Alternator 55A, więc bezpiecznik powinien być na większy prąd. Akumulatory - pobór prądu przez oba silniki plus niewielki zapas. Trzeba uwzględnić to, że silniki mogą być przeciążane i w momencie rozruchu pobierają prąd większy niż znamionowy. W samochodach nie ma bezpiecznika pomiędzy alternatorem a akumulatorami. Nie ma też bezpieczników pomiędzy...
System ładowania dodatkowego akumulatora - separator - nie tylko do samochodu, przyczep i samochodów kempingowych Urządzenie ma za zadanie ładować dodatkowy akumulator podczas pracy silnika samochodu i nie dopuścić do rozładowania głównego akumulatora podczas postoju. Urządzenie monitoruje napięcie głównego akumulatora - jeśli wykryje jego wzrost ponad...
No to wykrywanie wzrostu napięcia ładowania. Wiadomo że na starcie grzeją świece, uzupełnia prąd wzięty do rozruchu... Ustawić by włączało np po przekroczeniu 13.7V i z głowy. Podniesienie napięcia ładowania samo z siebie mówi że pobory się skończyły i alternator ma lżej. Nie działa tylko w nowych samochodach z "ynteligentnym" ładowaniem... Po co sterowanie...
Zastanawiałem się jak zabezpieczyć radio cd samochodowe przed utratą zaprogramowanych stacji podczas rozruchu samochodu. Zima i niskie temperatury powodują czasami zwiększony pobór prądu z akumulatora podczas rozruchu co czasami powoduje zresetowanie pamięci odbiornika samochodowego. Wpadłem więc na pomysł aby zrobić proste zabezpieczenie utrzymania...
Zalecane sposoby ładowania akumulatorów są podawane przez producentów, sięgnij po odpowiednie instrukcje. Nie musisz się sugerować reklamami producentów ładowarek, bo z kolei ci prześcigaja się w licytacji forsownych sposobów ładowania w najkrótszym czasie - Tobie to nie jest potrzebne. Jeśli nie masz ograniczenia miejsca, to zamiast akumulatora żelowego...
,,pobór prądu w stanie spoczynku w normie,, w samochodzie Akumulator jest złomem... Na nowym brak problemów z rozruchem rozładowaniem czy stratą amperów jak i voltów. Stary akumulator naładowany w 98% i posiada 12.8v i 547A,sprawność akumulatora 68% tester mi pokazał.
Witam, mam problem z brakiem prądu do rozruchu po 3-4 dniach postoju samochodu. Mierzyłem pobór, wyszło (przy otwartym samochodzie, i taki też zostawiam w garażu) 0,06 ampera, z tym że co kilkanaście sekund podskakuje na moment do ponad 1 ampera, nie wiem co to może oznaczać. Po zamknięciu centralnym pobór wynosi ok. 0,02 ampera. Czy ten model tak ma,...
Akumulator w samochodzie jest urządzeniem opracowanym głównie do rozruchu, taki długotrwały pobór prądu w jedna stronę mu nie służy.( np próby uzycia akku samochodowego do napędu elektrycznego łodzi kończy się źle. ( zasiarczenie, spadek pojemności itd). Pomysł nieracjinalny, pozostawienie komórki w pojeździe to następne zagrożenie-łakomy kąsek dla...
Prawidłowo w samochodzie świece żarowe grzeją przed rozruchem silnika i po rozruchu silnika do pewnej temperatury cieczy chłodzącej, określonego czasu po rozruchu. Możliwe, że w tym samochodzie jest dodatkowo podgrzewacz cieczy chłodzącej, który dodatkowo obciąża silnik, aby silnik szybciej osiągnął temperaturę roboczą cieczy chłodzącej.
1 volt nie może mieć wpływu na pracę.Sprawdź połączenia w samochodzie czy głośniki nie mają zwarcia z masą.Podczas rozruchu jest duży pobór prądu przez rozrusznik stąd wyłączanie.
Zima miałem podobny problem. Opcje są 2. Kupić nowy, przestając tym samym męczyć się z tym, bądź jeżeli posiadasz drugi korzystać z obu przy rozruchu. Jeżeli akumulator nie jest stary to proponuję jeszcze sprawdzić pobór prądu w aucie w czasie spoczynku.
To może policz ten pobór prądu? Co? Bo uzasadnienie że tak jest bo tak jest bo przecież by nie było tematu jest śmieszne. Akumulator zaraz po rozruchu oczywiście PB pobiera ponad 100A. Jak ma z czego. A typowy w samochodzie ma około 60Ah. Tu został zastąpiony 20Ah. Więc RW ma podobnie do PB, wręcz trochę wyższe. Więc i pobór prądu mniejszy. Weź sobie...
Jesteś pewien że na płycie czołowej TV był w tym miejscu przycisk włączania? Opis "SYS" sugeruje raczej przełącznik zmiany systemu np. NTSC na PAL. Połącz ze sobą te dwa pola lutownicze na których jest cyna i zobacz czy będzie jakaś reakcja, ale moim zdaniem za włączanie TV powinien być odpowiedzialnym przycisk opisany jako "POW" lub "POWER". Co do...
Pytanie generuje inne pytanie: po co? Nie widze zadnego sensu posiadania takiej informacji przez kierowce w czasie jazdy. Kontrolka, jesli sprawna, wystarcza w wiekszosci przypadkow (jest maly wyjatek w przypadku kontrolki w sieci informatycznej, ale to juz problem "filozofi" kontroli). Prad zmienia sie od kilkudziesieciu, czy chwilowo moze nawet ponad...
Gdyby nawet mierzył a chcesz go tam zostawi na stałe to spalił by się po rozruchu silnika. Do czego Ci to jest potrzebne? Cęgi to nie jest też najlepszy pomysł. Np cęgi nie będą Ci dokładnie mierzyły prądów z zakresu kilkudziesięciu mA. Jeżeli uważasz że to sterownik silnika to wypnij go i zobacz czy pobór prądu spadł.
Urządzenie bez obciążenia ma na wyjściu 9,5 V, więc elektronice samochodowej nic się nie stanie. Prąd zaczyna z niego płynąć dopiero gdy napięcie akumulatora spadnie poniżej tej wartości. Pobór prądu w czasie rozruchu to ok. 60 A znacząco wspomaga lichy akumulator. Bardzo dobra rzecz do porannych zimowych rozruchów. Tylko te diody...
Czytałem już wcześniej, tylko chciałem się upewnić czy obciążenie odpowiadające poborowi 100A jest wystarczające do dosyć sporych akumulatorów o prądzie rozruchy 850A
Akumulator był sprawdzany u dwóch mechaników urządzeniami do testowania i za każdym razem poziom naładowania i siła rozruchu były w porządku jak również pobór prądu przez rozrusznik. Test na samochodzie sąsiada był dla świętego spokoju(coś nie mam zaufania do tych elektronicznych ustrojstw) tym bardziej ze to silnik 2,4 z akumulatorem 110Ah a mój ma...
znów zaczynają sie bzdurne posty o niedoładowaniu akumulatora o większej pojemności No to pora znów je wyprostować: Prąd rozruchowy to maksymalny prąd jaki można bezpiecznie pobrać z akumulatora, to rozrusznik decyduje ile tego prądu weźmie. Twój rozrusznik ma zapewne ok 2 kW, czyli prąd rozruchowy jest ok. 170 A (+ pobór prądu przez "resztę" samochodu),...
Witam W większości aut właśnie jest tak że w momencie rozruchu są wyłączane światła tak samo jak w niektórych samochodach inne odbiorniki np. radio. Według mnie nie chodzi tutaj o zwiększony pobór prądu i przygasanie świateł. Nie wiem jak jest tak jak piszesz w Seicento, ale chyba tak samo.
No dobrze, cela jest akumulatorze, a właściwie baterii akumulatorów kwasowo ołowowych stosowanych w samochodzie. Czyli masz plastikowy pojemnik z przegrodami/celami w których są płyty poszczególnych akumulatorów. Wszystko połączone szeregowo i nikt nie wypisywał że to jest bateria 3S1P. Chińczyk wymyślił na połączenie mieszane skróty PS przy czym 3S...
Po co w samochodzie akumulator, skoro nie jest potrzebny do rozruchu silnika :?: Liczycie całkowite rozładowanie :!: Policzcie dla 1/2 pojemności. Całkowity pobór prądu w starszych autach ponad 50mA, to już za dużo. Dolicz alarm, radio,... i wtedy 7mA ma znaczenie. Po 2 tygodniach nie odpalisz auta. Kontaktron zadziała jak dziecko wsadzi rękę :?:
Żadna niesprawna, zasiarczona, bez pojemności, etc nie ma takich możliwości. Oj to mało jeszcze w życiu widziałeś. Kiedyś przyjechał do mnie taksówkarz że nie może odpalić samochodu z rozrusznika, z popychu tak. Kazałem mu zgasić autko i mierzę napięcie (oczywiście kilka minut zapalone światła mijania na niepracującym silniku aby pomiar był w miarę...
1. Gasnące radio przy rozruchu może mieć dwie przyczyny: - faktycznie słaby akumulator lub okrutny pobór prądu przez rozrusznik i radio sie wyłącza wykrywając spadek napięcia - ten typ SAMOCHODU, a nie radia tak ma, po prostu konstruktorzy auta zaprojektowali je tak, że w momencie rozruchu odcinane są wszelkie zbędne odbiorniki: wycieraczki, światła,...
Witam, wiec tak muszę cie zmartwić bo za wiele z tego rdzenia nie uzyskasz....a żeby nie była ta odp mało znacząca wyjaśnię ci kilka kwestii dlaczego: 1) aby uzyskać dobry rozruch akumulatora 12 V potrzebne jest trafo o napięciu wyjściowym ok 15 V, po mostku Graetza zostanie zmniejszone do ok 13V oraz potrzebny prąd ok 300A (min 150A dla małych samochodów)...
Inaczej nie zmierzysz prądu jak nie zdejmiesz klemy Zmierzysz, zmierzysz... Są jeszcze mierniki cęgowe - może ździebko mało dokładne, ale przy prądzie 0,3 ampera da radę. Oprócz tego niemiaszki wymyśliły pomiar prądu poprzez pomiar spadku napięcia na bezpiecznikach. Jest to dosyć wygodny pomiar w sytuacji, gdy mamy CAN na pokładzie auta i każdorazowe...
Aby odpowiedzieć sobie ile Ah, czy też Wh można pobrać z akumulatora, to należy znać jego rzeczywistą pojemność i parametry, przy których uznaje się go za wyładowanego. Co do tego ostatniego, to może to być napięcie, chociaż czasami podaje się też % znamionowej pojemności, przy której to wartości jego eksploatacja nie będzie przyczyną awarii. Wniosek:...
Cytuję: "Typ AGM jest optymalnym rozwiązaniem dla szybkiego, acz płytkiego poboru prądu (związanego z rozruchem silnika), typ GEL natomiast jest najlepszą receptą dla wolnych, ale znacznie głębszych rozładowań (poborów prądu). Korzyści te mogą być istotne lub nie w zależności od zastosowań – dlatego akumulatory żelowe sprawdzają się m.in. w: karetkach...
Akumulator now To że nowy, nie znaczy, że w pełni naładowany! 1. Z innego samochodu podaj kablami rozruchowymi napięcie na swój akumulator. Jak za każdym razem odpali, to winien akumulator. 2. Zmierz woltomierzem spadek napięcia na swoim akumulatorze w momencie rozruchu. Jeśli mniej niż 11,5 V, to winien akumulator. Próbę należy wykonać wtedy, gdy...
Jasne, że możesz założyć większy i nie słuchaj głupot. Dodano po 4 Akumulator jest dobierany przez producenta do średniego zapotrzebowania samochodu na prąd a alternator do tego by utrzymać akumulator w dobrej kondycji również z uwzględnieniem poboru prądu przez auto. No to pojechałeś po bandzie. To właśnie alternator zaopatruje samochód w prąd, a akumulator...
Witam, chciałbym usłyszeć Waszą opinie dot. poprawności działania samochodu osobowego toyota yaris 1.4 d4d 2004 I gen. Samochód ma problem z rozruchem, akumulator padł np. po 7 dniach braku jego użytkowania. Sprawdziłem też pobór prądu multimetrem (ampery) - wynik to 0.015A, i 0.007A po odłączeniu bezpiecznika 15A DOME Jako laik przeprowadziłem podstawowe...
Witam, odświeżę temat. W moim Berlingo B9 z 2011 r 1,6 HDI pobór prądu na postoju po uśpieniu wynosi 0,08 A. Nie jest to mało. Do czego zmierzam. 1,5 r. temu zakupiłem akumulator Exide 64 Ah, wzmocniony 640 A rozruchu, który nawet podczas plusowych temperatur po około 2 miesiącach sprawiał wrażenie nie w pełni naładowanego. No ale jazda na krótkich...
Cały problem polega na spadku napięcia w trakcie uruchamiania silnika, dlatego układ musi być przygotowany na to że zasilanie mu spadnie w nieoczekiwanym momencie, należy stosować porządny reset (bywa że te w uC nie wystarczą) i musi być dobrze przemyślany program, który może czekać z uruchomieniem wszystkich funkcji na uruchomienie silnika, lub przeczeka...
Wygląda na nie naładowany akumulator. Jakim miernikiem sprawdzałeś akumulator? To że napięcie jest prawidłowe na zaciskach akumulatora nie oznacza że jest sprawny. Do akumulatorów służą specjalne przyrządy pomiarowe mierzące napięcie na akumulatorze pod dużym obciążeniem jakim jest przepływ prądu przez rezystor w przyrządzie. Cykanie jak nazywasz na...
Przy próbie jazdy ze sterownikiem 1000W/36V (zmostkowanie ogranicznika prądu w BMS) pakiet puchnie Dlatego booster może dostarczyć te 300 A przez max. 5-10 s potrzebne na uruchomienie silnika. Tak naprawdę te 300A to jest tylko "pik", a średni prąd rozruchu jest przynajmniej o połowę mniejszy. Zazwyczaj akumulator samochodu, nawet mocno rozładowany,...
Lodówka potrafi wystartować bez "rozruchu" raz na 20 razy ;), wniosek z tego taki że to nie od oporów zależy tylko od miejsca w jakim stanie wirnik, jeśli stanie akurat w dobrym polu to go ruszy bez rozruchu, myślę że falownik mógł by tu pomóc (co zresztą jest używane w agregatach dużej mocy). Ale czy to będzie miało jakikolwiek sens ekonomiczny......
A ja polecam sieć sklepów Energohandlu bądź Morsa. Udajesz sie do nich, a oni na miejscu podadzą tobie wytrzymałości prądowe dla danego przekroju, oczywiście wartości te są "długoterminowe", a Ty potrzebujesz na kilkanaście sekund więc dla danej grubości kabla możesz wartość prądu zdrowo zawyżyć. Przewody rozruchowe sprzedawane pod nazwą "200A" bez...
W praktyce, akumulatory o prądzie rozruchu rzędu 330A to akumulatory o pojemnościach od 40 do w porywach 48Ah; daje to "ilość" prądu do dyspozycji o wartości realnej od 12Ah do 16Ah. Oznacza to, że podłączenie nagrzewnicy NA POSTOJU choćby tylko na 20 minut - uniemożliwić może odpalenie silnika. Potrzebne wartości dla źródeł energii w samochodzie przy...
a trzeba przyznać że kwasówek nic nie pobije z prądem ładowania i rozładowania. No tutaj bym polemizował ... najważniejszy jest prąd rozładowania i tutaj niestety ginie kwasiak w oczach. Tak kwasiak w samochodzie do rozruchu (5s) da tam sporo prądu ale podczas ciągłego dużego poboru padnie jak mucha. Mój AGM 100Ah potrafi też w ciągu (5s) dać 1200A...
Pewno masz rację, że akumulator zmęczony. Ale aby mieć lepszy obraz/uzasadnienie do wymiany to mierz też napięcie na instalacji samochodu. Czyli w spoczynku, po załączeniu zapłonu, przy uruchomionym silniku i w czasie rozruchu. Akumulator o pojemności 71 Ah/500 A chyba nie bez powodu zamontowano do benzynowego silnika.
niecałe 3/100 na sekundy rozrusznik zrobi taką rozgrzewkę akumulatora No i właśnie w tym jest problem. Akumulator to nie "wiadro z prądem" tylko reaktor elektrochemiczny, a do zachodzenia tej reakcji potrzeba odpowiednich warunków i te kilka-kilkanaście sekund niewielkiego poboru mocy (100-150 W) wystarczy, aby te warunki stworzyć. Zastany na mrozie...
Podłączysz i będzie działać aczkolwiek nie długo to jest raz żywotność akumulatora również się zmniejszy.Akumulator w samochodzie jest potrzebny tylko przy rozruchu i to wtedy z niego pobierany jest prąd a przy włączonym silniku resztę robi alternator.Wiec przydałby się porządny prostownik ale pobór prądu jest duży wiec jak to wpłynie na prostownik...
Alternator to prądnica trójfazowa. Napięcie z niej jest prostowane przez diody. Są tam jeszcze diody pomocnicze i m też się zdarza uszkodzić. Najbardziej narażone na uszkodzenie są diody z prostownika powiedzmy głównego. Muszą przewodzić po kilkadziesiąt amperów, wydziela się w nich po kilkadziesiąt watów mocy. Mogą się uszkodzić od zbyt wysokiej temperatury....
Witam. Astra 1.7 diesel (dr) 94 rok. Wszystko było ok., rozrusznik kręcił zawsze żwawo, akku w dobrym stanie, alternator jak i cala instalacja także. Przy dzisiejszym rozruchu rozrusznik dość słabo kręcił ... objawy takie jak przy wyładowanym akumulatorze, przy następnym uruchomieniu wszystko wróciło do normy. Po jakimś czasie ponownie wyłączyłem silnik...
Stwierdzono że akumulator traci pojemność na mrozie. Pyta się mnie kumpel czy nie można zastosować jakiejś grzałki która będzie podgrzewać w zimową noc akumulator, pobór prądu oczywiście z niego. :) :) :)
To zależy od stanu akumulatora, rodzaju radia i ustaleniu co jest cichym słuchaniem. Ale zgadując można przyjąć 300-700 mA. Przyjmując średnio 0,5A to przez 4 godziny zużyje 2 Ah z akumulatora (Średnio 50 Ah). Nie powinien się więc akumulator rozładować. Zwykle jednak podana na etykiecie wartość pojemności, jest dla stanu fabrycznie nowego, w temperaturze...
Rozumie, że jak nie ma domu, to i nie bardzo jest gdzie usytuować hydrofor, chyba, ze w jakieś szopie na lato. Nie o ciśnienie jednak tu chodzi, bo pompa da takie ciśnienie, tylko o to że takie startowanie i wyłączanie pompy nie jest zbyt komfortowe w późniejszym czasie , gdy już będzie instalacja w domu. Do napompowanie jakiegoś zbiornika, by mieć...
Witam. Chciałbym pociągnąć ten temat zamiast zakładać nowy, a o Phaetonie ciężko się czegoś dowiedzieć. Ostatnio dopadł mnie problem, bo mój Phaeton po postoju 5-dniowym jak chciałem go odpalić to rozrusznik tylko jęknął, a reszta pogasła. Wcześniej samochód stał w garażu dłużej i odpalał, fakt że pojawiał sie komunikat "Please start engine",ale odpalał....
Witam Zgadzam się z "harnasx", ten akumulator jest odpowiedni do tego samochodu Jeśli sprawdzisz czy instalacja nie pobiera prądu w czasie postoju i jeśli poboru nie będzie, to sprawdź aerometrem gęstość elektrolitu w tym akumulatorze Sprawdź 1 raz jak jest nienaładowany i drugi raz po naładowaniu. Akumulator naładuj prądem ok. 5 A w czasie 10 godzin....
Mam pompę powietrza do sprzętu wodnego, która zasilana jest 12 V/140 W z gniazda zapalniczki, mam też powerbank, który daje na 12 V max. 10 A, ale po podłączeniu pompy powerbank się wyłącza. Czy istnieje możliwość ograniczenia poboru prądu przez pompkę tak, aby nie włączało się zabezpieczenie nadprądowe w powerbanku? Największy pobór prądu przez silnik...
Wracam do tematu z pomiarami: https://obrazki.elektroda.pl/5839111400_... Tydzień 1: A - Trasa około 250 km - prawidłowe ładowanie B - Postój 4 doby na parkingu lotniskowym - brak spadku napięcia C - Trasa około 250 km - prawidłowe ładowanie D - Postój około 15 godzin - brak spadku napięcia E - Trasa około 4 km. Później samochód odpalony...
Jak dla mnie więc jakieś okresowe i kondycyjne ładowanie akumulatora prostownikiem jest raczej bez sensu. Chyba że akumulator stoi nieużywany przez dłuższy czas i trzeba zapobiec jego zasiarczeniu. I tu wg mnie kolega jest w błędzie, bo a) układ ładowania w samochodzie ma usterkę (zbyt niskie napięcie i prąd ładowania) z moich wprawdzie skromnych doświadczeń...
Tak czytam te posty i widać że koledzy trochę jednak mało wiedzą w tym temacie. Mianowicie kwestią sporną jest dla mnie zrobienie z tego urządzenia dobrej spawarki ,bo musiałby ona mieć regulacje prądu i napięcie około 40V minimum. Jeśli chodzi o odpalanie samochodów na rozładowanym akumulatorze to podłączenie tego urządzenia do akumulatora całkowicie...
Takie prostowniki rozruchowe miały 18-20V skutecznego Właśnie -miały. Skoro autor ma regulację to może zaznaczyć pozycję przełącznika dającą nie więcej niż 15V i ta będzie bezpieczna dla każdego pojazdu. Przy tej mocy trafa spadek napięcia przy rozruchu nie powinien być zbyt duży (chyba że popełniono błędy przy nawijaniu ) Przełączanie uzwojeń w trakcie...
Bardzo dobrze panowie, czyli do kitu 1.Pojemność akumulatora – będąca de facto ładunkiem (prąd razy czas), który akumulator może oddać, zależy od temperatury i prądu. Sugeruje obejrzeć ch-ki rozładowania tutaj: http://www.edw.com.pl/pdf/k01/10_15.pdf . Czyli np dla prądu równego co do wartości 3C (w naszym przypadku 165A) akumulator nie...
Podczas kręcenia rozrusznikiem (silnik był ciepły) pobór prądu przez moment był 270A.Przez te powiedzmy 2 sekundy prąd pobierany był tylko z akumulatora ponieważ alternator nie zaczął jeszcze doładowywać akumaulatora(teoretycznie). Dobrze auto odpalone silnik pracuje na wolnych obrotach wlączyłem nawet światła drogowe, podgrzewanie tylnej szyby,lusterek,podgrzewanie...
Jeśli masz możliwość naładowania poza samochodem to będzie to bezpieczniejsza opcja. Jeździłem Pandą która jeśli stała 2 tyg. to "zjadała" akumulator. Nie miała nawet kabli do radia czy anteny. Nie wiem jakie są u Ciebie okoliczności, być może trzeba się przyjrzeć poborowi prądu na postoju.
Dobrze ale jak to ma się do sklepów czy hurtowni? przecież na półkach stoją tam akumulatory nie przez tydzień a wiele dni i co? oni na sklepach czy hurtowniach cały czas podładowują? przecież towar nie sprzedają w kilka dni... Ale akumulator stojąc na półce nie podtrzymuje pamięci radia, czuwania alarmu ect. Standardowy pobór prądu we współczesnych...
Kolego możesz mi wytłumaczyć jak napięcie może wzrosnąć powyżej tego co ustawię? Chodzi o to że większość standardowych prostowników z opcją rozruchu ma regulacje napięcia i dla trybu "rozruch "jest ono podnoszone aby skompensować spadki spowodowane dużym poborem prądu. Czasem to podniesienie napiecia jest zbyt duże i w momencie spadku obciążenia następuje...
Więc jeśli nie chcesz akumulatora to by mieć pewność odpalenia to o 1fazowym urządzeniu możesz raczej zapomnieć, i kwota 1000zł też jest minimum 2x za niska. Jest też opcja że zostawiasz np na 15 min urządzenie by naładowało akumulator w samochodzie i wtedy ze wspomaganiem rozruchu powinno się udać odpalić. Wtedy urządzenia za ok 1000zł powinny sobie...
a gdzie wyczytałeś te 150 A ? prąd rozruchu wacha się w granicach 200 do nawet 600 A w samochodach osobowych. Przy silniku 1,6 chcesz mieć 150 A to nie mały fiat
Nie można oczekiwać, że alternator da powiedzmy nominalne 70A, jeśli nie ma poboru prądu: co taki "Ciapek" pobiera? Jedynie uzupełnianie akumulatora po rozruchu. We Fabii wyniki są większe, bo i elektryka samochodów jest rozbudowana. Kontrolny pomiar wydajności musiałby Kolega przeprowadzić podłączając obciążenie takie, by alternator mógł się "wykazać"....
Witam! Potrzebuję zakupić albo wykonać przetwornicę napięcia z 24V na 12 V do zasilania palnika w spryskiwarce zamontowanej na samochodzie cieżarowym. Problemem jest tutaj prąd. Znamionowo układ palnika (pompka+wentylator) pobiera około 16A czyli jakies 200W, natomiat przy rozruchu pobór prądy wynosi 48A (czas rozruchu około 3sec). Rozglądałem się po...
Z twojej wypowiedzi wnioskuję, że wpadłeś na debilny pomysł zastosowania turbiny modelarskiej EDF, jako turbiny do samochodu. Jeżeli normalnego, to wklej zdjęcia instalacji przed pierwszym rozruchem. Będą materiałem na piękne memy o głupocie. Akumulator samochodowy - ołowiowy (Pb) nie ma takiej wydajności by sprawnie oddawać 20-30 amper, przez kilka...
Kiedy auto pracuje to woltomierz może dać więcej informacji niż amperomierz, Można też odwrotnie, kiedy auto nie pracuje to amperomierz da więcej informacji niż woltomierz. I tak w koło Macieju. Panowie wszyscy macie rację ! A tak naprawdę to psu na budę te wszystkie pomiary kiedy nie będziecie mieli pojęcia co dzieje się w waszym samochodzie. Interpretacja...
Nawet pobór do 100mA nie rozładuje akumulatora w jeden tydzień, choć dwukrotnie przekracza umowną granicę 50mA ale odpowiedz na moje pytanie z postu #9 deathwing napisał: Napięcie akumulatora po tygodniu nieuzywania (przy rozłączonej klemie) 12,5v po tygodniu przy podłączonej klemie 10,5v Co oprócz "ucieczki prądu" poza akumulatorem da taki efekt? to...
Jaki jest przeciętny pobór prądu rozrusznika w samochodach ciężarowych? Co ma do tego przeciętny? Ważne jaki jest w twoim. Jeżeli nie wiesz zapytaj w serwisie albo zaproś znajomego elektryka z miernikiem cęgowym prądu stałego i pomierzcie podczas rozruchu.
No właśnie o to mi chodzi. Aktualnie przy tych mrozach i stanie mojego samochodu największy pobór prądu to około 200A Lipole które chce wykorzystać są dobrej jakości i to co jest na nich napisane jest rzeczywistością. ponieważ wystarczy ze podepnę je do ładowarki w trybie rozładowania i już widzę jaki mam prąd i w jakim czasie się rozładują. Sprawdzałem...
Witam Co do przewodów - ja mam marketowe 6mm2 i dobrze służą. Oczywiście po połączeniu chwilkę należy poczekać aby akumulator biorcy trochę się podładował -DAREK- To prawidłowa diagnoza. Przewody tylko wspomagają rozruch. Który się odbywa w rzeczywistości z akumulatora biorcy. Poprzez przewody rozruchowe nie płynie wcale pełny prąd rozruchowy. Jak...
Zdemontować tapicerkę,wypiąć kostkę od siłownika i próbować ręcznie sterować zwierając dodatkowym przewodem.Jeśli będzie działać poprawnie to prawdopodobnie złe ustawienie siłownika,a jeśli nadal będzie to samo to przedzwonić miernikiem przewody w drzwiach. Pozdr. Ale nie bardzo wiem po co ręcznie sterować jak central można zamknąć i otworzyć z klucza...
79adam79 Jeśli akumulator nie jest w najlepszej kondycji to 0,17A przez kilka dni wystarczy żeby nie można było uruchomić silnika, zwłaszcza kiedy jest chłodniej. Proponuję jeszcze sprawdzić pobór prądu i spadek napięcia przy rozruchu. Może wina leży po stronie rozrusznika? Ładowanie na poziomie 13,8V można uznać za prawidłowe. Do jakiej wielkości spada...
https://obrazki.elektroda.pl/5651978000_... Cześć, Kiedy dwa lata temu padł mi akumulator w motocyklu i stanąłem przed koniecznością jego wymiany, postanowiłem kupić akumulator litowy, licząc, że będzie lekki, pewnie działający i trwały. Niestety - chyba jednak kupiłem zbyt tani egzemplarz (mimo że kosztował dwukrotność ceny akumulatora...
Pobór prądu przy wyjętym kluczyku 12mA. Wręcz bardzo dobrze, tak samo jak inne podane wartości oprócz: Napięcie podczas rozruchu - tu trochę kłopot był z odczytem, ale zauważyłem na mierniku nawet wartość 6-8V Wątpię by komputer samochodu poniżej 8-10 V był w stanie zadziałać, ale mniejsza z tym. Ładowanie masz, nadmiernego poboru prądu podczas postoju...
Co do mocy altenatora to nie zależy ona od pojemności akumulatora lecz od poboru mocy (elektryczne wspomaganie, halogeny, żarówki HID, klima , wentylatory) i diesle mają większe bo mają większy pobór mocy zwłąszcza przez swiece żarowe które po odpaleniu silnika grzeją i mają pobór prądu ok 60A więc alternator musi być większy. I dlatego akumulatory...
Witam . Posiadam Corsę C 1.0 benzyna . Ostatnio często pada mi akumulator po 1-2 nocach. Sprawdziłem akumulator na rozruchu i miał napięcie poniżej 10 V . Na włączonym 13.5 V Przejechałem się około 10km i następnego dnia akumulator miał już 12.5V Na włączonym silniku 14.3 V. Sprawdziłem pobór prądu z akumulatora i jest 0.8 A . Powyjmowałem bezpieczniki...
Na zdjęciach jest amperomierz z samochodu Żuk, ma on już wbudowany bocznik, jest to taka blaszka pomiędzy śrubami. Ten amperomierz w twoim samochodzie jest oryginalnie wbudowany? Bo być może też ma on go w sobie zamontowany. Największym problemem w zrobieniu bocznika jest dobranie odpowiedniej mocy oraz wyskalowanie amperomierza żeby pokazywał rzeczywisty...
http://obrazki.elektroda.net/56_11545154... Automatyczny wyłącznik rozrusznika Poprawny rozruch silnika samochodowego zależy w dużej mierze od doświadczenia i zdolności manualnych kierowcy. Zbyt krótkie włączenie rozrusznika nie uruchomi silnika, zbyt długie włączenie powoduje niepotrzebnie pracę rozrusznika na bardzo dużych obrotach i przyspieszone...
To wcale nie takie prote-pobór prądu czerpany przez silnik zależy od jego obciązenia. Inaczej więc będzie się zachowywał z opornikiem powiedzmy 5 om podczas jazdy po równym, inaczej pod wzniesienie, podczas rozruchu i rozpędzania. Zalóz na próbę opornik jak pisałem 5 om ( np 5 1 om\5W połaczonych szeregowo)
Muszę się przyznać że prototyp sporo ewoluował. Przewidywałem 1,5A gdyż na początku były przekaźniki 12V sterujące elektrozaworami (elektrozawory zasilane z instalacji - moc każdego to 60W), ale skoro miało być uniwersalne przekaźniki zostały zastąpione mosfetami. Bez przekaźników będzie wiele mniej, nie chcę zgadywać, sprawdzę to na wozie w poniedziałek....
sprawdziłem dziś miernikiem akumulator i pokazuje 11,3 Zakładając , że akumulator ma pojemność zalecaną do danego silnika (odpowiedni prąd rozruchu) i jest w pełni naładowany, to jego napięcie powinno wynosić 12,6-12,8V. jestem zielony w tych tematach Mylisz pojęcia. Masz zmierzyć napięcie akumulatora [V] , bez pracy silnika, obciążając go np. włączonymi...
Właśnie kompresor na ciągniku pod maska jest, tylko zupełnie brak jakiegokolwiek osprzętu, rurki doprowadzające popękały więc leżą sobie na złomie, chyba jeszcze nawet ich nie wyrzucałem. Ten cały rozdzielacz, czy zawór pod pedałem hamulca również, ponieważ zablokował się w taki sposób, że nie było zupełnie hamulców w ciągniku, zatrzymanie się pod górkę...
Od czasu do czasu przydałoby się zmierzyć prąd stały, czy to w samochodzie czy to w gospodarstwie domowym. Zwykłe amperomierze mają ograniczony zakres, a często można i spalić bezpiecznik, co np w mierniku Fluke jest kosztowne. Postanowiłem się zaopatrzyć w miernik cęgowy z opcją pomiaru prądu stałego. Na eBay’u zauważyłem pewniej miernik w cenie...
Witam Mam problem z naprawą samochodu Alfa Romeo 1.9 JTD 1999r 77KW. Samochód ma kłopoty z rozruchem na zimnym silniku. Podłączyłem samochód pod FIAT ECU SCAN i odczytałem błędy. http://obrazki.elektroda.net/78_12878444... Był błąd P0380 więc sprawdziłem świece żarowe i wymieniłem komplet (trzy były spalone). Niestety problem nie ustąpił :(....
A ja bym radził tobie, Gogi123, zmierzyć pobór prądu z ogniwa 1,5V tego twojego odtwarzacza. W wypadku mojego odtwarzacza wytraciło by się na LM317 ponad 30W mocy przy rozruchu (przez ~10s) i 1,4W podczas pracy. To bezwzględnie wymaga założenia sporego radiatora, a przy uruchamianiu nie wiadomo czy nie zareaguje wewnętrzny układ ogranicznika mocy.
http://obrazki.elektroda.pl/8865551600_1... Witam, Jest to mój pierwszy projekt wstawiony na forum elektroda, które czytam już od dawna. W związku z tym, że posiadam dosyć spory garaż wolnostojący i co nieco "dłubię" przy samochodach zdecydowałem że w zimie nie będę już więcej marzł... Mój pomysł (inspirowany min. tematami na elektrodzie...
to co napisałeś nie daje mi wcale odp na mój post ,bo każdy bedzie pisał,( najpierw wymien rozrusznik potem pompe, wtryski itd,takie gdybanie,i naprawa przekroczy wartość samochodu, jak bym miał wymieniać wszystko na nowe nie potrzebowałbym pomocy na tej stronie,może wrescie znajdzie sie jakiś naprawdę dobry fachowiec:) Wielu uzytkowinikom wydaje się...
Przedstawione wcześniej żarowe podgrzewacze cieczy chłodzącej muszą pracować ze sterownikiem. Sterownik ten kontroluje pobór pradu w całym pojezdzie. minnymi stan akumulatora. Jeśli zamontujesz to bez sterwonika to za chwile spalisz swiece oraz przeciążysz akumulator i bedziesz miał problemy z rozruchem. Proponuję Ci zastosowanie ektrycznej grzałki...
A więc tak : mierzyłem pobór prądu przy wyłączonych stacyjkach (wyłączników zasilania/hebli nie ma) , pobór jest rzędu 70mA co jest bardzo małą wartością. Naładowałem też akumulatory do pełna i przetestowałem testerem (takie cudo z dużymi rezystorami ala farelka) i testy też wyszły ok. Mi się wydaje że problemem są GPS i Wideorejestratory oraz mnóstwo...
Lata temu używałem w pracy urządzenia ZTR-80. Było to urządzenie prostownikowe służące do ładowania aku i rozruchu silnikow samochodowych. Posiadało napięcie wyjściowe 12/24V oczywiście z możliwością regulacji w górę. Ale pomimo tego,że urządzenie było duże i ciężkie i tak do rozruchu silnika potrzebowało akumulatora. Było to urządzenie wspomagające...
Nie jestem pewien czy lodówka będzie działała na przetwornicy,np.pompka wody w centralnym nie działa,spowodowane jest to innym kształtem przebiegu prądu,druga sprawa to pobór prądu przy rozruchu ,musiałbyś mieć mocną przetwornicę.Jeśli posiadasz już przetwornicę to podłącz i sprawdź ,jeśli nie to umów się ze sprzedawcą na sprawdzenie(może się zgodzi).Pozostaje...
To nie takie proste- poszukaj sobie na forum tematu - UPS samochodowy ( czy cos wtym stylu) chodziło o nieprzerywane rozruchem zasilanie rejestratorów wideo w samochodach nauki jazdy były tam układy takiego zasilania. Chyba coś znalazłem http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic63... Pozdr.J. ok dzięki, tylko ja chciałem podłączyć radio które ma...
Dziś chwila czasu więc testy. Aku już kiedyś się podładowały w czasie testów, napięcie wynosi 12.3V. Ładowanie bez ograniczenia prądu to 5A, w czasie testów spadło do 4,5A. Ładowanie przez żarówkę h4 ogranicza prąd do 1,5A przy 14V, (przy obecnym stopniu naładowania powerbanka) Podpiąłem też prostownik który mam, przez minutę podawał 4A, po czym ograniczył...
Mostek zabudowany 50A wystarczy? Chcę wykorzystać to trafo docelowo do wspomaganie do rozruchu samochodu na 12 v. Ładowanie akumulatorów na 12/24 V (oczywiście regulacja prądu) Może też dało by radę zrobić taki "kombajn". 1. Ładowanie 12/24 2. Rozruch auta (wspomaganie) na 12 v . 3. Zasilacz stabilizowany regulowany w zakresie od ok 2v do 30v, 30 -...
http://obrazki.elektroda.pl/9577248200_1... Po ponad 13 latach bezproblemowego użytkowania automatycznego wyłącznika rozrusznika wykorzystującego kontaktron i przekaźnik, okazało się, że jest to bardzo przydatna rzecz, szczególnie przy współpracy z przyciskiem "start-stop". Postanowiłem zmienić to rozwiązanie na nieco bardziej eleganckie...
Cyklicznie co ok. 1 sekundę wykonuje pomiar napięcia i na tej podstawie uruchamia przekaźnik. Jeśli napięcie zasilania przekroczy 13,5V układ włącza światła. Do układu podłącza się też syngał świateł postojowych, dzięki czemu po ich włączeniu wyłączają się światła dzienne. Przerost formy nad treścią i na dodatek oparty na błędnych założeniach. Skoro...
Po co wprowadzasz innych użytkowników forum w błąd mówić że jest dobrze uruchamiać silnik na włączonych światłach mijania? Gdzie ja pisałem że dobrze jest uruchamiać silnik na włączonych światłach? Zacytuj. Słyszałeś coś może o spadkach napięcia i jak to wpływa na żywotność żarówek i może też akumulatora? Kilkusekundowy spadek napięcia nie ma praktycznie...
Witam. Pisze z takim problemem, iż posiadam webasto BW 50 analogowe. Kupilem webasto, rozebralem całe oraz wyczyscilem. Podłączylem na stole wraz z doprowadzeniem paliwa oraz wody. Webasto odpalilo i wodę zagrzalo. Podłączyłem do samochodu (webasto to nie posiada zewnętrznej pompy paliwa, a zbiornik przelewowy), na krótko po podaniu sygnału oraz podpięciu...
Mam pytanie dotyczace kwestii kondensatora do podtrzymywania zasilania mojego ukladu mikrokontrolera. Wiem ze temat byl juz walkowany parokrotnie jednak moje pytanie jest bardziej typu "dlaczego" a nie "jak to zrobic". Generalnie wlaczam rownolegle do zasilania kondensator i: a) jeżeli podłącze kondensator 4700uf na 35 V to rzeczywiscie uklad jest przez...
mczapski w ogole ale to w ogole nie rozumiem co napisales liczylem na odp. musisz miec taki i taki kabel do takiego i takiego akumulatora, mozesz to obliczyc w nastepujacy sposob jezeli chcesz aby kabel ten pasowal i aut osobowych jak i do tirow a nawet statkow kosmicznych tozrob to tak i tak średnio mozna przyjąć dobierając przekrój przewodu 1mm²/10A...
12,6 czy 12,8, jakie to ma znaczenie skoro prąd zniknął ? Dla mnie to ma o tyle znaczenie, że jeżeli zaraz po zaprzestaniu ładowania napięcie jest od razu 12.6V jest to informacja, że akumulator jest tylko częściowo naładowany i to może, ale nie musi powodować co tu napisałem jak będzie dawał za niskie napięcie, to akumulator będzie naładowany na tyle,...
pobór prądu rozruchu duży pobór prądu rozruchu pobór prądu rozruchu silnika
sygnał kamera bezprzewodowa naprawa statecznika elektronicznego sygnalizator satel
echosonda lowrance echosonda lowrance
Cewka zapłonowa Fiat Seicento - diagnostyka i wymiana Jak sprawdzić żarnik miernikiem - pomiar rezystancji i ciągłości