Witam. Mam problem z ładowaniem - jak noc lub kilka Mazda postoi, to po odpaleniu przez kilka minut napięcie około 18-19 V. Po 3 minutach spada, ale czasami rośnie razem z obrotami, a jeszcze po 5 min wraca całkiem do normy. Pierwszy raz takie coś miałem w sierpniu, później 2 razy w październiku (jednego razu przed karcherem miałem ok, a po umyciu odrazu...
Ładowanie za duże wymień regulator napięcia w alternatorze i powinno być ok
Ile lat ma auto? Może spadki napięcia są pomiędzy alternatorem a akumulatorem zbyt duże? Zmierz napięcie na przewodzie "+" pomiędzy akumulatorem i alternatorem, napięcie na zaciskach akumulatora i alternatora. Szukać trzeba gdzie są spadki napięcia. Także test nieobciążony alternator i załączać stopniowo światła, wiatraki, grzanie szyby. Jeżeli są spadki...
Możesz mieć niewłaściwy regulator napięcia. Podaj numery ze starego i nowego alternatora
Sprawdź napięcie na akumulatorze przy włączonym silniku. Być może regulator napięcia lub alternator jest uszkodzony i daje za duże napięcie.
Może alternator/ regulator napięcia. Zbyt duże ładowanie...
Przy odpowiednio dużych obrotach wzbudzi się na namagnesowaniu szczątkowym, ale bez akumulatora, jako źródła odniesienia, będzie miał dziko duże napięcie, i sfajczy Ci żarówki . Pozdrawiam.
Spadek napięcia może powodować duże obciążenie alternatora. Nie zaobserwowałeś czy w takich momentach przygasania alternator nie "jęczy" ? Miałem Fabię gdzie światła w momencie prawie gasły,nawet bez kręcenia kierownicą. Pobór prądu skakał do 50-60A. Po chwili już było dobrze. Walnięta pompa wspomagania była.
Masz tanie przetwornic i z nich skorzystaj. Połączenie szeregowe nic nie daje. Nawet te na 12V do samochodu osobowego też się nie nadają. Za duże napięcie gdy alternator pracuje.
emperatura oleju -39 stopni, i mimo, że bryka stoi na placu to wskazanie "pojazd jest w ruchu" jest na tak. Jeżeli diagnozujesz to czymkolwiek innym niż tester serwisowy, nie wierz parametrom. Miałem kilka z uszkodzonym BSI (nie napisałeś rocznika, ale w peugeocie to właśnie on odpowiadał za wzbudzenie) na ładowanie, działo się to po tym, jak ugotował...
Błąd oznacza za duże napięcie, to poważny błąd. Wymień aku, odłącz alternator na test (albo chociaż go sprawdź), to na początek. A co do ciśnienia, to nie może być kilka tysięcy przy odpalaniu, poza tym takie ciśnienie może być jak dasz mu buta mocnego, a piszesz, że nie odpala. Czyli jakie masz ciśnienie paliwa. Ale sprawdź najpierw napięcie aku i...
Powodem może być alternator. Kontrolka akumulatora bez powodu się nie zapala. Zapewne jest za duże napięcie jak dodasz gazu i zapala się kontrolka. Alternator do pomiarów, a z tylnymi lampami zobacz sobie masę od tej lampy. Może być brudna bądź jak wyżej zgniła wiązka. Zanim nie sprawdzisz możemy gdybać. Podaj jaką wersje nadwozia masz to podam gdzie...
Obstawiam jednak regulator napięcia. Jeżeli uszkodzenie nie występuje ciągle, to go nie stwierdzili. Ale to alternator denso i nie bez powodu regulator kosztuje prawie 100zł
Napiecie miedzy nieobciążonymi ( wypięty regulator) żółtymi przewodami powinno być 50~70V AC. Obroty średnie do duże.
Pomiary przez ciebie wykonane wskazują , że jakieś ładowanie jest. Spróbuj naładować dobrze akumulator i wtedy wykonaj pomiary. Nowy akumulator (częściowo rozładowany) daje duże obciążenie na alternator.
Jakie to napięcie za duże na alternatorze?
15 Ze stacyjki ,67 na zacisk M alternatora.
Kolego na wolnych obrotach nigdy nie będzie pełnego napięcia. Po drugie pomierz napięcie na alternatorze. Po trzecie jeśli już chcesz mieć na wolnych duże napięcie to trzeba wymienić alternator na mocniejszy- sprawdzone i działa. Myśle że masz beznzyne bo tak jest notorycznie pulpiassin.
Witam dostałem od kolegi prostownik 12/24V. Początkowo gdy go dostałem był niesprawny. napięcie z transformatora wychodziło, dochodziło do czegos w kształcie małego przekaźnika z konektorami i zalanego żywicą (chyba mostek prostowniczy) dalej juz prądu nie było. Znajomy dał mi mostek prostowniczy od fiata, podłączyłem go i na ustawieniu 12V daje ładowanie...
Witam mam problem z ładowaniem w CC 700 popierwsze widze że alternator podaje za duże napięcie a po drugie obciążenie alternatora jest takie że przy prawidłowym naciągu paska i tak piszczy z powodu ślizkania się na rolce alternatora jak zwiększe obroty pasek przestaje piszczeć ale ładowanie jest tak mocne że aż radio mi spaliło co to może być??
Wiesz, co to zimny lut? I kiedy występuje? Wymień regulator i sprawdź. Wiem co to jest. Regulator wymienię tylko wyjecie alternatora to jakieś 2 godziny roboty bo dostęp praktycznie zerowy. Lekko alternator nie ma bo jest tuż pod kolektorem wydechowym czyli małe piekło jeżeli chodzi o temperaturę. Najdziwniejsze to, że występowanie usterki ma 100%...
witam !!!! a co to moze byc ze podswietlenia zegarow niema bezpieczniki sa dobre a na desce nic nieswieci XSARA 1,8 z 2000r A wyjmowałeś szafę w między czasie? Jesli tak to mogły się już wstrząsnąć żarówki i wolfram się w nich poprzerwyał. Lub dziwny zbieg okoliczności, że wszystkie się jednocześnie spaliły - może za duże napięcie z alternatora ??...
Sprawdź ładowanie. Jak to sprawdzić ? Zmierzyć prąd ładowania ? Jeśli tak to jaki powinien być ? Napięcie na aku to 14,8 V. Dodam, że komputer auta podajemy mi iż akumulator jest częściowo naładowany. Brałem pod uwagę zbyt mocne lądowanie akumulatora - alternator daje za duże napięcie - ale to chyba nie pasuje.
A na jakie napięcie są nastawione te regulatory, które masz? Bo 'wacekzgor' pisał o 14.4V, ale coś mi się wydaje, że może być mniejsze. Są dwa sposoby najczęściej stosowane ładowania akumulatorów: - ładowanie do osiągnięcia 14.4V, i potem wyłączenie; - ładowanie z utrzymywaniem napięcia około 13.5V bez wyłączania. Regulator alternatora nie ma wyłączać...
Odporność na niskie temperatury jest opisana w dokumentacji akumulatorów. Rozładowane zamarzną i rozsadzi je lód. Naładowane wytrzymają mrozy -30 stopni. W czasie rozładowania pojemność będzie pozornie mniejsza. Ładowanie na mrozie wymaga podniesienia napięcia ładowania, czego nie robi alternator w samochodzie. Głębokie rozładowanie dobrze znoszą tylko...
Witam. Jest to alternator właśnie od autobusu AUTOSAN. To duże wyprowadzenie z prawej to +, a z lewej -. Te mniejsze u dołu: -od lewej DF do regulatora napięcia -w środku W połączony z jednym z uzwojeń stojana (ten czerwony przewód z prawej strony zdjęcia) do obrotomierza -z prawej D+ do regulatora napięcia Żeby alternator dawał napięcie wystarczy połączyć...
Temat do zamknięcia... Na kostce co wchodzi do alternatora na jednym pinie nie było napięcia co powodowało ze ładowanie było za duże przyczyna: jeden z kabelków dochodzących do alternatora tak zaśniedział ze aż się przerwał.
Auto wróciło wczoraj z serwisu. Okazało się, że walnięty był alternator, podawał skubany za duże napięcie (momentami ponad 16V) i to powodowało odłączanie wspomagania. Alternator został naprawiony, zamontowany z powrotem i teraz wszystko jest w porządku. Dziękuję wszystkim za sugestie. :)
Duże obciążenie -> mniejsze napięcie w instalacji -> pompa wspomagania zostaje wyłączona. Ta pompa działa nawet bez ładowania, byle by był sygnał załaczenia z alternatora i ze stacyjki.
Witam! Problem banalnie prosty. Okazało się że Regulator napięcia padł, duże skoki napięcia powodowały że komputer głupiał. Również Alternator okazał się do wymiany. Nowy Alternator i problem jak ręką odjął
Chodzi bardziej o stabilizację napięcia. Oczywiście duże kondensatory masz? Są 250A typu zwykłego tzn nie wodne. Musiałbyś poszukać po zdjęciach i tabeli wymiarów , skorzystaj z ... https://as-pl.com/pl/c/alternatory#/65:s... coś tam wiadomo trzeba przerobić ;) tzn mocowanie plus analogowy regulator napięcia i ew....
Nie wolno zdejmować klemy na chodzącym silniku,tym bardziej przkładać akumulator.Przy otwartym układzie ładowania napięcie na alternatorze może wynosić kilkadziesiąt Volt cała elektronika idzie się p....... wszystko. absolutna racja!! napięcie na nie obciążonym pojemnościowo (akumulator)alternatorze może w impulsach wzrosnąć kilkakrotnie od napięcia...
idealnie nie będzie , w zależności od ilości włączonych odbiorników wahać się będzie Dodano po 2 Kiedyś jak w Fiacie 125P zrobiłem regulator z kompensacja temperatury to bardziej się dokładniej utrzymywało na stałym poziomie napięcie przy naładowanym akumulatorze. Dodano po 1 możesz podmienić na próbę z innym alternatorem jak masz albo z regulatorem...
Zastanawiam się czy przyczyną nie jest jakieś zabrudzenie na komutatorze wirnika. Jeśli połączenia są poprawne, to może być przyczyną regulator napięcia który ulega zwarciu podając za duże napięcie na uzwojenie wzbudzenia alternatora. (Grozi przeładowaniem alternatora, szybsze zużycie żarówek itd.)
Niechby nawet ten tani miernik oszukiwał 2V, to i tak nie zmienia faktu, że napięcie jest za duże.
Sprawdź jakie masz ładowanie na alternatorze. Możliwe że poleciał Ci regulator napięcia i masz za duże napięcie. Często właśnie przy walniętym regulatorze padają żarówki.
Pomiar robisz bez podłączonych nowych wzmacniaczy. Efekt za słabego alternatora będzie taki że akumulator będzie niedoładowywany i w pewnym momencie samochód nie odpali. Mocno przeciążony alternator może się też uszkodzić a wtedy akumulator na długo nie wystarczy. Od biedy możesz sprawdzić po podłączeniu nowych wzmacniaczy czy alternator "wyrabia" W...
napięcie międzyfazowe ok. 35V Kolego zrobiłęś 2 błędy 1 to za duże napięcie , drugi to napięcie zmienne. Testuj stałym 12V i żarówką.
Możliwe że alternator daje a duże napięcie i włącza sie zabezpieczenie w radiu. Na wyłączonym silniku to samo sie dzieje?
jeszcze raz sprawdziłbym alternator ,są duże spadki napięcia jak sam twierdzisz może być nie doładowywany właściwie
Witajcie forumowicze Przychodzę z takim pytaniem odnośnie ładowania alternatorem baterii LiFePO4 100 Ah. Chciałbym podłączyć ładowanie z alternatora samochodu VW T4 1998, aby w trakcie jazdy ładował mi dodatkowy akumulator. Chciałem zamontować separator, aby w razie czego w trakcie postoju nie rozładował mi głównego samochodowego. W trakcie postoju...
Witam. Zbyt słaby alternator żeby wytworzyć tyle mocy do tego wzmacniacza akumulator nie doładowany masz duże spadki napięcia możesz uszkodzić regulator a nie wspomnę o samym alternatorze.
O ile zbyt małe napięcie lub brak ładowania może świadczyć o uszkodzeniu wielu elementów alternatora, to za duże napięcie wskazuje niemal na 100 % na uszkodzenie regulatora nap. Jeśli jest on przy alternatorze to sprawa jest prosta- sprawdzić i wymienić. Jeśli jest zabudowany e ECU można próbować go wyregulować komputerem, ale napięcie 18V jest chyba...
Jeżeli miernik wskazuje tak duże napięcie to myślę, że alternator do wymiany. W swoim V50 przez okres używania wymieniłem 3 alternatory. Orygniał się przegrzał. Na wymianie zaoszczędziłem i kupiłem regenerowany i ten wytrzymał 1,5 roku. Teraz pod maską mam oryginalny VOLVOski i nie ma z nim żadnego problemu.
Witam - odpowiedz sam juz napisałeś kod 56 ...... zbyt wysokie napiecie zasilania. Weź miernik w ręke i sprawdź napięcie alternatora gwarantuje że jest za duże (regulator napięcia do wymiany). Stąd biorą sie następne błedy. Pozdrawiam.
Jeśli napięcie jest za duże to tylko regulator. Jeśli będziesz miał alternator na wierzchu to przemierz też diody. W alternatorach jaki masz często padało też uzwojenie.. ale raczej objawy inne ;)
Panowie problem nie lezy w alternatorze ale w sterowniku silnika który widzac wcześniej duże ładowanie alternatora zaczął załączać inne urządżenia w pojeżdzie np. ogrzewanie tylnej szyby wentylator chłodnicy itp.Rozwiązaniem jest wykasowanie błędu ze sterownika przed założeniem naprawionego alternatora . Tylko że ten temat był już poruszany na forum...
Witam serdecznie, zwracam się z dużą prośbą - naprawiam uszkodzony sterownik mobilny (wersja samochodowa PLC) - alternator podał zbyt duże napięcie na zasilanie i spalił PLC. - konkretnie to padło zabezpieczenie zasilania wyjść. Są to najprawdopodobniej jakieś diody ale nie umiem odszyfrować symbolu. Bardzo mi zależy na czasie - linia produkcyjna stoi....
Daj jakieś zdjęcia wzmacniacza lub link do producenta, jakie masz auto i jak przeprowadzone kable, przy badziewnych wzmacniaczach gwizd to standard i nic nie pomoże, dziwi mnie przygasanie świateł bo przy sprawnym aucie to przygasało by ci przy 2kW ale pewnie byś już był głuchy, może coś nie tak z aku lub alternatorem a nie wzmacniaczem. Sprawdź też...
A więc auto u mechanika okazało się że Alternator tworzy za duże napięcie, i przez to wywal masę na silniku itp a jak już odpali to są zwarcia dlatego tak wariuje Przy okazji rozwalił to kompletnie akumulator Regeneracja alternatora plus nowy akumulator i po problemie Pisze to jak by ktoś spotkał się z takim problemem jak ja
Za małe zasilanie padnięty alternator i rozładowany akumulator dają takie objawy nie działają wskaźniki ,kierunkowskazy ostatni tak miałem jak urwał mi się przewód od alternatora. Komputer nie dostaje prawidłowego napięcia i fiksuje. Dodano po 7 Lampki mogły się przepalić przy awarii alternatora poszło duże napięcie
hmm z tym alternatorem to cię chyba nabrali bo elektrolit gotuje się jak ma za duże napięcie ładowania a za to odpowiada regulator napięcia a nie alternator..... Jak rozrusznik nie pracuje spróbuj go młotkiem postukać i potem spróbować odpalić....
Witam.Ładowanie rzędu 15,5V jest za duże natomiast 12,5 za małe.Za ładowanie odpowiada regulator napięcia wewnątrz alternatora nie ma dodatkowych modułów poza tym że jest jeszcze podłączony jednym przewodem do sterownika silnika ale on nie steruje napięciem alternatora.Jaki jest u Ciebie zwykły czy chłodzony cieczą?
Alternatory tego typu stosowane były również w modelach Bandit 1200, GSXF i pewnie innych również starszych rocznikowo. Obserwowałem pracę kilkunastu motocykli z takim alternatorem i nie zauważyłem żeby oświetlenie przygasało na wolnych. Nie do końca więc wydaje mi się to normalne że na 3 sprawdzanych alternatorach przygasa. Dodano po 5 Regulator zastosowany...
Sprawdź 3 diody od wzbudzenia (1A). Umieszczone są w tylnej pokrywie alternatora tylko nie te duże ale małe podobne do 1N4001 ,mogą być zalane w silikonie
Przepraszam, że odkopuję schemat. Potrzebuję 3diodowy, lub na lednej 3kolorowej LED wskaźnik, który by mi pokazywał stany: Do 13,8V od 13,8 do 14,5V i Powyżej 14,5V. Ten trzeci stan jest mi o tyle potrzebny, że często się zdarza w starszych motocyklach, że z alternatora idzie za duże napięcie ładowania.
Niestety, podłączylem jak mówileś i dalej to samo. Zauważylem jeszcze że jak dłużej pojeżdze z włączonymi światłami i ogrzewaniem szyby to po głośniejszym słuchaniu mogę wyłączyć światła i ogrzewanie i wtedy gra dobrze. Wydaje mi się że może wzmacniacz dostaje za duże napięcie skoro bez pracy alternatora gra normalnie. Sam już nie wiem co to? Jakieś...
100A to maksymalny prąd tego alternatora. Jest tam regulator napięcia (w alternatorze) który ogranicza napięcie do takiej wartości, że do akumulatora płynie znacznie mniejszy prąd. Alternatory są takie duże, żeby poza ładowaniem akumulatora móc zasilać np. oświetlenie, układ zapłonowy, pompę paliwa itd. Przednie lampy (z żarówkami 60/65W) pobierają...
Ostatnio jadąc do pracy w korku zauważyłem że napięcie ładowania wskazywane na liczniku wynosi ok 13V Bo ci autko pracowało na wolnych obrotach a obciążenie alternatora było widocznie za duże.
Może alternator klęka i podaje za duże napięcie? Sprawdź ładowanie...
Cześć Andrzej, Czy znalazłeś powód niskiego poziomu ładowania w twoim aucie ? Mam podobny problem w moim XC60 z 2017, z AGM i zastanawiam się czy to regulator nawalil, czy może problem ze stykami ? Dodam, że z alternatora wychodzi napięcie 13,48V, a do Aku trafia 13,44V. Strata mierzona na + Aku i alternatora (czyli na przewodzie ładowania) ok. 0,14V...
Co do twojego aku jest on słaby, ja mam 55Ah mam wzmacniacz RF który ma tylko 400W a przy mocniejszym basie niestety światła przygasają. Kondensator nic nie pomoże bo spadki napięcia sa zbyt duże. Bez audio ładowanie jest normalne czyli około 13,8 W ( 60A alternator) przy głośnej muzie spada do granicy 11,8 W ... Oj to dziwne. U mnie są dwa wzmacniacze...
Witam Sprawdzałeś czy ten drugi alternator jest 9-cio diodowy ,bo przy takim podłączeniu ma duże znaczenie.Sprawdź jakie masz napięcie na zacisku 30 i tym nieoznaczonym .
Te stare japońskie auta tak mają. I jest to normalne. Na Ori regulatorach lądują około 14V. Natomiast jak masz duże spadki napięcia po włączeniu świateł i dmuchawy. To alternator do naprawy / wymiany. Inna sprawa to porządny akumulator.
Witaj.Jeżeli na wolnych obrotach masz pulsowanie swiateł,które zanika po zwiększeniu obrotów silnika to rzeczywiście może to byc wina regulatora lub zabrudzonych szczotek.A napiecie w granicach 13,8 pod obciążeniem nie rewelacyjne.Jeśli pod obciążeniem i przy ok.2000 obr silnika masz lekko powyżej 14V to w porządku.Inaczej stawiam na zbyt duże spadki...
o można próbować obejść poprzez zastosowanie układu Darlingtona To był przykład jednego z wielu powodów, dla których ten pomysł nie ma tu sensu. Jeśli darlington, to napięcie wyjściowe będzie się zmieniać nawet o 2V (zmiana Udz, zmiana Ube). Stabilizator to sztywne(teoretycznie) źródło napięcia co generuje duże prądy. Na to może "sobie pozwolić" tylko...
Witam Czy nowy alternator jest odpowiedni do tego samochodu? Czy przed awarią poprzedniego alternatora napięcie było na poprawnym poziomie? Wygląda na to że zamontowany alternator jest za słaby i nie wyrabia gdy włączonych jest dużo odbiorników energii lub klimatyzator generuje zbyt duże obciążenie.
Tak jak właśnie kolega napisał. Alternator odłączony od akumulatora potrafi wygenerować duże natężenie, które po prostu spali diody w nim. Efekt taki, że mogą paść tylko diody jak również uzwojenie. W każdej instrukcji jest napisane, że nie można odłączać akumulatora od alternatora kiedy pracuje. Chciałbym mieć taki alternator co wytwarza duże natężenie...
A mierzyłeś ile ci ładuje ? Bo ten błąd to wygłada jak za duże napięcie ładowania..
Czy przez to że akumualtor jest większy bral lafowania na poziomie 13,9-14,6 czy tak poprstu ma być? Wielkość akumulatora niewiele tu znaczy. Tak MA NIE BYĆ Akumulator jest niedoładowany. Powody mogą być dwa - duży pobór prądu w instalacji i "braknie " dla akumulatora i bardziej prawdopodobny - wadliwy regulator dający zaniżone napięcie. Może być trzeci...
A więc problem wygląda następująco… mam podłączone cztery diody LED przez oporniki 1 KOhm (każdy) do instalacji samochodowej… jednak (chyba) z powodu zbyt wysokiego napięcia (podczas wysokich obrotów chyba alternator daje za duże napięcie. Nie mam możliwości sprawdzenia tego ale coś koło 13-15V) przepalają się mi te diody. I w związku z...
Zrób sobie rozwiniecie na płaszczyźnie, łatwiej jest dopasować. Nie rozumiem twojego obrazka, jak to jest nawinięte. W każdym razie nie rób cewek jak w amerykance, jedna za drugą. Musisz je przeplatać, kolejne rowki to początek fazy 1, początek fazy 2, początek fazy 3, koniec fazy 1, 2, 3 itd. cos jak na schemacie wyżej. Jak się podzieli 48/16 to właściwie...
W w/w modelu alternator gotuje wodę w akumlatorze .Przyczyna oczywiście za duże napięcie ładowania tylko teraz pytanie co jest uszkodzone poszukuję schematu tego motocykla albo przynajmniej samego układu ładowania .Jeżeli ktoś może podzielic sie jakimiś doświadczeniami będę wdzięczny.
Zakładając że miernik dobrze mierzył to napięcie za duże więc wygotowany aku - wody dolać i naprawić alternator. Aku już oczywiście dostał to czego nie powinien i pożyje krócej ale jest szansa że jeszcze trochę posłuży.
Albo za duże obroty alternatora ale to jest mało prawdopodobne albo regulator napięcia do ustawienia/wymiany.
Jakie Ty masz ładowanie na postoju? Główny problem astry po latach to gnijąca wiązka elektryczna. Sprawdź ładowanie bezpośrednio na alternatorze i dopiero na akumulatorze. Jest różnica? Pamiętaj, że elektronika nie wyłącza się tylko od zbyt niskiego napięcia, ale też przez zbyt duże napięcie.
Witam Na płytce modułu sterującego znajduje się przekaźnik, którego styk powinien zwierać się po uruchomieniu silnika (po podaniu napięcia z alternatora). Ponieważ istnieje duże prawdopodobieństwo, że przyczyną awarii EHR w MF seria 3000 jest właśnie ten moduł sterujący, wymontowałem moduł i zasiliłem z zasilacza. Na pin, gdzie dochodzi sygnał (napięcie)...
Dzięki wielkie za wszystkie posty. Już wszystko wiadomo. Dopóki alternator był zimny jakoś dawał rady. Duże napięcie ok 17V przegrzewało go stąd swąd spalenizny. Będzie całkowicie rozebrany tak jak radzicie. Stawiam na regulator napięcia. Bardzo Wam dziękuję za wpisy. Pozdrawiam.
Fajnie że temat się rozwija, szkoda że nie w mojej sprawie :-) Kolego proponuję akumulator 90-100 Ah, polecam Centrę Futura. Mam taką 2 lata i zero problemów przy dwóch wzmacniaczach - sprzęt włączam tylko przy pracującym silniku. Pamiętaj, że Hifonicsy źle znoszą duże spadki napięcia, łatwo je uszkodzić. Więc potrzeba Ci dużo prądu, no i oczywiście...
Kolego jak bym wiedział wszystko nie byłoby mnie tutaj. Po przekładce sterownika i pozostałych elementów systemu grzania świec, doszedłem do wniosku że nie ma innej możliwości jak to ze z alternatora wychodzi za duże napięcie na ten przewód i sterownik uznaje że silnik jest uruchomiony. Stąd moje pytanie. W takim razie jest inny sposób aby to sprawdzić?
Proponuje najpierw zmiezyc nateżenie pradu jakie daje alternator na obciażeniu,duże przy włączonych odbiornikach i odwrotnie przy wyłączonych,ale sprawdziłbym napięcie na 30 alternatora i porównał z napieciem na D+ .Na D+ powinno byc wieksze o ok. 0,2V w przedziale 14V.Podaj mi wyniki pomiaru to napisze co dalej.
witam!!! mam problem z alternatorem daje duże napięcie ładowania ok 18V powodując gotowanie się akumulatora, ubytek ok litera wody destylowanej, przy max obciążeniu ogrzewanie, nadmuch,lampy itp jest ok 15,30V sprawdzałem i na zaciskach alternatora podobne pomiary. Prawdopodobnie nawala regulator napięcia tylko teraz zaczyna się mój problem w moim modelu...
Co może być przyczyną? Może napisz co do tej pory sam sprawdziłeś.... Bezpieczniki sprawdzone? Sprawdź czy na gniazdach bezpiecznikowych jest napięcie względem masy +12V. W tym celu musisz mieć miernik. Świecidełko można sobie wsadzić w... Jeśli napięcie jest, sprawdź jego wartość po zapaleniu silnika. Jeśli jest wyższe niż 16V może oznaczać że alternator...
Sprawdź czy: na B+ jest to samo napięcie co na plusowym zacisku akumulatora, zaś zacisk GND jest przewodząco połączony z minusem akumulatora. To cała filozofia alternatora z regulacją stratną.
Witam. Nic dodać nic ująć, ładowanie za duże, jak wspomnieli koledzy powinno się zawirać w przedziale 14,0 - max 14,8 V. Powodów też może być kilka. Najpierw spróbuj drugim miernikiem, jak wspomniał kolega, sprawdź jakie napięcie wychodzi bezpośrednio na styku alternatora a jakie jest na akumulatorze. 5 lat , przy takich trasach , akumulator pewnie...
Witam, mam problem z Vectra A 1.7 td, w trakcie jazdy zapaliła mi się kontrolka od alternatora i układu hamulcowego(kołko z wykrzyknikiem), planowalem juz wczesniej wyciągac alternator gdyz bylo za duże napięcie ładowania, ale od momentu zaświecenia się tych dwóch kontrolek w trakcie jazdy, alternator przestal wogole ładować, obecnie naprawiony alternator(stojan,...
Sprawdziłem na sprawnym tdci. Skoki napięcia są dość duże, ale w sprawnym jest tak samo. W ostateczności podmienię alternator
Alternator nie służy do ładowania akumulatora, a jedynie do jego podładowywania (uzupełniania ładunku pobranego zeń podczas rozruchu). Nie ma tam żadnych zabezpieczeń i jak podłączysz głęboko wyładowany akumulator to prąd ładowania może wynieść nawet kilkadziesiąt A, co byłoby zabójcze tak dla akumulatora jak i dla alternatora. Przy pracującym silniku...
Kolego Bronek22 - upss przepraszam, CYRUS2 - skończ Waść z tymi rewelacjami, wstydu oszczędź! Prostowniki samochodowe (urządzenia do ładowania akumulatorów samochodowych) w postaci transformatora sieciowego i prostownika (nie pisze "Graetz'a" bo były stosowane również calofalowe dwuelementowe-selenowe czy diodowe, a nawet jednodiodowe) były produkowane...
W lancerze x są bardzo duże skoki napięcia obciążające akumulator/alternator. Poza tym chyba modele z 2011 i 2012 roku miały akcje serwisową związaną z alternatorem coś chyba słabawy był. Kuknij na włączonych światłach co się dzieje jak skręcasz kierownicą :> .. miodzio nie? światełka przygasają nie ma co się martwić to elektryczne wspomaganie drze...
Jeżeli rzeczywiście stary regulator jest spalony to z prądnicy na pewno też wiele nie zostało więc koszty są zbyt duże. Poszukaj alternatora i sprawa załatwiona.P
Witam. Ja miałem ostatnio taki przypadek: Gość kupił nowy akumulator bo stary mu szlak trafił przez alternator. Podobno miał za duże ładowanie.Kupił nowy regulator napięcia i po kilku dniach miał taki sam efekt . Migotanie swiateł napięcie oscylowało. Felerem był nowy regulator napiecia. Po wsadzeniu orginalnego regulatora Boscha efekt minął i ładowanie...
Kol. Rycho T, rzeczywiście zapłon nie potrzebuje akumulatora, nie zauważyłem zacisku "ground" na schemacie. Niemniej czy spadek napięcia do 12V na obrotach biegu jałowego nie wydaje się podejrzany? Jedyne odbiorniki to sprzęgło elektromagnetyczne, światła i kontrolki. Czy te odbiorniki były wyłączone, czy coś innego w instalacji stwarzało duże obciążenie?...
Jak na mój gust to troszkę za duże skoki napięcia. Znień miernik i pomownie dokonaj pomiaru. Sprawdź połączenia alternator - akumulator.
jak podłączałem to dałem jeden koniec do masy a drugi do plusa akumulatora... No to nic dziwnego że się tak zachowuje. Jeden koniec powinien być podłączony do diód wzbudzenia i D, a drugi do zacisku SZ. Wtedy regulator nap by nim sterował. Teraz wzbudzenie jest cały czas zasilane i napięcie dąży do nieskończoności bo tak mu kazałeś. Praca regulatora...
ok , sprawdzę. A to nie będzie tak że brak zasilania stałego spowoduje brak ładowania lub słabe ładowanie a nie zbyt wysokie napięcie ładowania. I jeszcze jedno pytanie. Jeśli akumulatory były niedoładowanie to czy jest możliwość że alternator podawał wyższe napięcie niż 28V.?
Ładowanie 20 A na prostowniku półokresowym? Ktoś w tym BS oszalał? prąd łądowania po odpaleniu to 20A i spada i tyle co pomierzyłem Co ty za akumulatory używasz? Rozumiem jakiś 100 Ah zaraz po rozruchu może taki prąd przyjąć, ale przy typowym alternatorze samochodowym. Prąd po krótkiej chwili powinien ograniczyć się do kilku amperów, chyba że akumulator...
biegunowość zmieniłem a mierzyć nie mierzyłem bo takiego miernika nie posiadam ale skoro sie akumulator zagotował to widocznie daje za duże napięcie.
Witam. Od jakiegoś czasu mam problem z ładowaniem. Po odpaleniu wszystko jest w porządku,lecz gdy silnik się rozgrzeje,zaczyna skakać napięcie.Podpiełem miernik,iokazało się że w pewnych momentach napięcie wynosi nawet 18V.Nie jest to przez cały czas,ale ostatnio coraz częściej. Czy wymiana regulatora napięcia,rozwiąże problem.Obawiam się też,czy tak...
Napięcie wytwarzane przez alternator nie jest takie duże więc wystarczy zamalować ubytek izolacji bezbarwnym lakierem do paznokci.Weź oprawkę z żarówką 15-25W na 230V.Jeden jej koniec włóż do gniazdka sieciowego,tam gdzie jest faza,drugi koniec podłącz do uzwojenia alternatora.Stojan podłącz do przewodu zerowego.Jeśli żarówka nie zaświeci,to izolacja...
ładowarka duże napięcie uzyskać duże napięcie technics duże napięcie
wyjscie optyczne technics usunąć trojana samsung le32b530
ch341a oprogramowanie citroen tempomat
Solarman – brak danych dziennej produkcji prądu od 2 dni, migracja serwerów, logger Wi-Fi Slican MAC-6400 – sterownik, ConfigMAN, firmware, instalacja USB, płyta MPU/SPU