Chodzi o rurę od turbiny czy o kolektor ssący ? Jeżeli o rurę od turbiny to po której stronie( spalin czy powietrza.) Przy starcie nie spala oleju napędowego dla tego dymi, może któraś świeca żarowa wysiadła łatwe do sprawdzenia u mechanika&elektryka. Później się rozgrzewa i już spala ok. Jeżeli zauważyłeś że kontrolka świec gaśnie szybciej niż wcześniej...
Swieca płomieniowa bardzo poprawia rozruch. Plomieniówka forda(inne tez) jest tak skonstruowana że gdy sie rozgrzeje to otwiera w sobie zaworek ktorym paliwo kapie na żarnik.Po prostu spirala grzejna pod wpływem temperatury wydłuza sie i pociaga za zaworek.Paliwo z reguły brane jest z przelewów. We fordach najczesciej z powrotu wtryskiwaczy.Wystarczy...
Sprawdz ten EGR jak kolega napisał on poprostu nie zamyka się jak dodajesz gazu i masz kłęby czarnego dymu
Wymień świece żarowe- koszt niezbyt duży a jednak zima się zbliża.
Mam małe doświadczenie ze 105 ale wiem że po awari turbiny często zostaje uszkodzony 5 lub 6 cylinder .Sprawdź ciśnienie na wszystkivh cylindrach ,jeżeli na jednym będzie za duże lub za małe a na pozostałych jednakowe to ten cylinder ma uszkodzenie .Sprawdź czy niema śladu wymiany turbo.
Tak , odpalałem. I świece grzeją , i auto tak samo się zachowuje. Biały dym z tyłu , i dławienie się do 2 tyś obrotów przez kilka chwil. Później wszystko wraca do normy. Przejade się kawałek , i nie ma dymu ani dziwnego dławienia się silnika
SPRAWDZ WTRYSKI I WYCZYSC UKLAD RECELKULACJI SPAKIN A W SZCZEGóLNOSCI KOLEKTOR SSąCY KUP SPREJ DO CZYSZCZENIA GAZNIKOW I ZDEJMIJ RóRę Z KOLEKTORA SSąCEGO I JEDNA OSOBA NIECH PULSACYJNIE DODAJE GAZU DO OPORU A TY PRYSKAJ SPREJ DO KOKEKTORA W TEN SPOSóB WYCZYSCI SIE CAY UKLAD I WYDECZ
wyżuć katalizator bo i tak jest już nie sprawny przy tym przebiegu a powinno pomóc.
Oj coś słabo odrabiasz zadanie domowe... Nie ma takiego silnika jak D0856LPL03 Podaje ci początek tłoczenia dla silnika D0836LFL03 który wynosi 4°-1° za GMP. Pompa tak jak wspominałem przyjdzie zablokowana. Jeśli moje domysły są błędne i masz tam jakiś inny silnik to już jest twój problem. Pozdrawiam i powodzenia!
Powodzenia w szukaniu narka:D:D
No to wszystko jasne. Uszczelka pod głowicą. Płyn z chłodnicy dostaje Ci się do silnika i stąd ta para z wydechu czyli biały dym. A olej z silnika dostaje sie do chłodnicy. Wymień jak najszybciej uszczelkę, olej i płyn w chłodnicy. Pozdrawiam.
W tym silniku nie ma wybitej odchyłki na podkładki. Zapłon ma następować 6,2° przed GMP. 0,1mm na kole zamachowym odpowiada 0,85°.
Witam.Mam problem.Może mi ktoś powiedzieć do czego służy zawór elektromagnetyczny na pompie wtryskowej BOSCHA do Opel Astra 1,7td,znajduje się on z lewej strony pompy.Jaką on ma zasadę działania,z którego czujnika jest zasilany,jaką funkcję spełnia.(Nie chodzi mi o ten odcinający paliwo z kluczyka,tylko o ten drugi taki sam).Jak ktoś wie;na wolnych...
Korekty, że hoho. Jakbym miał takie korekty to już dawno bym rozbierał cały układ. Niestety, korekty to jedno, a czym innym jest prawidłowe ciśnienie na listwie podczas odpalania. Jakie jest u ciebie?
Może sprawdze te świece chociaż dostęp jest koszmarny. PP2000 nie informuje że coś z nimi jest nie tak. Po nagrzaniu silnika nie ma efektu smrodu tak jak przy porannym odpalaniu. Rano silnik przez chwilę może 2-3sek chodzi nierówno i poźniej jest już ok. Kolejne odpalanie do czasu gdy silnik się nie zagrzeje daje efekt tylko drażniącego zapachu z rury....
miałem taką corsę diselka jak postała nocke na zimnie to rano ni cholery w koncu szlifierz pozdejmował troche z płytek regulujących luz zaworowy i pali aż miło
Świeca sucha czy mokra? Dodano po 34 Próbowałeś wymienić świecę?
Kolega chce od razu z grubą rurą na słonia. Sprawdź tylny pasek zębaty.
Problem został rozwiązany, mianowicie źle były ustawione końcówki wtryskiwaczy. Nie na znaki jak to powinno być.
Podparte zawory lub jeden z nich.
skoro upierasz się przy tym wydechu to może "delikatnie" pozbądź się katalizatora, bo tam gromadzi się najwięcej cząstek stałych zawartych w spalinach i faktycznie kat. może skutecznie zamulić auto, a biały dym przy odpalaniu to może być efekt którejś spalonej świecy żarowej, na allegro są dostępne "niby katalizatory" tzn. puszka do złudzenia przypominająca...
Doładowanie raz jest raz nie ma coś mi to pachnie słabą pompą podciśnienia albo dziurą w wężykach. Przepływomierz też do sprawdzenia bo coś słabe ma wartości.
Dysponuje ktos schematem do tego sterownika RF-7J? Generalnie znalazłem przyczyne- tzn. wiem jak odpalic silnik. Chce się jednak upewnić, czy dobrze kombinuje. Edit: Generalnie problemem była masa przy lewej lampie. Po rozebraniu punktu masowego i wyczyszczeniu styków wszystko wrócilo do normy.
Wiem jestem nieskromny,ale nie dostałem od Ciebie podziękowań.
Wymień filtr paliwa i nie jeździj na rezerwie. Diesel jak się zapowietrza to kopci na jasno niebiesko.
Trzeba podpiąć go pod sprzęt, który zobaczy i będzie wiadomo gdzie szukać, teraz to tylko wróżenie z fusów zostaje...
Naładować porządnie akumulator,w międzyczasie odkręcić rozrusznik i dać do regeneracji. Prawdopodobnie coś się w nim zblokowało.
Wyczyść cały dolot z oleju. Spróbuj jeszcze odpalić na ściągnietym wężu z kolektora dolotowego i zobacz co wtedy.
Paliwo,filtr paliwa, filtr powietrza.-wszystko sprawdzone?
Wiesz co, zmień mechanika, przy jakimkolwiek mapowaniu jeśli nie ma zmian mechanicznych,nie zmienia się dawek startowych. Twój mechanik nie bardzo może sobie poradzić z tym i zaczyna wymyślać cuda. Pompki na ile ustawione, tandem ciśnienie zmierzone, podaj wartość, oringi całe? To tak na początek.
Pierścienie muszą się ułożyć (dotrzeć) w rowkach tłoka, inaczej puszczają kompresję. Sprawdź kręcąc silnikiem przy pomocy korby — musisz za każdym razem (suw sprężania) mieć efekt cofania się wału korbowego pod wpływem kompresji. Jeśli jest opór na kompresję, ale wał nie odbija z powrotem, to znaczy że nie jest idealnie szczelny. NIE DOCIERAJ SILNIKA...
Luzy zaworowe, do tego czystość dolotu. Palenie, sprawdź świece. (żarowe)
Więcej informacji podaj,czy jest gaz,czy coś było robione,
Kostka stacyjki - typowa usterka w grupie VW
W książce sam naprawiam są błędy dla tych czujników.Rezystancję masz dobrą.Dla czujnika wałka około 1280 ohm,dlaczujnika wału około 540 ohm. Twój mechanik powinien wiedzieć że są tam 2 osobne czujniki temperatury.Jeden na deskę drugi na sterownik silnika.Ten drugi należy wymienić.Kolor niebieski z boku głowicy i dopiero dalej szukać jeżeli to nie rozwiąże...
Rozszerzalność cieplna Jak się silnik nagrzeje to się nie domykają Pewnie masz zbyt ciasno ustawione
Dwa zaworki jeszcze wystepują przy podstawie filtra.
Silnik spala olej, coś masz źle złożone lub uszkodzone.
Skąd poleciał dym? Bezpieczniki sprawdzone? Czy w ogóle cokolwiek działa w aucie? Oby nie ubiło CEM bo wtedy słabo.
a jak złapac gorne położenie tłoka zeby luzy ustawic ? czyli maksymalny luz na zaworze to 0,2 mm przy zamknietych zaworach wydechowym i ssacym i ten luz nie moze byc wiekszy?
najpierw wymienię wtrysk sterujący Zacznij od tego. Potrzas odpalania idzie czarny dym. Powietrza nie ma. Typowy objaw za późnego kąta wtrysku. Pewnie łańcuszek do wymiany.
diesel przy odpaleniu puszcza BĄKA - to po prostu nie spalony olej napędowy. Normalna rzecz i szkoda czasu i nerwow na zamartwianie się tym.
To że świece były wymieniane rok temu nie znaczy że są dobre trzeba je sprawdzić to podstawa
Jak leci biały dym, a nie odpala, to za zimno w komorach - zły kąt wtrysku, bądź same wtryski do roboty. U mnie c355 przy -12 odpala bez większych problemów.
Witajcie kochani.Moj kadecik 1,6D jak dotąd odpalał ok jeździł malo palił,silniczek chodził jak zegareczek az tu nagle wieczorkiem jeszcze jezdziłem,było ok, zaparkowałem,rano chce palić a tu lipa...kreci tylko,dymi na biało i nic.. sprawdziłem świeczki,dwie skrajne padły,wymieniłem,odpalam i znów podobnie,zgłupiałem!W końcu odpalił,jak nigdy bez "ssania"...
Witam Sprawdz zaworek w smoku prawdo podobnie nie trzyma paliwa i stąd ten problem.
Witam, mam problem z Peugeotem Partnerem 1.9D DW8B z 2005 r., pompa Lucas. Auto paliło za pół obrotu rozrusznika. Postanowiłem zmienić rozrząd, po zmianie auto paliło normalnie, ale mocniej klekotał (jak źle ustawiony kąt wtrysku, choć podobno w tej pompie nie da się przestawić). W międzyczasie przyszły mrozy i rzucił palenie. Zostały ustawione zawory...
sprawdz synchronizacje wałków tgzw kąt wtrysku, przy opóźnionym czesto tak jest ze przy odpalaniu zimnego dłużej kreci i kopci biało-szarym dymem dość intensywnie
Ciśnienie paliwa tandempompy.
Skoro zakup sprzed 4-5 dni oddajesz auto ze względu na ukrycie wady. Jeżeli nie masz takiego zamiaru , konieczna kompleksowa diagnoza układu paliwowego i rozrządu. Potem naprawa, w takim przypadku nie licz na zwrot kosztów od szrociarza .
Nie, nie ma instalacji gazowej
Witam!!! Mam vw t5 Transporter 2,5 TDI 131KM. Mam 2 sprawy: 1. Pierwsza to, że podczas odpalania silnika pojawia się delikatny dymek. Na odpalonym silniku i podczas dodawania gazu jest ok. Jest to normalne, czy może jakaś nieszczelność??? 2. Druga to taka, że przy turbinie wyczówam delikatny luzik (na zdjęciu pokazuję, nie jest to dokładnie ta turbina...
Okazało się że wtrysk jest dobry. Jeszcze jedno pytanie czy biały dym to dobry znak?
Zawory sprawdź. Do szklanek mogło nalecieć brudu i na nim istawiłeś luz. Brud wyklepało i zawory mało się otwierają.
Witam, przyłącze się. Jestem laikiem w tych sprawach a mam podobny problem. W moim Mondeo MK1 1995, 1.6 ZETEC 16V + LPG (odpala z benzyny) silnik odmówił posłuszeństwa. Ford palił normalnie z benzyny i z gazu. Silnik naprawdę pracował idealnie. LPG bez żadnych problemów w zimę. Samochód stał przez ostatni miesiąc w warsztacie u ojca. Był lakierowany...
Oleju nie traciło, jedynie szedł biały dym przy odpalaniu, gdy auto stało całą noc. Trwało to około może 3 minut - wyjazd z pod garażu, zawrócenie i wyjazd z posesji, później dym znikał. Był biały, nie był niebieski. Płynu chłodzącego też nie ubywało. Autko robiło trasy Gdańsk-Katowice i Gdańsk-Warszawa, przy tych trasach i też w mieście olej i płyny...
Podlewa paliwem, popatrz tam gdzie już łapki wkładałeś.
Kolego co do twojej maszyny to: - sprawdzenie wtrysków wymontować wszystkie i na maszynkę aby sprawdzić ciśnienie otwarcia chrypienia itd. - co do ciśnienia w cylindrach skoro nie masz odpowiedniego manometru bądz koncówki to sprawdz pistoletem z powietrzem psikaj w cylinder poprzez otwór wtrysku ile sie da i szybko wyciągaj pistolet ja mocno strzeli...
Przy odpalaniu jest biały dym
Ciśnienie ma i to dobre 14 bar, równo na wszystkich, dym biały gesty śmierdzi spalinami, próbujemy zawory regulować
Nie wiem skąd przekaźnik skoro do grzania i odpalania masz specjalnie przeznaczony do tego hebel pod deską z lewej strony.
Witam. Mam problem z odpalaniem mojego escorta. Za każdym razem trzeba wcisnąć lekko pedał gazu. Inaczej nie da rady tzn. obroty falują i telepie silnikiem. Świece są w doskonałym stanie. Dzieje się tak nawet na ciepłym silniku. Dymi na niebiesko a jak lekko sie wciśnie gaz to wszystko wraca do normy. Podczas jazdy nie ma jakiejkolwiek różnicy w mocy....
poluzuj szczypcami metalową klamrę zaciskową na wężu powietrza doładowanego wchodzącego na obudowę zaworu EGR przed kolektorem ssącym i ją przesuń a następnie ściągnij ten wąż z obudowy EGR i popatrz w jakiej pozycji jest klapa gasząca - ta okrągła metalowa przesłona wewnątrz obudowy EGR - ma być ustawiona poziomo czyli otwarta, jeśli będzie przymknięta...
Witam, mam taki mały problem z Volvo V50 2.0 136KM. Gdy jadę w korku i silnik jest rozgrzany, to dymi na błękitno-niebiesko, a przy odpalaniu nic, zero dymu. Turbina jest po regeneracji, gdzie szukać przyczyny?
Jak nie gada na plaku to masz po pierwsze masz problem mechaniczny. Siwy dym przy odpalaniu i brak reakcji na plak to raczej słaba kompresja lub zatkany dolot/wydech. Pierwsze najprostsze to klapa gasząca do sprawdzenia. EGR jak jest czy nie zablokowany w pozycji otwartej. Wydech nieraz można rozpiąć by sprawdzić czy nie zatkany. Do pomiaru kompresji...
Wielokrotnie interweniowałam w tej sprawie. Każdy rozłożył ręce. Napisałam nawet skargę, ponieważ nie mogłam się doprosić o przetransportowanie auta do mechanika. Mechanik zdjął zaworek zapobiegający cofaniu się paliwa i co prawda nie zapowietrzało się na chwilkę, ale paliwo po zgaszeniu auta cofnęło się i amen w pacierzu.
Mam problem z traktorem, ZETOR 5211 3-cylindrowy. Odpala bardzo ciężko, i towarzyszy temu bardzo biały dym. Głowice regenerowane, wtryski nowe, ciśnienie prawdopodobnie 17-20 bara (zegar niedograny). Nie wiem co jest przyczyną, pierwszy raz mam taki przypadek. Dzięki za wskazówkę
Sprawdź najpierw świece.
To uważaj bo dym jest przed ogniem. W trybie pilnym sprawdź zaciski.
Problem rozwiązany, poradziłem sobie sam
Mechanik pewnie nie ma do czynienia na co dzień z dieslami bo powinien wiedzieć, że po wymianie rozrządu powinien ustawić poprawnie właściwy kąt wtrysku paliwa (w Twoim przypadku reguluje się go ruszając kołem pasowym pompy wtryskowej). Problem z uruchamianiem Twojego zimnego silnika polega na tym, że kąt wtrysku jest zbyt późny co dodatkowo objawia...
Problem rozwiązany. Wina okazała się po stronie wtrysku i uszczelniaczy.
Na bank mechaniczna.Temat nie na to forum
Mam nadzieję, że ktoś będzie w stanie mi pomóc bo sprawa jest dość trudna, a jako studenta nie stać mnie na kosztowne naprawy:) Otóż, od jakiegoś czasu miałem rano, lub po dł uższym postoju problemy z odpalaniem. Rozrusznik kręcił, auto podrygiwało miarowo coraz szybciej i szybciej, dławiło się, z tyłu buchały kłęby czarnego dymu i po kilku podgrzaniach...
Tam prawdopodobnie nie siedzi żaden paproch tylko piasek przez nią wciągany spowodował powycieranie elementów. Pamiętaj że pompa wtryskowa musi być bardzo precyzyjnie dopasowana żeby mogła dać odpowiednie ciśnienie. Nie wiadomo też czy regulator obrotów się nie zatarł.
Ale wali dymem tylko gdy długo kręci przy odpalaniu, gdy już jest ciepły i pali normalnie to nie puszcza baków.
Witam czy problem został rozwiązany z ciężkim odpalaniem s7?
[i] albo [*]
Olej trochę ciemny jak na benzynę wskazuje na spalanie wykręcić świece jakie spalanie ,po postoju w nocy i odpalaniu rano nie puszcza dymka ? może to być kwestia paliwa wody w paliwie ,szczelność układu dolotowego
Juz wszystko rozwiazane. Problem tkwil z zanieczyszczeniami w paliwie i to blokowalo doplyw paliwa. Dziekuje za pomoc!
Wykonaj test CO2 na zawartość dwutlenku węgla.
Sprawdź czy regulator ciśnienia benzyny nie puszcza do dolotu.
Witam panowie mam mały problem z autkiem mianowicie Skoda Octavia RS 2,0 tdi 170 KM BMN 2006 r.P Pokrótce opisze problem ,a więc przy odpalaniu muszę zakręcić dwa trzy razy zanim odpali,jak już odpali to przez kilka sekund szarpie silnikiem . Kolejna rzecz na biegu jałowym silnikiem co jakiś czas rzuci (obroty stoją w miejscu) na rozgrzanym silniku...
Witam. Traktorek stał dwa tyg w suchym garażu bo czekał na cześć z serwisu. Wymieniłem ten element jakby łożysko z elekteomagnesem który napędza pasek do Kosiska. Teraz przy odpalaniu słychać cykanie normalnie elekteomagnesu ale z kołem idzie dym tak jak by zwarcie szło
EGR ? Co widać w danych rzeczywistych, pracuje ? Obecne błędy wracają po kasowaniu ?
Po naprawie sterownika silnika wszystko ok temat zakończony
Wystarczy zagrzać sam kolektor między filtrem a głowicą i też w zimie pali jak złoto. Biały dym przy odpalaniu to odparowane a niespalone paliwo. Zbyt niska temp. powietrza po sprężeniu a tu winna jest kiepska kompresja.
One tak nie miały tylko czasem koszt naprawy tego że odpala w chmurze dymu i nie od razu idą w tysiące złotych (naprawa gniazd w głowicy ,nowa pompa tandem itp) przy całym aucie wartym teraz kilka tysięcy zł.
W czasie kręcenia rozrusznikiem leci biały dym. Na plaku chodzi. Nie ten kąt wtrysku, zacięty dynamiczny regulator kąta wtrysku w pompie. Zobacz na ustawieniach skrajnych pompy wtryskowej.
Był odpalany na plaka, czarny dym, jeszcze wczoraj palił bez żadnego problemu, dziś już nie odpala, nie było nic robione Dodano po 38 Był odpalany na plaka i nie odpala*
Prąd na rozrusznik idzie z kostki stacyjki przez skrzynkę bezpieczników na podszybiu do rozrusznika. Kostka stacyjki od tego zacznij. Odpala teraz czy jak?
Miałem bardzo podobny przypadek w mccormicu. Tylko u mnie wystarczyło, że postał przez noc i już nie można było odpalić. Po długim szukaniu odciąłem przewody od zaworu dawki paliwa. Podałem mu napięcie na krótko przez żarówkę, żeby ruszyć tłoczek. Po takim zabiegu odpalił bez problemu. Sprawdzane kilka razy i za każdym razem odpalał. Najpierw podczepiłem...
Witam Właśnie podmieniłem sterownik (pożyczyłem od kolegi z innej D4) i ogrzewanie RUSZYŁO!!! Po kilku próbach uruchamiało się za każdym razem, także wnioskuję, że wina ewidentnie leżała po stronie sterownika, szkoda tylko, że powymieniałem niepotrzebnie tyle rzeczy, ale chociaż mam teraz prawie wszystko nowe. Dziękuję wszystkim za sugestie. Temat uważam...
Co może być przyczyną? Sam sobie odpowiedziałeś. Kolega też w tym samym miejscu zatankował auto i mu wtryski siadły Dodano po 38 Problem polega na tym, że po zatankowaniu,
Czy na złe odpalanie może mieć wpływ taka różnica w luzach zaworowych? Przy odpalaniu dym jest biało szary Postaram się jeszcze zrobić filmik.
Czy coś już wiadomo w temacie? Auto trafiło do warsztatu? Jest jakaś, chociażby wstępna, diagnoza?
coraz to dziwniejsze mają ludziska pomysły Moich 2 szwagrów (jeden to aktywny kierowca autobusu) podłączyło prostownik do akumulatora w celu naładowania. Kable zaczęły dymić. Zgadnij co zrobili w reakcji na dym z kabli?
Pewnie gdzieś jest jakieś zwarcie albo co gorzej krótkie spięcie.
włosi załozyli nominalne cześci wszystko było spasowane . przy temperaturach w okolicach zera odrobina samostartu i silnik pali super , ciepły bez problemu z łatwośćia zapala
Dzięki markslew. No właśnie nie mam przejściówki w ciśnieniomierzu. do tego silnika więc próbuje zasięgnąć wiedzy zanim zainwestuje cokolwiek :)
mazda odpalaniu szarpanie odpalaniu szarpie odpalaniu
odłączenie przewodu świecy 25pt4423 dławik mikroprocesorowe ładowanie akumulatora
ładowanie akumulatora rowerze pradnica amerykanka
Hikvision DS-KIS704EY – brak podświetlenia przycisku w panelu bramowym, diagnostyka LED Mata obecności pasażera – działanie, diagnostyka, typowe usterki BMW, Toyota, Mercedes