Maluszek miał dwa gary ale był czterotaktem. Więc na jeden obrót wału przypada jeden zapłon. Natomiast wsk to dwutakt. Znowu na obrót przypada jeden zapłon. Powinno zagrać. Tylko skąd w wsk 12v?
:idea: :D chyba mam rozwiazanie. wyjscie na tachometr mam w manetce.
Dołączam się do prośby.
Przestaw na dwutakt - przełącznik 2T. Na czas testów zamiast przycisku w rączce dołącz przycisk chwilowy (np dzwonkowy). Sprawdź czy na elektrozaworze od gazu pojawia się jakieś napięcie. Nie wiem jak u Ciebie wygląda wiedza spawalnicza ale w dwutakcie wciskasz klawisz w rączce działa, puszczasz przestaje. w 4T to funkcja do pracy ciągłej
Dwutakt to naciskasz spust w rączce i wtedy uruchamia się wypływ gazu , podajnik drutu i pojawia się napięcie - czyli rozpoczynasz spawanie . Często jest możliwość ustawienia wyprzedzenia gazu przed napięciem , i jeszcze wiele innych parametrów i to jest zapisane w instrukcji obsługi . Spawarka tak działa do momentu puszczenia spustu , potem wszystko...
No sorry ale dzialanie klimatyzacji w samochodzie jest porownywalne z dzislaniem silnika spalinowego, czyli bardzo skomplikowane i mozna by pisac prace mgr na ten temat. Do lodówki to się zgadza, ale do silnika spalinowego ? Przecież tu więcej różnic niż podobieństw. Pracę magisterską ? Chyba referat w podstawowej szkole. Ale znam i takich mechaników...
Oscyloskop i miernik uniwersalny posiadasz? Bo mogą być przydatne w dalszej części naprawy. Po pierwsze wyłów z wiązki przewody start z gn. euro Idąc za przewodami trafisz na płytkę gdzie masz sterowanie, czterotakt/dwutakt, przełączenie w tryb MMA. Jeżeli to płytka ze scalakami - to w niej należy szukać problemu. Jezeli to płytka z małym trafkiem...
Niektóre spawarki mają ustawienie, by nie gasić łuku po puszczeniu przycisku ale dopiero po jego ponownym naciśnięciu i puszczeniu. Zapobiega to konieczności trzymania ciągle przycisku podczas spawania. Może to to? Dwutakt lub czterotakt. Przełączałem. Bez różnicy.
Po zalaniu świeżym paliwem, + Skuter 50ccm 2t Rozumiem że mieszanka paliwa z olejem skoro to dwutakt? Dodano po 1 Iglica na środkowym ząbku + śruba regulacyjna wkręcona do oporu i odkręcona o 1,5 PEŁNEGO OBROTU. Na tym ustawieniu powinien pracować i dać "wkręcić się na obroty".
Mieszasz sam sobie. ;) Powietrze, mieszanka ...... Weź butelkę typu PET nalej wody i wbij w nią igłę to twoja iglica. Zakrec korek i zaczekaj aż woda przestanie kąpać. To zamknięcie gazu. Teza zassij ustami prze igłę. Woda poleci. Tak silnik podsysa benzynę. Pamiętaj że do silnika wpada powietrze z gaźnika leci benzyna a dalej tworzy się z tego mieszanka....
To jeśli dwutakt,to całkowicie zmienia postać żeczy.Może ciągnąć przez zimering,ale cze dasz radę go wymienić bez rozbierania silnika?Możesz próbować ,tylko nie skalecz wału.
Czyli zgadza się ponieważ mam uchwyt z napędem tak też się domyślałem że to może być od sterowania posuwem w rączce jest potencjometr i reguluje prędkość może na wiosnę wziąć kawał blachy i oprowadź go ustawić ale najpierw jeszcze zmienię drut na cieńszy 0.8. a na czym polega ta funkcja dwutakt czterotakt i punktowe to rozumiem a ta funkcja szczepianie
A przy czysczeniu wydechu czegoś nie usunołeś? To dwutakt tłumik musi mieć pewien opór, bo inaczej będzie więcej palił. Na spalanie ma też wpływ regulacja gaźnika, stan silnika i styl jazdy.
Coś jest nie tak. Silnik nie ma mocy. Zmniejszenie ciężaru daje mu możliwość wejścia w obroty. A na wysokich każdy dwutakt ma moc. Zrób co napisałem,zdejmij całkiem wariator i opisz efekty. Przekładnia później.
Witam, Na początek napisz do czego go podłączasz :?: Czy dolutowałeś już kondensator 100nF, bo w taki sposób przerabiasz obrotomierz na 2T (dwutakt). Myśle że to może być spowodowane zakłóceniami z przerywacza. Pozdr
2. co to 2-takt lub 4-takt; Dwutakt to tryb w jakim sie "normalnie" spawa, tzn drut jest podawany tylko wtedy, gdy trzymasz przycisk. W przypadku czterotaktu, pierwsze nacisniecie przycisku wlacza podawanie drutu, wylaczenie jest dokonywane kolejnym nacisnieciem, tym samym w czasie spawania nie musisz trzymac przycisku. Przydaje sie przy dlugich spawach....
Fakt, nie doczytałem, że to dwutakt :). Jeżeli sprzęgło silnie się nagrzewa, to znaczy, że się ślizga. Sprzęgło odśrodkowe powinno trwale połączyć napęd po ruszeniu z miejsca. Jeżeli ślizga się, to albo szczęki nie poruszają się swobodnie, albo wina tkwi w okładzinach.
Witam, od roku używam SHERMAN 260 IGTB, zasilany 3 fazami, podajnik 4 rolkowy, spawanie MMA, dwutakt i czterotakt, zmiana polaryzacji. Spawam nim zarobkowo średnio 5-6 godzin dziennie a w sezonie letnim 8-10 godzin dziennie, używam drutu 1mm w osłonie Co2 przeważnie stal czarną o grubości ścianki od 1.5 do 10mm, jak do tej pory jestem z niego zadowolony
Kolor nie ma znaczenia bo oliwie barwę daje tylko barwnik żebyś nie mylił z innymi olejami. Może byç czerwony, zielony albo jasnobrązowy. Proporcje podaje producent np. 1:25, 1:40, 1:50. Co byś nie kupił nadal to będzie oliwa do dwutaktu. Możesz za litr zapłacić 2 dychy albo za to samo w innym kolorze 4 dychy. hej
Witam, Cewka ładująca moduł zapłonowy w skuterze Suzuki Address AH50 uległa uszkodzeniu. Mam możliwość jej nowego nawinięcia lecz potrzebował bym jej parametrów: grubość drutu, rezystancja. Niestety z tej uszkodzonej nie mogę policzyć zwojów, ponieważ już wcześniej była przezwajana. Jest to dwutakt, zapłon bezimpulsatorowy. Pozdrawiam
Potencjometr pierwszy od góry to posów drutu, poniżej przełącznik trybu spawania dwutakt, czterotakt, spawanie punktowe, spawanie periodyczne (przerywane). Obok czas upalania drutu, w CO2 nie działa. Pozostałe dwa na dole to czas spawania i czas przerwy. A tak wogóle to to spawa czy nie?
Olej rozpuszcza się w benzynie, a więc najłatwiej benzyną (taką, do której jeszcze nie dodano oleju do dwutaktów :-) ). Co do technik, to Ci nie podam, bo sam nie do końca wiem, jak to zrobić dobrze (jeśli benzyna dostanie się do tłumika, może wypłukać z niego syf i zanieść go na łożysko w skrzyni korbowej... To byłoby bardzo źle.
Silnik wiekowy, nie wiadomo w jakim stopniu zużyty i rozregulowany. Znając życie kompleksowy przegląd by się przydał. Gaźnik może mieć źle ustawiony poziom paliwa w komorze pływakowej, zabrudzone dysze, ciągnąć lewe powietrze na wyrobionej osi przepustnicy. Nieszczelne uszczelniacze wału lub luzy na jego łożyskach to następne miejsce na lewe powietrze...
Orientuje się ktoś jakie isostaty były zastosowane w podajniku osas ZP2?? Chodzi mi dokładnie o spawanie ciągłe , spawanie punktowe, spawanie przerywane , takt i dwutakt. Czy tylko jeden z isostatów mógł być włączony ??? Mam podajnik bez przycisków. Jest możliwość zakupić jeszcze takie ?? W schemacie na stronie 19 widać styki http://www.spaw-serwiscz.pl/pub/ZP-2_DTR...
Witam. Mam problem z kosą spalinową Stihl FS38. Kosa jest po wymianie cewki zapłonowej, odpala bez problemu i pracuje na wolnych obrotach, natomiast po dodaniu gazu kosa przyspiesza ale nie osiąga maksymalnych obrotów i pracuje jak dwutakt. Wykonano czyszczenie i regulacje gaźnika, świeca jest czysta, nie zalana, kolor elektrod prawidłowy. Proszę o...
Tak to dwutakt. Cylinder i tłok wymienione 400 km wstecz. Stary cylinder faktycznie był przytarty mimo, że do mieszanki lałem mu Midlanda. Obecnie leję nieco tańszy Polski Husq Oil. Zmieniłem także wężyki paliwa z igielitowych na gumowe czarne wężyki marki Fagumit. Te nie spadają i wzorowo trzymają szczelność. Moje podejrzenia wzbudza króciec gaźnika...
Witam, kupiłem migomat Merkle 412 TR-PU niestety okazał się uszkodzony, po naciśnięciu spustu pojawia się napięcie wyjściowe i podajnik drutu zaczyna powoli podawać drut lecz niestety nie daje się regulować, inne funkcje jak dwutakt, czterotakt spawanie punktowe, wyłączanie z opóźnieniem prądu i gazu działają. Miałby ktoś pomysły jak go naprawić? Bardzo...
Witam serdecznie, Kupiłem niedawno spawarkę mag/mig kraft&dele 1882, jako lekkie, małe i bardzo budżetowe narzędzie do drobnych prac spawalniczych w domu. Ogólnie jestem bardzo zadowolony z tego urządzenia, dobrze radzi sobie z drutem litym 0.8 w osłonie CO2 jak i mieszance (próba złamaniowa potwierdziła przetop; dwie blachy 10mm, pion i poziom). Jednak...
Czemu sobie robisz sam problemy? Tłok wyciągasz pierścienie jak dobre mogą być te same. Zamków nie ma to nie dwutakt. Dobrze ci radzę składaj jeszcze pojezdzisz. A jak rozbierzesz to zobaczysz lekko przytarty tłok starte pierścienie, panewki itd. Skończy się na wymianie motoru albo na kapitalce. Jak masz czapkę podniesioną to daj do sprawdzenia i ewentualnej...
Pytałem, bo zaworowiec ma 2× mniej pełnych cykli w porównaniu do dwutaktu, więc ten drugi powinien równiej pracować na tych samych obrotach.
Sprawy mają się tak : Na górze w pierwszym rzędzie znajdują się w kolejności od lewej strony następujące pokrętła : 1. Prąd startu 2. Prąd spawania 3. Prąd bazy 4. Czas trwania prądu opadania. Trochę nie wiem jak to rozumieć , ale tłumacze to sobie tak: Pokrętło nr.1 Prąd startu- czyli ustawiamy prąd po zajarzeniu łuku , a pokrętłem nr.4 , regulujemy...
Musisz wyregulować tryb przełączania w centralce ustawiamy przełącznik na zasilanie benzynowe odpalamy auto dodajemy gazu i ustalamy na około 2,5 tys. obrotów teraz przechodzimy do fazy regulacji pokrętłem obok przełącznika zaczynamy pokręcać tak żeby obroty silnika wpadały w dwutakt,jeśli już tak jest to gasimy silnik przełączamy na automat i po dodaniu...
Świece możemy wykluczyć, ponieważ jest nowa i dalej jest to samo, przewód impulsowy jest szczelny i drożny, bo sprawdzałem, oraz jest dość syto umieszczony na króćcach. Następnie to łącznik gumowy gaźnika, został sprawdzony i on okazał się szczelny, poza małą wadą, a mianowicie jest on już wygnieciony i nie wiem czy jest on szczelny pomiędzy plastikiem...
Więc jest tak obrotomierz pomimo, że od dwusuwa - działa prawidłowo w obu przypadkach - moja Yamaha xt125 z 2007 roku czterotakt i cpi gtr 50 dwutakt jest moduł cdi - nie wiem jak to się dzieje - być może jest jakis czujnik elektroniczny na wale podłączony do cdi i się wtedy musi zgadzać w każdym razie pasuje jak ulał. Pozostaje kwestia prędkościomierza...
No więc sprawa rozwiązana, przyczyną były świece. A dziwne bo poprzedni niemiecki właściciel ciągle siedział w ich stacjach obsługi. Miałem kika samochodów i nie przypominam sobie wymieniania świec. Czasem jeszcze w Wartburgu (palił olej bo to dwutakt) czasem świece czyściłem. A na pomysł wpadła moja żona. "Sprawdź świece bo on tak kaszle jakby nie...
Dokładnie w dwutaktach po to było. Porsche mało czterotaktowy silnik a cel był inny.
Jak w temacie spawarka spawa normalnie elektrodą , tigiem też ale jeśli spawam tigiem z hf to jak nacisnę 2 raz to się łuk nie wyłącza tylko spada jego moc ale nie można go wyłączyć to samo się dzieje gdy przełączę na dwutakt. Spawarka nie chce skończyć cały czas słychać jonizator i w momencie zbliżenie znowu zapala łuk może miał ktoś podobny problem?...
Silnik zaburtowy Mercury 10KM dwutakt, dwa cylindry na jednej cewce brak iskry, uszkodzony moduł zapłonowy - po usunięciu żelu z płytki znalazłem uszkodzony element. Wygląda jak tranzystorek ale nie mogę dokładnie odczytać napisów, widoczne oznaczenia to G308 lub 6308. Reszta elementów to diody, rezystory, kondensatory oraz kolejny tranzystor lub tyrystor...
Witam. Spawarka spawa minimalnym prądem tzn regulacja jest ale w bardzo wąskim zakresie (bardzo mały prąd maksymalny) i na TIG i MMA, ma też trudności z wystartowaniem HF(nieraz HF startuje nieraz nie). Szczęście że mogłem pożyczyć podobną spawarkę. Podmieniłem płytę A002 i spawarka zaczęła spawać prawidłowo. Co może być przyczyną. Wykluczyłem potencjometr...
Nie podłączysz ich do tej płytki, bo nie realizuje ona identycznych funkcji jak MM-05 (czy 06).Pierwszy służył w oryginalne to przełączania 'dwutakt', 'czterotakt', spawanie punktowe. A drugi do włączania samego podajnika, podawania gazu i normalnego spawania. [url=http://www.metale.org/index.php?id=...
W wolnossącym czterosuwie nie wolno odtykać wydechu całkowicie,musi być częściowo doprężony. Natomiast w dwutaktach wydech jest bardziej istotny,bo dobrany "rezonans" ukladu znaczniej doda albo ujmie mocy. Nawet kilka centymetrów dłuższy lub krótszy robi olbrzymią różnice.Wystarczy popatrzeć na motocykle crosowe ,tam widać najlepiej gospodarkę gazami.
To co podaje Saskia w linku to generator na gaz naturalny, czyli na biogaz, metan. Dobra rzecz dla dużych gospodarstw rolnych i hodowlanych. Na dłuższą metę prąd i ciepło za półdarmo. Ale nikt przecież nie zamontuje sobie czegoś takiego do ogrzewania domku czy mieszkania. Podobnie odzysk ciepła chłodzenia i ciepła spalin silnika spalinowego ma ogromny...
(at)hevet2 masz jakieś doświadczenie z tymi silnikami czy ogólnie doświadczenie z dwutaktami że tak twierdzisz?
Ale wymyslacie!! hi! silnik od komara sie nie nadaje po pierwsze jak go bedziesz smarowac? po drugie to dwutakt wiec nie ma zaworów a cylinder stopnia spreżania powinien mieć zaworki -wlotowy i wylotowy. Do malowania małych elementów wystarczy Ci taki agregacik od lodówki teraz ludki wywalaja takowe czesto dobre razem z lodówka rozbitą na smietnik wazne...
Witam.Mam podobny problem z tym podajnikiem. Podaje on drut, jednak nie do końca płynnie. Dokładniej to opisując jest tak. Włączam spawarkę, ustawiam wszystko i zaczynam spawać a on nie może złapać łuku.Pstyka, pyrczy i tyle. Po prostu podaje on za mało drutu. Ten cały potencjometr został sprawdzony. Napięcie na zasilaniu silnika podajnika wynosi 27V...
odpowiednik ~tak, ale i droższy i lepszy ! (to by była "góóóóórna półka") U mnie stoi NADO 500/160 i c.w.u. 43 st.C przy temp. skraplania 46 st.C (sprężarka Bristol 40 000 BTU, R407C, skraplacz Thermokey P7 20 płyt) (Bo mamka "łyka" wszystko co daje PCi, ale od 50 000 BTU, jest problem z prędkością przewodzenia ciepła i zdarzają się "dwutakty")
Nie, widać że nie miałeś do czynienia z dwutaktami.
Mam dziwną przypadłość zamka w drzwiach kierowcy w Skoda Fabia 1 2003r, mimo, że efekt wskazuje na elektronikę, to myślę, że to coś mechanicznego. Rozbierałem już kiedyś ten zamek i wiem, jak działają cięgna ryglujące i jak to się wszystko zachowuje, ale spytam, bo z pewnością jest tu ktoś bardziej doświadczony i podpowie co zrobić gdy: - zamek po stronie...
z racji tego że miałem trochę kontaktu z takim sprzętem to powiem tak! Szarp linkę tylko i wyłącznie na zalanym zbiorniku paliwa, paliwo z dodatkiem oleju do dwutaktów kup w jakimś sklepie ze sprzętem ogrodniczym ale nie lej przypadkiem miksolu! Koszt 100ml oleju 5 zł i rozmieszaj to z 5 litrami benzyny 95 to już masz gotową mieszankę w odpowiedniej...
Na ciasteczka mnie nie złapiesz :D a ze "Swym Dwutaktem" pomyliłeś mnie z kimś innym. Motocykla nigdy nie miałem a z Wartburgiem pożegnałem się w 2004 roku. Osiągnąwszy wiek chrystusowy, przeszedł w ręce miłośnika starych samochodów za symboliczne 1000zł.
No właśnie a nie uważasz ze lepiej kupić coś takiego http://allegro.pl/spawarka-puls-tig-250-... z dobrej firmy i za dobrymi parametrami a z czasem dokupić porządna besterke ?? Czytałem ostatnio na jakimś forum ze jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego a sprzęt który chce kupić ma posłużyć na lata wiec...
Jak już troszkę dołożyć to polecam Shermana MTM 251, zajażenie TIG HF, 4r podajnik i 250A http://obrazki.elektroda.pl/2784944100_1... opis producenta: Spawarka MTM 251 to kompaktowe uniwersalne urządzenie inwertorowe wykonane w technologii MOSFET. Służy do spawania ręcznego stali konstrukcyjnych niskowęglowych i stopowych oraz metali...
Miesza się polskie nazewnictwo z angielskim. Dwutaktowe to inaczej zaporowe nazywane też przeciwbieżne, po angielsku flyback. Mamy cewkę z kilkoma uzwojeniami, raz energia jest gromadzona raz oddawana, raz płynie prąd przez pierwotne, raz przez wtórne. Jednotaktowe są przetwornice przepustowe, po angielsku nazywane forward, ale też przeciwsobne (push-pull)...
Witam kiedyś zakładałem do dwutaktów trabantów pare alternatorów od fiata i nigdy nie było z nimi problemów powodzenia
Zasłona dymna to chyba ma inny powód niż cykl pracy silnika. V12 dwusów - to jak V24 czterosów - mnóstwo cykli pracy na obrót. Ciekawe jak by taki był odczuwany w samochodzie :) Przy 12 cylindrach nie ma wielkiej różnicy. Tym Twoim tokiem rozumowania rozumując 3 cylindrowy dwusuw powinien mieć kulturę pracy jak 6 cylindrowy 4-suw, a tak niestety nie...
Witam. Podsumowując: 1) Wykonałem ponownie remoncik, na razie 'przejechane' 3 zbiorniki i piła zachowuje się WZOROWO, co wykonałem: a) wymiana cylindra i tłoka na nowy b) wyczyściłem porządnie układ korbowy, podczas składania posmarowałem uszczelkę od skrzyni korbowej z obu stron (od góry i od dołu) silikonem czerwonym c) doprowadziłem do porządku wydech:...
Wynika to z tego, że w zabetonowanych miastach diesle są jedynym źródłem niemetanowych lotnych związków organicznych. Nie Diesle najbardziej trują powietrze, lecz dwutakty, czyli Syreny, Trabanty (na szczęście, jest ich bardzo mało), motocykle (głównie te lżejsze - cięższe są czterosuwowe), skutery, motorowery, pilarki, dmuchawy. Spaliny z silnika...
Edek45 Już lepiej żeby na rowerach jeździły przynajmniej dobre dla zdrowia w przeciwieństwie do wdychania nie spalonej benzyny z dwutaktu...
Witam Pytanie jak w temacie, chodzi mi o świece żarowe do dwutaktu, oczywiście modelarskiego. Pozdrawiam:D
nie wiem może jesteś niedowiarkiem ale to moja korespondencja do autora z EP na temat spawarki TIG Witam Dziękuję za list Oczywiście, na wszystko się zgadzam, co Pan zaproponował. Jestem pod wrażeniem, że wielu czytelników EP jest zainteresowanych tym tematem (dostałem ponad setkę e-listów). Jest sprzeczność w schemacie (blok mocy) - koretka w załączeniu....
Cylindry sa albo tulejowane żeliwem,albo powlekane. Te drugie dają mniejsze tarcie i lepiej odprowadzają ciepło,bo cyliner jest cały aluminiowy a warstewka cienka.Mają większe osiągi,ale ma to swoja cenę. Jak nikasil jest już wytarty to zaczyna odpadać. Tłok jest najbardiej obciążony z przodu i z tyłu,bo korba spycha go na ścianę . Raczej logicznym...
No to podaję ci linka do dokumentów. Lewa ściana mojego warsztatu. Tam mam dokumentację. I nie ośmieszają się linkami z artykułów ludzi którzy wiedzą tylko ze silnik mają w samochodzie. Bo tak niski wartości kompresji to były jeszcze do przyjęcia w czasach dwutaktów dla PB. To samo dla ON dobre wartości dla sredniopręznych silników. Przyczynę prawdopodobną...
Taki sprzęt ma sens w dwutakcie gdzie w cylindrze mieści się silnik np.AFN;))
vilu18 napisał: Gaz w dwusuwie to raczej mijanie się z celem za dużo komplikacji. Po rozwiązaniu wtrysku oleju to już z górki Ale po co kombinować z dwusuwem który pali 2litry na 100km.Chyba że chodzi o samą ideę jazdy na gazie dwutaktem
Prosiłbym o pomoce teoretyczne do zasady działania zasilacza impulsowego i różnic w działaniu zasilacza jednotaktowego (forward converter) i dwutaktowego (flyback converter). Z góry dziękuje...
Spawanie ciągłe jest używane przy ustawieniach tzw. dwutaktu a spawanie punktowe przy ustawieniach tzw. czterotaktu. Czyli naciskasz spust spawasz, puszczasz spust - koniec spawania. Czterotakt to naciskasz spust i puszczasz -zaczynasz spawać z przerwani jakie sa ustawione. Naciskasz spust i puszczasz - kończysz spawanie. To tak w wielkim skrócie
Określenie 'bogata mieszanka' nie ma nic wspólnego z zawartością oleju w paliwie. Ona określa stosunek ilości paliwa do powietrza. Jeśli oleju jest za dużo i się nie spala, to jest wypluwany i zawala tłumik. To się da stwierdzić nawet gołym okiem. Nagar natomiast jest ze spalonego oleju, a jego ilość świadczy o klasie używanego oleju, jak i jego ilości....
Wg mnie chyba łatwiej będzie zrobić swapa na jakiś sensowniejszy silnik od razu z klima niż zakładanie jej do seryjnego silnika, przy okazji pozbędziesz się cudownego dwutaktu i smrodu miksolu...
Więc albo przytarty, albo dekompensator nie działa prawidłowo skoro sznurek rwie. Co do kopcenia to zatarty lub paliwo ktoś wlał z olejem jak do dwutaktu. I teraz to wszystko w tłumik siedzi ( trzeba wypalić). Czyszczenie gaźnika też nie zaszkodzi.
Koło zamachowe najlepiej by było wcisnąć do wewnątrz skrzyni korbowej. W sprężarce z całą pewnościa skrzynia korbowa jest dość obszerna, a dla dwutaktu zasysającego mieszankę do skrzyni, ta powinna być jak najmniejsza. Kto rozbierał jakikolwiek silnik dwusuwowy ten rozumie o co chodzi. Jeszcze jeden problem to głowica sprężarki z zaworami i malutka...
Robokop.Piszesz,silnik WSK 125 nie był trwały.Nie zgadzam się z tym,bo jak ktoś o silnik w trójce dbał to uzyskiwał naprawdę bardzo duże przebiegi i zauważ że wtedy nie było takiego wyboru z olejami do dwutaktów jaki mamy dzisiaj.Gdyby dziś w sklepie można było kupić nową trójkę w oryginale to wolałbym sto razy wybrać ją niż jakikolwiek chiński szajs.A...
Nie ma co generalizować. Wiadomo że tani sprzęt będzie miał piękny prostokąt lub coś do niego zbliżonego. Im lepszy sinus tym drożej. A przy takiej mocy i dwutakcie to nie ma mowy o czymś dobrym. Jak tylko do UPS-a to zawsze można dać prostownik i ładować akumulatory. Chociaż nie wszystkie to tolerują. By podczas pracy bateryjnej napięcie im na akumulatorze...
W żadnej przetwornicy przepustowej nie gromadzi się energia w trafie, tylko ta szczątkowa. Z tym dwutaktem to chodziło mi że rdzeń jest magnesowany na przemian, więc prostownik wyjściowy jest tak skonstruowany że prostuje napięcie z jakiejkolwiek strony się pojawi i te które jest ze szczątkowego pola w rdzeniu. Przetwornica mostkowa jeszcze ma tą zaletę...
Nie rozumiem jak lanie oleju może się przekładać na lepszą pracę silnika. To są ilości tak niewielkie że raczej nikt tego nie rozróżni,a jeśli już to na pewno lepsza nie będzie. W paliwie są odpowiednie środki do smarowania,więc dolewająć różnych śmieci można je najwyżej zepsuć. Jeszcze trochę a ludzie do benzyny zaczną dodawać smalec bo przecież jest...
witam. Dużym nakładem pracy jest to możliwe (ale czy opłacalne???).Do chłodzenia możesz zbudować wentylator napędzany przez ten sam silnik.Co do ekologii? Wszystko zależy od tego jak długo ma on pracować bez przerwy.Bardzo duzo kosiarek , pił spalinowych i małych ciągniczków ogrodniczych to jeszcze dwutakty , więc nie jest to az tak wielki problem.Piszesz...
Heh pamiętam czasy jak latałem na takich silnikach modelami na uwięzi. Nie ma to jak paliwo które robiło się we własnym zakresie eter+metanol+olej. :D Teraz to królują silniki żarowe dwutakty i czterotakty. Zwłaszcza czterotakty pięknie chodzą, cichutko i z klasą. Tu jest filmik z walki http://pl.youtube.com/watch?v=hJVicAOlfB... modelami samolotów IIWŚ....
Z kos spalinowych w opiniach większości Stihl jest najlepszy. Używam od 17 lat pilarkę Stihla MS023 i nadal jest sprawna, a tnie po 15m3 drewna rocznie. Kosę FS80 używam też kilka lat bezproblemowo, więc FS87 będzie dobrym wyborem. Co do Husqvarny, jej wykonanie jest które było jeszcze do niedawna toporne względem serii FS Stihla, teraz uległo polepszeniu....
Ciężko zdiagnozowac na odległośc ale kompresja w dwutakcie to nie sprawa tylko stanu pierścieni i tłoka ale stanu całego układu dolotowego czyli poczynając od filtra powietrza,stanu i czystości kanałków,dysz gaznika poprzez klapkę zwrotną i stan wszystkich po drodze uszczelek a na końcu stanu łozysk i uszczelniaczy wału korbowego.Każda z tych rzeczy...
jestes nowy uzywaj przycisku szukaj!!! ewentualnie www.google.pl masz dział laboratoria!! poszukaj zanim zadasz pytanie
(at)Kaziu1991 dzięki za odpowiedź. Jak pisałem elektryka cała jest do przerzucenia, łącznie tablica wskaźników, wszystkimi wiązkami. To oczywiste i tym na pewno zajmę się. To, czego nie wiem to czy mechanicznie będą pasowały - półosie, mocowanie wydechu ( raczej tak, bo to samo złącze ze sprężyną), półosie. Skrzynie są tego samego typu. Róznice w przełożeniu...
W temacie. CENY agregatów pradotwórczych na silniku dwusuwowum ostatnio spadły byc może jest spowodowne i tym cytat odnosi sie do silników zaburtowych; Na zachodzie pozbywają sie dwutaktów bo są już kraje w których za chwilę nie będzie można ich używać, takie starsze ale w dobrym stanie silniki można trafić za 100 do 250 E ale piszę o silnikach renomowanych...
Witam mam problem z naprawą zasilacza do falownika. Jest to dość fikuśny układ którego schemat zamieszczam niżej a problem jest z podłączeniem końców uzwojeń transformatora i połączeniem mas. Jest to zbudowane na układzie UC3845 jego wyjście steruje poprzez tantala małym transformatorem który steruje dwoma mosfetami zapiętymi miedzy GND a +550V. Mosfety...
Wyraźnie oddzieliłem zamieszczony schemat od reszty swojej wypowiedzi i napisałem, że to jednotaktowa przetwornica. Separacji galwanicznej nie potrzebuję, a nawet nie mogę jej mieć. Flyback powinien być tylko z powodu braku rdzenia bez szczeliny np. takiego od zasilacza ATX. Namęczyłem się przy rozklejaniu trafa i teraz wypadałoby go zastosować.
Witam wszystkich. Próbuje wykonać symulację przetwornicy dwutaktowej o dwóch wyjściach +15V. Wykorzystuje do tego kontroler pwm ncp1216. Kondensator Cvcc2 jest naładowany na początku na 13V. Układ jest zaopatrzony w DSS(Dynamic self supply, wiec nie potrzebuje uzwojenia pomocniczego). Posiada także wewnętrzny układ ochrony przeciążeniowej i to on powoduje...
Istotna jest powierzchnia przekroju tej części, na której jest karkas. Szczelina 0.5mm to sporo - w zasadzie do przetwornicy dwutaktowej, prąd uzwojenia (prąd cewki x liczba zwojów) może być do około 50A, ale istotny jest też materiał - jaki ferryt? Zasilacze komputerowe mają moce po kilkaset W, ale na ogół działają na częstotliwości np. 500kHz - na...
do czego sluzy ten czerwony przycisk z prawej strony-po wcisnieciu wraca do pierwotnego stanu tak ma byc czy niedziala?????? Chodzi ci o te cztery przyciski z lewej strony w rzędzie?Jeśli tak to ten skrajny z prawej gdy jest wyciśnięty realizujemy spaw. w tak zwanym dwutakcie/załącz-wyłącz/,gdy jest wciśnięty to realizowane jest spawanie w tak zwanym...
Przełącznik 2/4 takt steruje pracą przystawki mianowice : - przy dwutakcie po naciśnięciu przycisku start następuje proces spawania po puszczeniu przycisku proces spawania zostaje zatrzymany - przy czterotakcie po pierwszym naciśnięciu i puszczeniu przycisku następuje proces spawania przy drugim naciśnięciu i puszczeniu proces spawania zostaje zatrzymany...
Są dwie główne kategorie przetwornic: * "jednotaktowe" - prąd zmienia się podobnie w uzwojeniu pierwotnym i wtórnym, podobnie moc chwilowa na wejściu i na wyjściu; napięcie wyjściowe jest na sztywno określone przez napięcie wejściowe i przekładnię transformatora; magazynowanie energii w rdzeniu powoduje straty; zwykle prąd płynie przez uzwojenia symetrycznie...
Tu (w przetwornicy step-down) mamy akurat połączenie równoległe: prądu ze źródła zasilania i prądu z przetwarzania. Moc pochodzącą z prądu ze źródła zasilania przy napięciu będącym różnicą napięć na wejściu i na wyjściu przetwarzamy na moc dodatkowego prądu na wyjściu przy napięciu równym napięciu wyjściowemu. Trzeba by rozróżniać dwa pojęcia - i zwracam...
nie nie wiem jak działa, tam chomiki pedałują ?? Ja napisałem tylko że w malczanie są dwa tłoki razem więc to w zasadzie tak samo jak jeden cylinder .Wiadomo że w czterotakcie iskra występuje 2 razy rzadziej niż w dwutakcie to logiczne.Wkładasz w moje usta słowa jakich nie wypowiedziałem.W silniku takim jak w maluchu iskra przypada na dwa obroty wału...
Położenie magnesów jest tak ważne? Przecież i tak mamy jedno wyładowanie na obrót i steruje nim moduł a energia zbiera się przez cały czas w kondensatorze... Czy błędne podłączenie cewki zbierającej (pickup coil) i ładującej (cdi) będzie skutkować uszkodzeniem modułu? Jeśli nie to kombinacji nie ma zbyt wiele bo raptem 4 :) Informacji nie ma zbyt wiele,...
Witam Wszystkich. To mój pierwszy post. Posiadam spawarkę Tig Magnum THF 206P. Czy jest możliwość zmiany sposobu wygaszania? - chciałbym żeby wygaszała tak jak Kempi. W Kempi spawając dwutakt 100amper puszczam przycisk prąd spada 100/90/80/70A naciskam ponownie i z powrotem jest 100Amper. Jest to bardzo przydatna funkcja przy spawaniu rur z różnej szerokości...
Raczej połączenia: jednotaktowa ma układ podający napięcie pierwotne na zmianę w dwóch kierunkach, i diody prostujące też w dwóch; dwutaktowa ma diodę podłączoną tak, że kiedy tranzystor jest włączony, to dioda nie przewodzi. A szczelina jest potrzebna do magazynowania energii w dwutaktowej, natomiast w jednotaktowej magazynowanie energii jest szkodliwe.
Witam widzę ze nie ma odważnych aby ci powiedzieć iż to nie zadziała... ja yak twierdzę... pracuj dalej, jesteś na dobrej drodze. Sterujesz to dwutaktowo, więc jeden takt musi dołączać do zasilania dwa kondensatory, a drugi takt tak przełączać , aby jeden z nich(kondensator) zosał dołaczony szeregowo do pierwszego, oraz przekazac energię z obu do trzeciego....
Też mogą być korygowane - jak jest większe obciążenie, to układ może podnosić napięcie. Ale nie wiem, czy ten układ scalony to potrafi. Z oznaczeń mam wrażenie, że to przetwornica dwutaktowa - w jednym takcie tranzystor przewodzi, w drugim diody po stronie wtórnej. I poprawny kierunek diody jest istotny - przy odwrotnym prąd tranzystora narasta bardzo...
Tutaj masz układ takiej regulacji napięcia triodą PD500 (ros GP5). Co do przetwornic to flyback jest przetwornicą dwutaktową - pierwszy takt to pobór energii ze źródła i zmagazynowanie jej w rdzeniu (ściślej w szczelinie rdzenia) - załączenie klucza, drugi takt to przekazanie energii zgromadzonej w rdzeniu do obciążenia -rozwarcie klucza. Dość dokładne...
Witam. 1 -> OK ; 2 -> mało , 3 -> ! za wysokie( z dzielnika R634 i R 636 wychodzi około1,5V , 4-> OK , 5-> tu jest impulsowe , 6-> trochę za niskie , 7-> brak danych , 8 -> trochę za wysokie. Ta przetwornica jest dwutaktowa. W pierwszej fazie ładuje transformator a następnie przekazuje energię do strony wtórnej. Sprawdź R634 (680kΩ) i R636 ! (3k3)...
Zobacz dokładnie notę katalogową układu UC3842. Nóżka 3 odpowiada z ograniczenie prądowe przetwornicy i steruje komparator, który odcina bramkę MOSFETA przy napięciu 0,25V. Z prawa Ohma wyliczysz sobie maksymalną moc przetwornicy J=U/R (0,25 V / 0,5 Ohma= 0,5 A) i P=U*J (12V * 0,5A = 6W). Prąd w cewce rośnie liniowo, czyli średni prąd będzie połowę...
Drogi terminatorze, błądzisz tak bardzo, że nawet nie wiadomo, z której strony zacząć Ci tłumaczyć Twoje błędy. Spróbujmy od podstaw, czyli różnicy pomiedzy przetwornicami dwutaktowymi a jednotaktowymi. Przetwornice dwutaktowe oparte są o zjawisko magazynowania energii w polu magnetycznym. I tak się nieszczęśliwie składa, że beztransformatorowe przetwornice...
Z tego co widać na załączonych zdjęciach, masz tam układ elektroniczny zasilany przetwornicą impulsową dwutaktową. Ta przetwornica się wypracowała (zużyła), napięcie wyjściowe staje się niestabilne i układ zaczyna wariować. Z mojego doświadczenia w takich układach, zanim się całkowicie spalą, występują następujące zjawiska: 1. utrata pojemności kondensatorów...
kaspersky protection upgrade toshiba makro otwarcie pliku
polecany odkamieniacz polecany odkamieniacz
Akumulator do silnika 1.9 TDI: Wybór i parametry Fiat Ducato - przepalenie bezpiecznika po wymianie akumulatora