Powinno działać, bo Felicja fabrycznie ma praktycznie taki sam prymitywny CZ jak te uniwersalne. Brązowy i niebieski to silnik, biały masa, żółty i czarny sterowanie.
Musisz zaczac od bezpiecznika c.z. ,przy uszkodzeniu ktoregos silownika cos by i tak dzialalo.
Rozbierz drzwi kierowcy, będzie wtedy wiadomo co tam siedzi-fabryka czy dokładka.Na pewno jest tam siłownik typu master.
Do sprawdzenia wiązki w drzwiach i siłownik (lub dwa) "master", czy to centralny fabryczny czy uniwersalny ?
Opieram się raczej na przypuszczeniu. Nie jestem mocny w alarmach samochodowych i dlatego pytam. W takim razie jak działa siłownik master- jest wyzwalany 1s impulsami masy bo takowe wysyła moja centralka?
Większość centralek uniwersalnych podaje tylko chwilowo zasilanie na siłownik mimo, że ciągle dostają masę na otwarcie/zamknięcie (tak działa siłownik master)więc o to nie musisz się martwić. Rzuć hasło w dziale alarmów, chłopaki pewnie znajdą na to radę
spowodowane tym, że system wyczuwa za duży opór ze strony jakiegoś elementu i po prostu cofa zamknięcie. Zaciera się siłownik lub cięgno. Sterownik interpretuje to jako otwarcie z kluczyka. Parę razy w roku wypada użyć kluczyka do rozruszania wkładki i siłownika. Poczytaj jak działa siłownik master.
Podpiąłem siłownik do "mastera" z zestawu. Wszystko działa jak należy :) Temat można zamknąć.
ZAKłADAłEM NIE DO JEDNEGO AUTA I DZIAłA.
Więc master na trzech przewodach sygnałowych przełącza z COM plus albo masę między pozostałymi przewodami (pewnie jest styk NO i NC). Może kupie jeszcze jeden siłownik master zamontuje go w drzwiach np. lewych tylnych, podłącze tylko zasilanie silnika do centrali a dwa sygnałowe wykorzystam do podania sygnału na bagażnik? Ewentualnie krańcówka przemysłowa...
Przyczyn może być kilka włącznie z naturalnym zużyciem,jeśli chcesz mieć możliwość sterowania drzwiami od strony pasażera musisz kupić siłownik typu master czyli sterujący.
Dziękuje wszystkim. Podłączone jako slave wg schematu nr 4. Działa!
zapewne wyskoczyły lub poluzowały sie plastikowe tryby w centralnym, czeka Cię wymiana całego siłownika, w drzwiach przednich jest to master. Wymiana jest prosta, wystarczy odpiać przewody i i wyjąć siłownik z mocowań. Możesz też przed demontazem sprawdzić zasilanie podczas pracy centralnego.
Siłownik zamyka i otwiera zamek czyli działa silniczek, ale jeżeli nie przełącza styków 3 i 4 to jest z nim coś nie tak. Są siłownik master które posiadają styki sterujące i siłowniki slave, które takich styków nie posiadają. Jak zamykasz zamek mechanicznie przekręcając klucz, to siłownik ustawia się w pozycji zamkniętej i styki sterujące są po to żeby...
Witam zakupiłem ostatnio i założyłem uniwersalny centralny zamek cyklop c2 i mam pytanie jak go podłączyć aby siłownik master 5 przewodowy w drzwiach kierowcy sterował również innymi siłownikami przy otwarciu samochodu z kluczyka? Dodaję instrukcję od centralki. Aktualnie centralny działa tylko z pilota. A przewody styku z masą w siłowniku master służą...
będą pracować tylko siłowniki slave -dwuprzewodowe, top27 to są w zasadzie tylko dwa zwykłe przekazniki bez elektroniki połączone tak,że zamieniają naprzemienne sygnały np. masy z alarmu na naprzemienne plus z minusem do napędzenia motorów siłownika,nie jest to moduł zamka centralnego. Dodano po 55 mastery też będą pracować,ale wykorzystasz z nich tylko...
Witam. Problem jest taki. Pozostał mi jeden siłownik master. W tylnych drzwiach mojego golfa posiadam zepsuty slave. Po zamontowaniu tego mastera pod te same kolory co był slave siłownik działa na odwrót.Po zamianie tych kabli na odwrót to samo.Jak to podpiąć?
Witam, Renault Master 4 - 2021 r. Nie działa obieg zamknięty klimatyzacji manualnej. Siłownik sprawny, brak napięcia na kostce zasilającej. Po naciśnięciu włącznika zapala się dioda sygnalizująca zamknięcie, ale nic się z siłownikiem nie dzieje. Dziwne jest to, że po wyłączeniu zapłonu i wyjęciu kluczyka miga dioda zamknięcia obiegu. Gdzie szukać usterki?...
Dziękuję CameR, zrobiłem tak jak napisałeś i działa tak jak powinno. Dziękuję jeszcze raz.
ale ja też tak podłączyłem, jak wyżej napisałem i niestety żadnych efektów;/ Dodano po 1 Dzięki wszystkim za próby pomocy, ale niestety nie działa;/ Dodano po 48 Ma ktoś może jeszcze jakiś pomysł co zrobić, czemu to nie działa?
odkopuję temat :) Kupiłem niedawno alarm Exus v10, zabrałem się za instalację tego alarmu ale pojawiły się u mnie pewne wątpliwości co do działania sterownika zamka centralnego. Mam w drzwiach kierowcy siłownik MASTER a reszta SLAVE w 3 drzwiach. Do zamka centralnego mam centralkę, oddzielny moduł. W momencie kiedy podepnę (wg schematu w instrukcji)...
Tak jest to możliwe nie wiem czy u ciebie sterownik centralnego zamka jest w alarmie czy jako oddzielny moduł.Jeśli jest to oddzielny moduł to przewody sterujące są przy masterze Jest to siłownik z pięcioma przewodami zamontowany od strony kierowcy jest tam dwa przewody zasilające siłownik i trzy przewody do sterowania.Musisz skorzystać z tych przewodów...
No działa. Drzwi otwierają się prawidłowo. Ale z siłownika master wykorzystałem tylko dwa przewody (niebieski i zielony) i do nich podpiąłem równolegle dwa przewody z siłownika slave. Tylko po coś jest siłownik master. Chciałbym wiedziec po co on jest i jak go podpiąć.
Zakładam, że to siłownik typu master ( 5-cio przewodowy ). Jeżeli tak, to sprawdź, czy działa w nim przełącznik.
Mam Fabię 2 lata starszą, jak ją kupiłem nową to zdecydowałem o założeniu zamka centralnego. Miałem zestaw uniwersalnego zamka TYTAN. Pomyślałem, że skoro sam będę zakładał to kupię w serwisie skody oryginalny dedykowany do tego samochodu. Jakie było moje zdziwienie, gdy po rozpakowaniu okazało się, że jest montowany na tej samej zasadzie co uniwersalny....
Dziękuję, ale w dalszym ciagu brama nie działa. Wykonawca stwierdził, że peknieta śruba, to nie jego wina i nie będzie naprawiał. Niestety trafiłam na partacza i tyle. Pozdrawiam
Przeczyściłem płytkę, jednak bez efektu. Problem rozwiązałem zamieniając połączenie przewodów położenia, brązowy z białym w masterze kierowcy. Wszystko działa teraz poprawnie. Dzięki mimo wszystko za podpowiedzi.
Witam Ostatnio kupiłem sobie autko i gdy chciałem obejżeć głośniki w drzwiach zauważyłem, ze posiadam centralny zamek:-). Problem w tym, że nie działa. Sa tylko 2 siłowniki master i slave. Na centralke dochodzi napięcie i gdy wysteruje ją recznie to zamyka i otwiera obydwa siłowniki. Pytanie moje brzmi: Jak sprawdzić siłownik master. Czy na jakis wyjsciach...
Pisząc góra - dół miałem na myśli strzałki na obrazku. Jak to działa w rzeczywistości - sprawdzisz empirycznie. Wysuwanie łańcucha powoduje uchylenie okna. Czyli strzałka w dół pasuje.
Uszkodzony siłownik "master"?
Przecież podłączenie jest takie samo, jak w drugich drzwiach. Sprawdź, co się dzieje na przewodach sterujących z tego mastera. Czy jest dobrze dopięta masa (do czarnego), czy pojawia się ona na brązowym i białym w zależności od położenia siłownika. Podaj ręcznie masę na brązowy i biały na przewody w drzwiach (zasymuluj prace siłownika) i sprawdź, czy...
Taka podpowiedź, bo nie rozbierałem tego zamka: może siłownik jest jak master i ma w sobie wbudowany mikro-styk.
Najlepirj wymienić siłownik> Nie ma sensu grzebać w siłowniku gdyż są one najczęściej klejone lub nitowane. A koszt uniwersalnego mastera to ok 18 zł.
Połączyłem odpowiednio kable i działa. Założone są po prostu siłowniki 4 siłowniki slave. Za jakiś czas pewnie kupię siłownik master do drzwi kierowcy. Podpięcie do kierunkowskazów wziąłem z kostki pythona.
Jest to Ibiza z 1997 roku z silnikiem 1.0 z orginalnym centralnym zamkiem sterowanym pneumatycznie, pilot w kluczyku wyprodukowany przez Simensa.Cetralny działa tylko gdy wciskam dzwignie blokady zamka na drzwiach kierowcy tam gdzie znajduje się siłownik master.
Pytanie podstawowe bo nie wiem czy mnie dobrze zrozumiałeś, czy w tech chwili działa centralny zamek jak zamykasz drzwi z siłownikiem master kluczykiem ? Jeśli działa to spróbuj podłączyć przewód biały i biało czarny do masy a żółty i żółto czarny zostaw pod brązowym i białym i musi zadziałać skoro działa zamykanie z kluczyka. Oczywiście stary sterownik...
Drugi przewod do silownika i chyba dwa przewody od krancowek (wyglada ze to master).
Na 99% żle podpiełeś kable. Jeden siłownik inaczej sie zachowuje jak dwa połączone.Master ma przełącznik a ty próbowałeś zwykły cytuję: "Najpierw podłączyłem się do wiązki, którą odłączyłem z mastera, żeby sprawdzić czy urządzonko, które kupiłem działa." Musisz znależć styki sterujące w masterze a nie te które załanczają drugi siłownik.Możesz sprawdzić...
A dwa metry łańcucha jeszcze taniej i można pociągać w dowolną stronę z siła jaką się akurat dysponuje. Mnie zastanawia czy Michal54_87 wie co chce zrobić i czy wie jak działa i jaką rolę spełnia siłownik typu "MASTER" w drzwiach samochodu ?
Przecież to TYLNE drzwi, wiec gdzie tam przełącznik mastera? Skoro dostałeś się do przelotki, to rozłącz siłownik i próbuj go wysterować samemu. I będziesz mieć odpowiedź, czy problem w aucie, czy w drzwiach.
Pozostałe przewody są od switcha i to pewnie w nim leży problem. Nie, bo działa zamykanie z kluczyka, nie działa za to sam siłownik. Połamane przewody w przelotce drzwi.
Witam ponownie forumowiczów , dalej się męczę z tą cytryną. Przekaźniki dobre, bezpieczniki i okablowanie też. Słychać tylko tyknięcie w każdych drzwiach i dalej nic. Ma ktoś jakiś pomysł co to może być ? Jeszcze pytanko. Czy przy walniętym siłowniku master żadne drzwi się nie otworzą? Jak sprawdzić mastera? Master steruje resztą siłowników. Jeżeli...
Zobaczyłem dopiero na allegro, że istnieje rozróżnienie pomiędzy siłownikami master i slave, a ja niestety kupiłem master. Orientuje się ktoś, czy wykorzystując siłownik typu slave, nie miałbym potrzeby stosowania przekaźnika? Na jakiej zasadzie działa taki siłownik?
Ten alarm to Langeford w wersji pod Opla. Zamek centralny zapewne dokładany i problem tkwi w regulacji siłownika master (switch). To, że zamek działa na dużym przycisku, to zwykły zbieg okoliczności. Duży przycisk, to włączanie z potwierdzeniem syreną, mały to włączanie bez dźwięku.
Witam. Potrzebuję połączyć centralny zamek (Scorpio) z alarmem Steeli Men. wykorzystując zarówno centralkę alarmu jak i centralkę zamka . Chcę mieć możliwość zamykania drzwi zarówno kluczykiem od kierowcy (wykorzystanie siłownika master) jak i pilotem alarmu. Na razie mam dwie opcje: 1) zamykam i otwieram pilotem (obie strony samochodu) - kluczykiem...
dokładnie tak jest z tymi kolorami, z centrali kabel niebieski i zielony wychodzi tylko po jednym dalej są rozgałęziane na następne siłowniki jeżeli nie działa siłownik tylko w drzwiach kierowcy to albo przerwa na przewodzie do tych drzwi a raczej uszkodzony siłownik master
W uniwersalnej centralce ,podłączenie jest proste. Kolory z siłowników sleve wchodzą teź do mastera/ów,Odłącz białe,czarne i brązowe z obu masterów,podaj na zmianę masę z czarnego na brązowy potem biały. Sprawdzamy to przy zamkniętych drzwiach. Powinien zamknąć lub otworzyć wszystkie. Jak w którychś drzwiach tego nie zrobi to albo ten siłownik padnięty.albo...
Z tego co widzę, to chyba sprzedawcy zabrakło modułów zamka centralnego. Wiązka i siłowniki dopasowane na siłę do sterownika. Siłownik master nie jest obsługiwany (nie działa sterowanie zamkiem za pomocą kluczyka w drzwiach). Moduły zamka centralnego posiadają wyjścia 5-co przewodowe do siłowników. Jeśli w komplecie jest chociaż jeden siłownik 5-co...
Witam wszystkich. Mam pytanie dotyczące zamka centralnego otóż zamek cały czas "steruje się " na pozycje zablokuj . Moje pytanie dotyczy co może być tego przyczyną ? Dodam, że jeśli wypnę prawy master to działa prawidłowo siłownik od kierowcy ale pozostałe nie reaguja a jak wepne spowrotem blokowane są pozostałe wraz z wpinanym ale bez siłownika od...
Witam, Astra II bez fabrycznego centralnego zamka. Zakupiłem na znanym portalu aukcyjnym uniwersalny komplet siłowników(1) i sterownik noxon(załącznik), W drzwiach kierowcy siłownik master + 3 siłowniki slave. Podłączone wg schematu(2). Zdziwił mnie tylko fakt że każdy z siłowników miał 5 kabli(tak jakby każdy mógł być masterem) ale podpiąłem tylko...
Nie musisz mieć żadnego zamka centralnego, ani z pilota, ani na kluczyk. Potrzebujesz zestaw zamka centralnego z przynajmniej jednym masterem. Jednak najcześciej w zestawach występują 2 siłowniki master. Mastery dajesz na przednie drzwi i których z nich nie otworzysz, to otworzą się wszystkie. Oczywiście musisz zakupić siłowniki (min. 1 master) plus...
Sprawdziłeś jak podasz mase raz na biały przewód ,a potem na brązowy od siłownika master ten z pięcioma przewodami czy wtedy działa zamykanie i otwieranie
tak ale zestaw centralnego zamka który pokazałeś z aukcji alleggo zawiera już sterownik który po odebraniu impulsu - z siłownika master (tego w drzwiach kierowcy) podaje sygnał prądowy otwierając lub zamykając resztę zamków. Tak więc jedyne cop trzeba zrobić to połączyć przewody sterujące z alarmu z przewodami którymi siłownik w drzwiach kierowcy podaje...
poprostu zdejmnij sterowanie z jednych drzwi bo silowniki pracuja nierowno jak sa podlaczone dwa mastery to zawsze jest taki problem
Mylisz się Panie elektrako, to nie logika centralki uniemożliwia zdublowanie kabli sterujących do sterowania z przycisku tylko budowa siłownika master blokuje taką mozliwość bo siłownik nie daje impulsów tylko przerzuca masę pomiędzy kablami sterującymi. Odłącz mastera i sprawdź, jak pięknie działa sterowanie impulsami na tych kablach. Sama centralka...
Witam wszystkich Niedawno w moim Lanosie (1998r) HB zamontowałem centralny zamek i podpiołem pod istniejący alarm Langeford. Wszystko działa ok jeśli chodzi o sterowanie z pilota. Założyłem jeden siłownik główny (master) i 4 pomocnicze (slavery) łącznie z klapą bagażnika. Z pilota nie ma problemu zamyka i otwiera wszystkie drzwi, ALE NIE ROBI TEGO Z...
Dzięki za podpowiedzi. Podpinałem silnik mastera pod gniazdo slave i tam działa bez zarzutu, co świadczy o tym, że problem musi być na płycie sterownika. Na pierwszy rzut oka nie widać na niej żadnych uszkodzeń, kondensatory też wyglądają na całe, co nie oznacza, że któryś nie padł... Płyta idzie po weekendzie do specjalisty, to powinno się wyjaśnić...
To nie są siłowniki Mera Błonie. Centralka tak: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic14... Na forum działa wyszukiwarka i nie robimy z niego śmietnika. Opis kolorów tych siłowników ze zdjęć również jest na forum.
Witam Trochę późna odpowiedz ale lepiej później niż wcale. Nigdy bym nie pomyślał że będę musiał rozbebeszyć całą lewą tapicerkę boczku z tyłu (żeby schować tam sterownik centralnego i przekaźnik szyby drzwi kierowcy). Oryginalny sterownik padł z powodu uszkodzonego siłownika drzwi kierowcy (zwarcie) zastąpiłem siłownik standardowym masterem. Oryginalny...
nooo kolego "BRAWO TY " bardzo dziękuję za tak dokładny opis - wykonałem wszystko tak jak napisałeś : 1. odłączyłem biały i brązowy - steruję pilotem porusza się odwrotnie 2.zamieniłem niebieski z zielonym - steruje pilotem jest dobrze 3.podłączam biały z białym brązowy z brązowym - zamki samoczynnie zaczęły się szybko otwierać i zamykać 4.zamieniłem...
Witam, mam centralke alarmu i centralke centralnego zamka jak w temacie. Mój problem jest nastepujący: po podłaczeniu wszystkich przewodów tak jak pokazuje to schemat nie zgadza mi sie jedna rzecz. Otóż zamek centralny jest sterowany z pilota i razem z alarmem chodzi dobrze, zamyka sie i otwiera i jest extra, ale jesli chcę siłownikiem master otowrzyć...
Rozumiem, podłączę się w tę wiązkę. Chciałem tylko aby wszystko było w jednym miejscu. Siłowniki master mam dwa z przodu, z tyłu slave. Rozumiem że może nie być żadnego sterownika i pozostałe siłowniki sterowane są przez przekaźnik ze siłowników master? Dlatego właśnie pytałem jak działa zamek, chociaż wszedzie znajdowałem informacje że sterownik jest...
Mam problem z elektryczną szybą od strony kierowcy w Renault Master 2008 rok. Podnoszenie i opuszczanie szyby działa. Niestety szyba nie zatrzymuje się przy całkowicie opuszczonej szybie, tylko siłownik pcha dalej. Trzeba naciskać do góry. Czy problem leży po stronie przełącznika ? Czy coś jest nie tak z mechanizmem ?
witam mam problem z silownikiem master (drzwi kierowcy) w fiacie brava. jest to silownik SILICON, 4 przewodowy. Podczas zamykania drzwi pilotem zamykają się wszystkie pozostałe oprócz drzwi kierowcy, natomiast podczas otwierania z pilota (gdy drzwi kierowcy zamkne wczesniej kluczykiem) wszystko działa bez zarzutu, tzn otwierają się wszystki drzwi, kierowcy...
najpierw sprawdż bezpiecznik a jeżeli będzie dobry to najprawdopodobniej siłownik master w drzwiach kierowcy uwalony pozdrawiam
gdzie tkwi problem ? W uszkodzonym lub rozregulowanym siłowniku master w drzwiach kierowcy
Nada się ten sterownik. Tym razem ty daj se na luz ;) Podłącz wszystko tak jak jest na rysunku pod tabelką (opis wziąłem ze strony www.amt-alarmy.pl ). Najlepiej złóż sobie połącz sobie te siłowniki i sterownik na stole i zobacz jak działa sterując go z mastera i poprzez podawanie sygnałów masowych na wejścia. Po wszystkim w aucie zepniesz tak sami...
ha ha jezeli jest tak jak w lanosie to w dzwiach kierowcy nie masz siłownika tylko styki z/o trzeba dołozyc siłownik mastera lub slewa jak wolisz w razie problemów pisz pozdrawiam
Niedawno robiłem taką mazdę no może młodszą bo chyba z 94r. ale rozwiązanie to samo brak siłownika w drzwiach kierowcy.Musisz najpierw sprawdzić czy działa fabryczny sterownik jest nad nogami kierowcy dochodzą do niego 6 przewodów w tym dwa grubsze zielony i czerwony sa to wyjścia na sterowanie siłownikami.Wdzwiach kierowcy powinien być włącznik sterujący.Na...
Witam. Budowa oparta jest - tak jak piszesz na silniczku i przekładni. Sterowanie polega na zmianie polaryzacji przewodów. Nie wiem ile dokładnie pobierają prądu (>2A). Są dostępne wersje z kontrolą krańcowych położeń (master).
Witam wszystkich. W tamtym roku kupiłem sobie zestaw CZ Terminator (centralka, 4 siłowniki 3,5 kg :1 master i 3 slave). Zamontowałem samodzielnie początkowo tylko na oba drzwi przednie. Po podłączeniu do alarmu Langeford wszystko pięknie działało. Przyszedł w końcu czas na podłączenie i tylnych drzwi no i pojawił się problem. Jeżeli podłączone są 1...
Przedniego siedzenia nie musisz wyciągać, dobrze natomiast wyrwać nakładkę słupka albo przynajmniej tą dolną, plastikową część. Miejsce o którym piszę jest w plastikowym kanaliku kablowym i bez odchylenia wykładziny nie jest widoczne. Będzie to około 15-20 cm przed blachą stanowiącą podstawę tylnego siedzenia. Schodzi się w tym miejscu kilka przewodów...
Nieee... Ja mam dwa przyciski na pilocie ale u mnie w jednym z najtańszych sterowników działa naprzemiennie. Mój kolega natomiast kupił sterownik wyglądający jak mój ale z nadrukowaną nazwą firmową, ma inne piloty i u niego można zamykać cały czas(słychać klikanie w sterowniku). Niestety u mnie tylko raz klika.(trzeba otworzyć i zamknąć)
Podczas jazdy działa tylko funkcja zamykania zamków centralnych po stacyjce - włączasz stacyjke zamykają się, wyłaczasz otwierają się inneggo sposbu nie ma.
Założyłem centralny zamek 4D. Jeden master. Siłowniki przykręcone do standardowych otworów w drzwiach. Problem polega na tym, że siłowniki w tylnych drzwiach nie mają siły zamykać. Otwieranie działa dobrze. Jest jakiś sposób, żeby tylny zamek lżej chodził ? Może jakieś nietypowe mocowanie siłowników i pręcików ? Mam uniwersalny centralny zamek.
zbyt ciasna praca siłownika lub nie dokładnie zamocowany siłownik z czasem się przestawił w niewygodne położenie a że bolec ciężko pracuje to norma bo siłownik master nie ma sprzęgiełka zdjąć tapicerką i poprawić ( a skoda ma bardzo ciasno w drzwiach na pracę dostawianych siłowników)
Panie tzok. Jakoś często podłączam wyjścia ze sterowników radiowych, czy to alarmów RÓWNOLEGLE do siłowników master (właśnie tam, gdzie wchodzą te trzy przewody na których zmieniają się stany w czasie zamykania i otwierania, a nie do silników) i NIC złego się dzieje. Więcej nawet: działa to poprawnie... A schemat który podajesz nie pasuje do tego akurat...
W nexii nie było siłownika w drzwiach kierowcy U mnie w drzwiach kierowcy jest siłownik master. zakładamy że z klucza działa oczywiście Właśnie niestety nie działa dlatego zdecydowałem się na całkowitą wymianę centralki.
witam , kiedyś miałem podobny problem byłem u speców z mojej okolicy i każdy rozkładał ręce, koszt naprawy w aso przekroczył 300 zł. zdecydowałem się wiec poszperać w sieci i znalazłem przyczynę. a więc wymiana samego siłownika master niestety nie wystarczy , rzecz w tym że prawdopodobnie nie była to nawet wina siłownika . jeśli nie działa ani manualnie...
Jak pompka działa dobrze, to nie ma po co się do niej dobierać, wystarczy się wpiąć w przewód przy siłowniku master (w drzwiach kierowcy).
Więc tak, mam sterowanie centralnego z alarmu i nie mam sterowania z kluczyka. Chce je założyć. Obecnie siłownik jest zamontowany i działa poprawnie jako slave. Napisałeś, że masz dwuprzewodowy siłownik i chcesz go wymienić na piątkę. Czytaj ze zrozumieniem: wiec postanowiłem wymienić go na master w nadziei, że będzie dało się go podłączyć. Standardowo...
Podłączyłem tak jak narysowałeś i dodatkowy siłownik działa, otwiera się po przytrzymaniu 2 kanału przycisku i zamyka się po wciśnięciu klawisza "zamknij" ale Pozostałe siłowniki otwierają się poprawnie lecz nie zamykają się a siłownik "Master" nie reaguje na manualne otwieranie i zamykanie. Dodam tylko (nie wiem czy ma to jakieś znaczenie) że kabel...
z tego co wiem to był dołożony siłownik i podłączony pod alarm bo sa jakieś faktury za taką usługę. Dzięki za pomoc. Dzisiaj obczaiłem że jednak alarm zamyka wszystkie oprócz kierowcy i to samo się dzieje z otwieraniem. Czy możliwe że siłownik master jest walnięty i się nie zamyka/otwiera lecz mimo to podaje sygnal na reszte drzwi ? pzdr
Dziwne bo wszystkie siłowniki są równolegle więc albo posypały ci się gdzies przewody albo microprzełączniki w siłownikach, siłownik master jest tylko w drzwiach kierowcy. Na początek sprawdź przewody i kostki przy centralce w prawym słupku przy nogach pasażera.
W linku poniżej pisałem o problemie z centralnym. Po wymontowaniu Mastera z drzwi i wyjęciu nitów zauważyłem w środku wilgoć. Po sprawdzeniu miernikiem przełącznika do którego połączone są przewody: biały,brązowy i czarny okazało się że wszystkie przewody są cały czas w zwarciu niezależnie od tego czy siłownik jest w pozycji zamkniętej czy otwartej....
Niektore windstary maja silowniki typu SLAVE,sterowane tylko z przyciskow na tapicerce drzwi lub z pilota(jesli jest)Jesli jest MASTER to sprawa jest troche odmienna,zamkniety zamek podaje mase do centrali natomiast otwarty,zabiera ja(jednym przewodem)
Witam. Posiadam w moim Golfie wyżej wymieniona centralkę samochodową. Reperowałem lewe drzwi i odpiąłem siłownik "master" dziś podpinam i okazuje się że działa nie poprawnie tzn, w momencie jak lewe drzwi są otwarte to wtedy prawe są zamknięte i na odwrót. po prostu lewy siłownik działa w przeciwną stronę ale dodam że wszystkie przewody są dobrze podpięte....
Wymieniłem siłownik Master i wszystko gra i bucy. Temat uważam za zamknięty
Ale byś sobie sam odpowiedział na to skomplikowane pytanie, to wystarczyło by, byś spojrzał na dowolny schemat umieszczony w instrukcji montażu uniwersalnego zamka centralnego, czy też uniwersalnego radiosterownika. Lub wziął do ręki miernik i chwilę się pobawił siłownikami. Piszesz, że naprawiasz samochody i piszesz rzecz jeszcze ciekawszą: chodziłeś...
Witam. No to w czym jest problem? Założyć sterowniki slave jak wszystko działa i po sprawie a nie drążyć niepotrzebnie tematu. Swoją drogą pierwszy raz słyszę o samochodzie "Jover". Marek
Witam, - master się nie zacina, sprawdzałem; WD 40 raczej jest zastosowaniem na krótka mete, ponieważ z czasem działa wysuszająco i po pemnym czasie na elementach metalowych można zaobserwować rdze - układ nie jest układem fabrycznym, jest układem uniwersalnym
VOLVO 480 TURBO :) Wystarczy powpinać się w kostkę drzwi kierowcy nawet z prostym alarmem sterowanym z pilota + jednym siłownikiem MASTER (bo więcej nie porzeba) i za jednym zamachem działa centralny i uruchamia się domykanie szyb a na upartego można zrobić i otwieranie ich jak ktoś chce bo też prosta sprawa :) ...
klient też miał fabryczny centralny tylko bez pilota prawie tak samo zrobiliśmy tylko ja użyłem siłownika master a Ty przekaźnika Gdy otworzyłem pakę z pilota później zamkłem przyciskiem zamknij z pilota wszystko działa jak podpiołeś przekźnik ? pod fio;etowy kabel
W mojej Lagunie centralny jest TYLKO z pilota. Tak tak, żaden siłownik nie jest typu master. Jak się nie ma pilota oryginalnego, to trzeba założyć osobną centralkę. Działa.
Tak centralny jest sterowany z kluczyka tzn. za pomocą siłowników master. Ale chodzi mi o zdalne sterowanie. (otwieranie i zamykanie z pilota, a nie poprzez kręcenie kluczykiem)
Mam problem z siłownikiem uniwersalnym w Toyocie Yaris. Wygląda to trochę tak jakby siłownik nie był w stanie określić pozycji zamka i ciągle próbował zamykać lub otwierać. Zachowanie jest identyczne bez względu na to czy zamkniemy auto pilotem alarmu czy wciśniemy przycisk w drzwiach. https://youtu.be/xTYPXJLCvcE Czy uszkodzony jest siłownik czy raczej...
link ten zapewne będzie pomocny w rozwiązaniu Twojego problemu http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... myslę że usterka polega na uszkodzeniu siłownika master(drzwi kierowcy ) lub na przełamanych przewodach doprowadzających od siłownika do modułu przypuszczam, że moduł jest w porządku
W toledo 1l w drzwiach kierowcy był siłownik master, z czujką. Jeśli nie kontaktuje może dawać takie objawy. Można by zacząć od sprawdzenia jego działania.
Witam. Mam problem z centralnym zamkiem w Rover 25. Było zwarcie w instalacji, zamek ani immo nie działały w ogóle. Usunąłem zwarcie, naprawiłem kable (tylna klapa) immo działa, aktywuje się zarówno z pilota jak i po przekręceniu klucza w drzwiach kierowcy. Nie działa natomiast w ogóle centralny zamek. Żaden siłownik nie zamyka drzwi. Zaznaczam, działa...
Nie wszystkie moduły obsługują mastery chodzi mi oczywiście o moduły pilotowe. Nie obsługują w tym sensie żę tylko zamykają i otwierają z pilota. Działa t na takiej samej zasadzie jak interfejsy centralnego zamka w alarmach. Masz tylko wyprowadzenie styków z 2 przekaźników no, com i nc. Do bezpośredniego wysterowania siłowników wystarczy. Natomiast...
master siłownik działa siłownik zamka działa siłownik bramy
instrukcja navigon klapka megane philips ustawić godzina
karta telemetryczna kosiarka elektryczna
Schemat mikrofonu Yosan CB100 - budowa i działanie Renault Thalia 1.4 8V - Zimne powietrze z nawiewów