https://obrazki.elektroda.pl/7039486500_... Rys.1. Cztery rewolucje przemysłowe. Sztuczna inteligencja (AI) to szybko rozwijająca się dziedzina, a niektóre jej zastosowania w tzw. Przemyśle 4.0 stanowią obecnie szczyt jej postępu. Dzieje się tak, ponieważ firmy mają możliwość znacznej poprawy swojej wydajności, obniżenia kosztów oraz podniesienia...
Jako Create Powinno podać się rodzica.
Może nie jest to wielkie odkrycie, ale może ktoś będzie tego potrzebować AC-3 Ready (albo Dolby Digital Ready) 10-bitowy przetwornik Video C/A Układ używany w odtwarzaczach DVD firmy Philips, który zapewnia najwyższej jakości odwzorowanie najdrobniejszych szczegółów obrazu. 100Hz W tradycyjnym odbiorniku TV obraz jest wyświetlany 50 razy na sekundę....
Obiekty, które tworzysz mają lokalny żywot. Umierają wraz z zakończeniem konstruktora Help. Rozwiązaniem jest dynamiczne tworzenie obiektów, bądź zdefiniowanie ich w jako pola Twojej klasy. [syntax=cpp-qt] QStandardItemModel *model = new QStandardItemModel(2, 1, this); QStandardItem *service = new QStandardItem(trUtf8("Obsługa")); QStandardItem *serviceChild...
Witam. Od jakiegoś czasu programuje rodzinę Microchipa PIC32MX. Microchip daje bardzo dobrą bibliotekę graficzną i nie trzeba tu stosować procesora z wbudowanym kontrolerem LCD o którym wcześniej mowa. Można do tej biblioteki podłączyć dowolny wyświetlacz graficzny, jeśli mamy szczęście to w kodzie biblioteki znajdziemy gotowy driver do naszego wyświetlacza....
Dzięki, jakoś nie wynalazłem tych tematów :) I jakoś nie wpadłem, że można swoje właściwości ot tak dodawać :) [nie robię na co dzień w js, raczej tylko podstawy znam] Do tej pory sobie generowałem kod html i robiłem document.write... Próbuję teraz przerobić na takie w pełni DOMowe użycie i dynamiczne dodawanie tworzonych obiektów.
Jeżeli mówiąc "po staremu" masz na myśli statyczne alokowanie, to jest spora różnica. To jest alokowanie statyczne, czyli po wyjściu z zakresu funkcji obiekt jest automatycznie usuwany: [syntax=cpp] void f() { Obiekt a; } [/syntax] Lecz jeżeli masz funkcję która ma przetworzyć nieokreśloną z góry (w czasie pisania programu) ilość danych, to używasz...
No ale dlaczego przez parametr funkcji nie przekazujesz z programu, jak zapisałem wcześniej? Dodano po 2 Jeśli chodzi o tworzenie obiektów, to jest to w ogólnej postaci: Object=TObject.Create; Ale Ty nie masz tworzyć żadnych nowych obiektów. Żadnych zmiennych lokalnych - masz tylko w parametrze funkcji przekazać referencję do obiektu, na którym będziesz...
public class Main { public static void main(String[] args) { int rozmiar = 5; Osoba[] osoby = new Osoba[rozmiar]; osoby[0] = new Osoba(2); osoby[1] = new Osoba(1); // ... itd. } } class Osoba { String[] imiona; // Tworzy obiekt Osoba o podanej liczbie imion....
Nie ma czegoś takiego, jak "dynamiczny wskaźnik". Mogą być co najwyżej dynamicznie tworzone obiekty. Chyba, że na myśli masz dynamiczną listę wskaźników.
Bym się rozpisał na ten temat, ale może kiedy indziej :P Dla fanów C/C++: "The Design Warriors Guide to FPGAs" i wiele innych.
A po co Ci te zmienne? Zrób listę obiektów gracz, w pętli tworzysz nowego gracza i dodajesz do listy.
Jeśli chodzi o dynamiczne tworzenie obiektów-komponentów (jak zwał tak zwał) wystarczy w sekcji uses dodać moduł w którym jest klasa, dajmy na to na przykładzie ComPort-a unit Unit1; interface uses Windows, Messages, SysUtils, Variants, Classes, Graphics, Controls, Forms, Dialogs, CPort; type TForm1 = class(TForm) procedure FormCreate(Sender:...
Nie trzeba makra, np. jeśli w kolumnie 'A' arkusza 'Arkusz1' chcemy mieć "dynamiczną" listę "czegoś tam", to tworzymy sobie nazwę zdefiniowaną: Nazwy zdefiniowane => jakaś_nazwa_zdefiniowana => Odwołuje się do => =ADR.POŚR("Arkusz1!$A$2:$A$" & ILE.NIEPUSTYCH(Arkusz1!$A:$A)) i tę nazwę wstawiamy do listy sprawdzania poprawności jako 'Źródło'. Oczywiście...
Witam, Do przechowywania obrazów lepiej jest używać imagelist, pytanie ... gdzie ten utworzony obiekt zwalniasz ?
Wykładowca stwierdził jednak, że daje nam wolną rękę a propos tego jak to ma wyglądać i że można na vectorach zrobić. Swoją drogą ni cholery nie rozumiem jaką rolę spełniać ma tutaj konstruktor kopiujący. Bo jeśli dobrze rozumiem kopiuje on zawartość obiektu do drugiego, ale po cholerę on jest tutaj? Co to za różnica czy kolejny obiekt będzie miał wyzerowane...
Witam! Tworzę dynamiczne obiekty w ten sposób: all3 = Form1->SQL->RecordCount; for (int i=0; i < all3; i++) { TLabel *Labelz = new TLabel(this); Labelz->Parent = Form5; Labelz->Name = "Z" + (String)i; Labelz->Caption = (String)Form1->SQL->FieldV... Labelz->Layout...
Obie metody są dobre. W metodzie A definiujesz wskaźnik na tablicę obiektów typu struktura, a następnie alokujesz pamięć na 10 tego typu obiektów. I to jest metoda prostsza. Metoda B jest bardziej złożona. Nie alokujesz od razu jednej tablicy na wszystkie elementy, ale tworzysz tablicę wskaźników, z których każdy dopiero wskazuje na obiekt typu struktura,...
Witam Pisze aplikacje (BCB 6) w której po kliknięciu przycisku Tworzy się kilkanaście Dynamicznych obiektów - Button'ów. Następnie do każdego Button'a w zdarzeniu onClick podpinam funkcje... (do każdego tą samą). Napotkałem problem, ponieważ nie wiem jak sprawdzić wewnątrz tej funkcji który z dynamicznych button'ów ją wywołał... Wie ktoś może jak to...
Trochę rzucę cię na głębszą wodę. (Ale jeszcze raz zaznaczę że twoje rozwiązanie nie jest złe - po prostu ja bym to zrobił inaczej i nie mówię też że lepiej. Może ktoś ma jeszcze inny pomysł - Wszystkie drogi prowadzą do Rzymu. ) Choć jeżeli ogarniasz menadżera nazw i poprawność danych to nie powinieneś mieć kłopotu ze zrozumieniem mojego sposobu. Zastosowałem...
pytanie mało precyzyjne i trochę w stylu "jak zbudować statek kosmiczny z zapałek" napisz do czego ma ta baza służyć podejście ogólne umiarkowanie proste (nie optymalne) 1) tworzymy clasy obiektów odpowiadajacych wpisą do poszczegulnych tabel kazdy obiekt ma konstruktor i destruktor 2) kazda tabela to lisa dynamiczna 3) dodanie rekoru do tabeli to wywołanie...
Taaak, AVR o niczym innym nie marzy, niż o dynamicznej alokacji obiektów w swej potężnej pamięci. Może jeszcze metody wirtualne, żeby go do końca dorżnąć, co?
Myślę że lepiej się tego nie da rozwiązać. Opcja z kopiowaniem odpada, bo funkcja kopiująca musiałaby być również wirtualna - mając tylko typ bazowy (abstrakcyjny), nie możesz go skopiować (bo jest pure virtual), a nawet jeśli byś mógł, to narażasz się na bardzo ciężki do wykrycia i niebezpieczny problem - tzw. "slicing". Jeśli stosujesz wzorzec "dependency...
Szczerze mówiąc, to nie zauważyłem, żeby procesor jakoś mulił specjalnie, na liczeniu radianów czy sin, cos ale używałem ARMa, może AVR już by miał problemy przy kilku obiektach. Widzę, że kolega Duch__ ma świetną platformę roboczą, może spróbowałby umieścić kod biblioteki w swoim programiku i wyświetlić coś na ATMedze8. Byłoby to na pewno ciekawe i...
Chcesz nauczyć się projektować regulator PID w MATLABie i Simulinku? Wystarczy, że weźmiesz udział w bezpłatnym seminarium już 22 marca w Warszawie podczas targów Automaticon 2012. Będziesz mógł tam zobaczyć i posłuchać, jak krok po krok stworzyć taki obiekt. Warunkiem uczestnictwa jest tylko uprzednia rejestracja na Miejsce spotkania: Centrum Targowe...
Tak naprawdę, to nie wiadomo, o co chodzi. Jednak domyślam się nieśmiało, że wystarczy najzwyklejsza dynamiczna słownikowa struktura danych, choćby na początek lista :) Bez żadnego... RTLa? - nie chodziło może o RTTI?
Witam O ile dobrze pamietam (a nie mam mozliwosci sprawdzic): Timer.Enabled := True; // True zeby "chodzil", false zeby zatrzymac Button.Click; PS. A wiesz o tym, ze obiekty, ktore stworzysz recznie, musisz rowniez recznie zniszczyc przy zakonczeniu programu? ;) Pozdrawiam :)
Proba zaalokowania wiecej niz jednego elementu klasy macierz konczy sie niepowodzeniem, tylko jeszcze nie widac efektow. Zmienna zadeklarowana jako class macierz **A jest wskaznikiem na wskaznik, czyli etykieta, ktora wskazuje na jakis adres w pamieci, pod ktorym przechowywany jest jakis inny adres (elementu docelowego). Inaczej jest to tez jednoelementowa...
No właśnie błędem jest nadawanie nazw btn1, btn2, btn3 przyciskom które mają cechy robi sie tablice i iteruje po niej tymi 20 liniami kodu, a cechy indywidualne przycisków ustala osobno. W QT po to są właśnie pliki *.ui w nich zawarta jest reprezentacja interfejsu, a cała resztę możesz robić w kodzie. Jeszce raz napisze w C++ nie ma nic co zamieni preprocesor,...
Nie musisz tworzyć tablicy. Tworzenie obiektów możesz wykonać w pętli Var Obiekt: TShape Obiekt := TShape.create(); Obiekt.Parent := self; Obiekt.Left.... Obiekt.Top.... zależne od parametrów pętli pobieranych z edita (najlepiej dwóch ozobno dla wierszy i kolumn) i inne parametry takie jak width heigth picture Dodatkowo możesz podstawić pod onclick...
Ja na samym początku przerzucam wektory przerwań na początek pamięci RAM. A później wstrzykuję swoją funkcję w miejsce oryginalnego wektora. Po rozmyślaniu na ten temat doszedłem do następujących wniosków. 1. Możliwość dynamicznej rejestracji przerwań (najlepiej w wysoce abstrakcyjny sposób, tak aby funkcje nie musiały być publiczne) byłaby z pewnością...
... Jak naciśniemy w arkuszu Kosztorys pole B7 czyli to białe puste szybko dwa razy to otwiera się Listbox z wyborem danej pracy ... Wszystko działa ok ... No niezupełnie ... ' ListBox1_Click ' usuwa z komórki ' AB7 ' wartość liczbową i po zamknięciu okna nie można go już ponownie otworzyć bez wstawienia tam liczby. ... Potrzebne są tylko trzy zmiany....
Trzeba sprawdzić czy ta part. odzyskiwania nie jest używana - wiersz polecenia uruchom jako administrator i wklep: REAgentC /info powinna być tam ścieżka w stylu: \\?\GLOBALROOT\device\ harddisk0\partition3 \Recovery\WindowsRE zwróć uwagę na numer dysku - jako 0 to OK a jak 1 to tymczasowo wyłącz WinRE: REAgentC /disable Po tym i skopiowaniu z niego...
No właśnie mi zależy nad dynamiczym wyswietlaniem. A mógłbyś powiedzieć jak mniej wiecej, by mogło to wyglądać i jak odświerzać te listy :> W sumie to nie widze Twojego kodu więc moge sie wypowiadać w ciemno, musisz złapać zdarzenie pojawienia się samego menu, w tym momencie wyczyścić (chyba metodą items.clear), a następnie w pętli tworzyć nowy obiekt...
gdzie tworzysz obiekt klasy string zwracasz go jako rezultat (a tak właściwie to wskaźnik) ale on w tym momencie już "nie żyje" bo jest lokalną zmienną. Ja tam nie widzę żadnych wskaźników. Za to na pewno w środku jest dynamiczna alokacja.
Chciałbym dynamicznie tworzyć liczbę etykiet (i innych rzeczy), tak abym nie musiał wcześniej umieszczac ich na formie. Rozumiem, że chodzi o tworzenie na formie. Można. 1) Przy otwarciu wstawiasz nowe obiekty, przy zamknięciu te wstawione (proszę bez skojarzeń) usuwasz. Liczbę etykiet zdaje się można "wydłubać" z kolumny 11 arkusza "Arkusz2". Dla...
ok, kod z 3 postu już rozwiązałem, chodziło o to, że ten obiekt streamreader chyba nie tworzy plików, tylko otwiera już istniejące, bo gdy zrobiłem plik ręcznie program ruszył. Więc pytanie, jak w tym środowisku wymusić otworzenie pliku, a jeżeli go nie ma to stworzenie nowego ?
Polecam dowolne IDE - męczenie się samemu makefile-ami pozostawmy fascynatom. Na początek Geany - bardzo fajne środowisko. Ewentualnie Eclipse. Nie zgadzam się, potem nie będzie wiedział o co chodzi. Takie IDE wszystko ukrywa, samo generuje makefile i całą masę innych rzeczy. Trzeba przerobić podstawy, no chyba że się nie chce być w tym dobrym to tak....
Nie mam pojęcia, co robię nie tak, ale pewnie się źle odwołuję. Napiszę co chce zrobić. Mianowicie, pod kliknięciem w pierwszy button tworzę tabelę, jak w Twoim pomocnym kodzie, o nazwie names. Następnie klikając w inny button, chcę wyświetlić to co zapisane jest w names An unhandled exception of type 'System.NullReferenceException' Additional information:...
Wystarczy jak dodasz destruktor do klasy dane, który będzie kasowal te obiekty, na które wskazują wewnętrzne wskaźniki. To jest zresztą typowe zastosowanie destruktora - porządki. np. void ~dane(void) { delete Nawet jesli obiekty tworzone i usuwane sa tylko w jednym miejscu w programie?? w programie mam tylko w jednym miejscu worzenie tabicy pa=new...
Dotyczył właśnie tej którą poprawiłeś :) Teraz hula Dodano po 1 A teraz utworzyłem takie dwie klasy : #include<iostream.h> class wektor{ public: int *dane; wektor(int liczbawierszy=2); }; wektor::wektor(int liczbawierszy=2){ dane=new wektor[liczbawierszy]; }; class macierz{ wektor *kolumny;...
(...) akiś automat, może nie będzie zły - mamy tu przecież ElektrodaBot-a... (at)ElektrodaBot - jak powinno być zrobione dodawanie atrybutów do struktury konta użytkownika w LDAP zrobionej według standardu POSIX (posixAccount), używającego serwera "slapd", aby było to zgodne ze standardami przyjętymi dla LDAP? Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Aby...
Tworzyć klasy i dokompilowywać? Hm, masz szanse na przełomowe odkrycie i możesz wkrótce zagrozić pozycji Microsoftu! Tak się nie tworzy programu. Program ma działać na uniwersalnych obiektach, zapamiętywać dane i korzystać z tego. Są także algorytmy uczące się, ale nigdzie nie ma mowy o jakiejś samomutacji programów. Ba, coś takiego nawet w przyrodzie...
Nie ma lekko. Z bloku zaalokowanego przez malloc() nie zwolnisz sobie dowolnego kawałka. Kiedyś męczyłem coś takiego (edytor tekstu), to zrobiłem tak, że alokowałem sobie bufory powiedzmy po 10kB (to na Amidze jeszcze, tak że 10kB to dosć dużo było ;]). Podczas ładowania pliku kolejne bufory były zapełniane (ale nie do końca, algorytm starał się układać...
Elegancki sposób programowania nakazywałby utowrzyć typ za pomocą słowa kluczowego typedef (wstawić przed struct) natępnie tworzymy "obiekty" tegoż typu (tak samo, jak tworzymy np. zmienne typu int) , czyli rzeczywiste struktury. Przykład : typedef struct t_str { int a, b; }t_str; t_str strA; // struktura powołana do życia statycznie t_str...
Pilnie potrzebuje takiego programu, a niestety niektóre polecenia są dla mnie nie zrozumiałe troszkę z góry dzięki. Zaprojektować program, który będzie miał: - przykładową bazę danych opartą na obiektach umieszczonych w tablicy dynamicznej pięcioelementowej, - menu, z którego będzie można wybrać operacje do wykonania na obiektach (dodawanie obiektu,...
witam, MAm przygotować aplikację z danej tematyki: 1.Podstawowe elementy języka – zmienne i ich typy, operatory, instrukcje sterujące, pętle, funkcje, tablice. 2.Tworzenie typów złożonych –struktury, unie, tablice struktur, wyliczenia. 3.Przetwarzanie strumieniowe – operacje na plikach tekstowych 4.Przetwarzanie strumieniowe –...
Witam, otóż stworzyłem klasę w której konstruktorze dynamicznie alokuję pamięć dla tablicy dwuwymiarowej, problem w tym, że program się wysypuje, gdy próbuję pobrać konkretny element za pomocą metody get, w dynamicznym alokowaniu pamięci nie widzę błędu, więc może źle przekazuje argumenty, wkleję kod: [syntax=c] #include<iostream> using namespace...
Kolejnym problemem jest nieciągłość wolnej przestrzeni pamięci. To, że X pamięci jest wolne nie oznacza, że X pamięci da się zaalokować. Stąd też miałem pomysł na mem manager, który śledzi (zapamiętuje gdzieśtam) wskaźniki na wszystkie dynamiczne wskaźniki po to, aby napisać rezydentny wątek defragmentujący cyklicznie dostępną stertę... Ale to znowu...
Nie masz typu przekazywanej zmiennej w konstruktorze klasy Figura. Domyślam się, że chciałbyś zainicjalizować zmienną o nazwie ile_punktow z klasy Figura, ale nie w ten sposób. Spróbuj tak, ponieważ jest to const to trzeba to zrobić w liście inicjalizacyjnej konstruktora: [syntax=cpp]Figura( int ile_pkt ) : ile_punktow( ile_pkt ) { tablica = new Punkt[ile_punktow];...
dynamiczne tworzenie tabel dynamiczne tworzenie komponentów rozpoznawanie obiektów
document print lenovo track karta podczerwień
energia odnawialna magazyn energia odnawialna magazyn
Sonel MPI-540 – przyczyny komunikatu L-PE! Brak ciągłości PE, napięcie na przewodzie ochronnym Audi A4 B8, A6 C6 – opis pinów blokady kierownicy J518, zasilanie, schemat