czy też w jakikolwiek inny sposób (to jeszcze sobie przemyśle) wał górny z huśtawki z alternatorem i podczas huśtania wygenerować prąd? Tak, oczywiście byłoby to możliwe, ale musiałabyś zastosować przekładnię. Gdybyś przymocowała alternator bezpośrednio do huśtawki, obracałby się bardzo wolno i nie wygenerował dużego napięcia.
To są zwykłe alterantory będą działać wszędzie o ile będą obroty i i wzbudzanie. I tu pewnie jest usterka masz coś nie tak z wzbudzaniem do sprawdzenia ten kabelek bo on nie tylko do kontrolki jest w aucie.
w polonezach + były regulatory ze szczotkami zdarzało się że padały te regulatory, o ile pamiętam regulator dało się wymienić bez wyciągania alternatora
Sprawdź jeszcze raz czy dobrze zlokalizowałeś zacisk IG. W japońskich alternatorach nie ma opcji aby ładowanie działało bez zasilania po stacyjce. http://datsun1200.com/modules/mediawiki/... Tu masz schemat podobnego rozwiązania. Jak widać z zacisku IG idzie zasilanie na uzwojenie wzbudzenia (zacisk F). Zacisk N to punkt...
Przewody łączące alternator z elektroniką przesyłają informacje o stanie alternatora, komputer musi dostać informację, że z alternatorem jest coś nie tak. Albo jest jakaś mądrość a alternatorze, która przestała działać i nie posyła informacji do kompa, ze alternator jest OK, zwykle jest to magistrala dwuprzewodowa. Może być, że komputer jest taki mądry,...
Jak dobrze poszukasz to spokojnie znajdziesz jakiś sprawny silnik elektryczny z hybrydy na alledrogo, byle na magnesach trwałych. Problemem będzie dopasowanie reduktora by pracując jako generator z prędkością jaką da twoja "turbina wodna" dawał napięcie odpowiednie do falownika. Alternatory na pierwszy rzut oka wyglądają jako zdatne do takiego zadania,...
Przeczytaj wątek "Elektrownia wiatrowa domowym sposobem". Alternator to zły pomysł, ponieważ ma za małą sprawność i wymaga dużych obrotów. W końcu jest to prądnica napędzana silnikiem spalinowym przy w miarę stałych obrotach i znacznie większych niż można uzyskać z niewielkiej turbiny wiatrowej. Przed lekturą możesz zacząć od obliczenia lub oszacowania...
Mój miał sterowanie tego przekaźnika (obudowa typowy przekaźnik samochodowy) poprzez termistor NTC - wiem że mi posłał kilka różnych wariantów z opisem który na jakie progi temperatur działały I szły 3 przewody na LED 2 kolory pokazujące stan pracy -czeka/grzanie/zagrzany oraz mruganie błąd napięcia - za mało jeszcze dawał alternator. Jak mi się uda...
Alternator 55A, więc bezpiecznik powinien być na większy prąd. Akumulatory - pobór prądu przez oba silniki plus niewielki zapas. Trzeba uwzględnić to, że silniki mogą być przeciążane i w momencie rozruchu pobierają prąd większy niż znamionowy. W samochodach nie ma bezpiecznika pomiędzy alternatorem a akumulatorami. Nie ma też bezpieczników pomiędzy...
Ok, tylko zobacz jeszcze czy teraz działa Ci ADR (wyłącza prąd i gasi auto) bo zamieniając je mógł ruszyć alternator ale może nie działać ADR co do K640 będzie pasował każdy który ma 2 styki zwierne np. 81.25902-0473
Opis systemu ComAp InteliLite NT AMF25:Zaawansowany kontroler do zarządzania agregatem prądotwórczym w aplikacjach standby i prime power. Monitoruje napięcie sieciowe i agregatowe, steruje przełącznikiem SZR oraz generatorem. Obsługuje funkcje takie jak wykrywanie zaniku napięcia, sterowanie stycznikami (MCB – Main Circuit Breaker, GCB – Generator...
Bo piszesz, że nie zadziała, a proponujesz takie same wielkości. Nie takie same, (at)tech132 pisze o 16A a ja dałem Ci linka do 14A. Isc panelu to 14A, i nie zrobi to wrażenia na bezpiczniku 16A, który to potraktuje jako normalne obciążenie i nie zadziała. czyli powinny byś większe ? 40A ? Nie, 40A to za duża wartość. Nominalny maksymalny prąd regulatora...
a zeby otrzymac max energiz alternatora przy wolnych obrotach bez regulatora to bedzie mozliwe?
Alternator jest wytwornicą prądu 3-fazowego. Regulator reguluje ilość potrzebnego prądu oraz napięcie w granicach 12,5-14,5V. Diody służą tylko za prostownik i w żaden sposób nie ograniczają przepływu prądu, działają zaporowo w jedną stronę, tzn. przepuszczają prąd z alternatora w stronę akumulatora, w drugą nie. Jeśli są uszkodzone i przepuszczają...
G107R z informacji jakie podałeś i ja jeśli dobrze odczytałem rysunek to muszę wyjąć plus z kostki która wychodzi z alternatora. Nie, nie wyjmujesz, a podpinasz się do tego przewodu, jak alternator będzie ładował, na przewodzie pojawi się plus. Bez ładowania alternator "wystawia" masę, a że żarówka dostaje z licznika plus - więc świeci. Gdy alternator...
Chcialbym sprawdzic polski alternator (ponoc od malucha),wykorzystujac np:wiertarke.Jak nalezy to podlaczyc.(czy potrzeuje dodatkowego nap.-do wzbudzenia)Sory,ale robie to po raz pierwszy.
lecz czy jest to skuteczne a zwłaszcza bezpieczne dla przetwornicy tego nie wiem. Będzie działać i przetwornicy raczej nic nie grozi ale akumulatory padną - jeden, drugi albo oba. Zakładając, że podłączamy do masy i +12V - nazwijmy to do akumulatora dolnego - to będzie on bardziej rozładowany niż górny (włączony miedzy +12V a +24V). Przy ładowaniu...
Z sześciodiodowego nie nadaje się do dziewięciodiodowego. Niemniej można próbować uruchamiać ten alternator z regulatorem od innego alternatora. Jeśli jedna ze szczotek jest umasowiona, to działać będzie regulator napięcia z poloneza. Mechaniczny lub elektroniczny. Schematy i obrazki podłączeń są ogólnodostępne, choćby w grafikach google. Regulator,...
alternator ma 2 przewody - gruby to ładowanie -> do plusa akumulatora cienki to kontrolka która służy do wzbudzenia -> do żaróweczki której drugi kabel do plusa po stacyjce moduł cut-off ma za zadanie wyłączać zaworek w gaźniku przy hamowaniu silnikiem dla oszczędności paliwa, w praktyce to nic to nie zmienia ;) także zaworek w gaźniku też pod...
piotrek0207 napisał: pkorol napisał: Hamowanie i napędzanie odbywa za pomocą paska alternatora Czytałem o tym już, że chcesz użyć paska. Chodzi mi o to , że w tym całym łańcuchu w którym przepływa energia z kół do twojego silnika BLDC czy alternatora masz po drodze taką ciężką maszynerię jak silnik spalinowy, jego bezwładność, sprężanie. Zanim ta energia...
Działać będzie tylko przyda się mocniejszy alternator i regulator do ładowania takiej pojemności. Tak właściwie to te akumulatory wystarczą na niespełna dwie godziny i znowu trzeba by je naładować. Potrwa to zdecydowanie dłużej. Przydała by się większa bateria akumulatorów.
a tam aby nie jest wspomaganie elektryczne?? w Astrze G jest elektryczne a Zafira=Astra G także to normalne, że jak niema ładowania to niema wspomagania, bo wspomaganie elektryczne strasznie dużo prądu ciągnie i jak umrze ładowanie to byś nigdzie nie dojechał bo by zaraz akumulator zdechł, a tak z wyłączonym wszystkim co się da można do domu/warsztatu...
witam, spotkało mnie ciekawe zaskoczenie, tzn. padły mi łożyska w moim starym alternatorze i uszkodził się wirnik - rozpadł się na dwie części :( no ale wymieniłem stary wirnik alternatora (60A) na wirnik z innego 45A-mperowego alternatora i złożyłem wszystko do kupy tzn. stojan z oryginalnego 60A -mperowego alternatora z wirnikiem 45A, no i teoretycznie...
witam chodzi m konkretnie jak sprawdzic alternator wymontowany z samochodu i nie chodzi mi o sprawdzenie wizualne,bo szczotki mozna wymontowac i sprawdzic ich stan pierscienie tak samo wmiare silne przebicie na wirniku lub stojanie tez zwyklym miernikiem,natomiast wiem ze sie robi specjalna kombinacje kabli wraz z zarowka wzbudzenia i podlancza sie...
Witam chce zbudować sobie stanowisko do kontroli rozrusznika i alternatora a dokładniej każdego jej elementu. 1. Do badania stojanu i wirnika na razie mam induktorowy miernik izolacji ale to chyba za mało . Kiedyś widziałem u elektryka przyrząd ktróry sie składał z żarówki i jakiegoś brzęczyka i sprawdzał tym wirnik i stojan . Jakby ktoś wiedział o...
Witam, A więc ostatnio postanowiłem zamontować alternator od skody felicii 1.3 w moim traktorze t25. Alternator leżał kilka lat poza tym nie wiem zbyt wiele w jakim stanie był kiedy go zdemontowano ale słyszałem że był sprawny. Od strony mechanicznej poradziłem sobie wymieniłem tylko szajbke na taką która pasuje do mojego paska. No i teraz do rzeczy...
Mam alternator przy ciągniku, który jest oznaczony jako 6L. Są na nim cztery wyjścia z których trzy z nich są oznaczone jako +19, -10 i 18. Jest jeszcze jedno wej/wyj które nie jest wcale oznaczone ( umieszczone w plastikowej obudowie). Jesli ktoś wie jak go podłączyć bądź co oznaczają dane końcówki to bardzo proszę o pomoc.
Witam, jakis czas temu przy wyzszych obrotach (ok 4000) migala kontrolka ladowania (Felicia 1.3). Poniewaz wymiana regulatora napiecia nic nie dala, wymienilem wirnik (pierscienie wydawaly mi sie dosyc zuzyte). Od tego czasu na wysokich obrotach jest juz ok, natomiast problem jest na biegu jalowym (okolo 800). Otoz praktycznie brak ladowania, napiecie...
Witam wszystkich poszukuję informacji na temat alternatorów samochodowych jak działa jak zdiagnozować niedomagania alternatora i je usunąć jeśli ktoś posiada takie informację proszę o pomoc z góry wszystkim dziękuje.
Mamy 10,5V po stronie ładowanej baterii. Mamy 14,4V po stronie alternatora. Prą w obwodzie zależy od napięcia i oporu. I=U/R. Różnica napięć 14,4V-10,8V=3,6V. Z oporem nie będzie lekko. Można mierzyć, można wierzyć... Opór akumulatora kwasowo ołowiowego 9mΩ, cztery t akie równolegle to wypadkowy opór 9mΩ/4=2,25mΩ. Trzeba dodać opór przewodów...
Witam Forumowiczów. Próbuję na stole uruchomić taki alternator, jak na zdjęciu. Net przeszukałem, moze ktos znajdzie COŚ co ja nie widziałem. Jak to zrobić? Próbowane z akumulatorem w pełni naładowanym ( ok.13V), zasilaczem 12,2 V, rozładowanym akumulatorem (prąd ładowania 3A). Obroty zadane z wiertarki ( z tabliczki około 1300 obr/min.). Liczę, że...
Alternator zregenerowany (nowe łożyska, komutator, regulator). Po kilkudziesięciu kilometrach przepala się drut wirnika przy komutatorze. Jak rozebrałem go za pierwszym razem, to upalone były obydwa druty. Diody sprawdzone. Alternator ma ładowanie 14,2 - 14,5 do momentu kiedy nie padnie. Czy winny może być sam wirnik czy może sam akumulator lub instalacja...
Nabyłem taki oto alternator, który zamierzam zamontować w ciągniku. Sposób podłączenia jest dla mnie zrozumiały, podobnie jak ogólna zasada działania. Ale nie do końca rozumiem, jak to wszystko w działa w kontekście przepływu prądu przez poszczególne przewody. Na co dzień zajmuje się automatyką, więc pewne rzeczy mogą być dla mnie obce. Popatrzmy na...
Witam, mam pewien problem z Ładą Nivą 1.7i, otóż najprawdopodobnie alternator nie ładuje. Po przekręceniu kluczyka powinna się zapalic kontrolka ładowania o po uruchomieniu zgasnąć i właśnie owa kontrolka sie nie zapala sprawdziłem wszystkie żaróweczki od kontrolek, są OK, pomierzylem wszystkie diody, rezystory, są OK.W alternatorze wymieniłem cały...
Witam. Problem jak wyżej napisałem. Alternator ładuję ,a na komputerze świeci się kontrolka. Wymieniony regulator napięcia, kable też sprawdzone ,szczotki i szczotkotrzymacz w alternatorze również sprawne. Jeśli ktoś mógłby coś doradzić gdzie dalej szukać będę wdzięczny.
Mam problem z ładowaniem w Ładzie 2105 wskazówka od napięcia akumulatora oscyluje między (zielonym a czerwonym polem) wymiana regulatora napięcia na nowy nic nie pomogła ,na wyższych obrotach wszystkie światła świecą raz jaśniej raz ciemniej. Pomocy !!!!! :|
Witam! Dwa dni temu na zegarach wyświetliła mi się kontrolka akumulatora. Następnego dnia miernikiem sprawdziłem prąd na klemach i wynosił ok. 11,60V, następnie sprawdziłem napięcie na odpalonym silniku, niestety pomiar dał znów wartość 11,60V, najprawdopodobniej oznacza to, że padł mi alternator. Miał ktoś już ten problem w tym modelu, od czego zacząć...
Witam, Jestem nowy na forum i pierwszy raz proszę o pomoc, w moim MTZ 82 nie mam ładowania. Zamontowany jest w nim alternatro z pięcioma wyjściami taki jak na zdjeciu, natomiast regulator napięcia to PP3626 Ciągnik ma instalacje 12/24v. Proszę o wyjaśnienie jak zamontować alternator samochodowy z poloneza czy fiata. http://obrazki.elektroda.pl/2584385400_1...
Witam. Mam taki problem... wychodze rano do maluszka, przekrecam kluczyk.. a tu kontrolki gasna, a rozrusznik ledwo co chrebocze :/ Jak sie go pchnie to zapala.. pojezdze troche po miescie i "niby" caly dzien jest OK, ale na dugi dzien to samo:/ Jak naladowalem akumulator (przez noc) to kilka dni bylo OK a potem to samo :/ Zaznaczam ze klemy mam czysciutkie...
Witam!!!! To jest mój pierwszy post na elektrodzie (chyba lamerski ale sie dopiero ucze).Mam problem z alternatorem firmy delco remy astra f 1.6.po sprawdzeniu napięć na alternatorze multimetrem w zakresie dc brak na pięcia a na zakresie ac 19 v czy to wskazuje na uszkodzenie diod prostowniczych czy można to tak zmieżyć.Po zdemontowaniu alternatora...
Przy okazji zdejmij deskę i posprawdzaj, czy nie ma zimnych lutów, bo to nie tylko alternator szwankuje. Jak znam życie, to po tym sprawdzeniu i kontrolka zacznie działać normalnie.
Mogę kupić IRF3205 po 1,86zł ale minimum 50szt. i zakup musi przekroczyć 244zł. Wychodzi po 25szt. ale jeszcze coś trzeba zamówić :D . Po dwie sztuki na gałąź wystarczy na początek, jak będzie działać dobrze to zrobi się mocniejszą. Alternator 70A a ty chcesz pociągnąć 80, będziesz musiał trzymać silnik na wysokich obrotach i do tego rozładuje ci się...
A jack63 znowu swoje, że istnieje tylko jedno rozwiązanie układowe regulatora napięcia, które zostało przedstawione na forum... Niemal wszystkie regulatory z którymi się spotkałem były typu Shunt (ograniczanie napięcia poprzez zwarcie fazy do masy), pomijając wszystkie nietypowe rozwiązania we włoskich Vespach, Mofa i Simsonach. Co prawda są regulatory...
Hej. Chciałem podłączyć taką grzałkę do grzania wody w samochodzie (załącznik). Parametry grzałki to 12V i 300W. Grzałka byłaby uruchamiania tylko w trakcie jazdy na około 1h +/-. Alternator w samochodzie ma około 90A. Akumulator 45aH.Czy taka grzałka będzie sprawnie działać w trakcie jazdy czy jej moc jest zbyt duża i będą jakieś problemy? Dzięki z...
Alternator był zamontowany przy silniku Mercedesa 300 KM w dźwigu teleskopowym. Problem był taki, że raz ładował a raz nie i wtedy przestawały działać niektóre funkcje. Kupiono nowy alternator i dalej jest to samo. Zamontowane są cztery nowe akumulatory.
https://as-pl.com/en/p/A3439(VALEO) https://obrazki.elektroda.pl/5267329400_... U1401 oznacza brak komunikacji LIN pomiędzy ECU a alternatorem. Problem może stworzyć nieoryginalny alternator (regulator napięcia), jednakże problem jest często opisywany w internecie i nawet wymiana alternatora na oryginalny nie pomaga. Prawdopodobnie...
W tej wersji nie było inteligentnego ładowania? Alternator japoński, a czy regulator napięcia nie wymaga zasilania po stacyjce (IGN) lub nie ma trzeciego pinu do pomiaru napięcia na akumulatorze (S, Sense)? Jeśli układ ładowania jest zbudowany klasycznie, to proponowałbym sprawdzenie stanu złącz wokół skrzynki w komorze silnika, mogą być skorodowane...
A jak to jest że kontrolka od wzbudzenia świcie po włączeniu stacyjki skoro jest połączona tylko plusem ? Czy gdy alternator nie pracuje to D+ przewodzi masę? I kontrolka podłączona jest plusem od stacyjki a minusem do alternatora? A gdy alternator zaczyna działać to rozłącza masę na D+ ??
(at)andrzej20001 ma znaczenie.Wiekszy altek potrzebuje większego prądu na wirnik w stresie. Oczywicie można zakładać różne i będą działać latami bez problemu. Jednak jak obciązysz alternator maksymalnie to regler od 90A może nie podołać przy tym 120A na pełnej wydajności. Ale jak bym miał pod ręką to bym nie szukał innego.To jest z taką wielką górką...
Alternator działa- na wyświetlaczu pokazuje 14V.Wałek przestał działać gdy mechanik wymontował pompe tą z boku przy moście.
https://obrazki.elektroda.pl/4772853600_... Obudziłem się z lekkim naciskiem pęcherza co zmusiło mnie do wstania za potrzebą fizjologiczną. Coś jednak było nie tak, zza okien nie prześwitywało światło latarni a jedynie słaba poświata leżącego śniegu a w pokoju mroku nie rozpraszał zegar wyświetlany na VFD dekodera ani dioda standby...
Okazało się , że alternator jest z innego forda. Oraz mocowanie było przeszlifowane bo się nie mieścił. Kupiłem używany alternator razem ze sprzęgłem i mocowaniem. Zrobiłem już 3tyś km i wszystko działa. Więc temat zamykam. Aha po wymianie alternatora zaczęła działać ogrzewana przednia szyba. Przeczytałem gdzieś, że jak coś jest nie tak w komunikacji...
Dzięki za odpowiedz stojan w tym alternatorze ma 36 żłobków średnice 93 mm szer. 33 mm jakie zastosować magnesy z góry dziękuje za pomoc dorzucam zdjęcie stojana. http://obrazki.elektroda.pl/1982745200_1... Dodano po 11 Wiele osób odradza mi prądnice z alternatora ,rozumiem to ale mam alternator i to są moje początki walki z wiatrakami:)...
Witam wymieniłem ostatnio alternator w Lublinie 2 u przestał mi działać obrotomierz na starym działał przyczyną
Jest to raczej przykład patologii. Ile ma bezawaryjnie działać urządzenie kosztujące nawet jak na nasze warunki nieprzesadnie dużo (ok 1500pln) 20, 30 lat? zwłaszcza że wspomniany błąd dotyczy wentylatora, co wynika głównie z jego wyeksploatowania. Producent powinien grzecznie i stanowczo pogonić konsumenta. Przypomina mi się sytuacja z nabywcą mojego...
Witam Panowie, mam problem z ładowaniem w Peugeot 1007. Alternator po regeneracji - podobno miał działać (samochód dostałem już po naprawie alternatora). Po podaniu napięcia +12V na pusty pin oznaczony na rysunku (przez żarówkę 5W) ładowanie zaczyna działać. Czy ktoś mógłby mi rozjaśnić kwestię załączonego schematu. Do czego mógłby służyć ten pusty...
1. Uzwojenie alternatora musi być odizolowane od masy, więc przy odłączonym regulatorze nie występują napięcia, a po podłączeniu regulatora (prostownika trójfazowego) napięcia na fazach się pojawiają ponieważ następuje przepływ prądu przez diody po stronie masy. 2. Regulator ma połączenie masy przewodem z instalacją elektryczną. Brak masy na obudowie...
To tylko w teorii. W praktyce trzeba zwrócić uwagę na indukcyjność uzwojenia, które sprawia że na wyższych obrotach napięcie i prąd zaczyna spadać pod obciążeniem. Dla przykładu alternator 12V może działać przy tym samym stojanie przy napięciu 24V (prąd jest dwa razy mniejszy) z podobną mocą, ale przy nieco wyższych obrotach startu ładowania. Ilość zwojów...
Witam. Odświerzę temat, żeby nie tworzyć nowego. W moim T4 przestał działać obrotomierz i prędkościomierz , a na pulpicie świeci się lampka akumulatora. Po sprawdzeniu okazuje się, że przy wyłączonym silniku aku ma równe 12V, a po odpaleniu silnika 13,8V. Z tego wynika, że alternator i regulator napięcia powinien być ok, więc skąd ta lampka akumulatora...
Ok, dzięki za odpowiedzi. Jutro spróbuję z tą diodą, mam nadzieję, że teraz będzie już działać jak należy.
Ten alternator wzbudza się od 800 obr/min i tak jak napisał (at)andrzej20001 koło pasowe jest tutaj bez znaczenia. Na żarówce 4W będzie działać prawidłowo.
Mam identyczny problem, jak ruszę tym bezpiecznikiem na klenie plusowej to zegary, licznik i dmuchawa zaczynają działać , jednak po jakimś czasie akumulator siada, alternator ładuje, rozrusznik sprawny. Czy udało się u Ciebie rozwiać problem i co to było?
czy alternator musi mieć prawe obroty żeby działać Żeby działać czyli produkować prąd czy żeby poprawnie działać? Alternator obracany w kierunku przeciwnym niż zalecany będzie produkował prąd ale nie koniecznie będzie działał całkowicie poprawnie. Na osi jest wentylator i przy przeciwnych obrotach może być mniej skuteczny, szczotki są chyba montowane...
Witam. Też mam problem. Z dnia na dzień przestało działać mi to wspomaganie w ciągniku. Dodam, że nie było na nim nic spawane. Ale dzisiaj rano, kiedy potrzebowałem odpalić ciapka, podłączyłem prostownik - jakiś elektroniczny i pokazuje mi na nim napięcie ładowania 15,2 V. O dziwo wspomaganie się załączyło, odłączyłem prostownik - wspomaganie działa...
Z dużym prądem ładowania nie ma dramatu. Alternator w samochodzie ładuje baterię prądem 50 - 80 A do czasu aż SEM baterii podniesie się do 14,4 V. Przy takim ładowaniu baterie akumulatorów wytrzymują 10 lat jeżeli są rzadko rozładowane i często oraz długo ładowana, czyli np. 2x200 km trasy co 2 tygodnie zamiast jeżdżenia po fajki do kiosku 100 m od...
To w skrócie na obudowie gdzie masz gruby czerwony przewod pod nakretka podłączasz plus z akumulatora ( musi być w obwodzie żeby alternator mógł się wzbudzić i działać prawidłowo) zaś byle gdzie do aluminiowej obudowy alternatora podłączasz masę czyli minus akumulatora. Żeby całość zaczęła działać musisz jeszcze pomiędzy plusem akumulatora a bialoczerwonym...
"Jesteśmy poza tematem, ale myślę, że z tym dołożeniem masy to nie najlepszy pomysł. Konstruktorzy montują do silników koła dwumasowe w celu zmniejszenia masy wirującej silnika, poprawy kultury pracy, zmniejszenia wibracji, a ty dołożyłeś masy tam, gdzie konstruktorzy odejmują." Gdzieś wyczytałem, dołożyłem. Trudno w tej chwili to zmieniać. Wg mnie...
Ok to nie będę odpalać go. Zamówię części te koło pasowe rolki paski i alternator i zobaczymy jak będzie działać
zasada działać alternator sprawdzić działać alternator alternator suzuki alternator
instalacja elektryczna norma wymiana grzałki czarny korektor radmor
bateria parkside interfejs diagbox
Pomiar biasu w katodzie za pomocą rezystora 1 Ω Skrzynia biegów HHQ 6-biegowa w Volkswagen Passat i Audi A4