.Spadek napięcia jaki jest przy kręceniu?
Z ciepłym chodziło mi o temp powietrza. Nagrałeś 1-wszą sondę, drugi wskaźnik to temp silnika. Przepustnica w tych silnikach generuje całe spektrum różnych dźwięków a czasem jej nie słychać. Ton, melodia i głośność zależy od.... ilości wybuchów nuklernych na słońcu pomnożonej przez aktualną odległość Ziemi od Saturna 😃 Druga sonda ma stać. Po jakim...
To błąd niskiej sprawności kata, nie drugiej sondy. Nie wiem czy to do mnie ta uwaga. Nie wiem też, czy to katalizator, czy druga sonda lambda. Silnik od wymiany do wymiany oleju, nie wymaga żadnych dolewek, rura wydechowa czysta. Gdy zaczął pojawiać się check, pojechałem więc najpierw na stację diagnostyczną sprawdzić spaliny. Ponieważ nie było żadnych...
Czyli wystarczy mała nieszczelność przed pierwszą sondą i go zalewa bo druga sonda tego nie wyłapie.
Czy z klimą czy bez, różnicy nie ma. Filtr paliwa wymieniałem. Sonda 1 pracuje, lecz jak mówiłem jej sprawność wg VAG-a poniżej 0,8....sonda druga test OFF.... wychodzi na to, że muszę metodą na sapera coś wymienić albbo sondę 1-szą, albo obejrzeć wałki, wtedy będę miał pewność. A mówią, że benzyna to temat prosty do ogarnięcia.....ech
https://www.motofaktor.pl/pomiar-oraz-in... https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1...
Miernik ustawiasz na pomiar oporności zakres 200k i sondy przykładasz do końcówek - jedna sonda do jednej końcówki a druga po kolei do pozostałych końcówek potencjometru. Podajesz wyniki.
Kontrole przebiegu powinno się zrobić oscyloskopem; Teraz nie możesz powiedzieć że sygnał jest za wolny, występuje opóźnieni w przesyle danych między sterownikiem a interfejsem; Widać to na wykresie w momencie zwiększenia prędkości obrotowej silnika do 3000 obr. tu wykres podaje wartość liniową, a powinno wyglądać tak jak na biegu jałowym z tą różnicą...
Gaz jest tu winny. Lub właśnie brak katalizatora. Jedno i drugie, od gazu głupieje wskaźnik paliwa (jest od tego stosowny emulator) a od pustki po kacie głupieje druga sonda, też jest emulator.
Witam, mam problem, świeci check i komp pokazuje 1 błąd, to jest P0030. Wymieniłem pierwszą sondę lambda, a jest druga za katalizatorem. Jak to mam sprawdzić?
Sondy: jedna przed katem a druga za katem. Ten blad oznacza "wewnetrzny blad sterownika". Czyli kompa inaczej mowiac. Nie chodzi tu o znaden przekaznik.
11781433940 Sonda druga 990 mm przewodu ma.
Masz tam tylko dwie sondy czy cztery? W silnikach widlastych Bank 2 to nie sonda druga tylko pierwsza w grupie cylindrów 5-8,w przypadku v8(bank1 to cylindry 1-4,bank2 to 5-8),drugie sondy to diagnostyka katalizatorów i nie oscylują jsk pierwsze
Od niedawna również jestem posiadaczem Toyotki 1,8 z silnikiem Lean Burn z uszkodzoną sondą. Udało mi się kupić używaną sondę (nawet dwie -jedna z numerem 89463-20060 druga 89463-20070) napięcie na wyjściu sondy (sygnałowym) powinno być w przedziale 0-1V tak jak dla normalnej sondy lambdy, bardzo istotna jest jednak grzałka sondy. Grzałka sondy powinna...
Tak dla pewności to czy błąd pojawił się po złożeniu rozrządu czy rozrząd był między innymi sprawdzany ponieważ auto nie chodzi prawidłowo ? Mam to samo auto i już mnie różnymi rzeczami zaskakiwało (w tej chwili rozłożone na części). Podłączałeś pod analizator ? Możesz podejrzeć wsp. lambda na urządzeniu diagnostycznym ? Druga sonda nie pokazuje za...
Zawodowo naprawiasz i nie wiesz jak sprawdzić 🤔 Odłącz klapkę jedna sonda miernika do wtyczki klapki, druga sonda do wtyczek przy płycie, w końcu znajdziesz. Następnie po ścieżkach na płycie docierasz do sterowania klapki. Powodzenia 😇.
B1.11 sonda 1 a B1.12 sonda druga https://obrazki.elektroda.pl/8930803600_... https://obrazki.elektroda.pl/4571816300_...
Pierwsza sonda rezystancyjna, druga zwykła.
CB włączone (RX), jedna sonda multimetru do masy (GND), druga do punktu zaznaczonego na schemacie. Można to wykonać na "warsztacie", nawet bez podłączonej anteny.
Wszyscy ładnie piszą, że jedna jest diagnostyczna a druga regulacyjna. To są informacje o funkcji sondy a nie typie. Zapytam więc jakie typy sondy są? Czy są zamienne? Jakie przebiegi (oscylogramy) powinny być na nich. Szczególnie interesuje mnie sonda za katalizatorem. Przed - wiem jak wygląda oscylogram prawidłowo pracującej sondy
sonda druga za katalizatorem . gaz do regulacji .nie objawy raczej przyczyna sonda może się okazać sprawna zacznij od lpg
Ok poniżej progu kat, wstaw tulejkę.
Po podłączeniu do komputera okazało się że była to uszkodzona sonda druga, spalone wszystkie świece i jeszcze uszkodzona cewka wtrysku który po odpaleniu samochodu działał normalnie a po nagrzaniu ohm'y przekraczały 5tysiecy
przy sterowniku nie mogę ich zlokalizować czego nie umiesz zlokalizować ? masz opis kostki ECU i masz też opisane piny czujnika..... jak nie umiesz czytać schematów to miernik ustaw na tzw. brzęczyk i wtedy jedna sonda do kabelka w czujniku a drugą sondą szukasz w kostce ECU. Druga rzecz to czujnik jest w oleju uszczelnienie puściło na wale korbowym...
Doszliśmy więc do sytuacji niemożliwej, gdzie elementy są sprawne i mają poprawne wartości, połączenia pomiędzy nimi istnieją i także są poprawne a układ nie zachowuje się poprawnie. Dodano po 3 Sprawdź jeszcze jakie są spadki napięć bezpośrednio na rezystorach R153 i 154. Jedna sonda do jednej końcówki rezystora, druga sonda do drugiej końcówki.
Zolty wykres to B1S1, czarny B1S2, jak mniemam? Wszystko wskazuje na to ze kat niezyje. Wypalony lub poprostu stary. Jezeli obydwa wykresy sie pokrywaja, oznacza ze kat nie spelnia swojej funkcji. Np bo zimny lub niesprawny. Powtorz test na zimno to zobaczysz o co mi chodzi. Z czasem jak sie kat zaczyna nagrzewac pierwsza sonda B1S1 pracuje ubogo -...
Dziękuję za rady. Najpierw napiszę o sondach . Obie sondy uszkodziły sie podczas pomiarów. Jak to jest możliwe nie mam pojęcia. Coś musiało pójść nie tak. Wymieniłem obie sonda sondy firmy Bosch. Dedykowane do tego silnika. Najpierw wymieniłem pierwszą sądą z myślą , że uszkodziła sie właśnie ona. Sonda pracowała poprawnie 0,1V do 0,72V. Natomiast druga...
Błąd który masz mówi o tym że katalizator nie działa - czyli identyczna sytuacja jak po jego wywaleniu, nie chodzi tu o zapchanie. Jak mnie pamięć nie myli to to auto ma dwa katalizatory - jeden w kolektorze i drugi pod autem i dopiero druga sonda jest za drugim katalizatorem wiec nie wiadomo w którym jest problem. Możesz go wywalić ale musisz emulować...
Na płycie masz oznaczony pl102 obok są nieopisane kondensatory na logikę trzeba brać skoro nie ma przelotki to będą te, masz multimetr masz schemat funkcja ciągłość można znajdować dwa końce elementów smd, pin 1 gniazda dc sonda, druga sonda na plus kondsatora jka piszczy masz element tak samo cewka itd. Dodano po 1 Dokładne miejsce gdzie jaki element...
Jeżeli nie uszkodziło sondy, a mogło poprzez złe podłączenie to błąd nie zniknie - będziesz musiał kupić drugą sondę.
Czyli jedna sonda miernika na nozke D7, a druga na mase ;)
Nie piszesz jaka pojemność silnika. Wymieniany kiedykolwiek był filtr paliwa? [youtube]https://www.youtube.com/watch?v... Przy okazji skontroluj stan przewodów paliwowych (zwłaszcza gumowych przy opaskach) -> jedna z przyczyn dużego zużycia paliwa. Podobnie jak filtr powietrza i świece - kiedy wymieniane? Po jego wymianie (jeśli wymiana...
Może wymieniasz LSU na nie ten typ? np LSU4.2 ma być , a Ty wkładasz 4.9 ... sprawdź w ETKA. To są na pewno LSU4.2, bo dobieram je do samochodu po VIN. BOSCH - 0258 007 353 PIEBURG - 7.05271.22.0 BOSCH - 0258 007 095 - to jest wczesna wersja 353 Ale zastanawiam się nad tym jaki wpływ na to ma sonda druga za katem. Kat jest usunięty i druga sonda też....
Witam ponownie. Na szczęście problem został już rozwiązany ,zawiesiła się sonda lambda i pokazywała stałą wartość.Po wymianie problem znikł. Dla innych użytkowników forum informacja taka ,że druga sonda też ma pracować,podczas dodawania gazu nie może stać w miejscu! jak są minimalne wahania to sonda jest uwalona.Pozdrawiam
Kolega, przed katalizatorem jest pierwsza sonda, druga jest zawsze za katalizatorem. Jaki byłby sens umieszczania drugiej sondy przed katalizatorem?
Powiem tak mój kolega ma taki sam silnik on jest napakowany elektroniką i też kupił zamiennik kata i to samo ma check ja wiem że ekologia no ale takie czasy mam oddaloną sondę druga ale to nie daje rady około 160 km i check właśnie aby oddalić to już nie mam miejsca myślę o zastosowaniu kolanka ?
Pomiaru dokonuję poprzez chwycenie jedną ręką czerwonej sondy a drugą czarnej. Zrób to samo, uprzednio nawilżając ręce zwykłą kranową wodą. Pomiar na pewno będzie inny.
Najprawdopodobniej masz uszkodzony katalizator lub wcale go nie masz....a druga sonda ma właśnie tak jakby "nie pracować"...
C407=~28,5V, bo skacze. To napięcie jest jakiego znaku? Dodano po 1 Jak mierzyć te spadki napięć? Jedna sonda do jednej nóżki opornika, druga sonda do drugiej nóżki tego opornika
Po pierwsze to sprawdza się co widzi sterownik. Jak on widzi pracę sondy. Druga sprawa to tylko sonda dedykowana. Już nie raz okazywało się że sonda uniwersalna różni się od oryginału. Nr z sondy i taka samą trzeba kupić. Potem szukać problemu.
Po co masz kupować nowe sondy żebyś nawet wsadził ze złota to nie będą miały poprawnych odczytów bo sonda druga ma za zadanie kontrolować prace katalizatora którego nie ma !
Co by się stało jak bym zwarl nóżki kondensatora c4 lub c5 to są te da największe 4700 Bo jak Sprawdziłem nie ładują się normalnie jak podloczysz kondensator do prądu i spradzisz jego napięcie to coś tam miernik pokaże a tu nic i tak się zastanawiam czy coś sie stanie jak nóżki plus i minus złącze? Sprawdziłem że na dioda miernikem jak stykam - diody...
Jak wykonujesz pomiar? Dobrze ustawiłeś pomiar rezystancji na mierniku? Ustaw miernik na test ciągłości obwodu / diodę (piszczałka). Jedna sonda miernika do osi a druga na wyprowadzenie uzwojenia. Jeśli piszczy = silnik na złom.
Tak, tylko ze aby uniknąć masy z drugiego kanału napisałem aby drugą sondę całkiem odłaczyć. Teraz to nie ma już znaczenia gdyż problem masy jest wyjaśniony, jednak pomimo tego sytuacja jest nadal ciekawa i taka pozostanie aż do wyjaśnienia przyczyny.
Hyundai i30 z instalacją LPG Błąd P0420, druga sonda lambda, odłączony kabel czarny (sygnałowy) od sondy i błędów nie ma, i wszystko jest ok, a na wykresie cały czas widać, że sonda 2 cały czas pracuje.
R298 i R299 są jako zwory Przyłóż niernik na te zwory, jedna sonda na R299 druga sonda na R298 Miernik ustawiony na V AC. Podaj wynik.
Ale to co kolega mówi. Nie wtyczka shuko tylko sondami? Wybrać L - PE i jedna sondę do fazy a druga do N?
Sygnał 1khz . Miernik podłączony , jedna sonda do emitera bd tranzystora a druga sonda do emitera drugiego tranzystora bd napięcie było 1.95V przed rezystorami emiterowymi.
W tym bez problemu druga sonda utrzymuje się w okolicach 0 MV a w tym z usterką skacze i jest dość zbliżona do sondy pierwszej. Z którego roku auto i jaki kod silnika ? Tam może nie być drugiej sondy . Poza tym druga sonda nie będzie miała wpływu na wolne obroty , za to zawór IAC jak najbardziej.
Coraz czarniej mam przed oczami. To chyba przez te upały? Ehh Ci programiści... :) Czytaj uważnie. Kolega wyraźnie napisał "NA DIODZIE" czyli na jej końcówkach - jedna sonda na jedną a druga sonda na drugą końcówkę diody. Zgadza się choć względem masy też można tylko trzeba o tym napisać.
Odlaczylem 2 sondę, błąd dalej jest, ale co ciekawe zniknęła mi wartość resistance w bloku 041 z 1 okna, tak jakby z pierwszej sondy, jak to jest pierwsze os lewej jest do 1 sondy? Druga sprawa to że na 99% chodzi o ogrzewanie bo na zimnym silniku błąd wyskakuje przy każdym puszczeniu gazu. Ma ktoś schemat jak jest podłączona sonda w silniku AQN?
Oczywiście że chodzi tu o drugą sondę. U ciebie jest tylko bank 1. Dwa banki są w autach z dwoma układami wydechowymi. Nie podałeś która sonda ale sprawność katalizatora mierzy sonda nr 2 czyli ta za katalizatorem. Raczej nie jest to jej wina a wina zużycia katalizatora. Pokaż odczyt z drugiej sondy lambda. Powinno być tam bogato czyli jakieś 0.8V na...
Co się mieści w czym? Miałeś zmierzyć rezystancję pomiędzy pinem 1 i pinem 8 PQ202 . Jedna sonda na n.1 druga sonda na n.8 miernik ustaw na pomiar rezystancji.
Witam pali się kontrola trakcji i chec mechanik powiedział że sonda druga za katalizatorem bo nie chodzi więc wymieniłem i po 100 kilometrach znowu się zapaliły kontrolki te same no to że katalizator bo ma najechanie 200 tysięcy i na gazie jest jeszcze więcej nie wiem katalizator kosztuje ponad tysiąc złotych mogę wymienić ale jak nie będzie to .
auto jest jakieś takie przymulone powyżej 70-80 km/h i sporo pali. Zaręczam, że to nie ma nic wspólnego z drugą sondą.
Panowie ten napis to jakis pic na wode. Rozkreciłem miernik i sprawdziłem i tam zadnego czujnika nie ma. Kombinowałem na rózne sposoby,sonda jedną,sonda druga,dwiema na raz i cisza. Albo miernik uwalony, albo juz sam nie wiem do czego to jest. Inne funkcje działają bez zarzutu.
Przy mierzeniu takich napięć możesz zmienić zakres multimetra na 20VDC. Masy masz połączone, wiec jedną sondę przyłoż do masy a druga mierze napięcia. Na przetwornicy masz regulacje napięcia wyjsciowego.
Pierwsza sonda jest sondą regulacyjną, druga - kontrolną. Jeśli pierwsza sygnalizuje błąd składu mieszanki to sterownik przechodzi w tryb awaryjny i w ogóle nie bierze pod uwagę wskazań drugiej sondy - stąd status nieaktywna (to nie jest błąd, sam sterownik ją wyłączył). Co to za instalacja LPG? W silnikach z ręczną regulacją luzów zaworowych, podczas...
Sondy wydają się pracować prawidłowo. Druga sonda w przypadku sprawnego katalizatora tak właśnie powinna pracować. Przy jeździe i hamowaniu silnikiem napięcie na niej powinno spadać prawie do 0V. Grzałki są realizowane w tej sposób: napięcie 12V pozyskiwane jest z przekaźnika pompy paliwa, natomiast sterowanie masą idzie że sterownika silnika.
druga sonda sonda lambda druga toyota sonda druga
sterujacy samsung ładowanie zafira denon rezystor
rozruch silnika pralki połączenie śrubowe rysunek
Moduły do lampek choinkowych LED 5V z efektem migania Błąd E4 na płycie grzewczej Kenwood - przyczyny i rozwiązania