Sprawdź krzyżaki na drążku łączącym kierownice z przekładnią.
Końcówki do danego modelu powinny mieć zbliżone wymiary, do tego oczywiście reguluje się ich wychylenie na gwincie. Żeby auta nie "ściągało" w którąś stronę, czy też żeby niepotrzebnie szybko zużyć sobie opony, należałoby oddać auto do ustawienia zbieżności. Co do nakrętek kontrujących, to są dodawane do drążków. Do końcówek raczej nie. Ale stare nakrętki,...
Gumy stabilizatora przy szybkich ruchach kierownicą? Końcówki drążków - zachęcam do sprawdzenia.
Ustawianie drążków kierowniczych nie ma żadnego wpływu na ściąganie. To wspomaganie elektryczne prostuje kierownicę, a ze nie jest prosto to skręca.
Dzięki. Czeka mnie trochę "grzebania" - jak tylko dzieci mi go dostarczą. A na marginesie czy ktoś wie ile jest i gdzie są rozmieszczone poduszki mocowania silnika i skrzyni biegów bo strasznie telepie mi na wolnych obrotach. Drży cały silnik, drążek biegów, kierownica a nawet fotele. Clio II 1,5 dci rocznik 2003 Dzięki góry za podpowiedzi
Witam. Panowie po wymianie wahaczu w Yaris II i końcówek drążków mam krzywa kierownicę. Jak to możliwe skoro wahacze są bez ustawiania a końcówki drążków zmierzyłem tak samo są wkręcone takie samej są długości co stare.
te szarpnięcia nie wpływają w żaden sposób na kierownicę, a drążki i łączniki wymieniałem, bo na samej kierownicy też mam lekki luz
Ustawię na drążkach i przełożę kierownicę. Po tej operacji obowiązkowo ustaw zbieżność.
Potencjometry rozjechane, typowe w tanich setupach. Analogiczne zachowanie do dryfujących drążków w padach xbox :)
Problem pojawił się przed zmiana drążka kierowniczego. Pojechałem na zbieżność i pan powiedział ze mam uszkodzony drążek - posprawdzał koła -szarpanie - i stwierdził ze mam uszkodzony drążek. Faktycznie po wymianie drążka kierownica zrobiła się "ciaśniejsza". Był lekki luz w prawa stronę ( te która ściąga) . Teraz nie ma luzu ale nadal ściąga. Przy...
absolutnie nie igneruj w ten uklad, kolego jezeli sam tego nie zrobiles-wymiany to nie krec juz galkami, pomocna jest tu miara przed zdjeciem i po a takze bez geometrii na oko!!!, odleglosc miedzy kolami mierzona od srodka i to jest pol srodek(ja tego nie stosuje, ale na dojazd na sprzet diagnostyczny mozna sprawdzic),plaskim wkretakiem zdjac emblemat...
czy może jest jakas przyczyna ze ten drążek sie wykrecil z końcówki? On się nie wykręcił, tylko zerwał z gwintu. A przyczyna - gwint ma zawsze jakiś luz. Do likwidowania tego luzu i zabezpieczenia przed odkręceniem jest kontra widoczna na zdjęciu. Musiała się odkręcić, a przez to zrobił się luz na gwincie i stopniowo się powiększał, aż do zerwania...
Odłącz drążki kierownicze od zwrotnic czyli od kół i wtedy pokręć kierownicą -będziesz miał odpowiedz.
Odłącz końcówki drążków od zwrotnic i pokręć kierownicą, jak będzie czuć pykanie to magiel do roboty
To skrzypienie występuje podczas postoju czy również podczas jazdy? Prawdopodobnie trze gumowa osłona kolumny kierownicy. Przez gumę w ścianie grodziowej która uszczelnia przedział pasażerski z komorą silnikową przechodzi kolumna kierownicza. Podczas obrotu kierownicą drążek kolumny kierownicy ociera o gumę i powoduje skrzypienie. Przesmarowanie tego...
Kierownica podejdzie. Drążek skrzyni pracuje prawidłowo. Jak nie szarpie przy tym to jest ok.
To może być wszystko. Od źle założonej kierownicy, czujnika, po przewody, ładowanie itd. Policz obroty do oporu prawo/lewo. Ja się nie zgadzają to źle założyłeś kierownicę. A jak dalej nie wychodzi na drążkach to zdrowo pokoszone to auto. Reszta tester i obserwacja parametrów.
Wymontowanie corsa c wspomaganie elektryczne. Trochę zabawy, trudno wyjąć ale można. W maglownicy mogą występować luzy poprzeczne lub wzdłużne. Poprzeczne można sprawdzić ruszając drążkiem kierowniczym, wzdłużne kierownicą (słychać stuki).
Miałem coś podobnego . Okazało się że 2 miesiące wcześniej ktoś wymienił drążek kierowniczy ( kierownica -kolumna) i przy jego wymianie kierownica obróciła się o 360 stopi. I to powodowało zaświecenie ESP . Trzeba wyprostować tor jazdy ( wrócić kierownicą na zero ) i przy pomocy kompa nauczyć od nowa auto jechać prosto . Tak było u mnie .
(at)Aleksander_01 Fiat ma wieloklin, owszem, ale jeden klin jest szerszy niż reszta. Kierownicę można założyć tylko w jednej pozycji.. Wszystkiego nie pamiętam, ale fakt faktem jest kilka marek co stosuje jeden szerszy klin i kierownica włazi na wał tylko w jednym punkcie. Zasugerowałem się postem autora tematu że przestawiał o ząbek w lewo lub prawo....
Wahacze wymienione. Zawieszenie jest identyczne, po prostu to dwie metody podejścia. Moim zdaniem sposób z odkręceniem podstawy chłodnicy jest szybszy i łatwiejszy. Drążka kierowniczego zrzucać nie trzeba, łatwo można sobie poradzić z zamocowanym drążkiem, wystarczy tylko skręcić kierownice aby drążek był jak najdłuższy z naszej strony.
Przy krótkich nierównościach pomijając drążki i końcówki klamocze chęsto przekładnia kierownicza.Nanosi ona hałaśliwe odczuwalne na kierownicy stuki.
Witam, 3 godziny spędzone na geometrii i mam problem. Na stanowisku zbieżność ustawiona idealnie, kierownica prosto. Wyjeżdżam na drogę, samochód jedzie jak po sznurku, kiere można puścić, jedzie prosto, ALE kierownica przestawiona w prawo... Powrót na stanowisko, próba przekręcenia drążkami, żeby wyprostować kierownice to zaczyna mocno ściągać w prawo....
W NFS nie, ale jak siądziesz na symulator, np. Assetto Corsa, mówimy o pełnym zestawie - kierownica, pedały, drążek/łopatki, to jak się nauczysz tam, to na żywo moment złapiesz :P Z moich obserwacji młodzi raczej w puszkach jeżdżą grzecznie, czego nie powiem o kierowcach w kwiecie wieku, gdzie mało którego przyłapałem na pilnowaniu ograniczeń prędkości,...
Na siłę nie da rady, bo wepchnie cały drążek. Nałóż redukcję przytrzymując przy pedałach kolumnę- drążek i dokręć ją nakrętką, aż złapie stożek. Potem odkręć nakrętkę, załóż kierownicę i dokręć nakrętkę. Wtedy gwintu Ci starczy.
No tak tylko czy amortyzator wpływa na to że kierownica się ciężej obraca? Czy jak ciągnie na którąś ze stron to czy to wina amortyzatora? Czy powrót kierownicy do poziomu zero równo z każdej strony to kwestia amortyzatora? Poza tym już je 4 lata wymieniałem, poza tym amortyzatory 500 zł, maglownica 900, to już nie są takie różnice. Z resztą tak jeżdżące...
Kierownica prosto i regulujesz drążki Nawet wskazane jest zablokowanie kierownicy w tym położeniu.
ja tez mam problem z drżeniem kiedownicy, koła wyważone, drążki dobre a kierownica drży, wspomagania nie mam, co to moze byc
Końcówkę drążka kierownicy masz odkręconą od zwrotnicy?
Wybij jedną końcówkę zwrotnica-kolumna i sprawdź co ciężko chodzi zwrotnice czy kierownica.
Znajomy diagnosta obejrzał zawieszenie i powiedział że na przodzie wszystko ok. Ale usłyszał stuki przy szybkich ale krótkich ruchach kierownicą, stwierdził że to coś z drążkiem kierowniczym. Dzięki za odpowiedzi.
Końcówki drążków są dobre? Jak to ściąganie wygląda, skręca kierownica czy trzymasz ją prosto i ściąga? Dodano po 1 Byłeś na szarpakach?
Rozwiązałem problem. Może komuś się przyda: Aby zdjąć osłony drążka kierownicy najpierw zdejmujemy górną osłonę jest tylko a 4 zatrzaskach po bokach. Osłona dolna jest na 3 śrubach (nasadka 7) jedna na środku od dołu a kolejne dwie pokażą się po zdjęciu górnej osłony i skręcenie kierownicy o 90stopni od przodu po obydwu stronach. U mnie jak się okazało...
Dokładniej chodzi mi, że leci olej tam gdzie jest zamocowana kierownica, na tym drążku, sączy się tak, że na podest nakapie w ciagu paru min duza ilosc oleju
Jeśli w "starej" kierownicy masz gniazdo pedałów i drążka to zapewne da się tam podłączyć twoje pedały. Chodzi o to, że Zestaw 1 zawierał kierownicę (własnie tą do kitu) do której się podłączało drążek oraz pedały. A zestaw 2 zawiera kierownice + pedały. I chce powiedzmy do zestawu 2 przerobić powiedzmy ten drążek z zestawu 1. :)
Ja jeżdżę dużo po mieście, kierownica i drążek zmiany biegów mam mocniej zużyte niż analogiczne auto które jeździ w "trasy".
ten silnik powinien spalać 8,5l gazu max. żeby spalanie wzrosło musiał byś mieć po 1 barze w oponach. co do ściągania, winna może być nawet [url=http://www.oponeo.pl]opona, drążek kierownicy, uszkodzony amorek. zrób fotkę silnika bo może masz 2 generacje nie 1 różnica polega na tym ze jest emulator wtrysku czyli sterowanie silnika krokowego za parownikiem....
Od wymiany łożysk i końcówki drążka przejechałem już 2tyś km i znów zaczęło trząść kierownicą. Fakt że słabiej, ale to może że względu na wymienioną końcówkę drążka. Spróbuję jeszcze wymienić lewy przegób, bo zaczyna stukać przy ruszaniu.
Cześć, musisz podjechać do kogoś na komputer diagnostyczny który ma możliwość kalibrowania czujnika w kierownicy jezezli zlecisz usluge to wykona jaj zakład ale jeśli chciałbyś sam to wykonać będziesz potrzebował jak wyżej komputera i prostego odcinka dluzszej drogi ok 3 km. Może Ci mi wyjść za 1 razem możesz spróbować kilka razy - jezeli tylko w kalibracji...
Jedna osoba pod autem na kanale a ty wykonujesz ruchy prawo-lewo kierownicą. Końcówka drążka i sam drążek sprawdzone?
Witam święta się zbliżając więc namawiam rodziców na kierownice . Poszukuje kierownice w przedziale cenowym od 150 do 170 . Kierownica ma służyć do gry w Euro Truck Simulator 2 , Need for Speed Most Wanted 2 i Test Drive Unlimited . Kierownica najlepiej jak by była nowa i posiadała "drążek zmiany biegów ". Z góry dziękuje za pomoc . Pozdrawiam Athlonik...
(at)Andrzej_B Właśnie jestem po wymianie żarówek w Citroen Nemo (Fiat Qubo/Fiorino lub Peugeot Bipper). A niech to **** jasny strzeli - to tylko Włoch montowany w Turcji mógł to wymyślić. Wszystko poskręcane, jakby to miało wytrzymać uderzenie bomby atomowej. A więc do rzeczy. Przygotować klucze T20, T30 różnej długości, różne przedłużki, kluczyk "treszczotkę"...
Cały przód jest bez luzów, było wszystko robione. Wydaje mi się że luz jest w kolumnie kierowniczej, muszę trochę przekręcić kierownicą dopiero jest reakcja na drążki kierownicze.
Jest sporo modułów radiowych np. zbudowanych na nRF24L01. Wpisz tę frazę na znanym portalu aukcyjnym i zobaczysz, ze ceny nie przewracają. Dwa Arduino komunikują się między sobą za pomocą takich modułów. Jeden jest w pojeździe a drugi w ręcznym sterowniku. Arduino ma całkiem sporo konfigurowalnych wejść/wyjść w tym wejścia analogowe, które umożliwiają...
Przez to na styk ostatnio mi śruty z przegubu wyleciały.... robiłem to w kij razy, a najszybciej odkręcić tylny dolny wahacz "banan" i skręcić kierownicę by drążek się wysunął w tę stronę co jest robiony przegub .
Witam. Jest tak jak mówisz. Zacisnąłem mocno ten gruby przewód i pompa zaczęła buczeć raz głośniej, raz ciszej. Załączam zdjęcie płynu, zastanawia mnie dlaczego nie ściekło ze ścianek. Na co jeszcze zwrócić uwagę, będę zaglądał do maglownicy i drążków. Jak powolutku ruszam kierownicą, to jest taki opór potem nie ma i znowu, tak jakby się zgranulował...
W audi 80 nie rusza się drążków. A wymieniałem samodzielnie
Rozwiązanie = wymiana maglownicy na europejską, kalibracja wspomagania zworką w gnieździe diagnostycznym, wszystko gra, Dla potomnych = maglownice różnią się tylko !!! średnicą gwintów drążków kierowniczych. Pozdrawiam
Zwykle zawieszenie z przodu wahacz drążek kierownicy i stabilizator z tyłu belka, może lepiej pojechać na 3d jest w sumie w mieście typ co się tylko tym zajmuje . Może być się się coś wyrobiło i w danej pozycji drży. A na postoju czuć delikatny luz w lewo większy przetrzymać palcem koło i lekko kierownica kręąc jest wyczuwalny
Witam .Mam pytanie jak wyprostować kierownicę .Ponieważ wymieniłem końcówkę drążka kierowniczego i i po poskładaniu okazało się że kierownica lekko jest skręcona w lewo.Auto nie ściąga jak puszczę kierownicę ani jak hamuję.Jak wymieniałem to liczyłem obroty jak daleko wkręcić ,dzięki za podpowiedz.Kiedyś wymieniałem w ten sam sposób i wszystko było...
Jeśli podczas skręcania, to po pierwsze elementy odpowiadające za możliwość skręcania, czyli łożyska kolumn Mcpersona, i sworznie wahaczy, oraz - koncówki drążka ale reakcyjnego (łączniki stabilizatora) i gumy ten drążek mocujące. Do tego nie wiem co tam masz w kolumnie kierowniczej, jak się łączy kierownica z maglownicą, ale kiedyś zardzewiały i prawie...
To uważasz, że podałem ci linki do bełkotu to czemu pepe150 też o tym napisał. Sam musiałem swoje auto oddać na ustawienie zbieżności tylko po wymianie drążków kierownicy, auto po najechaniu na nierówność uciekało na bok miałem wrażenie pływanie auta, kierownica była skręcona o 15 stopni w lewo, auto prowadziło się niestabilnie. Te same fakty poda każdy...
Nawet nie wiadomo o jakie luzy chodzi.Ile to schodzi sprawdzić połączenie kierownica-przekładnia.Tak samo drążki .Ale jak ktoś woli po kolei wszystko wymieniać.
Co wspólnego ma kierownica ze zbieżności Nic. pomijam auta gdzie wał kierownicy nie ma wieloklina a np. sześciokąt) No właśnie, to co wtedy? Nadal będziesz kierownicę ustawiać? Czy drążkami kręcić? Idąc dalej tym tokiem rozumowania, uważasz że kierownica na frezach się przestawiła podczas użytkowania lub wymiany elementów układu kierowniczego?
Drążki mam nowe, a kierownicą nie trzęsie. Zastanawiam się czy to nie przypadkiem ta blaszana osłona nad tarczą hamulcową, ma chyba mały luz jak ją palcem naciskam to delikatnie stuka o zwrotnice ale nie wiem czy to może być przez to.
Zbieżność ustawiona wzorowo Nie wydaje mi się, skoro : kierownica jest przekrzywiona tak jak na zdjęciu Co masz ma myśli pisząc, że nie można przestawić na drążkach ?
Tak drążek był wybity masakrycznie. I stuka przy jeździe przy ruszaniu jak skręcę maks kierownice. Oraz teraz na postoju pociągnąłem ręką za drążek kierowniczy przód-tył i stuka jakby w maglownicy. Wcześniej raczej nie stukało. Czy ciągnąc za drążek kierowniczy przód-tył powinno być słychać stukanie?
Ponieważ uczyniono chyba wszystko w sprawie diagnostyki trzeba będzie podejrzewać mechanizm kierowniczy a dokładniej część wspomagającą. Możliwe, że dławi się przepływ oleju na jednym zaworku. Faktycznie ten rocznik to elektryka. Ale znów nie oznacza to, że działa poprawnie. Jeśli czujnik nie podaje oczekiwanych wielkości (zerowego naprężenia) to mechanizm...
w takim razie sprawdzaj po kolei: odkręcać końcówki drążka, jeżeli nie to to odkręcić drążek pomiędzy kołami
Podzielam zdanie poprzedników, natychmiast do mechanika, przy dalszej eksploatacji możesz się zdziwić gdzie nagle jedno koło będzie skręcało w prawo drugie w lewo a kierownica na wprost (to oczywiście skrajna możliwość ale niewykluczona). Pozdrawiam
Witam wszystkich na tym forum, mam w 4 golfie źle ustawioną kierownicę podczas jazdy na wprost, w jaki sposób to ustawić czy może na końcówkach drążków jest to możliwe czy lepiej będzie kierownice zdjąć i założyć?
osie od gazu i hamulca są takie sam w kierownicy co w padzie bo działają jednak os obrotu jest inna niż os lewego drążka na padzie
Masz 100% racji jak jest ESP to muszą ustawić kierownicę do jazdy na wprost. Reguluje się tylko długością drążka, w żadnym przypadku nie ściągaj kierownicy!!! Jeśli ściągniesz to trzeba ponownie skalibrować ESP
Tak. te miejsca gdzie występuje sworzeń kulowy :arrow: końcówki kierownicze :arrow: sworznie wahaczy :arrow: drążki kierownicze
Jeśli diagnosta nic nie znalazł - zmień ASO, a poszukiwania zacznij od sprawdzenia przegubów wewnętrznych (skrzynia) i zewnętrznych (przy kołach). One lubią stukać przy skręcie. Jak zachowuje się kierownica podczas jazdy na wprost i podczas jazdy po łuku? Czy kierownica drga, lata, bije - gdy wpadniesz w większą dziurę? W zawieszeniu najważniejsze rzeczy...
Po naprawie przy kołach przestawił się drążek kierownicy i od tego czasu świeci kontrolka trakcji. Wiem żeby to wykasować potrzebny jest OP-COM ale do tego potrzebny jest PIN Jeszcze większych głupot nie słyszałem.
Sprawdzałem drążki nie mają luzu, końcówki drążków nowe. Stuki przy ruszaniu kierownicą słyszalne są ze środka maglownicy w miejscu w którym wychodzi element w kierunku krzyżaka. Nie wiem jak to opisać. Dodano po 1 Sprawdzę dla pewności jeszcze raz. Ale stukot jest dość wyraźny więc na drążkach myśle że było by to wyczuwalne.
Każdą kierownice założysz z otworem trochę mniejszym jak drążek kolumny. Rozwiercasz otwór w kierownicy na głębokość około 1 cm na wymiar dolnej części stożka resztę o 2mm mniej niż górna część stożka. Po nałożeniu dokręcasz mocno nakrętkę i gotowe. Użytkowałem w ten sposób kierownicę od poloneza, ale ją zmieniłem na twardszą od uno. trzyma się świetnie....
Nad przekładnią się zastanów czasem jest to złudne bo trzeba wymienić te mniejsze :) , najpierw wymień te tańsze rzeczy tj. końcówki drążków, gumy, sworznie... pozdrawiam.
Mam zwykła kierownice pc saitek r100 i chciałbym dorobić w domowych warunkach do niej biegi, jest taka możliwość?
Witam. Męczący temat w kilku autach. Kierowcy skarżą się na stuki, drgania przenoszone na kierownicę. Czy ćwiczył ktoś taką usterkę i znalazł rozwiązanie. Wymienione: krzyżaki, drążki, zregenerowania przekładnia, zawieszenie sprawdzone na szarpakach i ręcznie z kanału.
Sprawdź krzyżak pod deską rozdzielczą czy się nie zaciera. Odnośnie pukania za krzyżakiem drążek kierownicy jest dzielony(rurka w rurkę wchodzi) i tam robi się luz i stuka. Do weryfikacji jeszcze końcówki drążków kierowniczych w maglownicy mogą mieć luzy.
Zainspirowałeś mnie, to jak to się fizycznie robi? Jak się ten czujnik ustawia? Rozbawiłeś mnie z rana, dobre, dobre. Wczoraj podjeżdża Kia ceed z kontrolką "ESP OFF". Komputer, błąd "angle sensor". Wchodzimy w dane rzeczywiste, kierownica na wprost a komputer pokazuje skręt ponad 30 stopni. Klient mówi że wymieniali końcówki drążków i sami ustawiali...
Kierownicę blokuje zardzewiały przegub krzyżakowy na kolumnie kierowniczej. Były na te drążki kampanie serwisowe.
Złamał się uchwyt na śrubę w punkcie składania hulajnogi. Chodzi prawdopodobnie o kolumnę zaczepu kierownicy. Zamówiłam część z aliexpress. Zgadza się ze starą. Tylko problem jest z wymianą. Nie da się ściągnąć starego drążka. Wszystko po odkręcane, a on siedzi mocno. Czy ktoś próbował to wymienić? Może być też z xiaomi, są chyba identyczne. Nie idzie...
Witaj! Ja bym uniósł przód kręcąc kierownica w prawo i lewo ustalił środek.Zablokował i drążkami ustawił zbieżność. Przy tej operacji sprawdziłbym jeszcze kąt pochylenia. Geometrię ustawiam na polskich dawnych przyrządach optycznych. Po zamontowaniu projektorków na przednie koła i wycentrowaniu bicia koła, na tablicach ustawiam zbieżność, następnie...
Kolego dość łatwo to sprawdzić czy przekładnia czy drążki trzeba to zrobić w dwie osoby po prostu odpalasz auto pokręcasz kierownicą lewo prawo a druga osoba pod autem obserwuje gdzie występuje luz , weż też pod uwagę zwrotnicę mało prawdopodobne ale ? .
Jeśli o to ci chodzi to kierownica jest bezpośrednio przymocowana do maglownicy. Nad orbitrolem myślałem ale to drogi pomysł. Drugi koniec drążka przymocowany jest do osi koła.
Po pierwsze musisz mieć śledź gameport (15zł ok.). Te cztery to włączniki chwilowe. Np. bieg góra, dół, i dwa na co chcesz. Próbowałem budowy kierownicy, więc jeśli chcesz zbudować skrzynię sekwencyjną to mogę pomóc. Jeśli jednak chcesz budować na padzie, i jeżeli te drążki rzeczywiście mają ok. 100 Ohm. To potencjometry 100, 50, 50, 10 Ohm, włączniki,...
Zależy od wersji. Ja w hatchbacku miałem 23. Jeśli twój drążek jest pordzewiały i jego średnica zmalała to weź 23. A najprościej skręć kierownicę weź suwmiarkę i przyłóż ją do drążka. Jest to okrągły gruby pręt odchodzący od wahacza
Witam. No tak chciałbym pomóc ale za mało Kolega napisał jaka kierownica ,model,która z wtyczek (czy od pedału,lub drążka). Pozdrawiam.
Jeśli ciśnienie byłoby zbyt niskie, to by zdzierało zewnętrzną i wewnętrzną stronę opony. Winowajcą może być jeszcze uszkodzona końcówka drążka kierownicy.
mój samochód ma luzy na kierownicy sprawdziłem końcówki drążka jedna miała luz to ją wymieniłem ale problem jest nadal. Ruszam lekko kierownicą w prawo i lewo to słyszę pukanie a gdy ruszam jeszcze słabiej to drążki nawet nic nie drgają. Pytanie gdzie może być ten luz i jak to najszybciej sprawdzić? samochód ma wspomaganie może istnieje jakaś regulacja??...
Sprawdze to. Ale tak się zastanawiam, a jak by mi zbieżność się przestawiła to kierownica nie stała by krzywo? Bo tak miałem kiedyś po wymianie końcówki drążka.
a zbieżnosc od geometri czym sie rózni w tym aucie ustawia sie tez zbieżnosć tyłu? W geometrię nie wnikaj ( kąty pochylenia , wyprzedzenia , zbieżność itp .) zbyt rozległy temat nie do ogarnięcia laikowi . Interesuje cię tylko zbieżność , aby jej nie skopać po ustawieniu . Ale tak obracać drążkami kierowniczymi aby kierownica była ustawiona na wprost...
Witam mam taki problem z radiem , radio bez zapłonu jak i na samym zapłonie gra równo bez żadnych zakłóceń lub innych problemów ,lecz po uruchomieniu silnika samoczynnie lub po poruszaniu np kierownicą czy drążkiem zmiany biegów radio działa dalej lecz przestaje z niego grać muzyka, dźwięki .Po ruszeniu samochodem po jakimś czasie radio wraca i już...
Zbieżność zbieżnością, ale jest jeszcze luz na kierownicy, chyba nie powiedzialem o tym;/ końcówki wszystkie wymienialem, włącznie z tym środkowym drążkiem, a luz nadal jest, a na przekładni chyba nie było. Nie miałem jak tego dokładnie sprawdzić bo byłem sam i nie miał kto kierownicą kręcić
Cześć Mam Citroena C4 2009 1.6 benzyna. Od jakiegoś czasu jest problem z automatyczna skrzynia biegów ale problem jest dość… dziwny. Co jakiś czas po przerzuceniu drążka na inny bieg - ten nie chce się załączyć i bieg pozostaje bez zmian. Jedyne co działa to mechaniczne poruszanie/postukanie w panel znajdujący się za kierownicą, na której znajduje się...
Kolego słuchaj kolegi niutanta, on dobrze podpowiada, a ja dodam tylko tyle: odepnij te drążki, siądź na siedzeniu, skręć kierownicą np. w prawo maxymalnie wtedy wąsy są wyzębione ze ślimaka, jeżeli kierownica jest w prawo to tak jak byś skręcał w prawo, a prawy wąs(patrząc tak jak siedzisz) powinien być pchnięty do przodu, a lewy wąs do tyłu, więc...
Jak już to oba przednie koła bo stabilizator będzie napięty i luzy poginą. Wiadomo lepiej dwa, ale nie wiadomo czy kolega ma jak dwa unieść. Poza tym sworzeń to wyjdzie przecież i na jednym podniesionym, stabilizator to na tulejach napnie. A końcówka czy drążek to i bez podnoszenia - ręka na drążek i najlepiej druga osoba rusza kierownicą na boki :)
Po wymianie kół i końcówek drążków auto strasznie zaczęło ściągać w każdą stronę. Ściąga też przy zmianie biegów, gdzie wcześniej przed wymianą tak się nie działo, a jak puszczam kierownice to jedzie prosto, proszę o pomoc?
Blokuje się kierownica przy skręcie w jedną stronę. Zauważyłam też popsute łożysko wewnętrzne w kole czy to może być tą przyczyną blokowania czy szukać dalej np. coś z drążkiem?
Łożyska sztywne , kierownica kręci się normalnie... drążek wymieniałem na warsztacie więc przypuszczam , że zrobili to dobrze... zwrotnice nie są za ciasno... jedyna rzecz co została tak naprawdę to krzyżaki na wałku przekładni... amorki tył sprawdzone... opory takie same jak w nowych bo miałem wymieniać.
Witam, może ktoś pomóc z obliczeniem (na dowolnym, nawet wymyślonym przykładzie) sił działających od kierownicy do końcówki drążka kierowniczego samochodu osobowego ?
Ja bym sprawdził wiązkę która idzie pod akumulatorem. Lubi się w tamtym miejscu przecierać o drążek kolumny kierownicy.
a co daje skracanie i wykręcanie drążka który steruje zaworem serwa? albo tego przegubu co mocuje tłok do ramy? bo u mnie jest taki problem ze ciężko kręcić kierownica w miejscu
W myśli baterie w plecaku znaczyło na wymianę naładowane max dwie, dlatego pytałem o pomysł na łącze. Na przykład mała skrzynka podłużna na drążku kierownicy, coś na zasadzie jak mają rowery elektryczne. Ale pierwsze to czy w ogóle da się podłączyć aku od skutera do hulajnogi, czy to nie uszkodzi urządzenia. Pozdrawiam
Witam, Chciałbym dołożyć wspomaganie kierownicy do autka seryjnie produkowanego bez wspomagania, dwulatkowi ułatwi to jazdę. Zakupiłem uniwersalny silnik z przekładnią do takich celów. Problem mam z rozwiązaniem sterowania tą przekładnią. Od kierownicy wychodzi pręt jedyne połączenie "niesztywne" znajduje się przy połączeniu tego pręta z "drążkiem skrętnym"....
Aleksander_01 a po co przestawiac? nie ma takiej potrzeby Jeżeli kierownica przy jeździe na wprost jest "pochylona" , a na wał wchodzi dokładnie w jedno jedyne miejsce to trzeba przestawić na drążkach, chyba że jest jakiś inny sposób. W grupie VAG kierownicę montujesz dowolnie na wał i takiego problemu nie ma.
Witaj. Teraz trzeba przełożyć i na nowo zbieżność ustawiać Jak by udało się przełożyć wieloklin - napęd od kierownicy o ten 1-3 ząbki - bez rozbrajania końcówek drążków czy demontażu samej przekładni - to zbieżność nie jest potrzebna na nowo. Ale raczej sama kierownica nie będzie ustawiona "wizualnie" na wprost. Pozdrawiam.
drążek izolacyjny laguna drążek drążek ursus
pianka klimatyzacja satel integra zasilanie czujek pralka bosch blokada bębna
blaupunkt paris rcr41 blaupunkt paris rcr41
Lokalizacja modułu PTCU w Mercedesie W213 220d Przebicia na karoserii BMW X3 E83 N46B20B - przyczyny i diagnostyka