http://obrazki.elektroda.pl/9337507500_1... Jako, że zima idzie i dołożyłem sobie opiekacz/nagrzewnicę z A4 i podgrzewacz cieczy 3 świece żarowe, więc prądu brakowało. Zamontowałem go na łapie do klimatyzacji i wspomagania. Koło pasowe 4PK, więc i taki pasek musiał być, napinacz przybłąkał się z Citroena 2.0 HDI. Ładowanie wręcz rewelacyjne...
Absolutnie musi być masa na obudowie alternatora! Jeśli jest mocowany na elastycznych tulejkach gumowych, jak np. w kadecie, to musi mieć dość gruby kabel masujący.
Sprawdź napięcie na nim podczas pracy samochodu i porównaj z głównym.
Do żarówki ma dochodzić + po stacyjce a drugi idzie na alternator
W dieslu jest jeden do wzbudzenia a kontrolka aku nie ma nic wspólnego z alternatorem.
Zastanawiam sie nad zamontowaniem drugiego dodatkowego alternatora w Felicii 1,3. Standardowy ma wydajnosc 70A przy 14V co daje ok 1kW mocy. Przewidywany sprzet bedzie pobierac ok 1700W wiec trzeba zainstalowac lepsze czyli dodatkowe zrodlo energii. I tutaj pojawia sie pytanie: Czy ten drugi alternator moze byc podlaczony rownolegle do pierwszego i...
Jeszcze pytanie czy połączenia wewnetrzne są ok. Były na gwiazdę i trójkąt. Mostek do tego drugiego alternatora z posta nr.3 to dobrany po numerze 0 120 485 048 Mostki ARC0031
Zmierz spadki napięcia a będziesz wiedział gdzie szukać. Daj jeden przewód miernika do masy alternatora, drugi do bieguna ujemnego na alternatorze - w ten sposób zmierzysz spadek napięcia na minusie. Drugi pomiar po stronie plusa - przewód miernika do śruby plusowej na alternatorze i drugi przewód miernika do bieguna dodatniego akumulatora. Czym wynik...
Witam Poszukuje schematu podłączenia drugiego alternatora w samochodzie Peugot 206.(powiedzmy ze ten drugi alternator jest taki sam jak oryginał)Jesli ktos dysponuje czymś takim prosze o kontakt . Pozdrawiam
Ach ta Honda i te jej mieszanie w osprzęcie ;) Niby fabrycznie tam jest alternator 60A. Mniejsza o to, co do klimy... zazwyczaj samochody wyposażone w klimę mają mocniejsze alternatory, możesz pójść w tym kierunku, szukać czegoś Plug&Play i mieć 90A, jak mówisz, za 250zł. Albo znaleźć dużo mocniejszy alternator za tą samą cenę i poświęcić 50zł dla jakiegoś...
Co prawda nie wymieniałem z jednego na drugi ale jakoś róznic w mocowaniu nie dostrzegłem. Jeden i drugi na 3 śruby.
Obecnie założony alternator połączony całkowicie na skróty (kable bezpośrednio do akumulatora, żarówka do wzbudzenia na krótko) niestety nie ładuje. Drugi alternator podłączony w taki sam sposób ale poza samochodem,napędzany wiertarką działa. Więc jutro ponowna zmiana alternatora. Dam znać po całej operacji.
Normalnie skóra cierpnie. Czerwone przewody (jeden z akumulatora drugi z alternatora) do górnej śruby automatu, czarny do dolnej. Sterowanie do śrubki "6". Tak jak na foto z postu nr 5, tylko czerwony z dolnej śruby przełóż na górną śrubę.
Zmierz, na pracującym silniku jakie pokaże miernik napięcia podłączając raz plus z alternatora a druga końcówka do plusowego słupka akumulatora (własnie tak, to nie błąd, plus do plusa i podaj wynik), drugi pomiar podobnie masa z alternatora i drugi przewód miernika do ujemnego słupka akumulatora. Specjalnie mówię by mierzyć właśnie na słupkach akumulatora,...
Jeden idzie od alternatora a drugi idzie do "budy" - zasilanie "budy" bezpiecznik większy czyli twoj 130A (w nowej skrzynce 150A) - alternator a "wnętrze" 110A
Zwróć uwagę żeby silniki nie miały bieguna na swojej obudowie, bo to może nabruździć. Dodatkowo masz 2 źródła energii, więc jeden bezpiecznik na akumulatory (jak pisałem), a drugi możesz dać przy alternatorze, chociaż akumulatory są tu najgroźniejsze.
Przesyłam schematy inst. elektrycznej T25, jeden z regulatorem napięcia poza alternatorem i drugi z regulatorem na alternatorze, może zrobię coś nie tak, ale proszę o wybaczenie.
Alternator ładuje, ale jest krzywa ośka i widać jak bije, To mało ważne ważniejsze czy sprżęgło na nim działą. Po drugie daj numery jednego i drugiego alternatora to ci sprawdzę. Dodano po 19 Czy powiedzmy jak będzie taki sam Jak będzie taki sam to będzie. Ale mierz dokładnie średnice.
Sprawa pomyślnie zakończona. Drugi alternator działa prawidłowo. Właściciel, który sprzedaje też na allegro, bez problemu zwrócił pieniądze za dodatkowy demontaż i montaż. Może ktoś będzie potrzebował, podaje jego nick -"czesci_do_auta24"
Mam zamiar założyć drugi alternator.. aku założę drugi alternator porobię zdj i pośle na forum... Pozdrawiam Łukasz
na sprawnym Passacie ładowanie jest na klemach akumulatora przy pracujacym silniku 14.5v czyli wzorowo, w tym drugim Passacie ledwo 13.5v, więc coś jest nie tak. Zostaje do sprawdzenia ponownie słaby kontakt przewodów lub faktycznie uszkodzony (zakupiony drugi alternator bo kupilem NIBY sprawny najtanszy z mozliwych w kwocie 90pln :)
Autko naprawione powodem awarii był przerwany przewód niebieski od sterownika wentylatora do komputera poprzez skrzynkę bezpieczników . Dodam dla potomnych ,że sterownik silnika znajduje się obok akumulatora . Aby Wam było łatwiej podpowiem że ze sterownika silnika wychodzą dwa niebieskie przewody . Jeden do sterownika wentylatorów a drugi do alternatora...
W kamazach były montowane dwa rodzaje obrotomierzy. Jedne napędzane były z prądniczki a drugi typ z alternatora. Zależnie od roku produkcji samochodu. Ten co podałeś w linku na początku jest chyba na prądniczkę. Chyba bo nie widać tyłu. Kamazowskie obrotomierze dobrze współpracują z zachodnimi alternatorami.
alternator w poldku ma wydajność ~44A. Cięzko będzie napełnić te dwa akumulatory za pomocą tego alternatora.
Panowie, może macie taką wiedzę, bo myślę, że chyba szybciej będzie kupić drugi alternator już z regulatorem. Od jakiego auta znajdę podobny alternator z takim samym mocowaniem i szajbka na pasek? Model mojego to A124N https://obrazki.elektroda.pl/7995142200_...
od rozrzadu. pierwszy pasek alternator - drugi pasek pompa wody pompa wspomagania pasek 3 spręzarka klimatyzacji naciag rolką. z tego co pamietam tak było.. almera
Taka sama, tylko z drugiej strony alternatora. Uważaj, tam też jest klinek. Polecam założyć z powrotem koło pasowe by przytrzymać, zablokować wirnik do okręcenia tej nakrętki z tyłu- przy wentylatorze.
Panie kolego, jeśli musisz mieć dwa akumulatory o tak dużej pojemności, które ładowane są w sposób niewystarczający z jednego alternatora - to należy opracować sposób na zamontowanie jeszcze jednego alternatora. Trzeba zajrzeć pod maskę silnika i przemyśleć, gdzie można "wcisnąć" drugi alternator, nawet o mniejszych gabarytach i może nieco mniejszej...
Czyli do sprawdzenia przewody w przelotce między drzwiami a słupkiem (pasażera). Co do zamka to tak jak pisałem podnieś auto i podepnij drugi aku pod alternator. Silnik co 1.9? D, TD czy TDI?
Taniej wyniesie kupno drugiego uzywanego alternatora a stary zostanie na czesci.
Padnie ci znowu mostek prostowniczy ,spróbuj na miejscu znaleźć drugi alternator, a co najmniej drugi regulator.
Podjedź do dowolnego sklepu z akumulatorami sprawdzą Ci jego sprawność . Jakie masz ładowanie , sprawdź alternator.
Ok. Sprawa wygląda następująco. U mnie w aucie był uszkodzony alternator. Zakupiłem drugi alternator regenerowany i po montażu w aucie przy wyłączonym aucie pokazuje mi 12,5V jak odpalę to pokazuje 13.7V a po włączeniu Klimy świateł i radia 13,5V (taka sama sytuacja była przy poprzednim alternatorze). Skoro to nie wina alternatora ( bo w drugim to samo...
Tam nie ma żadnej masy z alternatora. Z akumulatora masz 2 grube czarne przewody zakończone oczkiem M8. Jeden to + na rozrusznik, drugi masa, nie zamień ich miejscami bo jest to możliwe.
Typowo kończą się szczotki w regulatorze plus jeden z pierścieni ślizgowych ma wyryty rów (warto wymienić). Regulator czasem przeżyje brak kontaktu/przerywany kontakt pierścień ślizgowy - szczotka a czasem nie. Wymania samych szczotek jest możliwa choć trudna (lutowanie/zgrzewanie miedzi do aluminium). Jak chcesz robić eksperymenty to kup sobie drugi...
W Ursusie masz alternator z MTZ Belarus 700 lub 1000w. W Grene za 200pln kupisz drugi tylko porównaj koła pasowe. Tego obecnego nie naprawiaj.
Znalazlem drugi alternator z własnym regulatorem, iskra 65a, d+ podlaczone pod akumulator, a b+ przez kontrolke pod stacyjke, kontrolka swieci, ładowania brak, co moze byc nie tak?
piotrek0207 napisał: pkorol napisał: Hamowanie i napędzanie odbywa za pomocą paska alternatora Czytałem o tym już, że chcesz użyć paska. Chodzi mi o to , że w tym całym łańcuchu w którym przepływa energia z kół do twojego silnika BLDC czy alternatora masz po drodze taką ciężką maszynerię jak silnik spalinowy, jego bezwładność, sprężanie. Zanim ta energia...
Można by też było zastosować inne koło pasowe od strony rozrządu i założyć drugi altek.
Dlatego przełącznik akumulatorów lub drugi alternator.
Dodaj drugi alternator i drugi akumulator, zrób po prostu całkiem osobny układ zasilania. Wada - większe zużycie paliwa ale bezpieczeństwo całkowite :) Poszukaj na forum, było pokazane jak ktoś zamontował drugi alternator.
Tak podłączyłem z pominięciem kontrolki. Przywiozłem drugi alternator sprawny z jeżdżącego samochodu, bez zmian. Nie wiem o co chodzi.
Nie pomyślałem o tym ale odpowiedni układ może załączać wzbudzenie dopiero wtedy gdy śmigła kręcą się z odpowiednią prędkością. O to właśnie mi chodziło. Przy braku wiatru, regulator jednak pobiera ten prąd. Znajomy zrobił w ten sposób, że sprzęgnął z wałem alternatora mały generator samowzbudny zasilający układ wzbudzenia( a wiadomo, że jak alternator...
To już nie kumam. Po co mam wydawać pieniądze na drugi alternator skoro regulator podobno nie jest razem z alternatorem? I jak pisałem na drugim alternatorze efekt jest identyczny jak na poprzednim.
W początkowej fazie ładowania zastosować przetwornice step-up z ograniczeniem prądowym CC, do momentu gdy napięcie na akumulatorach dodatkowych osiągnie ustaloną wartość np. 13,5V. Albo kupić dedykowaną do tego celu przetwornicę np. "Układ ładowania dodatkowego akumulatora MR12". Jednak moim zdaniem do takiego akumulatora ( łączna pojemność 220Ah )...
Co to za auto? ECU musi mieć możliwość sterowania takim alternatorem, jeśli fabrycznie był autonomiczny regulator napięcia to ECU nie ma takiej możliwości. Zresztą to tylko cięcie kosztów, bo sterowany z ECU alternator (a właściwie regulator) nie ma żadnych zalet nad działającym autonomicznie. Po prostu ECU tak czy inaczej monitoruje napięcie w instalacji,...
Srata tata mechaniki za 10 zł idźcie rowy kopać. Latałem od mechanika do mechanika jeden świece drugi alternator, trzeci węże wydane 1000 zł i dalej to samo. A wiecie co jest przyczyną paliwo !! Tak dobrze czytacie wyjeździjcie paliwo do 0 i zatankujcie np 98 e5 na full z dodatkiem. Piłujcie go na wysokich obrotach parę km . Nie dziękujcie 3.1.9. Rozpowszechnianie...
Jeżeli dobrze rozumiem, alternator w dalszym ciągu niesprawny. Nie naprawiałeś na gorąco? Diod takich chyba w handlu nie ma. Może jakieś specjalistyczne hurtownie. Popatrz w necie, na allegro. Kiedyś można było kupić na targu od ruskich. Ewentualnie z rozbiórki gdzieś w warsztacie. Pytasz o podmianę regulatora. To może się udać, kiedyś takie rzeczy...
Zółto-czerwony podłącz pod konektor w izolatorze na alternatorze. Pod tablicą ten sam kolor podłącz pod kontrolkę ładowania a drugi koniec kontrolki pod plus po stacyjce. Zanim podłączysz te przewody sprawdź czy na pewno ten przewód idzie z pod alternatora do regulatora i dalej pod tablice.
no to super. to juz drugi alternator bym kupil. polak potrafi.....
Witam. Seat Ibiza 6l 2007r. silnik 1.4BXW,usterka tak jak w temacie. Chciałem zapytać o ten drugi brązowy kabel w złączu dwupinowym przy alternatorze jakie on ma zadanie?
Tak ten drugi alternator jest nowy
Ze schematu wynika, że kontrolka oraz D+ i R przy alternatorze są na przewodzie plusowym. Tak więc mi ktoś źle zrobił instalacje ponieważ u mnie jest tak że z kostki regulatora w miejscu D+ wychodzą dwa czerwone przewody. Jeden z nich idzie do kontrolki ale do gniazda na minus, nie na plus a drugi do alternatora...
I jeden i drugi alternator jest na trzy kable.
A drugi alternator ?
https://obrazki.elektroda.pl/2878608800_... To jest taka dioda Jeden przewód od kontrolki idzie bezpośrednio do alternatora, drugi od kontrolki idzie do tej diody, i od niej też do alternatora
To wiem , ale jak sprawdzałeś na jednym to w drugim wtyczka była wpięta ?
Pięć tysięcy obrotów to na traktor dużo i wyżej bym tego silnika nie kręcił bo korbowody bokami powychodzą i problemy z alternatorem zejdą na drugi plan. Ten silnik nie ma regulatora obrotów?
Powtarzam po raz drugi-ślizga pas!
Przy prądnicy w większości przypadków "plus" był na masie, więc trzeba będzie inaczej podłączyć akumulatory, tak aby na masie był minus. Dla rozrusznika obojętnie czy jest zasilany plusem czy minusem, to szeregowy silnik prądu stałego. Jeżeli to będzie alternator z wbudowanym regulatorem napięcia to żarówkę od ładowania podłączasz do wyprowadzenia na...
Rocznik 89, niestety ciężko znaleźć drugi alternator do tego samochodu , jestem ciekaw czy z innych mazd mogą pasować. To teraz pozostaje mi przegrzebanie kabli łącznie ze sprawdzeniem diody kontrolki.
Ty masz chyba T25A z początku lat '80. Alternator ktoś wymieniał na nowszy model. Fabrycznie tam był alternator który współpracował z tymi dwoma modułami pod deską rozdzielczą — jeden to regulator napięcia, a drugi to przekaźnik kontrolki ładowania. Obecny alternator ma wbudowany regulator napięcia i te dwa moduły w zasadzie nie są potrzebne. Konieczne...
No i przy tym układzie który chcesz zrobić to musiałbyś drugi alternator odizolować od masy.
(at)fake4r Zawsze możesz rozważyć instalację drugiego alternatora dedykowanego do takich zastosowań więc miałbyś spokój - nie wiem czy nie lepszym wyjściem byłoby odzyskanie ciepła traconego tj po prostu ciepła z chłodzenia silnika - miałbyś dużo darmowego ciepła bez zarzynania instalacji elektrycznej... Jeśli pytasz o alternator 90A to raczej jest...
Ok, kupiłem ten drugi alternator. Jest jakaś możliwość, by sprawdzić gdzie wpiąć "+", a gdzie "L"? Niestety nie ma na nim żadnego symbolu..
w miom byly tak glebokie rowy na pierscieniach slizgowych ze regulator wariowal,musialem kupic drugi alternator uzywke
Potrzebuję mocniejszy alternator bo silnik BMW jest zamontowany w aucie terenowym , w którym są dwa akumulatory, chłodzenie wentylatorami elektrycznymi, wyciągarka. Dlatego ten mod. Auto jeździ na wyprawy zagraniczne więc profilaktycznie miałem i tak kupic drugi alternator na zapas.
Przy takich mocach powinno się dołożyć drugi alternator.
Witam. Mam problem z astra J 1.7 diesel auto z 2011roku. Po odpaleniu ładowanie jest w granicach 14.8 v , ale po około minucie spada stopniowo do 12.5v. Kupiłem drugi alternator i nic się nie zmieniło, problem nadal występuje. Gdzie szukać przyczyny. Kontrolka ładowania nie zapala się.
jest to regulator elektroniczny typ RA2/12V DE chodzi mi o podłączenie tego regulatora z alternatorem gdyż sam alternator daje napięcie powyżej 16V i obawiam się że przeładuje mi akumulatory po dłuższej jeździe To nic Ci nie da, masz uszkodzony alternator, albo naprawić albo drugi alternator.
Właśnie to jest dziwne bo żadnych błędów nie ma wchodziłem w menu HH przez zworkę i nic niema Odłączyłem akumulator i podstawie drugi i alternator do sprawdzenia.
Prądy wyrównawcze płyną tam i z powrotem. Kondensator nie pokryje braku zapotrzebowania na moc, tylko milisekundowe braki przy mega basach. Potrzebny drugi alternator.
Łapy pasyją ! Ale czy się bedzie różnić ten drugi alternator po włożeniu? Czy nie będzie on przeładowywał akum.?
Zbyt to komplikujesz, wstaw probówkę do styku D+ przy alternatorze i jej drugi koniec do prądy (b+). Musi się świecić jasno jeśli nie - masz przyczynę. Podpowiem tylko, że problem będzie u ciebie typowy - luźne śruby mostka diodowego, trzeba rozebrać alternator, dokręcić śruby mostka, zabezpieczyć klejem przed odkręceniem i powinno być ok.
Kolega się pomylił chciał chyba napisać 96Ah i prąd rozruchowy 800A. A odnośnie pytania to koledzy dobrze napisali przede wszystkim altek do wymiany albo trzeba dołożyć drugi bo ten na pewno nie wyrobi.Według mnie najlepiej dołożyć drugi alternator,który ładowałby np. drugi akumulator w bagażniku.
170amper jeden wzmacniacz drugi 80amper
Odpływ rynienki to nie jedyne źródło zalewania alternatora wodą, drugim jest koło, zwłaszcza przy braku osłon pod silnikiem...
Alternator jest uszkodzony i tyle. Parę słów tytułem wyjaśnienia czemu. Sygnał DF czyli napięcie na uzwojeniu wirnika (a właściwie to częstotliwość jego załączania/ wyłączania) to informacja na podstawie której ecu wylicza procentowe obciążenie alternatora, można sobie zobaczyć w blokach pomiarowych na vag-u (gr 016 generator load), sterownik nie ma...
czy wstawiłeś drugi alternator czy tylko regulator napięcia ze szczotkotrzymaczem?
Do jednego plus po zapłonie a drugi do D+ alternatora. Zadziała jak w zwykłym aucie (po przekręceniu zapłonu będzie się świecić, po uruchomieniu silnika zgaśnie).
Więc zamontować w samochodzie drugi alternator na 12V. Widzę że marianm68 mnie ubiegł.
Alternator masz podłączony 24 godziny na dobę na stałe do akumulatora,wystarczy przebicie na mostku i dziękuje .ja to mam teraz w citroenie bx ,czekam na drugi alternator.
Podłącz tylko niebieski kabel z wtyczki, którą masz w samochodzie do zacisku D+ alternatora, drugi (DF) pozostaw nie podłączony
Tak jak wyżej opisano. Do tego. Zmieniasz osprzęt silnika na 24V. Czyli alternator i rozrusznik. Oświetlenie to tylko zarówki. A echosonda z przetwornicy. Chociaż tak naprawdę. To silnik powinien mieć swój akumulator nie związany z niczym tak by zawsze zapewnić rozruch silnika. A reszta już zasilana z tych dwóch akumulatorów co masz. A to co na 12 V...
Zamówiłem na Allegro drugi alternator. Zobaczymy, koszt regeneracji starego to około 250 złotych.
Może źle się wyraziłem, napięcie przy alternatorze było takie jak na aku i w menu serwisowym - ok 10v. Szczotki nie wymieniłem, zamontowałem drugi alternator. Po zamontowaniu zasilanie nadal 10v. Po przegazowaniu skoczyło do 14v i pozostało jakby alternator zaczął ładować. Na starym podobnie było Raz było normalne ładowanie, raz zanikało całkowicie....
... takie małe co nieco 1KW styknie ... Ale do takich mocy to drugi alternator jest niezbędny...
Zamówiłem drugi alternator (używany). Zobaczymy jakie będą tego efekty......
A może mi ktoś podpowie gdzie idzie ten przewód cienki? Napina się pasek alternatorem, a napinacz jest do pompy wspomagania. To już jest drugi alternator. Stary się zadymił, a drugi zachowuje się tak jak opisałem.
Jest prawie dobrze. Kontrolka do alternatora jest podłączona prawidłowo ale jej drugi przewód ma być podłączony do plusa po stacyjce a nie do masy jak jest narysowane.
Oczywiście że można tylko jaki tego powód. Natomiast kiedyś montowałem wiele razy drugi alternator do autobusów gdzie po uszkodzeniu oryginału koszt nowego był bardzo wysoki a sam zakup był problemem.P
Ze schematu wynika że 4- to = 12V 8 - to - zasilania które idą bezpośrednio do akumulatora keyswitch to stacyjka pojazdu 2 i 6 są podpięte po stacyjce tzn że dopiero po wsadzeniu kluczyka lub po przekręceniu pojawia tam się napięcie 5 również idzie do minusa zasilania jeśli chodzi o 3 to jest to urządzenie które ładuje akumulator czyli prądnica lub...
Na pokrywie powinna być naklejka jak podłączyć alternator. Jeden z zacisków jest kontrolka ładowania, drugi zacisk to zasilanie po kluczyku, nie stałe akumulatora.
Witam. Dacia Dokker 2017 rok, silnik benzyna 1,6 l, zamontowany gaz, samochód wyposażony w start&stop. Problemem jest piszczący pasek pomocniczy. Gdy obciążenie alternatora jest do około 40 % wszystko jest cichutko, po przekroczeniu tej wartości następuje niemiłe i głośne piszczenie paska. Podobno to już drugi alternator i ciągle to samo.
Jak jest miejsce to zawsze można dołożyć drugi alternator z osobówki i aku 12v i po kłopocie .
Licznik niebieski 2000r..Poł roku temu jak wymieniałem regulator to miałem wątpliwości bo w starym regulatorze szczotki były jeszcze dość długie.Pierścień był wytarty ale chyba jeszcze w normie.Mam już drugi alternator ale jeszcze wstrzymuje sie z wymianą.
jeżeli 1300 W to przy 14V masz prawie 100A to raczej oryginalny alternator nie da rady chyba że ta moc będzie pobierana w niedługim czasie ale i tak dał bym większy alternator jakieś 150 lub 180 A i wtedy większy akumulator żeby dał radę na postoju a zwiększenie obrotów biegu jałowego to dobry pomysł stare mietki tak miały żeby się szybciej nagrzewały...
Te dwa dodatkowe, to smarowanie czyli musisz wejście jedno podpiąć pod magistralnie olejową a drugi wyjście oleju podłączona do skrzyni korbowodowej. Podłączenie tak jak turbiny.
wsadzilem ten drugi alternator i mam spokuj,dzieki za podpowiedzi
Pierwszy błąd sugeruje skoki napięcia, uszkodzone wiązki, brak komunikacji CAN, a drugi jest związany typowo z zasilaniem (aku, alternator, kabelki). Razem może być uszkodzony aku lub alternator i zbyt niskie napięcie na ECU. Sprawdziłbym to łącznie z oceną kabelków przy alternatorze i ECU.
podlaczyc drugi alternator suszarka drugi drugi dzwonek
pralka połowa załadunek autocom ciężarowy lampa peugeot
SEW MOVIDRIVE MDX61B – silnik buczy, diagnostyka falownika, ustawienia PWM, hałas CANM8 – podłączenie do szyny CAN w Peugeot 5008: lokalizacja przewodów, BSI, OBD-II