Dawno byliście u lekarza? co twoj post wniosl do tematu?jak sie nieznasz to sie niewypowiadaj i niezasmiecaj forum bzdurnymi wypowiedziami co do dodatkowego antka to niewiem czy mozna tak bezniczego podlaczyc rownolegle bo miedzy jednym a drugi moze wystapic rozbierznosc parametrow ale moge sie myslic nigdy czegos takiego nie robilem,najlepiej napisz...
Nie szkodzi, szukam pomocy a nie rad. Chcę podlaczyc drugi akumulator do tego a nie podlaczac do alternatora
Ja mam wazne pytanie a co gdyby zainstalowac drugi alternator i podlaczyc go juz tylko bezposrednio do ogniwa?
Ogolnie schemat regulatora napiecia tych alternatorow jest pod tym linkiem: http://republika.pl/autofelicia/relek.ht... Myslalem o podlaczeniu mechanicznym i elektrycznym drugiego alternatora. Następnie podlaczyc te alternatory ronwolegle pod jeden akumulator o podwojonej pojemnosci czyli ok 100Ah
Witam Mam problem z podlaczeniem kontrolki sygnalizujacej brak ladowania akumulatora. Musielismy do samochodu dolozyc drugi alternator (na 24V). Alternator (z zewnetrznym regulatorem napiecia) dziala, laduje akumulatory. Problem jest tylko w tym, jak podlaczyc kontrolke braku ladowania. Jeden zacisk jest na alternatorze (w plastikowym kolnierzu) obok...
alternator w poldku ma wydajność ~44A. Cięzko będzie napełnić te dwa akumulatory za pomocą tego alternatora.
Zółto-czerwony podłącz pod konektor w izolatorze na alternatorze. Pod tablicą ten sam kolor podłącz pod kontrolkę ładowania a drugi koniec kontrolki pod plus po stacyjce. Zanim podłączysz te przewody sprawdź czy na pewno ten przewód idzie z pod alternatora do regulatora i dalej pod tablice.
Jest prawie dobrze. Kontrolka do alternatora jest podłączona prawidłowo ale jej drugi przewód ma być podłączony do plusa po stacyjce a nie do masy jak jest narysowane.
ok jutro zrobie jeszcze fotki obudowy sory ale jest ciezkie dojscie zeby zrobic bazej dokladniejsze .a co oznaczaja te symbole na nim?? Dodano po 2 nazwy na nim niema jaki to typ itd.ja mam 4kable kture iuda od ciagnika tj. jeden od przekaznika drugi od bregulatora 3 stacyjka i 4 na ladowanie akumulatora gdzie je podlaczyc do tego alternatora na fotkach...
Na pokrywie powinna być naklejka jak podłączyć alternator. Jeden z zacisków jest kontrolka ładowania, drugi zacisk to zasilanie po kluczyku, nie stałe akumulatora.
Podłącz tylko niebieski kabel z wtyczki, którą masz w samochodzie do zacisku D+ alternatora, drugi (DF) pozostaw nie podłączony
Witam Może ktoś mi pomoże? Mam T 25 ze starym alternatorem na 5 kabelków, wymieniłem alternator na nowy bodajże litewski za 220zł pasujący do t25 i posiada on dwa wyjscia !, jedno jest na fi 6 czyli plus a drugi fi5 no wlasnie, nie wiem ktory kabelek mam podlaczyc?. Probowalem w czasie pracy zwierac kazdy z pozostalych czterech kabli i obserwowalem...
Chce podłączyć 4 wzmacniacze każdy po 1000w pod akumulator w samochodzie lecz zgaduje że pobór prądu będzie tak duży że po chwili zabraknie prądu i teraz nie wiem czy podłączyć drugi alternator pod ten akumulator czy lepiej dokupić drugi akumulator podłączyć pod jeden alternator 2 akumulatory bądź jest jeszcze opcja żeby podłączyć jeden alternator pod...
Obecnie założony alternator połączony całkowicie na skróty (kable bezpośrednio do akumulatora, żarówka do wzbudzenia na krótko) niestety nie ładuje. Drugi alternator podłączony w taki sam sposób ale poza samochodem,napędzany wiertarką działa. Więc jutro ponowna zmiana alternatora. Dam znać po całej operacji.
Witam Mam pytanie czy wtyczka alternatora musi być taka sama, czy nie będzie problemu z podłączeniem alternatora z inna wtyczka, jakoś ją przerobić lub zamienić tylko regulator? W moim padniętym alternatorze jest takie ustawienie blaszek |_| , natomiast w drugim trzy równolegle - - - Proszę natychmiast poprawić pisownię, użyj przycisku "pisownia", pamiętaj...
... Podobny układ ładowania zastosowałem w moim drugim aucie terenowym bazując na przkaźniku takim jak w T4 30A zakładając ogrzewanie postojowe BN4 nigdy nie mierzyłem mocy alternatora i wszystko działa, zakładam że ogrzewanie to strasznie pochłania prąd jak się ktoś zna to wie Zastosowałem taki schemacik do dwóch akumulatorów 80-tek i nie widzę żadnych...
Ja patrzę to jeden to kl 15 a drugi to żarówka.
Do zacisku (B+)należy podłączyć zasilanie z akumulatora,natomiast do zacisku (L) kontrolkę ładowania.Zasilanie kontrolki (+15) ,czyli po kluczyku,drugi koniec kontrolki do zacisku (L).
Przykładowo czeski od Zetora ,lub z T25 ten drugi.
Tak, dokładnie jeden jest podłączony do alternatora a drugi do rozrusznika
A jeśli ktoś ma schemat tego ukladu z dioda zenera i tyrystorem to jesli by mi ulatwil i wkleil na forum to bylby wdzieczny. --- Znalazlem schemat Tzok podal go --- Czyli rozumiem ze do drugiego kabelka "do obrotow" w dieslach NIE mogę się podłączyć z tym przekaźnikiem wg proady (w sumie jaki sens mialoby wyprowadzenie fabrycznie 2 kabli jesli mialoby...
hmm..czy to znaczy ze jeden zacisk mam podłączyć to alternatora a drugi do akumulatora?? który wariant 1 cz 2 ??
http://obrazki.elektroda.pl/6298410900_1... Ok kupilem dzisiaj alternator od tico i powiedz mi jak to podlaczyc: - gruby czerwony przewod do tej sruby, od strony regulatora nic nie przerabiac? - jeden przewod czarny musze wywalic, tylko ktory? - dwa kolejne czarne podlaczyc pod ta kostke 2 pinowa, tylko ktore? - jak podlacze te dwa...
Dzieki ale opis pinów jest taki: "L" a drugi "DFM"
Witam. Posiadam w aucie od niedawna delikatne car audio kicx zt 12v2 na avawatrze 1500ATU1.D, wraz z Gladenem RC 70 c4 i 2x zestaw morele maximo 6.2.Big 3 i zasilania wzmacniaczy wykorzystalem kable 32 i 50mm2. Dodatkowo do calego setupu podłączyłem na stale woltomierz za 15zl z aledrogo pod wzmacniacz od suba, zeby monitorować sobie spadki. Po dość...
Witam wszystkich. Napiszcie mi prosze jak podlaczyc alternator 12V razem z zewnetrznym regulatorem 12B. Zdjecia wyjsc alternatora i regulatora zalaczam na zdjeciach. Regulator ma wyjscia 15 i 67, alternator wyjsce na plus (z akumulatora) [nazywam to kabel zbierajacy gdyz tak kiedys slyszalem, ale ostatnio moderator "Błażej" wysmial mnie za takie nazewnictwo,...
Witam! Temat stary jak swiat chodz nadal aktualny!!!! Mam pytanie dotyczace podlaczenia drugiego alternatora w moim zlomie. Auto to Jeep cherokee XJ. Chodzi o prace rownolegla obu przy wiekszym obciazeniu pradowym auta! Standartowo sa to alternatory obcowzbudne. Nie jestem pewien tylko czy regulator napiecia jest odzielnie ?!!! Napewno prad wzbudzenia...
Tam nie ma żadnej masy z alternatora. Z akumulatora masz 2 grube czarne przewody zakończone oczkiem M8. Jeden to + na rozrusznik, drugi masa, nie zamień ich miejscami bo jest to możliwe.
Tak podłączyłem z pominięciem kontrolki. Przywiozłem drugi alternator sprawny z jeżdżącego samochodu, bez zmian. Nie wiem o co chodzi.
Te dwa dodatkowe, to smarowanie czyli musisz wejście jedno podpiąć pod magistralnie olejową a drugi wyjście oleju podłączona do skrzyni korbowodowej. Podłączenie tak jak turbiny.
15 (D+) leci do + po stacyjce. Drugi kabel podłączony do alternatora jest na śrubkę. Podłączony jest do + po stacyjce Zaden z zaciskow alternatore nie powinien byc polaczony z + po stacyjce. To polaczenie powoduje, ze nie mozesz zatrzymac silnika. Dwa cienkie kable ida do regulatora, gruby ze sruby do akumulatora (w praktyce do stacyjki, ale do jej...
Tak na marginesie przed podłączeniem jakiegokolwiek alternatora do C330 trzeba najpierw sprawdzić czy nie jest to wersja z + na masie bo takowe też były. + z akumulatora powinien iść na górną śrubę rozrusznika. A tak w temacie moim zdaniem nie warto kombinować z jakimiś egzotycznymi alternatorami bo potem są kłopoty z częściami (wiadomo nic nie jest...
1. Zasilanie oświetlenia w normalny sposób, czyli z akumulatora, po stacyjce. Można dołożyć dodatkowy bezpiecznik, ew. także osobny wyłącznik oświetlenia. Według schematu wentylator jest zasilany z głównej linii AC z własnym bezpiecznikiem, to też należałoby inaczej podłączyć aby nie było dwóch bezpieczników połączonych szeregowo. 2. Zasilanie z uruchomionego...
Napisz dokładnie jak podłączyłeś tą kontrolke. Jeden koniec żarówki ma być podłączony pod + a drugi pod końcówke kontrolki na alternatorze.
Hms ile km robisz dziennie? Przejedz tak sumiennie okolo 100km .... jednego dnia.... a najlepiej na jeden raz....potem wlacz swiatla i muzyke na max. Mozesz tez podlaczyc kilka nocy akulumator pod prostownik. Ja u siebie mimo mocnego alternatora nie doladowalem swojego aku... 74ah...dlatego ze robilem 15km dziennie tylko. Problem zniknol przy robieniu...
Witam A sprawdziłeś na jaki przechodzi ? Bo w tym właśnie miejscu łączy się z wiązką alternatora . Sprawdź bo na wyjściu pewnie jest niebieski . Juz sie gubie... na moim zdjęciu jest wtyczka po lewej, przechodzi ona faktycznie w wiązke alternatora kolory to czerwono-zielony i zielono-czarny albo zielono-brązowy (ciemno jest slabo widze) a później przechodzi...
A jak wygląda sprawa podlączenia 2 alternatora?
Możliwe że zakładając inny alternator elektryk wykorzystał jeden przewód ( niebieski ) wzbudzenie przez kontrolkę . Po dotknięciu przewodem do ( - ) masy , kontrolka powinna zaświecić . To będzie ( L ) w alternatorze. Możesz do wejścia ( L ) podłączyć kontrolkę ( 5 W ) drugi do ( + ) kontrolka powinna zaświecić . Natomiast co do przewodu czerwonego...
Witam Mam taki problem. Wymieniałem szczotki w alternatorze. wszystko podłączylem tak jak przed wyjeciem. Przy probie podlaczenia akumulatora troszeczke zaiskrzylo. Z racji tego iz byl on padniety podpialem do niego drugi kablami. W momencie podpinania masy bardzo zaiskrzylo, ale zignorowalem to i poszedlem odpalic samochod. Ale poniewaz nic mi sie...
Jak jest różnica napięć to ładować będzie tylko jeden alternator a kiedy spadnie napięcie w instalacji dołączy się drugi. Dobrze myślę?
Witam mam w esiaku instalacje pod prądnice i regulator z żuka koło stacyjki, mogę podłączyć alternator z wbudowanym regulatorem pod wyprowadzone kable czy muszę ten drugi regulator zdemontować? Bo w tym momencie będą dwa regulatory podpięte na jednych kablach do alternatora czy to przeszkadza?
2 grube to plus do akumulatora cieńki to lampka ładowania (jedna strona żarówki 5W podłączona do tego zacisku a druga pod + po stacyjce)
Największa śruba (o ile pamiętam M8) to plus na baterie. Po podpięciu powinna na postoju świecić kontrolka ładowania. Kontrolka oczywiście na plus, a nie na masę podpięta( tzn. jeden przewód do alternatora, drugi na plus).
Podłącz jeden przewód do akumulatora pod najgrubsze złącze a to male to wzbudzenie czyli żarówka z jednej strony do plusa a z drogiej do alternatora Dodano po 1 Podepnij plus akumulatora do alternatora takie grube złącze a drugi przewód do kontrolki.
jest to regulator elektroniczny typ RA2/12V DE chodzi mi o podłączenie tego regulatora z alternatorem gdyż sam alternator daje napięcie powyżej 16V i obawiam się że przeładuje mi akumulatory po dłuższej jeździe To nic Ci nie da, masz uszkodzony alternator, albo naprawić albo drugi alternator.
Pomimo że schemat powyżej jest z nowszego modelu w podłączeniu nie powinno być zasadniczych zmian alternatora G-6 i przekaźnika ładowania K-79. Jeżeli chodzi o regulator http://obrazki.elektroda.net/16_12368675... to podłączenie jest następujące; B- podłączone bezpośrednio pod śrubę głównego zasilania alternatora S-pomiar napięcia akumulatora-wyprowadzenie...
Dwa akku po jeden alternator to ryzyko, możesz zastosować wymienny ( lub jeżeli masz garaż to doładowywany z zewnętrznej ładowarki akumulator trakcyjny, ( nie rozruchowy bo on nie jest odporny na długotrwały pobór mniejszych prądów) możesz go awaryjnie podłaczyć przez diodę i rezystor do napięcia pokładowego umożliwi Ci to dojechanie do domu na jako...
Skuter piaggio. Generator - "alternator". W kazdym razie w obwodzie reflektora leci prad zmienny (o czestotoliwosci proporcjonalnej do obrotow silnika). Jak wyprostowac ten prad aby moc ladowac akumulator? Ogolnie potrzebny mi prad stały w drugim obwodzie(oswietleniowym). Obwod zwykły ładowania akumulatora działa ok. Zastosowałem mostek prostowniczy...
To styk na kondensator przeciwzakłóceniowy. A jak podłączyłeś kontrolkę.P Jeden kabelek do D+ a drugi do + na aku
witaj kolego .Jeśli dysponujesz dwoma aku, to odepnij i zabezpiecz przewody alternatora, naładowany aku wepnij w klemy a drugi podłącz do alternatora (+ ładowanie i wzbudzenie , - na obudowę) podlącz miernik i obserwój wskazania . Jeśli wcześniej z alternatorem wszystko było Ok a tylko szczotki podlegały wymianie, najprawdopodobniej jedna ze szczotek...
Zwróć uwagę żeby silniki nie miały bieguna na swojej obudowie, bo to może nabruździć. Dodatkowo masz 2 źródła energii, więc jeden bezpiecznik na akumulatory (jak pisałem), a drugi możesz dać przy alternatorze, chociaż akumulatory są tu najgroźniejsze.
Masz źle podłączony amperomierz. Należy go włączyć tak jak na schemacie - z rozrusznika do amperomierza na jeden zacisk, a drugi zacisk do stacyjki. Podłączenie alternatora to druga sprawa, ale niezależna od amperomierza. Amperomierz ma być po prostu szeregowo wpięty na kablu zasilającym pomiędzy stacyjką, a rozrusznikiem [akumulatorem]. Amperomierz...
Witam Poszukuje schematu podłączenia drugiego alternatora w samochodzie Peugot 206.(powiedzmy ze ten drugi alternator jest taki sam jak oryginał)Jesli ktos dysponuje czymś takim prosze o kontakt . Pozdrawiam
To działa tak, masz przekaźnik styk 30 to stały prąd przez bezpiecznik (maxi) do akumulatora. styk 87 czyli wyjście na pompę. Potem 85 lub 86 jeden z nich to stała masa (15) a drugi jest podłączony do alternatora, tj. gdy gaśnie gaśnie kontrolka ładowania na przekaźniku pojawia się "plus" z niebieskiego kabla alternatora. Być może masz problemy z ładowaniem....
dzis troche pózno na zabawe ale spróbuje tak podłączyć. hmm... czyli od regulatora dwa ida na szcztotki? myslałem ze regulator potrzebuje zjednej strony pradu np ze stacyjki a druga strona ze szczotki??
Jakie to auto drugi może od obrotomierza
L= lamp, kontrolka ładowania, S=sense, informacja o napięciu ładowania, do + akumulatora. Śruby wiadomo B+ do aku, druga na obudowie to masa.
Witam . Przewód zasilający (+) z rozrusznika ,lub akumulatora do śrubyM8,natomiast kontrolka (jej)koniec do zacisku konektorowego.Jeżeli nie masz oryginalnie kontrolki ,to możesz ją dorobić .Zasilanie kontrolki (+ po kluczyku )lub włączeniu wyłącznika prądu (masy),drugi koniec kontrolki do wspomnianej końcówki konektorowej.
Kontrolka nie świeci na desce. A po włączeniu kluczyka, ale bez odpalenia świeci? Po odpaleniu silnika napięcie na aku 12.1V, a na altku tak samo. Zrobiony taki myk, że do alternatora podłączony został obok auta drugi akumulator, masa podpięta od silnika, plus do alternatora, kostka wpięta, pierwszy akumulator w aucie. Po odpaleniu na akumulatorze...
Zasadniczo jest tak-przekaźnik zapina plus z akumulatora ( poprzez bezpiecznik), masę silnik ma stałą. Jeden koniec cewki przekaźnika idzie na masę, drugi jest podłączony do alternatora, to tego zacisku, co idzie na kontrolkę. Jak alternator zaczyna ładować to wspomaganie podejmuje pracę.
Plusem, druga szczotka podłączona jest do obudowy alternatora i stanowi jedność z masą silnika i aku.
To źle, jeden koniec do zaciskuD to na polskie tłumaczone, drugi koniec wyprowadzony i podłączony do SZ.
Witam. Zapewne na tym pasku masz klime wspomaganie kierownicy i alternator. Jak koło od klimy luźno się obraca? Zawsze można podłączyć drugi akumulator.
W czym widzisz problem? Przecież sam załączyłeś schemat jak to ma być podłączone. Alternator ma 3 styki - 30, 67 i nieoznaczony. Na schemacie masz identyczne oznaczenia. Ten nieoznaczony to jasny brązowy z zaizolowaną końcówka. Minus akumulatora do obudowy alternatora. Plus akumulatora do 30 alternatora. Z regulatora 67 do alternatora 67. Minus na regulator...
Wiesz czym się różni alternator od Stara, od alternatora od Fiata?
To układ alternatora 126p jest prawidłowy ,dla innego sterowania drugi koniec wzbudzenia musiałby być podłączony do masy.P
Jedna strona żarówki też do IG (za wyłącznikiem) a druga do L.
Urwała mi się wtyczka od alternatora, więc kupiłem nową i taraz muszę podłączyć. Są dwa piny na alternatorze oznaczone W i D+ oraz dwa przewody jeden niebieski, drugi brązowy. Jak sprawdzić który do którego pinu ma być wpięty?
Chodziło mi o to żeby podłączyć przewód prądowy z alternatora pod rozrusznik, a dopiero z rozrusznika drugi kabel do stacyjki. Przy takim podłączeniu wszystki prąd wytwarzany przez alternator nie płynął by przez stacyjkę (chodzi mi o prąd którym ładowane są akumulatory) A do stacyjki płynął by tylko prą potrzebny do zasilania odbiorników.
Ja mam podłączone do 1- +, a drugi kabel do 2 natomiast 3 kabla nie mam.
nie wiem czy takie normalne jest to że każdy alternator potrzebuje wzbudzenia, właśnie przelutowywałem całą instalację od MTZ i mam alternator co prawda 12V ale samowzbudny, ani w realu ani na żadnym schemacie nie jest podłączony przez kontrolkę. Jeden przewód do akumulatora a drugi do blokady rozruchu.
https://obrazki.elektroda.pl/2878608800_... To jest taka dioda Jeden przewód od kontrolki idzie bezpośrednio do alternatora, drugi od kontrolki idzie do tej diody, i od niej też do alternatora
Witam!! Mam C330M przerobioną na alternator od VW. 1. Odwrócić akumulatory tak aby był minus na masę (u mnie musiałem kupić nowe klemy bo org. były nierozbieralne). 2. Zamontować alternator zamiast prądnicy, podłączyć wyjście alternatora grubym przewodem (pow. 6mm²) do przewodu z akumulatora na rozruszniku. 3. Podłączyć zacisk kontrolki alternatora...
Kolego . W żadnym wypadku nie możesz zwierać zacisku B+,D+ z masą kategorycznie.Masz podłączoną (jeden koniec kontrolki)do zacisku D+ alternatora .Drugi przewód kontrolki musisz podłączyć do zacisku stacyjki tam gdzie jest napięcie ,jak dasz kluczyk na zapłon ,nie rozrusznik .Jak masz częściowo uszkodzoną stacyjkę to do stałego (+),lecz wówczas musisz...
Do kontrolki idzie jeden kabel od alternatora a drugi czerwony jest dolutowany ale nigdzie niepodłączony. Gdyby tak było, to jak kontrolka mogłaby świecić? Skoro zaczyna świecić po włączeniu zapłonu, to tu jest dobrze. Problem jest od strony alternatora, bo to on ma ją wygasić.
Alternator to 5D44463G01 lub drugi numer 41-2194,po podłączeniu pali bezpiecznik f-309 dlaczego?Daje prąd 17v.
witam więc proszę o pomoc w podłączeniu grubszy to plus w chwili rozruchu a ten drugi na kontrolke??? więc gdzie na aku pozdrawiam
Witam! Jestem tu nowy więc przepraszam za błędy. No więc sprawa wygląda tak : po odpaleniu auta wszystkie swiatełka jakie mam mi pulsują. Sprawdziłem napięcie na alternatorze i wahało się od 16 do 18V. Na klemach już było spokojniej (oczywiście z podłączonym aku). Wymieniłem alternator na drugi i problem pozostał. I mam pytanie czy regulator jest umieszczony...
Ten gruby połączony jest z akumulatorem i odpowiedzialny jest za ładowanie jego jak go odłączysz i dotkniesz do śruby stykowej alternatora i zaiskrzy lub podłączysz kontrolkę w szereg i zaświeci to alternator do naprawy. Ten cienki jest od kontrolki ładowania wyciągnij go i podłącz próbnik a drugi koniec podłącz do plusa akumulatora jak świeci to OK...
Macie panowie pomysl jak zdiagnozowac miejsce awarii, jakim sposobem znalezc najszybciej miejsce zwarcia oraz jak sprawdzic sam alternator czy aby on nie jest sprawca poczatkowego spiecia ( aby wyeliminowac po raz drugi taka sytuacje)
Mam problem bo mi cos sie porypało z ładowaniem w moim maluchu natomiast z juz od wczoraj cos fiksowało bo przy jezdzie zapalała mi sie lampka od ładowania i to tak pulsowała jakbym miał drugi wskaznik paliwa z poczatku tak swiecial bardzo zadko lecz to sie nasiliło swieciło coraz bardziej jak bym jezdzil na rezerwie w koncu zaczela sie palicz noi akumulator...
Standardowe podłączenie to, masa z masą silnika, gruby plus do akumulatora,oraz sygnał do kontrolki. Drugi biegun kontrolki do plusa po stacyjce.
Chodzi mi o to że przy takim poborze lepiej mieć zapas.
chodziło mi o B+ bo są 2 i myślałem ze wystarczy podłączyć jeden na aku. ok ten jeden altek wiem jak podłączyć ten drugi podobnie d+ na kontrolkę i zacisk na śrubę na akumulator ... a co z amperomierzem jak bym chciał do nich podłączyc czy to jeden koniec na b+ i drugi na + akumulatora(kabel rozrusznika)
Plus widze jest. Przewód idący z regulatora z pinu 67 na szczotkotrzymacz. Drugi do masy. Styk z białego konektora pozostaje wolny.
Przygladam sie tematowi i tak wczoraj w nocy mnie naszlo, ze ciekawym pomyslem byla by hybryda mimo jej wad. Najprostszy sposob to przerobic auto z napedem na 4 kola. Rozdzielic naped, z przodu niech chodzi spalinowy i napedza przednie kola, do tylnych podlaczyc elektryczny. Oczywiscie akumulatory itp jak w elektryku tylko, ze mniejsza ilosc bo tu problem...
Witam. 15 podpiąć do cewki zapłonowej (do opornika-kostka na cewce),drugi przewód do bezpiecznika nr2.
Jeżeli jest to alternator 9 diodowy to potrzebuje wzbudzenia żeby ładował. Do wyjścia diod wzbudzenia podłączasz żarówkę (kontrolkę ładowania). Druga strona żarówki do plusa (15).
Witam. Nie możesz tak zrobic. Jeżeli podłączysz alternator 12v pod jeden akumulator ,to ten jeden będzie ładowany , a drugi nie. Próbuj reanimowac lub kup używany.
Możesz napisać co było powodem wymiany części, które były uszkodzone? Czy wymieniony stator ma tyle samo cewek do oryginał? Bo jeśli inne, to sprawa jest oczywista. Zaproponowałbym wykonanie testu obciążeniowego samego alternatora. Dwie metody. Pierwsza to zwarcie wyjścia i pomiar prądu (najlepiej miernikiem cęgowym). Druga to podłączenie ok. 100W w...
Na alternatorze wiem gdzie go podłączyć tylko chodzi mi o to gdzie drugi koniec sie wpina jeden koniec jest na konektor na śrubę 6 A gdzie drugi koniec sie podłacza
Dzięki panowie, kupiłem drugi alternator używkę i podłączyłem wg prawidłowego schematu i wszystko działa i ładuje. Co prawda było sporo przeróbek mocowania ale udało się. Mam jeszcze ostatnie pytanie, bo mam również taki stary woltomierz i chciałbym go podłączyć. W jaki sposób to zrobić? Próbowałem plus dać z alternatora a minus do masy ciągnika to...
Zakupiłem nowy alternator i regulator. Zasilanie alternator jest podłączone przy + na rozruszniku. Jeden kabel przy alternatorze to masa do obudowy kombajnu, drugi podłączony do regulatora. z regulatora idzie żółtym kablem pod kabinę gdy podłączam https://obrazki.elektroda.pl/2000792200_... do + ze stacyjki to spala mi bezpiecznik który...
no drugi czyli ten czerwono-biały...
Na zacisku D+ i DF powinno być napięcie po włączeniu kluczyka. Przekaźnik z trzema konektorami jest od kontrolki ładowania. Przewód niebieski lub zielony będzie drugim przewodem (końcem) kontrolki ładowania. Gdy jeden lub drugi przewód dotkniesz do masy kontrolka powinna świecić . Przewód żółty steruje przekaźnikiem ,jest podłączony do alternatora(środek...
No całkiem prawdopodobne jest ze tam jest IG, a L niema, poza tym kontrolka ładowania sie zaświeca gdy podłącze ja pod oba styki naraz tzn. pod IG i ten drugi niby L. Pozdro!
Jeśli akumulator był podłączony jest szansa, że wszystko poza im ocalało. Wiem, że piszesz akumulator ok, moim zdaniem się mylisz. Podłącz drugi. Auto pewnie zapali. Następnym podejrzanym będzie alternator.
Inaczej, dolny alternator ma zacisk D+, wzbudzenie następuje poprzez lampkę kontrolną ładowania. Górny alternator ma zaciski L i + (nie chodzi mi o B+ do aku), L do lampki ładowania ma charakter wyłącznie informacyjny, nie wzbudza alternatora, do tego służy drugi zacisk +, który ma być podłączony bezpośrednio do + po stacyjce
Witam kupiłem ostatnio dodatkowy zegar samochodowy - amperomierz. Według instrukcji powinienem podlączyć jeden przewód do alternatora . Drugi natomiast do plusa od akumulatora, niestety zegar ani drgnie. Czy na pewno jest to prawidłowe podłączenie? Jestem kompletnie zielony w tym temacie , dodam że kable były dołączone w zestawie , są grubości podobnej...
Kontrolkę od ładowanie podepnij do plusa po stacyjce a drugi koniec do alternatora na wzbudzenie
drugi alternator podlaczyc drugi router sieci suszarka drugi
bascom input bajty ważność klucz rolka dociskowa magnetowidu
electrolux ew8tn3372p politechnika łódzka
Zamienniki i budowa układu dla STK023 Awaria centralnej elektroniki w BMW 120d: przyczyny i diagnostyka