CO mam zrobić ? założyć 18 mm nie wykonalne
Wymień obie strony, to nie są kosmiczne pieniądze,
Fabrycznie nie we wszystkich samochodach były/są stabilizatory. Poza tym on pracuje tylko gdy samochód przechylony jest na jedną stronę, np. zakręt ze sporą prędkością i nie ma nic wspólnego ze zbieżnością.
Witam, czy może wie ktoś z was, czy drążek stabilizatora od Tico pasu do Matiza?
Obstawiam drążki stabilizatora.
Gumy na drążku stabilizatora, sworznie, amory, itd. Jedź na stację diagnostyczną powinno wyjść na szarpakach
Drążek stabilizatora to trzyma ta jedna śruba co i przykręcony jest uchwyt linki ręcznego. Pozostałe 2 drążki nie są na ciasno wprasowywane tylko na różne sposoby zabezpieczane przed wysuwaniem, ale korozja robi swoje i łatwo nie będzie je powyciągać.
poinformowali mnie, że jak nie wymieniam całości (cokolwiek znaczy ) zapewne chodzi o sworznie, simerbloki, tuleje, drążki stabilizatora ( nie wiem co jeszcze ma wpływ na zbieżność) , to mija się to z celem. No i oczywiście zaproponowali, że mogą to wszystko zrobić. Z celem to mija się plecenie bzdur.Zeby twierdzić cokolwiek to trzeba auto raz sprawdzić...
Witam, zakupiłem Reno trafic z 2002 roku. Na jeździe próbnej wszystko było ok i wydawało się dobrze. Na drugi dzień podczas jazdy dało się dosyć mocno odczuć bicia na kierownicy na łukach (na prostej jest dobrze). Zadzwoniłem do byłego właściciela i okazało się że zapomniał powiedzieć o tym i powiedział że to pasek i że trzeba wymienić. Żeby się upewnić...
Co fakt to fakt,skrzypieć mogą też oberwane tuleje wahaczy.Popsikaj jakimś środkiem smarującym najpierw poduszkę amortyzatora potem tuleje wahaczy,ewentualnie gumy mocujące drążka stabilizatora i kiedy ucichnie będziesz miał usterkę zlokalizowaną tanim kosztem.
A czy w przypadku tego mocniejszego nie ma ryzyka, że szybciej urwie śrubę? Przykładowo nasadka 13 mm - czy w tym przypadku nie powinienem zastosować słabszego klucza? Dlatego zastanawiam się czy do pracy przy zawieszeniu i mniejszych śrubach nie będzie lepszy słabszy. Nie klucz a podejście jest złe. Startowanie do śruby 8mm w zawieszeniu kluczem udarowym...
A jest w tym aucie drążek stabilizatora?.Jeżeli tak wymienił bym gumy stabilizatora.Stuki-wsiądz do auta i poproś kogoś żeby poruszał delikatnie naciskając karoserią a ty nasłuchuj.Zdarza sie że amortyzator jest suchy -sprawny- i stuka.
Sprawdź amortyzatory. Po przejechaniu np. 10 km powinny być ciepłe. Dodatkowo stan gum przy drążku stabilizatora.
Wszystko widać na fotce. http://obrazki.elektroda.pl/8661055100_1...
Witam,mój temat dotyczy montażu silnika m30b30 w budzie e36. Silnik już jest i to za free więc nie będę go zmieniać na b35. Z e36 został już wyciągnięty silnik m40 więc czeka już na nowe serce. Jedyny problem jest położenie drążka stabilizatora który będzie trzeba jakoś przerobić żeby silnik był w normalnej pozycji. Co do przeniesienia napędu to zostanie...
Na drążku stabilizatora. mniej więcej na środku samochodu jest zamocowana obejmą dźwignia czujnika wysokości nadwozia, montaż w złej pozycji daje właśnie taki efekt jak opisujesz
Dopiero co ten temat przerabiałem To co widać na filmie to normalne zachowanie przy uniesieniu auta na lewarku nawet przy nowej poduszce. Uszkodzone łożysko najczęściej słychać przy skręcaniu, wówczas występuje opór i dziwny pisk. Proponuje sprawdzić dokładnie zawieszenie a szczególnie gumy na drążku stabilizatora i łącznik stabilizatora. Objawy, o...
Wygląda jak obejma gumy drążka stabilizatora...
Autko obecnie jest na najazdzie samochodowym, pod spodem patrząc nic nie widać po za wyrobionymi tulejami gumowymi na wachaczach i wyrobionymi drążkami stabilizatora. Podejrzewam zgięte amortyzatory aczkolwiek wizualnie nie widać, żeby były zgięte, może po zdjęciu będzie widać dopiero.
Kontrolka pali się na żółto - nigdy nie słyszałem, aby paliła się na czerwono :( Może przy okazji „wypłaczę” się na Forum, bo mnie już [ch…..] strzela Po przebiegu 50 tyś km zaczęło się: najpierw wariował wskaźnik wspomagania układu kierowniczego /zapalała się i po kilkunastu minutach gasła kontrolka/, później jakieś trzaski w tylnej...
Zwykle z tyłu jest drążek stabilizatora przechyłów. Jak są wybite tulejki mocujące do nadwozia to tak jest.
Tulejka/tulejki na drążku stabilizatora lub górne mocowanie prawego amortyzatora.
W swoim aucie miałem wybite "łożyska" drążka stabilizatora. A to są kawałki gumy przykręcone do sanek. Sprawdź pod tym kątem.
Witam. Dwóch Panów opisywało mi dokładnie co sprawdzić jak sprawdzić itd. Suma sumara do wymiany były sprężyny , łożyska i poduszki amortyzatora oraz odboje . Jest mały niedosyt z jazdy ale do wymiany jeszcze będą łączniki stabilizatora oraz gumy drążka stabilizatora.
Jakie zawieszenie? Zwykłe czy wielowachacz sprawdź sprężyny czy któraś nie pękła i popatrz na gumy mocujące drążek stabilizatora
Witam, Posiadam experta ii, to samo co scudo i jumpy. Borykam sie ze stukami na gumach drążka stabilizatora. I jest problem, zdjąłem łączniki, odkrecilem obejmy od gum, odeszły od podłużnicy lecz nie da tych obejm sie rozpolowic... Udało sie to komuś? Jest dosyć ciacno, ściągnąć przez koniec drążka sie nie da. A w sklepach widnieja same gumy do wymiany...
Amerykańce ... części dosyć niedostępne. Dla mnie to akurat ważne, zaraz po łatwości/trudności napraw, zużyciu paliwa. W moim V-W/MPI :) wymieniłem ostatnio 2 końcówki drążka stabilizatora i gumę przegubu, 1 dzień zamówienie, 3 h roboty. w sumie niecałe 100 zł. i uciecha po pachy.
Czy może ktoś mi rozszyfrować Vin Proszę: BERLINGO VP (M59) FURGONETKA RODZINNA 1.6 i 16v 110 (TU5JP4) BVM 5 Data Początku Gwarancji14.10.2003 Numer seryjny silnika10 FX3T 1935134 SILNIKWTRYSK TU5JP4 ZASILANIEWTRYSK "PRIM" TECHNIKA USUWANIA ZANIECZYSZCZEŃ POJAZDUNORMA TECHNICZNA EMISJI SPALIN POJAZDU IFL5 EURO 4 Z ZACHĘTĄ PODATKOWĄ WENTYLATOR1 WENTYLATOR...
Łączniki stabilizatora były odkręcane (wymieniane) może ktoś "darł" za drążek stabilizatora i przestawił się lub uszkodził wtedy potencjometr.
Witam i co z tym wahaczem w x max 125, bo mam taki problem w moim x max tyle ze luzy są na kołnierzach silnika, no i na tych krótkich drążkach stabilizatora. Czy ktoś wie gdzie to można kupić taniej niż na stronie z oryginalnymi częściami?
Masz z tyłu drążek stabilizatora?
Silentbloki, gumy drążka stabilizatora.
Jakieś wskazowki jak towyciagnac? Odkręciłem oba uchwyty i końcówki drążków. Stabilizator ładnie się kręci do góry, odcinam na max w stronę kabiny, uchwyty się podnosza i brakuje jakby centymetra... Doradz coś
Najedz na próg zwalniający, jak będzie pukać to drążek stabilizatora
Guny na drążku stabilizatora
Skrzypiec mogą tuleje gumowe drążka stabilizatora tak samo stukanie może być od nich - zwłaszcza na małych nierównościach np. łączenie asfaltu
Małolepszy napisał: Co to jest zaznaczone strzałką na rysunku. Drążek stabilizatora. To trochę nie rozumiem rysunku. To drążek stabilizatora przechodzi u mnie przez środek rury nośnej i przez środek czopów łożyskowych?
Jak nie masz wspomagania, to drążka stabilizatora też miał nie będziesz (seryjnie/fabrycznie). A do "pływania" musisz się przyzwyczaić :D
Najprostszym elementem podatnym skrętnie jest stabilizator, lub drążek skrętny tylnego zawieszenia z np Peugeota 306 ( w tym drugim przypadku wydaje mi się że łatwiej będzie wyznaczyć siły działające na drążek.
Jak nie ma potrzeby ruszania łożyska albo przegubu zewnętrznego to nie wiem po co chcesz wyjmować całą półoś. Spokojnie powinieneś rozpiąć przegub odkręcając tylko sworzeń wahacza i końcówkę drążka kierowniczego. Ewentualnie jeszcze łącznik stabilizatora.
A gdzie tam są te tulejki?, to jakiś nowy typ zawieszenia. Może chodzi ci o łączniki stabilizatora, albo gumowe obejmy drążka stabilizatora.
Mechanik sprawdzał wszystko, włącznie z drążkiem stabilizatora i jego gumami, także raczej to nie to. Chyba że się myli. Dalej poszukuje kogoś kto to ogarnie. Pozdrawiam.
A gumy na tym poprzecznym drążku stabilizatora?
Luźny drążek stabilizatora, słabo dokrecoby przegub po wymianie
Miałem kiedyś podobny przypadek i był to drążek stabilizatora, w którym rozpadł się ogranicznik po jednej za stron. Drążek się przesówał i z tego co pamiętam uderzał w wahacz powodująć takie objawy.
I to tak z jednej strony tylko, i przy skręcie w lewo? A od jakiego czasu się tak dzieje? Proponuję sprawdzić luzy na wahaczu (sworzeń kulisty i na śrubach mocujących wahacz do auta), czy drążek stabilizatora jest dokręcony i gumy całe. W ostateczności przegub zewnętrzny jest uszkodzony i przeskakuje (podczas jazdy z określoną prędkością da się go usłyszeć...
Ja również stawiam na pęknięty łącznik drążka stabilizatora.
Wymieniona na nową, niema żadnego szarpania. Czy to może być wina maglownicy czy może drążka stabilizatora
Zamieść zdjęcie całego zawieszenia a szczególnie drążka reakcyjnego.
Tuleje drążka stabilizatora sprawdzone? W 99% przypadków one są przyczyną pukania.
Złap za relingi i pobujaj na boki. Słuchaj czy puka. W golfie na 99% tuleja drążka stabilizatora puka. Zobaczysz ją od strony koła, skręć lekko w lewo i popatrz na prawą tuleję.
A gumy od drążka stabilizatora kolega zmieniał jak wymieniał wachacz ?
Tylny czujnik wysokości nadwozia jest mniej więcej po środku samochodu, pod nim jest obejma przykręcona do drążka stabilizatora i krótka dźwigienka, która je łączy. Kiedyś, jak miałem taki przypadek, to ustawiłem "na oko" wypatrując starych śladów mocowania na stabilizatorze, jak są starte to bez komputera diagnostycznego i pomiaru wysokości nadwozia...
Dzięki za podpowiedź , ale problem pojawia się nawet gdy temperatura jest wysoka i drążki stabilizatora były sprawdzane u mechanika . Pozdrawiam .
gumy na drążku stabilizatora raz,łączniki dwa,sprawdz tez tulejki na ramie,
Z reguły na szarpakach nie widzą luzów na gumach drążka stabilizatora. ;)
Skontrolować stan tulei na wahaczach przód/tył, na drążku stabilizatora lub łącznikach (nie pamietam jak to jest w sienolocie rozwiązane).
A co z drążkiem stabilizatora a raczej jego mocowanie? Sprawdzałeś to bo nic o tym nie piszesz a ktoś już o tym wcześniej wspominał
Z przodu przy czujniku wysokości. Jest mechanicznie połączony krótkim cięgnem z drążkiem stabilizatora. Te czuniki dość często padają.
Odkręcić drążek stabilizatora od sanek wyjąc stare gumki wsadzić nowe. Jeśli słaby dostęp proponuję poluzować sanki.
Wystarczy że masz zbyt miękkie gumy w wahaczach, albo odwrotnie wciśnięte i już będzie kabaret. Wymień je na te pełne i zobacz jak ukłądają się na górze poduszki w kielichach. Do tego pewnie łączniki i mocowania drążka stabilizatora trzeba by wymienić i wtedy stukać przestanie.
Może źle dokrecili drążek stabilizatora jak kiedyś mialem taki przypadek w aucie że drążek był lekko niedokrecony i bardzo sie tluklo na nierownościach
Tam regulacja jest na drążku stabilizatora i nie ma zbytnio frezów większa dziura i uderzenie i ta obejma się potrafi przestawić.
Najprościej podjedź na najbliższą stację diagnostyczną i sprawdź dokładnie bo to zależy od twojego i innych bezpieczeństwa możliwe że pękł łącznik drążka stabilizatora(skutek najazdu na krawężnik)
Końcówki kierownicze, drążki, sworznie, tuleje na wahaczach, stabilizator...wybierz sobie coś. Koszt naprawy od 100 do 1000... Chopie, trzeba się przychylić, poszarpać, pomacać...
Może warto sprawdzić przeguby, bo to może być przyczyna stukania. Kierownica może drgać też przy wytłuczonych gumach drążka stabilizatora.
Witam, auto jak w tytule, słychać równomierne bicie w podwoziu proporcjonalne do prędkości jazdy i delikatnie ściąga go na lewo. Problem pojawił się nagle po tym jak odkręciłem drążek stabilizatora by mieć lepsze dojście do katalizatora. Przy okazji wymieniłem gumy stabilizatora i ustawiłem go z powrotem tak jak poprzednio z zachowaniem wszystkich odległości....
Przegub raczej terkocze przy skręcie niż wydaje pojedynczy stuk.Sprawdź mocowanie i sam drążek stabilizatora i poszukaj poluzowanej śruby w zawieszeniu-oczywiście jeżeli wszystkie poduszki są sprawne.
Bardzo łatwo poznać, po zmianie drążek stabilizatora był przykręcany bezpośrednio do wahacza na krótkim łączniku, przed zmianą do amortyzatora na długim łączniku.
Tak to może być to. Tuleja drążka stabilizatora to np. DELPHI TD445W - cena kpl. około 23zł. Dodatkowo do sprawdzenia łączniki stabilizatora, i tu schody bo mozesz mieć dwa rodzaje: TC720 lub TC2022.
Jeżeli przy tej długości drążków stabilizator nie będzie nigdzie obcierał to je załóż.Co do wycieku może cieknie z pompy hamulcowej i wlewa się do serwa lub z pompy sprzęgła wlewa się do samochodu pod wygłuszenia.
Przekładnia kier. regenerowana i jest super, łączniki stabilizatora,wahacze,drążki reakcyjne,łączniki stabilizatora,końcówki drążków i wszystkie gumy super, amortyzatory nowe, To wymień tulejki stabilizatora .
No to raczej silnik 2.0, w 1.4 jest z przodu. W Corolli odkręcałem drążek stabilizatora i chyba którąś poduszkę silnika żeby go wyjąć przy półosi. Także raczej na szybką robotę się nie nastawiaj.
wszystko po za właśnie amortyzatorami jest wymienione . Co dokładnie jest wymienione? Tuleje wahaczy, wózka? Gumy drążka stabilizatora? Amortyzatory ile mają lat/przebiegu i jakiej są firmy? Zapewne łożyska amortyzatorów są w wielu amortyzatorów. Układ wydechowy ma wszystkie mocowania całe?
Pytanie czy tarcze (nawet nowe) nie mają bicia. Po zmianie tych elementów i przejechaniu kilkunastu km warto sprawdzić i ewentualnie dokręcić nakrętki od zewnętrznych przegubów. Wiem, że Luzów w zawieszeniu nie stwierdzam. ale może też być luźny drążek stabilizatora (stabilizator), bądź któryś wahacz ma luz, a ręcznie tego nie wychwycisz tylko podczas...
Za to lepiej się montuje na całkiem wyjetych, i przy okazjii warto wymienc sobie gumy na drążku stabilizatora, aby w razie czego znowu nie zdejmować sanek i będzie spokój na długi czas
https://obrazki.elektroda.pl/6575908300_... https://obrazki.elektroda.pl/7214750100_... https://obrazki.elektroda.pl/5903421500_... Stopiony tłok 1,5dci, stopiony tłok 2,5Dci i przesunięty odbój na półosi haczący o drążek stabilizatora powodujący ogromne bicie półosi, tu akurat tanio wyszło wystarczyło...
Rzeczywiście, mam luzy na drążkach stabilizatora natomiast jak pisałem wyżej, drgania odczuwalne są nawet na postoju przy ok 1800RPM. Przeguby były wymieniane przez poprzedniego właściciela, ok rok temu.
wachacze koncowki drążków i łączniki stabilizatora co może jeszcze stukac Wa h acze nie stukają, stukają wybite tuleje (silent bolocki), czyli oprócz tego co wymieniłeś mogą hałasować też tuleje amortyzatorów, a może po prostu masz coś za słabo dokręcone. Po co w temacie pisałeś o kilometrach? To zupełnie zbędna informacja - choć mało jest tych kilometrów......
mczapski napisał: Nijak nie kojarzę jaki związek ma stan belki na stuki przy określonej prędkości ... ... Ale może jeszcze jestem niedoświadczony.... A nie słyszałeś o drążkach skrętnych w tylnej belce a szczególnie mocowaniu płetwy stabilizatora??? Jest to uszkodzenie towarzyszące uszkodzeniu łożysk tylnej belki, praktycznie występującym w 95% przypadków,...
U znajomego w peugot 106 było to samo, okazało się, że to gumy na końcówkach drążka stabilizatora. (Gumy były jak nowe, żadnych wizualnych objaw ani luzów) Może i u ciebie też jest taka dolegliwość.
Z powodu problemu z nabyciem nowego drążka stabilizatora, trzeba było zakombinować. Problem rozwiązany za pomocą skórzanych wstawek w gumach (tak bez zagłębiania się w szczegóły :D ). Trakcja bez zarzutu a o trzeszczącym stabilizatorze już zapomniałem... :D Pozdrawiam.
U mnie stukało kiedys i tez długo szukałem co to bo niby wszystko wymienione w zawieszeniu. Okazalo sie, że nie łącznik a guma trzymajaca drążek stabilizatora. Nieduzy luz a tłucze i cieżko to wykryć.
Oglądałem i macałem dziś łączniki stabilizatora, nie widać żeby tam były jakieś problemy. Patrzyłem też w sprężyny - dla niewprawnego oka wygląda wszystko ok, dla porównania popatrzyłem na jakiś film z wymiany jak to tam ustawiają - u mnie raczej wygląda identycznie, przynajmniej nie zauważyłem żadnych różnic. Czy gdyby coś było nie tak z montażem...
Witam Usterką były luzy na trawersie ( ktoś wcześniej próbował coś z tym robić, podłożył kilka podkładek ). Wymienione zostały także łączniki drążka stabilizatora, tuleje na wahaczach i skręcony trawers. Trzeba jeszcze ustawić zbieżność. Pozdrawiam
A może jeszcze turbo i nitro? Wziąłeś pod uwagę że inny silnik to inny osprzęt ( drążek stabilizatora, sprężyny amortyzatorów, skrzynia biegów, wydech i dolot powietrza) oraz elektronika sterująca silnika?
Witam. Cały dzień spędzony w kanale i problem zostal rozwiązany, a przyczyną były zurzyte gumy na drążku stabilizatora. Koszt kompletu to 10 zł. Problem uważam za zamknięty i rozwiązany. Pozdrawiam
Mechanik może mieć rację. Drążki, końcówki drążków, łączniki stabilizatora w jakim stanie?
dokładnie nie pamiętam ale chyba amortyzatory były już wymienione a na pewno gumy drążka stabilizatora. Stuki są takie same czy auto jedzie na luzie jak i na wysokich obrotach silnika
Właśnie przez takie podejście do tematu ciągle robią nas w ciula w imię tego, że "polski rynek wymaga innej jakości", czytaj szmelcu Przestań pi......... bez sensu, kup kilka np. drążków stabilizatora, wahaczy i porównaj od razu wiesz co masz są za 80zł i są za 400zł. I tak to działa żadnemu klientowi nie montuje badziewia bo tanie rozpda się po 2000km...
Sprawdź zbieżność. To że rok temu to robiłeś jest kolejnym argumentem, że to zbieżność. Przy stanie Polskich "dróg" wystarczy, że wpadniesz w większą dziurę i już się wszystko rozjedzie. Ewentualnie możesz zwrócić uwagę na końcówki drążka stabilizatora. Pozdrawiam
Sprawdź porządnie luzy w zawieszeniu na kanale, a nie na podnośniku. Cieknące amortyzatory wymień. Nie da się na odległość losowo podpowiadać co puka. Rozgarniętemu mechanikowi zazwyczaj odnalezienie miejsca stuku zajmuje do 15minut. Drążek stabilizatora i łączniki potrafią narobić hałasu, tak samo drążki, końcówki, przekładnia i wiele innych punktów...
Na pewno lepszy! Zawieszenie jest dobre w sumie poza tulejkami gumowymi na drążku stabilizatora (ok. 20zł 2szt. wymiana co ok. 40-50 tyś ;-) ) to nic się nie psuje no a jak już to naprawa będzie kosztować grosze!
Spadł łącznik korektora wysokości z przodu. Wejdz pod auto i znajdź obok drążka stabilizatora taki plastikowy dzyndzelek. Powinien być założony na dwa pręciki. I nie jeździj z takim zawieszeniem bez amortyzacji, bo ci siłownik wyskoczy maską, jak jest w złym stanie poducha. Nie wspomnę jak cierpią elementy gumowe itd...
Inaczej nie podejdziesz do śrub od drążka ...
Nadwozie we wszystkich "normalnych" wersjach silnikowych jest takie samo, z dokładnością do belki pod silnikiem - w 1.4 jest inna, różni się w miejscu mocowania poduszek. Belkę oczywiście należy przełożyć. Dodatkowe różnice to drążek stabilizatora i sprężyny - w 1.4 drążek ma inny kształt, a w dieslu sprężyny są z grubszego drutu.
Skrzynia biegów całkiem inna Ta sama (ma uniwersalnie otwory), półosie też. Co najwyżej nieco inne przełożenia - bez większego znaczenia. Sprężyny chyba też te same - za to drążek stabilizatora należało by już założyć. Wklejałem w zeszłym tygodniu ABS zamiast oryginalnego AEA.
Według mnie problem leży w łaśnie we zużyciu i myślę, że wymiana na nowy rozwiąże problem. Zdaje sobie jednak sprawę, że to trochę będzie kosztować. Więc na początek spróbował bym zastosować inne tuleje gumowe (dopasowane do rzeczywistej średnicy drążka stabilizatora) Napawanie nie wchodzi w grę
Zamów takie i takie, w razie czego jedno możesz oddać. Musisz unieruchomić maglownice i chłodnice z przodu jak będziesz demontował ławę. Drążki z końcówkami, ładnie przechodzą pod drążkiem stabilizatora, tylko trzeba go odchylić do góry na gumach. Dodano po 3 No fakt bez przyrządu będzie raczej ciężko to zrobić, aczkolwiek nie jest to nie wykonalne.
Zdarza się, że przyczyną przenoszenia drgań silnika na karoserię jest "naprężony" układ wydechowy. Przemoc mająca miejsce podczas odginania wózka celem wymiany tulei na drążku stabilizatora może nadwyrężyć wydech. Oprócz w/w pozostają chyba tylko elementy zawieszenia silnika (poduszki). O kłopotach ze zmianą biegów nic nie wiadomo więc drążek łączący...
drążki seicento drążki kierownicze stabilizator drążki
drżeć silnik zjawisko naskórkowości rezystor opornik wentylatora
moduł komfort termet wyłączniki dotykowe
Schemat elektryczny zmywarki Bosch STS3002/13 – jak zdobyć dokumentację? Piecyk gazowy – słabe ciśnienie wody, Ferroli, Junkers, Vaillant, czyszczenie filtra, odkamienianie wymiennika