Autko naprawione powodem awarii był przerwany przewód niebieski od sterownika wentylatora do komputera poprzez skrzynkę bezpieczników . Dodam dla potomnych ,że sterownik silnika znajduje się obok akumulatora . Aby Wam było łatwiej podpowiem że ze sterownika silnika wychodzą dwa niebieskie przewody . Jeden do sterownika wentylatorów a drugi do alternatora...
To nie gwarantuje uszkodzonego przekaźnika ale też go nie wyklucza. Taki przekaźnik to 20 zł więc na spokojnie możesz go podmieniać. Jak podmienisz sprawdź czy ok czy nie. Jak nie to pisz.
Po 1 sprawdzic czy masz zasilenia na jeża opornice ktora siedzi w obudowie wentylatora, jedna duza wtyczka plus minius i ogólnie zobaczyć jak wygląda jeż opornica
Nie ma żadnych czujników na chłodnicy - jest termo-przełącznik. To on decyduje o tym kiedy mają być włączone wentylatory i z jaką prędkością ale tylko jeżeli chodzi o temperaturę silnika. Wentylatory w tym aucie mają pracować razem - jednocześnie i na tych samych biegach, niezależnie czy chodzi o chłodzenie silnika czy o pracę klimatyzacji. W momencie...
pomiar miernikiem nie jest błędem, ale to pomiar wstępny, bo miernik nie obciąża, potem trzeba sobie sprawdzić żarówką, czy jest wydajność prądowa. Ale w tym wypadku już nie trzeba - widać, że niema, skoro masa sprawdzona oraz wentylator na krótko też sprawdzony i działa no to wiadomo że wydajności niema wyjmij ten przekaźnik i zewrzyj drutem wejście...
Co to zatem może być? Termostat? Czy bardziej zamulona Już nie ma co pytać, trzeba coś zrobić, np. wymontować termostat na próbę lub od razu wymienić na nowy (nie zaszkodzi...), sprawdzić chłodnicę....lub oddać do naprawy.
jeżeli zwierasz piny po wypięciu kostki z czujnika i wentylator działa, to na 99% masz do wymiany czujnik temp w chłodnicy... koszt jakieś 25 zł... Przy wymianie powinieneś teoretycznie spuścić płyn chłodzący z układu, ale jak wymiany dokonasz sprawnie to nie będziesz musiał wypuszczać płynu z chłodnicy. Dodano po 1 chodzi o ten czujnik na dole w chłodnicy...
Odłącz czujnik ciśnienia klimatyzacji z osuszacza
Wasze pomysła są do bani, jedyne co można to z komputera wysterować, sterowanie cyfrowe więc w stodole kabelkiem tego nie ogarniesz. W ogóle skąd jesteś leszku?
Moim zdaniem uszkodzony moduł w wentylatorze
Nie wiem czy ktoś pomoże ale zauważyłem dziś. Jak włączę klimę to włącza się wiatrak i wtedy z 20 minut może stać i nic się nie dzieje temperatura 88-91 stopni. Jak nie włączę klimy to i wentylator sam się nie załączy.
Nie ma zasilania. To powinien być błąd w ECU związany z przekaźnikiem wolnych obrotów. Jeśli przewód ok to usterka w BSM. Połącz testowo przewód od BSM z tym na którym masz zasilanie po zapłonie. Oczywiście odetnij przewód przy BSM dla bezpieczeństwa.
Witam. A bezpiecznik???
To nie ma nic wspólnego z uszczelką. Płyn jest czysty, nie ucieka, anie w drugą stronę nie wypycha go. Normalnie po włączeniu klimy zaraz włącza się wentylator, teraz się nie włącza i dlatego woda się zagotowała. To coś z sterowaniem wentylatora. Pytanie czy oprócz przekaźnika przy wentylatorze jest jeszcze jakiś inny sterujący nim?
Wentylator podłączony na krótko działa.
Witam wszystkich! Tak jak w temacie, nie działa mi pierwszy bieg wentylatora chłodnicy - podłączając bezpośrednio jego kostkę pod akumulator, nie działa rownież klimatyzacja. Co może być nie tak? Czy wina leży w sterowniku wentylatorów? Z góry dzieki za jakiekolwiek sugestie :D
Witam - pierw sprawdzić ręką czy wentylator się obraca (dla bardzie zaawansowanych zdjąć wtyczkę od wentylatora i podpiąć go bez pośrednio do akumulatora żeby sprawdzić czy pracuje i określić jego stan) - potem - trzeba zlokalizować czujnik wentylatora bo różnie go montowano w zależności od modelu :(może być w chłodnicy cieczy, jeżeli jest to drugiego...
Witam, Mam podobny problem. Nie działa wentylator. Na środkowym przekaźniku nie mam zasilania na styku 30 (przekaźnik nr 3 według oznaczeń kolegi). Podanie zasilania na wentylator lub na styk 87 przekaźnika nr 3 uruchamia wentylator. Rezystory mają oporność zgodną z nominalną (zmostkowanie styków rezystorów nie rozwiązuje problemu). Czy ktoś może orientuje...
Witam, Mam to samo u siebie, kolega od klimy zdiagnozował uszkodzenie diody sterujących minusem do wiatraka. Prześlij mi zdjęcie skrzynki bezpiecznikowej z komory silnika. Tam powinny być 2 lub 3 diody, u mnie są dwie a na zdjęciu z allegro zauważyłem że są trzy. W serwisie renault zapłaciłem 16 i 28 zł / szt. Tylko teraz nie wiem jak włożyć bo jedna...
Czyli czujnik do wymiany. Mam jeszcze problem, bo nie wiem jaki zamówić. Mój czujnik ma dwa piny i takich znalazłem kilka rodzai a numer silnika jest nieczytelny. Jest możliwość sprawdzenia numeru silnika po VIN-ie?
Ostatnio ten sam problem przerabiałem w 308 i był sklejony przekaźnik.
A gdzie znajdę jeszcze sterownik do wentylatora chłodnicy a i dzięki za schemat Dodano po 6 A dał byś rade opisać ten schemat bo z elektryki jestem cienki to nie moja broszka Dodano po 1 Z góry dzięki za pomoc uczę się
Te silniki się ciężko odpowietrza . zawsze odkręcałem czujnik zaraz przy głowicy {ten na plastikowym kolanku}przy wlewaniu płynu , sterownik o ile mi wiadomo ma taka cechę że w momencie jak silnik sie przegrzewa następuję wyłączanie poszczególnych cylindrów . tak na wstępie proponuję nowy korek { być może sie mylę ale takie same ma mondeo i escort }.
w linde wentylator ma 3 biegi . Pierwszy jest po stacyjce a pozostałe 2 to stopnie rozgrzania płynu , o ile dobrze pamiętam to drugi stopień załącza się przy temperaturze 83 st. a trzeci przy 95 stopniach ten przekaźnik co widać na zdjęciu (9k4)odpowiada za załączenie tego ostatniego stopnia (trzeciego) za resztę odpowiada ten większy przekaźnik 9a2...
Po zmostkowaniu pinów nie musi działać , może trzeba rezystorem sprawdzić
w schowku w sierodku w pod deska rozdzielcza to jest angli passat Tam masz opornice od wentylatora kabinowego a tobie nie działa wentylator chłodnicy. a gdzie to jest dokladnie ta opornica co na zdjeciu wyslales Na lewej podłużnicy od spodu masz
Czasem lepiej zawołać bardziej zorientowanego kolegę. Ale jak już znalazłeś zieloną kostkę to to zapewne przekaźnik wentylatora. Wyciągnij go z gniazda. Tam może być korozja. Teraz w gnieździe przekaźnika zewrzyj kawałkiem przewodu(nieco grubszego) środkowy konektor i ten prostopadły do niego. Silnik wentylatora powinien ruszyć (przy włączonym zapłonie)....
W omegach jest wentylator chłodzenia skrzynki bezpieczników i sterownika silnika. Znajduje się w nadkolu. Co do wentylatorów to mają one trzy biegi sterowane czujnikiem na chłodnicy oraz przekaźnikami w skrzynce obok sterownika.
Odpowiada za to przekaźnik nr 31 w skrzynce, czujnik do niego jest przykręcony do głowicy/ dekla zaworów/ na blaszce
Dzięki za podpowiedż, wymontuję wentylator i dam znać co dalej. :D
wlasnie odkrecilem dzisiaj ten cujnik ale nie wiem jak go sprawdzic. czyli co połaczyc te 2 kabelki do ida do czujnika?
Test wentylatora przechodzi ?
Na 99% sterowanie jest po LIN.
Bardzo częstą przyczyną tej usterki jest uszkodzenie rezystora szeregowego dla pierwszego biegu wentylatora. Rezystor znajduje sie w przedniej części samochodu pod grillem. Trzeba go odłączyć i sprawdzić omomierzem czy ma rezystancję rzędu 0,5Ω. Jeśli jest przerwa to usterka jest namierzona. I teraz są dwie opcje: 1. spalił się drut oporowy. będzie...
Radio i wentylator chlodnicy nie idą w parze. Sprawdź bezpieczniki i sam wentylator, może stycznikn na chłodnicy nie działa
Czyli z jakiegoś powodu wentylator chłodnicy nie działa na pewno powyżej 105-110 C powinien się włączyć. Trzeba by sprawdzić pierwsze sam wentylator czy działa i bezpieczniki od niego.
Termostat niczego nie sygnalizuje.
Mam trochę więcej informacji. Nie dałem rady rozebrać całej wiązki w warunkach jakimi dysponuje (brak czasu i garażu do spokojnego rozebrania i późniejszego sensownego złożenia), ale potwierdziłem skąd dokąd idą kable plus zlokalizowałem dwa dodatkowe elementy zaangażowane w sterowanie wentylatorem. Rysunek mojej skrzynki bezpieczników: https://obrazki.elektroda.pl/8737070400_...
Wentylatory przykręcone są od strony silnika 4 śrubami torx. Nie trzeba ściągać zderzaka, chłodnic itp. Kanał jest raczej zalecany bo ciężko będzie zdjęć osłonę i wyciągnąć w dół wentylatory. Na upartego w górę też pójdą ale więcej przeszkód. Wtyczka też do rozłączenia jest na dole więc nurkowanie. Sterownik u mnie jest na wentylatorze duży. Aczkolwiek...
To jest 50 zł na wejściu ,to nie sztuka pojechać i zapłacić
Wiązka do sprawdzenia.
To 12 V przychodzi z akumulatora przez silnik wiatraka. Gdy temperatura jest za wysoka to termik włącza wentylator. Sprawdzić można ogrzewając go do ponad 90 stopni - wtedy się włączy.
Przekaźnik 7 pin duży zielony pierwszy od lewej. Czerwony - 30 z bezpiecznika f42 60a z skrzynki koło aku (3 duze bezpieczniki) Filoet/biały - 15 z bezpiecznika f20 15a Czarny -31 masa Gruby fiolet/biały 1 stopień wentylatora Gruby filolet/niebieski 2 stopień wentylatora Cieńki czarny/biały - sterowanie z ECU do 1 stopień Cieński czarny/niebieski -...
Silnik sie przegrzewa? Termostat to ma do tego , ze jak jest caly czas otwarty to silnik jest niedogrzany i wolniej lapie temperature. Jakie jest wskazanie temperatury cieczy chlodzacej, bo jak nie przekroczy okolo 90 kilku stopni to ci sie wentylator chlodnicy nie zalaczy. Przy zapowietrzonym ukladzie, moze wystapic puchniecie wezy, co mozna pomylic...
zobacz to
no i fiat powrócił - serwis fiata nic nie poradził ,więc zotaje zamątować zwykły termostat na chłodnicę i problem bedzie rozwiązany
Sterownik może mieć zaprogramowane tylko 3 biegi, ale ja pokazałem że da się z tego układu zrobić 4 biegi. dlatego w dalszym ciągu czekam na dokładny schemat od kolegi (at)jokerro W którym pokaże wyrażnie jak napisał te 3 biegi. Bo ja do niego dostępu nie mam w oplach zresztą jakoś nie gustuję. :) Kolega kkknc popełnił mały błąd. Wracając do I BIEGU:...
Opornika/rezystora można szukać w okolicy wentylatora i chłodnicy.
Na Warmi to sie nazywa inaczej!!!
Łap schemat chłodzenia A14net...
Jaki masz bezpiecznik?
Pewnie że wiem, ale po co mam ci pomóc? Pomogłem w jednym, to nie kliknąłęs "pomógł".
Chłodnica gorąca?
bezpieczniki ok a ja to chyba nie mam przekaźników przy akumulatorze tylko na górze skrzynki bez. koło akumulatora są tylko bezpieczniki ale nie jestem pewnien więc rano sprawdzę, a ten czujnik to sprawdzać na wierzchu w gorącej wodzie?? czy powinien mieć jakąś standardową oporność sprawdzając go miernikiem??
Wentylator elektroniczny: jeden przewód podaje + na przekaźnik zasilający wentylator (kabelek idzie z przekaźnika w BSM ale przekaźnik załącza ECM), drugi to przewód podający sygnał żądanych obrotów z ECM, trzeci to sygnał zwrotny obrotów wentylatora do ECM.
pierwsza sprawa to ile koni mechanicznych on ma? Jeżeli to jest wersja 510km to ma on E-FAN, każda inna pozostała wersja silnikowa ma zwykłe viscous. Myłeś chłodnicę myjką ciśnieniową? Jeżeli on ma viskozę a nie E-FAN to odpięcie wtyczki spowoduje tylko tyle, że na desce pojawi się engine warning bo DMCI ECU wykryje otwarty obwód w czujniku prędkości...
3 bar to na niskim a ile na wysokim? a przekaźnik nie sklejony ? bo pytasz skąd idzie masa sterująca a nie piszesz czy ona jest stale czy jej nie ma.
Czy tam jest wentylator sterowany ze sterownika silnika (przez przekaźnik?) Jeżeli tak, to prawdopodobnieprzerwa w obwodzie czujnika temperatury. Sterownik wtedy włącza wentylator "na wszelki wypadek". Jak byś miał schemat tego cuda to wrzuć.
Możesz napisać, skąd ecu bierze info, kiedy ma włączyć wentylator chłodnicy i co to jest za czujnik przy chłodnicy, o którym pisze autor postu. Z czujnika temperatury cieczy chłodzącej, znajduje się w okolicach termostatu. Sygnał pobierany jest do komputera silnika i odpowiednio obrabiany. Gdy wartość z czujnika zgodzi się z wartością zapisaną w pamięci...
Na cienkim jest przebieg o regulowanym wypełnieniu, z tego co pamiętam jak cienki jest odłączony to fena wchodzi w pełny luft ( tryb awaryjny) aby nie przegrzać silnika. Ale już nie pamiętam który silnik, bo w dużym silniku jest wtyczka do małego silnika.
Według autodaty do 12.2015 kabel żółty fioletowy idzie do pinu b71. Od 2015 schematu nie mam.
Po pierwsze więcej informcji o pojedzie, jaki silnik, po drugie czy to maualna czy automatyczna klimatyzacja. Po trzecie probowałeś czytać błędy ze sterownika klimy? Masz na schemacie (automatycznej) dwa przekaźniki wentylatora oraz wszystkie potrzebne informacje żeby to sprawdzić (sterowanie zasilania etc.)
Podpiąłem swojego 308 do komputera i okazało się że nie działa wentylator chłodnicy. Dostał kilka razy łyżką do koł i działa:) Pozdrawiam
Czy słusznie obstawiam termostat? Patrząc na opisane objawy opisane to raczej główny podejrzany. Sugeruję wymianę, gdyż może grozić to uszkodzeniem uszczelki pod głowicą.
Nalałem wody zamiast płynu bo uchodziło wężem wąż wymieniony ale jeszcze gdzieś ucieka woda ale taki problem iż gdy wskaźnik np: temperatura osiągnie 110'C czujnik powinien załączyc wentylator a on go nie załącza czujnik jest już prawie pod czerwoną kreską i wentylator nic o to mi chodzi Dodano po 3 Tak być nie będzie.
Sprawdź przekaźniki. Są w pionowej puszcze na prawo od wentylatora patrząc od przodu samochodu. Żeby dostać się do nich musisz zdjąć zderzak.
Najlepiej to by było podłączyć się odpowiednim narzędziem i wyczytać co mu dolega. W warunkach amatorskich da się na prostym interfejsie (do zlutowania w pół godziny) i programie ABCOM. Oczywiście bardziej profesjonalnym narzędziem też można ;) Z drugiej strony można też analitycznie, ze schematem po kolei posprawdzać czujniki i połączenia. Tam złączki...
nie napisałes który rok!!! wentylatory pewnie masz 2 stopniowe. steruje nimi sterownik silnika zerknij czujnik wody moze sie uszkodził i głupoty pokazuje. zaraz po odpieciu wtyczki (max opór)na przekreconym kluczyku pojawi ci sie prad na przekazniku i wentylatorki powinny smigac
Spalony rezystor pierwszego biegu wentylatora. Wszystko.
Założyłem ten temat po to by dowiedzieć się czegoś więc od znawców tematu jakie mogą być przyczyny jeśli nie chcesz pomóc w ogóle nie pisz. Mechanik nie jest pewny czy to będzie ta przyczyna o której napisałem i powiedział że jeśli nie pomoże wymiana termowłącznika to jego wiedzą się wyczerpala a ja jestem obecnie za granicą i mam problem ze znalezieniem...
Sprawdź czy wiskoza działa na wentylatorze chłodnicy.
Wszystko zintegrowane w ECU. W ECU, w paramatrach wtrysku masz kilka stron (nie pamietam dokladnie jakie) i na ktorejs z nich sa dane o sterowaniu wentylatorem. Czujnik temperatury jest tylko jeden, zielony, do wszystkiego, jako, ze wszystko zintegrowane.
http://obrazki.elektroda.net/76_12413428... http://obrazki.elektroda.net/76_12413428...
zobacz czy wiatrak się kręci? możesz spróbować wyjąć wtyczkę od włącznika wentylatora(powinien być w chłodnicy jeżeli występuje w tym modelu) i połączyć na krótko jeśli wentylator się nie włączy to albo nie ma zasilania lub jest zepsuty. jeśli się uruchomi trzeba szukać dalej. można też spróbować podłączyć wentylator na krótko i zobaczyć czy działa....
Tak jeden przez opur sprawdz prubowka czy wogule jest napiecie na jakims kabelku za duzo aut jest by pamietac jaki i gdze kabelek
Uszkodzony silnik wiatraka.
To rozwiązanie nie pasuje za bardzo do mojej sytuacji bo napięcie na pinie "46" mam w zakresie prawidłowym, ( nie może być wyższe niż +5V i mniejsze niż +1V). Tylko jak przekaźnik wyjęty. Jak wszystko siedzi na swoim miejscu to ma być napięcie takie jak na akumulatorze.
Dodam, że jak nie pali, to wyświetla się kontrolka od ESP, nie ma temp. silnika i działa wentylator chłodnicy. Sprawdź przekaźnik główny a jak pali to odczytaj błędy. Dlaczego nie napiszesz co to za model ? Usunąłem zbędny fragment. Reg. 3.1.9. Rozpowszechnianie treści ironizujących.
Jest tak tani, że nie zastanawiaj się tylko wymień!. W tym silniku jest tylko jeden czujnik od wszystkiego! możesz podłączyć komputer i zobaczyć jaką temperaturę pokazuje czytnik
W seicento jest sterowanie poprzez terwmowyłacznik masą. Chyba nie we wszystkich modelach/wykonaniach. W moim nie ma termowyłącznika w chłodnicy, w sterowanie silnikiem wentylatora odbywa się poprzez przekaźnik sterowany z ECU. No chyba że to kolejna nieautoryzowana przez Fiata "przeróbka" mojego egzemplarza dokonana przez poprzedniego właściciela...
https://obrazki.elektroda.pl/7588322500_...
Bezpieczniki dobre przekaźnik klepie więc jest ok. Nie ma zasilania na wtyczce do wentylatora... Po podpięciu na krótko wentylator działa.... Czego jeszcze szukać?
Wentylatory sterowane masą. Oryginale rozwiązanie. Schemat na PW.
Wejdź na http://forum.mazdaspeed.pl tam znajdziesz odpowiedź. Kody błędów i sposób ich odczytania opisuje ten artykuł. http://www.mazdaspeed.pl/web/warsztat/wa...
odepnij równocześnie może masz 2 zródła, 1 czy 2 bieg ci działa wtedy?
czujnik musi być w chłodnicy z boku jak znajdziesz to połącz kable od niego i zobacz czy wentylator wogóle działa jeśli tak to czujnik do wymiany
Raczej nie do ogarnięcia sa tam 3 przekaźniki. Czasami styki usniedziałe,
Witam kolegów posiadam P207 1.6HDI 2008r w którym nie działa wentylator chłodnicy nawet po wysterowaniu. Sam wentylator na krótko działa,bezpieczniki ok. Czy przyczyną może być rezystor wentylatora kody błędu P0692,P694 sterowanie wysokich i niskich obrotów wentylatora chłodnicy
czwarty cienki przewód, który łączy się przed rezystorem, bodajże z przewodem 2. biegu. Prawdopodobnie sygnał kontrolny do ecu. Np. żeby przerwać wypalanie dpf jak wentylator nie działa, czy wyłączyć Klimę gdy wentylator nie działa.
Jak włączysz klimę to pierwszy bieg działa?
może mógłbyś mi jeszcze pomóc w tym temacie? Zacznij od sprawdzenia ilości czynnika w układzie czyli serwis i procedura odzysku czynnika. Klima się włącza, jest duża szansa, że jest szczelna tylko długo nie serwisowana
nie działa wentylator chłodnicy . Zasilanie dochodzi masa też gdzie dochodzi ?bo raczej nie do wentylatora.
Nie, chodzi o czujnik na chłodnicy.
Pasuje podłączyć pod komputer, błędy, parametry. Takie zachowanie może być od zbyt wysokiego ciśnienia w układzie lub od awarii czujnika ciśnienia.
Witam Mam problem z wentylatorem w BMW E46 M54b25. Posiadam ją miesiąc, najdłuższe trasy jakie robiła to około 10km wiec nie zdążyła się dobrze nagrzać. Ostatnio na dłuższym postoju wskazówka zaczęła przekraczać połowę, okazało się, że termostat nie puszcza na chłodnice, oraz był błąd związany z grzałka w termostacie. Po zmianie termostatu przy odpowietrzaniu...
Witam serdecznie wszystkich forumowiczów. Mam problem z Kangoo 1.9 2002r, mianowicie poprzedni właściciel prawdopodobnie zmienił pompę wtryskową z elektronicznej (została okrągła wtyczka więc myślę że to chyba to ) na pompę boscha sterowanego linką. Moim zdaniem dlatego nie działa wentylator chłodnicy oraz klima. Podczas testu programem diagnostycznym...
Cześć posiadam Daihatsu cuore III z 92r. silnik 800ccm mam problem ponieważ nie działa wentylator chłodnicy co może być przyczyną i czy jest jakiś przekaźnik sterujacy tym wentylatorem.
Wymień wentylator.
Wentylator chłodnicy działa bez zarzutu. Na pewno? Bo z tego co pamiętam to jest "mądry" wentylator z modułem. Na wszystkich biegach chodzi?
Zafira b 1.6 benzyna. Nie załącza wentylator chłodnicy pomimo wymiany na nowy włącznika termicznego wentylagora. Na klimie wszystko działa.
laguna działa wentylator chłodnicy astra działa wentylator chłodnicy seicento działa wentylator chłodnicy
zamiennik rozrusznika automapa windows czujnik klimatyzacji vectra
konica minolta panel dotykowy konica minolta panel dotykowy
Brak oświetlenia kabiny w Iveco Daily 2018 – diagnostyka Jak sprawdzić sterownik hulajnogi elektrycznej miernikiem