Ok. 300 W pobiera ogrzewanie tylnej szyby, więc będzie działać bez problemu. Pamiętaj tylko o odpowiednim przekroju przewodów, wyłączniku na wymagamy prąd (najlepiej przekaźnik) i bezpieczniku!
czy też w jakikolwiek inny sposób (to jeszcze sobie przemyśle) wał górny z huśtawki z alternatorem i podczas huśtania wygenerować prąd? Tak, oczywiście byłoby to możliwe, ale musiałabyś zastosować przekładnię. Gdybyś przymocowała alternator bezpośrednio do huśtawki, obracałby się bardzo wolno i nie wygenerował dużego napięcia.
czy na przewodzie "L" Pojawia się na tyle doże natężenie prądu ze morze ono spowodować uszkodzenie przewodu lub połączenia lutowanego??? Tak, jak zrobiłeś niechlujnie i masz zwarcie do masy na tym przewodzie. czy po odpięciu tego przewodu alternator będzie działał ??? Nie nie będzie działał.
Element na zdjęciu w 1 poście to kondensator przeciwzakłóceniowy, nie jest niezbędny do działania alternatora
ładowanie i u mnie było ok tylko wymienił łożyska i szczotki,jak zaczęły się szumy to przestałem radia słuchać,po trzech miesiącach stanął alternator, po naprawie radio też zaczeło normalnie działać,alternator dawał zakłucenia na instalacje samochodu i stąd te zakłucenia w moim przypadku,może i u ciebie ten sam problem.
[quote] Ewentualnie silniczek podpiąć pod gniazdko w domu i zbyt dużo by prądu nie brał a wytwarzane było by więcej.[quote] Perpetum mobile czy trol nocny? :D P.S. teraz doczytałem z sensem pierwszą część, faktycznie perpetum mobile.
Powiem tak musi działać
Rozrusznik i oświetlenie z pierwszego aku od strony masy. 24V konieczne do działania reszty. Alternator sprawny?
w polonezach + były regulatory ze szczotkami zdarzało się że padały te regulatory, o ile pamiętam regulator dało się wymienić bez wyciągania alternatora
1. Uzwojenie alternatora musi być odizolowane od masy, więc przy odłączonym regulatorze nie występują napięcia, a po podłączeniu regulatora (prostownika trójfazowego) napięcia na fazach się pojawiają ponieważ następuje przepływ prądu przez diody po stronie masy. 2. Regulator ma połączenie masy przewodem z instalacją elektryczną. Brak masy na obudowie...
Ile lat ma pasek? Był wymieniany kiedykolwiek? Według mnie pasek już ma mikropęknięcia i w komplecie powinien zostać wymieniony z rolką napinacza. W linku film jak powinien działać napęd alternatora w drugim zaś problem ze ślizgającym się paskiem. https://www.youtube.com/watch?v=lDS2K0jP... https://www.youtube.com/watch?v=N-Q2fHMv...
U mnie nie ma stabilizatora napięcia. Co to jest? W samochodzie cc 700 alternator ma wbudowany regulator napięcia, w związku z czym podłączasz go tak: B+ bezpośrednio do akumulatora, D+ przez kontrolkę ładowania, do zasilania po stacyjce. Masa pojazdu na obudowę alternatora. I ma działać. Jakie obroty uzyskujesz na alternatorze? Jaką masz przekładnię...
dziugi daj znać znać jak postępy z nowym alternatorem. Gdyby coś nie działało chętnie pomogę dobać odpowiedni alternator, choć jestem prawie pewien, że do starego można dobrać odpowiedni regulator.
Witam mam alternator z jednym pinem . Zamówiłem drogi i przyszedł z dwoma pinami . Czy on będzie działał???
c330m na zaciąg odpalaliśmy, ale dałem w temacie samochody, bo zasada działania alternatora ta sama w większości pojazdów. Kable podłączyłem z ciekawości, jak ciągnik był na chodzie i auto zgaszone, żeby sprawdzić, czy chwilowo podbije napięcie w instalacji ciągnika do tych ok. 12V, ale po chwili tak się zagrzały, że odłączyłem. Tak więc najprościej...
Przewody łączące alternator z elektroniką przesyłają informacje o stanie alternatora, komputer musi dostać informację, że z alternatorem jest coś nie tak. Albo jest jakaś mądrość a alternatorze, która przestała działać i nie posyła informacji do kompa, ze alternator jest OK, zwykle jest to magistrala dwuprzewodowa. Może być, że komputer jest taki mądry,...
Gdy zamykam obwód jak na rysunku prąd może swobodnie popłynąć do uzwojenia wirnika, więc gdzie tu zabezpieczenie?Prostownik w alternatorze - Zasada działania prostownika 9 diodowego Tu jest mała niejednoznaczność w opisie na Wiki. W sytuacji z posta #3 prąd magnesowania wirnika jest pobierany z akumulatora. Płynie on przez żarówkę kontrolki ładowania,...
Kup nowe szczotki lub przełóż z nowego , zakładaj do starego regulatora i będzie działał nowy alternator.
Witam. Przy ori alternatorze 70A to car audio jeśli działało, to nie aż "takie prądożerne"..;) W firmach regenerujących alternatory powinni dobrać odpowiednie szczotki po producencie i nr. seryjnym alternatora..
a zeby otrzymac max energiz alternatora przy wolnych obrotach bez regulatora to bedzie mozliwe?
Witam wymieniłem ostatnio alternator w Lublinie 2 u przestał mi działać obrotomierz na starym działał przyczyną
Każdy alternator samochodowy 12V (prędzej czy później) naładuje te akumulatory. Jednak nurtuje mnie jedno pytanie - jak chcesz napędzić (przenieść napęd), by alternator miał odpowiednią prędkość obrotową wymaganą do efektywnego działania?
Witam chciałbym sie dowiedzieć czy stylu b1+ I b2+ w alternatorach Boscha są jakoś zmostkowane czy to 2 różne plusy ? Jeśli nie działa b1+ jest szansa że b2+ może działać ?
czy alternator musi mieć prawe obroty żeby działać Żeby działać czyli produkować prąd czy żeby poprawnie działać? Alternator obracany w kierunku przeciwnym niż zalecany będzie produkował prąd ale nie koniecznie będzie działał całkowicie poprawnie. Na osi jest wentylator i przy przeciwnych obrotach może być mniej skuteczny, szczotki są chyba montowane...
Tego typu urządzenia nie mają prawa działać bo przeczy to prawu zachowania energii, temat już był wałkowany na elektrodzie.
Witam Alternator pracujący z regulatorem zewnetrznym. 1-zacisk pod(+)rozrusznika,lub bezpośrednio do akumulatora. 2-zacisk wzbudzenie (67). 3-zacisk kontrolki ładowania i zasilania regulatora. Dodano po 23 Trochę niewyraźne zdjęcie ,ale 2-zacisk to (SZ)w jezyku rosyjskim .Ten 3-trochę zastanawia (B) bez znaczka plus lub minus. Napewno jak przyłożysz...
No to jest nie jasność, skoro działają lampy i nie ma kontrolki ładowania to masz przywarcie D+ do plusa. Powiadzial bym że alternator uszkodzony, zdejm8j kabelek z d+ i daj na masę kontrolka powinna się pojawić się lampy nie działać, z budzaniem pisałem stacyjka jest specjalnie wyjście wyjście 50a.
Słabo kombinujesz, bo dodatkowa dioda, nawet schottky (mały spadek napięcia na złączu), to jednak spadek. Zacznij od początku - policz zapotrzebowanie na prąd. Maksymalne i średnie. Potem dobierz JEDEN alternator. Ten wewnętrzny możesz całkiem odłączyć, a najlepiej usunąć uzwojenia. Będzie działać. Następnie kombinuj z wyjściem do napędu alternatora...
Witam. Alternatory z focusa z 3 pinową kostką są sterowane przez komputer i bez sygnału z tego sterownika nie będą działały.
Nic nie uwalił, znów szkodliwa opinia. Te alternatory przestają działać po zaniku zasilania. Problem masz z wzbudzeniem ( świeci kontrolka po włączeniu zapłonu? ) , lub niewłaściwy regulator.
Hej, robię małe odświeżenie alternatora. Oczyściłem go i polakierowałem lakierem elektroizolacyjnym (Izolak) stojan (wewnątrz) i wirnik. Zabezpieczyłem to lakierem gdyż stojan przed oczyszczeniem miał ślady korozji, nie chciałbym aby ponownie zardzewiał. Nie znalazłem nigdzie informacji czy może mieć to jakiś wpływ na funkcjonowanie alternatora. Co...
Witam odgrzewam temat. Ale mam odwrotne pytanie. Mam alternator HITACHI z opla z uszkodzoną płytą 6 diodową a chciałbym wstawić 8 diodową bo taką mam akurat. Stojan ma 3 uzwojenia więc jedno podłączenie w mostku zostanie puste. Będzie działać?
Kolego! Kolega Jan Nojszewski podał postępowanie, podstawowe w takim wypadku. W kolejnym swym poście był już Kolega blisko. Co prawda, trochę lektury o pracy i zasadach działania alternatora by nie zaszkodziło, lecz ponowię tu rady, po raz ...dziesiąty na tym forum udzielane: Kabelek niebieski odłączamy od alternatora i dołączamy na próbę do obudowy...
Witam, można prosić numer regulatora napięcia, jaki montowałeś i działał
Ten alternator wzbudza się od 800 obr/min i tak jak napisał (at)andrzej20001 koło pasowe jest tutaj bez znaczenia. Na żarówce 4W będzie działać prawidłowo.
Czy na oryginalnej prądnicy będzie działać czy musi być alternator?
Dodaj w szereg mały rezystorek, ale raczej powinno działać.
Naprawiałem kiedyś alternator bo nie działał ehr. Po wymianie prostownika w alternatorze działało wszystko. Chyba żarzyła się kontrolka ładowania (akumulatora) podczas usterki.
Witam. Natknąłem na pewien problem i nigdzie nie mogę znaleźć klarownej odpowiedzi. Pytanie jest takie: czy to ma prawo działać i dlaczego nie? :) http://obrazki.elektroda.pl/5320247400_1...
Witam, potrzebuję schemat elektryczny podłączenia alternatora, auto po odpaleniu nie ma ładowania, po "przegazowaniu" zaczyna normalnie działać alternator, cały czas świeci się kotrolka ładowania. Alternator jest w pełni sprawny. Najprawdopodobniej jest gdzieś uszkodzenie przewodu alternator a kontrolka w liczniku. z góry dziękuję za pomoc.
prezzess znasz budowę i zasadę działania alternatora :?: Przepraszam prezzess za powyższe słowa zbyt szybko przeleciałem poprzednią stronę forum(zmęczenie po ciężkim dniu pracy).
Na ładowanie mocno "wydojonego" akumulatora. Początkowy prąd może być duży. Przy sprawnym akumulatorze wychylenie tego wskaźnika jest niewielkie. Przy czym 66A to jest chyba max. wydajność alternatora.
Jakie koła pasowe? Chcę alternator uruchomić na stole. tak aby działało
No tam nie ma bardzo co skiepścić, bo tam tylko idzie jeden przewód. Od alternatora dokładnie D+ i do kontrolki ale chodzi o to co dalej. Wszystkie graty wyciągnąłem ze swojego auta, gdzie gdyby nie to, że urwała się klamka od zaworu to wszystko by do dziś działało. Alternator i stacyjka działały bez problemu. Czyli mam to podłączyć do tam gdzie pojawia...
Oj, to chyba nie wyjdzie - jeśli na akumulatorze przed uzyskaniem obrotów wystarczających do działania alternatora było 13V, a z działającym alternatorem będzie 14V, to ten układ nie zareaguje na zmianę o 1V. Za to może zareagować na wzrost napięcia przy wyłączaniu rozrusznika.
Bardzo prosto. Podłączasz przewód obrotomierza do wyjścia "W" alternatora. I wszystko będzie działać.
Ok, tylko zobacz jeszcze czy teraz działa Ci ADR (wyłącza prąd i gasi auto) bo zamieniając je mógł ruszyć alternator ale może nie działać ADR co do K640 będzie pasował każdy który ma 2 styki zwierne np. 81.25902-0473
Tak jak już pisałem, jak nie masz czujnika ciśnienia oleju 1.8 bar to przewód do masy, obrotomierz(zacisk W alternatora) też musi działać żeby kontrolka smarowania nie migała.
(at)czasnaczok Raczej tak, pisal ze nowa pompa juz po 3 dniach przestala dzialac. Alternator nic do tego nie ma. Autor pisal ze po wyjeciu byly juz zablokowane. :>
Sprawdź jeszcze raz czy dobrze zlokalizowałeś zacisk IG. W japońskich alternatorach nie ma opcji aby ładowanie działało bez zasilania po stacyjce. http://datsun1200.com/modules/mediawiki/... Tu masz schemat podobnego rozwiązania. Jak widać z zacisku IG idzie zasilanie na uzwojenie wzbudzenia (zacisk F). Zacisk N to punkt...
A jak to jest że kontrolka od wzbudzenia świcie po włączeniu stacyjki skoro jest połączona tylko plusem ? Czy gdy alternator nie pracuje to D+ przewodzi masę? I kontrolka podłączona jest plusem od stacyjki a minusem do alternatora? A gdy alternator zaczyna działać to rozłącza masę na D+ ??
Albo sama tablica, albo alternator
Bez regulatora ten agregat nie będzie działał, każde zmniejszenie obciążenia alternatora spowoduje nagły wzrost obrotów a zwiększenie, zgaśnięcie silnika. Taka sprężynka kosztuje kilka złotych. Podważ simering wkrętakiem, tak aby nie uszkodzić wału, tam nie ma żadnej nakładki, po prostu jest on aluminiowy.
A co będzie napędzało to wszystko? Silnik samochodu? Jak dokładnie miałoby to działać? Alternator ma napędzać silnik, który ma nać 230V do gniazdka? To tak łatwo nie przejdzie, bo będzie trudno uzyskać w miarę stałe napięcie zmienne o częstotliwości zbliżonej do 50Hz. Może lepiej za alternatorem i akumulatorem dać inwerter 12V/230VAC o odpowiedniej...
Hej, Jak w temacie, nie ma kontrolki ładowania, ale jak na L poda się masę, to kontrolka zaczyna działać. Alternator nie ładuje w ogóle. Na L z licznika po zapłonie jest 11V. Co mogło siąść w alternatorze? Bo rozumiem, że tam szukać przyczyny.
To w skrócie na obudowie gdzie masz gruby czerwony przewod pod nakretka podłączasz plus z akumulatora ( musi być w obwodzie żeby alternator mógł się wzbudzić i działać prawidłowo) zaś byle gdzie do aluminiowej obudowy alternatora podłączasz masę czyli minus akumulatora. Żeby całość zaczęła działać musisz jeszcze pomiędzy plusem akumulatora a bialoczerwonym...
Bo przewód D+ do póki nie zacznie działać alternator jest przewodem masowym tak? Dlatego świeci kontrolka po przekręceniu zapłonu bo ma + że stacyjki po odpaleniu tam powinno wychodzić z niego napiecie? Żarówka traci masę i gasnie dobrze to rozumiem? Dodano po 17 Bo z D+ nie wychodzi żadne napięcie.
Możesz rozwinąć ten temat ze swiecą? - pierwsze słysze, że może to opóźnić alternator - może to dobry trop i tak to ma działać?? Chętnie przeczytam :)
Dziękuje bardzo za pomoc
Nie ma możliwości aby to działało. Alternator jednofazowy (tzw. "dwufazowy", z uzwojeniem bezmasowym) w motocyklach ma zwykle wydajność rzędu 120-150W. Musiałby tutaj być alternator trójfazowy o wydajności min. 300W. Tak więc jest to radosna twórczość chińczyka lub użytkownika, bo w chińczykach zwykle stosuje się żarówki o mocy 35W.
Owszem, jeżeli kondensator będzie bezpośrednio podłączony do akumulatora, to zmniejszy spadki napięcia. Będzie to zauważalne, jeżeli samochód ma rozbudowaną instalację i słaby akumulator. Kondensator powinien również ułatwić uruchomienie silnika zimą, zanim zacznie działać alternator.
Powinno działać od alternatora.
Regulator oryginał Bosch? Na moim regulatorze widnieje takie oznaczenie F00M145206 jedyny jaki znalazłem pasujący do teog oznaczenia to z tej aukcji na innych stronach nic nie znalazłem pasującego Jest oryginalny regulator Bosch i kosztuje niewiele ponad 100 złotych. Nie wiem jak szukałeś. Powinieneś założyć Bosch, a nie jakiegoś chińczyka. Te alternatory...
Przewód wygląda normalnie czy jest możliwość że z nim się nic nie stało tylko wystarczy go jakoś izolować od reszty i będzie działać?
Tak alternator daje stałą moc niezależnie od obrotów ,wynika to z jego zasady działania. Jednak by działał prawidłowo niezbedny jest akumulator.Moc to iloraz wartości napięcia i natężnia prądu.
Nie sprawi będzie działać jak potrzeba. Poza tym po zapalenie w instalacji samochodu ze sprawnym alternatorem powinno być 14,4V
Peugeot 207 1.4 54 kW benzyna 2011. Po regeneracji maglownicy, wymieniłem akumulator. Podobno załączanie się jej, wpływało na słaby amperaż. Przekładnia działała, aż przestała. Czy to wina alternatora, czy regeneracji?
Alternator zaczął działać poprawnie. Wymieniłem mostek i jeszcze zauważyłem że szczotki nie dolegają zbytnio do komutatora więc trzeba było troche przeszlifować szczotkotrzymacz i same szczotki. Dziękuje bardzo wszystkim udzielającym się w tym temacie.
Witam Panowie, mam problem z ładowaniem w Peugeot 1007. Alternator po regeneracji - podobno miał działać (samochód dostałem już po naprawie alternatora). Po podaniu napięcia +12V na pusty pin oznaczony na rysunku (przez żarówkę 5W) ładowanie zaczyna działać. Czy ktoś mógłby mi rozjaśnić kwestię załączonego schematu. Do czego mógłby służyć ten pusty...
Nie montuj nowego akumulatora pod źle działający alternator. Sprawdź alternator i regulator napięcia. Akumulator nie wytworzy 15-18V, coś masz źle z ładowaniem.
Żarówke od ładowania? Konsoli nie mam założonej ani licznika. po podłączeniu voltomierza nie pokazuje różnic w ładowaniu gdy zgaszony silnik albo zapalony... tak to byla naprawa:S Bieżnia nie została zmieniona. ale altek ładowal przed remontem silnika tylko łożyska sie zatarly uniemożliwiając obrót alternatora Dodano po 1 tzn bez kontolki ładowania...
Witam. Mam pytanie czy fiat tipo 1.4 moze dzialac bez rolki paska alternatora i czy pasek moze byc zalozony na 3 pozostalych kołach i wszystko bedzie wporzadku???.prosze o odp
Nie da się stwierdzić na oko. Najlepiej zleć zakup alternatora elektrykowi i to on będzie gwarancją poprawnie działającego alternatora Ja bym nowego alternatora nie brał, i kupił bym porządnie zregenerowaną używkę Ewentualnie porządnie można zregenerować Twój egzemplarz i będzie jeszcze taniej.
Gdy napięcie na dzielniku R1,R2 przekroczy napięcie diody Zenera zsumowane z Ube tranzystora Q1, popłynie prąd bazy tego tranzystor, i β-krotnie większy prąd kolektora, przez to zmniejsza się napięcie Uce Q1 a więc i napięcie na R5, zmniejsza się prąd bazy Q2 oraz Q3 i maleje ich prąd kolektora - będący prądem wzbudzania. Bo wszystko rozumiem jakby...
własnie taki regulator chce zastosować RNA-1(6 diod) bez tych 3 małych diod 1A alternator nie bedzie działał???
Gruby przewód stałe zasilanie (B+)z rozrusznika lub akumulatora .Drugi przewód od kontrolki ładowania. Dodano po 3 Tam podpinasz tylko samą kontrolkę bez przekaźnika.Zasilanie kontrolki z zacisku (+15 stacyjki)po kluczyku ,drugi koniec kontrolki właśnie do zacisku na alternatorze,i powinno działać .
Przeczytaj wątek "Elektrownia wiatrowa domowym sposobem". Alternator to zły pomysł, ponieważ ma za małą sprawność i wymaga dużych obrotów. W końcu jest to prądnica napędzana silnikiem spalinowym przy w miarę stałych obrotach i znacznie większych niż można uzyskać z niewielkiej turbiny wiatrowej. Przed lekturą możesz zacząć od obliczenia lub oszacowania...
Ok, dzięki za odpowiedzi. Jutro spróbuję z tą diodą, mam nadzieję, że teraz będzie już działać jak należy.
Będzie działać, dwie diody idą tam równolegle. A poza tym po co wymieniać mostek w tym Valeo, jak one się nie psują?
Działać będzie tylko przyda się mocniejszy alternator i regulator do ładowania takiej pojemności. Tak właściwie to te akumulatory wystarczą na niespełna dwie godziny i znowu trzeba by je naładować. Potrwa to zdecydowanie dłużej. Przydała by się większa bateria akumulatorów.
BOSCH nie ma wyjścia na obrotomierz. Wyciąganie sygnału z jednej fazy alternatora będzie działać o ile masz wiązkę pod to.
Witam. Poniższy problem w moim aucie Citroen Xsara Picasso HDi 2.0 2003 r. tylko bezpośrednio po jego rozruchu, nigdy przy korzystaniu z akumulatora pojazdu. Nie jest on każdorazowy, ale sporadyczny w granicach 30% wszystkich uruchomień silnika. Na początku dodam, że tydzień temu oddałem auto do regeneracji alternatora gdyż zaczynały się już sporadyczne...
Chyba, że wsadził diodę z cokołem żarówki, wtedy alternator nie będzie działał. Musi być żarówka o mocy 2 W. Żarówka o mocy 5 W stopi obudowę kontrolki. Takich ulepszaczy też widziałem.
Ratunek tylko w mocniejszym alternatorze,kiedyś widziałem maluszka z zamontowanym alter.od poloneza.Przymocowany był do obudowy wentylatora(nad prądnicą)napędzany był dłuższym paskiem klinowym.Jakoś to działało:)
Spośród odpiętych przewodów musisz namierzyć "+" na którym będziesz miał 12V. Powinien to być najgrubszy przewód- łączysz go do zacisku + w Oplowskim alternatorze. I to już powinno działać. Odnośnie kontrolki ładowania to musiałbym zobaczyć jak realizowany jest układ połączeń na schemacie Władimirca . Gdyby jednak okazało się, że ładowania nie masz,...
Do prawidłowego działania alternatora( jego wzbudzenia potrzebna jest kontrolka), gdyż bez kontrolki, może lub się nie wzbudzi.
Jest to dość głośne i szybkie pukanie. Tak jak by ktoś lekko i szybko młotkiem napieprzał A ja tu widzę słaby/słabo naładowany akumulator. By nie zgłupieć do reszty, odepnij Kolego ten alternator, przewody zaizoluj choćby rękawiczkami roboczymi lub kawałkami szmat i odpalaj. Jak "aku" będzie dobry, jakoż i rozrusznik - będzie działać. O reszcie pomyśli...
Po pierwsze jakie wykształcenie ma Twój mechanik ? Dwa - czy ma jakieś pojęcie o elektryce (wymiana żarówek się nie liczy) Czy umie posługiwać się miernikiem i innymi przyrządami pomiarowymi cztery - czy zna zasadę działania alternatora zwykłego pięć - czy zna zasadę działania alternatora odwracalnego sześć - czy wie po co stosuje się czujniki położenia...
Witam serdecznie. Lampka musi działać bywzbudzał się alternator. Pozdrawiam.
Wiertarka jest do wiercenia Chyba naprawdę nie wiesz ile czasu potrzeba żeby zamontować i wymontować alternator w stilo. Chciałbym mieć najpierw pewność że alternator działa na stole. Ale ok, rano go przykręcę i jak nie będzie działał to się odezwę.
Duża część kontrolerów turbin (pomarańczowe) mają aktywny prostownik co powinno załatwić problem strat przy prostowaniu. Ale cały projekt Mega! Na prawdę jest szansa że będzie działać.
Cześć, posiadam problem z alternatorem w Golfie 4 1.6 AKL. W marcu wymieniłem łożyska wraz z regulatorem napięcia, który również ma zintegrowane szczotki oraz przewód od alternatora do akumulatora 25mm2 spawalniczy. Wszystko działało, napięcie 14,4V. Zapaliła się ikona akumulatora po przekroczeniu 2 tys. obrotów, ładowanie znowu działało po odłączeniu...
Wymień ten alternator na używany oryginalny, lub załóż oryginalny regulator i na pewno będzie działać. Tak jak napisali koledzy wyżej, ja również przerabiałem ten temat na innych samochodach i jeżeli jet nadzór ECU to żadne zamienniki nie wchodzą w grę.
Dostępne, chińskie zamienniki natomiast są często robione tylko w wersji sześciodiodowej. Dwie dodatkowe diody nie są niezbędne do działania alternatora ale poprawiają jego wydajność. To nie prawda, sa taki i takie mostki. Wcale to nie poprawia wydajnosci prądowej.
Dokładnie tak, wakupompa nie będzie działać bez smarowania olejem pod ciśnieniem. Do tej śruby z oczkiem musisz doprowadzić olej z magistrali smarowania silnika, a ten króciec z uciętym wężem to spływ oleju do misy
Okazało się , że alternator jest z innego forda. Oraz mocowanie było przeszlifowane bo się nie mieścił. Kupiłem używany alternator razem ze sprzęgłem i mocowaniem. Zrobiłem już 3tyś km i wszystko działa. Więc temat zamykam. Aha po wymianie alternatora zaczęła działać ogrzewana przednia szyba. Przeczytałem gdzieś, że jak coś jest nie tak w komunikacji...
Przepinasz przewód L (kontrolka) do L nowego alternatora. No i to by było na tyle. Więcej nic nie przepniesz. Alternator będzie działać. Nie będzie działać obrotomierz. Aby działał trzeba by rozbierać alternator i zmienić miejsce podłączenia punktu W, aby zrobić N. Bez tego nic nie będzie.
f5 na kontrolke a f6 na akumulator i powinno działać :)
Zbyt mało konkretów chyba podałeś w pytaniu. Brak typu, numeru licznika który przestał działać. A liczniki obrotów są różne np. podłączane do alternatora (silnik diesla).
Układ dynamiczne kontroli ciśnienia oleju, który jest w zegarach potrzebuje do działania sygnału W z alternatora, oraz informacji z 2 czujników ciśnienia oleju
zasada działać alternator alternator suzuki alternator działać fotokomórka
wzbudzanie mikrofonu rockchip batch przebieg mercedes
inwerter easun instrukcja wzmacniacz volvo
Amica 606CE3.440TDYKDPHAOG(SR) – brak grzania lewej strony dolnej grzałki piekarnika Canon iR-ADV C5550 E025-200 – błąd silnika podawania tonera cyan, GPR-55C, hopper, M11