Witam Po wyłączeniu lodówki termostatem albo przez wyjęcie wtyczki z gniazdka należy odczekać ok 5 minut w celu wyrównania się ciśnień w układzie. Załączenie zaraz po wyłączeniu spowoduje duży pobór prądu do rozruchu i zabezpieczenie prądowe rozłączy sprężarkę, służy to do ochronny sprężarki przed uszkodzeniem.
sprawdź czy silnik ma połączenie z masą
Szukaj oryginałów jak coś, bo dobre ceny mają.
Bateria pewno wiekowa albo duży pobór prądu po rozruchu i alternator dusi auto, bo coś innego jest uszkodzone.
moim zdaniem to rozrusznik za duży pobór prądu do wymiany .Akumulator sądze ok .2 eskorty i teraz scorpio ale ef 2.0
Jest to układ Easy Flyback 1 na IRFP260N. W skrócie trafopowielacz tworzy dużą iskrę, ale przy rozruchu pobiera mega dużo prądu. https://obrazki.elektroda.pl/9872303000_...
Masz za duży pobór prądu w czasie rozruchu lub słaby / wydajność / akumulator. Sprawdz jakie jest napięcie na akumulatorze w czasie kręcenia , jeżeli w granicach 9 V , to elektronika śpi!
Akumulator quada nie jest w stanie zbyt długo dostarczać prądu do rozruchu zwłaszcza jak jest za duży pobór. Ciężko pali, czyli rozrusznik ciężko kręci i nie ma siły go obrócić, czy kręci ale nie chce zapalić? Nowy quad po dotarciu wymaga regulacji gaźnika i tu może być problem że nie chce załapać. Pomijam fakt jakości tego sprzętu (bo zaraz ktoś wyskoczy...
Dlatego lepiej mierzyć napięcie na akumulatorze podczas rozruchu na pewno nie prąd. Masz stwierdzony zwiększony pobór prądu przez auto to do czego potrzebne ci napięcie podczas rozruchu, co jedno z drugim ma wspólnego?
Witam, muszę uruchomić starą zgrzewarkę ultradźwiękową Mecasonic. Problem w tym, że urządzenie, mimo że sprawne, potrafi przy pierwszym załączeniu uruchomić zabezpieczenie B16 w instalacji. Podejrzewam, że winę ponosi duża bateria kondensatorów w urządzeniu. Wcześniej była pod zabezpieczeniem C25 w sieci trójfazowej. Teraz ma być zasilana z normalnego...
witam przerabiałem juz kilka takich przypadków najczęściej wina tkwi w regulacji początku wtrysku lub czasem też w akumulatorze lub rozruszniku [zbyt duży pobór prądu w momencie rozruchu] pompa przy tym przebiegu czy też wtryski to mało prawdopodobne a świece zaczynają grzać przy temperaturze ok 5st. przy wyższej nie są potrzebne.
System ładowania dodatkowego akumulatora - separator - nie tylko do samochodu, przyczep i samochodów kempingowych Urządzenie ma za zadanie ładować dodatkowy akumulator podczas pracy silnika samochodu i nie dopuścić do rozładowania głównego akumulatora podczas postoju. Urządzenie monitoruje napięcie głównego akumulatora - jeśli wykryje jego wzrost ponad...
Nie każdy 1.9 TDI ma grzałki nurnikowe, więc być może Autorze - w Passacie Twojego brata pobór może być niższy. świece te mogą być również uszkodzone... 1.9 TDI grzeje świece jeszcze chwilę po rozruchu, ale wyłącza grzanie świec nawet bardzo zimnego silnika po przekroczeniu 2500obrotów, sprawdź czy powyżej tych obrotów też masz taki duży pobór prądu....
Na początek radził bym sprawdzić rozrusznik pod wględem sprawności zwarć wirnika jakość komutatora , długość szczotek , możliwe uszkodzenie łożysk w rozruszniku może być powodem dużego pobór prądu przy rozruchu spadki napięć są istotne na przewodach rozrusznika a akumulatora sprawdź połączenia masy rozrusznika i ogólnie masy sprawność solenoidu bendiksa...
Jak kolega wyżej KONTROLKA na liczniku świeci się i gaśnie po rozruchu?
Jeżeli pojemność układu jest wystarczająco duża i nie ma możliwości odcięcia wszystkiego w tym samym czasie bufor-sprzęgło nie jest potrzebny. Bufor np przy ogrzewaniu tylko grzejnikami ma zapobiegać taktowaniu pompy co zwiększa pobór prądu przy rozruchu i zużywa części pompy. Pompy nie maja modulacji chyba że nowe droższe pompy. W ogrzewaniu grzejnikowym...
Może coś pomogę, też miałem ze dwa takie przypadki, a przyczyną były zimne luty na płytce drukowanej. Sprawdź, może gdzieś w okolicach czujników masz pęknięcia i wtedy nie ruszy. Jeśli się mylę, będziemy szukać gdzie indziej. Ważne jest też napięcie, w 12V przy rozruchu jest duży pobór prądu i przy słabym akumulatorze ogrzewanie też może nie "zaskoczyć"...
1 volt nie może mieć wpływu na pracę.Sprawdź połączenia w samochodzie czy głośniki nie mają zwarcia z masą.Podczas rozruchu jest duży pobór prądu przez rozrusznik stąd wyłączanie.
Cześć.Przełącznik gwiazda/trójkąt stosuje się żeby ograniczyć pobór prądu który jest bardzo duży przy rozruchu silnika.Jeśli miałeś silnik o dwóch prędkościach to ten silnik miał dwa uzwojenia.
Do odpalania auta z kabli musisz mieć pomocnika.Zapinasz kabel plusowy najlepiej na rozruszniku jak nie ma dojścia to trudno,wtedy na akumulator.Kiedy jeden z was przełączy na zapłon i rozrusznik puknie(będzie miał kręcić) wtedy drugi z was dotyka minus do masy auta lub minusa akumulatora.Przy takim sposobie odpalania,wyższe napięcie(nawet do 16V) krzywdy...
to różnicówka rozłącza dlatego ze ma tylko 40A ? Czy ten chwilowy duży pobór prądu (rozruch około 80-90A) spowoduje rozłączenie RCD ? Nie, RCD 40A nie reaguje na 40A i na prąd rozruchowy L-N, i na prądy zwarciowe. Tylko nie rozumiem co oznacza 40A na róznicówce Taki prąd długotrwały wytrzymują styki RCD.
A ja mam pytanie: jaki jest powód stabilizacji napięcia dla silnika? Bo ja widzę same wady takiego rozwiązania: - w momencie rozruchu duży pobór prądu ("prawie zwarcie") naraża stabilizator na uszkodzenie, - w momencie rozruchu silnik będzie miał mniejszy moment obrotowy, - koszty, - niepotrzebna komplikacja; - im więcej elementów tym większe prawdopodobieństwo...
Sugerujesz, że rozrusznik może być w słabej kondycji i mieć jakieś wewnętrzne opory podczas pracy co by w sumie tłumaczyło wysoki pobór prądu ? Co za tym idzie tak duży spadek napięcia na aku w momencie rozruchu.
Oprawa powinna być wykonana w formie karbowanego radiatora. Dodatkowo przyda się dołączyć chłodzenie (wentylatory wdmuchujące powietrze na "radiator". Żarówka z góry (od strony wylotu światła) powinna być chroniona szybą (ochrona przed warunkami atmosferycznymi). O grubych przewodach już nie mówię (duży pobór prądu przy pracy i rozruchu). Podstawa powinna...
Na biegu jałowym wygląda wszystko dobrze, zaś połączony z młynem prądy duże, nawet jeśli jeszcze nie jest zasypany materiałem do obróbki. Układ leciwy, ale po wymianie styczników wydaje mi się, że działa prawidłowo. Dziwne, że pobór prądu duży jest tylko na trójkącie skoro już na gwieździe powinny być problemy ze startem, bo po filmie widać, że jest...
Jaki jest prąd rozruchu? Wiesz? Ja nawet nie wiem jaki jest pobór prądu wszystkich rolet. Prąd rozruchu takiego silnika nie jest wcale duży - zastosowana jest przekładnia o dużym przełożeniu. Dla waszej wiadomości - mam obiekt ze zautomatyzowanym sterowaniem grupowym SOMFY, gdzie jest ponad 25 rolet i to spokojnie wisi sobie na B10.
Może masz slaby akumulator i to przez to diesel przy rozruchu szczególnie w zimę ma duży pobór prądu przez to spadek napięcia i radio głupieje.
Diagnoza jest wręcza banalna, zepsuł się ten wyłącznik odśrodkowy i dlatego silnik pobierał taki duży prąd. Po naprawie jest w normie, pobór pod obciążeniem to 11A a podczas rozruchu to około 20A. Również większe obroty od nominalnych były spowodowanym załączeniem się rozruchu podczas pracy, wtedy silnik chodził wyraźnie szybciej niż normalnie i pobierał...
Silnik z reguły podczas pracy dwa stany; rozbiegu ( bierze duży prąd), i praca ( prąd mniejszy niż znamionowy ). W czasie rozruchu (rozbiego ) prąd rozruchu osięga nawet wartości dwu-trzykrotne prądu znamionowego. Prąd pobierany przez silnik z biegiem czasu zwiększa się ( pogarsza się stan izolacji, stan łożysk, ponadto zwiększenie prądów wirowych,...
Nie świeci się też żadna kontrolka. z początku myślałem ze to może wina stacyjki, ale wykluczyłem już tą usterkę. Skoro nie świeci się żadna kontrolka, to albo zanika ci +12 V po stacyjce, albo w czasie rozruchu jest tak duży pobór prądu, że aż gasną kontrolki. Jak sprawdzałeś stacyjkę??? Sprawdź spadek napięcia na cewce zapłonowej (na zacisku "15")...
Cudowna regeneracja. Tak za duży pobór prądu, powinien być nie wyżej jak 50mA.
Kolega był uprzejmy zmierzyć spadek napięcia przy obciążeniu. Wynik tych pomiarów sugeruje dwie możliwe rzeczy. 1. nie wydolne prądowo ogniwa, zużyte. Mogą służyć co najwyżej do latarki. 2. zbyt duży pobór prądu przez uszkodzony rozrusznik. To można zmierzyć amperomierzem wyposażonym w bocznik lub amperomierzem cęgowym do pomiaru prądu stałego. Dodano...
A wiesz może dlaczego to ogrzewanie ma duży pobór prądu podczas chłodzenia? Rozumiem, że przy rozruchu grzeje cos w środku, na wyświetlaczu zaświeca się czerwona ikonka czegoś(?), ale ta sama ikonka zaświeca się po wyłączeniu i pobór prądu wzrasta do poziomu przy rozruchu. Ponownie włącza świecę żarową aby wypalić resztki paliwa wewnątrz. tej porze...
Witam mam mały problem z lodówką Indesit BIAA13F , nie działa wentylator . przy podłączonym wentylatorze napięcie zasilania na niego spada do ok 2V po odłączeniu wraca do normy ok 12V.pobór prądu przez ten wentylator przy rozruchu ok 0.28A podczas pracy ok 0.08A.Posiada ktoś wiedzę na temat poboru prądu przez ten wentylator (pobór podany przez producenta...
Przełącznik L/0/P nie jest równy włącznikowi ON/OFF (o ile on jest ON/OFF bo brak tabliczki znamionowej). Przede wszystkim co chcesz osiągnąć? Włączać silnik, czy włączać i zmieniać mu obroty? Jeżeli silnik z tabliczki znamionowej jest dedykowany do pracy w gwiazdę to przy trójkącie musisz się liczyć z większym poborem prądu podczas rozruchu i nie przeskoczysz...
5*60=300/10=30 Jak to mam rozumieć? A pytam o potrzebę, bo wielokrotnie instalowałem hydrofory, czy regulowałem ciśnienie załączania/wyłączania, ale nie spotkałem się jeszcze, by załączanie takiego silnika wpływało na instalację elektryczną, by potrzeba było instalować softstart. Owszem, spotyka się to urządzenie np. w dużych szlifierkach kątowych,...
A co z rozruchem takiego sprzętu? Czytałem, że wtedy taka pilarka ma bardzo duży pobór prądu i może wyzwalać B25 a co dopiero B16. Stąd C16 jako Es i martwiłem się tą B25 przy różnicowoprądowym.
Przy rozruchu zawsze Cię rozłączy, bo jest duży pobór prądu z aku. W tym modelu (sam taki posiadam) elektronika jest bardzo czuła i gdyby był problem ze świecami,to by Ci od razu zasygnalizował. Sprawdź ciśnienie na cylindrach i ciśnienie paliwa na szynie paliwowej.
Pogrzebałem jeszcze i to nie od samej temperatury agregatu się wyłącza. Nagrzewa się okrągły element po lewej stronie na zdjęciu i wtedy się wyłącza. Dopiero zobaczyłem link. Czyli ten element pomaga w rozruchu agregatu? Tylko dlaczego się tak nagrzewa? Pytam już po prostu żeby zrozumieć zasadę działania na przyszłość 😉 Poedukowałem się trochę sam....
Jest to nieprawda. Podczas rozruchu pobór prąd jest kilkukrotnie większy, ale trwa on kilka sekund, więc energia pobrana podczas rozruchu jest wielokrotnie mniejsza niż energia pobrana podczas godzinnej pracy.
Silnik startuje i działa na gwieździe(rozruchu), w momencie załączenia trójkąta wyrzuca "S". Dodam, że podłączone prawidłowo według tego schematu: http://maciejdolata.inelt.pl/wp-content/... Silnik działa poprawnie bez obciążenia. Czy jest możliwe, że jest aż tak duży pobór prądy aż wyrzuca bezpieczniki, czy możne działać...
Napisz dokładniej, co zrobiłeś, że słupek ołowiany się zagłębił? Upadł Ci akumulator? podczas rozruchu spadło do 10,40 V, Podczas poboru 300-400 A prądu, nie wiem, czy to duży spadek napięcia... Dodano po 1 Napięcie akumulatora 12,75 V, Raczej to napięcie nie wskazuje na problemy z celą.
Skoro przy rozruchu spada napięcie do 10,5 to akumulator jest w super stanie. Pobór prądu rzędu 0,14 jest stanowczo za duży. Tam bodajże jest już bordnetz i musisz odczekać około 40 minut aż wszystko się uśpi. Jeżeli się nie uśpi to bordnetz do wymiany lub naprawy.
Niech ci będzie . Ale przy dużym poborze prądu na rozruchu np. rodzimego ursusa może nie wytrzymać przydomowa sieć , mówię o zabezpieczeniach . Po drugie ta spawarka obciąża sieć nie symetrycznie . :|
Czym zasilić sieciowy kogenerator w off gridzie? Witam, mam do podłączenia kogenerator, który do tej pory współpracował z siecią. Podłączenie ma 3 fazowe i soft start, żeby przy rozruchu nie przeciążał sieci. Pobór prądu nie będzie duży, bo jest podłączony 12 V DC dodatkowy rozrusznik do fordowskiego silnika spalinowego 1.6 l na propan-butan. 3 fazowa...
Przełącznik gwiazda/trójkąt stosuje się żeby ograniczyć pobór prądu który jest bardzo duży przy rozruchu silnika- napisz ile przewodów wychodzi na listwę połączeniową z silnika. Dodano po 19 [quote="psia_koncówa"]Podłacze sie do tematu silnik 15kW Y-D. Napisz co jest obciążeniem tego silnika(rozruch lekki czy ciężki). W jakich warunkach silnik pracuje(woda...
ciekawiło mnie dlaczego czasami Windows zawiesza się, gdy wybudzam go ze stanu uśpienia, niekiedy trwa to nawet 4 minuty. Czytałem na forum, że błąd spin up time, może świadczyć o tym, że kończy się mechanika dysku. Sprawdź jakie masz napięcia podczas włączania komputera. Wtedy jest największy pobór prądu przez urządzenia podczas rozruchu. Najlepiej...
Przegląd instalacji kiedy był robiony? Poluzowane, utlenione złącza i po włączeniu odkurzacza napięcie siada. Jeżeli przygasają silnie w czasie odkurzania to dzwoń po elektryka bo może być nieciekawie :( Jeżeli przygasają minimalnie (ledwo zauważalnie) tylko w momencie załączenia odkurzacza to nie musisz się przejmować - zjawisko spowodowane jest poborem...
Ten układ jest bardzo naiwny, 1A dla 1.5R i diody to ~1.25V spadku napięcia, ty dajesz 2.5R więc masz z diodą ~1.75V spadku co już jest praktycznie poniżej granicy pracy przetwornicy w malinie. Przy małym obciążeniu może i spadek na rezystorze nie jest duży. Ale jak pociągniesz więcej ? Np przy rozruchu gdy doładować muszą się wszystkie kondensatory...
1. UPS - zasilacz awaryjny zasilany baterią akumulatorów. Akumulatory najczęściej kwasowo ołowiowe z elektrolitem w postaci żelu. 2. Pobór mocy przy zapłonie 1kW, pobór energii 128Wh. Nie podałeś jaką moc mają pompy obiegowe, które też trzeba zasilać. Zasilacz musi mieć dość energii do ciągłego napędzania pomp i sporadycznego zapłonu paliwa w kotle....
Alternator to prądnica trójfazowa. Napięcie z niej jest prostowane przez diody. Są tam jeszcze diody pomocnicze i m też się zdarza uszkodzić. Najbardziej narażone na uszkodzenie są diody z prostownika powiedzmy głównego. Muszą przewodzić po kilkadziesiąt amperów, wydziela się w nich po kilkadziesiąt watów mocy. Mogą się uszkodzić od zbyt wysokiej temperatury....
Witam... Problem polega na trudności w odpaleniu w momencie kiedy silnik jest zagrzany. W serwisie diagnostyka nie wykazała żadnego błędu. W innym warsztacie sprawdzono pompę wysokiego ciśnienia i wtryski , dwa z nich trochę się podwieszały i były momenty ,że ciśnienie na listwie narastało skokowo generalnie stwierdzono, że wszystko od biedy ujdzie...
Kondensatorek? Powiedzmy, że rejestrator ma pobór prądu 200mA (jak ma twardy dysku, to trudno zrobić mniejszy), próba rozruchu silnika może potrwać 10 sekund, spadek napięcia może być 1V - wychodzi, że potrzeba pojemności 2F! Ponoć są jakieś "ultrakapacitory" - kondensatory, które magazynują energię w ilości niewiele gorszej od akumulatora, ale nie...
Ładowanie prawidłowe tzn? Mierzyłeś w ogóle? Do ilu napięcie spada podczas rozruchu? Pobór prądu ok, aczkolwiek dowiedziałem się ostatnio od pewnej osoby, że pobór rzędu 20mA jest dziesięć razy za duży.
Witam mikrowela nie pobiera więcej jak 5A i jak ma napisane że 750 wat to tyle ma i przy rozruchu nie pobiera więcej to nie silnik że rozuch ma wiśkszy pobór.Jeśli wywala bezpieczniki to jest jakieś uszkodzenie .schemat Ci nie potrzebny rozbierz obudowę i posprzwdzaj wszystkie mikrowyłączniki czy płynnie działają jeden załącza a drugi rozłącza obwód.Co...
wiesko42 napisał: Projektuję maszynę i chciałbym z grubsza dowiedzieć się jak będzie to wyglądało ze strony przyłącza, aby ewentualnie zmienić coś w moich założeniach co do projektu. wiesko42 napisał: Grzałki są połączone w gwiazdę 10kW= 3x3333W(3x230 napięcie fazowe) co daje duży pobór 43,5A Co daje 14,3A/ fazę. Tak. Ale jedna grzałka składa się z...
https://allegro.pl/oferta/prostownik-z-r... Ja używam tego sprzętu. do rozruchu na te kilka sekund głównie Ciągniki rolnicze. spełnia swoje zadanie. Ma moc chociaż używam go do wspomagania słabych akumulatorów w silnikach które dobrze palą. Kręcenie dosłownie kilka sekund i chodzi. W środku jak typowy chińczyk, trafo dość...
Witam. Auto w oryginale miało Akumulator 70 Ah 540 A, i teraz chcę kupić E X I D E PREMIUM 64 Ah / 640 A . Pytanie: Czy prąd rozruchu w tym przypadku nie będzie zbyt duży tzn. te 100 A? , co o tym sądzicie w tym przypadku? Oraz czy linia PREMIUM ma dojście do korków po ściągnięciu tej klapki? Czy trzeba wiercić w razie czego otwory do korków w tych...
Dziękuję za powyższe odpowiedzi - poziom płynu wspomagania sprawdzony - jest w normie. Co do popiskiwania to muszę Wam powiedzieć, że ostatnimi czasy sytuacja się nieco poprawiła, od około 2 tygodni nie słychać żadnego popiskiwania podczas rozruchu, czy też podczas maksymalnego skrętu kołami. Co do "kończącej" się to rozumiem, że jeśliby tak faktycznie...
Zastosować zabezpieczenie przepięciowe i nadprądowe B-10 jak napisał kolega .Jack i bez zbędnych ceregieli, plazmy posiadają większy pobór prądu przy rozruchu jak też podczas pracy. O zasilacze niech się martwi projektant i gwarant, nie wiem czemu zaczyna U Nas pokutować cedowanie problemów na innych, zupełnie nie zrozumiałe zjawisko.
Witam, sprawdź do ilu spada napięcie akumulatora w czasie rozruchu, nie powinno spaść po niżej 10V. Jeśli spadnie poniżej to albo akumulator jest złom albo rozrusznik jest do roboty, za duży prąd poboru pozdrawiam
Obydwa sformatowane w formacie NTFS. Jeśli zamiast dysku przypnę pendrive, to usterka nie występuje (ale po przypięciu pendrive nie działa live playback - czyli timeshift). Może dyski za bardzo obciążają wejście USB. Sprawdź w instrukcji obsługi i porównaj ze swoimi dyskami. Być może jest to tylko 0,5A. Nie potrafię znaleźć poboru prądu przez moje...
100 - 120mA to dość duży pobór prądu, sprawdź które urządzenie pobiera taki prąd i dlaczego. Przy wyłączonej stacyjce pobór prądu nie powinien być wyższy niż paredziesiąt mA (i to jeśli już jest alarm na pokładzie). A co do pomiaru podczas rozruchu - tak jak piszą koledzy, najlepiej amperomierzem cęgowym. pozdro
Przy rozruchu z akumulatora jest pobierany duży prąd więc napewno nie zdąży się prze 1 km podładować do następnego uruchomienia. Zmień akumulator i będzie po problemie .
Witam Zgadzam się z "harnasx", ten akumulator jest odpowiedni do tego samochodu Jeśli sprawdzisz czy instalacja nie pobiera prądu w czasie postoju i jeśli poboru nie będzie, to sprawdź aerometrem gęstość elektrolitu w tym akumulatorze Sprawdź 1 raz jak jest nienaładowany i drugi raz po naładowaniu. Akumulator naładuj prądem ok. 5 A w czasie 10 godzin....
Tylko że silnik jest zasilany z 12W a mówimy o stabilizatorze 5V zasilającym Atmegę Skoro silnik pobiera podczas pracy 3A to podczas rozruchu ponad 10-15A i wtedy napięcie 12V może spaść do 3-5 V o ile zasilacz nie jest w stanie tyle oddać. Błąd szkolny w projekcie.
do pracy mam 7km wiec praktycznie zero ladowania 7 km to wystarczający odcinek dla naładowania rozładowanego alumulatora, zaraz po rozruchu jest ładowany prądem ok 60A i spada w ciągu minuty do 35A. Zaznaczam że jest to prąd ładowania a nie całkowity alternatora. Sprawdzone tydzień temu jak nie wierzysz to zmierz.
A jak ma być dobrze, skoro duży przekaźnik podczas ciągłej pracy - a tak zapewne jest podłączony - ma pobór prądu około 100mA i akumulator klęka. Musi być tak podłączone, żeby przekaźnik działał dopiero przy próbie rozruchu. Radziłbym najpierw pogrzebać w wyszukiwarce, poczytać, a dopiero potem bawić się w odcięcia.
Miałem podobny problem. Świetlówka 18 W zasilana przez dławik 20 W, który był dość mocno gorący (sprawdzałem kilka - były sprawne) no i też duży pobór prądu. Dałem w szereg z dławikiem kondensator 2µF. A ponieważ w tej sytuacji świetlówka nie chce "zapalić się" - na czas rozruchu podłączam jeszcze 1 µF. Świecenie świetlówki - chyba (na oko)...
Witam. Z tak opisanych objawów,przede wszystkim proponuję sprawdzić obwód rozruchu silnika,czyli od wyłącznika,poprzez przycisk "start" uzwojenie silnika i kondensator jak się domyślam--125µF.Niestety uzwojenie to jedynie na "ciągłość",bo zwarcie zwojowe nie do sprawdzenia w warunkach amatorskich.
Witam, odświeżę temat. W moim Berlingo B9 z 2011 r 1,6 HDI pobór prądu na postoju po uśpieniu wynosi 0,08 A. Nie jest to mało. Do czego zmierzam. 1,5 r. temu zakupiłem akumulator Exide 64 Ah, wzmocniony 640 A rozruchu, który nawet podczas plusowych temperatur po około 2 miesiącach sprawiał wrażenie nie w pełni naładowanego. No ale jazda na krótkich...
Przetwornica wytwarza napięcie sinusoidalne i tak ma być, to bardzo dobry kształt napięcia dla silników indukcyjnych i nic od tego nie zepsuje się. Jeśli lodówka pracuje ciągle, to pobór mocy będzie mniejszy (np. agregat o mocy 150W będzie pobierał 150W. Więcej pobierze przy rozruchu), ale to już opisał kolega wcześniej. Popatrz na parametr "przeciążalność"....
nie znam dokladnie tego pojazdu ale we fiatcie spotkalem sie z takim problemem.przewod masowy biegl od akumulatora do rozrusznika dając mase silnikowi, w polowie zrobiony byl/fabrycznie/ odczep do karoseri pojazdu.w momencie slabego kontaktu odczepu z masa dzialy sie takie historie, duzy pobor prądu przy rozruchu powodowal zanik napiecia - pojazd odpalal...
Podłączysz i będzie działać aczkolwiek nie długo to jest raz żywotność akumulatora również się zmniejszy.Akumulator w samochodzie jest potrzebny tylko przy rozruchu i to wtedy z niego pobierany jest prąd a przy włączonym silniku resztę robi alternator.Wiec przydałby się porządny prostownik ale pobór prądu jest duży wiec jak to wpłynie na prostownik...
Ale ja nie pytałem, czy to tanio, czy drogo. Zapytałem o rozwiązanie. Znam dwa, nie wiem, które lepsze, czy poprawniejsze. Żadne. Jeżeli następuje "tąpnięcie" przy włączaniu maszyny, to masz źle zaprojektowaną instalację elektryczną. Trzeba by dostosować zasilanie do przewidywanego poboru prądu maksymalnego. Prawdopodobnie masz za niskie przekroje...
No właśnie, a wydajność alternatora to 50 - 70A; trochę brakuje, prawda? Z tym, że te 5A przepustowości to dopuszczalna dla trwałości i bezpieczeństwa. To nie jest tak, że większy prąd "nie przejdzie". Może jednak nastąpić nagrzewanie się przewodu, do wartości nawet niebezpiecznych. Może też być spory spadek napięcia na akumulatorze. Te objawy wystąpią...
witam silnik 3-fazowy nie jest przystosowany do pracy w sieci 1-faz. rozkład pola elektromagnetycznego jest nie symetryczny. wielkość kondensatora uzależniona jest wielkością prądu pobieranego przez cewkę włączoną przeż kondensator. oczywiście możemy podłączyć mniejszy kondzior ,ale skutek będzie taki że wzrośnie nam prąd w pozostałych dwóch uzwojeniach...
… Natomiast pakowanie do tego mikrokontrolera to gruba przesada. Przecież czas narastania prądu w obwodzie diody nie musi być liniowy ani dokładnie powtarzalny. Może być trochę nieliniowy, czas rozruchu jakikolwiek między 1 a 2 sekundy, wykonany z najprostszych elementów. O tym, że ceny mikrokontrolerów są groszowe, to napisano w poprzednim poście,...
Są jeszcze dwie możliwości jeśli pobór prądu tylko , jak piszesz 0,5 A : 1. i od tego trzeba zacząć - jakie napięcie ładowania aku z alternatora ? może po prostu nie doładowuje. 2. zużyty rozrusznik czerpiący o wiele za duży prąd przy rozruchu i dlatego siada napięcie - z tym to do elektryka który posiada amperomierz cęgowy.
Witam, mam pytanie czy sterowanie silnikiem obcowzbudnym DC 220V 4kW , jest poprawnie zrobione. Sterownik fazowy i za nim prostownik do obwodu twornika. Prostownik drugi 220V do obwodu wzbudzenia. Silnik Mez Mohelnice. Nie przekraczam In ani podczas pracy ani rozruchu. Jak ktoś chce fotki to zrobię silnika i zasilacza. Przewody raczej miedziane, bo...
Krótka analiza:) Rośnie obciążenie --> rośnie moment obciążenia rośnie obciążenie --> rośnie prąd Napięcie = constant wraz ze wzrostem obciążenia maleje sin(fi) Q = 1,7*U*I*sin(fi) Pobór mocy biernej rośnie BO sin fi zmienia się od ok 1 do 0,5, a prąd rosnie wielokrotnie (zależnie od mocy silnika) pomijam moment rozruchu, w którym pobór mocy biernej...
MasterOver - oczywiście masz rację. Jestem jednak zdania, że przed transformatorem też powinien być bezpiecznik. Trzeba też zwrócić uwagę, że im większa moc transformatora tym większy prąd jałowy i większy prąd rozruchu a zatem zbędne zwiększenie poboru mocy z sieci.
Wszystkie zabezpieczenia muszą być dwu-torowe - więc na falownik też 16 A (P+N) Zasilacze impulsowe mają duży prąd rozruchu więc muszą być typu C lub D i skromnie licząc np. MW 120 W - będzie wyzwalał przy załączeniu zabezpieczenie 2 A w charakterystyce "C" (mając pobór 1,4 A katalogowo) - tu musisz się nastawić, że przy włączeniu tylko tego jednego...
Skoro one tak szybko (w milisekundach) działają Ojoj, rozpędził się kolega. Pobór zwiększonego prądu musi trwać dość długo. Wyłącznik silnikowy działa w taki sposób, że zabezpiecza silnik przed przegrzaniem, wskutek nadmiernego prądu trwającego przez długi czas.Musi to być prąd, który przegrzeje silnik, nie wystarczy żeby po prostu był duży. Niech...
Witam Skasowałem część tematu gdyż udało się rozwiązać problem wyłączania się urządzenia powodem była zapowietrzona pompka.Dzisiaj udało się ogarnąć temat i działa idealnie,połączenie elektryczne zrobiłem bezpośrednio z aku bo pobór prądu jest za duży na regulator od solara 10A , a D1LC bierze przy rozruchu ponad 20A.Pozostał jeszcze temat zewnętrznego...
Iskrzy przy miedziany uzwojeniu. W którym miejscu (dokładnie) i w której chwili? Jeśli chodzi o blaszkę która idzie od uzwojenia to nie dołącza się po starcie, a po przeciazeniu. Gdy wróci na swoje miejsce (styka) to dalej zaczyna działać. Prawidłowo - taką ma funkcję. Myślałem, że poznałem zasadę działania tego wyłącznika, ale chyba nie. Po pierwsze...
Mam problem z akumulatorem mianowicie jak się okazuje wszystko zaczęło się w marcu tego roku w zimowe, marcowe dni :/ Auto miało problem z odpalaniem rano więc póżniej musiałem podpinać je do prostownika na noc żeby rano je uruchomić. Po niedługim czasie stało się to na tyle uciążliwe, że w końcu zebrałem się do sprawdzenia o co chodzi. W pierwszej...
Witam. Tak jak pisałem, nie wystarczy napięcie, które nie zanika w chwili rozruchu, bo spada na tyle, że radio odczytuje to jako wyłączenie stacyjki i się wyłącza :( Samochód to Nissan Qashqai 2010. Pozdrawiam. Wstaw na zasilaniu diodę, między nią a radio odpowiednio duży kondensator ( między + a masę). Kondensator dobrać eksperymentalnie zależy od...
Dziś przeprowadziłem kilka prób. Próba pierwsza: Mostek Gretza. Tak jak się spodziewałem nic nie zmienił. Próba druga: Mostek i 3 kondensatory 1000nF 400V podłączone równolegle. Niestety zabezpieczenie nadprądowe wybija w momencie podpięcia do sieci. Pewnie pobór prądu przez kondensatory podczas pierwszego rozruchu jest zbyt duży. Próba trzecia: Mostek...
Zobacz czy na bezpieczniku jest literka "B" czy "C". Chyba będziesz miał "B" czyli bezzwłoczny i dlatego wybija natychmiast po uruchomieniu silnika. Typ "C" daje trochę zwłoki czasowej i nie reaguje tak szybko na chwilowy pobór dużego prądu podczas rozruchu silnika.
(at)kannwy Oczywiście że może być to układ z powerbanka. Problemem jedynie może być wydajność prądowa. Ogólnie zależy od poboru prądu silników, przy rozruchu pobierają dużo więcej prądu niż w pracy znamionowej. Myślę, że 2A to powinno bez problemu wystarczyć. Teraz pytanie, na jakie napięcie pracują twoje silniki? Tradycyjnie 5V?
Pytanie "techniczne", i "prawne" skierowane do fachowców. Znane mi są 2 przypadki tzw. "biegu jałowego" liczników 3-fazowych, których zachowanie przy zasilaniu z 2-ch faz ZE traktuje jako prawidłowe. 1. Przypadek pierwszy - uszkodzone zabezpieczenie jednej z faz przed licznikiem (nie mogę jednoznacznie określić przyczyny) 2. Przypadek 2 uszkodzone przyłącze...
Podczas kręcenia rozrusznikiem (silnik był ciepły) pobór prądu przez moment był 270A.Przez te powiedzmy 2 sekundy prąd pobierany był tylko z akumulatora ponieważ alternator nie zaczął jeszcze doładowywać akumaulatora(teoretycznie). Dobrze auto odpalone silnik pracuje na wolnych obrotach wlączyłem nawet światła drogowe, podgrzewanie tylnej szyby,lusterek,podgrzewanie...
1. Naładować akumulator prostownikiem. 2. Sprawdzić jaki prąd pobierany jest z akumulatora w czasie postoju (rząd 20-40 mA). Jeżeli dużo więcej sprawdzić co powoduje zwiększony pobór prądu. 3. Teraz kolej na sprawdzenie rozrusznika (przy naładowanym akumulatorze), jak mocno spadnie napięcie podczas rozruchu i jak rozrusznik będzie kręcił. Napięcie mierzone...
Witam! Mam problem z agregatem Carrier Supra 544. Nie działa żaden z wentylatorów na parowniku. Na początku działały wszystkie potem dwa zaś 3 jak się go ruszyło śrubokrętem. Ostatnio tylko jeden się załączy po pomocy śrubokrętem przy rozruchu. I w końcu nastał czas że nawet śrubokręt nie pomaga i żaden nie działa. Rurki oszronione i lipa... 2 problem...
Objawy wskazują na problemy z rozruchem. Skora na kable tez nie działa to nie akumulator tylko problemy w zasilaniu rozrusznika. Może zgnił jakiś kabel? Może problem ze stykiem na rozruszniku? Jeżeli gaśnie wszystko przy odpalania to styk - pobór prądu przez rozrusznik jest duży i napięcie spada z powodu dużych spadków napięcia.
Pobór prądu się sprawdza w taki sposób że zamykasz samochód całkiem odpinasz klemę i mierzysz, jeśli pobór nie spada do maksymalnej wartości 60mA to zostaw miernik na 20min podłączony i sprawdź, ja bym sprawdził napięcie na akumulatorze podczas kręcenia rozrusznikiem, bo wydaje mi się że spadek napięcia przy rozruchu jest za duży.
Kolego jak w przedszkolu: 1. Nie ma różnicy w ładowaniu akumulatora gdyż tym zajmuje się regulator napięcia znajdujący się w alternatorze. 2. Przy ubytku napięcia przy rozruch względem ładowania jest duży pobór prądu do rozrusznika. 3. W przypadku zastosowania grubszego przewodu od alternatora do akumulatora nic się nie zmieni, poza średnicą przewodu....
Witam. Po kilku dniach rozładowuje się akumulator, uniemożliwiając rozruch auta. Akumulator ma zaledwie 8 miesięcy i posiada znacznik uszkodzenia. Po oględzinach akumulator jest w porządku, ładowanie 14,6v. na rozruchu , wartość na spoczynku 12,5v. Postanowiłem zmierzyć parametry na multimetrze, ustawiając takie parametry: - multimetr nastawiony na...
Jeżeli uważasz że to sterownik silnika to wypnij go i zobacz czy pobór prądu spadł. Samego sterownika silnika nie odpinam. Nawet nie wiem gdzie go szukać. Wypinam bezpiecznik (jako człowiek od VAG powiem Ci, że to ten ze skrzynki w komorze silnika (skrzynka typu trzeciego) - bezpiecznik 13 w uchwycie bezpieczników -B- -SB13-. Wówczas pobór spada do...
pobór prądu rozruchu pobór prądu rozruchu samochodu pobór prądu rozruchu silnika
kompresor nieszczelny terma baterie blank check false
moduł odkurzacza electrolux moduł odkurzacza electrolux
Mitsubishi Outlander 3 JF016E CVT – opinie warsztatów, awarie, koszty serwisu Chlorowodorek aniliny jako topnik – zastosowanie, bezpieczeństwo, alternatywy lutownicze