do sprawdzenia ciśnienie sprężania .
Proszę: To co udało mi się znaleźć w dokumentacji technicznej.
Szukać w instalacji elektrycznej brak sterowania zaworu, lub czujnik czytający ciśnienie, Gaśnie bo za wysokie ciśnienie
A i tu mnie masz. Jutro będę tankował więc, jak nie zrobię tego rutynowo to spróbuję zaobserwować i napiszę. Dzięki. Pozdrawiam.
Silnika ma kod F1AGL411B
Gdy kostka regulatora jest odpięta nie załącza się pompka w baku. Fuel Pump Relay non stop na OFF. Ciśnienie poniżej 10 bar
Witam, czy problem rozwiązany?
Witam. Mam podobny problem. Mój ducato 2,8 JTD 2003r. odpala normalnie, moc ma, 2t targa bez problemu, nie kopci, nie bierze oleju, pali normalnie. Użytkuje go codziennie przeważnie w mieście i raz na jakiś czas zapali się czerwona kontrolka silnika, raz na długo raz na krótko. I od pewnego czasu z dwa razy w tygodniu auto przy normalnej jeździe czy...
Bywa tak ze jeżeli sa problemy z regulatorem paliwa to sterownik silnika sie przystosowuje a kiedy założy sie nowy regulator to nie wyrabia i trzeba mu z komputera zrobic ta adaptacje. Jezeli to nie pomoże to wiadomo trzeba podejrzeć wartosci rzeczywiste czy pokrywa sie ciśnienie zadane z rzeczywistym.
Vaccum ok? Ile % otwarcia zgłasza z butem w podłogę pod obciążeniem?
Witam, czy udało się znaleźć usterkę? Mam te same objawy.
Pewnie za niskie ciśnienie na rampie.
pompa CR sprawdzona W jaki sposób? Jakie ciśnienie podczas rozruchu? Shift i spacja nie działają na Twojej klawiaturze?
tak Lexsią , diagbox, examiner, kts
A ja bym sprawdził faktyczne ciśnienie oleju. W tym silniku powinno być 3,3 Bar przy 4000 rpm.
Temat zakończony. Pod lewą lampą była siwa wtyczka bez niczego, wystarczyło ją zmostkować i chodzi jak należy. Wyłącza się i włącza, kiedy ciśnienie wzrośnie
Może pompa wadliwa to że paliwo leci to jedno a drugie to ciśnienie musi zrobić fiaty ducato po 2006r miały wadliwe obudowy filtra paliwa które pękały bo ciśnienie Pompkaw Baku robi chyba ok 1 bar
Zrób pomiar wartości rzeczywistych (ciśnienia)podczas jazdy.
Jakie ciśnienie widzi wstępne?
zrób diagnozę jakie jest ciśnienie na railu będziesz już wiedzieć
Parametry rzeczywiste do sprawdzenia i przede wszystkim EGR i jako kolega wyżej wtryski, ciśnienie na listwę, regulator na pompie.
Po odpaleniu z plaka ciśnienie wg komputera 320-330bar
Dymienie na czarno to bardziej bym stawiał na zbyt niskie ciśnienie w kolektorze dolotowym. Sprawdz czy nie ma gdzieś nieszczelności miedzy turbosprężarką , intercoolerem i dolotem. Co do lejących wtryskiwaczy to ie słuchaj tego. Lejący wtryskiwacz będzie kopcił na siwo bo nie dopali paliwa. Proponuje zacząć od prostych rzeczy. Diagnostyka komputarowa...
Z tego co pamietam to od 240 bar dopiero wtryski startują. Czyli za niskie ciśnienie na listwie. Przelewy do sprawdzenia czy którymś wtryskiem nie ucieka jak tu będzie ok to nastepna pompa.
Poczytaj o zworach ZME i ich sterowaniu. Sprawdz jeszcze jakie widzi ciśnienie na listwie podczas rozruchu.
I błędów nie będzie. Podejrzewam ciśnienie i regulator. Sprawdź wartości LD.
Dziękuję za bardzo rzeczową odpowiedź i schematy. Ciśnienie sprawdzałem manometrem "na postoju". Sprawdzę jeszcze jak pisałeś jakie ciśnienie widzi komputer i podjadę na "dobicie".
Witam ponownie. Ciśnienie oleju jest prawidłowe, więc pozostaje tylko elektryka.
Witam ponownie, auto ponownie nie uruchamia się. Podczas jazdy zgasło i nie odpaliło. Paliwo dociera do wtryskiwaczy, nie ma na nich zasilania, ECU zasilanie ma, błędów oprócz EGR żadnego, z plaka startuje, obroty wału 250 obr pokazuje, ktoś ma jakiś pomysł? Dodam, że na początku tygodnia też miałem problem z gaśnięciem, komputer wskazywał na czujnik...
Może za małe ciśnienie na pompie.
Sprawdź ciśnienie w cylindrach.
Sprawdź ciśnienie na listwie jakie widzi.
Rozrusznik kreci, układ paliwowy odpowietrzony, prąd na świecę płomieniową dochodzi, nie było sprawdzane ciśnienie.
Jakie widzi sterownik ciśnienie paliwa i jakie widzu obroty wału?
Ciśnienie sprawdzone?
Regeneracja wtryskiwaczy
Sprawdź ciśnienie w cylindrach.
Witam ponownie - problem rozwiązano Podmieniliśmy pompę wysokiego ciśnienia - bez efektu Daliśmy wtryski do regeneracji - sprawdzili i dwa zregenerowali - bez efektu W końcu już chcieli mi oddać auto i jak się okazało młody mechanik zaważył na śrubie przelotowej która znajduje się na powrocie różnice grubości (średnicy) w przekroju co blokowało odpływ...
Jakie jest ciśnienie na listwie wtryskowej w czasie kręcenia rozrusznikiem i jak jest prędkość rozrusznika?
Nie wiem jak to się zachowywało przed wiązka. Spróbuj mu zresetować adaptacje zaworu dozującego i niech się przyuczy. Jakie masz ciśnienie na listwie zmierzone względem żądanego?
Podgląd parametrów pracy pod obciążeniem ( masa powietrza, ciśnienie doładowania, masa paliwa, ciśnienie paliwa). Na podstawie analizy danych parametrów, należy się z orientować, czego brakuje w momencie kiedy auto nie ma mocy.
ciśnienie jest OK
Ale pompa paliwa elektryczna tak działa. Podaje ok 3-4 bar i paliwo wraca do baku. Paliwo jest cały czas w obiegu a pompa WC ma wytworzyć wysokie ciśnienie na listwę.
Jak masz możliwość to sprawdź jakie jest ciśnienie na listwie.
Naszła mnie taka myśl że może pada pompa wstępna? Wie ktoś może jakie ciśnienie powinna generować w tym silniku?
Sprawdź ciśnienie na listwie.
Z tym że jeżeli cisnienie zasilające pompę CR jest poniżej 1bar to wtedy wszystko jest w porządku ale gorzej odpala A jeżeli cisnienie zasilające ustawie na 2 do 2,5 bar to wtedy te cisnienia na wolnych się rozjeżdżają ale samochód lepiej odpala. Nie orientujesz się jakie powinno być prawidłowe to niskie ciśnienie.
Może aktywować się funkcja bezpieczeństwa — wykrycie przecieku w układzie wysokiego ciśnienia. Silnik będzie gasł w określonych warunkach, np. przy wyższych obrotach lub przy głębszym wciśnięciu pedału gazu. Ten błąd może być spowodowany nieprawidłową pracą regulatora ciśnienia (zakres wysterowania jest poza dopuszczalnym zakresem, ciśnienie rzeczywiste...
Wypadałoby zmierzyć manometrem rzeczywiste ciśnienie na szynie . Robiłeś coś że powstała taka usterka ?
Witam,chciałbym odświeżyć temat ponieważ mam identyczny problem tyle że w ducato,co było przyczyną??
Hmm nie sprawdzałem, a mógłbyś powiedzieć o co może chodzić i jaki jest wpływ wentylatora na ciśnienie na railu?
chodzi o ciśnienie na listwie - jakie masz odczyty ?
Dawka to jedno, a ciśnienie na railu? Kostki wtryskiwaczy sprawdzałeś?
Wtryskiwacze zostały sprawdzone . Powrót również . Ciśnienie nadal daje takie na wężyki z powrotu ze rozrywa . 1 temu została wymieniona pompka paliwowa w zbiorniku. Może to może mieć wpływ na ciśnienie ?
Dzień dobry, Potrzebuję schematu podłączenia włącznika klimatyzacji i czujnika ciśnienia w Fiat Ducato 2013 2.0 Multijet. Dołożyłem klimatyzację, ale nie wiem, gdzie kable mają być podpięte.
Raczej błędnie odczytuje. Im wyższe obroty pompy tym wyższe ciśnienie będzie, fizyki nie oszukasz. Mierzyłeś napięcia na czujniku?
Witam witam Mam problem z masterem 2.8 dti 2000 rok nie mogę znaleźć nigdzie jakie powinno być ciśnienie oleju silnikowego na rozgrzanym i na biegu jałowym. Auto data podaje podaje tylko 3.5bar/ 4100rpm nie ma nic o wolnych obrotach. Może ktoś wie więcej. Dzięki za podpowiedzi. Dodam ze te silniki były w ducato, iveco
Ciśnienie na listwie , jakie widzi obroty przy próbie uruchomienia, na placku pali?
Fiat ducato z 2005 roku po odpaleniu ciśnienie wzrasta do ok 300 barów i powoli zaczyna rosnąć na biegu jałowym i gdy zbliża się do 620 odcina zapłon i wyłącza silnik wtedy chyba zadziała zawór bezpieczeństwa na pompie. Jak rozepnę czujnik ciśnienia na listwie to auto normalnie odpala i nie gaśnie tylko wtedy jest w trybie awaryjnym. Jak sądzicie czy...
Może uszkodzony zawor na listwie. Ciśnienie na listwie mierzone rzeczywiście czy tylko odczyty z ECU?
Ciśnienie na cylindrach, korekty do sprawdzenia, kody wtrysków i oczywiście aktualizacja sterownika bo było kilka.
Turbo ma czujnik położenia gruszki czy tam geometrii. Położenie chodzi równo z żądanym nic się nie przycina i wszystko jest drożne. Sprawdzałem to dokładnie myśląc że właśnie nadmiar ciśnienia powoduje ten podniesiony przepływ. Narazie nie mam auta, ale jeśli dobrze pamiętam to ciśnienie doładowania też równo idzie i równo spada. Wróci powalczę jeszcze.
Wtyczka do tego czujnika idzie ze sterownika silnika
To chyba nie jest aż tak proste. To znaczy zamontować turbinę to pikuś tylko co dalej. Jakie ciśnienie doładowania , odprężenie silnika , dawki paliwa.
weź diagnoskop i sprawdź co się dzieje z wysterowaniem zaworu EGR oraz przepustnicy w dolocie. dodatkowo sprawdź przepływ powietrza oraz ciśnienie w kolektorze. uchylanie EGR jest związane z przymykaniem klapy. Jeżeli któreś nie działa- powstaje efekt jak opisujesz.
A mierzyłeś cisnienie?
A co na to mechanik który to robił, bo przyczyn może być wiele. Regeneracja wtrysków pewna? To jest CR więc nie taki ciężki do zdiagnozowania. Jakie ciśnienie na szynie w momencie rozruchu.
A może po prostu lepiej podpiąć jakikolwiek sprzęt diagnostyczny i sprawdzić jakie jest ciśnienie paliwa po przekręceniu zapłonu oraz w czasie kręcenia rozrusznikiem.
Właśnie sprężarka jest nowa tzn. po regeneracji i ją wykluczam. Obstawiam te uszczelniacze ponieważ bus ma jednakową moc czy zimny czy ciepły. Może ktoś mnie przekona że się mylę busik ma zrobione już ponad 300000.a użytkowany był w firmie kurierskiej. a może ktoś wie jakie powinien mieć ciśnienie na cylindrach dobry silnik ducato 2.3 JTD (iveco). A...
JTD tzn common rail. Pierwsze komputer i błędy i zbadać ciśnienie paliwa na railu.
300000km = ja bym bardziej obstawił wtryskiwacze. Trzeba sprawdzić faktyczne ciśnienie na szynie i wtedy szukać przyczyny.
Otwieram korek, nie ma żadnego ciśnienia po otwarciu, więc raczej uszczelka nie ma winy. Korek układu chłodzenia jest nieszczelny i nagrzewnica zapewne się zapowietrza. Po rozgrzaniu silnika ciśnienie w układzie chłodzenia powinno lekko wzrosnąć i przy odkręcaniu wylecieć trochę „powietrza”. Chodzi o Ducato?
Jakie ciśnienie w szynie, to najważniejsze!! Pozdrawiam.
Raczej nie. Ale miałem podobny przypadek tylko u mnie wyglądało to tak, że włączał od razu 3 bieg i lekko szarpał bo było dużo obciążenie. W takim razie parametry ciśnienia na Listwie, przepływ z przepływki, ciśnienie doładowania podczas występowania problemu do analizy.
Kolego przeczytałem cały wątek i dalej nie wiem Ty i Ja jakie jest ciśnienie sprężania, po remoncie a to kluczowa wiadomość.
Jak może być takie samo ciśnienie bez wałków, jak napełnią się cylindry skoro zawory zamkniete.
Więc sprawdź układ doładowania, i ciśnienie w kolektorze jakie jest w momencie występowania usterki. To wszystko jest ze sobą powiązane.
okzało się że po wcześniejszym myciu silnika dostała się woda do sterownika. Po wysuszeniu są błędy: P0200 przetwornica napięcia zawrcie do + P0251- elektrozawór regulacji przepływu paliwa napięcie za wysokie P062B-obwód sterowania wtryskiwaczy zwarcie do + lub przerwa przy próbie rozruchu pompuje 1500bar na listwę CR po rozłączeniu czujnika ciśnienia...
Witam Mam od niedawna ducato z silnikiem 2.3. Auto rano w temperaturach około 7stp. C długo kręci i puszcza jasną chmurę po odpaleniu. Wyeliminowałem już troche tematów i jestem w kropce. Auto grzeje świece poniżej 5stp.C Świece i przekaźnik wymienione. Jak grzeje świece poniżej 5stp.C pali lepiej Kompresja na cylindrach 25 bar. Mierzona przez adapter...
ile wynosi ciśnienie w kolektorze dolotowym? objawy wskazują na brak doładowania . pozdrawiam
Dzień Dobry. Podepnę się pod temat, bo widzę, że podobny mam problem. W moim przypadku chodzi o silnik 3.0 w IVECO 2008r. (z turbiną bez zmiennej geometrii). Po odpaleniu (na biegu jałowym) przepustnica się zamyka i powstaje podciśnienie w kolektorze ssącym. Po paru sekundach sterownik wykrywa to jako błąd (194 niskie ciśnienie doładowania), wskakuje...
diagnostyka zrobiona zero błedów Sprawdzenie błędów nie jest żadną diagnostyką. Ciśnienie doładowania - wymagane/osiągnięte, przepływ powietrza wymagany/osiągnięty itd.
Żadnych błędów? Moze problem leży w egr? Sprawdź wartości rzeczywiste w momencie jak Jest dobrze, przeplywomierz, ciśnienie paliwa, ładowanie turbo, i jak brak mocy porównaj co nie tak, ewentualnie sprawdzić wiązke
Witam, od dwóch dni mam problem z Fiat Ducato 2008r. 2.2JTD 100KM przebieg 195 000km (100% pewny, auto od nowości w domu). Dwa dni temu zaczął delikatnie kopci pod obciążeniem, zwłaszcza od 1800obr/min w gorę do ok 2500. Następnego dnia dymienie tak wzrosło i spadła moc, średnie spalanie wzrosło o ok 1.5l, ledwo do domu wróciłem. Na 4 i 5 biegu nie...
witam mam problem z fiatem ducato tz. brak ciśnienia oleju! sprawdzana pąpa nie podaje oleju na wałek rozrządu!!! samochód jest po remoncie silnika bez wymiany tłoków. prosze o podpowiedz z góry dziękuje
Witam Po wjechaniu w dziurę Fiat Ducato 2 8 JTD 2004 rok nie odpala. Rozrusznik kręci ale auto nie reaguje . Odpala na chwilę na "plaka", po czym gaśnie. Jeden z mechaników powodu że w aucie przeskoczył rozrząd i że wszystko powiem ci coś powiedział że ciśnienie wszystko pięknie jest ale nie wiem co go boli
slyszalem rozne wersje Pasek przeskoczyl o jeden zabek ,cos z zaplonen a moze turbo przepuszcza. A co z tych "wersji" sprawdziłeś i wykluczyłeś? Potrzebuje konkretnej porady od znajacych sie Bez oględzin samochodu możemy tylko dopisać Ci kolejne 'wersje" do sprawdzenia. - Sprawdź ciśnienie w cylindrach. - Sprawdzić wtryskiwacze.
Jak bym miał ciśnienie to by nie było problemu.... Wcale nie chodzi pompka w zbiorniku..... Pozdrawiam.
Te same objawy, uporałem się: 1. kostka szyny paliwa, 2. kostka wysokiego ciśnienia, 3. kostka pompy waku. Ogólnie proponuję po odpinać wszelkie dostępne kostki, posprawdzać piny. Kontakt sporej dobrej marki jest tańszy niż naprawa wtrysków. U mnie pomogło, ale nieregularny stukot sugerował przycinanie wtrysków, co miało miejsce, gdy prąd zabierał...
Pompa cr do naprawy.Zawór sterowany jest wypełnieniem impulsu , więc 3v jak najbardziej jest możliwe.
Najszybciej sprawdzisz pompę na samochodzie, ale musisz mieć specjalną zaślepkę zamiast regulatora i wtedy pompa jest na max ciśnienie, a w miejsce przewodu wkręcasz manometr lub taki przewód zakończony czujnikiem z podłączonym czytnikiem (zestaw Delphi). I miałbyś jasność sytuacji.
W tym przypadku bez diagnostyki nie pojedziesz dalej tj: - jakie dokładnie jest ciśnienie po niskiej stornie zasilania paliwem (czyli ile ciśnienia robi pompa z bakU) - diagnoza komputerem czy na listwie w trakcie kręcenia pojawia sie ciśnienie i jaka ma wartość - czy obrotomierz pokazuje jakies obroty w trakcie kręcenia ? - zasilanie sterownika ? M.
Witam , samochód gaśnie , ale po krótkim czasie odpala, po podłączeniu do komputera pompa pokazuje za duże ciśnienie 5000 , co może być przyczyną,co robić? proszę o pomoc
Witam ducato 2.2 2008r nierówno pracuje ,gaśnie odczytane błędy autocomem P0094 parametru odczytane szaleją zmierzone ciśnienie paliwa 114-400 ,zadane ciśnienie paliwa 230-500, dawka paliwa 0,0-24 ,zadana dawka paliwa 0,0-33. Auto potrafi się także nieraz unormować ale jak dodam gazu lub je zgaszę i odpalę znów szaleje i po minucie dwóch gaśnie , jak...
Witam. Mam podobny problem. Udało się rozwiązać ?
Zanieczyszczenia paliwa blokujące rzeczony zawór Uszkodzone wtryski Błędne wskazania lub uszkodzony czujnik ciśnienia paliwa Nieszczelne zasilanie w paliwo pompy Przytkany przewód w zbiorniku Niedrożny odpowietrznik zbiornika No ale książki nie będziemy pisać
Świeca płomieniowa nie "ruszy" bo nie ma ciśnienia? A co w tym Ducato pompuje? I gdzie jest czujnik ciśnienia?
toku to ty sie nie znasz. jak turbina puszcza olej to samochód daje czarne dymy a nie białe. biały dym to woda czyli uszczelka pod głowicą. nokia94 jak się nagrzeje silnik to sprawdz odkręcając zbiorniczek wody czy jest podwyższone ciśnienie, czy twarde węże. jeśli tak to sprawa jasna.
A sprawdziłeś ciśnienia paliwa na listwie CR? Może problem leży w regulatorze ciśnienia paliwa...
Elektrozawór na przewodzie paliwowym z ukrytym włącznikiem . Omijasz praktycznie całą instalację i jest niezależny . Jedynie przy próbie odpalenia z zamkniętym zaworem może wyskoczyć błąd niskiego ciśnienia paliwa
ducato ciśnienie doładowania ducato ciśnienie doładować ducato ciśnienie oleju
czujnik czarny czujnik zielony jumper przekaźnik świec windows schowek
ogranicznik przepięć ogranicznik przepięć
Wzmacniacz audio na lampach PCL805 i PL504: Możliwości i wyzwania Husqvarna 562XP nie odpala po problemach z prowadnicą