zapewne wyskoczyły lub poluzowały sie plastikowe tryby w centralnym, czeka Cię wymiana całego siłownika, w drzwiach przednich jest to master. Wymiana jest prosta, wystarczy odpiać przewody i i wyjąć siłownik z mocowań. Możesz też przed demontazem sprawdzić zasilanie podczas pracy centralnego.
Wyjmij bezpiecznik od sterownika centralnym zamkiem i otworzysz drzwi normalnie od środka. Masz albo przerwane kable w wiązce w prawych dziwach przód lub zamek do wymiany .
Przy takim podłączeniu możesz uwalic alarm. Nie posiada on wyjścia bezpośredniego do siłowników, tylko wyjścia do sterowania centralką CZ. Obciążalność tych wyjść zazwyczaj nie przekracza 100 mA, a siłownik potrzebuje znacznie więcej do pracy. Potrzebujesz dodatkowego sterownika, np ST 100 lub TOP32 lub cos podobnego (jeśłi w zestwai centralnego zamka...
Witam, Powoli próbuje wyprowadzić Fiata punto II 3d na prostą. Chciałbym dołożyc centralkę do sterowania pilotem zamkiem centralnym, ale mam taki problem że nie działa siłownik pasażera. Przekręcając kluczyk w zamku drzwi od strony kierowcy zamyka się tylko strona kierowcy i słychać brzęczenie czyli prawdopodobnie pracę z tej strony. Natomiast od strony...
Tu nie forum potrzebne tylko demontaż tapicerki.
W drzwiach od kierowcy masz siłownik. Z niego wyłazi kilka kabli (najprawdopodobniej 5). Dwa będa od zasilania silnika (zmieniać sie będzie na nich polaryzacja przy otwieraniu i zamykaniu), a trzy pozostałe od przełaczniczka wbudowanego w siłownik. Na jednym z tych 3 ostatnich namierzasz mase, która pojawi Ci sie po zamknięciu (wśród nich jest stała...
uszkodzony mikrowyłącznik w siłowniku
Miałem tak samo, wypadła wtyczka z siłownika w drzwiach kierowcy.
Przewody w przelotkach między drzwiami a słupkiem sprawdź, tam chyba leci sterowanie po Can do modułu szyby a potem na siłownik.
Jeśli masz sterownik pieca, który włącza wentylator, to może siłownik sterować zanegowanym sygnałem wentylatora. Jak działa wentylator to szyber otwarty, jak nie to szyber zamknięty.
diagnoza vagiem a pozniej dopiero zastanowisz sie jak to naprawic ale wyglada na jednostke sterujaca drzwi kierowcy
Siłownik uniwersalny ma 5 przewodów. Zielony i niebieski podłączone są do silniczka w siłowniku. Możesz podłączyć najpierw tylko te dwa przewody i sprawdzić czy działa z pilota. Zamiast siłownika możesz również podłączyć żarówkę 12V. Powinna zaświecać się gdy pracuje drugi siłownik. Pozostałe przewody do siłownika: czarny (centralka podaje nim masę...
Po co ta filozofia.Jest tak jak pisze kolega 5150 (dziwny nick) i albo dorzucasz tam slave'a lub wsadzasz mastera.Co jest lepszym rozwiązaniem bo są tam wszystkie przewody.Wiem bo tak robiłem w samochodzie brata.Master i po kłopocie.
Witam. Jest tego wiele w internecie. Trzeba też "włączyć"myślenie jak to działa...poszukaj. PS. Nie jesta złośliwy😉
W drzwiach kierowcy nie ma siłownika! Jest tylko czujnik położenia zamka. Musisz dołożyć siłownik slave sterowany z alarmu i po kłopocie.
Cześć Zakładałem do mojej Dacii Dokker centralny zamek uniwersalny. Wszystko działa super poza tylnymi drzwiami. Siłownik centralnego zamka reaguje ale wygląda tak jak by nie mógł przełamać zamka tak żeby doszło do zamknięcia/otwarcia. Czy powodem tego może być za krótki skok siłownika? Czy może siłownik jest za słaby? Według deklaracji producenta siłownik...
Tak jest to możliwe nie wiem czy u ciebie sterownik centralnego zamka jest w alarmie czy jako oddzielny moduł.Jeśli jest to oddzielny moduł to przewody sterujące są przy masterze Jest to siłownik z pięcioma przewodami zamontowany od strony kierowcy jest tam dwa przewody zasilające siłownik i trzy przewody do sterowania.Musisz skorzystać z tych przewodów...
tak - zrób tak samo jak w orginale, dziurkę na pewno masz (zamek w klapie po odręceniu plastikowej pokrywki to widać) a siłownik zwykły "chiński" działa tak samo jak ten orginalny tylko jego drut trzeba sobie wygiąć tak, żeby po przykręceniu siłownika do klapy ładnie i luźno wsuwał się w dziurkę
To nie ma innego wyjścia, jak właśnie przez środek auta dostać się do bagażnika, rozebrać plastiki, otworzyć klapę i zobaczyć na sucho co się dzieje z zamkiem.
Siłownik zamka działa, czujnik położenia też. Są jakieś opcje wejścia w tryb serwisowy i indywidualnych sygnałów uruchamiających podzespoły?
Uszkodzony silniczek siłownika drzwi pasażera.
Tu pomki nie ma, siłowniki elektrycze są.
Siłownik tak właśnie działa, on tylko otwiera zatrzaśnięty zamek. Jeśli klapa się nie zatrzaskuje to może masz jednak uszkodzony zamek. Najprościej byłoby kupić nowy. To nie są drogie rzeczy. Np; https://www.ve-ga.pl/product-pol-11071-V... A póki co zostaje sznureczek.
jeżęli zamek też działa z klucza to znajdź te przewody -idące od siłownika w zamku kierowcy i tam podawaj
Ja też tak miałem ale padło sterowanie w siłowniku.Podpiąłem pod drugi i dziabie.Ja też stawiam na siłownik.
trzeba sprawdzić cały układ cetralnego zamka pod względem elektrycznym i mechanicznym.Może za ciasno pracują.Pytanie - jakie teraz są założone siłowniki czy wszystko działa. Dodano po 28 trzeba sprawdzić cały układ cetralnego zamka pod względem elektrycznym i mechanicznym.Może za ciasno pracują.Pytanie - jakie teraz są założone siłowniki czy wszystko...
To co znalazłeś to raczej mogą byś przewody bezpośrednio od silnika siłownika a nie sterowanie.
Trzeba wejść do bagażnika i można otworzyć zwykłym śrubokrętem. Śrubokręt wkłada się w szparę pomiędzy klapą a nadwoziem przy zamku, nie pamiętam tylko z lewej czy z prawej strony i przesuwa się w bok. Jest tam taka dżwigienka którą trzeba przesunąć i zapadka się otwiera. Jeżeli nie działa z centralnego zamka, to prawdopodobnie uszkodzony siłownik (częsty...
Zamek wymieniony na nowy. Stary był padnięty.
Siłownik zamyka i otwiera zamek czyli działa silniczek, ale jeżeli nie przełącza styków 3 i 4 to jest z nim coś nie tak. Są siłownik master które posiadają styki sterujące i siłowniki slave, które takich styków nie posiadają. Jak zamykasz zamek mechanicznie przekręcając klucz, to siłownik ustawia się w pozycji zamkniętej i styki sterujące są po to żeby...
Zakładam, że to siłownik typu master ( 5-cio przewodowy ). Jeżeli tak, to sprawdź, czy działa w nim przełącznik.
Po prostu: najprawdopodobniej przełamane kable w przelotkach przy zawiasach drzwi.
No to raczej problem w samym zamku lub z siłownikiem coś się stało. Nie pamiętam czy tam jest dwa w jednym czy wszystko osobno.
w mojej fabii combi 2004r.nie działa siłownik umieszczony w zderzaku,dopiero po odpięciu kostki z kabelkami która jest podpięta do zamka w klapie wszystko działa poprawnie. Siłownik reaguje na przycisk w klapie za każdym razem i z otwieraniem nie ma problemu.nie wiem tylko po co ta kostka do zamka w klapie jakie ona ma zadanie.
odłącz przewód A7 od odbiornika radiowego i podawaj mu mase powinien sterować siłownikami ,jeżeli nie to uszkodzony jest moduł centralnego
Te mikrostyki są wewnątrz zamka przy siłowniku
Skoro z klucza działa to coś źle sterujesz.Zobacz na innych kolorach oczywiście masą.Ewentualnie,tylko wiecej roboty,odepnij wtyczkę od siłownika i tam podawaj masę i zobacz co się dzieje.
Wygląda to tak jakby coś mechanicznie blokowało silniczek przed skrajnymi położeniami. Osłuchaj/obejrzyj/ siłownik prawych drzwi czy przy sterowaniu z lewego kluczyka choć trochę działa. Może przekładnia się wytarła. Krańcówka raczej dobra skoro c-z reaguje na napęd kluczykiem z prawej strony po pokonaniu oporów.Napięcie sprawdż bezpośrednio na prawym...
Wtyczka ta od zamka,wkładki, uruchomiła siłownik?
Dzięki za pomoc w sobotę będę montował silniczki Silniczki zamontowane w zamkach i działa jak oryginalne
Siłownik uniwersalny rozwiązał problem . Dodatkowo przekaźnik i wszystko działa
Nie działa jeden z siłowników zamka drzwi - najprawdopodobniej jest uszkodzony - czy Omega A ma takie same siłowniki jak Vectra A - bo oferują mi właśnie od Omegi ... kto wie? Za informację z góry dziękuję...
Witam, zbyt duży przepływ oleju, zamek działa z siłownikiem dwustronnego działania, siłownik ma dwie różne objętości cylindra, pod tłokiem i nad tłokiem mniejszą o objętość tłoczyska.
Kolego, powinienem ten temat przenieść do Kosza, chociażby za zaniżanie poziomu, awersję do wyszukiwarki i brak własnej inicjatywy, ale podpowiem że zielony i niebieski to przewody wykonawcze siłownika, ze spoczynkową masą na przewodach (dlatego zamek działa od razu po podpięciu), a naprzemiennie pojawia się na nich plus. Ten sterownik nie ma niskoprądowego...
Mam Fabię 2 lata starszą, jak ją kupiłem nową to zdecydowałem o założeniu zamka centralnego. Miałem zestaw uniwersalnego zamka TYTAN. Pomyślałem, że skoro sam będę zakładał to kupię w serwisie skody oryginalny dedykowany do tego samochodu. Jakie było moje zdziwienie, gdy po rozpakowaniu okazało się, że jest montowany na tej samej zasadzie co uniwersalny....
Mogą być różne typy tego nikt nie zgadnie. Jeżeli masz pilota i siłownik w klapie i to działa, to może masz i alarm i c-zamek tylko coś nie działa ??Odnajdziesz alarm pewnie gdzieś pod deską rozdz.na słuch bo odezwą się w nim przekaźniki po naciśnięciu pilota.
Podłącz siłownik bezpośrednio pod 12V na moment i sprawdź czy działa jak powinien. Wtedy będziesz wiedział czy silownik jest dobry.
Skończyło się wizyta u elektryka popalone kable w drzwiach spalony siłownik i centrala
Centralny z kluczyka pewnie nie działa bo jest uszkodzony styk w zamku kierowcy. Szyby masz już rozwiązane. Póki sterownik nie będzie widział pozycji siłownika zamka to centralny działać nie będzie.
może siłownik jest zepsuty. Może siłownik,może przewody,sprawdzić trzeba bo tutaj nie wróżymy.
Na chwile obecną działa mi zamykanie i otwieranie drzwi kierowcy i wlewu. Całą pneumatyka jest połaczona równolegle więc albo działa wszystko albo nic. Albo jakiś h%$#^ pozaślepiał niedziałające siłowniki.
Sprawdź i popraw luty na tym gnieździe.
Na starcie jeden pilot nie działał, po wymianie baterii działa. Z centralką nie było problemów. Ze 2 razy się zdarzyło, że rozpięły się połączenia przy siłowniku - te tulejki.
Cięgło siłownika w tej chwili działa jak resor i się ugina. Stąd problemy w działaniu. Montaż jak wskazał 12pawel lub pionowo wykorzystując pręt z plastikowym grzybkiem. Spokojnie możesz zamienić zasilanie na siłownikach i obrócić ich działanie.
Kafaro zobacz wsuwki może nie łączą wystarczy przeczyścić i ścisnąć zamiast kupować nowy. Miałem podobną usterkę w seicento po tych zabiegach działa juz rok. Pozdrawiam
Poluzowało się połączenie siłownika z cięgnem zamka w drzwiach kierowcy ,dlatego słychać działający siłownik a nie działa zamek.W najgorszym razie urwane ucho siłownika lub cięgno.
Najpierw sprawdź ten siłownik czy działa - podłącz pod akumulator.(z siłownika wychodzą dwa kable)
Jeżeli temat jeszcze aktualny, sugeruję sprawdzenie siłownika zamka drzwi od kierowcy. Kluczem trzeba mocniej przekręcić aby otworzyć zamek mechanicznie ponieważ siłownik nie działa. Może też być kwestia przełamanego (przerwy) przewodu zasilającego siłownik tych drzwi.
Winny może być czujnik zamknięcia drzwi, zauważyłem identyczne objawy (działały tylko drzwi kierowcy i klapka wlewu paliwa) gdy miałem odłączony powyższy czujnik. Wiem, trochę po czasie ale może komuś się przyda. Pozdrawiam.
Masz dwa rodzaje siłowników: master i slave. W masterach masz wbudowane switche, które przełączają się w zależności od położenia cięgła siłownika. Czasem, w oryginalnych zamkach, te switche znajdują się poza siłownikiem gdzieś w zamku, na jego obudowie(np w daewoo)...
Siłownik zamka działa mniej niż sekundę. Dla 1s i 2A masz ładunek 2As=2C. Pojemność kondensatora C=Q/U=2/12V=0,17F=170mF. Przesadna wartość pojemności kondensatora. Myślę że kondensator 20mF szeregowo połączony z siłownikiem i równolegle do świateł cofania. Zacznij od 10mF 25V.
Myślałem o switchach w kasetach zamków. Sprawdź, czy po zamknięciu drzwi (rygla w kasecie zamka) system widzi to, że drzwi są zamknięte. Czy oświetlenie wewnętrzne działa prawidłowo ?
Dość duże wymagania masz, zwłaszcza ciężar i zakres ruchu. Będzie z tym dużo problemu. Musiałby to być bardzo silny elektromagnes. Rozważ zastosowanie innego sposobu. Coś w tym stylu jak działa np. siłownik zamka centralnego w samochodzie. Skok jest tu mniejszy, ale wymagania znacznie mniejsze.
Witam. Mam kłopot z siłownikiem zamka tylnej klapy. Na krótko pracuje, czujnik położenia klapy działa (sprawdzone omomierzem), czujnik zamknięcia zamka działa (sprawdzone omomierzem). Zastanawiałem sie jeszcze nad przewodami w gumie , które wchodzą do słupka. No i jeszcze zostaje podłączenie rownoległe do innego siłownika centralnego zamka, np.klapy...
jeżeli działa to może tak być, ale wiem z własnego doświadczenia że zamontowanie siłownika w tylnych drzwiach w ibizie graniczy z cudem :D
Wszystko zależy jak zrobisz sam mechanizm, i jaki opór bedzie on stawiał. Bez obciążenia zwykły siłownik 12V działa z alkalicznej baterii 9V.
Sprawdź czy działa siłownik sterujący ryglem
Tracę już nadzieję raczej prosta usterka do zdiagnozowania. 1. Jeżeli impuls 12 V dochodzi do siłownika zamka, to siłownik albo mechanicznie zablokowany zamek. 2. Impuls, nie dochodzi. Wina złączek lub przewodów!
a masz siłownik w lewych drzwiach ? bo jeśli masz model 5D MA87 to możesz go nie mieć, i wtedy w lewych drzwiach jest tylko przełącznik w zamku.
Trzeba jednocześnie przełożyć przewody sterujące oraz zamienić kable na siłownikach. (Można to zrobić przy centralce, żeby nie rozbierać ponownie wszystkich drzwi.
Posiadam Lanosa z alarmem typu SPACE COP i zamkiem centralnym. Alarm wraz zamkiem centralnym był montowany osobno (nie w fabryce). Działał 5 lat praktycznie bez zarzutu, ale od tej zimy zaczęły się problemy z zamkiem centralnym (alarm jest ok.). Na początku zacinał się sporadycznie, przy większych mrozach tylko jeden siłownik - ten sterujący (master)...
Przetwornica i siłownik wlewu to dwie różne sprawy ... jak działa centralny zamek to bezpieczniki ok ... Podłącz zamiast siłownika wlewu żarówkę 5w (dla testu) i wszystko będzie jasne ..
sprubuj zastosować elektromagnes od rozrusznika do trabanta z wersji 6V jest mocny ale bierze duży prąd lub siłownik od centralnego zamka w samochodzie coprawda chodzi normalnie na 12V ale przy 6V też działa
Znam następujące przypadki; 1.-przerwa na przewodzie doprowadzającym napięcie do siłownika na odcinku klapa-karoseria samochodu. 2.-uszkodzony zamek lub siłownik.
Panowie po co się spierać. Trzeba najpierw zdiagnozować. W tych zamkach występują dwie usterki. Przy rozwartych stykach wszystko jest ok ale przy zwartych nie działa centralny z pilota. Przy diagnostyce warto sprawdzić w grupach pomiarowych tam ładnie widać które drzwi są otwarte ( moduł komfortu) Pozdrawiam
Chcę zamontować siłownik od zamka centralnego, który działa na 12V DC. Ma on za zadanie zamykanie otworu w bramie żeby pies nie wychodził. Siłownik sterowany jest masą na otwieranie i zamykanie, stąd pomysł z przekaźnikiem. Gdy brama się zamknie to siłownik się zamyka, jak brama się otwiera to siłownik się otwiera.
Dzięki chłopaki wszystko działa jak należy
Siłowniki masz pneumatyczne - czy elektryczne ?
Powinno działać to tak, że do wkładki wciskam kluczyk, przekręcam żeby odkluczyć, a następnie wciskam palcem wkładkę żeby otworzyć sam bagażnik. Czyli wciskanie robi za klamkę. Teraz tylko pytanie czy jest dostęp do cięgien odpowiedzialnych za blokadę zamka. To z drugiej strony zamka :) sorry siedzę na wolnym necie i laptopie. Pewnie wyżej masz guzik...
to masz walnięty micro-styk w siłowniku w drzwiach kierowcy
Czy siłownik działa poprawnie?
Elektronik stwierdził, że pilot wysyła sygnał. Jak sprawdzić czi centralka widzi brak pilota w stacyjce? Zamykanie kluczykiem działa- siłowniki zamykają auto
Posiadasz zamek centralny oryginalny, czy dokładany? Rozumiem, że słyszysz cyknięcie przekaźnika w centralce zamka, jeżeli tak to sprawdź, czy wychodzi z centralki sygnał sterujący siłownikami.
Zależy o jakim aucie mówicie. Mam Temprę z fabryczną elektroniką i tam wszystko jest zabudowane wewnątrz zamka. Jest tam siłownik i dwa mikrostyki. Jeden mikrostyk kontroluje położenie siłownika i jest odpowiedzialny m.innymi za zamykanie i otwieranie kluczykiem oraz "dzyndzelkiemi", zaś drugi mikrostyk jest od "komputera" - sprawdza czy drzwi są naprawdę...
Ok dziękuje bardzo wszystko działa :)
to wiadomo ze przy odblokowaniu zamkow z pilota musze otworzyc drzwi kierowcy bo inaczej zamek sie zablokuje po 30 sekundach dobrze by mi tak bylo jak by Tescia mi tak przyblokowalo na cacy
przewody srawdziłem, pomiędzy bagaznikiem a siłownikiem jest ok, jak sie przekręca kluczykiem to blaszka od zamka przyciska jakis mały przycisk, od czego on jest ?? idą do niego 2 przewody
Witam ponownie ! Długo się nie odzywałem ale nie miałem czasu dłubać przy samochodzie. Jeśli chodzi o moduł jest to KIEKERT 5230 nr oryg.GM 90337364 i to chyba on jest uszkodzony (ale nie tylko )bo rozebrałem go w aucie i po ręcznym zwarciu styków przekażnika zamykają sie drzwi przednie pasażera a drugi przekażnik je otwiera (i tylko te drzwi). Jeśli...
Pompa do dociągania jest niezależna od centralnego i jest umiejscowiona w bagażniku po lewej stronie za osłoną zbiornika paliwa przy mocowaniu amortyzatora.bardzo często pomaga zresetowanie tej pompy poprzez wyjęcie bezpiecznika, który jest w bagażniku , nie wiem który ma numer lub zdjęcie klemy z akumulatora.bardzo często występuje również nieszczelność...
Założyłem centralny zamek 4D. Jeden master. Siłowniki przykręcone do standardowych otworów w drzwiach. Problem polega na tym, że siłowniki w tylnych drzwiach nie mają siły zamykać. Otwieranie działa dobrze. Jest jakiś sposób, żeby tylny zamek lżej chodził ? Może jakieś nietypowe mocowanie siłowników i pręcików ? Mam uniwersalny centralny zamek.
Witam. No cóż, należy przejrzeć okablowanie centralnego zamka. Kable przy takich mrozach mogły popękać i robią zwarcie. Warto sprawdzić wszystkie siłowniki- mogą być zatarte.
Czy od strony pasażera mogłeś zamykać wszystkie zamki? Zacznij od sprawdzenia harmonijki między drzwiami i słupkiem. Centralny jest pneumatyczny czy elektryczny?
I siłownik z cięgnami, może być niesprawny lub zatarty. Nie ma tam czegoś takiego Zamek ma siłownik, a od zamka do klamki wewnętrznej prowadzi cięgno Bowdena.
Jak mam otwartą klapę to naciskając na pilota, widzę jak siłownik pociąga cyngiel zwalniający zamek ( czyli siłownik działa, daje radę, jest bez obciażenia ) :D :angel: . Siłownik ma problem wtedy jak klapa jest zamknięta i ma ją otworzyc (pociagnąc za cyngiel zwalniajacy zamek ) ( czyli jak ma większe obciążenie). Tak jakby chciał a nie mógł :( :(...
Możesz mieć uszkodzony bezpiecznik od centralki i brak reakcji siłowników.
przeczyściłem centralkę i przelutowałem jeden opornik wyglądał podejrzanie, zamek działa .dzięki za podpowiedzi.
Witam Bezpiecznik od fabrycznego zamka powinien być w skrzynce pod maską na lewym nadkolu. Ale skoro słychać cykanie to może być włącznik krańcowy w lewych przednich drzwiach. Może nie dawać sygnału na pozostałe siłowniki.
Sharan ma moduł centralnego zamka który bezpośrednio steruje siłownikami, tam zajrzyj. Niewykluczone że uszkodzone są same siłowniki.
Coś mi się zdaje że na zamknij masz brązowy z czerwonym,na otwórz brązowy z białym,brązowy to masa. Motor to będą jakieś dwa czarne jeden chyba z niebieskim a drugi z żóltym paskiem. Na nich bedzie miał tylko wtedy napięcie jesli na sterowanie podasz mase - to bedzie krótki impuls. Sprawdż najpierw siłowniki podłącz pod jakiś zasilacz.
Potrzebuje schematu wiązki zasilania drzwi bocznych odsuwanych. Nie dochodzi napięcie na siłownik zamka . Przód działa , tył i bok nie działa. Multivan 2001r.
działa siłownik centralnego zamka działa siłownik zamka centralnego siłownik zamka civic
opalarka grzeje klawiatura zalać spirytus podłączyć wyłącznik ciśnieniowy
Jak odkleić plastik przyklejony Poxipolem? Schemat pompy Lucas EPIC w Citroën XM i Xantia