Jeśli nie wykorzystujesz funkcji podnośnika 'regulacja automatyczna wysokości podnoszenia względem oporu narzędzia roboczego w glebie', a zazwyczaj nikt z tego niekorzystanie to zostaw tak jak jest bo szkoda zawodu, pamiętaj włożyć nieuszkodzony drążek skrętu.
Blokuje się kierownica przy skręcie w jedną stronę. Zauważyłam też popsute łożysko wewnętrzne w kole czy to może być tą przyczyną blokowania czy szukać dalej np. coś z drążkiem?
W okrągłą oś te elementy pasują, tylko na sworznie zwrotnicy musisz założyć ramiona po obu stronach tak jak w C 330 i kolumna pozostanie stara na 2 drążki.
Witam, mógłby ktoś polecić jakąś literaturę związaną z mechaniką pracy sworzni kulistych w końcówkach drążków kierowniczych? Potrzebuje obliczyć siły jakie działają na taki sworzeń (przegub) podczas jego pracy.
A drugiego koła nie masz? Koła po podniesieniu i odpięciu drążków powinny same "lecieć".
Mają Ci się dać wkręcić w drążki. Musi być jedna z prawym gwintem, druga z lewym, aby można było regulować długość drążków - zbieżność. (śruba rzymska) Pozdrawiam.
w takim razie sprawdzaj po kolei: odkręcać końcówki drążka, jeżeli nie to to odkręcić drążek pomiędzy kołami
to na pewno wyleciał drążek tłoczyska niestety musisz zdjąć raka i wsunąć drążek i powinno byc ok
czyli muszę rozpołowić ciągnik i wymienić wodziki a może jest inny sposób naprawy?
A może zastosować końcówki drążka kierowniczego od Ursusa 6 cylindrowego?
No to teraz mnie zadziwiłeś, nie pomyślał bym, że może być tam jakaś nieszczelność, pęknięcie, ehhh, tyle było z tym roboty i znów to rozbierać, męczarnia, chyba na razie zakleję silikonem z dwóch stron ten otwór gdzie przychodzi drążek skrętny, może uszczelni na razie... Tak to jest z tymi starymi gratami, wszystko rozwalone...
Z tulejek ramion do drążków kierowniczych nie cieknie ? Cuda, Panie, cuda,
dzięki welkie, a może wiesz do czego służą te dwa drążki pod siedzeniem?
Co może być tego przyczyną?Blokuje na 4 i 5, inne biegi są ok.Jeszcze druga sprawa, gdy wrzucam 3 to drążek opada na pozycje 5.
Z drugiej strony potrzebuję z lewym gwintem. Do tej pory kupowałem takie same wszystkie i z dwóch starych lewych obcinałem gwint i przyspawałem do nowych. Dzisiaj chłopaki kazali mi kupić od c360/bizon z gwintem 24mm i będą gwintować na 20mm calowy jakim cudem zapną to w tokarkę nie wiem. W każdym bądź razie ma nie być to spawane. A może znacie końcówki...
Tak zrobie. Dzięki kolego. Mam nadzieję że tylko wyskoczyła bo kobieta czasem zmienia biegi jak w Ursusie😂
Do C330 najlepszy jest od matiza ,koło pasowe pasuje i jest samowzbudny,no i oczywiście łatwy w montażu. Pasuje bez większych przeróbek tylko ten alternator wymaga + po stacyjce Ewentualnie corsa b 1,2/1,4 8v benzyna- mały i koło na pasek klinowy Sam osobiście mam z żuka/125p i sporo się na gimnastykowałem żeby nie haczył o drążek a sprzedają go jako...
Witam Nie potrafie wykręcić końcówki drążka wyjąłem środek ale na tym się kończy nie potrafię go już wykręcić jeśli się da. Drążek chyba z Ursusa czy można wymienić sam środek? https://obrazki.elektroda.pl/7718968800_... https://obrazki.elektroda.pl/2533711800_... https://obrazki.elektroda.pl/2214203900_...
Witam mam problem w Ursusie c-328, bieg ogólnie jako tako działa bo jak się przytrzymuje drążek ręką to ciągnik jedzie, lecz gdy puszczę drążek to bieg samoistnie wyskakuje. Dodam że na 1,4 i wstecznym zając nie ma takiego problemu. Co może być przyczyną?
Nie trzeba.Ta dźwignia ze śrubką która jest pod korkiem jest nałożona na tuleję w której dopiero idzie drążek skrętny. Wystarczy odkręcić to o czym wspomina ftp.kowal.
Cały przód jest bez luzów, było wszystko robione. Wydaje mi się że luz jest w kolumnie kierowniczej, muszę trochę przekręcić kierownicą dopiero jest reakcja na drążki kierownicze.
Witam Nie bardzo się znam na mechanice czy na forum może mi ktoś pomóc. Mam problem jak ustawić drążek skrętny w podnośniku oraz druga sprawa w jakiej kolejności powinny być zamontowane tulejki na rurze zębatej w której chodzi wałek skrętny.
A może dla spokoju ale wał na 100% poza obrys nie wychodzi. W c-4011 na miskach oleju była założona blacha wyprofilowana nad obrys miski oleju i jeszcze się mieściła. Tylko o drążek bym się martwił.
Viper pomyliłeś z C 360 , C 330 ma wąski pasek i nie wiem co tam nie pasuje.Przeszkodą jest sprężarka i drążek zawadza przy skręcie.
Układ ma własną pompę wspomagania, więc da radę. Widziałem tylko zdjęcia takiego wspomagania. Będzie działać po połączeniu prawej i lewej zwrotnicy drążkiem jak w c-360, albo moim T-25.
Zetory 4011 miały filtr oleju odśrodkowy i możliwe że inne też. Chyba że bączek pasuje w miejsce filtra 60-ki lub 40-ki. Bo one różnią się mocowaniem do silnika. Szykał bym jakiś opisów na bloku. Instalacje są dwa rodzaje. Drugi do 3-p który ciebie nie interesuje i możliwe ze jest inna do 60-ki z alternatorem. Coś mi się tak obiło ale nie jestem pewny....
http://obrazki.elektroda.pl/9835392900_1... Mam pytanie. Kupiłem rozdzielacz takiego typu i teraz nie wiem czy mogę go używać do siłownikow jednostronnych czy nie. Jeśli tak to jak go podłączyć żeby pracował poprawnie. Dodam ze nie wiedziałem że do siołowników jednostronnych są jakieś inne rozdzielacze. Jak podłączyć ewentualne rurki...
Witam, serwo działa bezbłędnie tylko problem jest z uszczelnieniem. Z góry tam gdzie jest taka nakrętka z zabezpieczeniem koronkowym i od dołu gdzie wychodzi wspornik do drążków kierowniczych . Czy to jest do uszczelnienia cz wymiana po regeneracji? Pozdrawiam
Trochę off: szwagier do Władymirca zastosował wspomaganie (komplet) od forda Sierry, działa jak bajka i wzbudza sensację pod miejscowym GS-em, siłownik zamontował na lewym drążku patrząc od kierowcy, pompę trochę powyżej (napęd paskiem), zdjęcia nie mam.
śilnik spalinowy 1hc10 Andoria . Gdzie mógłbym kupić drążki popychaczy, bo od ursusa 330 i c360 są za krótkie. a w Andrychowie nie mają. Morze ktoś wie od jakiego śilnika by pasowały.
Oringi w rozdzielaczu, szczelność zaworu przelewowego cylindra jego stan, stan tłoka, od razu nowe uszczelniacze najlepiej niebieskie, jeśli ciekło na ośce drążka skrętnego wymienić, tulejka centrująca nowa, uszczelka pod dekiel nowa lub nie dawać wcale a osadzić na paście np. dirko, doktor reinz lub odpowiednik która po utwardzeniu ma konsystencje...
Witam Wszystkich Sprawa wygląda tego typu że miałem luzy na końcówkach skrętu. I postanowiłem je wymienić na nowe I teraz takie pytanie chce ustawić zbieżność Ale jak skręcam w lewo ogranicznik się schodzi i jest git natomiast jak skręcam w prawo koło nie dochodzi do ogranicznika który jest przy moście. I teraz pytanie czy da sie to jakoś idealnie ustawić....
Witam ,przyczyn może być kilka ,urwany wałek (drążek) skrętny podnośnika oraz nadmierne luzy dźwigienek sterujących rozdzielaczem ,hałas pompy w pozycji podniesionej oznacza że rozdzielacz nie jest wyłączony ,nadmierne luzy ,polecam zdemontować podnośnik wymienić zużyte elementy ,praca z takimi usterkami grozi rozerwaniem obudowy.
Oś na pewno nie należy do żadnego z ursusów. Układ kierowniczy w tym ciągniku pewnie był dwudrążkowy tak jak w c-330 i dla tego nie ma mocowania na drążek poprzeczny.
Odłącz drążki i ustaw koła na wprost, spróbuj dopasować wąsy do drążków być może tylko jeden przeskoczył. Jeśli skręcisz maksymalnie przekładnię bez podpiętych drążków to koła półtalerzowe powinny się wyzębić od kolumny i można będzie je ustawić w odpowiedniej pozycji. Trochę zabawy z tym jest ale szybko załapiesz o co chodzi.
Właśne styki i wszystko wygląda ok - ale jest problem taki ze elektryka pod deską rozdzielczą praktycznie nie istnieje - znaczy jest masa powyrywanych kabli. Dlatego czy np. zwarcie śrub na rozruszniku może zastąpić przekręcanie startera ? A druga rzecz - jak wygląda sprawa z zastanym silnikiem - czy powinien pociągnąć bo jak ciągnę za pasek klinowy...
proszę o waszą opinię na temat wybranych ciągników z podanych linków : https://www.olx.pl/oferta/ciagnik-c-330-... Do wymiany przednie opony + ustawienie zbieżności oraz sprawdzenie czy nie ma luzów na końcówkach drążków kierowniczych. Tłumik prawdopodobnie przerdzewiały, była naprawiana prawdopodobnie lewa zwolnica...
Drążki skrętne z tylnej belki peugot/citroen A jeśli całkiem na maxa tanio to pręt żebrowany 20
Rozumiem że chodzi o silnik czterocylindrowy. W nim nie ma możliwości żeby olej z magistrali zasilającej głowice dostał się do wody bo nie ma kanału olejowego. Olej idzie na klawiature drążkami popychaczy. Sprawdz czy w chłodnicy nie ma ciśnienia, spalin, nie bulka płyn i czy na pewno to olej a nie paliwo.
Proponuje wystarać się o zawór, który montuje się jako końcówkę drążka przy zwrotnicy, pompa od ziła , napęd z wentylatora, siłownik dwustronny bezpośrednio na drążek kierowniczy poprzeczny i wszystko do kupy pospawać i połączyć i chodzi już z 10 lat. Podzespoły w oryginale wzięte były z gaza 66, dziś to historia ale pewnie idea warta prześledzenia.
Na początek instalacja elektryczna, przewody ciśnieniowe idące do manometrów, drążek kierowniczy, poduszki. Najlepiej ściągnąć całą podłogę. Później możesz podnośnikami pounosić ją troszkę z każdej strony i sprawdzić czy coś nie blokuje jeszcze. Nie zapomnij o lince obrotomierza i jeśli jeszcze jest podłączone to ogrzewanie. Ta kabina akurat nie ma...
Właśnie remontuje silnik i zastanawiam się gdzie kupić wałek zasilający pompę wtryskową. Pompa montowana jest do sprężarki. Z numerów w katalogów wynika że powinien pasować od C-360 ale chciałbym się upewnić. I drugie pytanie, który zestaw naprawczy byście wybrali? Zastanawiam się nad zestawem Ursus Premium, Zestaw Prima, Zestaw Mahle, Zestaw Zetor....
Hydrauliczne, przekładnia od lublina. Koszt... zależy w jakiej cenie jesteś w stanie pozyskać taką przekładnie, na allegro około 450zł + kolumna kierownicza z poloneza :) + pompa oleju (widać ją pod alternatorem) + drążek łączący koła z c360 + przewody i trochę innej drobnicy i pracy, nie chce szacować kosztu bo będzie się on zmieniał w zależności od...
Zdjąłem dekiel od skrzyni biegów i ... ... i zobaczyłem że na wysokości drążka zmiany biegów (znaczy się pod nim, na samym dole) jest jeden tryb, który w połowie ma "pościnany" każdy ząb. Ile ta część kosztuje?? (oryginalna)
sprzęgło może nie nie biegi dobrze wchodzą problem jest tylko z samą dźwignią do i od siebie można przesuwać jeszcze w miarę, ale żeby przesuwać do przodu lub tyłu to trzeba naprawdę dużej siły, taki jednostajny na całej długości przesuwu opór w Ursusie lżej wchodzą bo miałem okazję kiedyś nim jechać, a opór to tylko praktycznie przy zazębianiu, a...
Dzięki kolego. Niestety nie posiadam rozdzielacza na błotniku, może i dobrze, bo bardzo cieknie z niego olej. Rzeczywiście, wyjście z lewego boku rozdzielacza obok zaworu bezpieczeństwa jest powrotem i biegnie do góry rozdzielacza. Wszystko jasne. Wcześniej nie wiedziałem, które to jest wyjście. Osobiście znalazłem rozwiązanie tak proste i jednakowo...
Każdą kierownice założysz z otworem trochę mniejszym jak drążek kolumny. Rozwiercasz otwór w kierownicy na głębokość około 1 cm na wymiar dolnej części stożka resztę o 2mm mniej niż górna część stożka. Po nałożeniu dokręcasz mocno nakrętkę i gotowe. Użytkowałem w ten sposób kierownicę od poloneza, ale ją zmieniłem na twardszą od uno. trzyma się świetnie....
Witam. Mam do Was pytanie dotyczące ciągnika Ursus C-330, a mianowicie jego ładowania prostownikiem. Podłączając prostownik pod rozrusznik jedną klemę + lub - (zależnie jaki ładunek podpięty jest pod masę) podłącza sie pod dużą śrubę przy rozruszniku, do której jest doprowadzony przewód od akumulatora. A drugą klemę, np. pod obudowę, błotnik, czy jakiś...
Witam. Proszę o pomoc otóż zmieniając biegi z szosowych na terenowe wskoczyła mi 2, gdy chciałem zmienić bieg na inny nie było to możliwe ponieważ 2 była włączona jednak drążek zachowywał się tak jakby był włączony luz można było nim ruszać we wszystkie strony jednak biegi nie chciały wskoczyć. Teraz jest tylko możliwość jazdy na 2 ani wstecznego ani...
Witam. Czy jest tu ktoś kto by mi wytłumaczył gdzie leży problem i co trzeba zrobić jeżeli mam takie sytuacje: _- chce wykiprować przyczępę - kipruje wolno - chce owijać sianokiszonkę owijarką - owija wolno - jadę z podniesioną maszyną - drążek sterowniczy odskakuje i podnośnik opuszcza mi sprzęt - wyłączony ciągnik nie trzyma w górze na podnośniku...
Witam. Według mnie, jest jedna zasada którą się kieruję. Części mające wpływ na bezpieczeństwo muszą być zgodne z normami a takie jak zaczepy drążki kierownicze posiadać wymagany atest bez względu na cenę. Części do silnika, skrzyni biegów i innych podzespołów, których montaż i demontaż jest czasochłonny warto kupić droższe od sprawdzonego producenta....
Alternator ze zdjęcia pochodzi z Fiata 127 i podobnych, czyli min. Zastawy. Nie da się go wlepić do "ciapka", ze względu na jego nietypowe mocowanie - miejsca tam pod sprężarką jest mało, a zaraz idzie drążek kierowniczy. Ponadto w razie awarii do wyrzucenia - sam koszt zamiennego regulatora napięcia zniechęci. Najprościej, najtaniej i najłatwiej to...
Witam wszystkich temat osi załatwoiny teraz została mi regeneracja kolumny i wymiana drążków które już kupiłem. Mam pytanie odnośnie kolumny chciał bym ją sam zregenerować. Chciał bym założyć do niej wszystkie nowe części. I tu pytanie do was ma może ktoś z was schemat kolumny kierowniczej do c360 albo napisze mi ktoś jakie łożyska,rozmiary itp będą...
Witam. Mo problem zaczął się jakiś rok temu (prawdopodobnie) kiedy to podczas koszenia trawy w sadzie uderzyłem przednik kołem w drzewo. Koła maksymalnie się skręciły i z jednej strony przy kole urwał się taki ogranicznik drążka. Wtedy jeszcze nie było żadnych oznak uszkodzeń. Dopiero po pewnym czasie, podczas jazdy oba koła skręciły się do wewnątrz....
Do kolegi ewoo, bo na początku źle zrozumiałem twoje pytanie. Myślę, że nie będzie się czepiał elektrycznego wspomagania, bo to wspomaganie nie zmienia zasadniczo mechanicznego układu kierowniczego, wystarczy odpiąć bezpiecznik i kierownica kręci się ciężko jak pierwotnie, nadal są dwa drążki z boków i ta sama przekładnia, ta sama kierownica, a Ty piszesz...
A co się dzieje jak zgasisz silnik z podniesionymi cięgnami? Również opadną? Jeśli tak, to do naprawy/ regeneracji masz siłownik podnoszenia, który po prostu "cieknie" a ściślej mówiąc "leje się z niego". C360 ma 2 sprzęgła tzn dwie tarcze, jedną do skrzyni biegów czyli do jazdy a drugą do pompy oleju i wałek wom. Naciskając pedał sprzęgła wyraźnie...
Idą żniwa, chcę więc mieć w miarę pewny sprzęt. Sprawdziłem już wszystkie płyny eksploatacyjne, filtry oraz instalację elektryczną, hamulcową i hydrauliczną. Oprócz tego przesmarowałem przez kalamitki przeguby drążków kierowniczych i z tyłu gwint regulacji wysokości prawej strony belki polowej. Gdzie jeszcze znajdują się takie kalamitki i co jeszcze...
https://www.agrofoto.pl/forum/topic/2980... https://www.agrofoto.pl/forum/topic/6663... https://www.agrofoto.pl/forum/topic/4565...
Tworzenie jednej sztuki odlewu, pieca, było by skrajnie nieekonomiczne. Odlew grawitacyjny w formie piaskowej wychodzi całkiem tanio. Odlewany uchwyt o wadze 60 kg wykonany ze stali kosztował mnie 2500 pln. Technologia wytapianego modelu. Wykonałeś ten odlew, formę piaskową i model woskowy samodzielnie? Skąd płynny metal? Czy te 2500 to koszt wykonania...
Witam szanownych elektrodowiczów :) Mój problem jest dość złożony i jak w temacie dotyczy ciagnika C-385A. Wiec najlepiej zaczne od poczatku. Luzy wspomagania układu kierowniczego: Na początkek sprawdziłem wszystkie drążki i wymieniłem te które wg. mnie powodowały luzy. Niestety nie pomogło to, a raczej pomogło ale w niewielkim stopniu. Oczywiście luzy...
U mnie w samochodzie zablokować można było każdy bieg. Wsunięcie blokady powodowało brak możliwości zmiany na inny bieg bądź wrzucenia na luz i tu tylko o to chodzi. Jeżeli masz blokadę wsuwaną z boku (bolec równolegle do podłogi) to one chyba w większości tak działają. To prosta blokada mechaniczna. Normalne jest wówczas, że blokuje się najsilniejsze...
Dobrze więc, będąc obiektywnym będę musiał umieścić tu mały referat a nie komentarz :-D a więc do dzieła... Dodano po 53 Zacznijmy od plusów. Moim magicznym wynalazkiem przewiozlem póki co 18 ton tlucznia i jakieś 5 ton piachu. Oczywiście trwało to jakieś 4 dni (po kilka godzin dziennie) ale najważniejsze jest to ze nie trzeba było gibac łopata. Przy...
Fiat 126p jako "dawca" jest kuszący, jako że jest niewielkich wymiarów i lekki a co za tym idzie części też będą lekkie i małe. Jednak jego budowa jest mało przydatna do przejęcia podzespołów na żywo; raczej pewne elementy można by użyć. * I tak, cały zespół napędowy (silnik + skrzynia) nie może być użyty bez przeróbki, konieczna zmiana przełożenia...
Witam, remontuję już od miesiąca mojego niedawno nabytego C-4011 i jak to zawsze bywa, im dalej się w pracach posuwam, tym więcej jest do roboty rzeczy które nie miały być w planach :) Oczywiście jak zaczynałem to miał być tylko do poprawek. Krótko o stanie technicznym: - traktor ma wspomaganie na orbitrolu, - odpala bez problemów na zimnym silniku...
no wlasnie bedzie problem bo to skladak z tego co mi sw pamieci tata mowil to silnik skrzynia i most jest od c360 z 40-stki zostalo tylko przednie uklad kierowniczy i kolumna bo ma jeden drazek.reszta ma byc od c 360. a sa jakies znaki szczegolne jaki ja mam tym??
Mam problem ze swoim ursusem c-330m z 1987r Mimo małego przebiegu mam z nim problemy,mianowicie zakleszcza mi sie 4 bieg , drazek wymieniony na nowy , kulka i sprezynka na wodziku ok . Po odkreceniu dekla na moje oko wszystko ok,tzn tryby nie wydarte nie wyczuwam nadmiernych luzów (nie znam sie zbytnio na tej skrzyni) . Po wrzuceniu 4 i przejechaniu...
drążek izolacyjny drążek kierownica laguna drążek
suszarka dioda sterownik drukarka epson turbinka junkers
corolla obroty kuchnia indesit k3g21
Czy zamek Gerda ZX może uniemożliwić otwarcie od wewnątrz? Ustawianie pompy wtryskowej w silniku 2.0 dCi