Chodzi mi właśnie o to aby skupić się tylko na dpf-ie... i nie zbaczać w dyskusji na inne możliwości/przyczyny dymienia z wlewu-takich tematów jest masa-przyczyn wiele i dyskusji było od groma, natomiast nie spotkałem dyskusji na tak zawężony związek przyczynowo skutkowy... zakładamy że wszystko w aucie jest sprawne- tylko przytkany DPF... i teraz chciałbym...
A co z odmą? Jak odma nie działa tak, jak powinna, to będzie dymił z korka wlewu oleju. Nie ma jeszcze takiego silnika, który byłby idealnie szczelny i nie miałby przedmuchów. Ile kilometrów robisz przez te 4 miesiące?
Witam, Czy problem został rozwiązany? Co było przyczyną? Mam podobny problem. Do tego doszło jeszcze dymienie z korka wlewu oleju i z bagnetu. Temat https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... również przeczytałem. Proszę o pomoc.
Był u mnie ostatnio samochód z firmy w którym nie wymieniano filtra powietrza od ok. 60.000km był tak zapchany że powietrze "ciągnął" przez odme silnika (pięknie dymił na niebiesko) i nieszczelny korek wlewu oleju...myślę że spalanie wzrośnie, filtry powietrza nie są takie drogie.
Trochę tego jest. Kilka z nich to: Wydmuchana uszczelka-uszczelki, pęknięta głowica, zapieczone popękane pierścionki, czyli przedmuchy, spadek mocy, wycieki oleju, płynu, przepalony olej. Zdejm korek wlewu oleju i zapal silnik zobacz jak z dymieniem z odmy.
Witam! Pozwolę podłączyć się do tematu ponieważ mam podobny problem czyli dymienie z pod korka wlewu oleju. Czy mogliby mi szanowni koledzy napisać gdzie dokładnie są te osławione podkładki (może ktoś ma fotkę i zaznaczy mi dokładne ich położenie). Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam wszystkich.
Po pierwsze silnik nazywa się ECOTEC... po drugie, po 90k km powiniem mieć wymieniony cały rozrząd, jeśli nie maiał to jest do wymiany, silnik nie ma prawa klekotać bo ma hydrauliczne kompensatory luzu na zaworach, jeśli więc słychać zawory na wolnych obrotach to rozrząd jest do wymiany. Jak odkręcisz wlew oleju i przegazujesz silnik nie powinno się...
Witam jeżeli powietrzem sadzi z korka wlewu oleju znaczy to że ma przedmuchy i czyli kiepską kompresję i nie chce zapalić. Trzeba zmierzyć kompresję jak jest około 30 atmosfer to jest dobrze a jak nie to szukać innej przyczyny np. zły kąt wtrysku, zużyta pompa paliwa itp.
Witam, Spróbuj odpalić w ten sposób że, odkręć korek wlewu oleju i odpal silnik sprawdź czy z otworu korka silnika wydobywają się spaliny a z rury wydechowej zmalał efekt dymienia.
Mogła ci się zatkać odma odpowietrająca silnik. Albo powoli pojawiają się przedmuchy. Masz po prostu podniesione ciśnienie w skrzyni korbowej Na pracującym silniku odkręć korek i obserwuj, czy nie ma wyraźnego dymienia. Jesli nie, to jak radził hzal, wymień uszczelniacz.
Kolego takie pytania bez "zbadania pacjenta" to sam rozumiesz - do wróżki. Jeśli nie masz zaufania do mechanika to nie dawaj mu zarobić. Jeśli silnik ma przedmuch do komory korbowej i bierze olej to pierścienie do wymiany (objawem może być dymienie spad korka wlewu oleju i wyrzucanie bagnetowego wskaźnika poziomu oleju z miski olejowej). Kompresję można...
Witam ponownie, silnik jak każdy inny także poradzicie sobie. Z opisu tego co nastąpiło wydaje mi się, że na pewno coś strzeliło bo skąd olej pojawił się w zbiorniczku wyrównawczym, metaliczne stukanie zsynchronizowane z obrotami, w końcu wyciek płynu i dymienie? można by sprawdzić chłodnice oleju tylko (nie jestem pewny czy ten silnik to ma)to by tłumaczyło...
Więc tak po wymianie turbiny wszystko wyczyściłem i na pewno nie było tam oleju. jeszcze sprawdzę to ciśnienie na cylindrach jak będzie ok to zostają tylko te uszczelniacze , właśnie jak jest zimny to po przegazowaniu poleci lekki czarny dymek a jak się rozgrzewa to zaczyna bardziej dymić na biało/błękitno. Pierwszy raz mam coś takiego.Z korka nie kopci...
krisbrumm wymieniłem korek na nowy(oryginał,co2 sprawdziłem,jest ok.,ręce opadają nikt, nic nie wie.Układ jest ,tak szczelny,że dalej wyrzuca płyn.Po wymianie sprężarki(po regeneracji),po dwóch trasach zaczął dymić na niebiesko ,przy zejściu na niższe obroty.Po odkręceniu korka wlewu płynu chłodzącego ,niema podciśnienia i silnik nie dymi na niebiesko.
A PŁYNU OD UKŁADU CHŁODZENIA CI CZASEM NIE UBYWA?? A OPIŁKI NIE WZIEŁY SIĘ Z NIKĄD. NIE JESTEM EKSPERTEM ALE JAK NA NIEBIESKO DYMI TO SILNIK SPALA PŁYN CHŁODNICZY PRZEZ NIESZCZELNĄ USZCZELKĘ GŁOWICY. ODKRĘĆ KOREK OD WLEWU I ZOBACZ CZY NIE MASZ MASŁA NA KORKU I CZY NA BAGNECIE NIE PRZYBYŁO OLEJU+ PLYNU Z CHŁODNICY.
Chodził nierówno "pływał", płyn gotował,,,, ale nie zauważyłem aby dymił na biało... Po pewnym czasie nagle pojawiło sie na bagnecie przy sprawdzaniu oleju "masło" i również pod korkiem do wlewu, a kolor oleju był jaśniutki jak kawa z mlekiem...
Jeżeli nie ma pomyłki i ubywa 1litr na 10.00km to jest bardzo dobrze. Doładowany silnik zużywa olej, to normalne. Jeżeli masz tak duże ciśnienie na odmie to winna może być turbina, przepuszczająca spaliny przez wąz odpływowy oleju. Najłatwiej zweryfikuj to zdejmując korek wlewu oleju na pracujacym silniku. Turbina może być tez odpowiedzialna za ten...
Nie wymieniaj w ciemno tylko diagnozuj. Podłącz go na krótko. Jak będzie działać to przyjrzyj się modułowi wentylatorów. No i rzecz jasna bezpiecznik Przyczyną był bezpiecznik ,wentylator działa ,interesuje mnie jeszcze ten olej w okolicy intercoolera Czy powodem uszkodzonogeo intercoolera może być zwiększenie dymienia samochodu oraz "świst " turbo...
Co to za wyczyn zlokalizować odmę? Rozejrzyj sie zamiast siedzieć przed klawiaturą- odma to jest odpowietrzenie dołu silnika, zrealizowana najczęściej w pokrywie klawiatury, tam też lubi być sitko (seperator oleju). Czasem jest to u nasady korka wlewu. Zawsze prowadzi rura w dół, lub jest dołączona do dolotu powietrza, wtedy silnik spala w koło te opary....
Zaznacz kreskę na zbiorniku i zobacz jeszcze na olej czy się nie zmienił i korek wlewu oleju czy jest na nim biały nalot , może jeszcze turbinę trafiać powoli skoro słychać dziwne jeki i stęki
Przebieg 138 tys km jeździła nim kobieta od nowości i to z mojej miejscowości więc wiem że nie katowała auta. Auto serwisowane. Jak już pisałem lecą bombelki po odkręceniu korka wlewu płynu.
Tak kable są podłączone prawidłowo. Przed chwilą wróciłem z garażu i martwi mnie fakt że spod korka wlewu oleju dmucha dość mocno dym.
Problem został rozwiązany.Okazało się że metalowa uszczelka pod wtryskiem zastała "wydmuchana" przez tłok.Po odkręceniu korka wlewu oleju dymiło mocno.Diagnoza wszystkich wtrysków pokazała że jeden nie nadaje się do dalszej pracy.Wymiana wszystkich uszczelniaczy (a są 3 różne na każdym) znacznie poprawiła pracę silnika.Głowica została splanowana zawory...
Witam. Wszystkie wtryski sprawdzone - uszczelki ,podkładki nówki. A silnik dalej dymi z bagnetu i korka oleju po rozgrzaniu :( Zmienię dziś olej, zaleję nowy 5w40 i sprawdzę, czy to ta ropa, co wleciała do oleju parowała, ale nie sądzę, żeby 150gr ropy w 8l oleju zrobiło takie zamieszanie. Najśmieszniejsze, że silnik chodzi pięknie - jutro zamieszczę...
U mnie też był kupiec też dymi-mechanik (kupca)stwierdził że pierścienie że do remontu-przy -27 palił za pierwszym razem oleju nie spożywa jeżdzi ponad 200 kopa ma .Dymi spod korka.Niech dymi.(kurna ale to mondelas)
Przede wszystkim należy sprawdzić czy silnik nie ma przedmuchów a poznać to można odkręcając korek wlewu oleju do silnika przy pracującym silniku. Jeśli nie ma przedmuchów to z wlewu oleju nie będą wydobywały się opary oleju ani żaden dym oraz olej, jeśli się wydobywają podobne rzeczy to świadczy to o zużyciu pierścieni tłokowych lub tulei cylindrów...
Kolego autopoldi trafiłeś zdjełem pokrywe i porządnie przedmuchałem i przestał dymić tzn puszcza dymki spalonego oleju ale to w małych ilościach, myśle że to pozostałości w ukłacie wydechowym się wypalają. Ale jutro z rana jade sprawdzić ciśnienie na cylindrach bo jak korek odkrecę od wlewu oleju to delikatnie do góry podskakuje na wolnych obrotach.
U mnie dmucha z korka spalonym olejem, a z bagnetu jakby zgasić świeczkę dość obficie ale z małym ciśnieniem wydmuchane. Sprawdź cz nie masz zatkanej (uszkodzonej) odmy. Bo obiawy które podajesz na to wskazują.
Patrz a mi dymił na biało, wymieniałem wtryski sprawdzalem pompę i sprawdzenie kąta zapłonu i Sterowanie czysto mechaniczne. Uszkodzenie regulatora ma inne poważniejsze objawy. Sprawdź jeszcze sprężynę. Odkręcić korek wlewu oleju przy bloki i rusz palcem mechanizm regulatora. Próbowałeś na plaka? Skoro pracuje pompa paliwa to rozrząd masz cały. Ale...
Powiem tak na poczatku dymił na siwo z tego korka ja z tumnika ale gdy go zgasiłem i za kilkanaście minut odpaliłem 2 raz to już wszystko normalnie działa brak śladu. Czym to mogło być spowodowane?
Witam, ostatnio w weekend zrobiłem swoim passatem 1000 km w tym z jakieś 150 po autostradzie z stałą prędkością 160 km/h po czym pod koniec autostrady zapaliła mi się kontrolka oleju. Po dojechaniu do domu rano sprawdziłem stan oleju i niestety nie było już prawie nic, a po dolaniu 2 litrów i unormowaniu stanu oleju odpaliłem go i oczywiście było słychać...
Witam. Tak jak w temacie, MF ma przedmuchy do silnika. Remont silnika był zrobiony około 3 lat temu. Wszystko na dobrych częściach nie chińskich. Problem wyszedł przedwczoraj przy uprawie przed siewnej. Zrobiłem z pół hektara jak zaczoł wydobywać się z korka wlewu oleju dym. W sumie to były spaliny. I przy okazji wywala pomalutku olej. Traktor pracował...
Wiem, że rozrząd ustawia się na blokadach, więc wałek nie ma jednego ustalonego położenia, ale odradzałbym kombinowanie z tym. Jak już to pojedź do warsztatu który potrafi ustawiać Chryslera CRD i niech po prostu sprawdzą poprawność złożenia. A sprawdzałeś odmę ? - jak odkręcisz korek wlewu oleju na wolnych obrotach, jakie masz efekty ? Spróbuj jeszcze...
Witam, proszę o poradę jakie mogą być przyczyny następujących usterek mojego peugeota. 1. czarny dym z rury wydechowej w dużej ilości przy depnięciu na gaz (czytałem że może być zapchany zawór EGR stąd za mało powietrza przy spalaniu). Rozkręciłem dolot do przepustnicy powietrza włącznie i jest mocno zaolejony niestety dalej mi się nie udało wyczyścić...
Witam, Mam podobny problem jak kolega więc nie będę zakładać drugiego tematu. U mnie sprawa wygląda następująco. Silnik C-360 po remoncie maks tydzień lekko sobie pykał na delikatnych obrotach ale zaniepokoił mnie dym. Sprawdziłem poziom oleju i okazało się, że spuściłem 20l oleju z ropą. Mechanik doradził wymianę pompy zasilającej więc wymieniłem,...
Witam Posiadam Passata B5 2.8 V6 AMX z LPG. Kupiłem go miesiąc temu. Zawsze jak przyprowadzam sobie nowe auto to robię płukankę + zalewam olej taki jaki ma być przewidziany do danego motoru. Od niedawna puszcza mi momentami obłoki niebieskiego dymu. Problem jest o tyle dziwny, że z rana dymu po całej nocy nie ma... Opiszę kolejność działań po której...
Chłodnica EGR znajduje się z tyłu silnika. Można ją zobaczyć z kanału albo na podnośniku. Jeśli szczelność chłodnicy EGR padnie, do spalin dostanie się płyn chłodniczy, więc pójdzie w dolot silnika i silnik będzie dymić na biało. Na biało będzie też dymić silnik przy nieszczelnej uszczelce pod głowicą ale tutaj płyn będzie mieszać się nie tylko ze spalinami...
Proporcje mniej więcej 20:1 lub 1;20 - zależy z której strony patrzeć. Ale nawet przy takich proporcjach nie powinno być szczególnego dymu Faktycznie mała różnica, 2,5 raza tyle oleju ile zaleca producent ;) Stihl podaje na każdym opakowaniu z jakim miałem styczność stosunek 50:1 tak więc na 5 litrów benzyny 100 ml oleju i to jest standardowa mieszanka....
Nie wiem co to znaczy , że osiąga tylko 60 stopni. Jeżeli nie rozgrzewa się więcej to termostat jest uszkodzony-cały czas otwarty. No ale w końcu za jakiś czas może dłuższy musi się rozgrzać. Złe palenie może się brać ze złego luzu zaworów aczkolwiek nie tylko. No cóż jeżeli chodzi o dym to pierwsza sprawa-pomiar ciśnienia. Bez dyskusji. Jeżeli będzie...
Witam mam ciągnik ursus 28-12 (fergusona) i jest taki wielki problem ze mechanicy nawet niemogą se poradzić 3 dzień w naprawie i nic. * Najpierw napisze co sie stało w polu; Pojechałem w pole tym ciągnikiem z rorzutnikiem załadowanym do czuba gnojem. No wyżuciłem pare razy obornik i zadnego problemu nie zauażałem, ale z czasem było coraz trudniej zapalić...
Po drugie dlaczego dmuch dopiero jak się rozgrzeje, wydaje mi się że po nagrzaniu powinien się trochę uszczelniać? Bo olej po rozgrzaniu jest rzadki i mniej uszczelnia. Tak jak kolega :sm9: pisze wyżej , spokojnie, nie widzimy jak intensywne jest to zjawisko- pewna ilość tego dymienia, to jest normalna rzecz- dopiero ubywanie oleju powinno niepokoić,...
Zapomniałem dodać że ciśnienie pakuje w korek wlewu Korek wlewu czego? Oleju, paliwa?
Witam mam pytanie posiadam asterke 1.6 benz. 92r. Mam już dość długo z nią problemy silnik cały czas przerywa nie da się praktycznie jezdzić miałem robiony pomiar ciśnienia w cylindrach i jest ok. Wymienione jest już prawie wszystko i dalej to samo.Ale inny mechanik powiedział że mogę mieć uszkodzone zawory a ciśnienie może być ok. gdy odkręcam korek...
Ten szlam w przepustnicy to olej z odmy - nie bój się spali się, nic złego nie zrobi w silniku i tak tam normalnie trafia. Niemniej jeśli masz sporo szlamu w przepustnicy to masz silnik do remontu, chyba że jeździsz na bardzo krótkich odcinkach z niedogrzanym silnikiem. Co do tego szlamu to zrób test - odpal silnik i odkręć korek wlewu oleju - wydostają...
Witam, Pacjent to lanos 1998 1.5 8V. Ze względu na to ze pozostawiał spore plamy oleju (ciekł kanałem olejowym) wymagana była wymiana uszczelki. Przed zabiegiem ubywało ok 0,5l-0,7l na tys km przy czym biorąc pod uwagę wielkość plam większość wykapywała. Poza tym działał prawidłowo. Po wymianie zaczęły się problemy. Spalanie oleju ( już nie kapie) to...
Witam. Posiadam następujący problem Samochód Citroen Berlingo 1.9 DW8B 2003R. Ostatnio sprawdzając poziom płynów eksploatacyjnych moim oczom ukazała się dość znaczna ilość oleju w zbiorniczku wyrównawczym, pierwsze co przyszło mi do głowy "uszczelka pod głowicą" poszperałem trochę w "google" i okazuje sie że nie koniecznie musi byc temu winna uszczelka,...
żeby sprawdzić co jest warty silnik nie odkręca się korka wlewu ale raczej wyciąga bagnet-nie chlapie olej i można zobaczyć jaki gaz się wydostaje- jeżeli jest to znaczne dymienie na niebiesko to znaczy,że silnik ma przedmuchy z cylindrów i bierze olej. Kompresję w tym silniku najlepiej sprawdzić specjalnym przyrządem-wykręca się świece żarowe i podłącza...
Silnik ma przedmuch jak ciepły,jak wyjmę miarkę oleju lub odkręcę korek wlewu oleju to dymi jak z komina Takie rzeczy tylko od cylinder, tłok, pierścienie.
Witam. Mam problem z glebogryzałką z silnikiem BRIGGS& STRATTON 375 SPRINT. Podczas normalnej pracy usłyszałem ciche metaliczne pyknięcia, które ustawały po wciśnięciu sprzęgła. Po ok. minucie silnik zaczął przerywać, schodzić z obrotów i dymić na ciemnoniebiesko. Po zatrzymaniu odkręciłem świecę, która była mocno okopcona i zaolejona z elementami nagaru....
Wiekszosc piszacych tutaj to chyba nie wie o czym mowi!! jakby byla uszczelka padnieta to ubywalo by plynu w chlodnicy (silnik szybko osiagal by wysoka temp.) dymienie z rory by bylo znaczne (duze ilosci bialego dymu) no i przybywanie oleju tez by sie pojawilo (miesznie plynu z olejem) a to ze masz "serek" pod korkiem wlewu oleju to normalka w zimie...
Uszczelniacze zaworowe? W dieslu to raczej mało istotne, jak są poważniejsze problemy z olejem to albo uszczelka, albo pierścienie olejowe. Co do tego środka kolego to sorry, ale to największa głupota i półśrodek. Jeśli byłeś w warsztacie i stwierdzili, że jest wszystko ok to weź zmień warsztat... Na zapalonym silniku odkręć korek z wlewu oleju i zobacz...
Witam. Mam problem. Samochod dymi na biało po dodaniu gazu a szczegolnie gdy nagrzeje sie do 90 stopni wtedy bardzo dymi na biało. PLynu chlodniczego nie ubywa ani oleju. Wymienielm czujnik temperatury, temostat i wlacznik termiczny wentylatora. Pod korkiem wlewu oleju jest masło. W zbiorniczku wyrownawczym plynu chlodniczego zadnego gazu ani babelkow,...
Przecież odma łączy skrzynię korbową z pokrywą zaworów, pulsowanie powietrza we wlewie oleju jest całkowicie normalne. Uszkodzone uszczelniacze zaworów to głównie powodują branie oleju i dymienie a nie przedmuchy (po co spaliny miałby się tamtędy przeciskać, jak mają wolny kanał wydechowy). Przedmuchy spalin to są ze skrzyni korbowej z powodu zużytych...
Witam, pojawił mi się problem w mercedesie 914, silnik 6.0 l bez tubiny. Z dnia na dzień zaczęło mi dymić spod korka oleju, zwykłym dymem spalinowym. Silnik bezproblemowo odpala nawet w tęgie mrozy, nie ma świec żarowych ani płomieniowej, silnik jest w bardzo dobrej kondycji i nigdy nie było z nim problemów (chcę tu zaznaczyć, że silnik jest dobry a...
Nie sprawdzałem wtrysków ani ciśnienia na cylindrach , na mój chłopski rozum motor jak dzwon żadnych przedmuchów ani bagnetem ani korkiem wlewu oleju , miałem dużo gorsze diesle i paliły poza tym co do wtrysków też mnie zastanawiało już wcześniej ale jak samochód odpali czy zimny czy ciepły to żadnego dymienia z tłumika nie ma nawet po konkretnym naciśnięciu...
Kolego miałem ostatnio identyczne objawy w bmw e60 530d. Nie ubywa ci oleju ? Problemem była zapchana odma,która tworzyła ciśnienie pod korkiem oleju i jak wnioskuję cisneła olej na wirnik turbo strony zimnej ,przez co od spalonego oleju zapychało dpf ( równie winne może być samo turbo - sprawdź stan dolotu - zaolejenie) Na zamontowanym dpf auto nic...
Witam. Właśnie padł mi silnik w moim skarbie (Passat 2.5 tdi 2000r automat kombi). Wracałem znad jeziorka i nagle coś go zamuliło na 2s. Następnie normalnie przyspieszał by po chwili wydać komunikat " OIL PRESSURE LOW" popiszczał i zaraz duży "STOP" na wyświetlaczu i silnik zgasł. Później już tylko "MOTOR WORKSHOP". Żadnego stukania pykania dymienia...
W zimę wszyskie kopcą, a starsze szczególnie :) Od wielu rzeczy to zależy. Po prostu masz więcej wody w wydechu.Nie wiem jak jest w tym silniku, np. Skody Favorit i Felicje dymią jak z komina. A z LPG to już w ogóle... Sprawdź, czy nie masz objawów padniętej uszczelki pod głowicą: czy Ci nie ubywa płynu chłodniczego, czy nie jest zabrudzony olejejem,...
I kilkaset złotych w plecy - bo nie pojadę do warsztatu i nie dam złodziejowatym mechanikom zarobić. Pierwsza rzecz - auto przydymiało w jakim kolorze? Bo przy obniżonej temperaturze to jasny obłok z tyłu jest normalny, tak samo jak tzw. "majonez" pod korkiem wlewu oleju. Jeśli olej nie był jasną emulsją, nie ubywało płynu, to po co było się brać za...
Sprawdź ciśnienie na cylindrach jakie jest i czy niema dużej różnicy a najlepiej zrobić test powietrzem zamiast świecy wkręcasz rurkę podłączasz powietrze,tłok dajesz w dół i słuchasz czy nie ulatuje być mocno powietrze przez korek wlewu oleju,może pierścienie się przypiekły. Sprawdź też przepływomierz chodzi o parametry zasysanego powietrza może okłamuje...
Problem następujący. Auto w pewnym momencie zaczeło bardzo kopcić na biało po wymianie miski i oleju (maks 200km.) wcześniej kopciło ale troszkę. Nie ubywa płynu chłodniczego. Sprawdziłem filtr powietrza i był beznadziejny. Przeczyściłem (przedmuchałem) pokrywe zaworów. Rozpiąłem IC (przewód pod zderzakiem - najniżsyz punkt.) i jest tam troszkę oleju...
A ja nadal będę się upierał że diagnoza ze strzeloną UPG jest przedwczesna. Mierzone ciśnienie sprężania, luzy zaworowe kontrolowane, sprawdzane organoleptycznie czy silnik równo pali na wszystkie cylindry? Sprawdzane czy urządzenie ssania działa prawidłowo, sprawdzany poziom paliwa w komorze pływaka? W jakim czasie i ile masz ubytku płynów ?? Masło...
W chińskich 125'kach komora rozrządu jest połączona ze skrzynią korbową (zresztą w prawie każdym innym silniku też tak jest). Przez korek wlewu oleju (ostrożnie, bo może chlapać gorącym olejem) też dymi? Na marginesie - jesteś pewien, że to odma? Klony silnika CG125 mają w głowicy port do napowietrzania spalin. Taka metalowa rurka po prawej stronie....
----------------------------------------... witam mam podobny problem nie wiem co się dzieje posiadam golfa III 1.6 benzyna \gaz typ silnika ABU no i wystąpił taki problem..... odpaliłem samochód w mrozy no i pięknie od I kopa zapalił następnie go wyłączyłem bez rozgrzewania, no i przez kilka dni wogóle nic mi nie...
No to znalazłeś swój wyciek oleju... jakby Ci palił oleju 2l/1000km to dymiłby na niebiesko jak dwusuw. Jeszcze nie; to raptem litr/500km - wychodzi 0,2l/100km, czyli na jakieś 6- 7 litrów benzyny. Skoro zaczyna kopcić przy 3 tys. obr, to znaczy że wyrzuca olej odmą - silnik na złom. Dziwne to, bo jak mi poniak palił 1l/1000km to tak dymił na niebiesko,...
Witam mam niby prosty ale zarazem skomplikowany problem z wyżej opisanym silnikiem. Po rozgrzaniu się silnik kopci na biało jest to olej dostający się do tłumika przez turbinę na pierwszy ogień poszło odpowietrzenie silnika gdzie nie stwierdziłem uszkodzeń. Dodam że turbina ma 4ry lata i luz poprzeczny trudno mi zmierzyć dokładnie , ale łopatki nie...
A w tym miejscu z 25 sekundy Twojego filmu przy opasce masz napewno sucho? Suchutko. Kup pompe pasek napinacz i będzie ok Pompa weszła nowa i po wycieku. Świetnie, bo lało się z tej pompy niemiłosiernie. Jednak podejrzewam, że to nie koniec napraw. :D Mam jeszcze kilka pytań do was na koniec. 1. Oglądałem wałek rozrządu. Tam są takie krzywki co do...
Ostatnio kupiłem silnik do łódki wędkarskiej Yamaha 5km czterosuw(2005-2007) ,silnik był przysłany kurierem leżał na rumplu. okazało się że nie mogę ruszyć rozruchem jak wykręciłem świece to okazało się że w komorze spalania było pełno oleju.Na silniku brakuje metryczki dlatego nie jestem pewny czy jest to 5 czy 4 kM. po oczyszczeniu świecy i kilku...
Hej, Mam nietypowy problem z moją Micrą K11 SLX 1.3 KAT, rocznik 1998, po FL, pochodzenia niemieckiego. Samochód jeździ codziennie na krótkich trasach (2x10 km), natomiast raz lub dwa w roku zostaje przegoniona. Wiadomo, codziennie do pracy, a raz ja jakiś czas na wczasy. W każdy razie moja Micra zaczęła jednak mieć dziwną przypadłość, mianowicie zaczęła...
na bank sprawdz czy sa bledy w komputerze. a jakiej mocy to silnik?? i jak jest rozgrzany to odkrec korek od wlewu oleju i sprawdz czy nie dymi
Witam wszystkich Posiadam Audi a3 1.9 TDI z automatyczna skrzynia DSG mam problem zwiazany z Dużym Kopceniem na taki Bialy siwy kolor gdy włożę palec do Rury wydechowej w dolnej cześci coś sie zbiera ciężko mi powiedzieć czy to jest ropa czy olej ;/ przy korku wlewu Oleju pojawia sie też olej niewiem co może być nie tak silnik jest suchutki nigdzie...
Witam. Posiadam Cienkiego 700setkę z 1997roku. Mam go już 3 lata, rok temu zmieniłem silnik na 700 z 1993 roku, gdyż poprzedni padł. Kilka dni temu miałem problem, bo auto nie miało mocy, pracowało na 1 cylinder, lecz po kilku zgaszeniach i odpaleniach mu przeszło i do dzisiejszego dnia pracował bez zastrzeżeń. Dzisiaj podczas jazdy na wstecznym został...
Witam, A mechanik sprawdził ciśnienie sprężania? Czy kiedy podczas pracującego silnia jak odkręcisz korek wlewu oleju to wydostaje się dym?
Witam, problem Toyota Avensis T27 2.2 D4D 150 km 2010 r. Auto po rozgrzaniu silnika do temperatury roboczej zaczyna dymić z rury wydechowej. Dym koloru niebieskiego czasem siwy. Dymi przez chwilę głównie przy obciążeniu i przyśpieszaniu. Po chwili nie dymi. Płyn chłodniczy czysty nie ubywa, olej nie ubywa wygląda jak to w dieslu. Nie ma masła pod korkiem...
Witam serdecznie . Zadam pytanie czysto teoretyczne bo doskonale wiem że bez obejrzenia auta nic nikt dokładnie nie powie czego to jest wina lecz przejdę do problemu ... Zacznę od tego że w auto wpierdzielałem naprawdę mnóstwo kasy jak np. pełne zawieszenie na przód lemforder , srzęgło sasch itd. no ale mniejsza z tym przejdę do rzeczy. Jeżdżąc autem...
Witam, mam pytanko co to może być dużo czytałem na forum i mam już mętlik w głowie do mechanika nie jeździłem póki bo wiadomo skasuje kasę a mało się pewnie dowiem. Samochód: VW golf IV 1.4 16v rok 2000 przebieg 205000 tysięcy. 1.Ostatnio zauważyłem w zbiorniczku wyrównawczym (płynie chłodzącym) obecność cieczy koloru kawy z mlekiem. 2. Samochód przerywa...
witam, Problem jak w opisie. Dodam że turbo jest po regeneracji. Auto dymi na czarno przy gwałtownym ruszaniu lub mocnym wciśnięciu gazu. Wina odmy?(korek wlewu oleju jest mocno zassany na cieplym silniku). Czy jest jakiś sposób sprawdzenia odmy bez jej wyciągania? Czy problem jest gdzie indziej? Dodano po 5 Dodam ze auto ma wzmozony apetyt na olej...
Za mała dawka rozruchowa, za niskie ciśnienie na cylindrach, za wolno kręci rozrusznik, marna jakość paliwa, Odkręć korek wlewu oleju i sprawdź czy stamtąd też wydostaje się biały dym.
Witam. Moim zdaniem to niekoniecznie musi być wina turbo że jest zaolejone. Na rozgrzanym silniku odkręć korek wlewu oleju i zobacz czy czasem mocno nie dymi z klawiatury. Jeśli dymi mogą być już zużyte uszczelniacze trzonków zaworowych, lub przepaliła się podkładka pod wtryskiwaczem (jeśli chodzi o podkładki to częsty objaw np. w maździe 6). Obejrzyj...
Witam, Po porannym odpaleniu samochodu, wydobywa się biało-niebieski dym, któremu towarzyszy nierówna praca silnika. Po około 30 sekundach, objawy znikają. W samochodzie zostały już sprawdzone wtryskiwacze - są ok. Nie ubywa płynu chłodzącego, nie przybywa ani nie ubywa oleju. Wyskoczył błąd na komputerze - czujnik wałka rozrządu, mechanik ściągnął...
Czyli zaciąga olej i chodzi na oleju silnikowym .Sprawdź to co Ci napisałem i sprawdź turbinę co pisał Montrres może turbina rzucać olej na tłoki .Odłącz turbinę od kolektora i zobacz co wtedy będzie się działo . Dodano po 4 Jeszcze jedno czy jak korek wlewu oleju odkręcisz to mocno dmucha ?
Witam, Piszę na forum, bo borykam się z problemem układu chłodzenia w moim Audi A3, a dokładnie z wysokim ciśnieniem panującym w nim, ale po kolei. Po zakupie samochodu, czyli jakieś parę miesięcy temu, pierwszym elementem, jakim wymieniłem w silniku był kompletny rozrząd, olej wraz z filtrami i odmę, po wyjechaniu od mechanika zaczęła świecić się pomarańczowa...
Panowie dodatkowe informacje do objawów po zaaplikowaniu plaka odpala od razu jak zapali nie dymi jak dodam mocno gazu to nie dymi ale jak już puszczę gaz to przy schodzeniu z obrotów biały dym . Odkręcam korek wlewu oleju do silnika i wyciągam bagnet i dodaje gazu -zero dymu z wlewu korka zero wylatującego oleju .Odkręcam korek od płynu chłodniczego...
Witam Chciałem uzupełnić płyn chłodzący i zauważyłem pod korkiem i w jego obrębie kaszkowatą warstwę oleju. Natomiast korek wlewu oleju i bagnet jest czysty, nie ma na nim śladu wody. Auto odpala normalnie, spadku mocy również nie zauważyłem. Nie kopci, nie dymi. Co może być przyczyną obecności oleju w układzie chłodzącym ??? Mój drugi problem to wyskakująca...
Witam! Mam dziwny problem z Matizem, otóż po kapitalnym remoncie głowicy tj. wymianie prowadnic zaworowych, zaworów, uszczelniaczy zaworowych, szlifowaniu gniazd zaworowych, planowaniu głowicy i wymianie uszczelki Matiz dymi delikatnie na niebiesko. Jaka może być tego przyczyna??? Czy problemem może być z aparatem zapłonowym, czy przyczyna może tkwić...
Witam wszystkich mam Renault Scenic II z 2004r. przebieg 180000km. Ostatnio zauwazyłem przypadkiem ze na rozgrznym silniku gdy odkręce korek wlewu oleju leci biały dym, samochód nie bierze oleju, chodzi równo, nie mam problemu z odpalaniem, ani z mocą, zauwazyłem tez jak mocniej przycisne gaz to dymi na czarno. Czy to odma? Czy może mam szukać już nowego...
Witam. Mam pewien problem z wyciekiem plynu z ukladu chlodniczego. Auto kupilem ok. 6 m-cy temu i od tej pory mam ten problem. W zimie musialem dolewac ok 0.5l - 0.75l plynu chlodniczego na 2-3 tygodnie, obecnie kiedy jest cieplej dolewam ok 200ml. na 2-3 tygodnie. Nie mam zadnych sladow wycieku pod samochodem, samochod pracuje normalnie - rowno, samochod...
Czołem Panowie, niestety złe wieści. Silnik pali od strzała, dosłownie. Przysłowiowe "pół obrotu wałem" i już chodzi na biegu jałowym. Tak szybkiego odpalania jeszcze nie widziałem. Niestety tyle dobrego. Teraz złe wiadomości - dymi na niebiesko. Na zimnym mocniej, po rozgrzaniu słabiej. Czasami, po odjęciu nogi z gazu nie dymi w ogóle przez kilka sekund....
Kilka dni temu wymieniałem membranę odmy i uszczelkę pod pokrywą zaworów, były w opłakanym stanie - objawy ESP check i dziwne hałasy. Po wymianie jak ręką odjął. Wszystko elegancko chodziło. Zrobiłem jakieś 60km. Zatrzymuję się na światłach, start zielone dodaję gazu a tu nagle wręcz wybuchło białym dymem. Jakby ktoś rzucił granat dymny. Zjechałem na...
Witam. Ostatnio zaglądając pod maskę mojego auta (cinquecento 700 kat. gaźnik Aisan) zauważyłem coś dziwnego a mianowicie : otwieram korek zbiornika wyrównawczego a tam na ściankach osadził sie tak jakby osmolony (szary) śnieg??? Po czasie stwierdziłem (choć nie jestem pewien) że jest to jakby wytrącony proszek do uszczelniania chłonicy który faktycznie...
dymić korek korek oleju wymian oleju dymić
samsung model matrycy junkers cerapur podłączyć sterownik prąd bramki tyrystora
pralka indesit migać dioda pralka indesit migać dioda
Fiat Doblo 1.9 JTD – bezpiecznik sterowania przepustnicą F16 F17 F18 F22 lokalizacja Alpina traktorek ogrodowy gaśnie przy włączaniu noży – przyczyny, naprawa, diagnostyka