https://obrazki.elektroda.pl/1444427200_... https://obrazki.elektroda.pl/8954507700_... https://obrazki.elektroda.pl/6669521300_... https://obrazki.elektroda.pl/2297193700_... https://obrazki.elektroda.pl/9707788300_... Wyciągasz zaślepkę z pompki, ustawiasz na kreski,...
Rozpylacze.pompa, turbo.Raczej do serwisu.
15-letnie auto 120 tyś ?,sprawdz w tej książce kiedy był ostatni wpis,jesli analizator nic nie wykazał ,to takie zuzycie może wskazywać na niedrozny układ wydechowy ale to byś odczuł w trakcie przyspieszania ,na jakim odcinku zmierzyłeś te spalanie?,samochód grzejesz rano przed jazdą?
diagnostyka to nie tylko odczyt błędów : http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php...
Witam. Jest to tzw. ogranicznik białego dymienia. Jak wiesz zimny silnik diesla powoduje większe dymienie. W starszych FH12 ogranicznik działa automatycznie przy zaciągnięciu hamulca postojowego. Uruchamiana jest klapa hamulca silnikowego, która dławi wylot spalin. Ma to spowodować szybsze rozgrzewanie się silnika i zmniejszenie emisji spalin. W fabrycznej...
Sprawdź świece żarowe i czy mają zasilanie. Jak są sprawne ale nie mają zasilania odepnij czujnik temperatury włącz zaplon i sprawdź jeszcze raz i jeśli zasilanie się pojawi to do wymiany jest czujnik temperatury. Jeśli dalej nie ma zasilania to bezpiecznik przy akumulatorze ewentualnie przekaźnik świec w puszce pod maską.
w tych silnikach lubią się popuszczać koła rozrządu-sprawdż to
Olej pali? Świece żarowe działają? Korekty wtrysków?
Silnik dobrze widzi temperaturę w stanie zimnym?
A co najlepiej tanim kosztem zrobić żeby jeszcze trochę posłużył? Albo tanio, albo dobrze... Co trzeba zrobić - już wiesz.
Wyczyść zawór egr bo się nie domyka i spaliny idą do cylindrów na zimnym silniku stąd to dymienie miałem ten sam problem z tym silnikiem tylko w vectra c . Zaślepiłem egr i po problemie.
1- kolor dymu? 2-przebieg auta ? 3- jakie ma zuzycie oleju ? 4- jakie jest cisnienie spręzania? 5- czy była sprawdzana szczelność cylindrów ?
Witam. Od jakiegoś czasu Mercedes zaraz po odpaleniu kopci na szaro- niebieski kolor (falują w tym czasie też obroty silnika). Jak obroty się ustabilizują po ok 30s to przestaje dymić. Dzieje się to tylko na zimnym silniku. Ostatnio zdejmowałem kolektor plastikowy. Bardzo proszę o pomoc
Zapowietrza się twoje autko.
To prawda, ale na załączonych filmach widać jak dymi i pierwsze dwa to prawidłowe dymienie, a kolejny już nie. To było nagrywane na rozgrzanym silniku i po przejechaniu kilkunastu km, więc nie ma mowy o dymieniu na zimnym silniku albo o wodzie w tłumiku.
Może morze, może ocean. Z takimi informacjami to nic.
Wtryski Panie i Panowie Wtryski !!! Wymieniłem na używane i się poprawiło, nie jest idealnie ale o niebo lepiej. I teraz zadaje sobie pytanie czy te silniki mają tak wadliwe wtryski że trzeba wymieniać po 100 tyś km. czy z kolei te 100 tyś km. było tylko na liczniku. Samochód kupiłem w Polskim komisie. hmmm ???
Przyjacielu, zostałeś tu jednym z nielicznych, co prosi o odrobinę rozsądku. Trwaj na posterunku a posty imć Jabulami w 50% powinny być w koszu. To nikomu nie przeszkadza, że się jakieś bzdurne teorie snuje publicznie. Podpierając się sąsiadem, kolegą albo wujkiem...
Dym biały i nie dymi od razu, tylko po chwili. 1991 rok, ale od tygodnia ją przepalam a to nie ustępuje. Dodano po 1 i jeszcze zaobserwowałem ze jeden z cylindrów szybciej się grzeje
Witam, od roku jestem posiadaczem forda focusa c-maxa z 2005 roku z silnikiem 1,6 TDCI 109km. autko ma 154tys przebiegu. Jakiś czas temu miałem taką przypadłość, że po odpaleniu jak auto było zimne delikatnie falowały obroty i mocno dymił przez kilka sekund w kolorze jasnym szaro-niebieskim... znajomy mechanik wyczyścił mi egr'a lecz to nie pomogło,...
Posiadam renault megane scenic z 97r 1.9dt i mój problem polega na tym że gdy jest zimno to odpala za pierwszym razem ale dziwnie chodzi, szarpie, przerywa i przydymia, jednak po dodaniu gazu silnik zaczyna chodzić normalnie. Dodam ze świece nie dawno wymieniłem ale to nic nie pomogło.
Kąt wtrysku.
W tym aucie niestety to może być nie tyle uszczelka pod głowicą co pęknięta głowica... Jak padnie turbina to też dymi na biało, ale jest zupełni inny zapach tych spalin i nie idzie ciśnienie do układu chłodzenia.
Znaczy pękięte uszczelki na tłokach przepraszam za błąd Te gumowe, prawda ?
w mojej pompie bosch przy zimnym silniku dzwignia jest z prawej strony[ssanie] do oporu,w miarę tęperatury posuwa się w lewo
powtorze ze dymienie na siwo rozpoczynało się na gorąco ,gdy silnik zimny nie dymił. turbo już zmienione ,chodzi dobrze nie dymi już , ale pojawił się teraz błąd P2563 czujnika gruchy i tu jest problem bo na starej turbinie tego błędu niebyło mechanik specjalnie zmienił czujnik położenia łopatek (G581) tą starą do nowej turbiny by nie było żadnych...
I weź tu pojedź do mechanika - z autem wszystko w porządku, a oni by już wymienili: 1. wtryski 2. turbinę 3. olej 4. linkę ..... Przypuszczam, że jakbyś dalej pojeździł po "mechanikach", to jeszcze jakieś kwiatki by wyszły. Odp 5 jest prawidłowa. Wyglądnij rano przez okno jak jest chłodno i popatrz jak na parkingu odpalają fury - każdy zakopci.
Najpierw, to trzeba by diagnostykę komputerową porządną wykonać. Następnie posprawdzać np. sprawność i działanie turbiny. Dodatkowo uszczelnić silnik (wycieki oleju). Podobno cylinder przy rozrządzie się również przegrzewa i wyciera nikasil co praktycznie niemozliwia jego naprawę. Nie spotkałem się. czy da sie ten silnik w tym stanie naprawić w stopniu...
Popieram poprzednika, filtr paliwa do wymiany i profilaktycznie wężyki przelewowe bym wymienił i ten od pompy wtryskowej. Koszt niewielki bo 1m kosztuje max 10zł a taka długość powinna Ci w zupełności wystarczyć.
Dzieje sie tak już od dawna tyle że początkowo szarpanie było mniejsze(nie pamiętam kiedy się zaczęło ale nic nie grzebałem tego jestem pewien,zaczęło się chyba po fali dużych mrozów)Radziłem się dwóch mechaników.Jeden podejrzewa wtryskiwacz,a drugi świece żarowe.Mnie natomiast zastanawia czy to nie jest wina koła dwumasowego,ale chyba w takim wypadku...
świece wymieniłem sa wszystkie nowe takie same
Witam wszystkich. Od jakiegoś czasu mam utrudnione zapalnie zimnego silnika TD1,8 mondeo. Jak juz uruchomie silnik to po krótkim czasie na wolnych obrotach zaczyna wydobywac się biało- niebieski dym i silnik nierówno pracuje. Podobno po właczeniu kluczykiem kontrolek powinno być takie "terkotanie " jakby elektromagnesu. Ale tego nie słychać. Może ktoś...
Raczej wygląda na zapowietrzanie układu,lub zły kąt wtrysku.
Witam, widocznie pokłócili się tłok z zaworem, ja bym sprawdził kompresje na zimnym silniku.
Miałem sąsiada (już nie żyje) który swoim Volvo (dieslem) jeździł głównie po mieście i nie dymił nadmiernie, nawet gdy odpalał zimny silnik. Nie usprawiedliwiaj dziadostwa jeżeli nie chcesz równać do ich poziomu. Znajomki w ten sposób zarżnęli forda Mondeo. Wzięty z salonu jako nówka. Ciągłe problemy z DPF. Po dwóch latach użerania z gwarantem zamienili...
Zauważyłem ostatnio że samochód na zimnym silniku zaczął dymić mocniej niż zwykle. Śnieg za rurą wydechową robił się czarny. Świece są pokryte nagarem i prawdopodobnie przez to silnik przerywa w zakresie 2000-3500 tyś. obr. Wszystko mija po przejechaniu kilku kilometrów, silnik pracuje równo i nie dymi. 3 tyg. temu miałem wymieniany pasek rozrządu a...
Jaki był stan cylindrów? Wymiana pierścieni czasem przynosi odwrotny skutek.. Bywa, ze to wszystko się dopasuje po którymś tysiącu, jeśli to faktycznie jest przyczyną- mogą być przecież inne, jakieś nieszczelności w pneumatyce, wtryskiwacze itp.
Przy zimnym silniku sonda nie pracuje ta, że to napewno nie sonda
Oleju w silniku nie ubywa?
Sprawdź kąt wtrysku zegarem.
Witam. Czy ktoś z szanownych forumowiczów mógłby odpowiedzieć na pytanie, co może być przyczyną dymienia na biało w w/w silniku? Problem jest tylko wtedy, gdy odpalam zimny silnik, ustaje po ok. 15-20 sekundach. Nie ma żadnych problemów przy odpalaniu.
W tych silnikach trzeba wymieniać filtr odmy i często padają wałki, bo są problemy ze smarowaniem (ciśnieniem smarowania). Zacząłbym od sprawdzenia tych rzeczy
Na ciepłym silniku odpala momentalnie bez problemu i dymienia Na zimnym silniku wiekszego oporu też nie stawia lecz strasznie dymi na biało/siwo czasem sie auto nawet trzęsie . Znajomy powiedział mi że mogą być to pompo wtryski jest to możliwe Świec jeszcze nie sprawdzałem
Podepnę sie pod temat bo mam w swoim władku podobny problem ale u mnie dymi na niebiesko jak go podpale zawsze gdy silnik jest zimny i jak pochodzi sobie tak ok 15 minut to dymienie przestaje
trzeba trochę przyśpieszyć kąt wtrysku.
A czy moze być to powód dymienia na bialo podczas odpalenia jak silnik jest zimny
Witam.Mam pytanie -czy jak wyjme katalizator to dymienie na zimnym silniku zniknie?????
Z tego co już przeczytałem rozumiem że na ciepłym silniku już objaw dymienia nie występuje.To dymienie na zimnym silniku jest objawem braku jeszcze wystarczającego ciśnienia oleju w układzie.No a co za tym idzie jego braku w pierwszej chwili przy zaworach.
Egr wymieniony po prostu padł całkiem Teraz wszystko wróciło do normy włacznie z szarpaniem na zimnym ^^ a już myślałem że jest ok :P
Choćby tydzień temu różnica odpalania ze świecami i bez była ogromna dlatego wnioskuje że coś tam jednak działało
cześć, tak były takie przypadki sprawdź kompresję.
Witam serdecznie, Pojechalem do nieautoryzowanego mechanika Wymienil zaworek zwrotny i jak narazie spokoj. Tez chcialem sprzedac moje auto ale odpukac Jak narazie jest znowu dobrze. Martwilem sie Bo nawet w aso po zlogowaniu niczego nie znalezli. Moja rada, jedz do dobrego mechanika, nawet nieautoryzowanego, Ktory specjalizuje sie w 2.0 tdi. Daj znac...
Odpal go na zimnym silniku i sprawdź czy puchną węże. może uszczelka.
kicior27 powiedz czy udało ci się rozwiązać problem z twoim audi bo mam to samo w a3 i już pomysłów mi brak jak chcesz to przeczytaj mój temat o mojej a3. Jak znalazłeś rozwiązanie proszę napisz co było?!?!
POSIADAM VW GOLF III 1.9TDI 90 KM, mam problem odnośnie dymienia, na zimnym silniku strasznie kopci, gdy się zagrzeje również kopci tylko że już słabiej. Wymieniłem końcówki wtrysków bez rezultatu, oddałem pompę wtryskową do regeneracji bez rezultatu, powymieniałem wszystkie filtry również bez rezultatu nie wiem co zrobić oczekuje pomocy
Witam. Mam problem z fordem mondeo MK3 z 2000roku z silnikiem 2,0TDI 130KM. Gdy odpalam na zimnym silniku go to bardzo dymi, dym jest siwy nie czarny i są to bardzo duże ilości. Silnik wtedy szarpie. Natomiast gdy silnik się nagrzeje już przy około 50 stopniach dymienie ustaje i chodzi równo. Proszę o radę co może być tego przyczyną? Pozdrawiam
Spaliny pachną dosłownie jak bym odświeżacz wpompował w tłumik, coś w deseń kwiatów (bzu). Tak , o spaliny chodzi. Palony olej inaczej czuć niż opary z płynu chłodniczego. Białe spaliny w benzyniaku są albo od wody,albo od oleju ,innych przyczyn nie ma. 20% wody, reszta koncentrat Od tego dymić nie bedzie,bo to układ zamkniety,najwyżej zamarznie i...
zmiana oprogramowanie a sprawdzic to mozna sciagajac czujnik temp albo polewajac pompe zimna woda dokladnie sekcje tam gdzie wychodza rurki aaa zzrobilem tak: odlaczylem czujnik temperatury CIECZY i rezultat:: --- kontrolka od świec żarowych paliła się ok 20s a nie jak wczesniej tylko 2s --- samochód pali na dotyk choć trochę kopci Reasumując jest...
W celu zminimalizowania niebieskiego i białego dymienia z zimnego silnika , trzeba przyśpieszyć początek wtrysku, wiele razy opisywane na forum.
Witam, posiadam peugeot 207 1.4 benzyna i ostatnio zaczął mi dymić na biało po odpaleniu i na zimnym silniku. Po rozgrzaniu samochodu nic nie dymi, może za to odpowiada jakiś czujnik temperatury?
na jaki kolor dymi ??? dymi tylko po odpaleniu na zimnym silniku czy na ciepłym też ???
Przyczyna dymienia był dziurawy intercooler
Czy objaw jest taki?: jak stoisz np. na światach dymi na wolnych jak ruszasz to puszcza czarnego bączka i później OK Po zatrzymaniu auta zaczyna dymić po 15-20 sekundach jeśli to automat mniej dymi po wrzuceniu P na zimnym silniku objaw dymienia jest dużo mniejszy?
Witam. Problem rozwiązany.so256 miał rację zapłon był opóźniony a nie przyśpieszony.Przyśpieszyłem zapłon i wszystko ok.A z tym zapowietrzaniem wszystko wporzątku,wcześniej nastąpiło rozszczelnienie przy wtyczce do podgrzewania przy filtrze paliwa.Dzięki wszystkim za pomoc. Temat zamknięty.:D To moze nalzezalo by sie mu danie PLUSA???? dla so256 Pozdrawiam
Tylko jak wyjaśnić ubywanie płynu chłodniczego? Ja takie zagadki rozwiązuję w prosty sposób - korek na zbiorniku zastępuję korkiem z króćcem do którego podłączam powietrze pod ciśnieniem 2-2.5 bara i obserwuję gdzie się robi mokro. Na zimnym nie pracującym silniku to zaraz widać, na gorącym może to być niewidoczne, bo zaraz paruje.
Zdecydowanie NIE. Nie jestem jakimś tam wielkim znawcą i jeżeli się mylę prosze mnie poprawić ale jeżeli nalane było zbyt dużo oleju to z reguły duże ciśnienie gdzieś go wypluje [czytaj: uszczelniacze, odma ewentualnie turbina] .Jeżeli silnik nie dostał samozapłonu,a skoro do tej pory chodzi to nie dostał to myśle że albo coś pozalepiało albo zgaśnięcie...
Witam Największe dymienie występuje na zimnym silniku puzniej ono jest o wiele mniejsze bęzyne zmieniłem ale to nie pomogło
co do tego dymienia, to musi brac olej jak silnik zimny to na niebiesko a jak się rozgrzeje to biało.
nie zatankowales jakiegos dziadostwa ??
Zakładam że świece sprawdzone, oraz czujniki temperatury cieczy chłodzacej.
świece sprawdzałem pod akum.pojedyńczo i grzeją,dymić na czarno nie dymi tylko chwilke na biało a po chwili już nie i pracuje normalnie.myśle też że gdyby to były pierścienie to dymił by na niebiesko
Mechanik kodował wtryski. Dzisiaj dowiedziałem się, że prawdopodobnie sterownik silnika źle sterował wtryskami i załatwili inny komp i po podłączeniu wszystko było ok. Ale to już robił elektronik, którym współpracuje ten mechanik. Dam znać jeszcze czy faktycznie to usunęło problem dymienia na biało i nierównej pracy silnika na zimno.
właśnie kombinowałem w garażu z tą blaszką i udało mi się ustawić tak że nie leje Być może przekombinowałeś i teraz jest za niski poziom paliwa. Ja też mam podobny agregat i też mi zalewało silnik i był problem z rozruchem, szczególnie w zimie, a po odpaleniu przez dosyć długą chwilę mocno dymił. Założyłem kranik do odcinania paliwa na postoju, a później...
Czyściłem DPF (w BMW E91 330d 2006r) chemicznie - oddałem filtr do polskiej firmy, a ani zawieźli to do Niemiec i tam był czyszczony chemią. Koszt 450 zł - we wrześniu 2010r. Po czyszczeniu komputer przestał wywalać błędy, ale zwiększyło się (właściwie pojawiło) dymienie na zimnym silniku. Końcówka wydechu też jest okopcona (wcześniej zawsze była idealnie...
Dzis dosc długo ciągnik chodził , zimny odpalił bardzo dobrze ,dymienie jest, zgodze sie w koncu zimny silnik . Silnik w czasie pracy nagrzał się dym niebieskawy znikł . Nadal mnie martwi sytuacja ze po wjechaniu do garażu dymu nie było , wiec zostawiłem go na chodzie na wolnych obrotach , poo około 15 min znow zacząl pojawiac sie gryzcy niebieski dymek...
Witam posiadam volvo v 70 d 5 z silnikiem 2400 o mocy 163 z roku 2004 . Moje pytanie jest takie czy przyczyna tej usterki może być awarią świec żarowych. Bo tylko rano jak jest zimny silnik to dymi na biało potem ustaje dymienie .Jak jest ciepło na dworze i rano to nie dymi .Pozdrawiam
czym czytane? sprawdz wtryski na powrotach
Myślę, że trzeba skierować się w stronę urządzeń typu "Webasto" do ogrzewania postojowego samochodów. Swego czasu na poligonie do suszenia mundurów mieliśmy urządzenie zasilane olejem napędowym. Wyglądało to jak dwie rury wsadzone jedna w drugą. Do wewnętrznej rury z jednego końca zamontowany był wentylator zasysający zimne powietrze, które w tej rurze...
Recyrkulacja spalin puszcza.
Kopci, bo pewnie ją ktoś przechylił na bok ( np. przy odkręcaniu korka spustowego oleju ) i olej dostał się przez odmę do tłumika . Kosiarkę czterosuwową powinno sie przechylać tylko do tyłu. Zaraz na początku tłumik jest zimny więc kopci dopiero po jego nagrzaniu. Jak się wypali olej w tłumiku to przestanie dymić. Początkowo dymiła zaraz po uruchomieniu...
Jeżeli ma rzeczywiście tyle przejechane co na liczniku to powinieneś jeszcze pojeździć widziałem egzemplarz z 450 tys.km i silnik pracował bez zarzutu.Jeżeli chodzi o "dymka" to przypuszczam,że ten typ tak ma(choć na zimnym na wolnych obrotach nie powinien tak dymić jak piszesz,należałoby sprawdzić wtryskiwacze i zawór recyrkulacji spalin-EGR czy się...
Witam. Silnik po odpaleniu rano, lub po kilkugodzinnym postoju (zimny) dymi na niebiesko i nierówno pracuje przez około 1 - 2 min. Kontrolka od świec żarowych nie zapala się, natomiast po odłączeniu czujnika temperatury cieczy zaczynają świece grzać i silnik odpala bez ww. objawów (świece żarowe były spalone i je wymieniłem), czujnik temperatury wymieniony...
Rolki były mieniane jakieś pół roku temu. Pasek nie czuje żeby się ślizgał czy coś czyli powinien być w porządku. A tłumik przy ruszaniu dostaje takich jakby wibracji i dzwoni.
Odpal zimny silnik i po chwili sprawdź na kolektorze wydechowym na którym cylindrze jest zimniejszy.
Teraz się nie świeci lampka ciśnienia oleju bo silnik jest zimny - olej gęsty, w tych silnikach nagminnie przycierał się dół
Tam są świece dogrzewające. Nie są potrzebne do rozruchu. Sa po to żeby nie dymił na niebiesko zimny. Włączają się na dłużej po uruchomieniu silnika. Mówimy o tym modelu na VP44 oczywiście.
To dymienie z odmy nie wróży zbyt dobrze. Niejednokrotnie "garażowi mechanicy" zapominają wlać olej do silnika po naprawie, tak spieszy się im do wypróbowania. Zanim się połapią jest już po sprawie. Dla świętego spokoju spróbuj zmienić świecę, wlej troszkę benzyny bezpośrednio do cylindra i spróbuj odpalić, oczywiście na zimnym silniku.
Hałasować bedzie przy odpiętej wtyczce ,ale gdy się zatnie to nie -tylko będzie szarpał i dymił na biało
Nie wiem do czego służy ten silnik i jaki jest reżim jego uruchamiania. Ja mam agregat prądotwórczy i też miałem i mam problem z uruchomieniem zimnego silnika. Początkowo silnik był zalewany i gdy wreszcie zaskoczył to przez jakiś czas strasznie dymił, więc obniżyłem poziom paliwa w komorze pływakowej. Problem uruchamiania zimnego zsilnika pozostał,...
Daf cf 85 Upec po wymianie uszczelki pod głowicą, zaczął dymić na błękitno, po wciśnięciu do oporu pedału gazu. Kompresja w porządku, sekcje pompy i wtryskiwacze tez. Poprawa nastąpiła nieznaczna po przełożeniu ECU z innego silnika. Zimny silnik praktycznie ok gorący zaczyna dymić.
I stąd to dymienie jakby nieprzepaloną ropą?
Witam mam taki problem z moim escortem,jakiś czas temu zaczął strasznie dymić na zimnym silniku znalazłem usterkę wężyk paliwowy był dziurawy ok wymieniłem i na jakiś czas był spokój.Lecz nie dawno zaczeło sie dziać to samo i zaczeły obroty silnika skakać od 500 do 1500 i w czasie jazdy szarpał. A dziś to nawet nie chce mi zgasnąć jak wyłączam zapłon....
Też jestem ciekawy jaka była przyczyna dymienia na niebiesko. pozdrawiam
Jeździsz na krótkich dystansach i nie dogrzewa silnik, jak tak to jest też to wina dymienia
Witam Istotnie ma kolega bastek869 racje z moim autkiem postepuje identycznie ,silnik 2,5 tdi wręcz uwielbia ciepło zwłaszcza w takie mrożne dni ,znaczy ,że ten typ tak ma i musi dymić ,jeżdze nim dalej i nic złego się nie dzieje równiutko pracuje na zimno i na gorąco po nagrzaniu ,a jak jest nagrzany nic juz nie kopci ma normalną moc ,turbina tylko...
dodam jeszcze, że jak jest zimny to nie dymi Dawno temu miałem podobny przypadek z silnikiem w MB-100D. Zimny ok. a po zagrzaniu zaczynał dymić na biało. Okazało się że na głowicy było tak nieznaczne mikropęknięcie, że udało się wykryć je dopiero po trzecim demontażu głowicy i sprawdzeniu jej w specjalistycznym warsztacie. Oczywiście Tobie tego nie...
Witam, mam u siebie taki problem w Audi A4 B6, mianowicie na ciepłym silniku trochę dłużej kręci, a czasami jest tak, że odpala od razu. Na zimnym pali elegancko. AI: Czy robiłeś już jakieś naprawy lub diagnostykę w związku z tym problemem? Jeśli tak, to co było sprawdzane lub wymieniane? Nie AI: Czy oprócz dłuższego kręcenia na ciepłym silniku pojawiają...
(at)kkknc dokładnie! Diesle generalnie nawet nie potrafią ustalić wypadających zapłonów (choć raz w którejś marce spotkałem taki błąd). A wymiana wtrysku na podstawie korekt to wróżenie z fusów. Owszem, nierówne korekty mogą oznaczać problem z którymś wtryskiem, ale rzadko z tym na którym korekta jest większa/mniejsza od innych. Po prostu ECU zwiększa/zmniejsza...
Witam, Moja foczka zaczęła dymić na zimnym silniku białym dymem, dymi naprawdę mocno przez około 10-15 minut do póki silnik się nie rozgrzeje, czytałem trochę na forum, zatkaliśmy zawór EGR, sprawdziliśmy wtryski są OK wymieniłem filtr paliwa i powietrza, dodam jeszcze że silnik pracuje bardzo nie równo tak jakby nie palił na wszystkie gary, po rozgrzaniu...
Pomimo wieku auto ma nieduży przebieg (niecale 200 kkm) i świece nie wiem czy nie są jeszcze oryginalne. W każdym razie sprawdzalem grzeją wszystkie. Nie ma natomiast znaczenia czy grzeję je raz czy nawet dwa razy aż do rozłączenia przekaźnika. Poza tym jak pisalem wyzej lekka zmiana ustawienia pompy i zimny pali super bez żadnego dymienia czy też rzucania...
dymić zimne czarny dymić zimne silnik dymić silnik mercedes
zdjąć simlock panasonic zmiana histerezy szukać kanał polsat
montaż gniazdek elektryk montaż gniazdek
Reset głowicy Canon PF-04 w ploterze iPF 750 Matryca LCD V236BJ1-P01: Specyfikacja i Zakup