Jeden do zegarów drugi do silnika.
Rozbierz silnik i sprawdź szczotki, pewnie już ich nie ma. Drugi błąd (DF046) to użycie awaryjnej dźwigni zwalniania
witam was i pyatm orade posiadam lagune 1.9 dci i po wymianie turbiny na drugom sprawdziłem ciśnienie oleju w miejscu czujnika i na rozgrzanym silniku jest niecała atmosfera a tak okło 0.8 i czy to normalne czy szukać drugiego silnika
Witam! Pierwszy komunikat: "pokrywa silnika nie zamknięta". Drugi: "immobillajzer - funkcja zakłócona" Trzeci: "zobacz do instrukcji obsługi". Prawdopodobnie przyczyną wszystkiego jest niezamknięcie (lub uszkodzony czujnik) klapy silnika.
Niestety, tak. Dodano po 1 Miałem dodać: tak, pali się. to znak że brak komunikacji z silnikiem ,albo alarm odcina ,albo problem instalacji ,bezpiecznika ,przekaźnika.
Na chłodnicy jest coś co jest podłączone po przekaźnik Wymacałeś presostat klimy i on też zapina drugi bieg wiatraka(za pośrednictwem ecu silnika). Jaką masz temperaturę na wskaźniku?
W tym silniku sa tylko dwa zawory podcisnienia . Jeden steruje turbina, drugi klapa gaszaca. Od turbiny jest przy poduszce silnika, od klapy jest pod kolektorem. Weze do tego zaworu musza isc przez akumulator podcisnienia. O to cala filozofia podcisnienia w lagunie.
Czujniki temperatury masz 2 kolego, jeden do ecu a drugi do zegarów.
Wkladasz drugi aku i do niego podlaczasz sprzet CA. Ciagniesz kabelek np.8- 10mm2 (w vw multivanie jest fabrycznie tylko 4mm2 i dziala ) laczacy plusa aku pod maska i plusa aku w bagaznku jednak na nim montujesz 30-40A zwykly samochodowy przekaznik w taki sposob zeby sterowany kabelkiem idacym od alternatora ( w VW niebieski) laczyl oba akumulatory...
Zrób może jeszcze próbę zakładając przewody ( np rozruchowe ) od plusa akumulatora do rozrusznika na śrubę przy automacie . I drugi od minusa do bloku silnika ,
Z chęcią, próbowałem próbówkąsprawdzać, ale jakby mi ktoś to łopatologicznie wytłumaczył jak to sprawdzać na uruchomionym zgaszonym silniku ;)
Stanął raz , stanie i drugi. Poczekaj tylko .
Zanim cokolwiek zaczniesz wymieniać, podłącz urządzenie diagnostyczne i wymuś włączenie pierwszego i drugiego biegu wentylatora. Bez diagnoskopu mozesz też to zrobić w prosty sposób- pierwszy bieg powinien włączyć się razem z klimą (pod warunkiem, ze jest sprawna) natomiast drugi włączy się awaryjnie po odłączeniu czujnika temperatury płynu chłodzącego...
Musisz przełożyć też komputer sterujący silnikiem, więc lepiej dopasować wiązki, chyba, że masz całość z drugiej Laguny.
Witam pam espace 4 włożyłem drugi silnik silnik od laguny też 2.0 dci 150km. Samochód odpala ale po 3s gaśnie na plaku samochód chodzi ale jeżeli przestanę to samochód zgasnie. Jedyny błąd jaki wyskakuje to czujnika położenia walka rozrządu ale czujnik jest sprawny ponieważ podmieniłem od Qashqaia 2.0 i to samo a qashqai chodzi na obydwóch prawidłowo...
Siema. Umyłem silnik w lagunie 2 1.8 16v benzyna. Wróciłem z myjni, to jeszcze było ok, ale po drugim odpaleniu zaczął się dławić, przerywać i zero jakiejkolwiek jazdy. Co można zrobić poza wizytą u mechanika? Aparatu zapłonowego nie ma, bo steruje komputer.
Źle Ciebie zrozumiałem,myślałem że w sumie tyle biorą prądu.To sprawdzałeś na wykręconych czy jak są w silniku .Dziwne że na drugim sterowniku też ten objaw.Ja k zamieniałeś miejscami przewody 1-3 z 2-4 ,to nadal nie grzeją 1-3?,czy wtedy 2-4.
Słyszałem że silniki nie lubią zmian oleju. Są rożne opinie.Ze swoich doświadczeń,zauważyłem że każdy olej ma inne dodatki myjące i co jeden zostawi w silniku,to drugi go wymyje.Ważne żeby zachować specyfikację do danego silnika,a czy dziś wlejesz elfa a za rok castrola to mu nie zaszkodzisz. Co do środka FORTE to kupuje go tylko w ASO renaulta,podobno...
Nie trzeba nawet Clipa, praktycznie wszystko co z silnikiem związane to i uniwersalne testery oganiają.
Witam Sprawdź filtr powietrza. Miałem już takie dwa przypadki kiedy samochód, a dokładniej mówiąc Renault Megane tak samo się zachowywał jak opisujesz, a po wymianie filtra objawy ustąpiły. Najprostrzym sposobem sprawdzenia jak nie masz drugiego filtra jest jego otwarcie i próba odpalenia na zimnym silniku. Pozdrawiam "kr17"
Odgrzeję temat, sytuacja identyczna-połamana klapa ciepłego powietrza,silniczek nie zatrzymuje się,brak regulacji... drugi panel i ... bez zmian!! przewody sprawdzone, silnik sprawny,mało prawdopodobne żeby drugi panel był identycznie uszkodzony... może ktoś przerabiał problem?? z góry dziękuję za podpowiedzi...
Na początek dobrze by było wyciągnąć rozrusznik, później można założyć drugi albo naprawić stary.
Zasugerowałem się info z tej strony: https://www.auto-swiat.pl/jak-dziala-abs... "Silnik elektryczny zapewniający ciśnienie w pompie pracuje przez cały czas podczas pracy silnika." Sprawdzałem również w momencie wciśnięcia hamulca. ---------------------------------- Zdemontowałem też cały moduł i sprawdziłem przejście pomiędzy pinami prądowymi...
jesli uwazasz, ze wentlator wlacza sie przy zbyt wysokiej temperaturze, to zaloz jeszcze drugi wentlator odpalany niezaleznie z kabiny.
Brak kanału to jedno, a wiedza to drugie. Bez kanału można, ale się narobisz ale jak nie masz wiedzy to możesz narobić więcej szkód niż korzyści. Co do silnika najważniejsze jest oznaczenie Tak się składa że wiedzy i doświadczenia trochę jest także tym bym się nie martwił, zresztą tego moje pytanie nie dotyczyło. A oznaczeń tego drugiego silnika niestety...
Witam sprawdź przekaźnik w komorze silnika tj z prawej strony skrzynki drugi od prawej nad nim są dwa bezpieczniki .....
Odłączyłem z ecu podałem - , i + na drugi biegun cewki przekaźnika
Zasilanie na silniku jest sprawdzane miernikiem i kontrolka z przełącznika dochodzi podanie masy na te dwa kable silnik kupiłem razem z modułem drugi moje pytanie czy są jakieś przekaźniki co sterują szyba czy to tylko ten moduł przy silniku bo nie mam pomysłów czemu nie dziala
Ewentualne moduły nie mają znaczenia, skoro stwierdził, że zasilania nie ma. Z drugiej strony widywałem w Lagunie II zgnitą wiązkę wewnątrz drzwi.
Teraz drugi problem. Podłączenie wskaźników - wody, ładowania, ciśnienia oleju. Jak wsadzę silnik do samochodu, będę sprawdzał czy rzeczywiście odpali.
ja leje olej taki jaki sobie klient za zyczy ale rozbieralem silniki w 2 lagunach f4p jeden z przebiegiem 140000km drugi 170000km pierwszy non stop castrol drugi mobil oba syntetyki zuzycie elementow silnika w stopniu rownym w obu przypadkach lecz silnik eksploatowany na castrolu mial potworne ilosci szlamu i nagaru. mobil nie zostawil zadnych sladow...
A kopułka była sprawdzana i przewód WN na drugim cylindrze???
Witam bardzo proszę o pomoc mam Renault Laguna I i na środku silnika jest zamontowany czujnik jeden a drugi w prawym prawym rogu czy ktoś by mi powiedział jakie mają zadanie w silniku 1800 wtrysk jedno punktowy http://obrazki.elektroda.net/63_12694310...
Sprawdź przede wszystkim instalację na sondę ( przy instalacji gazowej jest emulacja czy jak to się tam nazywa, czyli przecięty przewód sondy i jeden idzię z sondy do emulatora a drugi z emulatora do kompa wtrysku bo jeden i drugi chce wiedzieć jak sonda pracuje), sprawdź czy nie podaje gazu przy pracy na benzynie (poprostu zagłij przewód gazowy przy...
Najprawdopodobniej pod maską przy zbiorniczku płynu chłodniczego jeden jest od pompy i cewek a drugi od sterownika silnika, wtryskiwaczy i sondy, a czy przypadkiem autko przestało odpalać po jakimś uderzeniu lub wpadnięciu w dziurę ?
Z tego co wiem to raczej nie. Zmierzył tylko ciśnienie i odradził bawienie się w rozkręcanie i naprawę silnika bo podobno w tym modelu to najgorszy silnik jaki tylko może być.
W komorze silnika są trzy różowe przekażniki po lewej stronie / kierowcy/. Skrajny to główny , drugi jest od pompy paliwa w baku.
Przewód masowy silnika, klemy na błysk i po drugi akumulator do sąsiada.To nic, że nowy.
Trochę dziwne było to dla mnie gdyż, dzień przed awarią poszedłem odpalić samochód żeby chwilę pochodził i nie było problemu zgasiłem go a n a drugi dzień już tylko kręcić można było
Z nieustalonych przyczyn nie załączają się wentylatory chłodnicy na pierwszym biegu - nigdy, na drugim biegu - załączają się czasami Pierwszy bieg zarezerwowany jest tylko dla klimy, jak silnik osiągnie wymaganą temp. od razu załącza się drugi bieg wiatraka.
Dalej problem tkwi w zawieszeniu silnika/skrzyni biegów. Do diagnozy potrzeba dwie osoby sprytne :D i jeden próbuje ruszać (na zaciągniętym hamulcu postojowym) a drugi zagląda na wszystkie poduchy i na czym silnik/skrzynia ma luz. To wszystko.
A może ktoś orientuje się jaki czujnik temperatury zewnętrznej zastosować żeby Thermo Top z/c działał także jako dogrzewacz silnika? Jak go podłączyć bo w złączu mamy tylko jeden pin na czujnik, co z drugim końcem termistora (na stałe do masy czy może do masy pojawiającej się po uruchomieniu silnika)?
5 lat temu miałem poloneza i podobne problemy wymieniałem dwa kondensatory jeden na aparacie zapłonowym a drugi gdzieś obok – może to to
Hmnnn z tym wyciąganiem schowka no to nie wiem czy to jest dobry pomysł :D Motor znajdziesz od stony pasażera - patrząc od dołu z pod schowka. w Lagunach były dwa rodzaje (dwa sposoby mocowania tych motorów ) pierwszy to taki jak na foto poniżej a drugi rodzaj - motor przykręcony na trzech wkrętach http://obrazki.elektroda.net/77_12313407...
tak wyszła za duża dawka,ale z tego co mi wiadomo to nie jest przyczyną kopcenia na czarno braku siły i szarpaniu.przy odpinaniu wtrysków na odpalonym silniku na 2 środkowych jest mała różnica w pracy silnika bo i tak i tak chodzi kulawo a jak odpinam te na zewnątrz to od razu gaśnie.zastanawia mnie jeszcze rozrząd bo może przeskoczył.na forach piszą...
sproboj odlaczyc czujnik przed odpalaniem rano i wtedy bedziesz wiedzal napewno jak nie jeden to drugi... bo czujnik moze pokazywac poprawna temperature natomiast sygnal wyslany do komputera moze byc bledny...
Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby włączyć zapłon bez silnika pod maską. Druga opcja-zdemontować moduł z silnika i podać zasilanie bezpośrednio na piny silnika
próbować go naprawiać czy kupować drugi silnik? Volvo v40 1.9 td 115 km Masz common raila z laguny.
Flash amd 29f400 masz go na drugiej fotce widoczny , o ile to w nim siedzi to czego szukasz.
podłącz to do jednego a potem do drugiego wyjścia cewki, zobacz gdzie dobrze działa. Nic się nie stanie :) Dodano po 1 Albo zobacz gdzie jest stałe zasilanie cewki, kontrolką podłączoną do masy, przy odpiętej cewce i tam NIE podłączasz.
Jeśli twój tata ma tajką samą lagunę , to przełóż zestaw komputer wtrysku i dekoder z jednego auta do drugiego i będziesz wiedział czy padła elektronika czy coś w samochodzie.
może się przycinać pompka paliwa i raz jest ok a drugim razem nie, miałem tak w lanosie
Dzięki. Tak też zrobię. Pytanie tylko gdzie jest ten czujnik,bo widzę dwa - jeden patrząc od strony chłodnicy widzę na obudowie termostatu, a drugi widać od strony nagrzewnicy-tak jakby po przeciwnej stronie co pierwszy.
Sprawdzałem drugi komplet kluczyków wszystko jest OK! Nie wiem jak sprawdzić czy po wypraniu uszkodziła się elektronika czy się tylko rozkodował.
dodam co ostatnio zaobserwowałem ze ten problem pojawia sie na ciepłym silniku, rano w domu zawsze pali a jak pojade do miasta wyjdę do jakiegoś sklepu to jest właśnie ten problem.
Witam, jak w temacie klientem jest laguna I 1.8 1994. Samochód nie odpala po podłączeniu clipa zero błędów natomiast w parametrach nie widać obrotów silnika. Czujnik sprawdzony oscyloskopem sygnał podaje, przewody sprawdzone nie zwierają, do samego sterownika sygnał dochodzi natomiast ster tego nie widzi. Co może być uszkodzone w sterowniku, bo to taki...
Ale znam to z 1,4 Megane 2. Problemem jest koło zmiennych faz rozrządu. Strasznie problematyczny element Ten silnik nie ma zmiennej fazy, od pojemności 1,6 mają i nie jest to aż tak problematyczne jak piszesz, poza tym koło KZFR kosztuje obecnie ok. 350 zł w dobrym zamienniku, więc nie ma sensu zabawa w naprawianie go. Kolega nie pisze konkretnie co...
Dziękuję, kabelek masa oderwał się od korpusu silnika (z drugiej strony, czy to dobre rozwiązanie bo silnik drga i zawsze może podobnie zdarzyć się )- taka niepozorna - ale ważna sprawa. Pozdrawiam.
Witam. Mam problem w Lagunie 3 z 2014 roku, silnik 2.0 DCI o mocy 173 KM, automat w wersji kombi. Lewy LED do jazdy dziennej nie dostaje napięcia. Czy ktoś ma schemat do tego lub wie, w czym leży problem? Dodam, że auto długo jeździło bez LEDa, wtyczka była zaklejona taśmą izolacyjną, ale mogła dostawać się tam woda. Po podłączeniu LEDa do drugiej wtyczki...
Drugi film pokazuje że blokuje coś prace rozrusznika. Nic nie wpadło między kołnierz a koło zamachowe? Sprawdz plecionke /przewód masy z minusa akumulatora na silnik jeszcze.
owszem zgadzam się z tym żeby przyuczyć jedną część do drugiej , proces adaptacji nowej przepustnicy został przeprowadzony jednakże nic się nie zmieniło nadal jest to samo.
Jeśli osobno je odpinasz i jak odepniesz gaśnie, to jest uszkodzona. Jak na jednej i drugiej gaśnie po odłączeniu, to do wymiany. Mówię, jak chcesz, to mam 2 cewki sprawne w dobrej cenie, gdybyś potrzebował.
No właśnie jeździłem z podłączonym interfejsen parę razy ale jak na złość w tym momecie nic się nie działo a parametry silnika były ok. Jak pojawił mi się ten problem i na drugi dzień podłączyłem do kompa to nie wykazuje żadnych błedów.
No on twierdzi żebym przyjechał jeszcze raz i będzie miec przygotowany drugi licznik i jakiś komputer uth czy coś takiego, nie zapamiętałem za dobrze. I sam komputer też to może powodować przez to?
Witam ...uszkodzenie turbiny może być dwojakie albo nieszczelność po stronie olejowej ...i mamy znaczny ubytek oleju w silniku i dymek z tyłu niebieski..Albo zły stosunek powietrza doładowania do wtryskiwanego paliwa i mamy dymek z tyłu czarny..Oczywiście w drugim przypadku przyczyn może być co najmniej parę
Kolego stary i zaniedbany to może ty jesteś ja instalacje serwisuje co 20000km więc nie bądź złośliwy w swoich wypowiedziach 3.1.9. Nie ironizuj i nie bądź złośliwy w stosunku do drugiej strony dyskusji. Uszanuj odmienne zdanie oraz inne opinie na forum.
Witam kolegów. Gdzie fizycznie szukać oznaczenia silnika, jest to 2.0 DCi silnik Nissana M9R prawdopodobnie 150KM, ale mam wątpliwośc bo jechałem dwoma takimi samymi autami i ten drugi wyraźnie jest zmulony. Co ciekawe z rozkodowania VIN wynika, że jest tam silnik M9R744 czyli 130KM natomiast w papierach tj. dowód rejestracyjny stoi 110kw czyli 150KM....
Temat stary....ale u mnie nowy. Problem dokładnie taki sam. Dzisiaj wyczytałem, że niektóre sprężarki mają oprócz sprzęgła wbudowany zawór zmniejszający ciśnienie wyjściowe sprężarki przy wyższych obrotach silnika. Jeżeli zawór z jakiegoś powodu nie zadziała, to sprężarka daje zbyt wysokie ciśnienie przy wyższych obrotach i czujnik ciśnienia (poprzez...
Nie nie mogła. Zrozum są dwie pompy. Jedna w baku (niskiego ciśnienia) druga przy silniku (wysokiego). Ta pierwsza jest po to by tłoczyć paliwo do tej drugiej. Powietrze całe wyjdzie. Chyba że padła. Diagnoza komputerowa przede wszystkim.
Przekaźnik nowy. Dodam że stary był sprawny i nie potrzebnie go wymieniałem. Kody błędów pokasowane, a ja bujam się z tym problemem już drugi rok. Latem jak jest ciepło to nie było z tym problemu, a elektro-mechanikom już wiedza na ten temat się skończyła,albo po prostu nie chce im się szukać.
Przy silniku 2.0 T 12 l to normalne ( mam drugiego Espace najpierw 2,0 16V teraz 2.0T w trasie udaje się zejść średnio poniżej 11, w mieście 13... Pozdr. J.
Witam. Miałem podobny problem z dymieniem w Lagunie pierwszy to turbina ,drugi to pierścienie i uszczelniacze zaworów. Teraz rada . SPRAWDZ węże pomiędzy turbo a interculerem jeśli znajdziesz większą ilość oleju wszystko jasne. Powiedz ile oleju Ci ubywa i czy wydmuchuje z odmy.
A na tym grubym kablu masz 12 V. Teraz sprawdzałem , nie ma napięcia na tym grubym, czy połączenie tego grubego przewodu plus drugi od alternatora coś w stylu kostki ale w kolorze beżowym który jest połączony z innym przewodem do plusa przy akumulatorze, to to łączenie tych przewodów w tym beżowy łączeniu coś jest w środku ?? Sprawdziłem , i faktycznie...
Dodam jeszcze, że auto było podłączane pod komputer i nie wykazało żadnych błędów ;O diagnoza była przeprowadzana bardzo dobrym sprzętem.. nie "fejsikiem" wykazało tylko błędy z przepływką.. Jedno zaprrzecza drugiemu. Jak klient tak kręci zostawiając auto do naprawy u mnie w warsztacie to mówię mu "Do widzenia"
Możliwe , że poprzedni alternator dostał przebicia między zwojowego lub z cewki do masy obudowy i dlatego stawiał duży opór na wolnych obrotach , a tym samym charakteryzował się niskim napięciem ładowania . Ale wtedy robił by się gorący . Może jednak był to regulator napięcia .? Jak wstawiłeś drugi , to możesz go rozebrać i trochę posprawdzać co go...
odgrzeje nieco kotleta :) Bierz lagune ! zdecydowanie lepszy komfort jazdy silniki 1.9 Dti i DCi sprawują się dużo lepiej niż te z astry g , poza tym wygłuszenie , pokonywanie zakrętów , widoczność , wygoda , jazda po dziurawych drogach- bez porównania! Ten samochód nie wie co to awaryjność! Jedyny ale za to dość poważny minus to lubjące padać skrzynie...
Ja mam jeszcze dla walczących z wyciekiem na wałku z kołem zmiennych faz rozrządu maleńką nadzieję . Sam przed chwilą skończyłem tę walkę . A walka była ciężka . Przez parę dni po kilka razy dziennie rozbieranie rozrządu , zakładanie , odpalanie i tak w kółko przez parę dni . Oczywiście wymiana simmeringów , przesuwanie ich do przodu , do tyłu , odkręcanie...
Dzierkuje bardzo za udzielone informacje juz sie wszystko wyjasnilo zaprowadzilem auto do mechanika a on wymienil kopulke oraz czujnik temperetatury plynu widocznie to bylo przyczyna i to prawda ze sa 2 czujniki i jezeli jeden jest nie sprawny to drugi wysyla sygnal ze jest wszystko dobrze... jeszcze raz dziekujue wszystkim;) naprawde spoko z was ludzie;]
Witam! Posiadam Lagune z '98r. z silnikiem 1,8 8v, w ktorej padl silnik. Koszt naprawy jest z byt drogi, dlatego musze kupic drugi silnik. I teraz pytanie, czy nie bedzie problemu z zamontowaniem silnika 2,0 8v? Z tego co sie pytalem mechanikow, to jeden powiedzial, ze nie bedzie problemu, a drugi, ze moze byc problem z komputerem. W internecie nie...
Witam. Robie silnik od laguny 2 1.8 16v. Potrzebuje informacji z jaką siłą dokręcić śruby od koła zębatego wału, od koła zmiennych faz, drugiego koła wałka, pokrywy wałków i rozrządu. Może ktoś ma jakąś rozpiskę.
Opinie na zasadzie znam kogoś kto ma kolegę który widział... Tak jak na wschodzie panuje przekonanie, że audi i vw i to tylko w tdi. Rolnik innego nie kupi. W lagunie drugiej generacji były problemy z turbinami w dieslach. Benzynowe silniki są wytrzymałe. Posiadam Lagune II, 2003 rok, 1.8 16 V, silnik F4P, dopiero 357 tyś przebiegu i nic się nie dzieje....
Witam wszystkich Od jakiegoś czasu dokładnie od czasu spadku temp na zewnątrz rano po włożeniu karty nie zapala mi się kontrolka jakości spalin. I nie umiem odpalić silnika muszę go kręcić jakaś minute dopiero wtedy odpala. Czytnik kart jest ok bo wiozłem z innego samochodu. A jak już odpali to po przejechaniu jakiś 100m gaśnie i problem znowu się powtarza...
Pierwsza sprawa to napisz jaki masz typ silnika i rocznik w mojej 1.8 F3P były objawy podobne do opisanych przez ciebie sprawę rozwiązała regulacja zaworów ale przy drugim podejściu bo za pierwszym razem to aż nieprawdopodobne mechanik pomylił wydechowe z ssącymi.
Można za pomocą miernika,sprawdz napięcia na włączonym zapłonie,powinno być 5v- masa sygnał.Płynnie otwierać i zamykać przepustnicę i obserwować czy niema przerw,skoków napięcia.Uważam jednak,że najlepszy do tego pomiaru jest oscyloskop. Sprawdzałem miernikiem cyfrowym więc może być trochę niewiarygodne ale jest tak: - po włączeniu zaplonu jest napięcie...
Nie pleć kolego,F3r i F4r to skrajnie różne silniki, pierwszy to stara 8zaworówka z pojedynczym wałkiem i regulacją luzu na płytkach, drugi to 16V z dwoma wałkami rurowymi w głowicy i hydrauliką zaworową-nic się tam nie reguluje.
Kupię drugą skrzynkę UPC i podłożę. Brak Stałego plusa wynika z uszkodzenie tej skrzynki lub brak jej wysterowania,bez schematu ciężko to przeanalizować. Po podłączeniu Testera texa w UPC wywala błąd zapamiętany B1211 (Urządzenie zabezpieczajaco-wyłanczające) obwód zasilania permanetnego. Zwarcie do masy lub obwód otwarty, i drugi błąd B120F Regulacja...
czesc. tranzystory - HEXfety faktycznie moga walnac, ale warto sprawdzic czy zasilanie dochodzi :-). napiecie bedzie, ale prad nie poplynie. newralgicznym punktem jest drugi koniec przewodu zasilajacego, po stronie kierowcy w najtrudniejszym miejscu do dostania. na tylnej stronie skrzynki bezpiecznikow jest wtyk, ktory lubi sie wypalic.
Woda czysta, nie ubywa. Z drugiej strony wcześniej była uszkodzona uszczelka i też woda była czysta ale olejem waliło na zewnątrz po silniku.
Witam Silnik 1.6 16V, Laguna II phII. Po naciśnięciu guzika słychać, że rozrusznik się załącza, ale auto nie zapala, czyli tak jakby elektromagnes nie wbił bendixa na wieniec, ale z drugiej strony jak rozrusznik się załączy to bendix powinien być zazębiony. Czasami trzeba kilka razy tak włączyć i wyłączyć żeby zajarzył. Może to przypadek, ale w plusowych...
właśnie tak robiłem przełączałem kable od drugiej cewki i dalej nie chodził na tych samych garach, pytanie czy można tak robić bo każda z tych cewek do innych garów idzie?
Jak masz czas i możliwości to rozbierz silnik, bo bez tego się nie dowiesz. Jak masz szczęście, to tylko panewki są uszkodzone. Jak masz pecha, to korbowód mógł narobić większych szkód. Mnie na szczęście uprzedzili, co się stanie przy samozapłonie i z uszkodzoną turbiną (po samozapłonie) przejechałem jeszcze ponad 200km. Spaliłem wtedy dodatkowo ponad...
Odpalić, zagrzać (najlepiej na obrotach) aż wszystko gorące się zrobi i wentylator wystartuje. M Hmm :idea: wydaje się ,że to samo napisałeś co ja tylko bardziej rozwlekle :idea: , żeby wentylator wystartował to wydaje mi się ,że silnik i tak już będzie gorący :idea: :D , dlaczego ma być gorący ponieważ musi sie termostat odtworzyć :idea: :idea: bez...
Dzień dobry , silnik nie odpala, wyprogramowałem immo, (odczytałem flash 29f200) i po obrobieniu pliku immo killerem nadal brak impulsów na cewki świec. Może ktoś sprawdzić pliki czy są ok. Ew jakąkolwiek podpowiedź. Cewki, bezpieczniki , czujnik położenia wału , przekaźniki sprawdzone . Pamięć podłożona do drugiego sterownika - ten sam efekt. Dziekuję...
Nie, nie były one powodem problemu. Po mojemu zamieszane z fazami. Z drugiej strony dziwi mnie , że panel nie pokazał napisu SERV, tak jakby coś było z kontrolerem ( cienki pomarańczowy kabel)
Tak po włączeniu klimy wentylator się załącza To jest wsio ok. może poza nie do końca wydajną chłodnicą wody, sprawdź czy nie jest zanieczyszczona czy nie posypały się z niej lamele i straciła zdolność odprowadzania ciepła do atmosfery. Tak jak pisałem wyżej, chłodzenie silnika korzysta tylko z drugiego biegu, pierwszy jest tylko dla klimy.
Pierwsza cewka 1-4 ,druga 2-3.Będzie działać.
deaktywowałem immo, podłączałem też emulator immo ze znamym pinem, i bez zmian, ostatnio kupiłem drugi sterownik silnika, efekt podobny z tym ze doszedł stały błąd ścieżki potencjometru pedału gazu (w parametrach bieżących cały czas 0V), na pierwszym ecu tego błedu nie było, dziwne
Witam Mam kłopot z ww skrzynią. Auto na zimnym silniku dość twardo zmienia biegi. Nie szarpie przy ruszaniu do przodu ani do tyłu. Druga sprawa to przy zmianie z dwójki na trójkę jest niby zmiana ale włącza z powrotem dwójkę potem dopiero 3. Na ciepłym szarpanie przy z mianie jest dużo mniejsze. Można by powiedzieć że działa wszystko jak powinno. Ale...
Witam, Jakiś czas temu uszkodzeniu uległy 2 cewki. Po wymianie ich oraz świec na nowe okazało się że silnik trzyma odpowiednie obroty około 750 ale co jakiś czas szarpie tzn. obroty spadają następnie rosną i stabilizują się ponownie na 750. Te szarpnięcia są na każdym biegu i prędkości nie ma znaczenia pora roku. Autem da się jeździć ale te szarpnięcia...
Mam problem! Pierwszy to że po przekręceniu kluczyka mogę odpalić dopiero po kilku minutach po zapaleniu sie pomarańczowej lampki z zygzakiem i napisu servis! Drugi to że nawet po wyłączeniu silnika pompka paliwa cały czas chodzi nie wyłącza się! Gdzie są jakieś przekaźniki...? co to może być...?
drugi silnik hulajnoga hulajnoga drugi silnik drugi silnik sterownik hulajnoga
fujifilm instrukcja anoda miedziana przezroczyste matryca
thomson 26hu5253 asembler arduino
Schemat elektryczny skuter Magnus GY6 139QMB, Ampere EX – instalacja, kolory przewodów PocketBook InkPad 3 Pro – bateria 1900 mAh, wymiana, diagnostyka, parametry